Haluaisin esittää hieman ironisen kysymyksen.
Kannattaako internetistä etsiä apua laihduttamiseen?
Pidän dieettejä yms. hommia paljolti huuhaana, ja ensimmäiseksi tuli mieleen että voisiko terveyskeskukseen mennä juttelemaan huolistaan, jos epäilee että paino nousee liikaa syömisen ja liian vähäisen liikunnan takia.
Ongelma siis on etten haluaisi puoskarien ohjeita, saatika maksaa yhtään mistään.
Suomi24 nyt ei ole välttämättä kaikista paras palvelu tiedustella terveydestään, joten aloitukseni on tavallaan huumorilla tehty.
Kysymys internetistä saataviin ohjeisiin liittyen
10
108
Vastaukset
- 754hthgfhdudyfyfye47747
Internetti on "vekupuustisia" väärällään
- veijohetiaamulla
754hthgfhdudyfyfye47747
Ja jojoilevia ylipainoisia jotka uskovat satuihin joita hoidossa riittää.
Onneksi emailiini ohjautuu ne jotka haluavat tietoa ravinnosta välttääkseen ylipainon ja vähitellen sitten diabeteksen jota sairaanhoidon tilastot ovat väärällään.
email-osoita blogissani.
Pysyvään laihdutukseen löytyy asiantuntijoiden neuvoja-niitä ei vaan kerrota Suomessa. - Hii.Lari
veijohetiaamulla kirjoitti:
754hthgfhdudyfyfye47747
Ja jojoilevia ylipainoisia jotka uskovat satuihin joita hoidossa riittää.
Onneksi emailiini ohjautuu ne jotka haluavat tietoa ravinnosta välttääkseen ylipainon ja vähitellen sitten diabeteksen jota sairaanhoidon tilastot ovat väärällään.
email-osoita blogissani.
Pysyvään laihdutukseen löytyy asiantuntijoiden neuvoja-niitä ei vaan kerrota Suomessa."Pysyvään laihdutukseen löytyy asiantuntijoiden neuvoja-niitä ei vaan kerrota Suomessa."
Kyllä kerrotaan. Ihan löytyy tietoa netistäkin. Karppauksesta on puhuttu vuosia ja virallinenkin ravitsemustiede on jo karppausmyönteisempi kun tehot on kiistattomat. - hpv27
Hii.Lari kirjoitti:
"Pysyvään laihdutukseen löytyy asiantuntijoiden neuvoja-niitä ei vaan kerrota Suomessa."
Kyllä kerrotaan. Ihan löytyy tietoa netistäkin. Karppauksesta on puhuttu vuosia ja virallinenkin ravitsemustiede on jo karppausmyönteisempi kun tehot on kiistattomat.Karppaus ei ole yhtään sen tehokkaampi laihdutustapa kuin muutkaan pitkällä aikajänteellä ja Puustisen sianrasvakarppaukseen suhtaudutaan ihan yhtä negatiivisesti kuin ennenkin.
Ravitsemusasioissa paras suomenkielinen internet-sivusto lienee Laatikaisen blogi, kannattaa lukea.
- moderointitoimii
ihan hyvä aloitus, toivottavasti poistetussa viestissä ei ollut järkevää sisältöä.
- VTD
Terveyskeskukset järkkää painonhallintaryhmiä ja terveyskeskuksesta saa tarvittaessa ravitsemusneuvontaa. Että kyllä apua saa.
Mutta kyllähän netissä on saatavana samaa tietoa kunhan on lähdekriitinen. Hankkiudu johonkin keventäjiin tai ryhmään, missä ryhmän tuki, jos et halua sorvata ohjelmaa itsenäisesti.- vejovaankysyy
VTD
Kun sieltä terveyskeskuksesta saa NIIIIN paljon apua niin miksi ylipaino- ja diabetesongelma vaan kasvaa koko ajan???? - VihdoinkinToimivaDieetti
vejovaankysyy kirjoitti:
VTD
Kun sieltä terveyskeskuksesta saa NIIIIN paljon apua niin miksi ylipaino- ja diabetesongelma vaan kasvaa koko ajan????No kun hevosen voi viedä veden äärelle mutta ei sitä voi pakottaa juomaan.
Kaikki ei edes hae apua. Mullekin tarjottiin jotain painonhallintaryhmää, mutten halunnut, kun en tykkää kontrolloinnista. Joku on ryhmissä laihtunut. Joku taas on karpannut. Meillä terveyskeskuksessa kyllä ihan suositeltiin vähähiilarista ruokavaliota, yksi hoitaja kertoi että on itse laihduttanut vhh:lla. Diabeteshoitaja, joka otti multa sokrut (oli normaalit), oli mua ylipainoisempi kylläkin. Hän kertoi olevansa Jutta-dieetillä. Siis tää Jutta Gustafsberg tms. jonka diettiin kuuluu aika kovaa kuntosaliharjoittelua. Ihmiset on niin erilaisia, ettei kaikki vaan käy kaikille. Esim. jos on joku liikuntarajoite, niin on tosi hankala mitään maratonia alkaa treenaamaan. Minä olen nyt vähän tiputtanut tätä painoa, ja pystyin yllättäen kävelemään kipulääkkeen voimalla neljä kilsaa yhtä menoa. Loppu 100 m oli niin kovat tuskat, että meinasin tuupertua kotirappusilla. Saa nähdä pääseekö sängystä enää ylös.
Diabetesongelmaan kai on monta syytä kun on montaa lajiakin. Kaipa näistä on paljon puhetta ollut. On synnynnäistä ja hankittua diabetesta. Liikunnan vähyys verrattuna saatuun ravintoon, liikaa hiilaria, teollinen ruoka. Ennen ihmiset liikkui ja teki päivät fyysistä työtä jne. Ruoka ei ollut hyvää, sitä ei ollut paljon, eikä ollut herkkuja kuin harvoin. Nyt vaan istutaan tietokoneen ja pelien äärellä työ- ja vapaa-aikanakin ja syödään hirveet määrät ja juodaan sokerilimsoja ja energiajuomia jne. Toisaalta nyt tupakoidaan vähemmän, ja lääkkeet on kehittyneet.
Joku on rekannut myös minun uudemmankin lyhen nikkini.
- veijoennenaamiaista
VihdoinkinToimivaDieetti
Selittelijöitä riittää ja niin riittää jojoilijoitakin.
Mikä asiassa on niin vaikeaa. Tieto löytyy.- liikepeikallaan
Kyllä, tietoa saa ja taitoa ohjeitten noudattamiseen tarvitaan! Taitaa vaan olla niin, että kotiin pitäisi saada joku kokkaamaan ne laihdutosohjeen ruoat ja valvoa, että lihava myös syö sen sopivan kokoisen annoksen. Valvojan pitäisi myös lenkittää ja kuntoiluttaa lihavaa määrättyinä aikoina. Ei lihava viitse lenkkeillä, se on niin rasittavaa eikä uimassakaan voi käydä, kun kaikki näkee lihavan läskit.
Parempi istua sohvalla, mutustaa sipsejä ja suklaata ja hörppiä keskiolutta janoon. Näin lihavasta tulee edes hetkeksi onnellinen ihminen, kun telkassakin pyörii Salatut elämät!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882