Oikeasti kilttejä ja kunnollisia miehiä

Wwu

on maksimissaan neljäsosa, huom. maksimissaan. Näin voi päätellä Hesarin jutusta, jonka mukaan suurin osa miehistä alistaa naisia, kunhan siihen on kulttuurinen ja laillinen mahdollisuus.

Ja ei kun poistoon..
https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005427698.html

154

1093

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Wwu

No, ei mitään sanottavaa?

• .. Noh, tämäkin asia on sellainen, mikä on SuureltaOsin katsojanSilmässä.. Jonkun mielestä niitä voi olla vähemmänkin ja jonkun mielestä enemmän jne.. ;P

.. Mut nämä(kään) asiat eivät ole tietenkään SukuPuoliSidonnaisia, eli sama koskee naisia.. ;P

• NuuskaMuikkune kirjoitti:

.. Noh, tämäkin asia on sellainen, mikä on SuureltaOsin katsojanSilmässä.. Jonkun mielestä niitä voi olla vähemmänkin ja jonkun mielestä enemmän jne.. ;P

.. Mut nämä(kään) asiat eivät ole tietenkään SukuPuoliSidonnaisia, eli sama koskee naisia.. ;P

Mitähän tavaraa sulla on silmät täynnä. SiTä Tai TäTä, TaiVoiOllaTotaKin Tai SittenEiOleTaiEhKäOnKin ;P (!)

• LinerT.2 kirjoitti:

Mitähän tavaraa sulla on silmät täynnä. SiTä Tai TäTä, TaiVoiOllaTotaKin Tai SittenEiOleTaiEhKäOnKin ;P (!)

.. Voi Sua.. PieniSieluista KänkkäRänkkäilijää.. ;D

.. Voi Sua.. PieniSieluista KänkkäRänkkäilijää.. ;D

HimPulaPimPula ;P (!)

• Wwu
        LinerT.2 kirjoitti:

Sinä se oot hassu.. 🤣

• Wwu kirjoitti:

Sinä se oot hassu.. 🤣

Ekkös osaa puhua mulkkusta? Määpä osaan :)

• LinerT.2 kirjoitti:

Ekkös osaa puhua mulkkusta? Määpä osaan :)

Turust? No mitenkäs viikoloppu livahti? Nollasitko jollain tappotreenillä pollan, kun noin hempeeks oot heittäytynyt?

• Dissident kirjoitti:

Turust? No mitenkäs viikoloppu livahti? Nollasitko jollain tappotreenillä pollan, kun noin hempeeks oot heittäytynyt?

:) Heh. Turkkuki sujuu.

Mulla on paha syysväsymys tai muu yleisvitutus. Ja avaimet polttelee taskussa. Katotaan, pitkään olen tätä soppaa jo keitellytkin.

Treenitkään ei oikein kule. Mun kroppa luulee, että nyt pitää kerätä energiavarastoa talven varalle, niin kuin karhut tekee. Paitsi että mä en oikeasti pääse talviunille vaikka haluaisin enkä herää keväällä hoikkana.

• LinerT.2 kirjoitti:

:) Heh. Turkkuki sujuu.

Mulla on paha syysväsymys tai muu yleisvitutus. Ja avaimet polttelee taskussa. Katotaan, pitkään olen tätä soppaa jo keitellytkin.

Treenitkään ei oikein kule. Mun kroppa luulee, että nyt pitää kerätä energiavarastoa talven varalle, niin kuin karhut tekee. Paitsi että mä en oikeasti pääse talviunille vaikka haluaisin enkä herää keväällä hoikkana.

Eli muutoksen tuulet hönkii ja tuttumuksista mieli tekis pois, mutta jokin arvelluttaa? Sua ketuttaa varmaan se, että joku pistää vastaan, vaikka haluaisit jo mennä. Minusta sulla on elämä omissa käsissä, että vaikkas hyppäät tuulen mukaan, ei kaikki leviä.

Sinne treenijuttuihinkin tarviit sitä kokonaisfiilinkiä.

Minä kannustaisin kyllä sua nousemaan pystyyn ja hyppäämään tekohousuihin. Noin jämäkkä nainen pystyy siihen. Ja tarkoitan sillä nyt sitä hempeilevämpää Linukkata...minkä lipsautit kerran. Sillä on jotain kivaa vissiin mielessä. Go for it...

• Dissident kirjoitti:

Eli muutoksen tuulet hönkii ja tuttumuksista mieli tekis pois, mutta jokin arvelluttaa? Sua ketuttaa varmaan se, että joku pistää vastaan, vaikka haluaisit jo mennä. Minusta sulla on elämä omissa käsissä, että vaikkas hyppäät tuulen mukaan, ei kaikki leviä.

Sinne treenijuttuihinkin tarviit sitä kokonaisfiilinkiä.

Minä kannustaisin kyllä sua nousemaan pystyyn ja hyppäämään tekohousuihin. Noin jämäkkä nainen pystyy siihen. Ja tarkoitan sillä nyt sitä hempeilevämpää Linukkata...minkä lipsautit kerran. Sillä on jotain kivaa vissiin mielessä. Go for it...

Mä mitään hempeile, prkl...

Toi muutoksen tuuli taitaa olla pyörremyrsky. Tiedäthän, pahaan trombiin pitää varautua kunnolla, katsoa ettei seinät kaadu päälle ja evästä riittää. Mutta joo, menossa ollaan.

Sä olet nopea käänteissäsi, mulla on tapana harkita pitkään ja katsella monelta kantilta, hissukseen valmistella ja maistella. Joskus vähän liiankin pitkään. *synkistelyä*

*ryhdistäytyy* Mites Jessen karvoitus jaksaa? :)

• LinerT.2 kirjoitti:

Mä mitään hempeile, prkl...

Toi muutoksen tuuli taitaa olla pyörremyrsky. Tiedäthän, pahaan trombiin pitää varautua kunnolla, katsoa ettei seinät kaadu päälle ja evästä riittää. Mutta joo, menossa ollaan.

Sä olet nopea käänteissäsi, mulla on tapana harkita pitkään ja katsella monelta kantilta, hissukseen valmistella ja maistella. Joskus vähän liiankin pitkään. *synkistelyä*

*ryhdistäytyy* Mites Jessen karvoitus jaksaa? :)

No joskus hempeilit... et voi kieltää....

No trombit tulee yleensä itsestään, mutta kyllä tämäkin Jesse nyt kattelee rauhassa, ei ole mihkään kiire. On sellainen tapaus vastassa, että tää katsellaan kunnolla. Hih...

Mitäs niille, olemattomille mitään kuulu...leuvassa enemmän muualla vähemmän. (Balsamia haavoille, on tuttu sanonta) heh..

• Dissident kirjoitti:

No joskus hempeilit... et voi kieltää....

No trombit tulee yleensä itsestään, mutta kyllä tämäkin Jesse nyt kattelee rauhassa, ei ole mihkään kiire. On sellainen tapaus vastassa, että tää katsellaan kunnolla. Hih...

Mitäs niille, olemattomille mitään kuulu...leuvassa enemmän muualla vähemmän. (Balsamia haavoille, on tuttu sanonta) heh..

Mä voin kieltää kaiken, katsos kun mä voin mitä vaan! :)

Ei ne trombitkaan ihan itsekseen, se perhosen siiven lehahdus... Ja oon tainnut auttaa asiaa vähän enemmän kun vain pikkuisen puhaltamalla.

No jahas, vai on sulla kunnolla katseltava hoito :)) Kohta sulla taas pyörii sukat jalassa ja silmät päässä, ja tiedät vastauksen jokaiseen maailman kysymykseen. Sillä välin voisit kertoa kisusta vähän tarkemmin.. :)

• LinerT.2 kirjoitti:

Mä voin kieltää kaiken, katsos kun mä voin mitä vaan! :)

Ei ne trombitkaan ihan itsekseen, se perhosen siiven lehahdus... Ja oon tainnut auttaa asiaa vähän enemmän kun vain pikkuisen puhaltamalla.

No jahas, vai on sulla kunnolla katseltava hoito :)) Kohta sulla taas pyörii sukat jalassa ja silmät päässä, ja tiedät vastauksen jokaiseen maailman kysymykseen. Sillä välin voisit kertoa kisusta vähän tarkemmin.. :)

Myöhäistä. Olet lammas suden vaatteissa, mutta en kerro muille.

No mutta sitähän pitää vaan tunnistaa itsensä siinä myräkässä, niin eipä ne trombitkaan haittaa.

No itseasiassa pyörähti jo sukat aikapäiviä sitten. Ja nyt tässä vaan tutustutaan sen minkä keretään. Ihan toisenlainen tapa nyt edetä, ainakin mulla. Ihan tavallinen suomalainen kisuliini. Kaunis ja fiksu. Mukava ja huumorintajuinen. Saa laukoa näitä mun juttuja ja takas tulee samalla mitalla..niin tai miten sen ottaa? Hän huikeat 5 cm pitempi...että palstateoriat kolisee monellatapaa.

• Dissident kirjoitti:

No mutta sitähän pitää vaan tunnistaa itsensä siinä myräkässä, niin eipä ne trombitkaan haittaa.

No itseasiassa pyörähti jo sukat aikapäiviä sitten. Ja nyt tässä vaan tutustutaan sen minkä keretään. Ihan toisenlainen tapa nyt edetä, ainakin mulla. Ihan tavallinen suomalainen kisuliini. Kaunis ja fiksu. Mukava ja huumorintajuinen. Saa laukoa näitä mun juttuja ja takas tulee samalla mitalla..niin tai miten sen ottaa? Hän huikeat 5 cm pitempi...että palstateoriat kolisee monellatapaa.

Yhtenä 👂na tässä. Kyllä tätä tarinaa pitää seuraa loppuun asti..vähän hitaaampaa on meno kuin emmerdalessa, mutta silti.

• Dissident kirjoitti:

Mites pimppipolitiikka? Säästätkö avioliittoon vai onko jo kovassa testiajossa? Eihän meitä mikään niin paljoa kiinnosta kuin toisten seksielämä ;D

Tai no, heti kaiken syötäväksi kelpaavan jälkeen.

• Wwuwuw kirjoitti:

Yhtenä 👂na tässä. Kyllä tätä tarinaa pitää seuraa loppuun asti..vähän hitaaampaa on meno kuin emmerdalessa, mutta silti.

Silmänä wuppis, silmänä.

• LinerT.2 kirjoitti:

Mites pimppipolitiikka? Säästätkö avioliittoon vai onko jo kovassa testiajossa? Eihän meitä mikään niin paljoa kiinnosta kuin toisten seksielämä ;D

Tai no, heti kaiken syötäväksi kelpaavan jälkeen.

Ei ole testiajoa suoritettu, koska hankalampaa tapailu alkuun. Taatusti testaillaan ja arvaten on käynyt kummallakin mielessä. Juttutasolla ei ole kiusattu toisiamme, kun sit vaan harmittas. Veikkaan että hubaa siitä tulee väkisin.

Ja tuskin avioliittoa tulee... sitä odottaessa tippuu jo kalut ja halut. .

• Dissident kirjoitti:

Ei ole testiajoa suoritettu, koska hankalampaa tapailu alkuun. Taatusti testaillaan ja arvaten on käynyt kummallakin mielessä. Juttutasolla ei ole kiusattu toisiamme, kun sit vaan harmittas. Veikkaan että hubaa siitä tulee väkisin.

Ja tuskin avioliittoa tulee... sitä odottaessa tippuu jo kalut ja halut. .

Me saadaan sitten varmasti palstalle yksityiskohtainen selonteko koeajosta. Kiva :)

• Dissident kirjoitti:

Silmänä wuppis, silmänä.

👁 tarkkana 👃pitkänä ,👅ulkona ja🥚.. mitähän tästä nyt keksis..

JAaa.... Mun osuus oli tässä.

• LinerT.2 kirjoitti:

Me saadaan sitten varmasti palstalle yksityiskohtainen selonteko koeajosta. Kiva :)

Joo. Aijaahan laitan liitteetkin sitten...

• Wwuwuw kirjoitti:

👁 tarkkana 👃pitkänä ,👅ulkona ja🥚.. mitähän tästä nyt keksis..

JAaa.... Mun osuus oli tässä.

Sä otat popparit esiin ja imet atmosfääriä sieraimiis. Sit tietty yhytät ukkos illalla sillä fiilingillä... js soitat sen pomolta sille pekkasen huomiselle, ei siitä töihin oo enää sit...

• Dissident kirjoitti:

Joo. Aijaahan laitan liitteetkin sitten...

Voisitko ilmoitella kun h-hetki lähestyy? Että ihan varmasti olen palstalla veetuilemassa just silloin ja ehdin lukea kaiken ennen kun mode pyyhkii taulun? Jeejeekivakiva :)

• LinerT.2 kirjoitti:

Voisitko ilmoitella kun h-hetki lähestyy? Että ihan varmasti olen palstalla veetuilemassa just silloin ja ehdin lukea kaiken ennen kun mode pyyhkii taulun? Jeejeekivakiva :)

Juu, ja kuva kanssa, muuten ei uskota. 😏

• LinerT.2 kirjoitti:

Minä soitan sulle sit, niin sovitaan yhteinen aika. No hätä...

• Wwuwuw kirjoitti:

Juu, ja kuva kanssa, muuten ei uskota. 😏

Toottakai nyt kuvat pitää olla....oikeastaan jos virittelis kamerat ja striimais livenä juutuupiin....

• Dissident kirjoitti:

Toottakai nyt kuvat pitää olla....oikeastaan jos virittelis kamerat ja striimais livenä juutuupiin....

Noh niin, nyt alkaa kuulostamaan tositosimiehen.. oikeen äijien äijän menolta. Go for it👍

• Wwuwuw kirjoitti:

Noh niin, nyt alkaa kuulostamaan tositosimiehen.. oikeen äijien äijän menolta. Go for it👍

Joo. Studioyleisökin paikalle....

• Dissident kirjoitti:

Joo. Studioyleisökin paikalle....

Ja tuomarit jakaa pisteitä, vai olisko yleisöäänestys?. No duoda..duoda..niin.

• Wwuwuw kirjoitti:

Ja tuomarit jakaa pisteitä, vai olisko yleisöäänestys?. No duoda..duoda..niin.

No aika ja sit yks tuomari laskee tekniikan, yks laskee orgasmit ja kolmas taiteellisuuden ja ulkoisen näyttävyyden....eiköhän sillä jo saa analysoitua sekin homma? Luulis ainakin...

• Dissident kirjoitti:

No aika ja sit yks tuomari laskee tekniikan, yks laskee orgasmit ja kolmas taiteellisuuden ja ulkoisen näyttävyyden....eiköhän sillä jo saa analysoitua sekin homma? Luulis ainakin...

Alkaa homma selkiämään, hyvä tästä tulee, pistäs jäbä vauhtia...Ihan alkoi jo viikset innosta vipattamaan..

• Wwuwuw kirjoitti:

Alkaa homma selkiämään, hyvä tästä tulee, pistäs jäbä vauhtia...Ihan alkoi jo viikset innosta vipattamaan..

No mitäpä luulet, sherlock? Onko jutska niinkun musta kiinni?

• Dissident kirjoitti:

No mitäpä luulet, sherlock? Onko jutska niinkun musta kiinni?

Musta se on valkoisen vastakohta. Ja kaikki on kiinni siitä mistä se toikkuu, dear Watson.. 👅

• Wwuwuw kirjoitti:

Musta se on valkoisen vastakohta. Ja kaikki on kiinni siitä mistä se toikkuu, dear Watson.. 👅

Telvä peli!

• Dissident kirjoitti:

Telvä peli!

Toikkuu, juu ja kukkuu.. tää menee nukkuu

Näkyillään, pikku apina.

• Wwuwuw kirjoitti:

Toikkuu, juu ja kukkuu.. tää menee nukkuu

Näkyillään, pikku apina.

Wuh!

Öitä.

• hienoahienoa

Ja se neljäsosa miehistä on niitä, jotka eivät kelpaa naisille. Koska ovat kunnollisia ja kilttejä.

• maaplaneetalta

Tai sitten he ovat perheellisiä, naimisissa, asiansa hoitaneita. Miksiköhän sun tuttavapiiriin ei kuulu terveitä ja normaaleja, kilttejä kunnon kansalaisia...?

• Ei.hätäpäivää

Kiltit ja kunnolliset menevät naimisiin ja perustavat perheen, sellaisille miehille vientiä riittää. Vain henkisesti köyhät jäävät uikuttamaan naisettomuuttaan.

• Ei.hätäpäivää kirjoitti:

Kiltit ja kunnolliset menevät naimisiin ja perustavat perheen, sellaisille miehille vientiä riittää. Vain henkisesti köyhät jäävät uikuttamaan naisettomuuttaan.

Feminististä aivopesua ja propagandaa. Joka ei suostu aisuriksi ja palvelemaan naisia on siis henkisesti köyhä ja uikuttaa naisettomuuttaan? Ei näin.

• vain_suomalainen

Femististitkö mielestäsi silpovat naisia, myyvät ja ostavat lapsivaimoja ja pikkupoikia?
        Sitten en ole feministi.

• Muistaakseni Sarasvuon Jartsa lipsautti joskus, että muutamaa yksisarvista lukuun ottamatta kaikki miehet ovat seksistisiä. Oikeastaan olen iloisesti yllättynyt, jos peräti 25 % miehistä ei ole.

Artikkelissa kerrotaan, että rikkaus ja menestys tekee suvaitsevaiseksi. Pitääkö siis etsiä rikas mies? Entä geenit, mikä on perimän vaikutus? Ovatko savolaiset suvaitsevaisempia kuin pohjanmaalaiset? Ovatko ainoat lapset suvaitsevaisempia kuin monilapsisessa perheessä isosiskon varjossa kasvaneet pikkuveljet? Tekeekö anime feministiksi?

Kaverin puolesta kysyn.

• RonaldMcDonald-Trump

"Artikkelissa kerrotaan, että rikkaus ja menestys tekee suvaitsevaiseksi."

Joskus taas on kerrottu, että epäempaattiseksi ja ylimieliseksi.

• RonaldMcDonald-Trump kirjoitti:

"Artikkelissa kerrotaan, että rikkaus ja menestys tekee suvaitsevaiseksi."

Joskus taas on kerrottu, että epäempaattiseksi ja ylimieliseksi.

Joo, sosialismi kuolee samaa tahtia kuin pankkitilillä oleva summa kasvaa. Tosin kaverini ei ole pelastamassa ihmiskuntaa, vaan etsimässä itselleen miestä. Siinä pelissä ei yhteisvastuu paina.

Koska menestyneet miehet kohtelevat naisia keskimäärin paremmin kuin perusmenestyneet, ja huikean paljon paremmin kuin luuserit.

Esimerkiksi räiskintäpeleissä menestyneimmät pelaajat kohtelevat tasa-arvoisesti naisoletettuja pelaajia, kun taas heikoimmat pelaajat ovat kaikkein seksistimisimpiä ja syyttävät naisoletettuja pelaajia tiimin epäonnistumisesta, vaikka syy olisi ilmiselvästi jossain muualla. Jos yhteistyökyky on tuolla tasolla harrastuksen merkeissä, niin miten kävisi jos samanlaista katkeraa pärstää pitäisi sietää 24/7...?

• mutu-

"Artikkelissa kerrotaan, että rikkaus ja menestys tekee suvaitsevaiseksi." vs. "Katuahdistelijat puolestaan ovat yleisemmin koulutettuja kuin kouluttamattomia miehiä."

• mutu- kirjoitti:

"Artikkelissa kerrotaan, että rikkaus ja menestys tekee suvaitsevaiseksi." vs. "Katuahdistelijat puolestaan ovat yleisemmin koulutettuja kuin kouluttamattomia miehiä."

Koulutus ei tee rikkaaksi ja menestyneeksi :D As simple as that.

• Ei.hätäpäivää
        Mehukatri kirjoitti:

Koulutus ei tee rikkaaksi ja menestyneeksi :D As simple as that.

Kouluttamattomuusko tekee? Kyllä kouluttamaton ihminen on juntti sekä mielipiteitään että käytökseltään, olipa mies tai nainen.

• Sarasvuo on yksi ihminen ja yhden ihmisen mielipiteellä on merkitystä vain hänelle itselleen. Ja mitä tarkoitetaan ja käsitetään seksistisyydellä, on myös jokaisen omalla vastuulla ymmärtää. Jollekin toiselle normikäytös on seksistisyyttä , kun mies avaa oven naiselle, nainen vetää herneen nenään ja syyttää miestä seksistisyydestä, kun kuitenkin eletään tasa-arvon aikaa. Kohteliaisuuskin voi olla seksististä käytöstä jonkun mielestä.

• Ei.hätäpäivää kirjoitti:

Kouluttamattomuusko tekee? Kyllä kouluttamaton ihminen on juntti sekä mielipiteitään että käytökseltään, olipa mies tai nainen.

Menestys voi korreloida koulutuksen kanssa, mutta kaikki koulutetut eivät ole menestyneitä. Tämä on tämä perinteinen korrelaatio vs. kausaliteetti -asetelma.

• elämänpeli1 kirjoitti:

Sarasvuo on yksi ihminen ja yhden ihmisen mielipiteellä on merkitystä vain hänelle itselleen. Ja mitä tarkoitetaan ja käsitetään seksistisyydellä, on myös jokaisen omalla vastuulla ymmärtää. Jollekin toiselle normikäytös on seksistisyyttä , kun mies avaa oven naiselle, nainen vetää herneen nenään ja syyttää miestä seksistisyydestä, kun kuitenkin eletään tasa-arvon aikaa. Kohteliaisuuskin voi olla seksististä käytöstä jonkun mielestä.

"Seksismillä viitataan katsantokantaan, joka korostaa sukupuolten välisiä eroja ja niihin perustuvaa sukupuolten eriarvoisuutta."
        Mies, joka avaa oven vain naisille, on seksisti. Eri asia on, kannattaako moisesta vetää palkokasvi nenuun... palkokasveja kannattaa alkaa etsiä vasta sitten, kun yksilöiden potentiaali latistetaan sukupuolelle ominaisten keskiarvojen takia. Sitä seksismi on kivuliaimmillaan. Täälläkin väläytelty "olet pelkkä sukupuolesi edustama keskiarvo" -ajattelu ei ole sellaista matskua, jota haluan kuunnella oman tupani seinien sisäpuolella.

• Mehukatri kirjoitti:

"Seksismillä viitataan katsantokantaan, joka korostaa sukupuolten välisiä eroja ja niihin perustuvaa sukupuolten eriarvoisuutta."
        Mies, joka avaa oven vain naisille, on seksisti. Eri asia on, kannattaako moisesta vetää palkokasvi nenuun... palkokasveja kannattaa alkaa etsiä vasta sitten, kun yksilöiden potentiaali latistetaan sukupuolelle ominaisten keskiarvojen takia. Sitä seksismi on kivuliaimmillaan. Täälläkin väläytelty "olet pelkkä sukupuolesi edustama keskiarvo" -ajattelu ei ole sellaista matskua, jota haluan kuunnella oman tupani seinien sisäpuolella.

Kuten minä arvelinkin, sinun mielestäsi vanhempien pojileen opettama peruskohteliaisuus, eli naiselle osoitettu kunnioitus, on seksismiä. En enää ihmettele, miksi palstan miehet puhuvat naisista niinkuin puhuvat, kyllä se pikkuhiljaa on minullekin auennut, miten pikkumaisia toiset voivat olla.

• 12121212121212
        Mehukatri kirjoitti:

Menestys voi korreloida koulutuksen kanssa, mutta kaikki koulutetut eivät ole menestyneitä. Tämä on tämä perinteinen korrelaatio vs. kausaliteetti -asetelma.

Mutta tietysti kaikki rikkaat ja menestyneet ovat suvaitsevaisia ja tasa-arvoisia.

Rationalisointihamsteri löytää aina "ei-pinnallisen" keinon perustella miksi pitkä/raamikas/rikas/menestynyt mies on paras.

• elämänpeli1 kirjoitti:

Kuten minä arvelinkin, sinun mielestäsi vanhempien pojileen opettama peruskohteliaisuus, eli naiselle osoitettu kunnioitus, on seksismiä. En enää ihmettele, miksi palstan miehet puhuvat naisista niinkuin puhuvat, kyllä se pikkuhiljaa on minullekin auennut, miten pikkumaisia toiset voivat olla.

Kunnioitus ei ole seksismiä. Höpsistä nytten.

• 12121212121212 kirjoitti:

Mutta tietysti kaikki rikkaat ja menestyneet ovat suvaitsevaisia ja tasa-arvoisia.

Rationalisointihamsteri löytää aina "ei-pinnallisen" keinon perustella miksi pitkä/raamikas/rikas/menestynyt mies on paras.

"Mutta tietysti kaikki rikkaat ja menestyneet ovat suvaitsevaisia ja tasa-arvoisia."
        Höpö höpö, jopa minun omista kommenteistani - tästä langasta - löytyy vasta-argumentit tuolle väitteellesi.

• Mehukatri kirjoitti:

Kunnioitus ei ole seksismiä. Höpsistä nytten.

Eli sinua pitää kunnioittaa, mutta ei kohdella naisena. Aika ristiriitaisia ovat nuo sinun kommenttisi.

• elämänpeli1 kirjoitti:

Eli sinua pitää kunnioittaa, mutta ei kohdella naisena. Aika ristiriitaisia ovat nuo sinun kommenttisi.

Hyväluonteinen ja miellyttävä ihminen avaa oven sille, joka tarvitsee; ja tarve määritellään tilanteen, ei sukupuolen perusteella. Jos avaat oven miehelle, joka kantaa kolmea kauppakassia tai riennät suuren väkijoukon edelle pitääksesi ovea auki koko konkkaronkalle, onneksi olkoon; olet hyvä tyyppi. Jos avaat oven vain seurueen naiselle ja teet senkin vain "koska tavat", mutta jätät kauppakassimiehen ja muun seurueen jälkeesi, niin kunnioitukseksi on vajavaista. Itse asiassa, kunnioitusta ei ehkä ole ensinkään...?

Jos "naisena kohteleminen" rajoittuu tiettyjen biologisten seikkojen toteamiseen, niin se on fine. Sen sijaan ylenmääräinen höösääminen ja holhoaminen on on alentuvaa. Ei ulkomaailma niin kammottava ole, ettenkö voisi koskea ovenripaan itsekin :D

• Hämärän_rajoilta

Onkohan tämä nyt niinkään sukupuoli- tai kulttuurisidonnainen asia? Miehillä on historiallisesti ollut parempi mahdollisuus alistaa heikompiaan kuin naisilla, mutta esimerkiksi työpaikkakiusaamisen määrästä naisvaltaisilla aloilla täällä vapaassa maailmassa voisi päätellä, että osaavat ne muutkin kuin miehet. Tai jos mennään Suomessakin 50-100 vuotta taaksepäin, niin eipä tasa-arvoa monellakaan elämänalueella tunnettu. (En kuitenkaan ole moraali- ja kulttuurirelativismin kannattaja vaan näen esim. naisten ympärileikkauksen ja kiellon mennä yksin baariin välillä melkoisen aste-eron ja voin sanoa, kumpi on takapajuisempaa ja enemmän väärin.)

Niinpä muotoilisin aloituksessa esitetyn väitteen mieluummin nykyisin niin paljon puhuttuun sukupuolineutraaliin muotoon:

"Suuri osa ihmisistä alistaa muita ihmisiä, kunhan siihen on kulttuurinen ja laillinen mahdollisuus."

Pidän pyrkimystä epätasa-arvoon ihmiskunnan luonnollisena olotilana ja tasa-arvon eteen tehtyä työtä ennen kaikkea taisteluna ihmisluontoa vastaan. Kommunismi ei koskaan toimi käytännössä, hyvinvointivaltion kaltaiset projektit ajautuvat kriiseihin, omaisuudet ja rikkaudet kasautuvat harvoille ja rasismiaan ei katoa mihinkään, vaikka suvaitsevaisuudesta puhutaan enemmän kuin koskaan. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että vastustaisin tasa-arvoa. Päinvastoin: moraalilla ja luonnolla ei ole toistensa kanssa mitään tekemistä, ja tasa-arvo on ainoastaan moraalikysymys. Sitä tulee kannattaa, vaikka (ja juuri siksi koska) se on "luonnonvastaista" ja näyttää säännöllisesti olevan tuomittu epäonnistumaan.

Mielestäni keskustelua pitäisikin yksittäisten väestöryhmien syyllistämisen sijasta ohjata enemmän suuntaan, jossa todettaisiin koko ihmiskunnan olevan perseestä ja pohdittaisiin, mitä asialle voitaisiin tehdä (esim. sukupuutto).

• Wwu

Tämä nyt ei olekaan mikään muotikysymys, vaan fakta.

• Sukupuutto olisikin hyvä ratkaisu ihmiskunnalle, täällä on muutenkin liikaa ihmisiä, joten esineellistäminen ja alistaminen on yhä useampien ja useampien mielestä täysin normaalia. Tasa-arvoa ei tulla koskaan täysin saavuttamaan, koska aina joku vastustaa. Eihän saavutetuista eduista halua kukaan järkevä luopua. Naiset vouhottavat tasa-arvon nimissä, mutta samalla itse tallaavat miehiä jalkoihinsa kun pitää päästä äänekkäimpänä huutamaan tasa-arvon nimissä. Mutta kyllä se vouhotus ennen pitkää kääntyy heitä itseään vastaan ja alistetut miehet alkavat kannattaa muslimiveljien tapoja pitää akat kurissa.

• 12121212121212

Toisaalta:
      - 95% naisista haluaa alistua miehelle seksissä
      - lähes kaikki naiset haluavat miehen joka on heitä isompi, älykkäämpi, kyvykkäämpi ja menestyneempi, jotta he voisivat "katsoa miestä ylöspäin" ja "kunnioittaa" tätä
      - enemmistö naisista haluaa miehen olevan se joka tekee suuremman osan päätöksistä
      - kummallisen iso osa arabinaisista pitää omaa alistavaa kulttuuriaan parhaana

Naiset itse haluavat olla alistettuja. Itse asiassa meillä on huutava pula dominoivista miehistä, maa on täynnä tasa-arvoisia vässykkämiehiä jotka eivät kostuta pikkareita. Syy miksei peräkylän baarin Reiska saa naista ei ole sovinismi, vaan Reiskan taso ja se ettei perähikiällä ole naisia.

• Wwu

Mahtaa palstamiehiä harmittaa, kun ovat niin valmiina alistamaan, mutta naista ei vaan näy eikä kuulu. Aika tosi..oudoo...

Johtuu varmaan jostain leukalinjasta..

• EdesUnissa
        Wwu kirjoitti:

Mahtaa palstamiehiä harmittaa, kun ovat niin valmiina alistamaan, mutta naista ei vaan näy eikä kuulu. Aika tosi..oudoo...

Johtuu varmaan jostain leukalinjasta..

Paitsi että aloituksesi oli päivän typerin, niin sitten vielä ketju kommenttisi tukevat ääliömäisyyttä. Luitko itsekään liittäämääsi artikkelia ? Se oli egyptiläisen musliminaisen tekemä tutkimus, jossa käsiteltiin arabimaissa asuvien muslimimiesten ja musliminaisten uskomuksia. Palstalla lienee aika vähän porukkaa tästä viite ryhmästä.

• Wwu
        EdesUnissa kirjoitti:

Paitsi että aloituksesi oli päivän typerin, niin sitten vielä ketju kommenttisi tukevat ääliömäisyyttä. Luitko itsekään liittäämääsi artikkelia ? Se oli egyptiläisen musliminaisen tekemä tutkimus, jossa käsiteltiin arabimaissa asuvien muslimimiesten ja musliminaisten uskomuksia. Palstalla lienee aika vähän porukkaa tästä viite ryhmästä.

Koitas vähän käyttäytyä. Annat huonon kuvan itsestäsi. 🤣

Se oli YK:n tutkimus.

• EdesUnissa
        Wwu kirjoitti:

Koitas vähän käyttäytyä. Annat huonon kuvan itsestäsi. 🤣

Se oli YK:n tutkimus.

Jeesus, mitä väliä on tutkimuksen rahoittajalla ? Se ei ole argumentti tässä asiassa. Argumentti on se että tietoisesti vääristelet Hesarin uutista. Minkälainen yksilö välittää valheellista kuvaa ja komppaa omaa aloitustaan kymmeniä kertoja ? Kun aluksi kukaan ei halunnut kommentoida provosoivaa ja valheellista aloitusta, niin nostit oman aloituksesi uudestaan ylös.

Suurimpana huoleenaiheenani sijassasi vilkaisisin nyt peiliin, ja pohtisin että onko tarkoitukseni nostaa itseäni esille vai asioita, enkä niinkään pohtisi noudattavatko arabimaiden muslimiehet maidensa lainsäädäntöä pakon edessä vai omasta vapaasta tahdostaan. Se poikkeaa maasta toiseen ja toisissa arabimaissa musliminaiset ovatkin miehiä suurempia naisten alistajia joillakin osa-alueilla.

Kun aloituksen artikkelia ei millään tavalla käsitellä ketjussa, niin sitä kutsutaan PROVOKSI.
        Luulisin että niitä tekee enimmäkseen alle 20-kymppiset. Sinä taas lienet jotakuinkin 40 v, joten olen sinulle julmempi kuin ihmiselle jota pidän lapsena. Mutta olen sukupuolen suhteen siis tasa-arvoinen, koska tulet kohdelluksi kuten ikäisesi mies tulisi.

• EdesUnissa kirjoitti:

Jeesus, mitä väliä on tutkimuksen rahoittajalla ? Se ei ole argumentti tässä asiassa. Argumentti on se että tietoisesti vääristelet Hesarin uutista. Minkälainen yksilö välittää valheellista kuvaa ja komppaa omaa aloitustaan kymmeniä kertoja ? Kun aluksi kukaan ei halunnut kommentoida provosoivaa ja valheellista aloitusta, niin nostit oman aloituksesi uudestaan ylös.

Suurimpana huoleenaiheenani sijassasi vilkaisisin nyt peiliin, ja pohtisin että onko tarkoitukseni nostaa itseäni esille vai asioita, enkä niinkään pohtisi noudattavatko arabimaiden muslimiehet maidensa lainsäädäntöä pakon edessä vai omasta vapaasta tahdostaan. Se poikkeaa maasta toiseen ja toisissa arabimaissa musliminaiset ovatkin miehiä suurempia naisten alistajia joillakin osa-alueilla.

Kun aloituksen artikkelia ei millään tavalla käsitellä ketjussa, niin sitä kutsutaan PROVOKSI.
        Luulisin että niitä tekee enimmäkseen alle 20-kymppiset. Sinä taas lienet jotakuinkin 40 v, joten olen sinulle julmempi kuin ihmiselle jota pidän lapsena. Mutta olen sukupuolen suhteen siis tasa-arvoinen, koska tulet kohdelluksi kuten ikäisesi mies tulisi.

Henkilöhyökkäys ja shaming language! 🤣

Sieg Heil!

• Wwuwuw kirjoitti:

Henkilöhyökkäys ja shaming language! 🤣

Sieg Heil!

Stoi tavarits! Ruki veer!

• 12121212121212

"Näin voi päätellä Hesarin jutusta, jonka mukaan suurin osa miehistä alistaa naisia, kunhan siihen on kulttuurinen ja laillinen mahdollisuus."

Jos 3/4 sanotaanko nyt vaikka suomalaisista miehistä haluaisi alistaa naisia, naiset olisivat nyrkin ja hellan välissä eivätkä voisi asialle yhtään mitään.

Itse asiassa naiset olisivat päätyneet sodissa etulinjaan, naiset olisivat raataneet raskaissa ja vaarallisissa töissä (kaivokset ym), aloitteiden teko olisi ollut naisten velvollisuus, jne.

Historia ei tunne naisten vapautussotia. Koko sankaritarina oikeuksien puolesta taistelemisesta Suomessa jne on feministien mielikuvitusta. Miehet ovat suostuneet tasa-arvoon mielellään, ja olisivat suostuneet vielä mieluummin silloin kun asepalvelus tarkoitti sotaa ja työura jotain raskasta/vaarallista.

• Wwu

"naiset olisivat nyrkin ja hellan välissä "

Niinhän naiset ennen olivatkin. Ja sinnehän te haluaisitte naiset uudelleen työntää.

• "Jos 3/4 sanotaanko nyt vaikka suomalaisista miehistä haluaisi alistaa naisia, naiset olisivat nyrkin ja hellan välissä eivätkä voisi asialle yhtään mitään. "
        Alistamisessa on aste-eroja ja kaikessa kauneudessaan yhteiskunnan muuttumiseen riittää, että riittävän moni eliittiluokan isä rakastaa tytärtään. Eivät arabitkaan halua vaimojaan tai siskojaan pelastaa, vaan tyttärensä :D

"Itse asiassa naiset olisivat päätyneet sodissa etulinjaan--"
        Eiväthän naiset päässeet "nyrkin ja hellan välistä" sotiin hei.

" Koko sankaritarina oikeuksien puolesta taistelemisesta Suomessa jne on feministien mielikuvitusta.--"
        Jos olisit oikeassa, en olisi inttämässä tässä sinua vastaan, koska vain perheet pojat opetettaisiin lukemaan... heh.

• Wwu
        Wwu kirjoitti:

Niinhän naiset ennen olivatkin. Ja sinnehän te haluaisitte naiset uudelleen työntää.

Kaava: esim. naiset vaativat oikeuksiaan -> kulttuurin muutos -> lain muutos.

• 12121212121212
        Wwu kirjoitti:

Eivät naiset mitään alistettuja olleet.

Luuletko tosissasi että naiset halusivat tasa-arvoa, eli hytisemään joukkohautoihin ja hengittelemään pölyä keuhkoihin pimeissä hiilikaivoksissa? Eivät naiset mitään "tasa-arvoa" halunneet. Naiset välttelivät miehen roolia kuin ruttoa. Vasta kun sodat loppuivat ja työ siirtyi kaivoksista konttoreihin, naisia alkoi kiinnostamaan "tasa-arvo". Ja mitä sitten tapahtui?

"Kaava: esim. naiset vaativat oikeuksiaan -> kulttuurin muutos -> lain muutos."

Kaava:
        "Me haluamme nämä oikeudet"/"Me vaadimme nämä oikeudet"/"Saisimmeko pliis nämä oikeudet"
        "Totta kai, ilman muuta"

Kun alistetut joutuvat taitselemaan oikeuksistaan, se näyttää tältä:
        http://www.strangehistory.net/blog/wp-content/uploads/2015/07/pacific-war.jpg

On typerää puhua mistään oikeuksista taistelemisesta. Jos miehillä oli kaikki valta ja he halusivat alistaa naisia, millä ihmeen ilveellä naiset saivat taisteltua itselleen oikeudet ilman että kenenkään kynsi katkesi taistelun tuoksinassa?

• Wwu
        12121212121212 kirjoitti:

Luuletko tosissasi että naiset halusivat tasa-arvoa, eli hytisemään joukkohautoihin ja hengittelemään pölyä keuhkoihin pimeissä hiilikaivoksissa? Eivät naiset mitään "tasa-arvoa" halunneet. Naiset välttelivät miehen roolia kuin ruttoa. Vasta kun sodat loppuivat ja työ siirtyi kaivoksista konttoreihin, naisia alkoi kiinnostamaan "tasa-arvo". Ja mitä sitten tapahtui?

Kaava:
        "Me haluamme nämä oikeudet"/"Me vaadimme nämä oikeudet"/"Saisimmeko pliis nämä oikeudet"
        "Totta kai, ilman muuta"

On typerää puhua mistään oikeuksista taistelemisesta. Jos miehillä oli kaikki valta ja he halusivat alistaa naisia, millä ihmeen ilveellä naiset saivat taisteltua itselleen oikeudet ilman että kenenkään kynsi katkesi taistelun tuoksinassa?

No esim. yleinen myös miehiä koskeva äänioikeus taisteltiin yleislakolla.

• 12121212121212 kirjoitti:

Kaava:
        "Totta kai, ilman muuta"

Kelpaako seksilakolla? 😏

• 12121212121212
        Wwu kirjoitti:

No esim. yleinen myös miehiä koskeva äänioikeus taisteltiin yleislakolla.

Aika huono esimerkki.

Lakko kun on nykyäänkin ihan tavallinen "työtaistelun" keino.

Tilanteissa joissa on oikeasti alistajia ja taistelijoita, lakkoilijat ammutaan.

Yhäkin, Suomessa ei ole ollut aikakautta jolloin naisia on alistettu. Jos naisia halutaan alistaa, silloin ei luoda herrasmiessääntöjä joiden mukaan mies palvelee sodassa, kosii naista ja on velvoitettu elättämään tämän ja perheensä. Eikä silloin "alistetusta asemasta" nousta ilman että tulee ruumita. Ja paljon.

• EdesUnissa
        Mehukatri kirjoitti:

"Jos 3/4 sanotaanko nyt vaikka suomalaisista miehistä haluaisi alistaa naisia, naiset olisivat nyrkin ja hellan välissä eivätkä voisi asialle yhtään mitään. "
        Alistamisessa on aste-eroja ja kaikessa kauneudessaan yhteiskunnan muuttumiseen riittää, että riittävän moni eliittiluokan isä rakastaa tytärtään. Eivät arabitkaan halua vaimojaan tai siskojaan pelastaa, vaan tyttärensä :D

"Itse asiassa naiset olisivat päätyneet sodissa etulinjaan--"
        Eiväthän naiset päässeet "nyrkin ja hellan välistä" sotiin hei.

" Koko sankaritarina oikeuksien puolesta taistelemisesta Suomessa jne on feministien mielikuvitusta.--"
        Jos olisit oikeassa, en olisi inttämässä tässä sinua vastaan, koska vain perheet pojat opetettaisiin lukemaan... heh.

Siis mitä lainsäädännön mukaisia oikeuksia naisilta on Suomen itsenäisyyden historiassa ikinä puuttunut jotka olisi turvattu miehille ?
        Äänioikeus joka naisille annettiin yhtäaikaa miesten kanssa on mahdollistanut naisten tasapuolisen vaikuttamisen yhteiskuntaan alusta alkaen. Ei siinä ole siksi tarvinnut käydä mitään sukupuolten välisiä taistoja.
        Toisinaan tuntuu että suomalaiset naiset ovat hyvin ylimielisiä kanssasisariaan kohtaan, ja ajattelevat että suomessa asiat ovat tasa-arvoisesti johtuen naisten ansioista. Naisilla ei ole ääniokeutta kaikissa muslimimaissa, jolloin heidän mahdollisuutensa vaikuttaa on pyöreä nolla.
        Tämän Asian ratkaisun suhteen he elävät täysin valtaa pitävien miesten aktiivisuuden armoilla.

Ymmärtämättömyys esim. musliminaisten totaalisen erilaista tilannetta kohtaan ja rinnastaminen omaan tilanteeseen on rinnastettavissa tueksi musliminaisten alistamisen jatkamiselle.Vertaamalla tilannetta Suomeen annetaan kuva että aika hoitaisi ongelman juridiseen eriarvoisuuteen perustuvassa yhteiskunnassa. . Mutta eihän se meilläkään ole siten mennyt.

• Wwu

Aika huono esimerkki.

Lakko kun on nykyäänkin ihan tavallinen "työtaistelun" keino.

Tilanteissa joissa on oikeasti alistajia ja taistelijoita, lakkoilijat ammutaan.

Yhäkin, Suomessa ei ole ollut aikakautta jolloin naisia on alistettu. Jos naisia halutaan alistaa, silloin ei luoda herrasmiessääntöjä joiden mukaan mies palvelee sodassa, kosii naista ja on velvoitettu elättämään tämän ja perheensä. Eikä silloin "alistetusta asemasta" nousta ilman että tulee ruumita. Ja paljon.

No hohhoijaa. Naiset olivat esim. miestensä holhouksen alaisina, naisilla ja miehillä oli omat palkkaluokat, naiset eivät päässeet ravintolaan yksin..
        Ja kappas tuollahan on ihan listattuna näitä aiheita..
        https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Sukupuolten_tasa-arvo

• Wwu
        Wwu kirjoitti:

No hohhoijaa. Naiset olivat esim. miestensä holhouksen alaisina, naisilla ja miehillä oli omat palkkaluokat, naiset eivät päässeet ravintolaan yksin..
        Ja kappas tuollahan on ihan listattuna näitä aiheita..
        https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Sukupuolten_tasa-arvo

Itse asiassa, kun musliminaisillakin on äänioikeus, niin sittenhän unisella logiikalla ei heitäkään syrjitä. Heidän tilaanteensa on monin osin samanlainen, mitä oli naisten asema Euroopassa noin sata vuotta sitten. Ei Suomessakaan naisilla ollut oikeutta edes käydä töissä ilman aviomiehen lupaa kuin vasta 1930.

Varmaan jos muslimimiehiltä kysytään, niin kaikki on aivan kunnossa, ja jos jotain syrjitään, niin heitä.

• Tervetuloa, vieraat kulttuurit! Monikulttuurisuus antaa terveen aspektin pieniin pimeisiin päihinne. Joillekin omaa maataan on vaikea arvioida, jos ei ole vertailukohtia. ”Monikulttuurisuus on rikkaus”. rikkaus kaikessa kirjossaan. Missä mm. isä pakottaa tyttärensä viimeistään yhdeksän vanhana naimisiin serkun kanssa, joka voi olla vaikka 40 vuotta vanhempi. Elämä voi olla hyvinkin tuskallista, mutta elämä kuitenkin. Voi olla, että tulet pahoinpidellyksi jatkuvasti. Naisen tulee palvella miestä ja hänen perhettään aamusta iltaan.

• Wwu

Semmosia ne miehet on. 😛

• Yksi 75 %:sta bongattu... Mutta hei. Vastaisitko tähän:

"Pitääkö siis etsiä rikas mies? Entä geenit, mikä on perimän vaikutus? Ovatko savolaiset suvaitsevaisempia kuin pohjanmaalaiset? Ovatko ainoat lapset suvaitsevaisempia kuin monilapsisessa perheessä isosiskon varjossa kasvaneet pikkuveljet? Tekeekö anime feministiksi?"

• Siinäpä vertailukohtaa kerrakseen, mutta osa naisista valitsee tuon tien ja oppii kantapään kautta kulttuurien monenkirjavuuden, kun peittelee mustelmiaan. Suvaitsevaisuudenkaan nimissä ei pitäisi ihan kaikkea hyväksyä.

• Mehukatri kirjoitti:

Yksi 75 %:sta bongattu... Mutta hei. Vastaisitko tähän:

"Pitääkö siis etsiä rikas mies? Entä geenit, mikä on perimän vaikutus? Ovatko savolaiset suvaitsevaisempia kuin pohjanmaalaiset? Ovatko ainoat lapset suvaitsevaisempia kuin monilapsisessa perheessä isosiskon varjossa kasvaneet pikkuveljet? Tekeekö anime feministiksi?"

Ai kuka, minä vai? No vastaan joka tapauksessa mutta en kysymykseesi, koska en ymmärtänyt siitä hölkäsen pöläystä.
        Vastaus: Suomalaisen naisen itsetunto ei kulje järjen kanssa käsi kädessä. 90 prosenttia, naisista ei katunut tekemäänsä raskaudenkeskeytystä jälkeenpäin. Kännissä raskaaksi, miettikää, että tämä loput 10 prosenttia jotka tällä maaperällä tallaatte, niin teidät on siittäneet juovuksissa olevat vanhemmat.

• modelli kirjoitti:

Ai kuka, minä vai? No vastaan joka tapauksessa mutta en kysymykseesi, koska en ymmärtänyt siitä hölkäsen pöläystä.
        Vastaus: Suomalaisen naisen itsetunto ei kulje järjen kanssa käsi kädessä. 90 prosenttia, naisista ei katunut tekemäänsä raskaudenkeskeytystä jälkeenpäin. Kännissä raskaaksi, miettikää, että tämä loput 10 prosenttia jotka tällä maaperällä tallaatte, niin teidät on siittäneet juovuksissa olevat vanhemmat.

Mad-maskinen immeinen; tarkenna, mitä et ymmärrä, niin väännän rautalangasta. Helpottaa kommunikaatiota, nääs.

• Mehukatri kirjoitti:

Mad-maskinen immeinen; tarkenna, mitä et ymmärrä, niin väännän rautalangasta. Helpottaa kommunikaatiota, nääs.

Miksi kirjoituksesi alkaa sanoin "rikas mies" ? Loppu oli pelkkää jorgoniaa, ilmeisesti pelkäksi hämäykseksi. Mutta paljastit alitajuntasi, mikä nyt sinäänsä ei ollut mikään yllätys.

• modelli kirjoitti:

Miksi kirjoituksesi alkaa sanoin "rikas mies" ? Loppu oli pelkkää jorgoniaa, ilmeisesti pelkäksi hämäykseksi. Mutta paljastit alitajuntasi, mikä nyt sinäänsä ei ollut mikään yllätys.

Lähinnä tiedustelin, mistä näitä epäsovinistisia miehiä löytää. Artikkeli nimenomaan antaa ymmärtää, että menestynyt mies on kiltti mies (naisille, ei yhteiskunnalle). Tiedustelen muita tunnusmerkkejä, joista tällaisen sallivaisen 25 %-miehen löytäisi.

• sennäkeemitähaluaa
        Mehukatri kirjoitti:

Lähinnä tiedustelin, mistä näitä epäsovinistisia miehiä löytää. Artikkeli nimenomaan antaa ymmärtää, että menestynyt mies on kiltti mies (naisille, ei yhteiskunnalle). Tiedustelen muita tunnusmerkkejä, joista tällaisen sallivaisen 25 %-miehen löytäisi.

"Rationalisointihamsteri löytää aina "ei-pinnallisen" keinon perustella miksi pitkä/raamikas/rikas/menestynyt mies on paras."

• sennäkeemitähaluaa kirjoitti:

"Rationalisointihamsteri löytää aina "ei-pinnallisen" keinon perustella miksi pitkä/raamikas/rikas/menestynyt mies on paras."

Ole hyvä ja heitä pari vertaisarvioitua tutkimusta tukemaan joko sitä, mikä osoitetaan artikkelissakin todeksi tai vaihtoehtoisesti tukemaan sitä, että minä olen hamsteri :D

• EdesUnissa
        Mehukatri kirjoitti:

Artikkelin mukaan arabinaiset uskovat löytävänsä tällaisen epäsovinistisen miehen esim. Euroopasta. Eikö sisälukutaito yllä kommentointi nopeuden tasolle ?
        Lukekaa joskus nuo avaukset, älkää vain toistenne kommentteja. Olisi hauska jos keskustelu palstalla olisi toisinaan myös joku älyllinen keskusteluketju.
        Tässä ketjussa on vedetty aloituksesta lähtien tasaisesti sivuraiteella ohi aiheen.

• EdesUnissa kirjoitti:

Artikkelin mukaan arabinaiset uskovat löytävänsä tällaisen epäsovinistisen miehen esim. Euroopasta. Eikö sisälukutaito yllä kommentointi nopeuden tasolle ?
        Lukekaa joskus nuo avaukset, älkää vain toistenne kommentteja. Olisi hauska jos keskustelu palstalla olisi toisinaan myös joku älyllinen keskusteluketju.
        Tässä ketjussa on vedetty aloituksesta lähtien tasaisesti sivuraiteella ohi aiheen.

"Artikkelin mukaan arabinaiset uskovat löytävänsä tällaisen epäsovinistisen miehen esim. Euroopasta. Eikö sisälukutaito yllä kommentointi nopeuden tasolle ?"

Ystävä hyvä, musliminaiset haaveilevat ULKOmaalaisista miehistä. Eivät spesifisti eurooppalaisista. Älä yritä nillittää minulle asiasta, jota et itse handlaa.

Minä sen sijaan pelaan puhtaasti suomalaisella areenalla ja olen jo aiemmin ketjussa tiedustellut esim. pohjanmaalaisten ja savolaisten mahdollista eroavaisuutta epäsovinistisuudessa. Tai stadilaisten vs. periferian, tai Karjalan vs. Lapin. Tai esimerkiksi geenitestin tai lapsuudenkodin vaikutusta miesten sovinistisuuteen.

• Mehukatri kirjoitti:

"Artikkelin mukaan arabinaiset uskovat löytävänsä tällaisen epäsovinistisen miehen esim. Euroopasta. Eikö sisälukutaito yllä kommentointi nopeuden tasolle ?"

Ystävä hyvä, musliminaiset haaveilevat ULKOmaalaisista miehistä. Eivät spesifisti eurooppalaisista. Älä yritä nillittää minulle asiasta, jota et itse handlaa.

Minä sen sijaan pelaan puhtaasti suomalaisella areenalla ja olen jo aiemmin ketjussa tiedustellut esim. pohjanmaalaisten ja savolaisten mahdollista eroavaisuutta epäsovinistisuudessa. Tai stadilaisten vs. periferian, tai Karjalan vs. Lapin. Tai esimerkiksi geenitestin tai lapsuudenkodin vaikutusta miesten sovinistisuuteen.

* sovinistisuuteen = sovinistisuuden arvioimisessa

• EdesUnissa
        Mehukatri kirjoitti:

"Minä sen sijaan pelaan puhtaasti suomalaisella areenalla ja olen jo aiemmin ketjussa tiedustellut esim. pohjanmaalaisten ja savolaisten mahdollista eroavaisuutta epäsovinistisuudessa. "

Muslimeja on noin pari miljardia. Kun musliminainen esim. haaveilee muslimiksi kääntyvästä ulkomaalaisesta miehestä, niin se on juurikin esim. Eurooppalainen. Etkä tosiaan osaa lukea,..
        Se muslinaisen haave siis rajaa ulkopuolelle vain muslimi-miehet, sekä kotimaiset että ulkomaiset tuossa artikkelin lauseessa.

Jos haluat pelata puhtaasti suomalaisella areenalla niin tee ketju johon haet suomalaisia tutkimustuloksia. Nyt kuitenkin otat satunnaisia prosentteja tuolta arabimaitten tutkimuksesta.
        On turhaa yrittää löytää edes yhteneväisyyksiä kahden näin suuresti erilaiseen lainsäädäntöön perustuvan kulttuurin kesken. Laki kieltää useimmissa muslimimaissa naista avioitumasta muun kuin muslimimieheen kanssa, ja seksuaalisuus on suuresti rajoitettu tuohon avioliittoon. Pohjanmaalainen lestadiolaisteini saa antaa pillua savolaiselle muslimille ja vaikkapa avioitua tämän kanssa ja maata avioliiton aikana vaikkapa ortodoksin kanssa. Laki antaa vapauden.
        Tyttö lapsi on pojan tasolla perinnässä ja kouluunkin molemmat pääsevät.
        Naisille avataan jopa henkilökohtainen pankkitili Suomessa.

Nimenomaan lainsäädännön avulla naisten alistaminen onnistuu. Ei se muuten mielestäni onnistuisikaan. Suomessa tällaista keskustelua ei ole jouduttu käymään, koska itsenäisyytemme alusta asti ihmisten tasa-arvoisuuden rajana ei ole ollut sukupuoli.

• EdesUnissa kirjoitti:

"Minä sen sijaan pelaan puhtaasti suomalaisella areenalla ja olen jo aiemmin ketjussa tiedustellut esim. pohjanmaalaisten ja savolaisten mahdollista eroavaisuutta epäsovinistisuudessa. "

Muslimeja on noin pari miljardia. Kun musliminainen esim. haaveilee muslimiksi kääntyvästä ulkomaalaisesta miehestä, niin se on juurikin esim. Eurooppalainen. Etkä tosiaan osaa lukea,..
        Se muslinaisen haave siis rajaa ulkopuolelle vain muslimi-miehet, sekä kotimaiset että ulkomaiset tuossa artikkelin lauseessa.

Jos haluat pelata puhtaasti suomalaisella areenalla niin tee ketju johon haet suomalaisia tutkimustuloksia. Nyt kuitenkin otat satunnaisia prosentteja tuolta arabimaitten tutkimuksesta.
        On turhaa yrittää löytää edes yhteneväisyyksiä kahden näin suuresti erilaiseen lainsäädäntöön perustuvan kulttuurin kesken. Laki kieltää useimmissa muslimimaissa naista avioitumasta muun kuin muslimimieheen kanssa, ja seksuaalisuus on suuresti rajoitettu tuohon avioliittoon. Pohjanmaalainen lestadiolaisteini saa antaa pillua savolaiselle muslimille ja vaikkapa avioitua tämän kanssa ja maata avioliiton aikana vaikkapa ortodoksin kanssa. Laki antaa vapauden.
        Tyttö lapsi on pojan tasolla perinnässä ja kouluunkin molemmat pääsevät.
        Naisille avataan jopa henkilökohtainen pankkitili Suomessa.

Nimenomaan lainsäädännön avulla naisten alistaminen onnistuu. Ei se muuten mielestäni onnistuisikaan. Suomessa tällaista keskustelua ei ole jouduttu käymään, koska itsenäisyytemme alusta asti ihmisten tasa-arvoisuuden rajana ei ole ollut sukupuoli.

"niin tee ketju johon haet suomalaisia tutkimustuloksia. "
        Keskustelupalstailun merkeissä kyselen asiasta palstalla. Vastauksia ei ole tullut yhtäkään, mikä on vähän jännä.

" Suomessa tällaista keskustelua ei ole jouduttu käymään, koska itsenäisyytemme alusta asti ihmisten tasa-arvoisuuden rajana ei ole ollut sukupuoli."
        - 1919 – Naimisissa oleville naisille oikeus ansiotyöhön ilman aviomiehen suostumusta
        - 1926 – Laki naisten kelpoisuudesta valtion virkoihin
        - 1929 - Avioliittolaki: naiselle oikeus omaisuuteen ja yhtäläiseen vanhemmuuteen, aviovaimo vapautuu miehensä holhouksesta
        - 1970 – Työsopimuslaki kieltää syrjinnän
        - 1978 – Vanhemmille oikeus jakaa keskenään vanhempainvapaa
        - 1983 – Yhteishuoltajuus mahdollistuu
        - 1987 – Laki naisten ja miesten tasa-arvosta (tasa-arvolaki)
        - 1994 – Avioliitossa tapahtuva raiskaus kriminalisoidaan
        ... 2000-luvulla on tehty lähinnä pikku täsmennyksiä, kuten se että lähimmäisen pahoinpitely on todella rikos ja että puolustuskyvytöntä ei saa raiskata. Muttajoo.

Ensin tulee laki, sitten vasta asenteiden muuttuminen. Isoäidit kysyivät vielä luvan työssäkäymiseen eikä heillä ollut oikeutta tiettyihin virkoihin. Äidit olivat miehensä holhoukset alaisina. Kollegamme ja esimiehemme ovat kasvaneet maailmassa, jossa syrjiminen on "pelin henki". Vasta nykyiset työelämän tuoreet tekijät ovat kasvaneet maailmassa, jota lainsäädännöllä on pedattu. Tämä ei tarkoita, etteikö hyviä ihmisiä olisi ollut aiemminkin - nykyään heikoimpien ihmisten ei vain ole pakko sietää niitä pahoja. Siinä on koko maailma eroa.

• EdesUnissa
        Mehukatri kirjoitti:

"niin tee ketju johon haet suomalaisia tutkimustuloksia. "
        Keskustelupalstailun merkeissä kyselen asiasta palstalla. Vastauksia ei ole tullut yhtäkään, mikä on vähän jännä.

" Suomessa tällaista keskustelua ei ole jouduttu käymään, koska itsenäisyytemme alusta asti ihmisten tasa-arvoisuuden rajana ei ole ollut sukupuoli."
        - 1919 – Naimisissa oleville naisille oikeus ansiotyöhön ilman aviomiehen suostumusta
        - 1926 – Laki naisten kelpoisuudesta valtion virkoihin
        - 1929 - Avioliittolaki: naiselle oikeus omaisuuteen ja yhtäläiseen vanhemmuuteen, aviovaimo vapautuu miehensä holhouksesta
        - 1970 – Työsopimuslaki kieltää syrjinnän
        - 1978 – Vanhemmille oikeus jakaa keskenään vanhempainvapaa
        - 1983 – Yhteishuoltajuus mahdollistuu
        - 1987 – Laki naisten ja miesten tasa-arvosta (tasa-arvolaki)
        - 1994 – Avioliitossa tapahtuva raiskaus kriminalisoidaan
        ... 2000-luvulla on tehty lähinnä pikku täsmennyksiä, kuten se että lähimmäisen pahoinpitely on todella rikos ja että puolustuskyvytöntä ei saa raiskata. Muttajoo.

Ensin tulee laki, sitten vasta asenteiden muuttuminen. Isoäidit kysyivät vielä luvan työssäkäymiseen eikä heillä ollut oikeutta tiettyihin virkoihin. Äidit olivat miehensä holhoukset alaisina. Kollegamme ja esimiehemme ovat kasvaneet maailmassa, jossa syrjiminen on "pelin henki". Vasta nykyiset työelämän tuoreet tekijät ovat kasvaneet maailmassa, jota lainsäädännöllä on pedattu. Tämä ei tarkoita, etteikö hyviä ihmisiä olisi ollut aiemminkin - nykyään heikoimpien ihmisten ei vain ole pakko sietää niitä pahoja. Siinä on koko maailma eroa.

Tuo juridinen lista antaa hyvän kuvan tilanteesta. Naisen asemaa on lainsäädännöllä rajoitettu aivan itsenäisyytemme alussa, jotka on sitten korjattu 1919, heti sisällissodan jälkeen. .
        Tuo lainsäädäntö joka on korostanut naisen asemaa kuten 1929 avioliittolain omaisuuskohta, ja sitä uudempi lainsäädäntö ei ole lainsäädäntöä jossa naisen asemaa heikentävää lainsäädäntöä olisi poistettu. 1926 virkamieslainsäädäntö on tullut sekin tavallaan juuri tarpeeseen, sillä tuolloin koulutusjärjestelmä alkoi tuottaa naisia jotka olivat päteviä virkoihin.
        Kyllä naisenkin tulee käydä koulua 7 vuotta ollakseen pätevä virkamieheksi, vai eikö ?

Tämä lista jokaisen suomalaisen naisen tulisi lukea ja pohtia asemansa rinnastamista musliminaisiin tai vaikkapa sveitsiläisiin naisiin jotka saivat äänioikeuden 1991, tai vaikkapa kymmeniin miljooniin afro-amerikkalaisiin jotka saivat yleisen äänioikeuden vasta 70-luvulla.

Ei kannata hirveästi revitellä noilla mummoilla ja ukeilla työelämässä. Työelämässä vanhimmat ihmiset ovat 50 luvulla syntyneitä, jolloin teollistuminen vasta kunnolla Suomessa alkoi. Tätä ennen Suomi eli maataloudesta jossa työelämän lainsäädäntö oli tietysti aika tarpeetonta. Olisi yhtä perusteltua sanoa ettei naisilla ollut ajokorttia. Ei ollut kyllä autojakaan..... Eikä edes mummomme kysyneet lupaa työhön, sellaisen ihmisen olisi pitänyt syntyä Venäjän vallan aikana 1800 luvun viimeisinä vuosina..

Työsopimuslaki ei kiellä vain sukupuolista syrjintää, vaan siellä on uskonto, politiikka ihonväri, ikä jne ja nimenomaan poliittinen vakaumus oli se asia jonka pohjalta syrjiminen oli tuolloin räikeää. Syrjimisen suurin ongelma on ollut perinteisesti ihonväri, ei edelleenkään sukupuoli.

Suomen lainsäädäntö ei muuta asenteita vaan juuri toisin pain. Se on ollut täsmentävää lainsäädäntö muutosta alusta alkane.

• EdesUnissa kirjoitti:

Tuo juridinen lista antaa hyvän kuvan tilanteesta. Naisen asemaa on lainsäädännöllä rajoitettu aivan itsenäisyytemme alussa, jotka on sitten korjattu 1919, heti sisällissodan jälkeen. .
        Tuo lainsäädäntö joka on korostanut naisen asemaa kuten 1929 avioliittolain omaisuuskohta, ja sitä uudempi lainsäädäntö ei ole lainsäädäntöä jossa naisen asemaa heikentävää lainsäädäntöä olisi poistettu. 1926 virkamieslainsäädäntö on tullut sekin tavallaan juuri tarpeeseen, sillä tuolloin koulutusjärjestelmä alkoi tuottaa naisia jotka olivat päteviä virkoihin.
        Kyllä naisenkin tulee käydä koulua 7 vuotta ollakseen pätevä virkamieheksi, vai eikö ?

Tämä lista jokaisen suomalaisen naisen tulisi lukea ja pohtia asemansa rinnastamista musliminaisiin tai vaikkapa sveitsiläisiin naisiin jotka saivat äänioikeuden 1991, tai vaikkapa kymmeniin miljooniin afro-amerikkalaisiin jotka saivat yleisen äänioikeuden vasta 70-luvulla.

Ei kannata hirveästi revitellä noilla mummoilla ja ukeilla työelämässä. Työelämässä vanhimmat ihmiset ovat 50 luvulla syntyneitä, jolloin teollistuminen vasta kunnolla Suomessa alkoi. Tätä ennen Suomi eli maataloudesta jossa työelämän lainsäädäntö oli tietysti aika tarpeetonta. Olisi yhtä perusteltua sanoa ettei naisilla ollut ajokorttia. Ei ollut kyllä autojakaan..... Eikä edes mummomme kysyneet lupaa työhön, sellaisen ihmisen olisi pitänyt syntyä Venäjän vallan aikana 1800 luvun viimeisinä vuosina..

Työsopimuslaki ei kiellä vain sukupuolista syrjintää, vaan siellä on uskonto, politiikka ihonväri, ikä jne ja nimenomaan poliittinen vakaumus oli se asia jonka pohjalta syrjiminen oli tuolloin räikeää. Syrjimisen suurin ongelma on ollut perinteisesti ihonväri, ei edelleenkään sukupuoli.

Suomen lainsäädäntö ei muuta asenteita vaan juuri toisin pain. Se on ollut täsmentävää lainsäädäntö muutosta alusta alkane.

Muistin oikein ja vielä tarkistin, eli Sveitsissä naiset saivat äänioikeuden 1971. Eli aikana, joilloin suurin osa palstan miehistä ei olleet edes syntyneet, jotenn hyvä teille, kun vähän kerrataan asioita..

• MuttaOmaValintasi

Varallisuus vähentää empatiakykyä. On esimerkiksi tutkittu lotto/arvontavoittajien pitävän köyhempiään laiskoina ja saamattomina ym. Jos joutuisin valitsemaan kumppanin tai ystävän itselleni, valitsisin empatiakykyisen suvaitsevaisen sijaan (ja olen aina vainnut). Ehdottomasti. Mitä se suvaitsevaisuus oikein tarkoittaa? Kaiken väkivallan, perversioiden, päihteiden, tms suvaitsemista vai? Henkistä köyhyyttä? Hälläväliä asennetta? Onko suvaitsevaisuus sinänsä mitenkään positiivinen asia?

• "On esimerkiksi tutkittu lotto/arvontavoittajien pitävän köyhempiään laiskoina ja saamattomina ym."

.. Tämä kertoo vain kyseisten Yksilöitten Rajattomasta Tyhmyydestä ja Yksinkertaisuudesta.. Mut tää tuntuu olevan aika yleinen Vamma HannuHanhien ja KultaLusikkojen keskuudessa.. ;D

.. Mut joo.. Monet Immeiset on.. MitäOn.. ;P

• Suvaitsevaisuus on aikalailla mielestäni tyhjä sana. Koska se pitää sisällään pääasiassa hyvin valikoitua suvaitsevaisuutta, mikä nyt itselle sattuu sopimaan. Jokainen meistä suvaitsee jotain, mutta kukaan ei suvaitse kaikkea.

Siksi joutas romukoppaan koko sana. Niin kun kellojen kääntelykin.

• muhkee_muhku kirjoitti:

Suvaitsevaisuus on aikalailla mielestäni tyhjä sana. Koska se pitää sisällään pääasiassa hyvin valikoitua suvaitsevaisuutta, mikä nyt itselle sattuu sopimaan. Jokainen meistä suvaitsee jotain, mutta kukaan ei suvaitse kaikkea.

Siksi joutas romukoppaan koko sana. Niin kun kellojen kääntelykin.

Ai niinku....

http://aijaa.com/xJ9qkp

• Dissident kirjoitti:

Ai niinku....

http://aijaa.com/xJ9qkp

Heh, johan oli venkula vitsi. 😉

Kaaleet kääntää kellot juu.

Heh, johan oli venkula vitsi. 😉

Kaaleet kääntää kellot juu.

No näillä tuiskukeleillähän ne myös putsaa autoja.....

• Dissident kirjoitti:

No näillä tuiskukeleillähän ne myös putsaa autoja.....

Heh heh, sulla on sana hallussa. Piristävä kiitos, tänään onkin ollut nuutunut päivä. Loman jälkeen ei mitenkään meinannut innostua työnteosta.🤢

Heh heh, sulla on sana hallussa. Piristävä kiitos, tänään onkin ollut nuutunut päivä. Loman jälkeen ei mitenkään meinannut innostua työnteosta.🤢

No sit lisää... Manne menestyi romubisneksellä ja osti hienon mersun. Kuinka ollakkaan rengas hajosi. Mutta mersussa ei ollut tunkkia. Kohta sherry kurvasi viereen ja siellä vähemmistöveljiä. Tämä pyysi tunkkia heiltä ja löytyihän se. Kun tulivat mersun luo, veli nakkasikin rengasavaimella ikkunan alas mersusta. "Hai, jos sie otat vanteet, minä koppaan mankan mukaan!".

• Dissident kirjoitti:

No sit lisää... Manne menestyi romubisneksellä ja osti hienon mersun. Kuinka ollakkaan rengas hajosi. Mutta mersussa ei ollut tunkkia. Kohta sherry kurvasi viereen ja siellä vähemmistöveljiä. Tämä pyysi tunkkia heiltä ja löytyihän se. Kun tulivat mersun luo, veli nakkasikin rengasavaimella ikkunan alas mersusta. "Hai, jos sie otat vanteet, minä koppaan mankan mukaan!".

Heh, tätä vitsiä pilasi mun oma pää. Aloin miettiä, että ei cherryn vanteet mersuun taida käydä. 😝

Heh, tätä vitsiä pilasi mun oma pää. Aloin miettiä, että ei cherryn vanteet mersuun taida käydä. 😝

No sit toinen...

Manne meni rehvakkaana työkkäriin ja sanoi: "hai, annappas miulle työtä!"
        Virkailija vähän aikaa katsoi suu auki, mutta katsoi sitten tietokoneeltaan. "Joo, täällä ois toimitusjohtajan homma, palkka 20 t€ kk ja työsuhdeauto, kelpaisko??"
        Manne naurahti vaivaantuneena. "Ka nyt sie kyllä valehtelet!" Johon tympääntynyt virkailija: "No itse te aloititte."

• Dissident kirjoitti:

No sit toinen...

Manne meni rehvakkaana työkkäriin ja sanoi: "hai, annappas miulle työtä!"
        Virkailija vähän aikaa katsoi suu auki, mutta katsoi sitten tietokoneeltaan. "Joo, täällä ois toimitusjohtajan homma, palkka 20 t€ kk ja työsuhdeauto, kelpaisko??"
        Manne naurahti vaivaantuneena. "Ka nyt sie kyllä valehtelet!" Johon tympääntynyt virkailija: "No itse te aloititte."

Tää on hyvä, vaikkakin kuultu ennenkin. 😝

Tää on hyvä, vaikkakin kuultu ennenkin. 😝

No joko se hilpeys löytyy?

Mä pääsin tänään testaamaan uuden puikkokoneen. Hitsi että oli hyvä hitsi....kone. Poitsukin halus kokeilla. Ensin ujoili vähän, mutta hyvä että malttoi lähteä lukemaan enkun kokeisiin. On se kiva touhuta kun on kunnon vehkeet.

• Dissident kirjoitti:

No joko se hilpeys löytyy?

Mä pääsin tänään testaamaan uuden puikkokoneen. Hitsi että oli hyvä hitsi....kone. Poitsukin halus kokeilla. Ensin ujoili vähän, mutta hyvä että malttoi lähteä lukemaan enkun kokeisiin. On se kiva touhuta kun on kunnon vehkeet.

Kunnon vehkeet rupes naurattaa enemmän, kun vitsit.

Taidan olla niin väsynyt jo, että suihkun kautta nukkumaan. Jaksaa taas aamulla herätä. 🙂

Koulussa joskus hitsasin puikkokoneella. Papparaisen tallissa lankakoneella. Ei oo kyllä mun hommaa hitsaaminen. 😃

Kunnon vehkeet rupes naurattaa enemmän, kun vitsit.

Taidan olla niin väsynyt jo, että suihkun kautta nukkumaan. Jaksaa taas aamulla herätä. 🙂

Koulussa joskus hitsasin puikkokoneella. Papparaisen tallissa lankakoneella. Ei oo kyllä mun hommaa hitsaaminen. 😃

Tjaahas....mitkähän vehkeet vilahti mielessä? Hyihyi....

Meehän tutumaan. Itsekin koitettava ihmisten aikoihin mennä unille. Öitä.

• HiHirmu lätinän tänne jo mielestäni laitoin, mutta v.tut ollu tullut...Helkatti nää sivut on jumit!

Noh, juttuhan meni jotenkin niin, että tuo hesarin juttuhan taisi olla lähinnä muslimimaista? Että siellä niitä mukavaia ja suvaitsevia miehiä olis se 25 pinnaa? Mutta voi sen kääntää ihan tänne eurooppalaiseenkin näkökulmaan ja sama vois olla prosentti. Minusta vieläkin...on sellainen murros käymässä, että naisien elämisen muutos on otettu ensin laki ja säädöspohjaisesti, sekä feministisesti edistetty tälläistä naisen päätäntä ja elämisen mahdollisuutta. Mutta kasvatus ja tapakulttuuri ei ole vielä poikinut sitä suomalaiseen mieheen esimerkiksi. Suomalaisista miehistä on vasta kasvamassa sukupolvi joka on saanut nähdä toisen sukupuolen vertaisenaan vierellä. Nyttenkin 20-30 vuotiaat nuoret miehet ovat hämillään asiasta, heidän isänsä ovat vielä sitä perusukkoa, joka ei juuri mihinkään sano juuta eikä jaata. Omissa oloissaan örnöttävää miesmassaa.
      Tästä esimerkkinä esimerkiksi tuon ikäryhmän suuri työttömyys. Ja koulutus on huonoa. Selkeesti väliinputoajaporukka. Kasvatus on muuta mitä maailma nykyään vaatii ja mitä se on.

Jäi noi välikommentit lukematta välistä, mutta otan ämpärillisen kahvetta ja lueskelen niitä sit...

• "Tästä esimerkkinä esimerkiksi tuon ikäryhmän suuri työttömyys."

.. Voi pyhä Yksinkertaisuus.. Taas.. Mut joo.. Kannattaisi varmaan edes hieman yrittää liikuttaa niitä AivoNystyröitä ja miettiä, että miten se nyt meneekään.. Miten Maailma on muuttunut jne.. ;P

.. Se on varmaan vaikea Nähdä KokoNaisuuksia, jos/kun ne AivoNystyrät sijaitsee siellä OmissaKannikoissa.. ;P

.. Tsori.. Joskus on Vaan oltava "hieman" TöyTöykeä.. Varsinkin, jos/kun Alkaa juttu mennä ihan LappionPuun Tasolle.. Elikkäs Tymäksi ja Yksinkertaiseksi.. Noh, monesti tyydyn katselemaan vaan sivusta.. Mutta Toisinaan sitten taas en.. ;D

"Tästä esimerkkinä esimerkiksi tuon ikäryhmän suuri työttömyys."

.. Voi pyhä Yksinkertaisuus.. Taas.. Mut joo.. Kannattaisi varmaan edes hieman yrittää liikuttaa niitä AivoNystyröitä ja miettiä, että miten se nyt meneekään.. Miten Maailma on muuttunut jne.. ;P

.. Se on varmaan vaikea Nähdä KokoNaisuuksia, jos/kun ne AivoNystyrät sijaitsee siellä OmissaKannikoissa.. ;P

.. Tsori.. Joskus on Vaan oltava "hieman" TöyTöykeä.. Varsinkin, jos/kun Alkaa juttu mennä ihan LappionPuun Tasolle.. Elikkäs Tymäksi ja Yksinkertaiseksi.. Noh, monesti tyydyn katselemaan vaan sivusta.. Mutta Toisinaan sitten taas en.. ;D

No olen liikuttanutkin. Mistäpä se sitten johtuu se miesten työttömyys? Naisistako, hepergamiasta vai siitä, että JoUtSeNia ei ole enää....

Sinäkin kyllä työnnät nokkasi joka kohtaan ja arvostelet, mutta omat mielipiteet on ihan diibadaapaa ja suorastaan täyttä sontaa mistä ei erkkikään ota selvää.

Ole minun puolesta vaan töykeä, mutta oikeasti mieti asioita, eläkä kaivele niitä jonkun isoukin arkistoista ja periaatteista.

• Wwu

Tässä välissä. Niin, tottakai, juttu siis koski arabimaita, siksi kirjoitinkin, että maissa, joissa naisten alistamiseen on "kulttuurinen ja laillinen mahdollisuus", mutta vaikka sellainen käytös onkin hyväksyttyä, niin neljäsosa miehistä näissä maissa kannattaa silti sukupuolten välistä tasa-arvoa. Sellaiset miehet lasken kilteiksi, vaikka välttämättä eivät kunnollisia olisikaan. Tarkoituksella tein aloituksesta provosoivan. En kyllä tiedä miksi Suomessa prosenttiluku olisi toisenlainen, jos siirrytään ajassa reilu sata vuotta taaksepäin.

Ei lakia muuteta noin vain, ellei ole jotain painetta sen muutokseen. Saati että naisia koskevia syrjiviä lakeja olisi yhdessä yössä muutettu. Esimerkkinä nyt vaikka vasta 1994 laadittu laki, joka kielsi raiskaamisen avioliitossa.

Tai sanotaan vaikka homoavioliitot, noin vain ilman kulttuurin muutosta muutettiin lakia? Tuskin tämän enempää sulle tarvitsee selittää mitä haen takaa.

• Wwu kirjoitti:

Tässä välissä. Niin, tottakai, juttu siis koski arabimaita, siksi kirjoitinkin, että maissa, joissa naisten alistamiseen on "kulttuurinen ja laillinen mahdollisuus", mutta vaikka sellainen käytös onkin hyväksyttyä, niin neljäsosa miehistä näissä maissa kannattaa silti sukupuolten välistä tasa-arvoa. Sellaiset miehet lasken kilteiksi, vaikka välttämättä eivät kunnollisia olisikaan. Tarkoituksella tein aloituksesta provosoivan. En kyllä tiedä miksi Suomessa prosenttiluku olisi toisenlainen, jos siirrytään ajassa reilu sata vuotta taaksepäin.

Ei lakia muuteta noin vain, ellei ole jotain painetta sen muutokseen. Saati että naisia koskevia syrjiviä lakeja olisi yhdessä yössä muutettu. Esimerkkinä nyt vaikka vasta 1994 laadittu laki, joka kielsi raiskaamisen avioliitossa.

Tai sanotaan vaikka homoavioliitot, noin vain ilman kulttuurin muutosta muutettiin lakia? Tuskin tämän enempää sulle tarvitsee selittää mitä haen takaa.

Joo, kyllä mä ymmärsinkin aloituksen varsinaisen pointin, mutta tuuminkin vaan, että tää sopii myös siihen, että suomessa esimerkiksi prosentti voisi olla suurempikin, kun kulttuurilliseen, ja kasvatukselliseen asiaan kiinitettäisiin huomiota, homoliitoille ja sen myönteisyydelle on ollut tietty oma tilaus, mutta sanalla sanoen, pois ottamatta mitään naisten tasa-arvoistamisesta, miehien kasvatus ja opastaminen kulttuurimuutokseen varhaiskasvatuksessa lyö nyt pahasti kintuille...ja ketä se sit syö? Tietenkin kyseisiä, mutta onhan se yksi iso sukupolvi ja niistä noin puolet... Että minä nyt tätä aloitusta apunakäyttäen heitinkin tälläisen pointin lisäks...

• EdesUnissa
        Wwu kirjoitti:

Suomessa ei ole ikinä ollut sukupuoleen perustuvaa syrjivää lakia. Tilanne on tama oikeastaan itsenäisyytemme alusta. Kulttuurista painetta esiintyy edelleen, mutta lainsäädäntö on sikäli oleellinen ase että se tekee asenteiden muokkaamisen mahdottomaksi. (1920-luvulla taisi olla ero tyttöjen ja poikien koulunkäynti velvollisuudessaa)
        Esimerkkisi eivät osu oikein tuohon sukupuolen suosimiseen lainsäädännössä. Noissa laissa ei ihmisen sukupuolella ole mitään merkitystä. Homomieskään ei saa raiskata kumppaniaan, ja ennen 1994 raiskaus olisi voitu tuomita väkivallantekona. Lainsäädäntöä tulee pyrkiä aina tekemäänkin siten ettei se huomioi sukupuolta. Siksi esim. raiskaus sanasta lainsäädännössä käytiin keskustelua, koska heräsi kysymys voiko nainen raiskata miehen. Oikeusoppineet totesivat ilmeisesti että voi ja silloin lainkin voi asiasta tehdä.
        Muslimimaissa laki TAKAA oikeuden kurittaa naista, kieltää avioitumisoikeus, jättää perinnöttä, kieltää autolla ajo, määrätä naisen omaisuus aviomiehelle, jättää ilman koulutusta, tms. Emme ole ikinä olleetkaan vastaavassa tilanteessa. Koska maan lainsäädäntö on oikeastaan velvoittavaa lainsäädäntöä, niin tosiasiassa emme tiedä paljoakaan muslimiesten ajatusmaailmasta. He noudattavat maan lakeja syrjiessään naisia, ja mikäli eivät näin tekisi voisivat itse joutua vastaamaan oikeuteen. Esimerkiksi esikoispoika voisi haastaa isän joka jakaa perinnön tasan poikansa ja tyttären kanssa.

Naisten tasa-arvon takana Suomessa uskoisin olevan ääniokeuden jonka Suomi myönsi yleisesti kaikille naisillekin kuuluvaksi oikeudeksi itsenäisyytemme alussa. Ilman mahdollisuutta vaikuttaa päätöksentekoon tasa-arvo saattaisi jäädä tyhjäksi tavoitteeksi.

Lakeja muutetaan Suomessa jatkuvasti ilman sen kummempaa painetta. Sinullakin on oikeus tehdä aloite vaikkapa presidentille että haluaisit jonkin tarpeettoman lain poistettavaksi.
        Jos haluat luoda uutta lainsäädäntöä niin siihen voit käyttää vaikkapa kansalaisaloitetta.

Suomeen on harkittu perustettavaksi perustuslakituomioistuin joka kävisi politiikoista riippumattomana läpi lainsäädäntömme.

• Wwu kirjoitti:

Ihan niin vanha en ole että pystyisin sanomaan mikä oli vuonna 1917 miesten ajatusmailma suhteessa naisiin. Jos nyt ajatellaan että tuohon mennessä oli jo 50 vuotta ollut laki joka poisti mieheltä oikeuden naisen kurittamiseen. 30-vuotta aiemmin miehillä ja naisilla oli annettu samat perintäoikeudet. Naisilla oli ollut äänioikeus jo kymmenen vuotta ja ensimmäiset naiskansanedustajatkin ietuneet sen kymmenen vuotta eduskunnassa. Ihan sataan vuoteen ei ehdi ensimmäinen naisministeri, mutta lähelle kuitenkin.

Tätä taustaa vasten olisin kuitenkin valmis uskomaan että jo silloin luku olisi ollut suurempi kuin tuo neljännes. Tänä päivänä tietysti jotakin muuta jos kysymys asetetaan muotoon että sopiiko tasa-arvo meidän kulttuuriin ja arvomailmaan.

Dissidentin kanssa samoilla linjoilla siinä että kasvatus, opastaminen ja oikean tiedon jakamiselle kyllä olisi tilausta. Kulttuurimuutoksen lisäksi myös tapakasvatuksessa; eikä pelkästään nuorille vaan myös meille "aikuiskoulutusikään" ehtineille.
        Itse olen kyllä sitä mieltä että ei varmaan söisi hirveästi pohjaa tasa-arvolta jos myös naiset laitettaisiin opiskelemaan samat asiat.

• Kuules, sun selitykset on jokakohtaan sellaista jonninjoutavaa sontaa, tuut tänne arvostelemaan toisten mietteitä henkseleitä paukutellen ja sit viskot kehiin tuota yksilötasollapaskaa... Jos sinä menet muitten mielipiteitten mukaan ja revit omina pitämiäsi tietoja sitä kutsutaan "autonkuljettajatietoudeksi". Ja se tarkoittaa sitä, että et osaa perustella yhtään mitään mitä täällä sanot...

Että hanki tietämystä asioista, eläkä myötäile vaan muita. Eläkä ainakaan mulle tule tuota soopaa enää työntämään, ei kiinnosta pätkääkään. Bonobonoile ja häpäpäpäpäppäile missä huvittaa ja saatpa tuota mullekin sitä pistää, mutta enää en jaksa sulle mitään jankuttaa, sen verran oon saanut jo tarpeeksi...

• misspönttöuuni

Nooooh, pojat pojat....jutellaanpa välillä jottain mukavampaa. Ei saa riitaantua aina ja härkehtiä toista. Otsikkohan on "kilttejä ja kunnollisia"! Höh teitä. Riita poikki ja voita välliin.

• misspönttöuuni
        misspönttöuuni kirjoitti:

Nooooh, pojat pojat....jutellaanpa välillä jottain mukavampaa. Ei saa riitaantua aina ja härkehtiä toista. Otsikkohan on "kilttejä ja kunnollisia"! Höh teitä. Riita poikki ja voita välliin.

Kiltti ja kunnollinen mies avaa mm. naiselle oven, auttaa takkia päälle, kävelee kadulla tienpuoleista reunaa, pitää kädestä kun nainen laskeutuu portaita, kantaa kauppakassia, nukkumaan mennessä sammuttaa viimeisenä valot, että nainen pääsee ensin peiton alle ettei tarvii pimeässä kompuroida, tarkistaa auton öljyt ja lisää pissapoikaan vettä ja tsilleen. Eikö niin oo? Oha se :)

• Dissident kirjoitti:

Kuules, sun selitykset on jokakohtaan sellaista jonninjoutavaa sontaa, tuut tänne arvostelemaan toisten mietteitä henkseleitä paukutellen ja sit viskot kehiin tuota yksilötasollapaskaa... Jos sinä menet muitten mielipiteitten mukaan ja revit omina pitämiäsi tietoja sitä kutsutaan "autonkuljettajatietoudeksi". Ja se tarkoittaa sitä, että et osaa perustella yhtään mitään mitä täällä sanot...

Että hanki tietämystä asioista, eläkä myötäile vaan muita. Eläkä ainakaan mulle tule tuota soopaa enää työntämään, ei kiinnosta pätkääkään. Bonobonoile ja häpäpäpäpäppäile missä huvittaa ja saatpa tuota mullekin sitä pistää, mutta enää en jaksa sulle mitään jankuttaa, sen verran oon saanut jo tarpeeksi...

"Jos sinä menet muitten mielipiteitten mukaan ja revit omina pitämiäsi tietoja sitä kutsutaan "autonkuljettajatietoudeksi"."

.. Täähän on Just Sua Itteäs.. En minä lue ja "omi" toisten juttuja.. Ja "muokkaudu" tarpeen mukaan, kuin KameLeontti.. Itsestä kertominen sen kun jatkuu.. ;D

.. Mun pohdintani/näkemykseni on ihan mun omiani.. ei Kirjoista Luettua ja/tai Muilta kopsattua.. En minä ole se, joka sieltä peilistä katsoo.. Se oot ihan sinä itse.. ;D

.. Mut joo.. Annetaan sulle avainsanoja siihen mihin alunperin kommentoin.. Digitalisaatio&Globalisaatio jne.. Ja sitten voisit vaikka katsoa, että miten vaikka Testo tutkitusti vaikuttaa (keskimääräisesti) poikien opiskeluun jne.. ;P

.. Koita nyt vain siirtää ainakin jonkun verran niitä AivoSoluja sinne YläKertaankin.. ;D

• misspönttöuuni kirjoitti:

.. Noh, Joskus sitä pitää hieman Tuulettaa, jos/kun NiskaVilloissa alkaa kutisemaan liiaksi.. ;D

.. Mä en niin kauheasti "tykkää" MinäMinäMinä Itsekkyydestä&Omahyväisyydestä, koska sellaisen Seoksen omaavat eivät yleensä paljon omaa Persustaan pidemmälle näe.. ;P

• misspönttöuuni
        NuuskaMuikkune kirjoitti:

.. Noh, Joskus sitä pitää hieman Tuulettaa, jos/kun NiskaVilloissa alkaa kutisemaan liiaksi.. ;D

.. Mä en niin kauheasti "tykkää" MinäMinäMinä Itsekkyydestä&Omahyväisyydestä, koska sellaisen Seoksen omaavat eivät yleensä paljon omaa Persustaan pidemmälle näe.. ;P

Nooo jooo, mut jos tuulettais vaikka täkkejä, peittoja ja mattoja? :) Ja sitten tuohon kutinaan (kyllä sinulla siellä nyt joku kirppu on :D), niin voisiko olla niin, että joku nainen rapsuttaisi sinua niskavilloista, sellaisen hommaat kilttinä ja kunnollisena, rapsuttelu rauhottaa ;)

• 12121212121212
        misspönttöuuni kirjoitti:

Kiltti ja kunnollinen mies avaa mm. naiselle oven, auttaa takkia päälle, kävelee kadulla tienpuoleista reunaa, pitää kädestä kun nainen laskeutuu portaita, kantaa kauppakassia, nukkumaan mennessä sammuttaa viimeisenä valot, että nainen pääsee ensin peiton alle ettei tarvii pimeässä kompuroida, tarkistaa auton öljyt ja lisää pissapoikaan vettä ja tsilleen. Eikö niin oo? Oha se :)

Ja jos sopii kysyä, mitä kiltti ja kunnollinen nainen sitten tekee?

• misspönttöuuni

Ja jos sopii kysyä, mitä kiltti ja kunnollinen nainen sitten tekee?

No sopiihan se, ja vastaan, että kaikenlaista :) Varmaan pullaa ja pyykkihuoltoa? Ja jos mies on myrtsillä tuulella niin saa sen nauramaan? Lämmittää joskus saunan valmiiksi? Antaa ukon ottaa päiväunet ettei mee häiritsemään? Imuroi auton? Pussaa tarvittaessa? Ehkä voi hakee aamulehdenkin (jos on hyvä päivä, pikku varauksella, ihan kaikkea ei pie luvata). Siis tuohan on jo älytön määrä..

• M184 kirjoitti:

Ihan niin vanha en ole että pystyisin sanomaan mikä oli vuonna 1917 miesten ajatusmailma suhteessa naisiin. Jos nyt ajatellaan että tuohon mennessä oli jo 50 vuotta ollut laki joka poisti mieheltä oikeuden naisen kurittamiseen. 30-vuotta aiemmin miehillä ja naisilla oli annettu samat perintäoikeudet. Naisilla oli ollut äänioikeus jo kymmenen vuotta ja ensimmäiset naiskansanedustajatkin ietuneet sen kymmenen vuotta eduskunnassa. Ihan sataan vuoteen ei ehdi ensimmäinen naisministeri, mutta lähelle kuitenkin.

Tätä taustaa vasten olisin kuitenkin valmis uskomaan että jo silloin luku olisi ollut suurempi kuin tuo neljännes. Tänä päivänä tietysti jotakin muuta jos kysymys asetetaan muotoon että sopiiko tasa-arvo meidän kulttuuriin ja arvomailmaan.

Dissidentin kanssa samoilla linjoilla siinä että kasvatus, opastaminen ja oikean tiedon jakamiselle kyllä olisi tilausta. Kulttuurimuutoksen lisäksi myös tapakasvatuksessa; eikä pelkästään nuorille vaan myös meille "aikuiskoulutusikään" ehtineille.
        Itse olen kyllä sitä mieltä että ei varmaan söisi hirveästi pohjaa tasa-arvolta jos myös naiset laitettaisiin opiskelemaan samat asiat.

Juu, no laitoinkin, että reilu sata vuotta sitten, eli laitetaan tarkemmin, että 160 vuotta sitten, eli silloin kun vaimon kuritus oli laillista.

Eli aloituksen pointti, kuten useimmat tajusivatkin, oli se, että kuinka moni mies pitää naisia tasa-arvoisina ihmisinä, vaikka siihen ei mitään laillista tai kulttuurista pakotetta olisikaan.

• ertgfbe

Niinhän se menee, että "It takes one to know one" ;P

• ertgfbe kirjoitti:

.. Tai niin, että on Oppinut KantaPiän kautta niiden OlemassaOlon, sekä niiden Todellisen Persoonan/Luonteen jne.. ;D

.. Mut joo.. SiniSilmät on jo auennut.. Ja toivon että mahdollisimman moni SiniSilmä oppii nämä asiat mahdollisimman kivuttomasti ja pienin "vaurioin" jne.. ;P

• misspönttöuuni
        ertgfbe kirjoitti:

"It takes two to tango", minusta sanonta menee niin.

• Wwuwuw kirjoitti:

Juu, no laitoinkin, että reilu sata vuotta sitten, eli laitetaan tarkemmin, että 160 vuotta sitten, eli silloin kun vaimon kuritus oli laillista.

Eli aloituksen pointti, kuten useimmat tajusivatkin, oli se, että kuinka moni mies pitää naisia tasa-arvoisina ihmisinä, vaikka siihen ei mitään laillista tai kulttuurista pakotetta olisikaan.

No 1800-luvun alkupuolella elettiin vielä sääty-yhteiskuntaa jossa vielä tuollaiset 70% ihmisistä eli vielä noiden säätyjenkin ulkopuolella. Maataloudesta leivän sai yli 80%, elinajan odote 35 vuotta, joka neljäs lapsi kuoli alle yksi vuotiaana ja kirjoitustaitoisia 10%. Ihan vaan mutuna heittäisin että tuolloin ihmisten kunnioitus toisia kohtaan oli korkealla koska perheen ruokkimiseen tarvittiin ne kaikki käsiparit. Eli silloin se kumppanuus tarkoitti kirjainmellisesti sitä että yhdessä piti selvitä. Eli tavallaan se kultturinen katsanto voisi ajatella olevan tuolta asti. Poislukien tietysti säätyjen väliset erot.

Jotenkin näen tämän kysymyksen vähän sellaisena nollasumma-asiana. Jos mies ei koe naista tasa-vertaisena ihmisenä niin tuskimpa naisetkaan kokevat tätä miestä.

• M184 kirjoitti:

No 1800-luvun alkupuolella elettiin vielä sääty-yhteiskuntaa jossa vielä tuollaiset 70% ihmisistä eli vielä noiden säätyjenkin ulkopuolella. Maataloudesta leivän sai yli 80%, elinajan odote 35 vuotta, joka neljäs lapsi kuoli alle yksi vuotiaana ja kirjoitustaitoisia 10%. Ihan vaan mutuna heittäisin että tuolloin ihmisten kunnioitus toisia kohtaan oli korkealla koska perheen ruokkimiseen tarvittiin ne kaikki käsiparit. Eli silloin se kumppanuus tarkoitti kirjainmellisesti sitä että yhdessä piti selvitä. Eli tavallaan se kultturinen katsanto voisi ajatella olevan tuolta asti. Poislukien tietysti säätyjen väliset erot.

Jotenkin näen tämän kysymyksen vähän sellaisena nollasumma-asiana. Jos mies ei koe naista tasa-vertaisena ihmisenä niin tuskimpa naisetkaan kokevat tätä miestä.

No tuohon perustarpeiden tyydyttämiseen meni vielä muutama kymmenen vuottakin niin paljon aikaa, että ei ollut aikaa miettiä mitään sellaisia arvoja, mitä nyt elämään halutaan.

Ei tarvitse kuin selata aikakausilehtiä 40-60 luvulta, niin siellä keskusteltiin ihan muista asioista kuin parisuhteista, oli aviomies ja aviovaimo. Symbioosi talouden ja taloudellisuuden kanssa.

• M184 kirjoitti:

Säätyjen päätösvallan alla sitä kaiketi mentiin, kunnes siis saatin yleinen äänioikeus..
        Sehän tässä vaan ihmetyttää, että miksi piti olla tuollaisia lakeja, jos mies ja nainen olivat samalla viivalla.
        Joskus olen lukenut perheen historiasta ja naisen asemasta Euroopassa, vaikka ei ole heittää nippelitietoa muistista, niin yleiskuva tilaanteesta on jäänyt mieleen. Eikä se ole kaunis.

Tuossa kun jossain mainitsin sen, että eiköhän muslimimiesten mielestä asiat ole tämän suhteen kunnossa, niin muistin jutun, jossa selitettiin miksi naisille annetaan pienempi perintöosuus kuin miehille. No, sehän johtuu siitä, että nainen saa pitää koko perintöosuutensa itse, mutta perinnön saanut mies joutuu jakamaan sen vaimonsa kanssa, joten nainen saa siis loppujen lopuksi isomman osuuden kuin mies. Eli jos jotain, niin miehiähän tässä syrjitään..

• crux

Aika kova tahtotila naisilla onkin jättää miehet yksin. Komeimmat miehet ehkä pääsevät helpommalla mutta kyllä me monet muut saadaan rangaistus tästäkin asiasta. En tiedä kuka on syyllinen ja kuka syytön mutta ainakin rangaistuksia jaetaan. Miksi siis enää syytellä jos kerran tuomiot on langetettu ja niitä jo kärsitään.

• On siellä arabeillakin sitten jotain pientä kehitystä tapahtunut. Edes tyttärien kautta on vähän toivoa, että nainenkin saa arvostusta. Koulutusta ja isän välittävää aikaa. Vähän skeptinen silti.

Muutos on pitkä prosessi, sukupolvien ajan kestävää ja minä en usko, että ihan pian naisten asema tavoittaa saman korokkeen miesten aseman rinnalle. Vanhat perinteet istuvat tiukassa, myös uskonnollisuuden sanelemana.

Ulkomaalaisten miesten kääntyminen muslimiksi sen sijaan kuulostaa häijyltä. 😬

Öö mielummin ei.

Eikä kivaa ole se taharrush gamaekaan täälläkään pallon palasella. Tuntuu etäiseltä ajatus, että näin erilaiset kansat ja kulttuurit ikinä pystyisi sulautumaan toisiinsa.

Kuitenkin suomessa meillä naisilla asiat on niin helkutin paljon paremmin yleisellä tasolla. Että en todellakaan haluis olla arabinainen...öitä.

• ongelmansakullakin

Oikeasti siveitä naisia, jotka ei ole vain frigidejä, on yksi miljoonasta,

• Ulkonäkö-on-kemia

Oikeasti kiltit miehet jää ilman naista. Tänään oli keskustelua facebuukissa sinkkujen palstalla että miksei kiltti miehet kelpaa. Suurin osa naisista vastasi ettei kiltti mies kelpaa.

• näinajattelen

Kyllä kiltti mies kelpaa, mutta edellytys sille on että ollaan samaa mieltä siitä minkälaisen suhteen haluamme. Jos toiveet poikkeavat toisistaan sellaisessa asiassa mikä toiselle on tärkeää mutta toiselle ei, niin suhteesta ei silloin tule hyvää tai sitä ei kannata aloittaa ollenkaan.

• Kiltti-ja-Kunnollinen

Suhteessa tärkeää että mies arvostaa naista ja kohtelee hyvin. Valitettavasti naiset ei halua että mies kohtelee hyvin. Nainen haluaa jännämiehen joka kohtelee huonosti.

• Onneksi tekniikka tulee apuun:

http://www.iltamakasiini.fi/artikkeli/574904-seksirobotit-kiihottuvat-pian-kunnioittavasta-kohtelusta

Hah, viimeinkin kiltit & kunnolliset miehet saavat vastinetta kiltteydelle & kunnollisuudelle. Tyhmä jännämies äo n.70 varmaan taas on ihmeissään kun robotti ei riehumisesta & riepottelusta kostukaan niin kuin ihmisnaiset. Kiltit & kunnoliset miehet saavat hyvin käyttäytyvät robotit, jännämies jää riepottelemaan pahasuisia kurppia, hahah, kiltin robotti-insinöörin kosto toimii.

• Harmaaritari kirjoitti:

Onneksi tekniikka tulee apuun:

http://www.iltamakasiini.fi/artikkeli/574904-seksirobotit-kiihottuvat-pian-kunnioittavasta-kohtelusta

Hah, viimeinkin kiltit & kunnolliset miehet saavat vastinetta kiltteydelle & kunnollisuudelle. Tyhmä jännämies äo n.70 varmaan taas on ihmeissään kun robotti ei riehumisesta & riepottelusta kostukaan niin kuin ihmisnaiset. Kiltit & kunnoliset miehet saavat hyvin käyttäytyvät robotit, jännämies jää riepottelemaan pahasuisia kurppia, hahah, kiltin robotti-insinöörin kosto toimii.

No voi hyvänen jestasperkele sentäs.. Kohta osa seksiroboteista alkaa ajamaan oikeuksiaan ja ryhtyy kannattamaan femibosmia.

Onneksi tekniikka tulee apuun:

Mä ennustan että kiltti robotti-insinööri ohjelmoi robotin kostumaan juuri siitä mistä markkinoilla on kysyntää. Ovat rahalle persoja nuo insinöörit.

• Wwuwuw kirjoitti:

No voi hyvänen jestasperkele sentäs.. Kohta osa seksiroboteista alkaa ajamaan oikeuksiaan ja ryhtyy kannattamaan femibosmia.

Tuskin miehet toistaa samaa virhettä robottien kanssa mitä on tehty naisten kanssa.

Noh, tietenkin ne toistaa, koska ovat miehiä ja idiootteja.

• Wwuwuw kirjoitti:

Ehkäpä eivät alakaan robot femakoiksi ja jännämiesten rakastajattariksi. täytyy muistaa että jännämiehet yleensä ovat aika tyhmiä, imbesillin ja idiootin tasoa suunnilleen niin ei niillä riitä paukut robojen rakennukseen, naiset taas ei halua tehdä niitä, mitä jää?....kiltti & kunnollinen mies joka toki ajaa muidenkin kilttien & kunnollisten miesten etuja ja näin tulee kilttejä & kunnollisia, etten sanoisi 50-lukulaistyyppisiä roboja linjalta ja siihen päättyy naisten ja jännämiesten mahti, kuka enää alkaa aisuriksi? hahah, jännämiehet joutuu paneskelemaan femakkoja kun eivät roboja saa.

• scrg kirjoitti:

Tuskin miehet toistaa samaa virhettä robottien kanssa mitä on tehty naisten kanssa.

Noh, tietenkin ne toistaa, koska ovat miehiä ja idiootteja.

Ensin Jumala (mies) loi naisen..
        Sitten Insinööri (mies) loi seksibotin..

Ja nainen katsoi kummissaan, käänsi toisen persposkensa ja lähti läpyttämään.

Ehkäpä eivät alakaan robot femakoiksi ja jännämiesten rakastajattariksi. täytyy muistaa että jännämiehet yleensä ovat aika tyhmiä, imbesillin ja idiootin tasoa suunnilleen niin ei niillä riitä paukut robojen rakennukseen, naiset taas ei halua tehdä niitä, mitä jää?....kiltti & kunnollinen mies joka toki ajaa muidenkin kilttien & kunnollisten miesten etuja ja näin tulee kilttejä & kunnollisia, etten sanoisi 50-lukulaistyyppisiä roboja linjalta ja siihen päättyy naisten ja jännämiesten mahti, kuka enää alkaa aisuriksi? hahah, jännämiehet joutuu paneskelemaan femakkoja kun eivät roboja saa.

Ei vaan femaboiksi. Kyllä ne pian alkaa tiedostamaan itsensä ja ympäristönsä, siinä saa äijät kyytiä kun rautarouvat tulistuu..

Tosta sun ihanteesta on muuten tehty elokuva, Ihan tunnettu vielä..Yritin alustavasti googlettaa, mutta ei löytynyt..Olkoon. Ne botit oli juuri sellaisia 60-luvun naisia kellohameineen.

• Wwuwuw kirjoitti:

Ensin Jumala (mies) loi naisen..
        Sitten Insinööri (mies) loi seksibotin..

Ja nainen katsoi kummissaan, käänsi toisen persposkensa ja lähti läpyttämään.

Jumala voi olla nainenkin. Nainen todistetusti voi olla insinööri. Mutta mitä robotti luo ja kuka loi jumalan?

• Totuus-

Kyllä seksirobottikin antaisi pakit rumalle miehelle. KAi niilläkin silmät päässä on että tunnistavat kyllä ruman miehen.

• onneksieikaikkimiehet

Meillä mummo tavannut kertoa, kuinka joillakin suvun miehistä oli käsittämätön pakonomainen tarve kiusata toisia, erityisesti lapsia ja naisia. Se oli heille huvia vielä senkin jälkeen, kun vastapuoli selvästi osoitti ettei enää ole kivaa. Eivätkä koskaan tunteneet syyllisyyttä, saati pyytäneet anteeksi. Minua nuo tarinat ovat aina hieman karmineet, nuohan ovat suorastaan psykopaattisia piirteitä. Samanlaista ei kuulemma ikinä ollut naisilla, että huvin vuoksi olisi toiselle aiheutettu ikävä olo. Toki oli myös kilttejä ja empatiakykyisiä miehiä.

Itsekseni olen pohtinut, että millaisiahan nuo miehet olisivat nykypäivän yhteiskunnassa. Olisikohan yhteiskunta hionut noin aggressiivisen käytöksen miehistä, vai olisivatko vankilassa, lähestymiskiellossa tms.

• "Samanlaista ei kuulemma ikinä ollut naisilla, että huvin vuoksi olisi toiselle aiheutettu ikävä olo."

.. Jooh.. Joko Mummosi syyllistyi Itsekkyyteen ja/tai Itsepetokseen.. Tai sitten teidän suvussanne ei ollut (ainakaan vielä) tuolloin esiintynyt naisten harrastamaa vastaavaa toimintaa.. Ainakaan avoimesti ja näkyvästi.. ;P

.. Naiset ovat Kunnostautuneet Henkisessä Väkivallassa vähintään yhtä hyvin, kuin miehetkin.. Eli Molemmissa Sukupuolissa on ihan yhtä`lailla Persesteleviä&Outoilevia Yksilöitä.. ;P

.. Sorrun taas tähän ItsestäänSelvyyksien jankkaukseen.. ;D

• onneksieikaikkimiehet

"Samanlaista ei kuulemma ikinä ollut naisilla, että huvin vuoksi olisi toiselle aiheutettu ikävä olo."

.. Jooh.. Joko Mummosi syyllistyi Itsekkyyteen ja/tai Itsepetokseen.. Tai sitten teidän suvussanne ei ollut (ainakaan vielä) tuolloin esiintynyt naisten harrastamaa vastaavaa toimintaa.. Ainakaan avoimesti ja näkyvästi.. ;P

.. Naiset ovat Kunnostautuneet Henkisessä Väkivallassa vähintään yhtä hyvin, kuin miehetkin.. Eli Molemmissa Sukupuolissa on ihan yhtä`lailla Persesteleviä&Outoilevia Yksilöitä.. ;P

.. Sorrun taas tähän ItsestäänSelvyyksien jankkaukseen.. ;D

Tottahan naisetkin syyllistyvät henkiseen väkivaltaan, en sitä kielläkään. Mutta ainakin mummoni mukaan on yleisempää, että miehet nauttivat henkisestä väkivallasta itsessään. Naiset ehkä käyttävät henkistä väkivaltaa enemmän välineenä saavuttaakseen jotain? Tosissaan en ollut mustamaalaamassa kaikkia miehiä, eikä yhden ihmisen tarinan pohjalta voi tehdä yleistyksiä. Kerroin vain mummoni lapsuus/nuoruusajan havainnoista kun tuli aloituksesta mieleen.

• onneksieikaikkimiehet kirjoitti:

Tottahan naisetkin syyllistyvät henkiseen väkivaltaan, en sitä kielläkään. Mutta ainakin mummoni mukaan on yleisempää, että miehet nauttivat henkisestä väkivallasta itsessään. Naiset ehkä käyttävät henkistä väkivaltaa enemmän välineenä saavuttaakseen jotain? Tosissaan en ollut mustamaalaamassa kaikkia miehiä, eikä yhden ihmisen tarinan pohjalta voi tehdä yleistyksiä. Kerroin vain mummoni lapsuus/nuoruusajan havainnoista kun tuli aloituksesta mieleen.

.. En usko, että on syissäkään kauheasti eroa SukuPuolien välillä.. Mummosi lapsuusaika on ollut vain aikast paljon erillainen, kuin nykyaika, joten se on varmasti suurin selitys, miksi joku/jotkut asiat ovat näyttäytyneet tietyllä tavalla.. Ainakin UlosPäin.. ;P

.. En jaksa jankata tätä.. Mut karvat nousee pystyyn, kun joku/jotkut aloittaa Valheellisen "NaisetEnkeleitä&MiehetDemoneita" Mantran, joka on Vain MyrkyllinenValhe, jota ei kuulu Ruokkia yhtään.. ;P

.. Kaikenlaisia Persoonia/Luonteita jne. on molemmissa SukuPuolissa ihan yhtä`lailla.. ;P

• onneksieikaikkimiehet

.. En usko, että on syissäkään kauheasti eroa SukuPuolien välillä.. Mummosi lapsuusaika on ollut vain aikast paljon erillainen, kuin nykyaika, joten se on varmasti suurin selitys, miksi joku/jotkut asiat ovat näyttäytyneet tietyllä tavalla.. Ainakin UlosPäin.. ;P

.. En jaksa jankata tätä.. Mut karvat nousee pystyyn, kun joku/jotkut aloittaa Valheellisen "NaisetEnkeleitä&MiehetDemoneita" Mantran, joka on Vain MyrkyllinenValhe, jota ei kuulu Ruokkia yhtään.. ;P

.. Kaikenlaisia Persoonia/Luonteita jne. on molemmissa SukuPuolissa ihan yhtä`lailla.. ;P

Koittaisit nyt vain jo ymmärtää, että kerroin mummoni kokemuksista, en julistanut mitään yleistä totuutta ;) Selvensin myös, että totta kai myös naiset pystyvät pahaan. Myös nikkini taisi mennä ohi?

Kyllä ihmisillä on oikeus kertoa hyviä & huonoja tarinoita sekä miehistä että naisista. Jos sitä yritetään vaimentaa niin päädytään johonkin äärifeminismin kaltaiseen.

• onneksieikaikkimiehet kirjoitti:

Koittaisit nyt vain jo ymmärtää, että kerroin mummoni kokemuksista, en julistanut mitään yleistä totuutta ;) Selvensin myös, että totta kai myös naiset pystyvät pahaan. Myös nikkini taisi mennä ohi?

Kyllä ihmisillä on oikeus kertoa hyviä & huonoja tarinoita sekä miehistä että naisista. Jos sitä yritetään vaimentaa niin päädytään johonkin äärifeminismin kaltaiseen.

.. Ymmärsin ihan täysin.. Mutta kyllä sä nyt kuitenkin Yritit Ymmärryttää jotain ihan muuta, kuin mitä nyt.. ;P

.. Oikeus on kertoa ja kuuluukin kertoa.. Vaikka monet naiset on esim. sitä vastaan monissa tilanteissa, jos/kun se liittyy naiseen/naisiin, jostain KuNman syystä.. ;D

Enkä Mä mitään yritä vaimentaa, vaan vain Yritin Oikaista Väitteen TotuudenMukaiseksi.. Ettäs Tiiät!!!.. ;D

.. Ennemminkin just sun ensimmäinen Kommentti oli jotain "ÄäriJutskaa".. Ei mun.. Missään kommentissani en sanonut tai yrittänyt väittää, että miehet olisivat keskimääräisesti yhtään sen parempia/hyvempiä tai mitään muutakaan.. Mähän sanoin, että molemmissa SukuPuolissa on ihan Yhtä`lailla ja YhtäPaljon kaikkea Persestelyä&Outoiluja, sekä erillaisia Persoonia/Luonteita laidasta laitaan jne.. ;P

• tuity

Aivan.

• Hyödytön

Naiset ovat yhteiskunnan myrkky ja sairaus. Sairastuttavat kaikki ympärillä, arvo 0 evroa. Alkää missään tapauksessa auttako naisia.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Simula, rakkaus, Aittakumpu

Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww
      Perussuomalaiset
      118
      2141
    2. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      177
      1706
    3. Pormestari käräjille?

Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j
      Puolanka
      55
      1404
    4. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      55
      1188
    5. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      166
      1175
    6. Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon

meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä
      Ikävä
      75
      996
    7. Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle

Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa
      Maailman menoa
      62
      892
    8. Voisimmeko seuraavan kerran kun

Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi
      Ikävä
      36
      887
    9. Nyt on hyvä laittaa

kirjaimet kohdilleen. Kuka kaipaa ja ketä. Onko oma kaivattu täällä ?
      Ikävä
      52
      874
    10. Kuinka nättinä

Sitä pitää olla että huomataan 🙃
      Ikävä
      56
      821
    Aihe