Reidet ohuemmiksi

hiiiihtäjä

Miten pitäisi treenata, että saa tällaiset reidet:

https://i.pinimg.com/originals/b8/5b/be/b85bbe02253403b01fb5d4d6edc83888.jpg

Nyt ne ovat aika paljon paksummat mutta eivät mitenkään mahdottoman lihavat, ympärys n. 53 cm. Olen 170 cm pitkä ja painan 52 kiloa, täytyykö laihduttaa paljon?
Mulla on jaloissa aika paljon lihaksia, koska pyöräilen keväästä alkusyksyyn joka päivä, usein yli 20 km lenkkejä. Pyöräily vain tuntuu paksuntavan reisiä.

Aina tähän aikaan vuodesta multa menee kaikki motivaatio liikuntaan, kun on kylmää, pimeää ja koulun jälkeen ei jaksa enää mennä lenkille ja harrastuksia on 3 kertaa viikossa. Kävelyä tulee arkisin aika paljon, mutta jos ja kun järvi jäätyy ja sataa kunnolla lunta, lähden heti hiihtämään, onko siitä mitään hyötyä reisien ohentamisessa?

Kiitos kaikille jotka vastaavat <3

22

787

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihanko.tollo

      Oletko sinä aivan tollo??
      Jos liikut, lihaksia kasvaa vain lisää.. ja reidet tulevat paksummiksi. Mutta entä sitten? Ei jokaisen tarvitse olla mallinvartaloinen ruikula. Älä laihduta lainkaan - olet hyvässä kunnossa liikunnan myötä, eikö se ole tärkeää sinulle?

      • hiiiihtäjä

        Miksi sitten monilla urheilevilla tytöillä on todella laihat jalat?
        Ja haluan olla juuri sellainen "mallivartaloinen ruikula".


      • VaihdaLajia
        hiiiihtäjä kirjoitti:

        Miksi sitten monilla urheilevilla tytöillä on todella laihat jalat?
        Ja haluan olla juuri sellainen "mallivartaloinen ruikula".

        Ei kannattaisi uskoa, että tuollaisia reisiä saa muuten kuin kuvamanipulaatiolla, eli taitaa olla PhotoShop se menetelmä, millä noi saadaan. :) Ei kannata alkaa ihannoimaan jotain kroppaa, jota ei edes todellisuudessa kellään ole, vaan noita kuvia muokataan aina. Nykyään tuskin kukaan on luonnossa sellainen kuin kuvissa.

        https://i.ytimg.com/vi/CsERz-mCtiU/maxresdefault.jpg

        http://aijaa.com/UHB0iL

        Monilla urheilevilla tytöillä tai yleensä ihmisillä on jo lähtökohtaisesti erilainen ruumiinrakenne, jonka vuoksi urheilu sopiikin, vrt balettitanssijat, jotka pääsee jatkamaan tanssijan uraansa vain jos kroppa on oikeanlainen. Jo lapsena urheilua harrastavat muokkaavat urheilulla sitä kehoa lisää, eli urheilu olisi aloitettava lapsena eikä sittenkään saa saa tuollaisia koipia kuin kuvassa.

        Jos olet seurannut yleisurheilua, niin olet kai huomannut, kuinka noi afrikkalaiset ja afroamerikkalaiset juoksijat on paljon pitkäjäsenisempiä ja pidempiä kuin eurooppalaiset tai yleensä valkoiset. Se on geeneissä toikin juttu, ei niihin voi vaikuttaa laihduttamalla ja liikunnalla.

        Jos nyt edes jotain vinkkiä vois antaa, niin sinun kannattaisi valita laji, missä saat venytettyä lihaksia täyteen pituuteen, eli joku voimistelu, tanssi, uinti jne ja saisit tietoa niihin kuuluvista voimaharjoitteluista. Pyöräily on tosi yksipuolista ja just pitäisi venytellä tosi paljon ja tietty tehdä voimaharjoittelua. Pitäisi harjoituttaa tasapuolisesti koko kroppaa, eikä vain reisilihaksia, sillä nehän vaan tosiaan kehittyy muiden lihasten kustannuksella.

        Yksi tärkeä juttu on oppia myös hyväksymään itsensä sellaisena kuin on syntynyt, vaikka liikunnan harrastaminen onkin tosi hyvä juttu ja sillä voi vaikuttaa moneen asiaan. Laihdutus ei auta, sillä olet jo tosi hoikka. Tietyssä iässä sitä tuijottaa yhteen kehon kohtaan ja haluaa sen sellaiseksi kuin jollain ihannekuvalla. Mutta vaikka nainen olisi mikä kaunotar, niin hän löytää itsessään paljon muuttamista ja vikoja, vaikkei kukaan ulkopuolinen huomaisi yhtään mitään. Kun tulee muuta ajattelemista kuin jatkuva omaan ulkonäköön tuijottelu niin ei sitten tajua, miksi yleensä on stressannut jostain reisistä tai nenästä tms.


      • hiiiihtäjä

        Kiitoksia! Tunnen kyllä monia tyttöjä, joilla on tuollaiset reidet... Mutta he ovat muutenkin todella hoikkia. Mulla on kapea vyötärö, mutta iso pylly ja reidet :( Mutta balettia olen halunnut harrastaa jo kauan, asun vaan maalla niin täällä ei ole mahdollisuutta. Alankin tästä lähtien venyttelemään, kiitos vinkeistä. Tästä sun viestistä tuli todella hyvä mieli <3


      • VaihdaLajia
        hiiiihtäjä kirjoitti:

        Kiitoksia! Tunnen kyllä monia tyttöjä, joilla on tuollaiset reidet... Mutta he ovat muutenkin todella hoikkia. Mulla on kapea vyötärö, mutta iso pylly ja reidet :( Mutta balettia olen halunnut harrastaa jo kauan, asun vaan maalla niin täällä ei ole mahdollisuutta. Alankin tästä lähtien venyttelemään, kiitos vinkeistä. Tästä sun viestistä tuli todella hyvä mieli <3

        Ole hyvä! Et muuten kerro, minkä ikäinen olet, mutta arvelen että nuori.

        Kysypä niiltä tytöiltä, kellä on lähellekään tollaset reidet, että mikä niitä rassaa niiden omassa kropassa. ;) Ehkä joku sellainen, mikä sulla on sitten kadehdittavaa niitten mielestä. Nuoren kropan osat kylläkin kasvaa vähän epätahtiin, jalat ja nenä kai ensin. Muistan kuinka nuorena kärsin omasta nenästäni, joka oli mielestäni jättisuuri toisten tyttöjen nenien rinnalla. Minusta kaikilla tytöillä oli nätit nöpönenät ja sieraimet enemmän ja vähemmän osoitti eteen päin. Nyt myöhemmin olen tajunnut, että mulla oli se kadehtittava nenä, suora ja klassinen. toisilla hyppyrimallia. Sitä vain ajattelee, että enemmistö ja ympäristö on se normaali, ja itse yrittää olla samanlainen eikä uskalla erottua - edes positiivisella tavalla. Nykyajan huippumallit on joutuneet kiusaamisen kohteeksi nuoruudessaan oman pituutensa tähden - vaikka siitä tuleekin sitten aikuisena kadehdittava juttu.

        Mulla on muuten paksut reidet, niistä ei läski lähde sitten millään enää näin vanhempana, vaikka muualta lähtisikin. Ne ei ole mua vaan mitenkään erityisesti vaivanneet, pukeutumisella voi paljon korostaa hyviä puolia ja häivyttää huonoja. Sitä yrittää keskittyä kivoihin asioihin koska kukaan ei kiinnitä minun virheisiini huomiota vaan omiinsa. :) Lähes jokaisella on vaan jotain epäsuhtaisuutta, epätäydellisyyttä kropassaan. Mallien kropat ei ole sopusuhtaisia, vaan jäsenet on ylipitkiä, yläkropan pitää olla lattarintainen, lantion kapea ja reidet just tota tyyliä kuin sun kuvassa. Mutta nekin photaroi kuviaan.

        Kauneusihanteet vaihtelee ajan mukana tosi paljon. On uskomatonta kun nyt on iso ja lihaksikas peppu muotia ja jopa pakaraimplantteja laitetaan! Vielä joskus 15 vuotta sitten tuollainen olisi ollut ihan mahdoton kauneusihanne, ruumiinvamma oikeastaan. Samoin nyt ihastellaan isoja rintoja. 80-90-luvulla piti olla pienirintainen tai b-kuppia ja 70-luvulla ihan lauta. 70-luku oli paljolti 20-luvun uusintatyyliä, näähän menee sykleissä. Miten ihmeessä naiset nyt yleensä pystyy muokkautumaan aina kauneusihanteiden mukaiseksi muuten kuin kirurginveitsellä kun geenit on mitä on!?


      • VaihdaLajia
        hiiiihtäjä kirjoitti:

        Kiitoksia! Tunnen kyllä monia tyttöjä, joilla on tuollaiset reidet... Mutta he ovat muutenkin todella hoikkia. Mulla on kapea vyötärö, mutta iso pylly ja reidet :( Mutta balettia olen halunnut harrastaa jo kauan, asun vaan maalla niin täällä ei ole mahdollisuutta. Alankin tästä lähtien venyttelemään, kiitos vinkeistä. Tästä sun viestistä tuli todella hyvä mieli <3

        "Mulla on kapea vyötärö, mutta iso pylly ja reidet"

        Noihan on sitä paitsi tosiaan muotia just nyt!


      • hiiiihtäjä
        VaihdaLajia kirjoitti:

        Ole hyvä! Et muuten kerro, minkä ikäinen olet, mutta arvelen että nuori.

        Kysypä niiltä tytöiltä, kellä on lähellekään tollaset reidet, että mikä niitä rassaa niiden omassa kropassa. ;) Ehkä joku sellainen, mikä sulla on sitten kadehdittavaa niitten mielestä. Nuoren kropan osat kylläkin kasvaa vähän epätahtiin, jalat ja nenä kai ensin. Muistan kuinka nuorena kärsin omasta nenästäni, joka oli mielestäni jättisuuri toisten tyttöjen nenien rinnalla. Minusta kaikilla tytöillä oli nätit nöpönenät ja sieraimet enemmän ja vähemmän osoitti eteen päin. Nyt myöhemmin olen tajunnut, että mulla oli se kadehtittava nenä, suora ja klassinen. toisilla hyppyrimallia. Sitä vain ajattelee, että enemmistö ja ympäristö on se normaali, ja itse yrittää olla samanlainen eikä uskalla erottua - edes positiivisella tavalla. Nykyajan huippumallit on joutuneet kiusaamisen kohteeksi nuoruudessaan oman pituutensa tähden - vaikka siitä tuleekin sitten aikuisena kadehdittava juttu.

        Mulla on muuten paksut reidet, niistä ei läski lähde sitten millään enää näin vanhempana, vaikka muualta lähtisikin. Ne ei ole mua vaan mitenkään erityisesti vaivanneet, pukeutumisella voi paljon korostaa hyviä puolia ja häivyttää huonoja. Sitä yrittää keskittyä kivoihin asioihin koska kukaan ei kiinnitä minun virheisiini huomiota vaan omiinsa. :) Lähes jokaisella on vaan jotain epäsuhtaisuutta, epätäydellisyyttä kropassaan. Mallien kropat ei ole sopusuhtaisia, vaan jäsenet on ylipitkiä, yläkropan pitää olla lattarintainen, lantion kapea ja reidet just tota tyyliä kuin sun kuvassa. Mutta nekin photaroi kuviaan.

        Kauneusihanteet vaihtelee ajan mukana tosi paljon. On uskomatonta kun nyt on iso ja lihaksikas peppu muotia ja jopa pakaraimplantteja laitetaan! Vielä joskus 15 vuotta sitten tuollainen olisi ollut ihan mahdoton kauneusihanne, ruumiinvamma oikeastaan. Samoin nyt ihastellaan isoja rintoja. 80-90-luvulla piti olla pienirintainen tai b-kuppia ja 70-luvulla ihan lauta. 70-luku oli paljolti 20-luvun uusintatyyliä, näähän menee sykleissä. Miten ihmeessä naiset nyt yleensä pystyy muokkautumaan aina kauneusihanteiden mukaiseksi muuten kuin kirurginveitsellä kun geenit on mitä on!?

        Olen 15-vuotias. Jep, oot kyllä niin oikeessa, varmaan kaikilla onkin joku asia, josta ei ulkonäössään tykkää...


    • veijovastaili1234

      hiiiihtäjä

      Niin on monilla muillakin jotka eivät edes hiihdä.
      Sinun vartalosi muotoa ohjaavat täysin muut tekijät.
      Syö terveellisesti, varo THL:n suositusta ja liiku riittävästi terveyden ylläpitämiseksi-riehuminen ei auta yhtään.

    • 76666

      Tuo on muokattu kuva. Ja sitäpaitsi jokaisella on erilainen kroppa, josta riippuen et voi näyttää välttämättä tuonlaiselta vaikka haluaisit. Se riippuu esim. jalkojen pituudesta, ylävartalon pituudesta, kaikesta tälläisestä.

      • hiiiihtäjä

        No mulla on kyllä aika pitkät jalat, ainoa ongelma on tuo paksuus.


    • hiiiihtäjä

      Löysin netistä pari treeniä jotka tein molemmat eilen ja alan tekemään päivittäin ainakin tuota 30 day challengea:

      http://assets3.tribesports.com/system/challenges/images/000/028/597/original/20130816101823-sexy-leg-workout-challenge.jpg

      http://www.blogilates.com/wp-content/uploads/2015/02/30-day-thigh-slimming-challenge.png

      Onko kukaan koskaan tehnyt kumpaakaan ja onko ollut mitään hyötyä?

    • hiiiihtäjä

      Ja voisiko joku ihana selvittää mulle vielä kiinteytymisen, paljonko siis pitää syödä jos haluaa polttaa rasvaa ja kasvattaa vähän lihaksia? Tämä tieto ei vaan uppoa mun puupäähän, jossain lukee että pitäisi syödä 500 kcal vähemmän kuin kuluttaa, jossain taas että lihakset eivät kasva jos syö vähemmän... Mitä mun oikein pitäisi uskoa? Energiantarvelaskurien mukaan saisin syödä 1600 kcal päivässä eli siis jos haluan kiinteytyä, mun pitäisi syödä 1100 kcal...?

    • hiilarit.kerää.nestettä

      Omaan vartaloon voi vaikuttaa aika paljonkin syömisellä, jopa silloinkin kun haluaa vähentää lihasmassaa (mikäli sitä on paljon).

      Itse huomasin että kun heitin pois kaikki maitotuotteet ja viljatuotteet sekä vähensin perunan/pastan/riisin käyttöä reilusti, niin painoa lähti 10 kg (n 6 kk).

      Nyt 180/85 ja olo on mitä parhain. Ei ole enää mitään broilerin pulleita lihaksia, vaan sellaiset litteät. Näytän lähes laihalta , jaksan liikkua paremmin eikä verensokeriheilahtelut vaivaa. Luulen että olen osapuilleen luontaisessa ihannepainossani.

      • hiiiihtäjä

        Juu kiitos! Maidonjuonnin oon jo lopettanut, jogurttia syön välillä, mutta viljatuotteiden lopettaminen on vähän vaikeampaa, sillä oon tottunut siihen että aina syödään leipää... Ja kun vanhemmat ostaa ruuat niin on aika vaikeaa muuttaa ruokavaliota, varsinkin perunaa täytyy aina syödä.

        Mutta mitä ei maito- eikä viljatuotteita mun kannattaisi sitten syödä? En pysty lopettamaan niiden syömistä kokonaan, mutta yritän vähentää.


      • VihdoinkinToimivaDieetti
        hiiiihtäjä kirjoitti:

        Juu kiitos! Maidonjuonnin oon jo lopettanut, jogurttia syön välillä, mutta viljatuotteiden lopettaminen on vähän vaikeampaa, sillä oon tottunut siihen että aina syödään leipää... Ja kun vanhemmat ostaa ruuat niin on aika vaikeaa muuttaa ruokavaliota, varsinkin perunaa täytyy aina syödä.

        Mutta mitä ei maito- eikä viljatuotteita mun kannattaisi sitten syödä? En pysty lopettamaan niiden syömistä kokonaan, mutta yritän vähentää.

        Kuule kun olet vielä kasvuiässä, niin tarvit kaiken mitä syöt. Ei kannata laihdutella nyt. Liiku kuten tähänkin asti, muttei mitään hampaat irvessä juttuja. Liikkuminen on luontaista nuorelle ja sitä voi harrastaa ihan sen mukaan mikä on kivaa. Harmittaa kun tytöt käyttää kaiken ajan ulkonäkönsä pohtimiseen ja muokkausyrityksiin, kun sen voisi käyttää johonkin kivaan. Oman itsensä hyväksyminen on tosi hankalaa ja omille kauniille piirteille on sokea, vaikka muut ne huomaa. Onneksi teini-iän ohitettua tulee muutakin ajattelemista.

        Esim. joku mieluinen liikuntaharrastus on hyvä, koska se vie ajatukset pois jatkuvasta oman kropan miettimisestä ja samalla tuntee, että hallitsee kehoaan ja itseään ja tietää että painon tietää pysyvän hallinnassa. Ei tule seistyä koko aikaa peilin edessä ja nuoruuden liikuntaharrastus luo pohjan koko elämän hyvinvoinnille. Kroppa muistaa vanhanakin liikunnan ilon. Mielihyvähormonit toimii liikunnan avulla eikä sitten tarvi välttämättä muuta huumetta. :) Tämä estää myöhempiä riippuvuussairauksia. Itse harrastin kamppailulajeja nuorena, ne oli vaan aika rankkoja. Jos olisi ollut mahdollisuus, niin tanssinut olisin. Kilpatansseja. Niillä naisilla on niin notkeat ja upeat kropat, rytmi veressä ja hienot asut.

        Omasta kokemuksestani muistan samoin kuin tyttäreni kohdalla huomasin, että tytöt pulskistuu 12-17 vuotiaina, ja tulee näitä paino- ja ulkonäkökriisejä. Mutta jos se yhtään lohduttaa, voin vakuuttaa että noin 20 v kieppeillä kun pituuskasvu on ohi alkaa hoikistua itsekseen jos ei ole teini-iässä hankkinut jotain syömishäiriötä just mikä vaara sullakin on, kun kuvittelee, että syömättä jättämisellä muka laihtuu (vaikka sillä tulee vaan ahmimisreaktio) ja että vain siten tulee hyväksytyksi.


      • hiiiihtäjä

        En oo kasvanut enää muutamaan vuoteen, mutta en mä kovin paljon haluaisi laihtua, vaan kiinteytyä. Ja jos olisi mahdollista niin harrastaisin balettia, täällä missä asun ei ole :(

        Mutta kiitos, mä en aio jättää syömättä, haluaisin oppia syömään oikein terveellisesti enkä halua lihoa.


    • hiiiihtäjä

      Oikeesti, kertokaa joku voisko tästä treenistä olla mitään hyötyä:

      http://assets3.tribesports.com/system/challenges/images/000/028/597/original/20130816101823-sexy-leg-workout-challenge.jpg

      Teen ton 2-3 kertaa viikossa, aina kun vaan on sellainen päivä että saan olla yksin kotona ilman turhaa yleisöä. Tiedän, että se pitäisi tehdä joka ikinen päivä mutta ei onnistu ainakaan tällä hetkellä.

      Entä onko x-hypyistä mitään hyötyä jos niitä tekisi vaikka 500-1000 päivässä?

      Auttakaa joku, haluan että mun jalat on hoikat ennen ensi kesää.

      • Bruderickis

        Tuo ohjelma on hyvä ohjelma, mutta
        1) 3-4 kertaa viikossa riittää ja
        2) tuon lisäksi pitäisi kyllä myös lenkkeillä pari kertaa viikossa.

        Tuo treeni vahvistaa sun reisiä ja pakaroita ja tekee niistä seksikkäämmät. Mutta jos haluat polttaa rasvaa, niin siihen auttaa paremmin lenkkeily jumppa-yhdistelmä.


      • hiiiihtäjä

        Joo kiitos, kävelen arkisin aika paljon, usein yli 5 km ja menen stepperillä silloin tällöin mutta lenkkeily on nyt vähän jäänyt.


      • veijo876525
        Bruderickis kirjoitti:

        Tuo ohjelma on hyvä ohjelma, mutta
        1) 3-4 kertaa viikossa riittää ja
        2) tuon lisäksi pitäisi kyllä myös lenkkeillä pari kertaa viikossa.

        Tuo treeni vahvistaa sun reisiä ja pakaroita ja tekee niistä seksikkäämmät. Mutta jos haluat polttaa rasvaa, niin siihen auttaa paremmin lenkkeily jumppa-yhdistelmä.

        "Mutta jos haluat polttaa rasvaa, niin siihen auttaa paremmin lenkkeily jumppa-yhdistelmä."

        Vääränlaista ravintoa (malli THL) et pysty juoksemaan pakoon,. Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää. Ei ole onnistunut ikinä.


      • hiiiihtäjä

        Mikä sitten on oikeanlaista ravintoa?


    • hiiiihtäjä

      No niin, olen nyt tehnyt tuota treeniä jonka linkkasin aikaisemmin marraskuun alusta asti sen 3 kertaa viikossa, ja tuntuu että se vaan isontaa reisiä :( Jatkan tän vuoden loppuun ja sitten vaihdan treeniä.

      Olisiko tästä enemmän hyötyä:

      https://i.pinimg.com/736x/ec/3c/86/ec3c86bd7b9d809f825cf52a927424c6.jpg

      En siis tavoittele erityisesti mitään thigh gapia, mutta jospa tuo kaventaisi reisiä joka puolelta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      61
      1986
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      52
      1720
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      56
      1626
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1547
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1445
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe