Amerikkalainen kihlattu suomeen?

Jadetsu

Hei! Olen seurustellut kihlattuni kanssa nyt hieman yli vuoden, ja vierailuja amerikkaan on nyt kertynyt kaksi. Ensin suunnittelimme muuttoa Amerikkaan, nyt kuitenkin suuntana olisikin tämä Suomi. Itse olen siis Suomen kansalainen, ja asun täällä tehden töitä. Nyt kysyisinkin, kuinka helppoa on saada määräaikainen, vuoden kestävä oleskelulupa hänelle suomeen jos täyttää migrissä lomakkeen ”muu” ? Siellä mainittiin suhteen vakiintumisesta, eli onko kihlaus riittävä peruste tälle? Entä jos suunnitelmamme on mennä tämän ensimmäisen vuoden aikana naimisiin? Kuinka varmaa on sitten, että naimisissa oltuamme tämän vuoden jälkeen hän saa jatkuvan oleskeluluvan? Kiitos jo valmiiksi asiallisista vastauksista! Kokemuksia olisi mukava kuulla, edes vastaavia :)

43

470

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Fhjvh

      Koko ketju on yhden miehen kirjoittama haha! Höpöttää täällä itsensä kanssa :)

      • sairashölmö

        Eipä ole yhden miehen kirjoittamia, kyllä täällä on monen eri ihmisen kirjoittamaa tekstiä. Tämä sairas muslimiakkahan täällä höpisee näitä omia sairaita juttujaan.


    • ameeeeeeeeeerica

      Miksi ette muuta Amerikkaan yhdessä? tai muuhun englanninkieliseen maahan. Eikö niissä olisi enemmän työ koulutusmahdollisuuksiakin kun kieli on sama? tiedän yhden tapauksen suomi-amerikka pari olivat oikea unelmaparin esimerkki, mutta erosivat lopulta ja Euroopassa mies ihastui tietynlaiseen vapauteen. Suomessa on yhä nykyään vaikeaa saada työtä englanninkielellä, moni pitkälle kouluttautunutkin joutuu toimimaan siivoojana. Mies tuskin haluaa sellaista tulevaisuutta kylmässä pohjolassa. Kielen oppiminen vie useita vuosia, joskus kymmeniä.

    • UsaFin

      No, jos miehellä on työpaikka niin miksei onnistuisi. Silloin toimeentulo asia on kunnossa. Jos ei, niin silloin on vaikeampaa saada olea. Jollet sitten vastaa elatuksesta. Tämä taas voi syödä parisuhdetta. Molemmat maat ovat hankalia. Migrin sivuilta saa lisätietoa mitä tarvitaan mihinkin oleen.

    Ketjusta on poistettu 24 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2505
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2193
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1867
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1631
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1596
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1585
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1538
    8. 73
      1446
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      100
      1355
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe