Hei! Olen seurustellut kihlattuni kanssa nyt hieman yli vuoden, ja vierailuja amerikkaan on nyt kertynyt kaksi. Ensin suunnittelimme muuttoa Amerikkaan, nyt kuitenkin suuntana olisikin tämä Suomi. Itse olen siis Suomen kansalainen, ja asun täällä tehden töitä. Nyt kysyisinkin, kuinka helppoa on saada määräaikainen, vuoden kestävä oleskelulupa hänelle suomeen jos täyttää migrissä lomakkeen ”muu” ? Siellä mainittiin suhteen vakiintumisesta, eli onko kihlaus riittävä peruste tälle? Entä jos suunnitelmamme on mennä tämän ensimmäisen vuoden aikana naimisiin? Kuinka varmaa on sitten, että naimisissa oltuamme tämän vuoden jälkeen hän saa jatkuvan oleskeluluvan? Kiitos jo valmiiksi asiallisista vastauksista! Kokemuksia olisi mukava kuulla, edes vastaavia :)
Amerikkalainen kihlattu suomeen?
43
483
Vastaukset
- Fhjvh
Koko ketju on yhden miehen kirjoittama haha! Höpöttää täällä itsensä kanssa :)
- sairashölmö
Eipä ole yhden miehen kirjoittamia, kyllä täällä on monen eri ihmisen kirjoittamaa tekstiä. Tämä sairas muslimiakkahan täällä höpisee näitä omia sairaita juttujaan.
- ameeeeeeeeeerica
Miksi ette muuta Amerikkaan yhdessä? tai muuhun englanninkieliseen maahan. Eikö niissä olisi enemmän työ koulutusmahdollisuuksiakin kun kieli on sama? tiedän yhden tapauksen suomi-amerikka pari olivat oikea unelmaparin esimerkki, mutta erosivat lopulta ja Euroopassa mies ihastui tietynlaiseen vapauteen. Suomessa on yhä nykyään vaikeaa saada työtä englanninkielellä, moni pitkälle kouluttautunutkin joutuu toimimaan siivoojana. Mies tuskin haluaa sellaista tulevaisuutta kylmässä pohjolassa. Kielen oppiminen vie useita vuosia, joskus kymmeniä.
- UsaFin
No, jos miehellä on työpaikka niin miksei onnistuisi. Silloin toimeentulo asia on kunnossa. Jos ei, niin silloin on vaikeampaa saada olea. Jollet sitten vastaa elatuksesta. Tämä taas voi syödä parisuhdetta. Molemmat maat ovat hankalia. Migrin sivuilta saa lisätietoa mitä tarvitaan mihinkin oleen.
Ketjusta on poistettu 24 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta354592Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203185Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692331Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532197- 1642056
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670- 171653
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601651Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131622M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151279