Ero on aina kova paikka

salontyttönen75

Tai ainakin itselle on ollut. Nyt olen ollut jo muutaman kuukauden erossa ja joka päivä on henkistä taistelua,välillä yhteenotot ovat rajuja ja toisinaan on hetkiä jolloin on seesteisempää. Aika kuultaa muistot varsin nopeasti ja kaipaus on kova ja miten mukavaa se yhdessäolo olikaan vaikka eihän se ei aina ollutkaan niin! Mutta kun toinen on poissa viereltä ja elät yksin sen tuskan kanssa ja tiedät senkin että paluuta ei entiseen enää ole niin se vielä raastaa entistä enemmän. Nyt elän päivä kerrallaan ja olen hakenut apua ja sainkin lääkityksen koska huomasin että tästä ei muuten enää selviä, ja suosittelen sitä kaikille muillekin jos tuntuu että asia painaa mieltä, ja kun aika on kypsä ja tuntee että niitä ei enää tarvitse niin jättää ne vähitellen pois. Kuten sanoin päivät ovat raskaita mutta periksi ei kannata antaa vaan koittaa sinnitellä joka ikinen päivä niin sieltä se ahdistus alkaa hellittämään. Olen kolunnut monet palstat ja lukenut että anteeksi antaminen auttaa paranemista mutta siihen en vielä ole pystynyt vaikka kuinka olen yrittänyt! Kyllä me selviämme hyvät kohtalotoverit.

8

215

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tsemppiätulevaan

      Hieno kirjoitus!

    • jkuio

      Ymmärrän hyvin eron olevan useimmissa tapauksissa suorastaan hirveä tilanne. Vaikka sitä on hautonut mielessään kauankin ja jopa etsinyt jo laastarisuhteen. Se laastarisuhde vain pitkittää asian käsittelyä, sillä se asia on elettävä yksin jossakin vaiheessa .
      Ne asiat, jotka eron jälkeen tulevat esiin, niitä ei osaa edes ajatella ja silloin varsinkin jos yhteisiä lapsia on olemassa.

      Tuosta anteeksiannosta on monenlaisia käsityksiä. Olen sitä itsekin käsitellyt ja koen, että voin anteeksiantaa mitä se nyt onkaan, enemmän ajatella, että en ole voinut tapahtuneelle mitään, ei sitä tarvitse juosta toisella sanomaan noita sanoja "anteeksi" , sillä nehän ovat pelkkiä sanoja, eikä niillä mikään parane, jos ei sitä oman sielun sisällä olevaa anteeksiantoa vielä saa tuntuvaksi, silloin vasta asian merkitys hälvenee ja pystyy jatkamaan matkaa kevyemmin, kun oma sielu tuntee niin. Ja siihen kyllä kannattaa pyrkiä, sillä on liian raskasta elää vihan maailmassa.

      Asia ei mielestä koskaan kokonaan katoa, sen kanssa vain pystyy elämään, eikä syyttämään itseään, eikä ketään muutakaan.
      En minäkään unohda, asia on tehnyt minut araksi.

      • taktik

        Tapahtunut ero on tosiasia. Ei siinä tarvitse kenenkään pyydellä tai antaa anteeksi. Molemmilla on oma erontuskansa; päinvastaisilta puolilta, mutta kuitenkin. Jos rakkaus loppuu (toiseltakin) tai mitä tahansa, erotaan, liitto oli siinä. Se siitä. Ja eikun eteenpäin.

        En minäkään eroani unohda, tosiaankaan. Se kuuluu oleellisesti tarinaani. Mutta ero ei tehnyt minua araksi, vaan päinvastoin. Antoi luottamusta tulevaan, teki paljon rohkeammaksi.


      • b2000
        taktik kirjoitti:

        Tapahtunut ero on tosiasia. Ei siinä tarvitse kenenkään pyydellä tai antaa anteeksi. Molemmilla on oma erontuskansa; päinvastaisilta puolilta, mutta kuitenkin. Jos rakkaus loppuu (toiseltakin) tai mitä tahansa, erotaan, liitto oli siinä. Se siitä. Ja eikun eteenpäin.

        En minäkään eroani unohda, tosiaankaan. Se kuuluu oleellisesti tarinaani. Mutta ero ei tehnyt minua araksi, vaan päinvastoin. Antoi luottamusta tulevaan, teki paljon rohkeammaksi.

        Kunhan lasten hyvinvointi taataan, voi tehdä mitä lystä, mutta kun on päässyt irti menneestä voi pyytää ja antaa anteeksi, jos siitä on hyötyä ex perheelle ja tietenkin itselle.

        Terve ihminen ajattelee myös muita, eikä pelkästään itseään.


    • taktik

      Olette jo eronneet! Päästä irti, turha riidellä.

      • eiturhaariitaa

        Osituksessa yleensä tulee riitaa , kun kumpikin haluaa kaiken.


      • ktyks
        eiturhaariitaa kirjoitti:

        Osituksessa yleensä tulee riitaa , kun kumpikin haluaa kaiken.

        Molempien pitää ottaa lakikirja käteen, ajatella fiksusti. Tehdään laskelma. Toinen maksaa tasinkoa (mikäli omaisuudet eivät ole 50/50).. Se siitä, helppoa.
        Jos on paljon omaisuutta, kannattaa marssia lakimiehen pakeille.


      • b2000
        eiturhaariitaa kirjoitti:

        Osituksessa yleensä tulee riitaa , kun kumpikin haluaa kaiken.

        Uskon että eronneet pääsisi melko hyvin sopuun asioistaan, mutta kun tukijoukot tulevat mukaan, tilanne monikutkaistuu aina. Jos tukia haukkuu exääsi, unohda hänet heti, koska kukaan ulkopuolinen ei tiedä mitä perheiden sisällä todellisuudessa on tapahtunut.

        Tukiat ovat yleensä katkeria eronneita, jotka itsekkäästi käyttävät muita hyväksi.

        Tämä on lähestulkoon aina totuus ja täälläkin sen havaitsee useasti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      75
      2310
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      175
      1791
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      167
      1670
    4. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1402
    5. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1398
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      296
      1281
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      138
      1148
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1083
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      76
      1072
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      55
      958
    Aihe