Keltään revennyt akillesjänne?

Akilles123

Itselläni takana monella tapaa hoitaa koitettu akillesjänteen tulehdus. On syöty lääkekuuria ja saatu kaksi kertaa kortisonipistos. Nyt sittel vikan pistoksen jälkeen eilen kävellessä yhtäkkiä tunsin jänteessä napsauksen ja pienen kivun ja pelästyin että nyt se repesi sitten. Lääkärissä pääsin vain hoitajalle ja lääkäri etänä määräsi ultraan jonka sain vasta kahden viikon päähän.

Mietinkin että onko tämä normaalia jos siellä ees osittainen repeämä on,että näin kauan joutuu oottamaan ennenku mitään hoitoa aletaan. Nyt siis hoitona pitäisi vaan levätä,mutta jostain luin että viikon sisällä pitäisi saada KUNNON hoito alettua.

Ja lisäksi,onko normaalia että repeämä on suht oireeton? Ei särje eikä mitään jälkiä missään.. tunnustellen ei mitään kauhean erikoista tunnu,pohje ehkä ihan hiukan voimattomampi kuin toinen. Joka kyllä saattaa johtua varomisesta, portaiden kävely vain hankalaa hieman, sekä ihan kunnolla ei kävellessä taivu. Mutta tosiaan ei kunnon kipua missään,kuin vain juuri sillon heti sen napsauksen jälkeiset puoli tuntia.

Toivottavasti joku osaa hieman kertoa asiasta

2

229

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Akilles123

Eikö kellään ole kokemusta asiasta?

• 2xrevennyt

Akillesjänteen repeämän jälkeen pystyin kyllä kävelemään kunhan nilkka pysyi suorassa. Itse repeämishetkellä kauhea kipu. Minkäänlaista ponnistusta jalalla ei kyllä voi tehdä.
      Kortisonipiikit jänteeseen lisäävät repeämisriskiä. Jos jänne poikki niin siellä kyllä tuntuu jonkinlainen kuoppa.
      Kokemus on että hoitoa pitää vaatia. Ja jos on revennyt niin hoidetaan joko konservatiivisella ( kipsihoito) tai leikkaamalla mutta aika pian pitäisi päästä hoitoon. Ultrassahan tuo on todettavissa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      31
      5376
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      36
      3711
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      183
      3273
    4. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      11
      2525
    5. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      29
      2112
    6. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      2047
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      163