laihdutus vinkkejä

sairaanlihava

moi!! olen 13 vuotias ja painan noin 58 kg ja olen 154cm pitkä.
olen aloittanut jo laihduttamisen mutta voisitteko te muut ketkä ovat samassa tilanteessa niin kertoa jotain vinkkejä että miten pitäisi syödä ja liikkua sillä haluan nopeasti tuloksia sillä en kestä olla näin lihava. kertokaa siis miten saa nopeasti tuloksia.

4

119

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jookuvaa

      Moikka! Mä oon 14 ja 152cm ja painan 42kg ja ennen painoin noin 60kg aattelin kyl viel laihduttaa. Mut siis täs on vinkki joil mä ainki laihuin.
      Vinkit:
      -siis pitää syyä vähemmän ku kuluttaa
      -juo vettä sil se ei lihota ja täyttää vatsan et ei oo nälkä
      -jos sul on nälkä nii keksi jotain tekemistä ettet vaa syö esim. Meikkaa, urheile...
      -syö päivässä korkeintaan 3pientä ateriaa
      -muista liikkua paljon
      -pidä joskus paastoa
      -jos jonku takii jouduit syyä tai sut pakotettiin nii oksenna se pois tai urheile enemmän.

    • veijo7638765

      Jookuvaa

      Kohta heiluu sairaalan ovi?

      Älkää hyvät lapset leikkikö terveydellänne.

      Paino hoituu syömällä aitoa ruokaa ja kylläisenä.

    • 13 vuotiaana olisin hyvin varovainen laihduttamaan ryhtyessä, sillä vääränlainen laihduttaminen voi vaikuttaa negatiivisesti esimerkiksi pituuskasvuun ja muuhun kehitykseen. Liikunnalla laihtuminen ilman ruokavalion muutosta on lähes mahdotonta. Liikuntaa täytyy harrastaa erittäin paljon jotta paino lähtisi laskemaan. Paras tapa laihtua tapauksessasi on joko ottaa hyvin pieni kalori vaje, esim. (-10%). Ei mikään nopein tapa laihtua mutta sun ei tarvitse olla nälissäsi eikä sun tarvitse huolehtia liikunnasta. Terveyden kannalta voit kuitenkin valita esim. rappuset ja käydä kävelyllä silloin tällöin.

      Jos päätät näännyttää itseäsi pidä mielessä että rasvan ja lihaksen suhde kehossasi muuttuu hyvin vähän koska tulet menettämään myös lihasta.

      Pienellä kalorivajeella, runsasravinteisella ja runsasproteiinisella ravinnolla rasvan ja lihaksen suhde tulee muuttumaan kehossasi ja näin saavutat "laihuuden".

    • VihdoinkinToimivaDieetti

      13-vuotias on lapsi ja kasvuiässä ja silloin ei saa mitään laihduttaa! Mikään lihava et ole. Moni nuori luulee että terveellinen normaali ruoka lihottaa, jättää syömässä ja kuitenkin sitten verensokerin lasku saa aikaan hirveän karkinhimon. Karkkien vetäminen saa aikaan sen, että elimistö menee sekaisin sokerista, eikä keho saa tarvitsemiaan ravintoaineita, joka osaltaan uusintaa valtavaa energiantarvetta. Aloita joku kiva liikuntaharrastus ja syö kunnon ruokaa, niin se pitää painon kurissa ja tuo terveyttä ja hyödyt kantaa pitkälle aikuisuuteen.

      Tuossa iässä kuvitellaan, että jos ei tule muuten hyväksytyksi kaverien keskuudessa niin sitten laihduttamalla. Kuvitellaan, että voi hallita vaikeita asioitaan ja kehoon liittymättömiä asioista kun hallitsee kehoaan kiduttamalla sitä. Nuori tai lapsi kuvittelee myös, että vain laihat hyväksytään. Katsellaan muokattuja mallikuvia, ja mietitään että tuollaista kaikki ihailee, vaikkei ne mallit edes ole luonnossa sellaisia.

      Pitää syödä normaalia ruokaa, mitä on koulussa jne. Älä nyt riskeeraa siihen että pituuskasvusi pysähtyy ja saat syömishäiriön. Ajattele, että tarvit kaiken ravinnon kasvuun ja laihdutat sitten kaksikymppisenä kun pituuskasvu on ohi, jos on yli 10 kg ylipainoa. Monilla ei paino edes näy kehossa, koska on enemmän lihasmassaa kuin läskiä. Esim. oma tyttäreni on ollut aina painokäyrien ylä- ja ulkopuolella vaikkei ole ollut ikinä lihava. On vaan niin lihaksikas, ulkoisesti joko hyvin hoikka tai normaali. Oli pulskempi 15-vuotiaana, mutta se meni ohi 18-vuotiaana. Nyt on superhoikka ihan sen takia kuin juoksee. Paino vaan vaihtelee (päivänkin mittaan) varsinkin nuorena eikä se tarkoita että on lihava. Joku plus miinus 5 kg ei merkitse yhtään mitään. Jotkut laihduttajat punnitsee itseään joka päivä ja menevät paniikkiin kun vaaka näyttää kiloa liikaa, vaikka se voi olla vaikka illalla miinuskiloina, kun nesteet ja suolen sisältö vaikuttaa asiaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 112
      2274
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      62
      2127
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1971
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1422
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1364
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1363
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1272
    Aihe