Puretaanko laitonta aitausta?

kalllista

Kaupungin miehiä ja monta konetta työssä

27

787

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Missäs

      Missä?

    • gmgmgfmgmdf

      Idiootti tarkoittaa varmaanki koira-aitausta

      • 12------

        Koirat ja näemmä koirien omistajatkin haukkuvat ihmisiä.


      • bdbdbdss

        Ja sua kans.


      • idiootti.on.koira-aitaus

        "Idiootti tarkoittaa varmaanki koira-aitausta"

        On kyllä uusi merkitys, mutta ihan passeli Kemissä. Vanhastaan idiootti on tarkoittanut vaikeasti kehitysvammaista henkilöä. Suosittelen lukemaan Dostojevskin romaanin Idiootti, se myös avaa tuon sanan merkitystä käytännössä. Idiootti-sanan käyttö usein kertoo enemmän käyttäjästä kuin siitä, josta sitä käytetään.


      • sinäoletidiootti

        Idiootti tarkoittaa kahelia joka avaa kymmeniä keskusteluja jostain koirapuistosta.


      • ornanpruki
        idiootti.on.koira-aitaus kirjoitti:

        "Idiootti tarkoittaa varmaanki koira-aitausta"

        On kyllä uusi merkitys, mutta ihan passeli Kemissä. Vanhastaan idiootti on tarkoittanut vaikeasti kehitysvammaista henkilöä. Suosittelen lukemaan Dostojevskin romaanin Idiootti, se myös avaa tuon sanan merkitystä käytännössä. Idiootti-sanan käyttö usein kertoo enemmän käyttäjästä kuin siitä, josta sitä käytetään.

        Kuka se totskojeski on tai mikä, jäätelö vai...


    • 1.-.-.-

      Ei pureta. Sinne tulee valaistus ja grillikatos savustuspönttöineen. Saa köyhät koirattomat lisää kateutta sisuksiinsa

      • luonnonsuojeluasia

        Valaistusta ei saa panna. Kaikkihan tietävät, että valaistus vaurioittaa lehtipuita, niiden elämä menee sekaisin.
        Grillistä en osaa sanoa että saako puistoon panna grillin.


      • 1.-.-.-
        luonnonsuojeluasia kirjoitti:

        Valaistusta ei saa panna. Kaikkihan tietävät, että valaistus vaurioittaa lehtipuita, niiden elämä menee sekaisin.
        Grillistä en osaa sanoa että saako puistoon panna grillin.

        Onhan muissakin puistoissa valaistus, eikä puut siitä ole käsineet? Valaistus tuo lisä turvallisuutta pimeään aikaan, jotta kukin näkee missä se lemmikki vipeltää ja muutkin pystyvät paremmin koirat huomioimaan, varsinki jos niitä pelkää.
        Puiden poltto laavulla (grilli) on puiston ja lähialueen kasvustolle hyväksi, koska puun palamisesta syntyvä tuhka on mitä mainioin lannoite, sillä se sisältää monia erilaisia ravinteita kasveille. Kuiva, jäähtynyt tuhka on lisäksi hyvä säilytysalusta kasvien sipuleille, jotka kasvun ajan koittaessa hyötyvät pintaansakin tarttuneesta kalsiumlisästä.


      • uuttatietoa
        1.-.-.- kirjoitti:

        Onhan muissakin puistoissa valaistus, eikä puut siitä ole käsineet? Valaistus tuo lisä turvallisuutta pimeään aikaan, jotta kukin näkee missä se lemmikki vipeltää ja muutkin pystyvät paremmin koirat huomioimaan, varsinki jos niitä pelkää.
        Puiden poltto laavulla (grilli) on puiston ja lähialueen kasvustolle hyväksi, koska puun palamisesta syntyvä tuhka on mitä mainioin lannoite, sillä se sisältää monia erilaisia ravinteita kasveille. Kuiva, jäähtynyt tuhka on lisäksi hyvä säilytysalusta kasvien sipuleille, jotka kasvun ajan koittaessa hyötyvät pintaansakin tarttuneesta kalsiumlisästä.

        Tuhka ei sovi lannoitteeksi monellekaan kasville, ja vasta uudempi tutkimus on paljastanut valon haitallisuuden nimenomaan koivuille. Siis valon, jota on koivulle luonnottomina aikoina.


      • 1.-.-.-
        uuttatietoa kirjoitti:

        Tuhka ei sovi lannoitteeksi monellekaan kasville, ja vasta uudempi tutkimus on paljastanut valon haitallisuuden nimenomaan koivuille. Siis valon, jota on koivulle luonnottomina aikoina.

        Sää et tiiä mittään. https://puutarha.net/artikkelit/7598/tuhkan_kaytto_puutarhassa.htm
        https://www.kotipuutarha.fi/puutarhanhoito/tuhkan-kaytto-puutarhassa/
        http://www.suomenluonto.fi/sisalto/artikkelit/tuhka-lannoitteeksi/
        Ja lopuksi vielä Eviran (elintarviketurvallisuusvirasto) asia tietoa. Lue ja opi.
        https://www.evira.fi/kasvit/viljely-ja-tuotanto/lannoitevalmisteet/kierratysravinteet/tuhkan-kaytto-lannoitteena/


      • Stafan
        luonnonsuojeluasia kirjoitti:

        Valaistusta ei saa panna. Kaikkihan tietävät, että valaistus vaurioittaa lehtipuita, niiden elämä menee sekaisin.
        Grillistä en osaa sanoa että saako puistoon panna grillin.

        "saako puistoon panna"
        Kyllä puistossa saa panna. Se on jopa tarkoitus.


      • Totuus_grillistä
        luonnonsuojeluasia kirjoitti:

        Valaistusta ei saa panna. Kaikkihan tietävät, että valaistus vaurioittaa lehtipuita, niiden elämä menee sekaisin.
        Grillistä en osaa sanoa että saako puistoon panna grillin.

        "Grillistä en osaa sanoa että saako puistoon panna grillin."

        Kuuman grillin paneminen on hengenvaarallista.


      • J.Koivu
        uuttatietoa kirjoitti:

        Tuhka ei sovi lannoitteeksi monellekaan kasville, ja vasta uudempi tutkimus on paljastanut valon haitallisuuden nimenomaan koivuille. Siis valon, jota on koivulle luonnottomina aikoina.

        "valon, jota on koivulle luonnottomina aikoina. "

        Mitä ovat luonnottomat ajat? Kemijärvellä, Ivalossa ja Inarissakin kasvaa koivuja, vaikka aurinko ei laske moneen viikkoon. Koivut yhteyttävät valon avulla. Koivu tarvitsee valoa, jotta lehtivihreää kehittyisi. Tutkimukset, joiden mukaan koivu häiriintyisi valosta, ovat omia epätieteellisiä tutkimuksiasi. Tuhka edistää puiden, heinän ja ruohon kasvamista.


      • UusiTutkimustulos
        J.Koivu kirjoitti:

        "valon, jota on koivulle luonnottomina aikoina. "

        Mitä ovat luonnottomat ajat? Kemijärvellä, Ivalossa ja Inarissakin kasvaa koivuja, vaikka aurinko ei laske moneen viikkoon. Koivut yhteyttävät valon avulla. Koivu tarvitsee valoa, jotta lehtivihreää kehittyisi. Tutkimukset, joiden mukaan koivu häiriintyisi valosta, ovat omia epätieteellisiä tutkimuksiasi. Tuhka edistää puiden, heinän ja ruohon kasvamista.

        Niin juuri luonnonvalinta on tänne valinnut kestävät koivut. Niille on luonnotonta saada valoa muina aikoina kuin mihin ovat tottuneet.


      • jo.ajatuskin.h
        luonnonsuojeluasia kirjoitti:

        Valaistusta ei saa panna. Kaikkihan tietävät, että valaistus vaurioittaa lehtipuita, niiden elämä menee sekaisin.
        Grillistä en osaa sanoa että saako puistoon panna grillin.

        Grilli koirapuistoon, jaa-a. Itsellä kyllä tulisi yökkä sellaisessa paikassa ruokaillessa. Kakkaa, pissaa, loisia, punkkeja, roskaa... on siellä.


      • 12--34--56--
        jo.ajatuskin.h kirjoitti:

        Grilli koirapuistoon, jaa-a. Itsellä kyllä tulisi yökkä sellaisessa paikassa ruokaillessa. Kakkaa, pissaa, loisia, punkkeja, roskaa... on siellä.

        Entäs ne karvat. Lisänä rikka rokassa.


      • samahanse
        12--34--56-- kirjoitti:

        Entäs ne karvat. Lisänä rikka rokassa.

        Pökäle sinne taikka pökäle tänne.


      • päivänvaloriittää
        UusiTutkimustulos kirjoitti:

        Niin juuri luonnonvalinta on tänne valinnut kestävät koivut. Niille on luonnotonta saada valoa muina aikoina kuin mihin ovat tottuneet.

        Tällaisesta valosaasteen haitallisista vaikutuksista on saatu yhä enemmän tutkimustietoa, ei sovi puistoon, haittoja kasveille ja eläimille ja sitä kautta myös ihmisille (ja niitten koirille). Puiston hyvinvointi tarvitsee lepoajan myös.


    • Kemiläinen_86

      Mene hyvä ihminen sinne paikan päälle ja yritä paikantaa työnjohtaja. Hänellä on siistimmät vaatteet kuin muilla ja tepastelee arvokkaasti ilman lapiota tai muita työkaluja. Kysy häneltä, mitä te teette. Kun sanot ensin päivää ja pyydät anteeksi, että häiritset, saat todennäköisesti vastauksen. Jos työnjohtajaa ei näy, kysy lähimmältä työntekijätä. Älä mene liian lähelle kuorma-autoja, työkoneita tai lapioivaa työntekijää. Sieltä saat tuhat kertaa luotettavampaa tietoa, kuin mitä tältä keskustelupalstalta saat. Sen jälkeen kun kysymykseesi on vastattu, voit arvostella koirapuiston sijoittamista. Älä tee kuitenkaan sitä ensimmäiseksi.

    • tyuikjhgvbnfguytrtyukjjh

      Jos siihen puistoon tulee uusi pakolaiskeskus, Venäjällä kun odottavat jo milloin portit avataan tullissa? Kemin vasemmisto ja sosiaalidemokraatit kun haluavat heitä lisää, tätä uutta kulttuuria kun on vielä liian vähän pienessä kaupungissa, ja Itätuulella tyhjät kämpät vuokraamatta.

      • kamala_virhe_tehty

        Kun nyt saimme tietää, että koirat kantavat tauteja, joihin ei mikään antibiootti tehoa, niin seuraava kysymys on, että kuinka kauan puisto on saastunut sen jälkeen kun aitaus on purettu. Jos taudit leviävät viereisille alueille niin mitä siitä seuraa?


      • sehänsiitä
        kamala_virhe_tehty kirjoitti:

        Kun nyt saimme tietää, että koirat kantavat tauteja, joihin ei mikään antibiootti tehoa, niin seuraava kysymys on, että kuinka kauan puisto on saastunut sen jälkeen kun aitaus on purettu. Jos taudit leviävät viereisille alueille niin mitä siitä seuraa?

        Kemissä alkaa riehua tautiepidemia, sehän siitä. Selviääkö Mehiläinen ruuhkasta, koska kukaan ei koskaan parane vaan potilaita tulee yhä lisää?


      • NäinOn-
        kamala_virhe_tehty kirjoitti:

        Kun nyt saimme tietää, että koirat kantavat tauteja, joihin ei mikään antibiootti tehoa, niin seuraava kysymys on, että kuinka kauan puisto on saastunut sen jälkeen kun aitaus on purettu. Jos taudit leviävät viereisille alueille niin mitä siitä seuraa?

        Sitä kannattaa mennä seuraamaan sinne edelliseen koirapuistoon johon on rakennettu asuintaloja ja uudet asukkaat siellä pöpöjä odottelee, Mene sinäkin.


      • NäinOn- kirjoitti:

        Sitä kannattaa mennä seuraamaan sinne edelliseen koirapuistoon johon on rakennettu asuintaloja ja uudet asukkaat siellä pöpöjä odottelee, Mene sinäkin.

        Eikös siinä ole edelleen koirapuisto, tosin vain puolet jäjellä?


      • ei.väliä

        Rauhoittukaa. Vain 5 % koirista kantaa noita pahimpia tauteja, ja eihän kaikki ole ihmiseen tarttuvia, vain osa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      124
      1207
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      118
      1048
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      97
      884
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      112
      818
    5. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      270
      744
    6. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      685
    7. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      17
      667
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      41
      594
    9. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      589
    10. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      545
    Aihe