Kohta on joulu

Köyhämies-

Vajaa pari kuukautta siihen juhlaan missä rikkaat syö mahansa täyteen. Köyhät tekee makaroonilaatikkoa ja syövät sitä joulunakin koska se on halpaa.

35

390

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vai.osaako

Joulun ruokapuolianti syntyy vaikka 10 eurolla.Jokainen osaa tehdä herkullisen perunalaatikon https://postimg.org/image/1u62sacmx7/

ostaa palan lihaa,rosollia sekä hyasintin tuoksumaan.Alkoholiton kotikalja lasiin (itsetehty).
      Sitten reippailua kiprakassa pakkasessa hautuumaalla.

• KarkkiPoisKinkkuTilalle

Kun ei syö joka päivä karamelliä, niin riittää sitten rahaa jouluruokiinkin.

• köyhäpakana

Mä en vietä mitään Joulua. Se on kristillinen juhla ja mäe en kuulu kirkkoon.

• roletaari

Ainoa joulun merkki meillä on muutama kuusen oksa jotka vaimo kerää torin reunalta kuusikauppiaiden jäljiltä sekä vahna olkipukki jonka hän nostaa ikkunalaudalle.
        Jääkaappiin, pakasteeseen eikä mihinkään komeroon ilmesty mitään jouluun viitaavaa!
        Kyse ei ole uskonnosta eikä ateismista vaan puhtaasti järkiratkaisu.
        Joulun jälkeen tarkastan marketissa onko hyviä aletarjouksia.

• VanhakunnonYule

Joulu on pakanallinen juhla, sen nimi tulee kelttiläisestä keskitalven juhlasta Yule ja tapa koristella jouluna kuusi tulee balttilaisesta tavasta polttaa kuusi keskitalvella. Hyvää joulua eli keskitalven juhlaa kaikille. Syökää hyvin ja viettäkää yhteistä aikaa kuuluitte kirkkoon tai ette.

• oliskokuitenkinateisti

Köyhäpakana on tietämätön. Joulu kirjoitetaan pienellä virkkeen keskellä. Köyhäpakana kunnioittaa joulua virheellisesti isolla kirjaimella, vaikka väittää olevansa pakana. Pakana tarkoittaa ihmistä, joka ei ole kuullut kristinuskosta. Oletan, että köyhäpakana on suomalaisena kuullut hyvinkin paljon kristinuskosta, joten nimitys on väärä.

• Köyhäpakana

Pakanuus (lat. paganitas) viittaa ei-kristillisten uskontojen, yleensä ei kuitenkaan juutalaisuuden eikä islamin harjoittamiseen[1].[2] Ei-kristillisiä uskontoja, juutalaisuutta ja islamia yleensä lukuun ottamatta, sanotaan varsinkin kristillisessä kielen­käytössä pakana­uskonnoiksi ja niiden harjoittajia pakanoiksi[1], joskin pakanoiksi sanotaan joskus myös kaikista uskonnoista luopuneita[2] tai uskontoon välin­pitämättömästi suhtautuvia[1] ihmisiä.

• bnvhdfjk
        Köyhäpakana kirjoitti:

Pakanuus (lat. paganitas) viittaa ei-kristillisten uskontojen, yleensä ei kuitenkaan juutalaisuuden eikä islamin harjoittamiseen[1].[2] Ei-kristillisiä uskontoja, juutalaisuutta ja islamia yleensä lukuun ottamatta, sanotaan varsinkin kristillisessä kielen­käytössä pakana­uskonnoiksi ja niiden harjoittajia pakanoiksi[1], joskin pakanoiksi sanotaan joskus myös kaikista uskonnoista luopuneita[2] tai uskontoon välin­pitämättömästi suhtautuvia[1] ihmisiä.

Jos olisit käynyt koulusi, ymmärtäisit, että Wikiä lukiessa pitää olla lähdekriittinen. Esim. väite että pakanoiksi kutsutaan joskus myös kaikista uskonnoista luopuneita perustuu yhteen lähteeseen ja on sisällöllisesti epäkorrekti.

• KielitoimistonSanakirja
        bnvhdfjk kirjoitti:

Jos olisit käynyt koulusi, ymmärtäisit, että Wikiä lukiessa pitää olla lähdekriittinen. Esim. väite että pakanoiksi kutsutaan joskus myös kaikista uskonnoista luopuneita perustuu yhteen lähteeseen ja on sisällöllisesti epäkorrekti.

Haettiin "pakana" Kielitoimiston sanakirjasta

pakana

1. kristilliseen kirkkoon kuulumaton ihminen (yl. ei kuitenkaan juutalaisista eikä islamilaisista); vars. tällaisista luonnonkansojen jäsenistä. Pakanoiden käännyttäminen. Laajemmin uskontoon välinpitämättömästi suhtautuvasta ihmisestä. Paatunut pakana.

www.kielitoimistonsanakirja.fi/netmot.exe?motportal=80

• MITESSENYMENIKÄÄN
        KielitoimistonSanakirja kirjoitti:

Haettiin "pakana" Kielitoimiston sanakirjasta

pakana

1. kristilliseen kirkkoon kuulumaton ihminen (yl. ei kuitenkaan juutalaisista eikä islamilaisista); vars. tällaisista luonnonkansojen jäsenistä. Pakanoiden käännyttäminen. Laajemmin uskontoon välinpitämättömästi suhtautuvasta ihmisestä. Paatunut pakana.

www.kielitoimistonsanakirja.fi/netmot.exe?motportal=80

Osaatko lukea? Ymmärrätkö lukemasi?

"kristilliseen kirkkoon kuulumaton ihminen (yl. ei kuitenkaan juutalaisista eikä islamilaisista); VARSINKIN tällaisista luonnonkansojen jäsenistä."

• haiskahtaatrollilta

Joulun ruuat on halpoja valmistaa itse, raaka-aineet voi ostaa ihan tavallisesta kaupasta, eivät maksa mahdottomia. Kyllä köyhä saa kunnolliset jouluherkut, ei tarvitse välttämättä mitään lihamakaroonilaatikoita syödä, ellei välttämättä halua.
      Tämä nyt ona aina ikuinen vääntö täällä, että palstan vakihörhö vääntää provojaan köyhyyden surkeuksista. Milloin syödään muka heiniä ja käpyjä, milloin ei ole ilmaista EU-ruoka-apua tarjolla jne. Taitaa olla Kortepohjasta lähtöisin nämä ainaiset provot.

• työtönmies42

Syön jouluna varmaan muusia ja kanasuikalaita, hedelmiä ja juon vichyä. Yksin sitä on turha mitään joulua viettää kun ei ole läheisiä eikä perhettä jonka luokse mennä. Näin se on ollut 20 vuotta.

• herkutellaanjouluna

Meidän perhe syö kyllä kinkut, laatikot sekä kylmäruuat alkupaloiksi (graavilohta, silliä, mätiä etc). Eikä mene kuin 6-70 euroa sisältäen viinipullonkin. 5 euroa kuukaudessa sivuun tulevaa joulua varten niin siinä se on...

• mitäsaacentillä

Minä syön jouluna pelkkää kaurapuuroa maidon kera, eikä harmita yhtään. Nami nami.

• näinonmenty

tekaisee järviruo'osta tai paksusta saraheinästä pari kolme himmeliä ja kaupittelee niitä torilla, niin on ruokarahat jouluksi kasassa. Homma maksaa vain kerän kalalankaa ja pitkän neulan, joka säilyy vuodesta toiseen.

• laillisetHimmelit

Muistaa maksaa sitten arvonlisäverot ja hoitaa muutenkin asiat laillisesti. Epärehellisin keinoin ei saa viedä leipää rehellisten himmelikauppiaiden joulupöydistä.

• köyhänhimmelit
        laillisetHimmelit kirjoitti:

Muistaa maksaa sitten arvonlisäverot ja hoitaa muutenkin asiat laillisesti. Epärehellisin keinoin ei saa viedä leipää rehellisten himmelikauppiaiden joulupöydistä.

Et ilmeisesti taasen tiedä verotuksesta hölkäsen pöläystä...
        Ei tarvitse maksaa arvonlisäveroja vähäisistä tuloista alle 10000€ liikevaihdosta.
        https://www.vero.fi/yritykset-ja-yhteisot/tietoa-yritysverotuksesta/arvonlisaverotus/rekisterointi/vahainen_liiketoiminta_on_arvonlisavero/

ja muutenkin kirpputorimyynti on verovapaata 5000€ saakka oman perheen käytössä olleista tavaroista ja muista veroraja on 1000€, joten niitä himmeleitä sopii aika paljon tuohon 1000€!
        https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/verokortti-ja-veroilmoitus/tulot-ja-vahennykset/ansiotulot/kirpputorimyynti/

ps. ihan muuten vinkkinä, että sopivan pitkän neulan himmelin tekoon saa mig-hitsauslangasta, jota löytyy aina jonkun hitsarin nurkista sellainen pätkä ilmaiseksi. Tuossa himmelin mallia tehtynä järviruo'osta http://aijaa.com/qVGz7X

• VerotMaksettava
        köyhänhimmelit kirjoitti:

Et ilmeisesti taasen tiedä verotuksesta hölkäsen pöläystä...
        Ei tarvitse maksaa arvonlisäveroja vähäisistä tuloista alle 10000€ liikevaihdosta.
        https://www.vero.fi/yritykset-ja-yhteisot/tietoa-yritysverotuksesta/arvonlisaverotus/rekisterointi/vahainen_liiketoiminta_on_arvonlisavero/

ja muutenkin kirpputorimyynti on verovapaata 5000€ saakka oman perheen käytössä olleista tavaroista ja muista veroraja on 1000€, joten niitä himmeleitä sopii aika paljon tuohon 1000€!
        https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/verokortti-ja-veroilmoitus/tulot-ja-vahennykset/ansiotulot/kirpputorimyynti/

ps. ihan muuten vinkkinä, että sopivan pitkän neulan himmelin tekoon saa mig-hitsauslangasta, jota löytyy aina jonkun hitsarin nurkista sellainen pätkä ilmaiseksi. Tuossa himmelin mallia tehtynä järviruo'osta http://aijaa.com/qVGz7X

Liukuhihnahommina tehdyt aivan bränikät himmelit ovat kyllä lähempänä teollista tuotantoa kuin mitään satunnaista käytetyn tavaran kauppaa. Vaikka alviraja ei ylittyisikään, niin tuloista pitää kuitenkin maksaa verot. Lisäksi Kela on kiinnostunut mahdollisen tukien saajien sivutuloista.

Ei yhteiskunta toimi sillä tavalla, että kaikki välttelevät veroja. Kirpputoritkin pitäisi saada parempaan viranomaisvalvontaan, koska siellä tapahtuu paljon laitonta kauppaa.

• köyhänverot
        VerotMaksettava kirjoitti:

Liukuhihnahommina tehdyt aivan bränikät himmelit ovat kyllä lähempänä teollista tuotantoa kuin mitään satunnaista käytetyn tavaran kauppaa. Vaikka alviraja ei ylittyisikään, niin tuloista pitää kuitenkin maksaa verot. Lisäksi Kela on kiinnostunut mahdollisen tukien saajien sivutuloista.

Ei yhteiskunta toimi sillä tavalla, että kaikki välttelevät veroja. Kirpputoritkin pitäisi saada parempaan viranomaisvalvontaan, koska siellä tapahtuu paljon laitonta kauppaa.

Työtön voi hankkia 300€ kuukaudessa verottomana muutenkin. http://www.kela.fi/ajankohtaista-tyottomat/-/asset_publisher/I7X3vuEkReGH/content/tyottomyysturvassa-300-euron-suojaosa?_101_INSTANCE_I7X3vuEkReGH_redirect=/ajankohtaista-tyottomat?p_p_id=101_INSTANCE_I7X3vuEkReGH&p_p_lifecycle=0&p_p_state=normal&p_p_mode=view&p_p_col_id=column-2&p_p_col_pos=1&p_p_col_count=3&_101_INSTANCE_I7X3vuEkReGH_delta=20&_101_INSTANCE_I7X3vuEkReGH_keywords=&_101_INSTANCE_I7X3vuEkReGH_advancedSearch=false&_101_INSTANCE_I7X3vuEkReGH_andOperator=true&p_r_p_564233524_resetCur=false&_101_INSTANCE_I7X3vuEkReGH_cur=5

ja muutenkaan, ei tavistiitiäisen tarvitse mitään alveja (arvonlisäveroja) alkaa makselemaan, vaikka ilmoittaakin rehellisesti himmeleiden myyntitulot verottajalle keväällä veroehdotuksessa samalla, kun ilmoittaa pullojen ja tölkkien panteista saamansa tulot. Harvalla himmeleiden myyntitulot ylittää tuota 10000€, vaikka kuinka liukuhihnalta niitä tekisi.

Itse olen tunnollisesti ilmoittanut tuloni verottajalla ja muidenkin verojen kanssa sama juttu, että olen hoitanut ne, jos niitä pitää maksaa. Viimeksi oli aivan huikea juttu varainsiirtoveron kanssa, sitä ei tarvinnut lainkaan maksaa, kun veron määrä jäi alle 10€. Eli monessa tapauksessa veron määrä jää niin pieneksi, ettei sitä tarvitse maksaa lainkaan, vaikka on ilmoittanutkin.

Ja kukaan ei ole kieltänyt köyhältä verosuunnittelua, koska rikkaatkin tekevät sitä!

• tarkastapa.tulosi
        köyhänverot kirjoitti:

Työtön voi hankkia 300€ kuukaudessa verottomana muutenkin. http://www.kela.fi/ajankohtaista-tyottomat/-/asset_publisher/I7X3vuEkReGH/content/tyottomyysturvassa-300-euron-suojaosa?_101_INSTANCE_I7X3vuEkReGH_redirect=/ajankohtaista-tyottomat?p_p_id=101_INSTANCE_I7X3vuEkReGH&p_p_lifecycle=0&p_p_state=normal&p_p_mode=view&p_p_col_id=column-2&p_p_col_pos=1&p_p_col_count=3&_101_INSTANCE_I7X3vuEkReGH_delta=20&_101_INSTANCE_I7X3vuEkReGH_keywords=&_101_INSTANCE_I7X3vuEkReGH_advancedSearch=false&_101_INSTANCE_I7X3vuEkReGH_andOperator=true&p_r_p_564233524_resetCur=false&_101_INSTANCE_I7X3vuEkReGH_cur=5

ja muutenkaan, ei tavistiitiäisen tarvitse mitään alveja (arvonlisäveroja) alkaa makselemaan, vaikka ilmoittaakin rehellisesti himmeleiden myyntitulot verottajalle keväällä veroehdotuksessa samalla, kun ilmoittaa pullojen ja tölkkien panteista saamansa tulot. Harvalla himmeleiden myyntitulot ylittää tuota 10000€, vaikka kuinka liukuhihnalta niitä tekisi.

Itse olen tunnollisesti ilmoittanut tuloni verottajalla ja muidenkin verojen kanssa sama juttu, että olen hoitanut ne, jos niitä pitää maksaa. Viimeksi oli aivan huikea juttu varainsiirtoveron kanssa, sitä ei tarvinnut lainkaan maksaa, kun veron määrä jäi alle 10€. Eli monessa tapauksessa veron määrä jää niin pieneksi, ettei sitä tarvitse maksaa lainkaan, vaikka on ilmoittanutkin.

Ja kukaan ei ole kieltänyt köyhältä verosuunnittelua, koska rikkaatkin tekevät sitä!

Tuo 300 euroa kuukaudessa on bruttotulo. Jos olet unohtanut ilmoittaa tulosi bruttona, niin nyt kipinkapin korjaamaan tilanne! Olet luultavasti jättänyt jonkun verran veroja maksamatta ja saanut todennäköisesti myös hieman liikaa työttömyystukea, jos olet pitänyt tuota rajaa verottomana.

• verotontatuloa
        köyhänverot kirjoitti:

Tuohan ei muuten pidä lainkaan paikkaansa, työtön voi hankkia tiettyjä verottomia tuloja vaikka kuinka, kuten muutkin kansalaiset. Minäkin myin kaksi itse rakentamaani omakotitaloa, joissa olin kummassakin asunut vaaditut 2 vuotta, kauppahinnat yhteensä 1,1miljoonaa euroa, olivat kokonaan verottonta tuloa.
        Meillä on lisäksi kaksi sijoitusasuntoa, joissa kummassakin on asuttu yli 2 vuotta verottajan edellyttämällä tavalla, jotka saamme siten myydä verovapaasti, vaikka oltaisiin molemmat työttöminä
        https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/asuminen/asunnon_myynti/

• MuistaaMaksaa

Jos myyyt torilla, muista että toripaikka maksaa 500 per päivä, joten kannattaa myyöä himmeleitä pikkasen isommalla dummalla että pääset edes vähäsen voitolle etkä jää sitä pariasataa tappiolle. Itse en ole koskaan torilla käynyt koska kaikki tuotteet on siellä pirun kalliita, seitsemän porkkanan nipustakin saa pulittaa 12 euroa. Lisäksi jos aikoo myyä torilla, pitää olla se maksullinen myyntilupa hankittuna ja kunnossa tai kunta/kaupunki ei myönnä sitä toripaikkaa.

• eipämaksamyyntiaikat
        MuistaaMaksaa kirjoitti:

Jos myyyt torilla, muista että toripaikka maksaa 500 per päivä, joten kannattaa myyöä himmeleitä pikkasen isommalla dummalla että pääset edes vähäsen voitolle etkä jää sitä pariasataa tappiolle. Itse en ole koskaan torilla käynyt koska kaikki tuotteet on siellä pirun kalliita, seitsemän porkkanan nipustakin saa pulittaa 12 euroa. Lisäksi jos aikoo myyä torilla, pitää olla se maksullinen myyntilupa hankittuna ja kunnossa tai kunta/kaupunki ei myönnä sitä toripaikkaa.

Täällä mitää tarvitse toripaikasta maksaa! Luuletko, että kukaan tulisi myymään torille, jos siitä pitäisi maksaa? Se on erikseen suurissa kaupungeissa, missä toripaikasta pitää maksaa, mutta mikä pakko on sellaisille paikoille mennä. Monet myy parkkipaikoilla auton peräkontista ja parkkipaikkaa pidetään varattuna toisella autolla. Se parkkipaikan varausauto pitää muuten olla liikennekäytössä, muuten tulee sakot!
        Sitten on markettien pihapaikat, joista voi sopia kauppiaan kanssa, että voi myydä. Ei niistäkään usein tarvitse maksaa mitään. Sitten on tielaitoksen levikkeet tienvarsilla, niihin voi hakea hyvissä ajoin luvan myyntipaikalle. Valtateiden varsilla onhyviä levikeitä, joissa kauppa käy hyvin. Pitää vaan olla luvat kunnossa ja myyntipaikalla pitää olla liikenteen mukaan. Perjantaina ollaan pohjoiseen menevän kaistan levikkeellä ja sunnuntaina etelään menevän kaistan levikkeellä, mm. linnunpöntöt menevät hyvin kaupaksi keväällä. itse poimittuja marjoja voi myös hyvin myydä ja saa hyvän hinnan.

• Köyhä_mies888

Onneksi S-marketilla on -60% niin saan pienen kinkun, laatikot ja rosollit halvalla tänä vuonna. Tänä vuonna syön kuin maahanmuuttaja!

• KauppaMuuttuu

Onnittelut, 70 S-markettia muuttuu tämän talven aikana Saleiksi, valikoima supistuu ja hinnat nousevat noin 30-50%. S-marketit ovat katoava luonnonvara. Seuraavaksi nettikauppa korvaa perinteiset peltomarketit.

• rewsat

Maahanmuuttajat ei syö kinkkua :)

• Jos söisivät mitään ei jäisi meille. Jouluna syön AINA kinkkuu..mutten kahta päivää enempää.

• TakaisinLuontoon

Tällä palstalla on ollut jo jonkin aikaa sitten tärkeä kirjoitus, josta nyt kirjoitan, sen mukaan kuin siitä muistan. (Mieluiten toivoisin, että sen kirjoittaja itse ilmaantuisi palstalle..:).

Kuitenkin asia oli jotenkin näin:

Mies kertoi, että vaimonsa paistoi viikolla kotona suuret määrät sämpylöitä pakastimeen. Pakettiautossaan he sitten veivät sämpylät torille Helsinkiin.

Vaikka elintarvikelaki ja käsite "elintarvikehuone" on tiukka, niin sen se sallii, että kotioloissa leivotaan leipää, jota pienimuotoisesti myydään torilla.

Näinpä siis vinkkiä joulukauden rahan ansaitsemiseen, ja oman joulun rahoittamiseen: kotona tehtyä joululimppua, joulurinkeliä, pipareita ym., ja torille, saa myydä!

• TakaisinLuontoon

Ja lisävinkkinä vielä, ettei itse tarvitse hankkia toripaikkaa ja ryhtyä torimyyjäksi, vaan myydä tuotteensa jo paikkansa vakiinnuttaneelle torimyyjälle.:)

• iuiuiyuy

Rosolli on helppo tehdä itse. Ei paljon maksa kun ostaa kaksi punajuurta ja porkkanaa kaupasta ja tekee itse alusta lähtien. Sipulit ei maksa mitään. Kyse on uusavuttomuudesta. Rahasta ei jää rosollit ja laatikot kiinni. Myös köyhällä on niihin varaa. Jouluaattoaamuna saa kinkkuja halvalla ja vielä kerkiää pienen kinkun uunissa laittaa aattoillaksi.

• Teinköväärin

Minä syön jouluna mämmiä ihan niinkuin tänäänkin siksi
      kun se on hyvää vaniljakastikkeen kanssa.

En katso kalenterista että milloin mitäkin pitää syödä.
      Viime kesänä alkoi tehdä kinkkua mieli ja paistoin kunnon kinkun.

Teinköhän etikettivirheen?
      Suuttuikohan Jumala minulle ja joudunko helvettiin tekojeni takia?

• rukihistaranteeseen

Kiitos nimimerkki "teinköväärin" päivän paras kirjoitus, sai kerrankin nauraa maha kipeänä.
        Ajattelin kans jouluna syödä mämmiä kinkun sijasta. Mämmi kun sattuu olemaan lempiruokaani ja suolistokin toimii sen syönnin jälkeen moitteettomasti.

• Loispummityötön

Syön viimevuotisia laatikoita koska ostin silloin joulun jälkeen alennuksesta jouluruokia. Ovat olleet vuoden pakkasessa eikä ne maksanut kun 3 euroo, maksalaatiikot, lanttulaatikot maksoi silloin 0.30 euroa ja ostin sitten vähän enemmän.

• vai.osaako

Kaupan lanttu,porkkana ja maksalaatikot on ok mutta perunalaatikko on mautonta vesihuttua tehtaasta riippumatta,
      Joten jos haluatte suussasulavaa perunalaatikkoa,valmistakaa se(kin) itse.

• ei.välttämättä.osaa

Imelletyn tekeminen on omaan taiteenlajinsa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voitaisko olla kavereita?

Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk
      Tunteet
      27
      4735
    2. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      13
      3008
    3. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      14
      1249
    4. Kerro kaivattusi

Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      45
      1065
    5. Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia

Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.
      Oulainen
      23
      1034
    6. PURRA TULEE !

Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht
      Haapavesi
      131
      860
    7. Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?

Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport
      Ähtäri
      40
      835
    8. Vain 30-40v mies on kuuma

Muut on papparaisia. Näin se vaan menee. Miehelläkin on se paras ikä.
      Ikävä
      112
      789
    9. Minkä vuoksi

Kaivattusi tuntuu niin rakkaalta ❤️
      Ikävä
      37
      784
    10. Mikään ei ole ikuista

Hyvää huomenta. ☕ Susi ulvoo yksin ja tyhjyys kutsuu luokseen.⚜️❄️❤️🥱
      Ikävä
      142