Suuri eksyttäjä Ellen White

Eenokki12

"Me tunnemme hyvin näkijä Ellen G. Whiten opetukset, hänen ollessaan Mainen valtiossa. Lähes ensimmäiset näyt hän näki minun talossani Polandissa. Hän sanoi, että Jumala oli kertonut hänelle näyssä, että armon ovi oli suljettu eikä maailmalla enää ollut mahdollisuutta ja hän (Ellen) kertoisi, jos jollakulla on tahroja vaatteissaan; ja nuo tahrat olivat tulleet hänen näkyjensä kyseenalaistamisesta, olivatko ne Jumalasta vai eivät. Sitten Jumala näyttäisi hänelle näyn kautta, kuka oli kadotettu ja kuka pelastunut valtion eri osissa, sen mukaisesti miten he ottivat vastaan tai vastustivat hänen näkyjään." (Anderson Dirk 1999. WHITE OUT, s. 29. Ottanut lainauksen The Early Years, Vol 1)

119

1247

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1234567---

      Suuria eksyttäjiä ovat nämä nykyajan julistajat, jotka peite silmillään julistavat, että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille. Näin he johdattavat sankoin joukoin suuria ja pieniä suoraan pedon syliin.
      Joka ei pidä Hänen käskyjänsä ei ole Hänen omansa. . . . Lakiin ja todistuksiin, elleivät he näin sano ei heillä aamun koittoa ole.

      Ilm.14:12 Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

      Ellen G. White kuului alkujaan Metodisteihin tultuaan uskoon hän ymmärsi että Jumalan antama sapatti tulee pitää pyhänäpäivänä.

      • Eenokki12

        Ellen White ei katunut valheprofetioitansa, eikä tunnustanut saaneensa näkyjään demonilta eikä pyytänyt pettämiltään ihmisiltä anteeksi, vaan valehteli törkeästi.


      • 1234567---
        Eenokki12 kirjoitti:

        Ellen White ei katunut valheprofetioitansa, eikä tunnustanut saaneensa näkyjään demonilta eikä pyytänyt pettämiltään ihmisiltä anteeksi, vaan valehteli törkeästi.

        Pidä sinäkin Eenokki Jumalan antama sapatti pyhänäpäivänä. Sapatti on Jumalan merkki.

        Elleni samoin kuin Lutherikaan eivät olleet täydellisiä, mutta kummaltakin löytyy varteenotettavia kirjoituksia.


      • Eenokki12
        1234567--- kirjoitti:

        Pidä sinäkin Eenokki Jumalan antama sapatti pyhänäpäivänä. Sapatti on Jumalan merkki.

        Elleni samoin kuin Lutherikaan eivät olleet täydellisiä, mutta kummaltakin löytyy varteenotettavia kirjoituksia.

        Sapattina sunnuntaina Herran päivänä on lupa hyvää tehdä, mutta minä olen närkästynyt kun sunnuntaisin kuuluu sahan suhinaa ja vasaran pauketta jo aamusta alkaen eivätkä jumalattomat etsi pyhänä lääkettä sielullensa vaan pitävät sitä viikon parhaimpana työpäivänä, ellei nyt se kankkunen saa pyhäpäivän rikkojia toisiin ajatuksiin? Jos vietät Ellenin sapattia adventistien tyyliin on se perkeleestä kuten oli Ellenikin.(meedio)


      • 1234567---
        Eenokki12 kirjoitti:

        Sapattina sunnuntaina Herran päivänä on lupa hyvää tehdä, mutta minä olen närkästynyt kun sunnuntaisin kuuluu sahan suhinaa ja vasaran pauketta jo aamusta alkaen eivätkä jumalattomat etsi pyhänä lääkettä sielullensa vaan pitävät sitä viikon parhaimpana työpäivänä, ellei nyt se kankkunen saa pyhäpäivän rikkojia toisiin ajatuksiin? Jos vietät Ellenin sapattia adventistien tyyliin on se perkeleestä kuten oli Ellenikin.(meedio)

        Sinua on petetty ja näytät pysyvänkin petettynä !

        Arvostettu Piispa Eero Huovinen kirjoitti Ilta Sanomissa 5.11.1999 Vapaa sana seuraavasti: Vuoden 1973 Alusta virallinen maallinen viikkokalenterimme on alkanut maanantaista. Vielä 1970-luvun alussa viikkomme alkoi sunnuntaista. Kristityt olivat jo VARHAIN KEKSINEET TEHDÄ sapatin jälkeisestä päivästä varsinaisen juhlapäivän, vaikka yleinen lepopäivä siitä tuli vasta 300-luvulla.

        Mennäänpäs 300-luvulle, Keisari Konstantinus sääti kuuluisan SUNNUNTAILAKINSA v.321 jKr., joka kuului seuraavasti: Auringon kunnioitettavana päivänä asettukoot kaupungin viranomaiset ja kansa lepoon jne....Katolinen kirkko siirsi pyyhyyden lauantailta sunnuntaille v.364 jKr. Laodikean kirkolliskokouksessa.

        Luterilainen katekismus v.1948 Artikkeli: Sapatti ja sunnuntai: Sunnuntai alkoi VÄHITELLEN muodostua kristittyjen tärkeimmäksi juhlapäiväksi SYRJÄYTTÄEN lopulta täysin lauantaisen sapatin vieton.

        Jesaja kirjoittaa: Maa on saastunut asukkaittensa alla sillä he ovat rikkoneet lait muuttaneet käskyt ja hyljänneet iankaikkisen liiton.


      • Eenokki12
        1234567--- kirjoitti:

        Sinua on petetty ja näytät pysyvänkin petettynä !

        Arvostettu Piispa Eero Huovinen kirjoitti Ilta Sanomissa 5.11.1999 Vapaa sana seuraavasti: Vuoden 1973 Alusta virallinen maallinen viikkokalenterimme on alkanut maanantaista. Vielä 1970-luvun alussa viikkomme alkoi sunnuntaista. Kristityt olivat jo VARHAIN KEKSINEET TEHDÄ sapatin jälkeisestä päivästä varsinaisen juhlapäivän, vaikka yleinen lepopäivä siitä tuli vasta 300-luvulla.

        Mennäänpäs 300-luvulle, Keisari Konstantinus sääti kuuluisan SUNNUNTAILAKINSA v.321 jKr., joka kuului seuraavasti: Auringon kunnioitettavana päivänä asettukoot kaupungin viranomaiset ja kansa lepoon jne....Katolinen kirkko siirsi pyyhyyden lauantailta sunnuntaille v.364 jKr. Laodikean kirkolliskokouksessa.

        Luterilainen katekismus v.1948 Artikkeli: Sapatti ja sunnuntai: Sunnuntai alkoi VÄHITELLEN muodostua kristittyjen tärkeimmäksi juhlapäiväksi SYRJÄYTTÄEN lopulta täysin lauantaisen sapatin vieton.

        Jesaja kirjoittaa: Maa on saastunut asukkaittensa alla sillä he ovat rikkoneet lait muuttaneet käskyt ja hyljänneet iankaikkisen liiton.

        Minä en arvosta sitä huovisen pelleä ja tuskin sinua idioottiakaan sinä toinen pelle joka seuraat sitä meediota Elleniä helvettiin .


      • 1234567---
        Eenokki12 kirjoitti:

        Minä en arvosta sitä huovisen pelleä ja tuskin sinua idioottiakaan sinä toinen pelle joka seuraat sitä meediota Elleniä helvettiin .

        Tutki vanhoja Raamatun painoksia vuosilta 1642 ja 1903 Sieltä löytyy ahdas portti. Portti on ahdas ja tie kaita joka elämään vie.
        Ilm.22:14. Autuaat ovat ne, jotka Hänen käskynsä pitävät, että heidän voimansa elämän puussa olisi, ja he porteista kaupunkiin sisälle menisivät.

        Ilmestyskirjan mukaan VOITTAJAT pääsevät lasimerelle veisaamaan Mooseksen, Jumalan, palvelijan virttä ja Karitsan virttä.


      • omalehmä
        1234567--- kirjoitti:

        Pidä sinäkin Eenokki Jumalan antama sapatti pyhänäpäivänä. Sapatti on Jumalan merkki.

        Elleni samoin kuin Lutherikaan eivät olleet täydellisiä, mutta kummaltakin löytyy varteenotettavia kirjoituksia.

        >>Elleni samoin kuin Lutherikaan eivät olleet täydellisiä, mutta kummaltakin löytyy varteenotettavia kirjoituksia. >>

        Vai ei? Miksii Ellen ei muka olisi ollut täydellinen Ellen samoinkuin Lutherkin oli täydellinen Luther. - Ei kai ihmistä tule verrata mihinkään muuhun kuin tähän ihmiseen itseensä koska kaikki ovat erilaisia.


      • Eenokki12

        Auringon päiväksi (sun-day) sanottuna päivänä meillä on kaikkien samassa paikassa, kaupun­geissa tai kylissä asuvien yhteinen kokous, jossa luetaan Apostolien muis­telmia tai profeetallisia kirjoja siinä määrin kuin aika riittää. Kun lukija on lopettanut, ko­kouksen johtaja rohkaisee kaikkia seuraamaan näitä hyviä opetuksia. Sitten me nou­sem­me yhdessä seisomaan ja rukoilemme palavasti. Kuten edellä sanoimme, rukouk­semme jälkeen leipä, viini ja vesi tuodaan esiin, ja kokouksen johtaja lausuu taivasta kohti pyyntörukouksia ja kiitosrukouksia parhaan kykynsä mukaan. Kansa vahvistaa tämän sanomalla ”aamen”. Kiitosrukouksin siunatut aineet jaetaan jokaisen nautit­tavaksi. (1. Apol. 67.) Adventistit Ellenin kanssa seisovat lauantaina vihta kainalossa juutalaisten, Kristusta rienaavien joukossa.


      • lusteen.kylväjille
        Eenokki12 kirjoitti:

        Auringon päiväksi (sun-day) sanottuna päivänä meillä on kaikkien samassa paikassa, kaupun­geissa tai kylissä asuvien yhteinen kokous, jossa luetaan Apostolien muis­telmia tai profeetallisia kirjoja siinä määrin kuin aika riittää. Kun lukija on lopettanut, ko­kouksen johtaja rohkaisee kaikkia seuraamaan näitä hyviä opetuksia. Sitten me nou­sem­me yhdessä seisomaan ja rukoilemme palavasti. Kuten edellä sanoimme, rukouk­semme jälkeen leipä, viini ja vesi tuodaan esiin, ja kokouksen johtaja lausuu taivasta kohti pyyntörukouksia ja kiitosrukouksia parhaan kykynsä mukaan. Kansa vahvistaa tämän sanomalla ”aamen”. Kiitosrukouksin siunatut aineet jaetaan jokaisen nautit­tavaksi. (1. Apol. 67.) Adventistit Ellenin kanssa seisovat lauantaina vihta kainalossa juutalaisten, Kristusta rienaavien joukossa.

        Niin, lähtökohta oli aikaa taakse Baabelinuskonto. Sieltä se ponnisti äitilapsikultissa Katoliseen uskoon ja luterilaiseen. Pelastustakaan ei luterilaisuudessa tarvita, vaan riittää, etteä älytön lapsi lirutellaan pesuvadin alla ja siihenkös juuri kokonaisuuteen Eenokki sanoo aamenensa. Eli olkaahan autuaan ja kylvähän sitä vakkasesi siementä.
        Minä katselen sitten sen lusteen kasvua, kun peltosi ääressä kylvät kirotulvaa läheisillesi.

        Eli se Baabelisiemen se elää ja voi hyvin, sekä kuinka moni siihen on rakastunut.


    • Lukekaapa
    • Jabin

      Ellen oli noita ja hän oli yhteydessä vainajahenkiin.

      • jotain-lukenut

        Sinä olet räyhääjä ja pilkkaaja,
        Ellen ei ollut noita, ei hyväksynyt spritismiä ym.
        Huomattavasti sinua fiksumpi ja lukeneempi muutaman kirjan lukeneena voin sanoa.
        Tosin hän lainnaili paljon takstejä muilta uskonpuhdistajilta, lähdeluettelo oli.
        Ei ehkä nykyään saa niin paljon lainata toisten tekstejä.


      • todistajasetä
        jotain-lukenut kirjoitti:

        Sinä olet räyhääjä ja pilkkaaja,
        Ellen ei ollut noita, ei hyväksynyt spritismiä ym.
        Huomattavasti sinua fiksumpi ja lukeneempi muutaman kirjan lukeneena voin sanoa.
        Tosin hän lainnaili paljon takstejä muilta uskonpuhdistajilta, lähdeluettelo oli.
        Ei ehkä nykyään saa niin paljon lainata toisten tekstejä.

        Mistähän sienistä tämä Ellen-täti oli näkynsä ammentanut!!!


      • 1234567---

        Ellen G. White Kirjasta "Suuri Taistelu". Jumalan on sitäpaitsi nimenomaan kieltänyt kaiken yhteyden vainajien hengiksi tekeytyvien olentojen kanssa. Hebrealaisten aikana oli ihmisiä, jotka nykyajan spiritualistien tavoin väittivät olevansa yhteydessä kuolleiden kanssa. Mutta Raamattu todistaa, että "vainajahenget" kuten näitä muista maailmoista tulleita vieraita kutsuttiin, ovat riivaajain henkiä. Seurustelu vainajahenkien kanssa oli julistettu kauhistukseksi Herran edessä.
        Kirjasta "Suuri Taistelu" Ellen G. White.


      • Eenokki12
        jotain-lukenut kirjoitti:

        Sinä olet räyhääjä ja pilkkaaja,
        Ellen ei ollut noita, ei hyväksynyt spritismiä ym.
        Huomattavasti sinua fiksumpi ja lukeneempi muutaman kirjan lukeneena voin sanoa.
        Tosin hän lainnaili paljon takstejä muilta uskonpuhdistajilta, lähdeluettelo oli.
        Ei ehkä nykyään saa niin paljon lainata toisten tekstejä.

        Ellen lainaili toisilta saadakseen noituuden näyttämään kristilliseltä. Adventismi on Ellenin mahan päälle rakennettu noituuden oppi jota pitää varoa kuin itse perkelettä ja Elleniä.


      • 1234567---
        Eenokki12 kirjoitti:

        Ellen lainaili toisilta saadakseen noituuden näyttämään kristilliseltä. Adventismi on Ellenin mahan päälle rakennettu noituuden oppi jota pitää varoa kuin itse perkelettä ja Elleniä.

        Ei Elleni noituutta hyväksynyt ! Kunnioitan Elleniä hän ymmärsi, että Jumalan antama sapatti kuuluu myöskin Uudenliiton kristityille.
        Eräs edesmennyt 1920 luvulla syntynyt hoksasi kansakoulussa sen että sapatti onkin lauantaina Ellenistä tietämättä mitään, ja aikuisena hän sitten pitikin sapatin pyhänäpäivänä kuolemaansa asti.
        Eräs toinen henkilö jo edesmennyt vielä vanhempi kuin edellinen henkilö oli kuullut sapatista, ja kotonaan pohtinut asiaa, hänen puolisonsa aukaisi hänelle kalenterin ja sanoi katso tästä, ja niin hänen silmänsä aukenivat, ja hänelle valkeni sapatti siltä istumelta. Niihin aikoihinhan kalenteria ei vielä oltu väärennetty.


      • eenokin.usko
        Eenokki12 kirjoitti:

        Ellen lainaili toisilta saadakseen noituuden näyttämään kristilliseltä. Adventismi on Ellenin mahan päälle rakennettu noituuden oppi jota pitää varoa kuin itse perkelettä ja Elleniä.

        Naurattaa tuon Eenokin tapaa noitua vaikka tätä ellenismiä. Mutta mikä suuri rakkaus toiseen manaajaan hänen sydämessään on, jota uskoa sitten aamentaa.
        Kuinkahan tuo lutteri- välimies eenokin sitten pelastaa viimeisellä tuomiolla.
        Toivottavasti vie kastevettä Jumalaneteen ja näyttää, että "perkele, tästähän minä saarnasin.
        Kirosin ja mekastin, että tämä vesi pelastaa. Eli avaahan se ovi, mää oon tulossa."!
        Varmasti Jumala pelkää tuota metelimiestä, kun perkeleet lentää eenokin suusta, kuten täällä ajassa. Sitähän hän on tehnyt lähimilleen ja sitä kautta Kristukseen.

        Kyllä ne muutamalla saatana., perkele sanalla taivasportti aukeaa. Ja riittävästi kekäleitä sanarapuolelle ja kun se ovi aukeaa, niin kastevedellä sen tulen sammuttaa, niin ollaan luterilaisessa taivaassa, eenokki etunenässä.
        Hieno taivas, kun tuollainen satattelija veli on perillä. Ärräpäitä riittää iankaikkisesti.
        Toivottavasti ei purase elämänpuulla kieleensä, siitä se satatus alkaa. Mutta, onneksi kasteveteen voi huuhdella verensä.

        Tämä toteamus, kun kuuntelee tuota eenokin suun tunnustusta.


    • Jabin

      Ellen kirjoitti pojalleen Willie Whitelle mm. kuinka hän, Ellen määrää kuolleen aviomiehensä aina olemaan ja työskentelemään kanssaan.
      Sanoin: ”No niin, James, sinun pitää nyt aina pysyä kanssani ja me tulemme työskentelemään yhdessä.” Hän sanoi: ”Minä asuin Battle Creekissä liian kauan. (suora lainaus kirjeestä)
      Raamattu nimittää noidiksi henkilöitä, jotka ovat yhteydessä vainajahenkiin. Ellen oli yhteydessä vainajahenkiin ja sai neuvoja kuolleelta aviomieheltään, Jamesilta.

      • kysynpävaa

        Niin Jabin montako hänen kirjaansa olet lukenut ?


      • Eenokki12
        kysynpävaa kirjoitti:

        Niin Jabin montako hänen kirjaansa olet lukenut ?

        Ei tarvitse kuin lukea pätkä Ellenin kirjoista kuin joutuu toteamaan että se ihminen oli saatanan palveluksessa Jamesin kanssa.


      • 1234567---
        Eenokki12 kirjoitti:

        Ei tarvitse kuin lukea pätkä Ellenin kirjoista kuin joutuu toteamaan että se ihminen oli saatanan palveluksessa Jamesin kanssa.

        Tässäpä pätkä Ellenin kirjasta "Suuri Taistelu" : Samalla kun paholainen esiintyy suurena lääkärinä, joka voi parantaa kaikki heidän tautinsa, hän aiheuttaa sairautta ja onnettomuuksia, kunnes väkirikkaat kaupungit tulevat autioiksi ja hävitetyiksi. Hän on jo nyt toiminnassa, käyttäen valtaansa kaikkialla, tuhansin eri tavoin, onnettomuuksissa maalla ja merellä, suurissa tulipaloissa, hirmumyrskyissä, pelottavissa raesateissa, rajuilmoissa, tulvissa, pyörremyrskyissä, vuoksiaalloissa ja maanjäristyksissä. Hän hävittää kypsyvän sadon, nälkä ja kurjuus ovat seurauksena. Hän turmelee ilman kuolettavalla saasteella ja tuhannet kuolevat ruttoon. Nämä vitsaukset tulevat yhä lukuisammiksi ja tuhoavammiksi. Hävitys kohtaa sekä ihmisiä että eläimiä.
        Maa murehtii ja lakastuu, maanpiiri nääntyy ja lakastuu, kansan ylhäiset maassa nääntyvät. Maa on saastunut asukkaittensa alla, sillä he ovat rikkoneet lait, muuttaneet käskyt, hyljänneet iankaikkisen liiton Jes. 24:4, 5.


      • JumalaAjaO
        1234567--- kirjoitti:

        Tässäpä pätkä Ellenin kirjasta "Suuri Taistelu" : Samalla kun paholainen esiintyy suurena lääkärinä, joka voi parantaa kaikki heidän tautinsa, hän aiheuttaa sairautta ja onnettomuuksia, kunnes väkirikkaat kaupungit tulevat autioiksi ja hävitetyiksi. Hän on jo nyt toiminnassa, käyttäen valtaansa kaikkialla, tuhansin eri tavoin, onnettomuuksissa maalla ja merellä, suurissa tulipaloissa, hirmumyrskyissä, pelottavissa raesateissa, rajuilmoissa, tulvissa, pyörremyrskyissä, vuoksiaalloissa ja maanjäristyksissä. Hän hävittää kypsyvän sadon, nälkä ja kurjuus ovat seurauksena. Hän turmelee ilman kuolettavalla saasteella ja tuhannet kuolevat ruttoon. Nämä vitsaukset tulevat yhä lukuisammiksi ja tuhoavammiksi. Hävitys kohtaa sekä ihmisiä että eläimiä.
        Maa murehtii ja lakastuu, maanpiiri nääntyy ja lakastuu, kansan ylhäiset maassa nääntyvät. Maa on saastunut asukkaittensa alla, sillä he ovat rikkoneet lait, muuttaneet käskyt, hyljänneet iankaikkisen liiton Jes. 24:4, 5.

        Tässähän sanotaan vastoin Raamatun Sanaa että saatana kurittaisi maailmaa. Saatana pelkää loppua, ei se halua sitä jouduttaa. Et ole näköjään ollenkaan Raamattua lukenut kun et hoksaa ettei tuo Ellenin teksti ole yhtä Raamatun kanssa. Hyviä vertailuja löytyy entisen adventistin sivuilta.


      • 1234567---
        JumalaAjaO kirjoitti:

        Tässähän sanotaan vastoin Raamatun Sanaa että saatana kurittaisi maailmaa. Saatana pelkää loppua, ei se halua sitä jouduttaa. Et ole näköjään ollenkaan Raamattua lukenut kun et hoksaa ettei tuo Ellenin teksti ole yhtä Raamatun kanssa. Hyviä vertailuja löytyy entisen adventistin sivuilta.

        Ei kiinnosta entisten adventistien sivut. Kirjoittelen ja olen itse vastuussa siitä mitä kirjoitan.


    • Jabin

      Jeesukseen uskovan ei pidä olla yhteydessä pahoihin henkiin, kuten ellen teki. Sanassa on varoitus: Ja kun he sanovat teille: "Kysykää vainaja-ja tietäjähengiltä, jotka supisevat ja mumisevat", niin eikö kansa kysyisi Jumalaltansa? Kuolleiltako elävien puolesta?
      Jeesus antaa omilleen Pyhän Hengen: Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.
      Yksikään Jeesuksen seuraaja ei ole ellen-noidan opetuksen tarpeessa.

    • Meitä sapattimeuhkaajia ei kiinnosta Ellenin opit, sillä totuus sapatista löytyy Raamatusta, joka on ylin auktoriteettimme, ei Ellen, ei Luther eikä kukaan muukaan palvottu kirkkoisä.

      • Jabin

        Kristitty.net, taas valehtelit. Suurin osa sinun harhaopeistasi on ellen-noidalta. Lisäksi Raamattu ei ole sinun ylin auktoriteetti, vaan olet pimeyden lapsi. Etkä koskaan ole astunut ahtaasta portista Jumalan valtakuntaan.
        Olet kirjoitellut tänne kauheuksia, joita eivät Jeesuksen seuraajat edes halua mainita.
        Jeesus puhui sinun kaltaisistasi: Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.
        Jeesus puhui Hänen omilleen: Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua. Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni. Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä.
        Minun Isäni on suurempi kuin sinun isäsi.


      • 1234567---

        Itseäni kyllä kiinnostaa eri seurakuntien, ja heidän opettajiensa opit. Mistä sitä muuten tietää mitä kukin opettaa. Aikoinani olen käynytkin useissa eri seurakunnissa. Luen ja seuraan kaikkea.

        Olen Lutherin linjoilla mitä tulee Ilmestyskirjan petoon antikristukseen paaviin, josta 1700-luvun virret kertovat ja monet muut teokset.

        Olen entinen Luterilainen.


    • omalehmä

      ...>> Sitten Jumala näyttäisi hänelle näyn kautta, kuka oli kadotettu ja kuka pelastunut valtion eri osissa, sen mukaisesti miten he ottivat vastaan tai vastustivat hänen näkyjään." (Anderson Dirk 1999. >>...

      Siis täysi sekopää -ainakin tuon perusteella.

    • Lukekaapa

      Arvoisa Jabin, - Nyt sähköisen tiedon ja tallennuksen aikakautena on kovin vaikea valehdella! Luovuttaisit jo!

      EGW - Lunastuksen historia. S.310: "Luonnollisen kuolemattomuuden oppi on valmistanut tietä nykyaikaiselle spiritismille. Jos kuolleet pääsevät Ju-malan ja pyhien enkelien luo ja osalliseksi entistä paljon laajemmasta tiedosta, niin miksi he eivät palaisi maan päälle valistamaan ja opettamaan elossa olevia? Miten voivat ne, jotka uskovat ihmisen olevan kuolemassa tajuissaan, hyljätä sen, mitä heille tarjotaan kirkastettujen henkien välittämänä jumalallisena valona? Tätä pyhänä pidettyä tietä Saatana käyttää tarkoitustensa toteuttamiseksi. Hänen käskyjään noudattavat langenneet enkelit ilmestyivät henkimaailman sanansaattajina. Selittäen saattavansa elävät kuolleitten kanssa kosketukseen Saatana vaikuttaa lumoavasti ihmisten mieleen.

      Hänellä on voima jopa saattaa ihmisten nähtäviksi heidän manalle menneiden ystäviensä hahmoja. Väärennys on täydellinen; tuttu ulkonäkö, sanat, äänensävy, kaikki on jäljennetty ihmeteltävän tarkasti. Monia lohduttaa vakuutus, että heidän rakkaansa nauttivat taivaan autuutta, ja epäilemättä mitään vaaraa he kallistavat korvansa kuuntelemaan vietteleviä henkiä ja riivaajien oppeja.

      Kun Saatana on saanut heidät uskomaan, että kuolleet todella palaavat uudelleen yhteyteen heidän kanssansa, hän näyttää juuri niiden hahmoja, jotka menivät hautaan valmistumattomina. He väittävät elävänsä onnellisina taivaassa ja jopa olevansa siellä korkeissa asemissa; ja siten opetetaan laajalti eksytystä, ettei vanhurskaiden ja jumalattomien välillä tehdä mitään eroa. Henkimaailman luulo-tellut vierailijat esittävät joskus varoituksia, jotka osoittautuvat oikeiksi. Kun luottamus näin saavutetaan, he esittävät oppeja, jotka kaivavat perustukset Raamattuun uskomisen alta. Teeskennellen syvästi harrastavansa maan päällä."

    • pärttyli

      Kas, eenokki on päässyt livahtamaan hoitolaitoksensa henkilökunnan toimistoon salaa tietokoneen ääreen!!

    • Suuriprofeettamme

      Sisaremme Ellen White näki yli 2100 profetaallista unta ja näkyä eli enemmän kuin Raamatussa yhteensä. Hyvä niin :)
      Sisarellamme Ellenillä on myös oma virallinen opinkohtansa rakkaassa kirkossamme.
      Parasta kristinuskossa on Totuuden Valon Ellen Whiten säätiöinti.

      • totuuden.valo.Sana

        Eikös raamattu puhu, että jos kirjoitettaisiin kaikki - se ei mahtuisi tähän maailmaan.
        Eli tarkoituksella supistettiin IsoKirja, että porukka pysyisi jotenkin ymmärtämään Jumalan lain merkitys - se rakkaus.
        Lain hylkääminen on sitä, että kylmenee rakkaus.
        Laki osoittaa synnin ja synnin palkka on kuolema.
        Eli laki itsessään ei pelasta, mutta lailla on tehtävänsä.
        Jumalan valtakunta on olemassa ja kun on valtakunta, on olemassa sen laki.
        Kun on valtakunta ja laki - on olemassa Hallitsija.
        Kun on valtakunta ja laki - on olemassa Tuomari.
        Kun on olemassa Tuomio - se lähtee Jumalan huoneesta, ja tuomitsee synnintekijän ulkopuolelle, eli omin vaattein ei pääse perille.
        Tässä ajassa laittomuus lisääntyy. Mitä se tarkoittaa? Pyritään hylkkäämään Jumalan laki, joko osittain, tai kokonaan. Mitä tämä Tuomari ja Hallitsija heille sanoo? "En tunne teitä, te laittomuuden tekijät"!

        Eli kaita tie on opetettava siksi, kun kyse on tiestä perille. Kyse on morsiamen halusta päästä kotia Yljän luo. Se ei tarkoita, että Martti Luhter olisi ovi, tai Eenokki olisi ovimikko. Ei.
        He eivät ole tuomareita, vaan saman lain alaisia ja synti erottaa heidätkin taivaasta.
        Eikä jeesustelu tai lapsikaste siinä auta mitään.
        Eli usko on nähtävä teoissa ja suun tunnustuksessa. Se ei tarkoita tunnustuskirjoja ja niitä ohjeita, tai kirkon nimikirjaa - lapsikasteen perusteella.

        Vain Jeesus- sijainen, Ylkä ja Lunastaja, sekä rakkaus Hänen valtakuntaansa, samanmielisyys Isän ja Pojan, sekä Pyhän Hengen kanssa, jossa Henki kirkastaa Kristusta, jotta Hänen jalanjälkiensa seuraaminen kuuliaisuudessa toteutuisi Pyhän Hengen voimasta ja johdossa.
        Herran omat, on Herran oma kansa, aikain alusta, sen loppuun. Elämänkirja on totuus, josta kerran luetaan, onko nimi- onko taivaassa tunnettu, - tunteeko Isä, siemensä, eli Pojan kautta Sanan kautta syntyneen.
        Maailmassa on rienaajan sanoja, rienaajien pilkkoja, pilkkaavat, jopa Sanan kautta uskossa kasteella käyneitä. Pilkkaavat siksi, koska olettavat, että perinneoppi- lapsikaste olisi totuus, kun isien oppi - kirkollinen muotomeno olisi totuus ja sen perusteella luulouskossa pilkkaavat -uudestikastajiksi- .
        Pilkkaavat siksi, että eivät usko totuuteen. Eivätkä anna Sanan itse opettaa ketkä ovat Jumalan kansaa, ja kenet kuuluu kastaa.

        Tavallaan Lutteri - päätteli, että kaste kuuluu vain uskoville. Siksi piti kummit panna uskomaan lapsikasteisien oppiin. Tuli käsite, että kastamaton lapsi jäisi johonkin välitilaan iankaikkisesti - siis elämään ilman toivoa. jne.
        Harhautetussa lestadiolaisuudessa synnytyksessä kuolleitten lasten äidit itkivät aikoinaan, kohdennellessa tulta, että siellä se kuollut lapseni kituu helvetin tulessa.
        Tuo mainittu väittämän kertoi äitini, lestadiolais sisäpiiristä. s.1920 Eli minulla on uskominen hänen kokemaansa ja näkemäänsä, mitä harha saa aikaiseksi.
        Miettikää kirkon hirvittävää oppia pappien suusta ja sitä äitien kärsimystä.
        Ja tätä harhaa edelleen Eenokin suuta kaikuu.
        Johan Herralle oli kauhistus Molokki- jumalille uhratut lapset, tulelle uhratut.

        Jumalalla on vain rakkauden lapsia - opetuslapsia, jotka sydämestään liittyvät Häneen ja Hänen tahtoonsa, jonka päämäärätietoinen tahto - rakkauden laki erottaa maailmasta, sydän ympärileikkautuu - sen himoineen. Ja sydän tutkii yöt ja päivät Jumalan tahtoa elämässä, Hengen kautta. Eli valkeutta. Siksi ei eksytä ihmisoppien syövereihin.


      • Eenokki12
        totuuden.valo.Sana kirjoitti:

        Eikös raamattu puhu, että jos kirjoitettaisiin kaikki - se ei mahtuisi tähän maailmaan.
        Eli tarkoituksella supistettiin IsoKirja, että porukka pysyisi jotenkin ymmärtämään Jumalan lain merkitys - se rakkaus.
        Lain hylkääminen on sitä, että kylmenee rakkaus.
        Laki osoittaa synnin ja synnin palkka on kuolema.
        Eli laki itsessään ei pelasta, mutta lailla on tehtävänsä.
        Jumalan valtakunta on olemassa ja kun on valtakunta, on olemassa sen laki.
        Kun on valtakunta ja laki - on olemassa Hallitsija.
        Kun on valtakunta ja laki - on olemassa Tuomari.
        Kun on olemassa Tuomio - se lähtee Jumalan huoneesta, ja tuomitsee synnintekijän ulkopuolelle, eli omin vaattein ei pääse perille.
        Tässä ajassa laittomuus lisääntyy. Mitä se tarkoittaa? Pyritään hylkkäämään Jumalan laki, joko osittain, tai kokonaan. Mitä tämä Tuomari ja Hallitsija heille sanoo? "En tunne teitä, te laittomuuden tekijät"!

        Eli kaita tie on opetettava siksi, kun kyse on tiestä perille. Kyse on morsiamen halusta päästä kotia Yljän luo. Se ei tarkoita, että Martti Luhter olisi ovi, tai Eenokki olisi ovimikko. Ei.
        He eivät ole tuomareita, vaan saman lain alaisia ja synti erottaa heidätkin taivaasta.
        Eikä jeesustelu tai lapsikaste siinä auta mitään.
        Eli usko on nähtävä teoissa ja suun tunnustuksessa. Se ei tarkoita tunnustuskirjoja ja niitä ohjeita, tai kirkon nimikirjaa - lapsikasteen perusteella.

        Vain Jeesus- sijainen, Ylkä ja Lunastaja, sekä rakkaus Hänen valtakuntaansa, samanmielisyys Isän ja Pojan, sekä Pyhän Hengen kanssa, jossa Henki kirkastaa Kristusta, jotta Hänen jalanjälkiensa seuraaminen kuuliaisuudessa toteutuisi Pyhän Hengen voimasta ja johdossa.
        Herran omat, on Herran oma kansa, aikain alusta, sen loppuun. Elämänkirja on totuus, josta kerran luetaan, onko nimi- onko taivaassa tunnettu, - tunteeko Isä, siemensä, eli Pojan kautta Sanan kautta syntyneen.
        Maailmassa on rienaajan sanoja, rienaajien pilkkoja, pilkkaavat, jopa Sanan kautta uskossa kasteella käyneitä. Pilkkaavat siksi, koska olettavat, että perinneoppi- lapsikaste olisi totuus, kun isien oppi - kirkollinen muotomeno olisi totuus ja sen perusteella luulouskossa pilkkaavat -uudestikastajiksi- .
        Pilkkaavat siksi, että eivät usko totuuteen. Eivätkä anna Sanan itse opettaa ketkä ovat Jumalan kansaa, ja kenet kuuluu kastaa.

        Tavallaan Lutteri - päätteli, että kaste kuuluu vain uskoville. Siksi piti kummit panna uskomaan lapsikasteisien oppiin. Tuli käsite, että kastamaton lapsi jäisi johonkin välitilaan iankaikkisesti - siis elämään ilman toivoa. jne.
        Harhautetussa lestadiolaisuudessa synnytyksessä kuolleitten lasten äidit itkivät aikoinaan, kohdennellessa tulta, että siellä se kuollut lapseni kituu helvetin tulessa.
        Tuo mainittu väittämän kertoi äitini, lestadiolais sisäpiiristä. s.1920 Eli minulla on uskominen hänen kokemaansa ja näkemäänsä, mitä harha saa aikaiseksi.
        Miettikää kirkon hirvittävää oppia pappien suusta ja sitä äitien kärsimystä.
        Ja tätä harhaa edelleen Eenokin suuta kaikuu.
        Johan Herralle oli kauhistus Molokki- jumalille uhratut lapset, tulelle uhratut.

        Jumalalla on vain rakkauden lapsia - opetuslapsia, jotka sydämestään liittyvät Häneen ja Hänen tahtoonsa, jonka päämäärätietoinen tahto - rakkauden laki erottaa maailmasta, sydän ympärileikkautuu - sen himoineen. Ja sydän tutkii yöt ja päivät Jumalan tahtoa elämässä, Hengen kautta. Eli valkeutta. Siksi ei eksytä ihmisoppien syövereihin.

        Tämä pellehermanni puhuu vain lahkonsa opeista jotka hän muiden esimerkkien mukaan voitelee Jeesus nimellä, hengen ihmeillä. Minusta näyttää että pellehermannilla on sulkijalihas päässyt löystymään jostain syystä josta häveliäisyyssyistä en käy edes arvailemaan.
        Lapsenkaste on Jumalaa kunnioittamista kun taas lahkojen upotuskaste ylistää itse perkelettä.


      • totuuden.valo.Sana
        Eenokki12 kirjoitti:

        Tämä pellehermanni puhuu vain lahkonsa opeista jotka hän muiden esimerkkien mukaan voitelee Jeesus nimellä, hengen ihmeillä. Minusta näyttää että pellehermannilla on sulkijalihas päässyt löystymään jostain syystä josta häveliäisyyssyistä en käy edes arvailemaan.
        Lapsenkaste on Jumalaa kunnioittamista kun taas lahkojen upotuskaste ylistää itse perkelettä.

        Olet lihallinen ihminen, vie vanha aadamisi Jumalan kasvojen eteen, että tuo muotouskonnollinen Marttius sinussa kuolisi.


      • Eenokki12
        totuuden.valo.Sana kirjoitti:

        Olet lihallinen ihminen, vie vanha aadamisi Jumalan kasvojen eteen, että tuo muotouskonnollinen Marttius sinussa kuolisi.

        Nuorehko pelle haluaa esitellä vanhan Aataminsa jumalallensa. No siitähän se tykkää. Martti ja minä emme ole muotojumalisia vaan puhumme lahkolaisille suoraan emme ruiskuttamalla.


      • Eenokki.Barabbas
        Eenokki12 kirjoitti:

        Nuorehko pelle haluaa esitellä vanhan Aataminsa jumalallensa. No siitähän se tykkää. Martti ja minä emme ole muotojumalisia vaan puhumme lahkolaisille suoraan emme ruiskuttamalla.

        Suomeksi, hukutatte ja tapatte autuaana eläviä Herraa tunnustavia uskovia.
        Jop Luterilainen kirkko on uskonisäsi veriset kädet tunnustanut, mutta sinä olet ihannoimassa ja Barabbaana uskollisesti siunaamassa murhat. Olet siten verivelkainen ihminen.
        Lopputuloksena on viimeisellä tuomiolla se, joka ruikuttaa. Marttisi ei ole välimies, eikä vihasi ole rakkautta. Se erottaa taivaasta ihmisen. Eikö peili vieläkään riitä näyttämään persoonallisuutesi ongelmaa. Rakastat ja kumarrat ihmistä.


    • Jabin

      Lukekaapa, pitäisikö minun luopua Jumalan Sanasta ja Jumalan tuntemisesta, sinun, ellen noidan opetuslapsen, vaatimuksesta???
      Missäköhän kohtaa olen valehdellut??? Lainasin muutaman sanan ellen noidan itse kirjoittamasta kirjeestä. Siis itse asiassa väität ja huomaat ellen-noita valehteli?
      Sinulla on oma jumala, ellen. Mutta minä palvelen Jeesusta Kristusta, minun Herrraani ja pelastajaani.

      • Lukekaapa

        Jabin - Lainaamasi katkonaiset virkkeet ovat kadottaneet kontekstin. Tarkoituksellista totuuden vääristelyä puoleltasi siis!

        EGW uskoi ja opetti kuolleiden nukkuvan tiedotonta unta aina Kristuksen saapumiseen saakka. Haastan sinut tästedes lainaamaan kokonaisia lukukappaleita väitteidesi tueksi! Pystytkö tähän?


    • 1234567---

      Kyllä, lain hylkääminen on sitä, että kylmenee rakkaus. Laki on hyvä, laki on Pyhä ja evankeelinen.

      • Eenokki12

        Sotket lain evankeliumiin adventistien opin mukaan.


      • 1234567---
        Eenokki12 kirjoitti:

        Sotket lain evankeliumiin adventistien opin mukaan.

        Ei tässä mitään sotkemista ole . Näin laulamme: Evankeliumi ilo sanoma se on. Kymmenenkäskyn laki on kasvattaja Kristukseen.


      • Eenokki12
        1234567--- kirjoitti:

        Ei tässä mitään sotkemista ole . Näin laulamme: Evankeliumi ilo sanoma se on. Kymmenenkäskyn laki on kasvattaja Kristukseen.

        Noita Ellen, vainajahenkien ystävä ja heidän sanomiensa vastaanottajana kehitti uskonnon valittujen kiusaksi ja saatanan iloksi jolle adventistit veisaavat riemusointujaan. Adventismi ei voi pelastaa elleivät luovu lain siteistä. Laki on tosin pyhä ja hyvää kun sitä lain omaisesti käytetään. Pyhitän tässä juuri sunnuntain.


      • 1234567---
        Eenokki12 kirjoitti:

        Noita Ellen, vainajahenkien ystävä ja heidän sanomiensa vastaanottajana kehitti uskonnon valittujen kiusaksi ja saatanan iloksi jolle adventistit veisaavat riemusointujaan. Adventismi ei voi pelastaa elleivät luovu lain siteistä. Laki on tosin pyhä ja hyvää kun sitä lain omaisesti käytetään. Pyhitän tässä juuri sunnuntain.

        Tämä on sinun valintasi, mutta totuudenkin olet kuullut se tärkeintä.


    • Jabin

      1234567---, Olet todellakin hylännyt Jumalan Sanan ja olet ottanut tilalle riivaajien opit.

      • 1234567---

        Totuuttako sinä pidät riivaajien oppina ?


    • Jabin

      Adventistien oppi on riivaajien oppi, ja jokainen voi nähdä ettei heidän oppinsa ole Sanan mukainen.

      • kysynpävaa

        Kysyn sinulta Jabin mitä uskonsuuntaa sinä edustat ?


      • 1234567---

        Sanan mukaista oppia: Jotka syövät sianlihaa ja muuta inhoittavaa, sekä hiiriä, niistä kaikista tulee loppu sanoo HERRA. Minä tunnen heidän tekonsa ja ajatuksensa. Aika tulee, että MINÄ KOKOAN KAIKKI KANSAT JA KIELET, JA HE TULEVAT JA NÄKEVÄT MINUN KUNNIANI.


      • paljon.pakanoita
        1234567--- kirjoitti:

        Sanan mukaista oppia: Jotka syövät sianlihaa ja muuta inhoittavaa, sekä hiiriä, niistä kaikista tulee loppu sanoo HERRA. Minä tunnen heidän tekonsa ja ajatuksensa. Aika tulee, että MINÄ KOKOAN KAIKKI KANSAT JA KIELET, JA HE TULEVAT JA NÄKEVÄT MINUN KUNNIANI.

        Syöväthän pakanat kääärmeitäkin, tiesitkö sitä ?


    • jabin

      Minä olen uskossa Herraan Jeesukseen.

      • 1234567---

        Jeesus sanoi: Monta tulee minun nimessäni ja he eksyttävät. Ei jokainen joka sanoo Herra Herra pelastu, vaan joka tekee taivaallisen Isän tahdon.


      • tonois

        Tuon kohdan osaavat jehovan todistajatkin kun puolustavat oppiaan. Niinpä, Russel sai vaikutteita adventisteilta.


      • 1234567---
        tonois kirjoitti:

        Tuon kohdan osaavat jehovan todistajatkin kun puolustavat oppiaan. Niinpä, Russel sai vaikutteita adventisteilta.

        Olen keskustellut Jehovantodistajien kanssa useasti. Ei heille sapatti käy pyhäksi, niinkuin ei suurelle osalle muitakaan uskonsuuntia edustaville.
        1000 vuotista rauhanvaltakuntaa viettävät maanpäällä, niinkuin monet muutkin uskonsuunnat. Pelastuneet adventistit ovat 1000-vuotta taivaassa Sapatin Herran Jeesuksen kanssa.


      • Jabin
        1234567--- kirjoitti:

        Olen keskustellut Jehovantodistajien kanssa useasti. Ei heille sapatti käy pyhäksi, niinkuin ei suurelle osalle muitakaan uskonsuuntia edustaville.
        1000 vuotista rauhanvaltakuntaa viettävät maanpäällä, niinkuin monet muutkin uskonsuunnat. Pelastuneet adventistit ovat 1000-vuotta taivaassa Sapatin Herran Jeesuksen kanssa.

        Kyllä adventistit saavat olla omassa porukassa siellä heidän omassa taivaassa. Jeesus kun hallitsee maan päällä Kuninkaana 1000 vuotta, ja adventistit ovat omassa paikassaan.


      • tonois
        1234567--- kirjoitti:

        Olen keskustellut Jehovantodistajien kanssa useasti. Ei heille sapatti käy pyhäksi, niinkuin ei suurelle osalle muitakaan uskonsuuntia edustaville.
        1000 vuotista rauhanvaltakuntaa viettävät maanpäällä, niinkuin monet muutkin uskonsuunnat. Pelastuneet adventistit ovat 1000-vuotta taivaassa Sapatin Herran Jeesuksen kanssa.

        Kommentoin tätä lyömäasettasi:
        "Jeesus sanoi: Monta tulee minun nimessäni ja he eksyttävät. Ei jokainen joka sanoo Herra Herra pelastu, vaan joka tekee taivaallisen Isän tahdon."

        Jehovan todistajat käyttävät samaa kun eväät loppuu tai menevät toiseen aiheeseen kuten sinäkin. Heillä on sama ongelma kuin adventisteilla. Netistä saa tietoa että hallintoelin on väärä profeetta kuten Ellen G. White. Tutustu vaikka Kyösti Keltasen sivuihin ym.


      • 1234567---
        tonois kirjoitti:

        Kommentoin tätä lyömäasettasi:
        "Jeesus sanoi: Monta tulee minun nimessäni ja he eksyttävät. Ei jokainen joka sanoo Herra Herra pelastu, vaan joka tekee taivaallisen Isän tahdon."

        Jehovan todistajat käyttävät samaa kun eväät loppuu tai menevät toiseen aiheeseen kuten sinäkin. Heillä on sama ongelma kuin adventisteilla. Netistä saa tietoa että hallintoelin on väärä profeetta kuten Ellen G. White. Tutustu vaikka Kyösti Keltasen sivuihin ym.

        Mistä väärät profeetat tunnistetaan ? Ne tunnistetaan siitäkin kun he opettavat, että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille. Näitä vääriä profeettoja löytyy tosi paljon.
        Kymmenenkäskyn laki on ikuinen ja muuttamaton.


      • tonois
        1234567--- kirjoitti:

        Mistä väärät profeetat tunnistetaan ? Ne tunnistetaan siitäkin kun he opettavat, että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille. Näitä vääriä profeettoja löytyy tosi paljon.
        Kymmenenkäskyn laki on ikuinen ja muuttamaton.

        Kerro uskontokuntia joista tuo tunnistetetaan ja heidän profeettansa?


      • kysynpävaa
        Jabin kirjoitti:

        Kyllä adventistit saavat olla omassa porukassa siellä heidän omassa taivaassa. Jeesus kun hallitsee maan päällä Kuninkaana 1000 vuotta, ja adventistit ovat omassa paikassaan.

        Oletko entinen advari Jabin ?


      • 1234567---
        Jabin kirjoitti:

        Kyllä adventistit saavat olla omassa porukassa siellä heidän omassa taivaassa. Jeesus kun hallitsee maan päällä Kuninkaana 1000 vuotta, ja adventistit ovat omassa paikassaan.

        Jeesus ei tule tuhanneksi vuodeksi hallitsemaan maan päälle se on 100% varmaa se. Etkö ollenkaan huomaa kuinka tämä maa on tuhoon tuomittu kaikkine vitsauksineen.

        JEESUS ON OMIENSA KANSSA 1000-VUOTTA TAIVAASSA.


    • Jeesustulee

      Ei taida Jabin olla Helluntalainen.

    • Kunniawhitelle

      Whiten kirja "Tie Kristuksen luo" lienee johtanut miljoonia uskon tielle, onhan sitä levitetty melkein yhtä monella kielellä kuin raamattua.

      Täällä kirjoittelijat johtavat ihmisiä aivan muualle kuin pelastukseen. Hävetkää edes!

      Sata vuotta sitten olivat adventistien luontaishoitolaitokset parhaita alallaan, niissä ei hoidettu senn ajan lääketieteen vaan Whiten antamien periaatteiden mukaan. Näitä periaatteita noudattavat nykyään muutkin.
      Silloiset oopiumi ja elohopea sensijaan on jääneet pois , vaikka niitä lääketiede kovasti suosittelikin aikoinaan.

      Lapsena minua pidettiin outona kun söin kasvisruokaa. Nyt olen iloinen että sain lukea Whiten ruokaohjeita ja olen terve vaikka olenkin vanha.
      Minun isäni ja naapurin mies sanoivat että läski antaa voimaa. Heille se antoi kuoleman jo viisissäkymmenissä. I)tse tunsin olevani nuori viisikymmenvuotiaana.

      • ArtoTTTeikirjautunut

        Tuo kirja on varmaan yksi parhaimmista aiheesta kirjoitettu, muista profetioista en tiedä mitään mutta tuo kirja on monia auttanut uskon tielle.


      • PlagioivaVääräProfeetta

        Kirja on puhdasta plagiointia ja eikä Ellen Whiten tekstiä.
        Ellen White ei ole kristittyjen profeetta ja hänen astraalimatkansa ovat perk..eleestä tai huumeista.


      • 1234567---
        PlagioivaVääräProfeetta kirjoitti:

        Kirja on puhdasta plagiointia ja eikä Ellen Whiten tekstiä.
        Ellen White ei ole kristittyjen profeetta ja hänen astraalimatkansa ovat perk..eleestä tai huumeista.

        Paljon on seuraajia antikristuksella pedolla.
        1700-luvun Luterilaiset virret kertovat pedosta antikristuksesta paavista, joka JUMALAN KÄSKYI WASTAAN RÄYSKYI. Räyskyminen jatkuu yhä.
        Monet tutkijat, myös katolinen kirkko sijoittaa tämän lepopäivämuutoksen vuoteen 364 jKr. jolloin katolisessa Laodiken konsiilissa Paavi Liperiuksen johdolla kehoitettiin kirkon jäseniä alkamaan kunnioittaa sunnuntaita.
        Kotimaa24 3.8.2014. Paavin kymmenen ohjetta onneen 5:des ohje: Pyhitä lepopäivä sunnuntai on perheen aikaa.

        Sunnuntai on pedonmerkki ! Pedon muuttama lepopäivä on ollut pedonmerkkinä siitä alkaen kuin se on ollut katolisen vallan tunnusmerkki, eli alusta asti. Tuomioiden julistaminen on eri asia kuin merkin aikaansaaminen keskiajoista lähtien, mutta merkki säilyy muuttumattomana ajan loppuun saakka.

        Jumalan merkki on sapatti.


      • EiKovinTerveellistä

        Adventismi = ellensapattia ja ellensapattia = uskoa sunnuntai pedonmerkkiin.


      • turhaa.syytöstä

        "Kirja on puhdasta plagiointia", sanoo joku kirjasta "Tie Kristuksen luo".
        Sehän olisi vain hyvä asia jos joku olisi kopioinut tuon kirjan ja levittänyt sen yli maailman. Tekijä varmasti olisi ollut iloissaan siitä! Kirjahan on johtanut monia pelastukseen!

        Nyt lienee niin että monet muutkin ovat kirjoittaneet kirjoja uskoon tulosta. En kuitenkaan usko että kirja "Tie Kristuksen luo" on joltakin kopioitu! Sanomahan on kyllä kopioitu raamatusta, mitä tuskin kukaan kieltää. Olisi ollut pahempi jos sanoma ei olisi ollut raamatusta.

        Joten lue tuo kirja! Se ei ole kopioitu!


      • 1234567---
        EiKovinTerveellistä kirjoitti:

        Adventismi = ellensapattia ja ellensapattia = uskoa sunnuntai pedonmerkkiin.

        Viisaat ja ymmärtäväiset tunnistavat Ilmestyskirjan pedon, jonka merkki on sunnuntai.


    • huh

      En lue kenenkään spiritistin kirjoja. Ellen oli tunnetusti yhteydessä vainajahenkiin. En lue edes kirjaa, joka on plagioitu ja josta spiritisti saa kunnian.

      • tottapuhuen

        Ellen varoitti nimenomaan etsimästä yhteyttä vainajiin, koska paholainen esiintyy vainajien hahmossa ja antaa vääriä sanomia. Lue vaikka asiaa käsittelevä luku Suuri Taistelu-kirjasta!

        Ellen opetti: "Kuolleet eivät tiedä mitään!"

        Esimerkiksi Aikakausien Taistelu- sarja, joka käsittelee tapahtumia maailman luomisesta alkaen maailman loppuun asti, on sellainen, ettei siihen edes ole voinut kopioida paljoakaan, kun ei ole mistä' kopioida. Ainoastaan viimeiseen osaan joka käsittelee tapahtumia apostolien ajasta nykyaikaan, on ollut mahdollista löytää aineistoa muista kirjoista. Ellen myöntääkin että hän on käyttänyt toisten kirjoituksia silloin kun ne ovat olleet sopusoinnussa hänen näkemyksensä kanssa.
        Ilmeisesti hän toimi niinkuin 1800-luvun käytäntö oli.
        Tekijänoikeustaistelut kuuluvat nykyaikaan.
        Keneltä Ellen olisi kopioinnut tulevaisuuden kuvaukset ja paholaisen lopullisen häviön?


      • 1234567---

        Seuraan tiiviisti kenen näkemykset tulevat lopulta pitämään paikkansa, ja kuinka moni nimimerkkeineen tulee häipymään piiloon, kun totuus valkenee.


      • Usko.Toivonen

        Totuus valkenee, kun ihminen kääntyy Herran Jeeuksen puoleen.

        Saulus voisi olla tästä esimerkkinä.
        Saulus oli opetettu noudattamaan isien lakia, mutta ei tuntenut Totuutta.

        3. "Minä olen juutalainen, syntynyt Kilikian Tarsossa, mutta kasvatettu tässä kaupungissa ja Gamalielin jalkojen juuressa opetettu tarkkaan noudattamaan isien lakia; ja minä kiivailin Jumalan puolesta, niinkuin te kaikki tänä päivänä kiivailette.
        4. Ja minä vainosin tätä tietä aina kuolemaan asti, sitoen ja heittäen vankeuteen sekä miehiä että naisia,
        5. niinkuin myös ylimmäinen pappi voi minusta todistaa, ja kaikki vanhimmat. Minä sain heiltä myös kirjeitä veljille Damaskoon, ja minä matkustin sinne tuodakseni nekin, jotka siellä olivat, sidottuina Jerusalemiin rangaistaviksi.
        6. Niin tapahtui, kun minä matkalla ollessani lähestyin Damaskoa, että keskipäivän aikaan yhtäkkiä taivaasta leimahti suuri valo minun ympärilläni;
        7. ja minä kaaduin maahan ja kuulin äänen sanovan minulle: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua?'
        8. Niin minä vastasin: 'Kuka olet, herra?' Ja hän sanoi minulle: 'Minä olen Jeesus Nasaretilainen, jota sinä vainoat'.
        ( Apt. 22. )

        Saulus siis toimi Totuutta vastaan, vaikka ol opetettu tarkkaan noudattamaan lakia.

        No, mites sitten kun Totuus valkeni Saulukselle?

        16. Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'

        Saulus kääntyi Herran puoleen, Totuuden puoleen, huusi avuksensa Herranaan Jeesusta Kristusta ja hänestä tuli uusi luomus Kristuksessa, Jeesuksen pyhä.

        13. Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
        14. ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".
        ( Apt. 9. )

        Uskova, Jeesuksen pyhä, on näin Raamatussa ilmoitettu. Hän on ihminen, joka kuultuaan Pelastuksen Evankeliumin Herrasta Jeesuksesta, Sanan rististä, kääntyy Jumalan voimasta Herran puoleen.

        20. Heidän joukossaan oli kuitenkin muutamia kyprolaisia ja kyreneläisiä miehiä, jotka, tultuaan Antiokiaan, puhuivat kreikkalaisillekin ja julistivat evankeliumia Herrasta Jeesuksesta.
        21. Ja Herran käsi oli heidän kanssansa, ja suuri oli se joukko, joka uskoi ja kääntyi Herran puoleen.
        ( Apt. 11. )

        Miksi jotkut julkeavat julistaa, että "vain meillä on totuus"?
        Onko Totuus jaettu? Ei suinkaan, Herra Jeesus on Totuus.


      • kaikilla.ei
        Usko.Toivonen kirjoitti:

        Totuus valkenee, kun ihminen kääntyy Herran Jeeuksen puoleen.

        Saulus voisi olla tästä esimerkkinä.
        Saulus oli opetettu noudattamaan isien lakia, mutta ei tuntenut Totuutta.

        3. "Minä olen juutalainen, syntynyt Kilikian Tarsossa, mutta kasvatettu tässä kaupungissa ja Gamalielin jalkojen juuressa opetettu tarkkaan noudattamaan isien lakia; ja minä kiivailin Jumalan puolesta, niinkuin te kaikki tänä päivänä kiivailette.
        4. Ja minä vainosin tätä tietä aina kuolemaan asti, sitoen ja heittäen vankeuteen sekä miehiä että naisia,
        5. niinkuin myös ylimmäinen pappi voi minusta todistaa, ja kaikki vanhimmat. Minä sain heiltä myös kirjeitä veljille Damaskoon, ja minä matkustin sinne tuodakseni nekin, jotka siellä olivat, sidottuina Jerusalemiin rangaistaviksi.
        6. Niin tapahtui, kun minä matkalla ollessani lähestyin Damaskoa, että keskipäivän aikaan yhtäkkiä taivaasta leimahti suuri valo minun ympärilläni;
        7. ja minä kaaduin maahan ja kuulin äänen sanovan minulle: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua?'
        8. Niin minä vastasin: 'Kuka olet, herra?' Ja hän sanoi minulle: 'Minä olen Jeesus Nasaretilainen, jota sinä vainoat'.
        ( Apt. 22. )

        Saulus siis toimi Totuutta vastaan, vaikka ol opetettu tarkkaan noudattamaan lakia.

        No, mites sitten kun Totuus valkeni Saulukselle?

        16. Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'

        Saulus kääntyi Herran puoleen, Totuuden puoleen, huusi avuksensa Herranaan Jeesusta Kristusta ja hänestä tuli uusi luomus Kristuksessa, Jeesuksen pyhä.

        13. Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
        14. ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".
        ( Apt. 9. )

        Uskova, Jeesuksen pyhä, on näin Raamatussa ilmoitettu. Hän on ihminen, joka kuultuaan Pelastuksen Evankeliumin Herrasta Jeesuksesta, Sanan rististä, kääntyy Jumalan voimasta Herran puoleen.

        20. Heidän joukossaan oli kuitenkin muutamia kyprolaisia ja kyreneläisiä miehiä, jotka, tultuaan Antiokiaan, puhuivat kreikkalaisillekin ja julistivat evankeliumia Herrasta Jeesuksesta.
        21. Ja Herran käsi oli heidän kanssansa, ja suuri oli se joukko, joka uskoi ja kääntyi Herran puoleen.
        ( Apt. 11. )

        Miksi jotkut julkeavat julistaa, että "vain meillä on totuus"?
        Onko Totuus jaettu? Ei suinkaan, Herra Jeesus on Totuus.

        Kenelläs on ne taivaanportin avaimet ?


      • Usko.Toivonen

        >> Kenelläs on ne taivaanportin avaimet ? >>

        Herralla Jeesuksella.

        42. Ja hän sanoi: "Jeesus, muista minua, kun tulet valtakuntaasi".
        43. Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."
        ( Luuk. 23. )


      • Usko.Toivonen kirjoitti:

        Totuus valkenee, kun ihminen kääntyy Herran Jeeuksen puoleen.

        Saulus voisi olla tästä esimerkkinä.
        Saulus oli opetettu noudattamaan isien lakia, mutta ei tuntenut Totuutta.

        3. "Minä olen juutalainen, syntynyt Kilikian Tarsossa, mutta kasvatettu tässä kaupungissa ja Gamalielin jalkojen juuressa opetettu tarkkaan noudattamaan isien lakia; ja minä kiivailin Jumalan puolesta, niinkuin te kaikki tänä päivänä kiivailette.
        4. Ja minä vainosin tätä tietä aina kuolemaan asti, sitoen ja heittäen vankeuteen sekä miehiä että naisia,
        5. niinkuin myös ylimmäinen pappi voi minusta todistaa, ja kaikki vanhimmat. Minä sain heiltä myös kirjeitä veljille Damaskoon, ja minä matkustin sinne tuodakseni nekin, jotka siellä olivat, sidottuina Jerusalemiin rangaistaviksi.
        6. Niin tapahtui, kun minä matkalla ollessani lähestyin Damaskoa, että keskipäivän aikaan yhtäkkiä taivaasta leimahti suuri valo minun ympärilläni;
        7. ja minä kaaduin maahan ja kuulin äänen sanovan minulle: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua?'
        8. Niin minä vastasin: 'Kuka olet, herra?' Ja hän sanoi minulle: 'Minä olen Jeesus Nasaretilainen, jota sinä vainoat'.
        ( Apt. 22. )

        Saulus siis toimi Totuutta vastaan, vaikka ol opetettu tarkkaan noudattamaan lakia.

        No, mites sitten kun Totuus valkeni Saulukselle?

        16. Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'

        Saulus kääntyi Herran puoleen, Totuuden puoleen, huusi avuksensa Herranaan Jeesusta Kristusta ja hänestä tuli uusi luomus Kristuksessa, Jeesuksen pyhä.

        13. Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
        14. ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".
        ( Apt. 9. )

        Uskova, Jeesuksen pyhä, on näin Raamatussa ilmoitettu. Hän on ihminen, joka kuultuaan Pelastuksen Evankeliumin Herrasta Jeesuksesta, Sanan rististä, kääntyy Jumalan voimasta Herran puoleen.

        20. Heidän joukossaan oli kuitenkin muutamia kyprolaisia ja kyreneläisiä miehiä, jotka, tultuaan Antiokiaan, puhuivat kreikkalaisillekin ja julistivat evankeliumia Herrasta Jeesuksesta.
        21. Ja Herran käsi oli heidän kanssansa, ja suuri oli se joukko, joka uskoi ja kääntyi Herran puoleen.
        ( Apt. 11. )

        Miksi jotkut julkeavat julistaa, että "vain meillä on totuus"?
        Onko Totuus jaettu? Ei suinkaan, Herra Jeesus on Totuus.

        Ja mitä Saulus teki käännyttyään Jeesuksen puoleen? Ryhtyi pyhittämään sunnuntaita ja syömään sikaa, äyriäisiä ja hiiriä? Ei, vaan Raamattu todistaa, että hän noudatti Mooseksen lakia koko elämänsä loppuun asti.


      • nähtyon

        Jos Kristitty.netin elämä' on syömistä ja juomista, älkää hänestä välittäkö!
        Jumalan valtakunta on näet vanhurskautta , rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä!


      • Usko.Toivonen

        Taitaa Raamattu todistaa jotakin muuta, kuin mikä sinun "k.n" oppisi on.

        Saulus oli lain alainen, mutta uutena luomuksena hän sanoi ettei ole lain alainen.

        Mikä muuten oli tarkoin isien lakia noudattavan Sauluksen parannuksen teko?


      • Usko.Toivonen kirjoitti:

        Taitaa Raamattu todistaa jotakin muuta, kuin mikä sinun "k.n" oppisi on.

        Saulus oli lain alainen, mutta uutena luomuksena hän sanoi ettei ole lain alainen.

        Mikä muuten oli tarkoin isien lakia noudattavan Sauluksen parannuksen teko?

        Niin, emme ole lain vaan armon alla. Antaako se meille luvan rikkoa Jumalan lakia ja tehdä syntiä? Paavalin mukaan ei (Room. 6:15).


    • kamalaaaa

      tottapuhuen, niin totta puhuen Ellen oli yhteydessä vainajahenkiin.

      • tosiaankin

        Lopeta valehtelusi! Ellen opetti välttämään kaikkea yhteydenottoa henkiin ja uskoi että kuolleet eivät tiedä mitään haudassa ennen ylösnousemusta!


      • kamalaaaa
        tosiaankin kirjoitti:

        Lopeta valehtelusi! Ellen opetti välttämään kaikkea yhteydenottoa henkiin ja uskoi että kuolleet eivät tiedä mitään haudassa ennen ylösnousemusta!

        tosiaan, onko sinulta jäänyt lukematta Kirje 17, 1881, s.2-4, Willie Whitelle syyskuun 12, 1881?
        Ellen tiesi, että James oli kuollut ja haudattu. James oli kuollut 6.8.1881. Kirjeessään pojalleen Willielle Ellen kertoo kuinka kuollut James antaa Ellenille neuvon.
        Hän ( James) katsoi minuun vetoavasti ja sanoi: ”Ethän laiminlyö näitä varoituksia, Ellen? Ethän?


      • nyfiken

        Ilmeisesti James on katsonut Elleniä silloin. Oliko kyseessä uni vai joku aikaisempi kerta jolloin James vielä eli, ei käy kyseisestä kohdasta ilmi.
        Etkö voisi kopioida enemmän kirjeestä, jotta tietäisi mistä oli kirjeessä kysymys?


      • sellaistase
        nyfiken kirjoitti:

        Ilmeisesti James on katsonut Elleniä silloin. Oliko kyseessä uni vai joku aikaisempi kerta jolloin James vielä eli, ei käy kyseisestä kohdasta ilmi.
        Etkö voisi kopioida enemmän kirjeestä, jotta tietäisi mistä oli kirjeessä kysymys?

        Kirjeen päiväys syyskuu 12. 1881. James oli kuollut saman vuonna elokuun alkupuolella.


    • Suurin eksyttäjä ei ole Ellen G White vaan Martti Luther, suuri uskonpuhdistaja, kunnioitettu tohtori ja armoitettu oppi-isä. Sen huomaa tälläkin palstalla, että Luther on suuresti vaikuttanut myös helluntailaisiin. Helluntailaiset luulevat tekevänsä pesäeron luterilaisuuteen, mutta todellisuudessa seuraavat suoraan Lutherin oppeja. Luther oli historian suurin antisemitisti ja opetti vastoin Raamatun selvää ilmoitusta, että Jumala on kironnut ja hylännyt Israelin. Luther yllytti suoraan väkivaltaan juutalaisia vastaan. Jos Luther oli väärässä juutalaisista, mistä kaikesta muusta hän oli väärässä? No esimerkiksi laista. Lutherin mukaan laki on julma, hirmuinen ja kirottu, vaikka Raamatun mukaan laki on pyhä, vanhurskas ja hyvä. Luther opetti pyhittämään sunnuntain sapatin sijaan, mutta ei tämän harhaoppinsa tueksi yllättäen osaa tarjota ainuttakaan Raamatun jaetta.

      On erittäin epätervettä rakentaa koko oppi ja uskonelämä yhden opettajan varaan. Tässä asiassa luterilaiset ja adventistit ovat samalla viivalla, mutta adventistien kunniaksi täytyy todeta, että he sentään eivät ole niin hölmöjä, että kutsuisivat itseään ellenisteiksi.

      • näin.on

        No, tuo on suoraa puhetta ja totta.


    • antilate

      Kristitty.net sinähän itse olet rakennut oman oppisi Lutherin varaan. Eikö juuri Luther korottanut ns. kymmenen käskyä lähes Jumalan asemaan? Eikö juuri Luther tuonut ns. kymmenen käskyn kautta Mooseksen lain kristinuskoon?

      • Ei Luther korottanut kymmentä käskyä. Lutherhan oli sitä mieltä, että neljättä käskyä, sapattikäskyä, saa rikkoa.

        Väitteesi siitä että Luther olisi tuonut kymmenen käskyn kautta Mooseksen lain kristinuskoon on täysin absurdi. Luther oli antinomisti jonka mielestä Mooseksen laki kuului vain juutalaisille. Eikä Luther keksinyt antinomismiakaan, vaan sen oli kyhännyt jo katolinen kirkko ennen Lutheria.


      • kysynvain

        Eikö Luther kirjoittanut katkismusta joka selittää mitä kymmenen käskyä tarkoittaa?

        Sitä minäkin aikoinaan opettelin ulkoa!


      • kysynvain kirjoitti:

        Eikö Luther kirjoittanut katkismusta joka selittää mitä kymmenen käskyä tarkoittaa?

        Sitä minäkin aikoinaan opettelin ulkoa!

        Luther kirjoitti katekismuksen, jossa selittää, että neljättä käskyä saa rikkoa, mutta ei osaa vedota yhteenkään Raamatun kohtaan, jossa niin sanottaisiin.


    • antilate

      Sinun tiedoistasi puuttuu Lutherin katekismus. Lutherin Vähässä katekismuksessa on kuusi opinkohtaa (10 käskyä, Uskontunnustus, Herran rukous, Pyhä kaste, Rippi ja synninpäästö, Alttarin sakramentti) sekä rukousten ja ns. Huoneentaulujen osasto.
      Näetkös nyt , että Luther toi kristinuskoon Mooseksen lain? Vai väitätkö, etteivät ns. sanotut kymmennen käskyä kuulu Mooseksen lakiin?

      • Niin, kymmenen käskyä kuuluvat Mooseksen lakiin, mutta Luther opetti, että laki on kirottu, julma ja hirmuinen. Luther ei tuonut Mooseksen lakia kristinuskoon, vaan opetti, että neljättä käskyä saa rikkoa.


      • kysynvaintaas

        Niin, Luther ei tuonut Mooseksen lakia, vaan Kymmenen käskyä. Hän kunnioitti kyllä lepopäivää, vaikka hän ei ymmärtänytkään sen tarkoittavan sapattia.
        Kristitty.net tuo Mooseksen lakia kristinuskoon, vaikkakin myöntää että joitakin käskyjä ei tarvitse ottaa todesta, kuten esimerkiksi käskyä rakentaa ilmestysmaja.


      • kysynvaintaas kirjoitti:

        Niin, Luther ei tuonut Mooseksen lakia, vaan Kymmenen käskyä. Hän kunnioitti kyllä lepopäivää, vaikka hän ei ymmärtänytkään sen tarkoittavan sapattia.
        Kristitty.net tuo Mooseksen lakia kristinuskoon, vaikkakin myöntää että joitakin käskyjä ei tarvitse ottaa todesta, kuten esimerkiksi käskyä rakentaa ilmestysmaja.

        Kunnioitti lepopäivää? Jos joku opettaa pyhittämään sapatin sijaan sunnuntain, hän ei todellakaan kunnioita lepopäivää.

        Käsky rakentaa ilmestysmaja oli ainutkertainen käsky historiassa. Toorassa ei käsketä myöhemmin rakentamaan ilmestysmajaa.


    • 1234567---

      Elleni ymmärsi, että ei ole mitään salaisia tempauksia, ennen Jeesuksen toista tulemista. TEMPAUSOPPI, ENNEN JEESUKSEN TOISTA TULEMISTA ON SUURTA HARHAUTUSTA, HARHAOPPIA.

    • Ellen G White on suuri eksyttäjä. Adventismi on eksytystä. Silti sapatti on ainut pyhäpäivä, ainoa päivä joka meidän käsketään pyhittää, ainoa päivä jonka Jumala on siunannut ja pyhittänyt. Se ei tee kenestäkään adventistia, että pyhittää sapatinpäivän niin kuin kymmenessä käskyssä käsketään.

      • nähtyon

        Kristitty.net tuskin johdattaa ketään ristin luo, vaan mahdollisimman kauaksi sieltä, koska risti on lain päämäärä, eikä hän halua sinne.
        Ellen on johtanut lukuisia ihmisiä ristin luo. Lue vaikka "Steps to Christ", kirja jota on levitetty yli maailman.


      • nähtyon kirjoitti:

        Kristitty.net tuskin johdattaa ketään ristin luo, vaan mahdollisimman kauaksi sieltä, koska risti on lain päämäärä, eikä hän halua sinne.
        Ellen on johtanut lukuisia ihmisiä ristin luo. Lue vaikka "Steps to Christ", kirja jota on levitetty yli maailman.

        Raamatussa sanotaan, että Kristus on lain päämäärä. Adventistien eksytys vie pois rististä, palvomaan profeetta Ellen G Whitea ja hänen ilmestyksiään. Me tosi uskovat uskomme ilman Ellenin harhoja.


      • 1234567---
        Kristitty.net kirjoitti:

        Raamatussa sanotaan, että Kristus on lain päämäärä. Adventistien eksytys vie pois rististä, palvomaan profeetta Ellen G Whitea ja hänen ilmestyksiään. Me tosi uskovat uskomme ilman Ellenin harhoja.

        Ja höpön höpön !Adventistit eivät palvo Ellen G. Whiteä. Adventti laulukirjan sanoin: 180. 1. Ei kullalla maksettu lunastustani, ei maailman aartehet riittäneet, oi vaan Jeesuksen risti on kalliopohjain, ja kuolonsa mullekin autuudentoi Ostettu oon - en hintaan kullan, enkä maisten aarteiden. Mun osti verellänsä Jeesus hintaan suuren rakkauden.

        Kirjoittajia ja kirjoja on suurella osalla kristikunnasta. Kristilliset kirjakaupat pullollaan.

        Lutherin tavoin Elleni tunnisti Ilmestyskirjan pedon. TÄMÄ ON ERITTÄIN TÄRKEÄÄ TUNNISTAA ILMESTYSKIRJAN PETO 666.

        Ellei tunnista petoa Ilmestyskirjan petoa 666 on SUURI VAARA jäädä pedon kumartajaksi.


      • 1234567--- kirjoitti:

        Ja höpön höpön !Adventistit eivät palvo Ellen G. Whiteä. Adventti laulukirjan sanoin: 180. 1. Ei kullalla maksettu lunastustani, ei maailman aartehet riittäneet, oi vaan Jeesuksen risti on kalliopohjain, ja kuolonsa mullekin autuudentoi Ostettu oon - en hintaan kullan, enkä maisten aarteiden. Mun osti verellänsä Jeesus hintaan suuren rakkauden.

        Kirjoittajia ja kirjoja on suurella osalla kristikunnasta. Kristilliset kirjakaupat pullollaan.

        Lutherin tavoin Elleni tunnisti Ilmestyskirjan pedon. TÄMÄ ON ERITTÄIN TÄRKEÄÄ TUNNISTAA ILMESTYSKIRJAN PETO 666.

        Ellei tunnista petoa Ilmestyskirjan petoa 666 on SUURI VAARA jäädä pedon kumartajaksi.

        Kyllä, adventisti palvovat Ellen G Whiteä aivan kuten luterilaiset palvovat Martti Lutheria. Molemmat ovat antikristuksia ja harhaopettajia ja eksyttäjiä.


      • 1234567---
        Kristitty.net kirjoitti:

        Kyllä, adventisti palvovat Ellen G Whiteä aivan kuten luterilaiset palvovat Martti Lutheria. Molemmat ovat antikristuksia ja harhaopettajia ja eksyttäjiä.

        Lutherilta ja Elleniltä löytyy paljon enemmän tietoa mitä sinulta. Sinä olet vielä oppipoika tietoinesi.


      • 1234567--- kirjoitti:

        Lutherilta ja Elleniltä löytyy paljon enemmän tietoa mitä sinulta. Sinä olet vielä oppipoika tietoinesi.

        Hetkonen, Lutherin mukaan laki on julma, hirmuinen ja kumottu, Ellenin mukaan Jeesus on Mikael... molemmat siis harhaopettajia.


      • kysynvaintaas

        Kristitty.net on siis käynyt taivaassa katsomassa että siellä on joku enkeli nimeltä Mikael!
        Muutoin hänen on mahdotonta tietää onko Mikael (=Jumalan kaltainen) Kristuksen peitenimi Vanhassa Testamentissa.

        Pitäisikö meidän uskoa enemmän Kristitty.netiä kuin raamattua?
        Hän selostaa kaikkialla kuinka hän pitää koko tooran, mutta samalla myöntää ettei tooraa edes tarvitse ottaa todesta vaan käy yhtä hyvin rakentaa temppeli kivestä kuin totella tooraa ja tehdä ilmestysmaja kutomalla.
        Kristus on kristitty.netin opettaman lain päämäärä, ja sen saavutettua emme enää ole kasvattajan alaisia. Kristitty.net ei koskaan ole päässyt niin pitkälle, vaan hän on juuttunut tielle loppu iäkseen!


      • kysynvaintaas kirjoitti:

        Kristitty.net on siis käynyt taivaassa katsomassa että siellä on joku enkeli nimeltä Mikael!
        Muutoin hänen on mahdotonta tietää onko Mikael (=Jumalan kaltainen) Kristuksen peitenimi Vanhassa Testamentissa.

        Pitäisikö meidän uskoa enemmän Kristitty.netiä kuin raamattua?
        Hän selostaa kaikkialla kuinka hän pitää koko tooran, mutta samalla myöntää ettei tooraa edes tarvitse ottaa todesta vaan käy yhtä hyvin rakentaa temppeli kivestä kuin totella tooraa ja tehdä ilmestysmaja kutomalla.
        Kristus on kristitty.netin opettaman lain päämäärä, ja sen saavutettua emme enää ole kasvattajan alaisia. Kristitty.net ei koskaan ole päässyt niin pitkälle, vaan hän on juuttunut tielle loppu iäkseen!

        Että Jeesus olisi enkeli Mikael on adventistien harhaoppia. Missään kohtaa Raamattua ei sanota, että Jeesus olisi Mikael.

        Toorassa käskettiin rakentaa ilmestysmaja kankaasta ja myöhemmin Solomo sai käskyn rakentaa temppelin kivestä. Ei mitään ristiriitaa.

        Raamatun mukaan Kristus on lain päämäärä, ei suinkaan lain loppu. Messias on Tooran päämäärä.


      • niinkuinsanotaan

        Salomo sai isältään käskyn, ei Jumalalta! Todistat joka tapauksessa että ei ole mitään muuttumatonta tooraa joka olisi kaikille sama! Jos lukisit hiukan enemmän, tietäisit että laista on tullut kasvattaja Kristukseen että me uskosta vanhurskaiksi tulisimme. Mutta uskon tultua emme enää ole kasvattajan alaisia!
        Eikö sinulle ole vielä tullut uskoa? Etkö halua saavuttaa päämäärääsi?


      • niinkuinsanotaan

        Jos Mikael on sama kuin Jeesus, tai ei, sitä emme voi varmuudella sanoa. Siksi ei voi sanoa onko se väärä käsitys vai ei.
        Sen sijaan toraismi on harhaoppia. Se on pyrkimystä pois ristin luota takaisin kasvattajan alaisuuteen!


      • niinkuinsanotaan kirjoitti:

        Salomo sai isältään käskyn, ei Jumalalta! Todistat joka tapauksessa että ei ole mitään muuttumatonta tooraa joka olisi kaikille sama! Jos lukisit hiukan enemmän, tietäisit että laista on tullut kasvattaja Kristukseen että me uskosta vanhurskaiksi tulisimme. Mutta uskon tultua emme enää ole kasvattajan alaisia!
        Eikö sinulle ole vielä tullut uskoa? Etkö halua saavuttaa päämäärääsi?

        Jeesus sanoo, että hän ei tullut kumoamaan Tooraa ja että Toorasta ei katoa pieninkään piirto. Raamatun mukaan emme ole enää lain, vaan armon alla. Mutta Paavali sanoo, että emme saa armon alla tehdä syntiä ja rikkoa Jumalan pyhää lakia, vaan meidän on noudatettava lakia (Room. 6:15). Emme siis enää ole kasvattajan alaisia, mutta se ei anna meille mitään oikeutta tehdä syntiä ja rikkoa Jumalan pyhää lakia.


      • niinkuinsanotaan kirjoitti:

        Jos Mikael on sama kuin Jeesus, tai ei, sitä emme voi varmuudella sanoa. Siksi ei voi sanoa onko se väärä käsitys vai ei.
        Sen sijaan toraismi on harhaoppia. Se on pyrkimystä pois ristin luota takaisin kasvattajan alaisuuteen!

        Raamatussa ei missään kohtaa sanota, että Jeesus on Mikael, joten kyse on harhaopista.

        Toraismi ei ole harhaoppia. Missä kohtaa Raamattua sanotaan, että saamme tehdä syntiä ja rikkoa Jumalan pyhää lakia?


      • niinkuinsanotaan

        Meidän ei enää tarvitse kysyä kasvattajalta mitä tehdä, jos Jeesus on tullut sydämeen asumaan.
        Kun tulee ongelmia, kysymme ohjeita Jeesukselta, emme tooralta!
        Temppeli rikkoo tooran lakia!

        Miksi sinä tarvitset kasvattajaa?


      • niinkuinsanotaan kirjoitti:

        Meidän ei enää tarvitse kysyä kasvattajalta mitä tehdä, jos Jeesus on tullut sydämeen asumaan.
        Kun tulee ongelmia, kysymme ohjeita Jeesukselta, emme tooralta!
        Temppeli rikkoo tooran lakia!

        Miksi sinä tarvitset kasvattajaa?

        Missä kohtaa Raamattua sanotaan, että meidän ei enää tarvitse kysyä Tooralta mitä tehdä? Jos Jeesus on tullut meidän sydämeen asumaan, silloin noudatamme tietenkin Jumalan pyhää lakia, Tooraa. Kun tulee ongelmia, kysymme tietenkin Tooralta, emme mistään muualta.

        Kerro missä kohtaa Raamattua sanotaan, että Temppeli rikkoo Tooran lakia.


      • niinkuinsanotaan

        Temppeliä ei toora tunne. Sen ohjeiden noudattamisella voi rakentaa ilmestysmajan!

        Vastaa sinä, missä kohden sanotaan että kristityn tulee kysyä tooralta mitä tehdä. Minä en sellaista tekstiä tunne!

        Me emmje välttämättä noudata tooraa kunJeesus tulee sydämeen. Me emme halveksi amorilaisia, me emme noudata tooran rangaistusperiaatteita.

        Kysypä tooralta, pitääkö minun huomenna mennä kaupunkiin hakemaan erästä pakettia, jonka joku antoi kerjäläiselle, joka ei jaksanut sitä ottaa mukaansa!


      • niinkuinsanotaan kirjoitti:

        Temppeliä ei toora tunne. Sen ohjeiden noudattamisella voi rakentaa ilmestysmajan!

        Vastaa sinä, missä kohden sanotaan että kristityn tulee kysyä tooralta mitä tehdä. Minä en sellaista tekstiä tunne!

        Me emmje välttämättä noudata tooraa kunJeesus tulee sydämeen. Me emme halveksi amorilaisia, me emme noudata tooran rangaistusperiaatteita.

        Kysypä tooralta, pitääkö minun huomenna mennä kaupunkiin hakemaan erästä pakettia, jonka joku antoi kerjäläiselle, joka ei jaksanut sitä ottaa mukaansa!

        Niin ja Jumala antoi Salomolle suoraan ohjeet temppelin rakentamista varten.

        Jeesus sanoi, että hän ei tullut Tooraa kumoamaan ja että Toorasta ei katoa pieninkään piirto (Mt. 5:17-19).

        Kerro missä kohtaa Tooraa sanotaan, että saamme rikkoa ainuttakaan Jumalan pyhää käskyä?


      • niinkuinsanotaan

        Missä ovat ne temppelinrakennusohjeet, jotka Jumala antoi Salomolle? Annas tulla luku ja jae!


      • niinkuinsanotaan kirjoitti:

        Missä ovat ne temppelinrakennusohjeet, jotka Jumala antoi Salomolle? Annas tulla luku ja jae!

        Jumalan kirkkaus asettui temppeliin. Mikä tarkoittaa, että temppeli oli täysin Jumalan mielen mukaan, se ei ollut Salomon oma idea. Tietysti Jumala antoi ohjeet suoraan Salomolle.


    • EGW-ei-kuulu-kr.uskoon

      Muissa maailmoissa oleva

      - puhuu hurmahengessä ja hurmoksellisuudessa
      - häntä palvotaan (totuuden valona)
      - näkee unia seisaaltaan Raamattu kädessä
      - ruumista irtaantumiskokemuksia astraalimatkojen avulla
      - näkee sapattikäskyn loistavan kirkkaimmin taivaassa
      - ottaa spiritistisiä yhteyksiä aviomieheensä keskustellen miehensä kanssa
      - sai jatkuvasti profetioita joita on enemmän kuin Raamatussa yhteensä
      - Pieni Enkelikirja okkultisena oppaana aina mukansa.
      - saanut lapsena vakavan aivovamman
      - ilman häntä adventismia ei olisi syntynyt
      -löi laimin omien lastensa hoidon (kuoli 2 lasta)
      - haudalla on Obeliski saatanan symboli

      • Niinkuinsanotaan

        Ellen vastusti hurmahenkisyyttä.
        Ellen ei halunnut palvontaa.
        Ellen piti yhden näyn aikana painavaa raamattua ojennetussa kädessään ylinormaalisti kymmeniä minuutteja.
        Paavali ei tiennyt oliko hän ruumiissaan vai irti ruumiista käydessään paratiisissa. Miksi syyttää Elleniä samasta!
        Sapattikäskyä tarvitsee korottaa, koska ihmiset eivät pidä sitä muiden käskyjen arvoisena.
        Ellen näki kerran unta kuolleesta miehestään. Voidaanko jotain syyttää unesta?
        Ellen kykeni lähettämään kirjeitä, joten Jumala saattoi antaa hänelle ilmestyksiä koskien ihmisiä toisella puolella maapalloakin. Aamos saattoi saarnata vainn Tekoassa.
        Ellenin "aivovamma" oli kivi joka osui nenään.
        Ellen ei koskaan ottanut mitään virkaa Adventikirkossa, ja oli koko kirkkoajatusta vastaan alkuaikoina.
        1800.luvulla kuoli enemmänkin kuin kaksi lasta.Hän ei raahannut lapsia mukaan matkoilleen.
        Ellen ei haudannut itseään.


      • 1234567---

        Sapatti loistaa kirkkaasti, koska sapatti on Jumalan merkki. Ne keillä on paksu peite silmillä eivät näe sapatin kirkkautta.


      • Anonyymi
        1234567--- kirjoitti:

        Sapatti loistaa kirkkaasti, koska sapatti on Jumalan merkki. Ne keillä on paksu peite silmillä eivät näe sapatin kirkkautta.

        Adventisti on vaihtanut elävän Jumalan, Jeesuksen epäjumalaan, sapattiin.


    • Anonyymi

      Alkuperäiseen julkaisuun pieni kommentti:
      "God never has shown me that there is no salvation
      for such persons. It is only those who have had the
      light of truth presented to them and knowingly rejected it "
      The Review and Herald, April 7, 1885.

      https://egwwritings-a.akamaihd.net/pdf/en_1BIO.pdf

      Muut väittämäsi ovat samaa luokkaa. "Kaikki jotka tahtovat elää Jumalisesti joutuvat vainottaviksi"
      Jeesusta sanottiin myös demonien voimalla toimivaksi ja niin mustamaalattiin johannes kastaja ja uskonpuhdistajatkin.

      Itse olen lukenut paljon hänen kirjojaan ja todella siunaantunut ja tullut uskossani kypsemmäksi ja oppinut kunnioittamaan ja rakastaman Jumalaa.
      Siunausta kaikille teillekin ja Jumalan johdatusta. Varotaan, ettemme taistelisi itse Jumlaaa vastaan.

    • Anonyymi

      Oletko eksynyt ?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      36
      1476
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1235
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      7
      1233
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1208
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1208
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      Hämähäkit, kotilot ja hyönteiset
      1
      1136
    Aihe