Petri Paavola sai nuhteita

PaavolaVäärässäHengessä

Paavola kirjoittaa uusimassa arikkelissa, että hän kuuli äänen sisällään, joka sanoi hänelle: -Missä hengessä olet vaeltanut? Kysymys kohdistuu sen kuulijaan eli Petri Paavolaan itseensä. Paavola kirjoittaa ymmärtäneensä, että kysymys olisi ollut nuhteista yleisölle, mutta hän kiertää sillä sen tosiasian, että lause koskee häntä itseään. Jos lause olisi koskenut muita, niin sen olisi puhuja hänelle ilmoittanut.

Retorinen kysymys tarkoittaa, että se nuhtelee kuulijaa väärässä hengessä kulkemisesta. Se on retorisen kysymyksen muodossa, mutta tarkoittaa nimenomaan kritiikkiä Paavolan tekemisistä. Tämä on yksi lisätodiste siitä, että Petri Paavola on itse kuunnellut vääriä henkiä ja toiminut väärien henkien johdatuksessa. Kun hän itse todistaa kuulemastaan äänestä, niin sen tarkoitus antaa muille varoitus, että Paavolaan ei voi luottaa.

Petri Paavolan ovelasti eksyttävät kirjoitukset saavat ikäänkuin sen pisteen, että niiden alkuperä paljastuu olevan antikristuksesta. Paavola on paljastellut monia eksyttäjiä, jolla väärä henki on yrittänyt voittaa Paavolalle seuraajia kuuntelemaan sitä väärää opetusta, mitä hän ripottelee muiden artikkeliesa joukkoon, jotta lukijat eksyisivät pois Jumalasta. Paavolassa on arvostelun henki ja se ohjaa hänet pois oikeasta evankeliumin julistamisesta.

Paavola tarjoaa päivittäiset skandaalit luettavaksi, jotteivat uskovien aika riitä Jumalan totuudellisen evankeliumin opiskeluun.

96

3689

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näyttöäon
    • jotaintotuudesta

      Petri Paavola suosittelee sivuillaan citymissionia, joka kapinoi Jumalan Sanaa vastaan käyttämällä laaja-alaisesti Jeesuksen kuvia toiminnassaan. Paavola on kirjoittanut, kuten Raamattu sanoo, että Jumalasta ei saa tehdä kuvia. Kuitenkin hän suosittelee paikkaa, joka käyttää "Jeesuksen" kuvia. Hän sanoo että jokanen pitäköön sen mikä on Raamatullista, mutta ei itse toimi Jumalan Sanan mukaan. Eihän hän suosittele katolista kirkkoakaan kenellekään sanoen että pitäkää se mikä Raamatullista. Hän on kuitenkin tehnyt poikkeuksen ja suosittelee Citymissionia, joka ei ole halunnut tehdä parannusta "Jeesus" - kuvien käytöstä. Näin hän toimii Jumalaa vastaan. Vaikka Paavolan sivuilla on Raamatun mukaisia kirjoituksia, siellä on myös virheitä, ja toivon, että Petri tekisi parannuksen ja eläisi sen mukaan mitä opettaa.

      • niinpäniinn

        Paavolan sivuilla on paljon todella vaarallisia virheitä. Mutta en pidä Jeesus kuvaa syntinä silloin, kun joku ei väitä sen olevan juuri hänen näköisensä. Kysymys on vain sen asian demonstroimisesta, millaista oli Raamatun aikana. Kuvien tekeminen on silloin syntiä, kun jonkun määrätyn näköinen kuva on kumartamisen kohde, kuten esim. Budhan patsas tai intilaiset epäjumalat. Jumalasta ei saa tehdä näköiskuvaa kumartamista varten. Taivaan Isä on salassa, jota tulee rukoilla totuudessa. Paavali ja Jeesus antoi esimerkkiä, että rukoilla voi polvillaan.


      • jotaintotuudesta
        niinpäniinn kirjoitti:

        Paavolan sivuilla on paljon todella vaarallisia virheitä. Mutta en pidä Jeesus kuvaa syntinä silloin, kun joku ei väitä sen olevan juuri hänen näköisensä. Kysymys on vain sen asian demonstroimisesta, millaista oli Raamatun aikana. Kuvien tekeminen on silloin syntiä, kun jonkun määrätyn näköinen kuva on kumartamisen kohde, kuten esim. Budhan patsas tai intilaiset epäjumalat. Jumalasta ei saa tehdä näköiskuvaa kumartamista varten. Taivaan Isä on salassa, jota tulee rukoilla totuudessa. Paavali ja Jeesus antoi esimerkkiä, että rukoilla voi polvillaan.

        Petri Paavola nimenomaan opettaa, kuten Raamattu sanoo, että Jumalasta sekä ei saa tehdä kuvaa että ei palvoa kuvaa Jumalasta. Kuvan tekeminen itsessään on synti. Miksi uskovatkaan eivät usko Jumalan Sanaa? Petri toimii mm. siinä väärin, että suosittelee Citymissionia, joka kuvia käyttää. Citymission on sanonut traktaateissa olevan kiinni paljon rahaa. Raha menee siis Jumalan Sanan edelle heillä. Citymissionin toiminta on hapattunutta ja kapinallista. Petri toimii Jumalan Sanaa vastaan myös mm. suosittelemalla Citymissionia. Apostolien teoissakin Jumala käskee tekemään parannuksen jos yrittää tehdä Jumalasta kuvaa. Asiassa ei ole mitään epäselvyyttä. Jokainen "Jeesus"-kuva edustaa saatanaa, joka haluaa imitoida Jeesusta.


      • niinpäniiin
        jotaintotuudesta kirjoitti:

        Petri Paavola nimenomaan opettaa, kuten Raamattu sanoo, että Jumalasta sekä ei saa tehdä kuvaa että ei palvoa kuvaa Jumalasta. Kuvan tekeminen itsessään on synti. Miksi uskovatkaan eivät usko Jumalan Sanaa? Petri toimii mm. siinä väärin, että suosittelee Citymissionia, joka kuvia käyttää. Citymission on sanonut traktaateissa olevan kiinni paljon rahaa. Raha menee siis Jumalan Sanan edelle heillä. Citymissionin toiminta on hapattunutta ja kapinallista. Petri toimii Jumalan Sanaa vastaan myös mm. suosittelemalla Citymissionia. Apostolien teoissakin Jumala käskee tekemään parannuksen jos yrittää tehdä Jumalasta kuvaa. Asiassa ei ole mitään epäselvyyttä. Jokainen "Jeesus"-kuva edustaa saatanaa, joka haluaa imitoida Jeesusta.

        Paavolan sivuilla on suosituslinkki Mauno Mattilan sivuille, jossa on vääriä profetioita, kosmologiaa, phneutamtologiaa ja muuta new age maustetta.


      • niinpäniiin
        niinpäniiin kirjoitti:

        Paavolan sivuilla on suosituslinkki Mauno Mattilan sivuille, jossa on vääriä profetioita, kosmologiaa, phneutamtologiaa ja muuta new age maustetta.

        Piti sanoa phneumatologiaa.


      • KummastunuttaEiLaiteta
        niinpäniiin kirjoitti:

        Piti sanoa phneumatologiaa.

        Kovinpa on New Agesia.
        "Filon Aleksandrialainen on pneumatologian perustanlaskijoita. Pneumatologiaa kehitti patristisella ajalla etenkin Augustinus. Pyhä Henki on patris et filii copula, rakkauden side Isän ja Pojan mutta myös Jumalan ja uskovien välillä: kirkko on 'Pyhän Hengen temppeli'."
        Old Agesia paremminkin.

        Kosmologia taas on tiedettä.


      • K-Ei-L
        KummastunuttaEiLaiteta kirjoitti:

        Kovinpa on New Agesia.
        "Filon Aleksandrialainen on pneumatologian perustanlaskijoita. Pneumatologiaa kehitti patristisella ajalla etenkin Augustinus. Pyhä Henki on patris et filii copula, rakkauden side Isän ja Pojan mutta myös Jumalan ja uskovien välillä: kirkko on 'Pyhän Hengen temppeli'."
        Old Agesia paremminkin.

        Kosmologia taas on tiedettä.

        Ai niin. Lähde oli Wiki.


      • Kekevuan

        Elä tre Jumalan kuvaa. Tarkoittaa kuva jota palvotaan jumalana. On mullakin ollut monesti taulu niin Jeesuksesta kuin muistakin aiheesta. En palvo niitä Jumalana.


    • kappasvain_
    • niinpäniinn

      Paavola ei voi olla kuin joku ylituomari, jos on väärän hengen palveluksessa.

    • Toistenarvostelija

      Eikö ihmisillä ole muuta tekemistä kuin toistensa arvosteleminen?

      • paraskinpuhuja

        Sano se Petri Paavolalle


    • markku.lievonen

      Mutta, jottei totuus unohtuisi, niin Petri Paavola pohtii kirjoituksissaan myös JUMALAN tahdon / aivoituksien kautta asioita. Esim. JUMALAN paikallisseurakunnasta,- mutta taas miten puolue ja puolueellisuus vaikuttaa ihmiseen ja miten se ilmentyy, niin tästä alueesta Petrillä ei ole ajatuksia., mitä olen lukenut käsitellessään aihetta. Tästä alueesta on vähän opetusta maassamme.

      Toisaalta miksi Paavola pohtii jotain asiaa ja jakaa sitä ihmisille kuin ilmoitus olisi erikoinen ja erikoisempi kuin mjuiden ihmisten pohdinnat. Aivan sama tilanne, jos kertoisin mitä tänä päivänä ajattelen ja levittelisin ajatuksiani kuin ne olisivat uutta ja ihmeelllistä ihmislajin keskellä.

      Niin, Paavolahan laittaa joka pohdintansa ihmisille sähköpostin välityksellä,- jonka aikoinaan kielsin ja siten pääsin eroon. Tuotakin toimintaa ihmettelin.

    • Suosiiko Petri , City Missio sentakia kun sekin vihaa vääryyttä ja uuskarismattinen henki ??? Vai minkäköhän takia City Missio on hänelle Rakas?

      • jotaintotuudesta

        Petri on eksynyt eikä näe toimivansa Jumalan Sanaa vastaan. Petri puhuu Raamatun mukaisesti että kuvat Jumalasta ovat synti, mutta hän ei itse toimi niinkuin Jumalan Sanan mukaan pitää toimia eli erottautua paikoista, jotka tekevät syntiä Jumalaa vastaan, kuten Citymissio. Vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan. On suoraan sanottuna törkeää ohjata ihmisiä Citymissionin sivuille ja sanoa "jokainen
        tutkikoon ja pitäköön sen mikä on hyvää ja Raamatun sanan totuuden mukaista". Eihän kukaan Jeesuksen seuraaja suosittele katolista kirkkoakaan sanoen että pitäkää se mikä hyvä on. Raamatun mukaan me emme voi suositella paikkoja, jotka eksyttävät. Niistä tulee erottautua.

        Citymissionille on sanottu useaan kertaan kuvien käytöstä, mutta he ovat päättäneet jatkaa kuvien käyttöä, mm. rahallisista syistä. Mikseivät uskovatkaan USKO Jumalan varoituksia kuvien käytöstä ja siitä, että uskovalla ei tule olla MITÄÄN osallisuutta pimeyden hedelmättömien töiden kanssa? Citymissio ei voi saarnata siitä, että Jumalankuvat ovat petosta, koska he itse käyttävät niitä. He toimivat kuin katolinen kirkko! Kuvien käytöllään he ovat osa samaa eksytystä. Mitä rakkautta on jakaa kuvia saatanasta, joka imitoi Jeesusta? Mitä rakkautta on ohjata ihmisiä paikkaan, joka käyttää saatanan kuvia? "Jeesus" - kuvat pilkkaavat Jeesusta. Jeesuksella ei myöskään ollut pitkiä hiuksia, sillä pitkät hiukset ovat miehelle häpeäksi. On uskomatonta, että ihmiset laittavat rahan ja muut syyt Jumalan Sanan edelle ja eksyttävät ihmisiä kuvien kautta tai suosittelemalla paikkaa, joka käyttää kuvia.

        Mitä tekopyhyyttä Petriltä ohjata ihmisiä Citymissionin sivuille juuri kun on saarnannut siitä, kuinka kuvat eksyttävät eikä uskovan tule olla osallinen esim. katolisen kirkon eksytyksestä.

        Usko tulee Jumalan Sanan kuulemisesta, EI petollisten kuvien kautta. Miljoonat ihmiset läpi maailman ovat eksyneet "Jeesus" - kuvien takia. He pitelevät käsissään epäjumalaa. Epäjumalanpalvelijat eivät peri taivasten valtakuntaa.

        Jes. 44:9 Jumalankuvien tekijät ovat turhia kaikki tyynni, eivätkä nuo heidän rakkaansa mitään auta; niiden todistajat eivät näe eivätkä tiedä mitään, ja niin he joutuvat häpeään.

        Ap.t. 17:29 Koska me siis olemme Jumalan sukua, emme saa luulla, että jumaluus on samankaltainen kuin kulta tai hopea tai kivi, sellainen kuin inhimillisen taiteen ja ajatuksen kuvailema.

        2. Moos. 20:3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
        4 Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
        5 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
        6 mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.

        2. Kor. 6:14 Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
        15 Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?
        16 Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani".
        17 Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani
        18 ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias".

        Ef. 5:11 älköönkä teillä olko mitään osallisuutta pimeyden hedelmättömiin tekoihin, vaan päinvastoin nuhdelkaakin niistä.

        Tit. 3:10 Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti

        Ilm. 18:4 Ja minä kuulin toisen äänen taivaasta sanovan: "Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa.

        1. Kor. 5:11 Vaan minä kirjoitin teille, että jos joku, jota kutsutaan veljeksi, on huorintekijä tai ahne tai epäjumalanpalvelija tai pilkkaaja tai juomari tai anastaja, te ette seurustelisi ettekä söisikään semmoisen kanssa.

        Matt. 6:24 Ei kukaan voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa.

        Ilm. 22:15 Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.


    • niinpäniiin

      Paavola on ottanut sellaisen kannan, että jos häntä arvostellaan, se on jumalattomien puhetta. Hän ei tajua, että häntä on monta kertaa ojennettu aiheesta, eikä mies ole hetkahtanutkaan parannuksen suuntaan.

      • VarokaaPaavolaa

        Paavola on itse jumalaton mies!


    • PaavolaVäärässäHengessä

      Paavola kirjoittaa: --Israeliin rakennettava kolmas temppeli ja sen eläinuhrijärjestelmä tässä armontalouskaudessa ei ole Jumalan tahto, vaan juutalaisten kapinallinen hanke Jumalaa ja Herran Jeesuksen sovitustyötä vastaan. Kolmas temppeli tulee tuhoutumaan lopunajan ahdistuksen aikana

      Petri Paavola kumoaa Hesekielin kirjan viimeiset luvut väittämällä niiden olevan pelkkiä vertauskuvia. Jumala ei sanele satuja Raamattuun vaan totuutta, joka toteutuu täsmällisesti aikanaan.

      Paavola rohkenee väittämään, että Jerusalemin temppeli tulee olemaan juutalaisten kapinallinen hanke Jumalan tahtoa vastaan. Raamattu kertoo ihan muuta. Se rakennetaan, koska se on Jumalan tahto ja tulee olemaan Jumalan valtaistuimen sija, joka täyttyy Herran kirkkaudesta.

      Hes. 43: 4 Herran kirkkaus meni temppeliin portista, joka on itää kohti. 5 Henki nosti minut maasta ja vei minut sisempään esipihaan, ja minä näin, että Herran kirkkaus täytti temppelin. 6 Joku puhutteli minua, ja minä kuulin sen äänen tulevan temppelistä -- mies seisoi yhä minun vieressäni.

      7 Ääni sanoi minulle: "Ihminen, tämä on minun valtaistuimeni sija ja koroke minun jalkojeni alla. Täällä minä olen asuva Israelin kansan keskellä ikuisesti. "Enää eivät israelilaiset tahraa minun pyhää nimeäni, eivät he eivätkä heidän kuninkaansa, ei heidän uskoton elämänsä eivätkä kuninkaiden kuolleet ruumiit.

      Paavola väittää, että temppeli tulee tuhoutumaan lopun ajan ahdistusten aikoina. Tämäkään ei pidä paikkansa, koska Raamattu sanoo sen olevan Jumalan valtaistuin. Jumala on asuva siellä ikuisesti.

      Paavola on tehnyt vakavaa syntiä. Hän on saarnallaan mitätöinyt monta lukua Raamatusta ja kutsunut Jumalan omaa temppeliä kapinahankkeeksi, joka tulisi tuhoutumaan. Tämä osoittaa, että Paavola on väärässä hengessä oleva eksyttäjä.

      • VarokaaPaavolaa

        Miten Petri Paavola voi tämän jälkeen enää välttää kadotukseen joutumisen? Ei voi. Jokaisesta turhasta sanasta kukin tuomitaan.

        Mt 5: 19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. 20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.


      • Anonyymi

        Ihan ei ihan tiedetä onko Hesekielin kirjan temppeli se mitä nyt on puuhataan ortodoksijuutalaisten parissa, Tuskin on varmaa:
        Hesekielin lukujen 40–48 tulkinnasta on monia mielipiteitä. Osa raamatuntutkijoista ajattelee, että kyseessä on vertauskuva Kristuksen seurakunnasta. Uudessa testamentissa seurakuntaa kutsutaan Jumalan temppeliksi (1. Kor. 3:16, 2. Kor. 6:16, Ef. 2:20–22).
        Sartola:
        Näin ortodoksijuutalaisuus ajattelee palauttavansa Jumalan mielisuosion Israelia kohtaan aloittamalla VT:n uhritoimitukset. (Kaikki materiaali, puvusto, välineistö, kosher-puhdas karjarotu yms ovat jo valmiina). Kolmas Temppeli rakennetaan salamavauhdilla Temppelivuorelle, se on mahdollista jo nyt mutta mahdotonta nykyisen islamilaisen valtakeskittymän hallitessa Temppelivuorta. Muslimit joutuvat kuitenkin taipumaan uuden maailman hallitsija edessä ja juutalaiset rakentavat temppelinsä. Sitä onnea ja autuutta kestää tasan 3½ vuotta. Danielin mukaan vuosiviikon puolivälissä hän lakkauttaa ruokauhrin ja teurasuhrin, astuu sisälle Temppeliin ja julistaa olevansa Jumala, siis ainoa palvonnan kohde.


    • Salomo piti kauniin puheen temppelinn avajaisissa.

      Hän sanoi, että Jumala ei mahdu temppeliin, taivasten taivaatkaan eivät ole hänelle kyllin avarat, hän pyysi kuitenkin Jumalaa katsomaan tämän temppelin puoleen, jonka hän oli rakentanut, koska Jumala oli luvannut nimensä asuvan siinä.
      Salomo pyysi vielä, että Jumala kuulisi myös muukalaisten rukouksen, jotka rukoilevat tähän temppeliin päin, ja tekemään mitä muukalainen pyytää, että hekin uskoivivat Hänen suureen nimeensä ja ojennettuun käsivarteensa.

    • jäiköaamulääkevälistä

      Palstan pahanolon huutelijoilla on näköjään lääkitys jäänyt taas välistä. Kyllä se lääkärin todentamaan sairauteen määrätty lääke pitää ottaa, eikä vältellä lääkettä. Voi tulla muuten piipaa auto viemään tahdonvastaiseen hoitoon..

      • wewewewewewew

        Sinä olet vetänyt päällesi tuomion helvettiin!

        Mt 5:22 ja se, joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.


      • annananteeksisinulle

        Missään kohtaa en ole sanonut sinä hullu, tuo on sairaan ihmisen eli sinun omaa tulkintaasi, tee parannus pimeyden töistäsi niin pelastut.


      • weweweweweew
        annananteeksisinulle kirjoitti:

        Missään kohtaa en ole sanonut sinä hullu, tuo on sairaan ihmisen eli sinun omaa tulkintaasi, tee parannus pimeyden töistäsi niin pelastut.

        Sinun viestisi tarkoittaa sitä, että pidät uskovaa henkilöä mielisairaana ja se vetää päällesi tuomion helvettiin! Tämä pätee taivaan porteille asti, koska Pyhä Henki on antanut ohjeen kirjoittaa tämän viestin. Koettelin viestin siten, että huomioin sinun sanasi ja havaitsin sinun tehneesi kadotuksen vievää syntiä.

        Mt 5:22 ja se, joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.

        Jh 20: 21 Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät." 22 Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki. 23 Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi."


    • oletteharhassatäällä

      Muistakaapa jokainen huutelija täällä, että jokainen teistä fariseuksista tekee kerran tiliä Herran tuomiolla ja silloin ei auta, vaikka kuinka sanoo - musta tuntu, että se ja se oli eksyttäjä ja mulle sanottiin niin ja niin unessa. Voipi tulla silloin yllätyksenä, kuinka olisi pitänyt koetella ne omat harhanäyt, eikä antaa lihan paisua väärän hengen johdatuksessa.. Julistakaa vaan lisää kadotustuomioita, kunhan muistatte tekevänne myös itse tiliä jokaisesta sanasta vielä kerran!!!!

      • niinpäniiin

        Vai sillä lailla. Oliko nämä nyt viisaat sanat? Eivät olleet.

        Paavolaa koetellaan tekojen ja sanojen perusteella vertaamalla hänen kirjoituksiaan Raamattuun. Lain kumoaminen ja Jumalan temppelin pilkkaaminien kapinahankkeiksi ovat kadotukseen vievää syntiä. Jos sinulla olisi Raamatun tuntemusta, niin tämän tietäisit, mutta sinulla ei ole tuntemusta eikä Jumalan kunnoitusta. Et ymmärrä, ettei suusta voi laukoa sinä etkä Paavola mitä tahansa Raamatun vastaista.


    • annananteeksiteille

      Paavola kirjoittaa uusimassa arikkelissa, että hän kuuli äänen sisällään, joka sanoi hänelle: -Missä hengessä olet vaeltanut? Kysymys kohdistuu sen kuulijaan eli Petri Paavolaan itseensä. Paavola kirjoittaa ymmärtäneensä, että kysymys olisi ollut nuhteista yleisölle, mutta hän kiertää sillä sen tosiasian, että lause koskee häntä itseään. Jos lause olisi koskenut muita, niin sen olisi puhuja hänelle ilmoittanut.

      Valhe pyrkii ekumenian kautta saamaan aikaan valheellisen yhteyden, mutta Jumala on ennallistamassa seurakuntaansa todelliseen ykseyteen ja tämän työn Herra on jo aloittanut ja tulee saattamaan päätökseen siitäkin huolimatta, että monet uskovat vastustavat tätä Herran työtä. Kun Jumala ennallistaa seurakuntansa sen alkuperäiseen tilaansa, eli ykseyden tilaan pois hajaannuksen tilasta, niin Jumala itse asettaa palvelijansa seurakuntaansa palvelutehtäviin, johon Herra antaa itse kullekin armoituksen, kyvyn sekä aidon ja todellisen voitelun. Lainaus Petrin kirjoituksesta.

      Kirjoituksessa kerrottiin ekumenian saastaisista juurista, mutta nämä fariseukset täällä eivät tietenkään käsittele itse aihetta vaan menevät henkilöön ollen itse näin ekumenian palvelijoita.

      Osa hengellisistä johtajista ja erilaisten uskonsuuntien sekä herätysliikkeiden paimenista (vanhimmat) ja kristillisistä vaikuttajista, jotka eivät ole kuulleet Pyhän Hengen ääntä ja varoitusta koskien katolisuutta ja ekumeniaa eivät ole kuulleet Jumalan ääntä sen tähden, koska he eivät ole Jumalan valitsemia ja asettamia johtajia, vaan he ovat joko itse itsensä asettaneet johtajiksi tai ihmiset ovat lihan mukaan asettaneet heidät johtajiksi. Tämän tähden he ovat keskittyneet kuuntelemaan lihan ääntä, koska heillä ei ole edellytyksiä ja Jumalan valtuuksia toimia paimenina Jumalan seurakunnassa. Jumala haluaa, että jokainen väärä paimen tunnistaisi tilansa ja luopuisi väärästä johtajuudesta sekä tekisi parannusta ja nöyrtyisi siihen tehtävään, jonka Jumala on varannut heitä varten.

      Jotkut hengelliset johtajat ja erilaisten uskonsuuntien ja herätysliikkeiden paimenet (vanhimmat) ja kristilliset vaikuttajat Suomessa ovat ymmärtäneet katolisuuden ja ekumenian eksytyksen ja petoksen, mutta he ovat ihmispelon tähden olleet hiljaa eivätkä uskaltaneet tuoda esille totuutta. Missä hengessä nämä johtajat ovat vaeltaneet? Osittain Pyhässä Hengessä, mutta he ovat myös kuunnelleet ja uskoneet pahaa henkeä, joka on saanut heidän suunsa sulkeutumaan ihmispelon tähden. Näiden johtajien ihmispelon tähden monet uskovat eivät ole saaneet kuulla totuutta katolisuudesta ja ekumeniasta, jonka tähden he suhtautuvat myönteisesti katolisuuteen ja ekumeniaan eivätkä ymmärrä katolisuuden ja ekumenian olevan eksytys ja petos. Jos nämä johtajat ja kristilliset vaikuttajat eivät tee parannusta ja uskalla julkisesti kertoa totuutta katolisuudesta ja ekumeniasta, niin Jumala ottaa heiltä pois paimenuuden sekä sallii heidän sokeutuvan ja ajautuvan uskossaan karille. Jumala kuitenkin pitkämielisyydessään ja rakkaudessaan kutsuu näitä johtajia tekemään julkisesti parannusta ja tuomaan esille totuuden. Osa näistä paimenista ei ole enää Herran paimenuuden alaisena, vaan lihan paimenuudessa, joka kuuntelee pääosin lihan ääntä ja toimii sen mukaan. Näidenkin paimenten ainoa toivo on rehellinen parannus Jumalan edessä.

      Hävettääkö teitä koskaan vai oletteko vaelluksessanne tulleet häpeälle immuuniksi, kun ette tee parannusta näillä palstoilla vaan jaatte omia tulkintojanne erotettuana asiayhteydestä ja teette näillä toimillanne ns. koettelustanne valhetta joka palvelee laittomuuden etenemistä. Hävetkää ja tehkää parannus pimeyden töistänne.

      • niinpäniiin

        Aloittaja on tehnyt oikeat johtopäätökset, mitä tarkoitti se ääni, joka Paavolan päähän puhui. Se kertoi, että Paavola on väärässä hengessä. Paavola itse yrittä ymmärrää sen asian väärin, ettei se koskisi hänen väärää omaa vaellustaan.


      • teeparannusniinpelastut

        Aloittaja on sairas ihminen, joka tarvitsee apua - hänen pahanolon kostoretkensä ei ole koettelua vaikka hän luuleekin koettelevansa.


      • wewewewewew
        teeparannusniinpelastut kirjoitti:

        Aloittaja on sairas ihminen, joka tarvitsee apua - hänen pahanolon kostoretkensä ei ole koettelua vaikka hän luuleekin koettelevansa.

        Sinä et saa enää syntejäsi anteeksi. Päädyt tuliseen järveen.


      • saatanteeksi

        Herra Jeesus Kristus antaa anyeeksi, kuten kovasydämiselle veljelleni eli sinulle joka sairaana ihmisenä minulle ikäänkuin Herran valtuuttamana jakelet menolippuja kadotukseen


      • Sanan_mukaan_menee
        saatanteeksi kirjoitti:

        Herra Jeesus Kristus antaa anyeeksi, kuten kovasydämiselle veljelleni eli sinulle joka sairaana ihmisenä minulle ikäänkuin Herran valtuuttamana jakelet menolippuja kadotukseen

        Mt 5:22 ja se, joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.

        Jh 20: 21 Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät." 22 Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki. 23 Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi."


      • Sanan_mukaan_menee2

        Vedä vittu päähäsi.


    • kohtuuttakiitos

      Yksin Herralla on oikeus tuomita minut kadotukseen.. Ei yhdelläkään ihmisellä. Sanaa pitäisi tulkita Herran totuuden hengen johdatuksessa, ei omavoimaisesti tulkiten. Saat anteeksi lihallisen tulkintasi jolla viskaat minut kadotukseen. Sairas on eri asia, kuin hullu - sairas tarvitsee apua ja olisi kovasydämistä kieltää häneltä sielunhoidollinen apu.

      • Mennään.Raamatun.mukaan

        Jos Pyhä Henki käskee ilmoittamaan tuomiosta, niin se on pätevät. Sellaisesta opettaa Raamattu. Tämä myös tarkoittaa sitä, ettei synninpäästökään voi olla pätevä ilman Pyhän Hengen antamaa ohjetta.

        Jh 20: 21 Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät." 22 Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki. 23 Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi."


    • niinpäniiin

      On merkille pantavaa, kun Petri Paavolan levittämä eksytys paljastetaan koettelemalla hänen kirjoituksia Raamatulla, niin paikalle tulee suorastaan demonisen raivon vallassa olevia, jotka haukkuvat asiallista koettelua mielisairaudeksi. Paavolaa tulee heti puolustamaan kaiken maailman väärässä hengessä olevat pilkkaajat.

      Jos paholainen älähtää heti, kun Paavolan synnit paljastetaan, niin se kertoo, että Paavola on väärän henkilön asiamies. Se on tässä hyvä asia, että totuus voittaa ja pimeydessä raivoavat pilkkaajat saavat tuomiot tekojensa mukaan.

    • totuuttapyydän

      Jh 20: 21 Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät." 22 Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki. 23 Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi."

      Eli jaat tulkitsemalla lakihenkisesti kadotustuomion minulle - kuka olet sano nimesi - jos olet Herran profeetta niin kerrot sen minulle tässä ja nyt rehellisesti ja lopetet nimimerkin takaa huutelun..

      • weweeweweweweew

        Olen saanut viestit Pyhältä Hengeltä. Se riittäköön sinulle. Koettele asia lukemalla ne viestit, jossa toista uskovaa haukutaan pakkohoidon tarpeessa olevaksi mielisairaaksi, joka ei ole ottanut lääkkeitään. Eikös tällaiseen mukan voi Pyhä Henki puuttua. Kyllä puuttuu. Antamani ilmoitus pätee taivaan porteille asti.

        KUULE TAI OLE KUULEMATTA.

        Mt 5:22 ja se, joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.


    • niinpä_niin

      Kutsuiko Jeesus palvelijansa tuomitsemaan vaiko kenties etsimään tämän maailman syntisiä parantaakseen heidät evankeliumin rakkaudessa. En kommentoi enää enempää - sillä, ette edes paljasta henkilöllisyyttänne vaikka sanotte olevanne Herran profeettoja.

      • Mennään.Raamatun.Mukaan

        Saarnaat korvasyyhyyn. Herra on ennekin käskenyt lukemaan syntisille tuomion.

        Hesekiel 25: 1 Minulle tuli tämä Herran sana: 2 "Ihminen, käännä katseesi kohti Ammonin maata ja julista sen kansalle tuomio. 3 Sano sille: Kuule Herran Jumalan sana. Näin sanoo Herra Jumala: Sinä ilkuit ja sanoit: 'Siitä sait', kun minun temppelini saastutettiin, kun Israelin maata hävitettiin ja kun Juudan kansaa vietiin vankina vieraaseen maahan.

        Hesekiel 29: 1 Oli kymmenes vuosi, kymmenennen kuun kahdestoista päivä, ja minulle tuli tämä Herran sana: 2 "Ihminen, käännä katseesi kohti faraota, Egyptin kuningasta, ja julista tuomio hänelle ja koko Egyptille. 3 Sano hänelle: Näin sanoo Herra Jumala: -- Farao, Egyptin kuningas, minä käyn sinua vastaan!


      • Anonyymi

        Älä välitä. Nämä weweweet eivät ole profeettoja, vaan aidosti pahoja, eksyneitä, fanaattisia tolloja ja ottaneet sinut kohteekseen, koska puhut oikein katolisesta kirkosta ekumeniasta ym


    • 86894986877

      Ääniä kuulevalle suosittelen hoitoon menemistä.

      • wewewewewewe

        Teit Pyhän Hengen pilkaa. Pelastumisesta on tullut sinulle mahdotonta.


      • wewewewwwwweewe

        Se joka samaistaa itsensä ja Pyhän Hengen, korottaa itsensä Jumalan vertaiseksi. Kuulostaako tutulta? Lue Hesekiel 28:1-2, senkin herjaaja.


    • niinpä_niin

      Tulkitset omiasi taas, en ole haukkunut mielisairaaksi vaan apua tarvitsevaksi sairaaksi ihmiseksi. Jos olisit rehellinen paljastaisit nimesi, kotikuntasi ja puhelinnumerosi ja voisimme keskustella tämän asian, kuten toistensa virheitä ymmärtävät ihmiset ja en tulkitsisi näin tekstiäsi panetteluna, pilkkana tai väärän hengen manifestaationa..

      • wewwewewewewewe

        Sinä olet tehnyt kuoleman syntiä ja Raamatun mukaan sinut tulee poistaa muiden uskovien keskuudesta. Antaa kuolleitten haudata kuolleet.


      • juridica

        On eri asia sanoa, että toinen tarvitsee ammattiapua kuin, että tarvitsee ammattiapua sairauden vuoksi tavalla, jonka lukija ymmärtää tarkoittavan mielisairautta.


    • niinpä_niin

      Matt 12:
      30 Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan; ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa.
      31 Sentähden minä sanon teille: jokainen synti ja pilkka annetaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen pilkkaamista ei anteeksi anneta.
      32 Ja jos joku sanoo sanan Ihmisen Poikaa vastaan, niin hänelle annetaan anteeksi; mutta jos joku sanoo jotakin Pyhää Henkeä vastaan, niin hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä maailmassa eikä tulevassa.
      33 Joko tehkää puu hyväksi ja sen hedelmä hyväksi, tahi tehkää puu huonoksi ja sen hedelmä huonoksi; sillä hedelmästä puu tunnetaan.
      34 Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
      35 Hyvä ihminen tuo hyvän runsaudesta esille hyvää, ja paha ihminen tuo pahan runsaudesta esille pahaa.
      36 Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä.
      37 Sillä sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi."

      Kun tutkimme koko Raamatun ilmoitusta Pyhän Hengen pilkasta, niin sen lopputuloksena Pyhän Hengen pilkan voi tehdä vain sellainen ihminen, joka on ollut uskossa ja luopunut uskosta ja sen jälkeen julkisesti herjaa ja pilkkaa Jumalaa. Luopuminen uskosta ei ole vielä Pyhän Hengen pilkka, vaan luopuminen ja julkinen Jumalan pilkkaaminen ja herjaaminen. Lainaus halveksimenne Petri Paavolan sivulta.

      Tuo esimerkki osoittaa jo, etten ole tehnyt kuolemansyntiä vaikka palstan lain opettajat niin sanovat tuolla ylempänä. Petri Paavola toimii omalla nimellään ja jos joku sanoo itseään Herran profeetaksi pitäisi hänen luopua anonymiteetistään ja tulla julkisuuteen aivan, kuten Petri, Tapani Suonto jne ovat tehneet.

      Poistakaa minut seurakunnastanne, kuten Daavidin huoneen nokkamies, mutta muistakaa että olen rikkonut vain veljiäni en pyhää henkeä vastaan.

      • niinpäniiiin

        Tämä ei pidä paikkansa. Fariseukset olivat uskossa. Jumalan tekemien voimatekojan haukkuminen paholaisesta, on Pyhän Hengen pilkkaa, joka vie pois mahdollisuuden pelastua.

        Raamatussa on myös muitankin syntejä, josta uskova voi menettää pelastuksensa esim. Ilmestyskirjan väärentäminen.


      • Raamatun.mukaan

        Perti Paavola ei ole luotettava opettaja. Jos turvaudut häneen, niin teet taas virheen.

        Pyhän Hengen pilkka on selvästi opetettu mm. Markuksen evankeliumissa. Sen ymmärtämiseksi on hyvä tiedostaa, että Jeesus ja fariseukset olivat eri mieltä siitä, mitä pyhissä kirjoituksissa tarkoitettaan. Jeesus opetti oikein ja Pyhä Henki vahvisti opetuksen parantamalla sairaita. Fariseukset eivät keksineet muuta kuin pilkata tekoa Belsebubin tekosiksi puolustaakseen omaa mielipidettään uskonnosta. Tämä oli Pyhän Hengen pilkkaa, jota ei voi saada anteeksi. Kadotustumiota ei voi estää edes se, että pilkan julki lausunut on tunnustanut uskonsa Jeesuksen Kristukseen, sillä taivaaseen pelastuu vain ne, jotka tekevät Jumalan tahdon.

        Mk 3: 20 Jeesus palasi sitten kotiin, ja kansaa kerääntyi taas niin paljon, etteivät hän ja opetuslapset edes päässeet syömään. 21 Kun Jeesuksen omaiset kuulivat kaikesta tästä, he lähtivät sinne ottaakseen hänet huostaansa, sillä he luulivat, että hän oli poissa tolaltaan.

        22 [i] Mutta lainopettajat, joita oli tullut Jerusalemista, sanoivat: "Hänessä on Belsebul*, itsensä pääpaholaisen voimin hän pahoja henkiä karkottaa." 23 Silloin Jeesus kutsui heidät luokseen ja puhui heille vertauksin: "Miten Saatana voi ajaa ulos Saatanan? 24 Jos valtakunta jakautuu ja taistelee itseään vastaan, se ei voi kestää, 25 eikä myöskään perhe kestä, jos sitä repivät riidat. 26 Ja jos Saatana nousee itseään vastaan, se ei voi kestää, vaan sen loppu on tullut. 27 Eihän kukaan voi tunkeutua väkevän miehen taloon ja ryöstää hänen tavaroitaan, ellei ensin sido häntä. Vasta sitten hän voi ryöstää talon ja tavarat. 28 Totisesti: Kaikki tullaan antamaan ihmisille anteeksi, kaikki synnit ja herjaukset, miten he sitten herjaavatkin. 29 Mutta jos joku herjaa Pyhää Henkeä, hän ei saa ikinä anteeksi vaan on syypää ikuiseen syntiin." 30 He näet olivat sanoneet, että Jeesuksessa oli saastainen henki.


      • wewewewewewewewe

        Uskovan pilkkaaminen mielisairaaksi on synti, joka on eräissä tapauksissa verrannollinen Pyhän Hengen pilkkaan. Kun tietää toisen uskovan Jumalaan ja pitää asiaa mielisairautena, niin herja kohdistuu itse Jumalaan. Jos toinen jakaa vanhurskaan ja totuuteen perustuvan sanoman Pyhälä Hengeltä ja sitä herjaa mielisairaudeksi, niin herja ei pelkästään kohdistu ihmiseen vaan myös sanoman lähettäjään Pyhään Henkeen.

        Mt 5:22 ja se, joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.

        Olen saanut sellaisen opetuksen Pyhältä Hengeltä, että Hän varjelee omansa tekemästä kuolemansyntiä, mutta ylpeät hän paaduttaa ja tarvittaessa salii heidän tekevän kuolemansyntiä, etteivät he pelastu ja jotta he saisivat kovat tuomiot. Tällaista paaduttamista tapahtuu tällä hetkellä seurakuntien keskuudessa, koska tuomio alkaa Jumalan huoneesta, kuten alla olevassa viisaassa viestissä huomautettu.


    • Toimeksisaaneena

      Avoin viesti Suomi24:lla kirjoittaville,

      Pyhän Hengen vastustaminen käyttämällä syytöksiä mielisairaudesta tai saatanallisuudesta on kadotukseen vievää syntiä. Ettekö te sosiaalisessa mediassa kirjoittelevat ole tätä asiaa ymmärtäneet Raamatusta? Tämä on Raamatussa selvästi sanottu. Viisas pitää kielensä kurissa, eikä lauo takaisin tällaisia typeryyksiä.

      Maltti on vattia. Tutkikaa huolella, onko aihetta raamatunopettajasta esitettyyn kritiikkiin. Älkää heti yrittäkö puolustaa kuuluisaa opettajaa, vaan perehtykää Sanan mukaan, onko aihetta kritiikkiin. Jos on aihetta, silloin voi olla Pyhällä Hengellä myös aihetta huomauttaa asiasta.

      Fariseukset eivät ajatelleet omaa uskonnollista itsevarmuuttaan pidemmälle, kun Jeesus tuli opettamaan Raamattua heitä paremmin. Syyttelivät Jeesusta Belsebubin voimilla toimivaksi, mikä laskettiin Pyhän Hengen pilkkaamiseksi, jota ei saa koskaan anteeksi. Tällaista pilkkaa tuli seurakunnan vastuuhenkilöiden taholta, joiden pitäisi olla hyvänä esimerkkinä seurakunnalle.

      Jumala on tällaista ylpeyttä vastaan. Silloin saa kadotustuomion, kun ei osaa pitää kieltään kurissa, mutta se ei yleensä johdu yhdessä tilanteesta. Farisukset olivat pitkään julistaneet perinnäissääntöjään ja yrittivät pitää niistä kiinnin tökeröillä keinoilla. Sitten tuli se päivä, jolloin fariseuksen armonaika päättyi. Se tuli yllättäen, kuin tulee varas yöllä. He eivät olleet valvoneet ja pyhittäneet totuudella elämäänsä.

      Raamattu sanoo, olkaa vieraanvaraisia, koska ette voi tietää, milloin majoitatte Jumalan lähettämän enkelin. Mieleeni tuli, etteikö enkeli osaisi naputella tietokonettakin ja vielä siten inhimillisesti, että jokunen merkityksetön kirjoitusvirhe vilahtaa sekaan.

      Tämä keskustelu on kaikesta surullisuudesta huolimatta opettava kertomus siitä, että nöyryys ja Sanassa pysyminen on kaita tie, jota pitkin on kuljettava. Maltti on valttia. Kääntymys on paikallaan, kun harhassa olevan raamatunopettajan synnit tulevat julki. Silloin paljastuu teidän sydämestään, mitä te oikeasti rakastatte: totuutta vai ihmistä.

      Jumala edellyttää jokaiselta saarnaajalta, että he pysyvät täsmälleen Jumalan Sanassa, mitään siihen lisäämättä ja mitään siitä pois ottamatta. Muuten te voitte kohdata Jumalan lähettilään, joka antaa sen viimeisen mahdollisuuden tehdä parannus. Silloin Pyhän Hengen vastustaminen väärillä keinoilla on se hetki, jolloin vastustajan armonaika päättyi.

      Muistakaa, että tuomio alkaa Jumalan huoneesta. Tuomitut raamatunopettajat saavat kuumimmat paikat tulisesta järvestä. Herran pelko on viisauden alku.

    • rauhaaeitoraa

      Taas kirjoittelet omiasi, joten kirjoitan seuraavan isoin kirjaimin, josko sitten näkisit selvemmin. ETKÖ YMMÄRRÄ SAIRAUDEN JA MIELISAIRAUDEN EROA? PAKKOMIELTEINEN SPÄMMÄÄMINEN KYMMENISSÄ KETJUISSA PP:STÄ AIHEUTTAA LÄHINNÄ HUOLTA KIRJOITTAJAN TAI KOETTELIJAN OMASTA TERVEYDESTÄ. Olette julistaneet kadotustuomioita täällä kansanne eri mieltä oleville, ehkä hieman rajuin sanan kääntein teitä arvostelleille. Miksi spämmäätte kymmeniä viestiketjuja samasta aiheesta, mutta väistätte tai hyökkäätte heti jos pyytää teiltä sitä samaa läpinäkyvyyttä jota peräätte Paavolaltakin. Miksi ette esiinny omalla henkilöllisyydellänne vaan jätätte vastaamatta tai juoksette sanan taakse piiloon - sanoen, että olette saaneet Herralta valtuutuksen. Eikö olisi rehellisempää kirjoitella omalla nimellä silloin kun sanoo olevansa Herran profeetta.En painosta tai pakota teitä ymmärtämään, mitä ajan takaa mutta leimaamalla eri mieliset saatanan lähettiläiksi teette vain hallaa omille pyrkimyksillenne.

      • weweweweweww

        Malakian kirjan kirjoittajaa ei tiedetä ollenkaan. Hän oli anonyymi. Siitä huolimatta sen kirjan sivuilla Jumala tuomitsi koko juutalaisen papiston. Ei tiennyt Simsonin vanhemmatkaan, kuka enkeli heidän luona oli käynyt, kun ei nimeään kertonut. Miksi heidän olisi pitänyt se tietää???

        Sinua ei ole tuominnut profeetta vaan Pyhä Henki palvelijansa välittämän viestin kautta. Henkilön nimellä ei ole merkitystä. Pyhä Henki on tuominnut sinut tekojesi mukaan, jotka on helppo tarkistaa edellä olevista kommenteistasi. Sinun teoillasi on merkitystä.

        Sinusta on tehty varoittava esimerkki muille, että edes joku helluntailainen voisi pelastua. Jos ottaa sinusta esimerkkiä, niin ei voi pelastua.


      • teevalheestaparannus

        Kas, kun en edes ole helluntailainen eli sanoillasi valehtelet päälleni.


      • wewewewewwewewew
        teevalheestaparannus kirjoitti:

        Kas, kun en edes ole helluntailainen eli sanoillasi valehtelet päälleni.

        Kas, kun tämä on helluntailaisten palsta, jota lukee toiset helluntailaiset. Sitä toiseksi viimeinen virkkeeni tarkoitti. En väittänyt sinun olevan helluntailainen. Sinulla on aivan selvästi käärmeen suu.


      • parannukseen

        Selvitän ip-osoitteesi ja henkilöllisyytesi..


      • wewewewewew
        parannukseen kirjoitti:

        Selvitän ip-osoitteesi ja henkilöllisyytesi..

        No kerroppa sitten oma henkilöllisyytesi. Se paljastuu samalla ;-D


      • parannus

        Kerron henkilöllisyytesi hänelle, jota täällä sanoillanne ruoskitte..


      • parannus

        Toiseksi kirjoitan muulta, kuin omalta koneeltani.. :)


      • wewewewewwe
        parannus kirjoitti:

        Kerron henkilöllisyytesi hänelle, jota täällä sanoillanne ruoskitte..

        Jaaha ! Käsitykseni mukaan saat tietää IP-osoitteesta kunnan nimen. Voin sen sulle kertoa: Espoo.


      • Juridica
        parannus kirjoitti:

        Kerron henkilöllisyytesi hänelle, jota täällä sanoillanne ruoskitte..

        Jäitä hattuun, Petri Paavola on julkisuuden henkilö, jolla ei ole samaa yksityisyyden suojaa, mitä on muilla kansalaisilla. Sanavapauslaki sallii julkisen valvonnan ja antaa oikeuden kovasanaisestikin arvostella julkisuudessa esiintyvien toimintaa. Uskonnollisen arvostelun osalta oikeuskäytäntö on ollut sallivaa.

        Huomauttaisin, että laki suojaa yksityiselämän arkaluontoisia tietoja. Kukaan ei saa ilman ao. henkilön suostumusta julkaista tietoja ihmisen sairauksista yms. Valheellisen tiedon julkaiseminen voi olla törkeä kunnianloukkaus, joka tulee kyseeseen aina, kun Suomi24 foorumissa julkaistaa väärä tietoa. Toiminnan arvostelu ei yleensä ole kunnianloukkaus, koska sitä suojaa Suomen sananvapauslainsäädäntö. Yksityiselämää loukaavan tiedon levittäminen on aina rikos, josta voidaan tuomita vankeuteen kahdeksi vuodeksi.


    • vastauksiakiitos

      Kuka sitten on luotettava opettaja, sanokaa se jo viimein älkääkä juosko kokoajan karkuun, jos teiltä joku jotain kysyy.

      • niinpäniiin

        Raamattu!! Silloin menee hyvin jos uskoo sen ja toimii sen mukaan. Harva niin tekee.


    • vastauksia_kysyvälle

      Pitäähän jonkun opettaa sanaakin. Ihminenhän eksyy jos hänellä ei ole muuta, kuin raamattu ja jos hän nähdessään ihmeitä ( kultapöly ilmassa, hyvä tuoksu nenän alla, kirkastuvat halogeenivalot tms. ihmeet ) uskoo automaattisesti koettelematta niiden olevan Herrasta Jeesuksesta. Niin minäkin kauan sitten kuvittelin Herran kirjaimellisesti puhuvan, kuin ihminen ihmiselle. Sydämelle kuitenkin laskettiin asioita, toisin kuin olin kuvitellut.. Ensimmäiset apostolitkin opettivat sanaa, joten sananopetus on tänään yhtä tärkeää, kuin 2000 vuotta sitten. Eikö teitä kukaan opeta vai onko teillä jokin syy välttää opetusta? Kelpaako teille kukaan opettamaan sanaa, sen haluaisin tietää..

    • jkgjkjg

      Paavola julkaisi 9.12.2017 artikkelin Piipposten JDS opista. Mattila oli kaksi päivää sitä ennen julkaissut nettivideon samasta aiheesta. Paavola jatkaa toisten kirjoitusten matkimista taas.

      Paavola ei ollut muuten edes ensimmäinen, joka varoitti Patrick Tiaisesta. Paavola mitä todennäköisimmin otti mallia tässäkin asiassa aiemmin kirjoitetusta.

      Paavola toteuttaa sitä samaa mitä paholainenkin tekee, joka on matkiminen, kun itse ei pysty uutta rakentaa ja luota. Paholainen yrittää matkia olevansa Jumala. Paavola yrittää matkia olevansa ylipappi, vaikka onkin itse väärässä hengessä.

      Kun seuraa Paavolasta käytyä nettikeskustelua, niin Paavolan artikkeleista löytyy koko ajan vaarallisia virheitä. Mieshän on ammattieksyttäjä.

    • Paavolaa täytyy itse asiassa kehua. Koko vuoskymmenten tohkaamisen jälkeenkään en ole tavannut yhtä ovelaa ja oikeaoppisuutta lähes huomaamatta hipovaa eksyttäjää kuin mitä on Paavola.

    • Hölkrölltlgkoe

      Tahdoin tulla kertomaan koko kansalle että söin joulutortun

    • surullinen_ketju

      ”Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi; sillä millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan. Matt. 7:1-2

      Älkääkä tuomiko, niin ei teitäkään tuomita; älkää kadotustuomiota lausuko, niin ei teillekään kadotustuomiota lausuta. Antakaa anteeksi, niin teillekin anteeksi annetaan. Luuk. 6:37

      Älkää panetelko toisianne, veljet. Joka veljeään panettelee tai veljensä tuomitsee, se panettelee lakia ja tuomitsee lain; mutta jos sinä tuomitset lain, niin et ole lain noudattaja, vaan sen tuomari. Yksi on lainsäätäjä ja tuomari, hän, joka voi pelastaa ja hukuttaa; mutta kuka olet sinä, joka tuomitset lähimmäisesi? Jaak. 4:11-12

      Mutta sinä, minkätähden sinä tuomitset veljeäsi? Taikka sinä toinen, minkätähden sinä halveksit veljeäsi? Sillä kaikki meidät asetetaan Jumalan tuomioistuimen eteen. Sillä kirjoitettu on: ”Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, minun edessäni pitää jokaisen polven notkistuman ja jokaisen kielen ylistämän Jumalaa”. Niin on siis meidän jokaisen tehtävä Jumalalle tili itsestämme. Älkäämme siis enää toisiamme tuomitko, vaan päättäkää pikemmin olla panematta veljenne eteen loukkauskiveä tai langetusta. Room. 14:10-13

      Minä ihmettelen missä määrin näkyy uskovien keskuudessa Jumalan armo ja rakkaus toinen toistamme kohtaan? Missä on armo? Missä on anteeksiantamus? Teenkö minä toisille sitä mitä haluaisin itselleni tehtävän? Haluaisinko itse, että jokaista virhettäni ja väärää sanaani nostettaisiin esiin ja moitittaisiin, peräti julkisesti. Näenkö virheet itsessäni yhtä selkeästi kuin toisissa?

      Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi? Taikka kuinka saatat sanoa veljellesi: ’Annas, minä otan rikan silmästäsi’, ja katso, malka on omassa silmässäsi? Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, ja sitten sinä näet ottaa rikan veljesi silmästä. Matt. 7:3-5

      Eikö meidän tulisi olla sanoillamme ja teoillamme Jumalan eikä vihollisen puolella? Kun Jumala haluaa minua rohkaista ja kannustaa ja antaa minulle syntini anteeksi, eikö minun tulisi tehdä näin myös toisille? Emmehän estä anteeksiantoa omasta elämästämme?

      Ja kun te seisotte ja rukoilette, niin antakaa anteeksi, jos kenellä teistä on jotakin toistansa vastaan, että myös teidän Isänne, joka on taivaissa, antaisi teille anteeksi teidän rikkomuksenne.” Mark. 11:25

      On oikein ja Raamatun mukaista arvoida ihmisen puhumaa sanomaa eli sitä onko se yhtä Jumalan Sanan eli Raamatun kanssa. Mutta kun ihminen puhuu tai saarnaa sitä mitä Jumala on hänelle opettanut, tuo hän siinä esiin aina osan myös itsestään. Näemmekö silloin hänet Jumalan luomana ainutlaatuisena persoonana? Ja jos emme pidä siitä mitä näemme, näemmekö silloin tämän ihmisen Jumalan Hengen silmin vai lihan silmin?

      Yksin Jumala on täydellinen ja vaikka me tietäisimme olevamme Hänen omansa, haluavamme täydestä sydämestä seurata Jeesusta ja totella Jumalan tahtoa ja kuulevamme Häntä, olemme alttiita Hengen sijaan lihan vietäviksi. Tämä Raamatunkohta on totta jokaisen meidän elämässämme; Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista. 1. Kor. 13:9. En ole tavannut vielä yhtään ihmistä maan päällä, joka olisi täydellinen. Yksin Jeesus Kristus on ja oli maanpäällä eläessäänkin täydellinen. Meidän tulee kasvaa Hänen läheisyydessään ja Hänen tuntemisensa kautta Hänen kaltaisekseen. Se tapahtuu kuolettamalla lihaamme, Jumalan Sanan ja Pyhän Hengen avulla. Jumalan Sana kehoittaakin meitä olemaan Hänen kaltaisensa, täydelliset.

      Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on. Matt. 5:48

      Meidän lihamme (eli ruumis ja sielu =mieli, tahto, tunteet) on kuitenkin vaikea alistua Hengen alle. Ja joudumme tekemään työtä yhdessä Jumalan kanssa, jotta Hänen Henkensä saa meissä tilaa toimia. Kun annamme itsemme ja koko elämämme Jumalalle, meidän tulee myös haluta muuttua. Meidän tulee haluta tehdä elämässämme se mitä Jumala meiltä odottaa.

      Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä. Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte. Gal. 5:16-17

      Meidän sisimmässämme, ajatuksissamme on tavallaan jatkuva kaksitaistelu siitä kumpi meitä saa hallita, liha vai Henki. Meidän tulee haluta kasvaa hengellisesti. Jumala haluaa meidän kasvavan hengelliseen aikuisuuteen. Meidän tulee kuolettaa Jumalan avulla lihallinen tapamme toimia ja haluta Jumalan Pyhän Hengen ohjaamaa elämää. Jumalan Sana kehoittaa meitä nimenomaan tutkimaan ja koettelemaan itseämme. Meidän tulisi pyytää Jumalaa paljastamaan meistä itsestämme mikä meitä hallitsee. Mitkä ovat meidän motiivimme ja asenteemme? Ohjaako elämämme valintoja, sanoja ja tekojamme Jumalan Henki? Haluammeko todella totella koko Jumalan Sanan totuutta täydestä sydämestä?

      Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus,

    • surullinen_ketju

      ”Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi; sillä millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan. Matt. 7:1-2

      Älkääkä tuomiko, niin ei teitäkään tuomita; älkää kadotustuomiota lausuko, niin ei teillekään kadotustuomiota lausuta. Antakaa anteeksi, niin teillekin anteeksi annetaan. Luuk. 6:37

      Älkää panetelko toisianne, veljet. Joka veljeään panettelee tai veljensä tuomitsee, se panettelee lakia ja tuomitsee lain; mutta jos sinä tuomitset lain, niin et ole lain noudattaja, vaan sen tuomari. Yksi on lainsäätäjä ja tuomari, hän, joka voi pelastaa ja hukuttaa; mutta kuka olet sinä, joka tuomitset lähimmäisesi? Jaak. 4:11-12

      Mutta sinä, minkätähden sinä tuomitset veljeäsi? Taikka sinä toinen, minkätähden sinä halveksit veljeäsi? Sillä kaikki meidät asetetaan Jumalan tuomioistuimen eteen. Sillä kirjoitettu on: ”Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, minun edessäni pitää jokaisen polven notkistuman ja jokaisen kielen ylistämän Jumalaa”. Niin on siis meidän jokaisen tehtävä Jumalalle tili itsestämme. Älkäämme siis enää toisiamme tuomitko, vaan päättäkää pikemmin olla panematta veljenne eteen loukkauskiveä tai langetusta. Room. 14:10-13

      Minä ihmettelen missä määrin näkyy uskovien keskuudessa Jumalan armo ja rakkaus toinen toistamme kohtaan? Missä on armo? Missä on anteeksiantamus? Teenkö minä toisille sitä mitä haluaisin itselleni tehtävän? Haluaisinko itse, että jokaista virhettäni ja väärää sanaani nostettaisiin esiin ja moitittaisiin, peräti julkisesti. Näenkö virheet itsessäni yhtä selkeästi kuin toisissa?

      Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi? Taikka kuinka saatat sanoa veljellesi: ’Annas, minä otan rikan silmästäsi’, ja katso, malka on omassa silmässäsi? Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, ja sitten sinä näet ottaa rikan veljesi silmästä. Matt. 7:3-5

      Eikö meidän tulisi olla sanoillamme ja teoillamme Jumalan eikä vihollisen puolella? Kun Jumala haluaa minua rohkaista ja kannustaa ja antaa minulle syntini anteeksi, eikö minun tulisi tehdä näin myös toisille? Emmehän estä anteeksiantoa omasta elämästämme?

      Ja kun te seisotte ja rukoilette, niin antakaa anteeksi, jos kenellä teistä on jotakin toistansa vastaan, että myös teidän Isänne, joka on taivaissa, antaisi teille anteeksi teidän rikkomuksenne.” Mark. 11:25

      On oikein ja Raamatun mukaista arvoida ihmisen puhumaa sanomaa eli sitä onko se yhtä Jumalan Sanan eli Raamatun kanssa. Mutta kun ihminen puhuu tai saarnaa sitä mitä Jumala on hänelle opettanut, tuo hän siinä esiin aina osan myös itsestään. Näemmekö silloin hänet Jumalan luomana ainutlaatuisena persoonana? Ja jos emme pidä siitä mitä näemme, näemmekö silloin tämän ihmisen Jumalan Hengen silmin vai lihan silmin?

      Yksin Jumala on täydellinen ja vaikka me tietäisimme olevamme Hänen omansa, haluavamme täydestä sydämestä seurata Jeesusta ja totella Jumalan tahtoa ja kuulevamme Häntä, olemme alttiita Hengen sijaan lihan vietäviksi. Tämä Raamatunkohta on totta jokaisen meidän elämässämme; Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista. 1. Kor. 13:9. En ole tavannut vielä yhtään ihmistä maan päällä, joka olisi täydellinen. Yksin Jeesus Kristus on ja oli maanpäällä eläessäänkin täydellinen. Meidän tulee kasvaa Hänen läheisyydessään ja Hänen tuntemisensa kautta Hänen kaltaisekseen. Se tapahtuu kuolettamalla lihaamme, Jumalan Sanan ja Pyhän Hengen avulla. Jumalan Sana kehoittaakin meitä olemaan Hänen kaltaisensa, täydelliset.

      Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on. Matt. 5:48

      Meidän lihamme (eli ruumis ja sielu =mieli, tahto, tunteet) on kuitenkin vaikea alistua Hengen alle. Ja joudumme tekemään työtä yhdessä Jumalan kanssa, jotta Hänen Henkensä saa meissä tilaa toimia. Kun annamme itsemme ja koko elämämme Jumalalle, meidän tulee myös haluta muuttua. Meidän tulee haluta tehdä elämässämme se mitä Jumala meiltä odottaa.

      Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä. Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte. Gal. 5:16-17

      Meidän sisimmässämme, ajatuksissamme on tavallaan jatkuva kaksitaistelu siitä kumpi meitä saa hallita, liha vai Henki. Meidän tulee haluta kasvaa hengellisesti. Jumala haluaa meidän kasvavan hengelliseen aikuisuuteen. Meidän tulee kuolettaa Jumalan avulla lihallinen tapamme toimia ja haluta Jumalan Pyhän Hengen ohjaamaa elämää. Jumalan Sana kehoittaa meitä nimenomaan tutkimaan ja koettelemaan itseämme. Meidän tulisi pyytää Jumalaa paljastamaan meistä itsestämme mikä meitä hallitsee. Mitkä ovat meidän motiivimme ja asenteemme? Ohjaako elämämme valintoja, sanoja ja tekojamme Jumalan Henki? Haluammeko todella totella koko Jumalan Sanan totuutta täydestä sydämestä?

      Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus,

    • Salomo

      surullinen_ketju
      Aamen! Hyvä kirjoitus.
      Herra ei siunaa panettelijoita.

    • Paavola_on_eksyttäjä

      Petri Paavola on omaksunut Jehovan todistajien oppeja ja yrittää syöttää niitä lusikalla helluntailaisille ja luterilaisille. Paavola sanoo, että Jeesus on Jumala, mutta ei ole Isä. Hän myös sanoo ristiriitaisesti oman opetuksensa kanssa, että Jumala on kolmiyhteinen, mutta kun hän alkaa selittämään asiasta, niin hän jakaa Jumalan Isään ja Poikaan, kuten tekevät Jehovan todistajat.

      Raamatun mukaan Isä ja Poika ovat yhtä. Jeesus on Isä Jumala, joten Paavola eksyttää väärällä opetuksellaan.

      "Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille. Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas." (Jes 9:6)

      "Minä ja Isä olemme yhtä." (Joh 10:30)

      "Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi: tässä ovat käteni. Ojenna kätesi ja pistä se kylkeeni. Älä ole epäuskoinen, vaan usko!" Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!" (Joh 20:27,28)

      Paavolan kierot jutut sen kun jatkuvat. Hän opettaa väärin, ettei kasteessa saa syntejä anteeksi eikä kastevesi pese syntejä pois. Tämä on jyrkästi ristiriidassa Raamatun kanssa. Paavola antaa kierosti laaditun tekosyyn luterilaisille, ettei heidän tarvitse ottaa uskovien upotuskastetta, vaikka Jeesus sitä edellyttää pelastuksen ehtona.

      "Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen." (Mark 16:15,16)

      "Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan." (Ap.t 2:38)

      "Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.'" (Ap.t 22:16)

    • Salomo

      Voisitko kaiken tämän kaiken syyttäjän energiasi kohdentaa jonnekin muualle (please), vaikka ihmisten evankelioimiseen ja kertoa heille pelastavasta Herrasta Jeesuksesta ja siitä että pelkkä lapsikaste ei kanna taivaaseen, vaan tarvitaan myös uskoon tulo?

      • fhe

        Petri Paavola muuten opettaa, ettei kasteessa saa syntejä anteeksi. Hän opettaa, ettei kastevesi pese syntejä pois. Raamatun mukaan nimenomaan niin tapahtuu.

        Ap.t 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

        Ap.t 22:16 Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'

        Paavola sanoo, ettei kaste pelasta ja kyse on vain hyvän omantunnon hankkimisesta. Tämä jos mikä on kieroa eksyttämistä. Kasteessa saa synnit anteeksi Jeesuksen Kristuksen nimessä ja kastevesi pesee puhtaaksi, koska kastettu uskoo. Paavola erottaa kasteen ja uskon toisistaan ja saa aikaan sellaisen harha, ettei kastetta oikeasti tarvitse ottaa, mikä kelpaa luterilaisille, jotka eivät halua tulla kastetuksi raamatullisella tavalla. Jeesus sanoi, ettei ilman kastetta voi pelastua, joten Paavola puhuu höpö höpö juttuja.

        Mark 16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. 16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.


    • Salomo

      Ja mä kun luulin että Jeesuksen veri pesee synnit pois... Eikö saa tulla uskoon muualla kuin kasteessa?

    • Nyt.on.parannuksen.aika

      Nimimerkki "surullinen_ketju"kirjoitti selvät sanat.
      Nuo parjaajat eivät itse saa mitään hyvää aikaan, vain huonoa. He ovat katkeruuden mieltä levittäviä mustamaalareita. Uskonkoetuksissa eivät kestä. Parjaajat eivät voi edes rukoilla, koska eihän Jeesus suostu kääntämään heille kasvojaan ja armahtamaan. Hän ei hyväksy ihmistä, joka mustamaalaa oikeita sukovia.
      Tee rakas parjaaja parannus synneistäsi. Pyydä anteeksi Petri Paavolalta. Hän antaa kyllä anteeksi. Ja ennen muuta saat anteeksi syntisi Jumalalta. 1 Joh. 1:7-9. Jeesuksen veri puhdistaa kaikesta synnistä.

      • Salomo

        Aamen!


      • niinpä-

        Petri Paavolalla on tapana kirjoitella erilaisista eksytyksistä ikään, kuin hän olisi jokin ylituomari. Usein hän on oikeassa, mutta sitten hän iskee kirjeensä kiveen. Paavola täynnä kirjanoppineen ylpeyttä ja tekopyhyyttä kirjoittelee välillä aivan pieleen kristinuskon peruskysymyksistäkin.

        En ymmärrä, miksi sinun mielestä ei saa tuoda esille niitä tökeröitä harhaoppeja, mitä Paavola levittää. Minun mielestä Paavolaa tulee voida koetella samalla tavalla, kuin muitakin saarnaajia.

        On hyvä asia, että Paavola harhaopeista kirjoitellaan. Jos se loukkaa sinua, niin saat silloin vain sitä, mitä ansaitset, kun olet hurahtanut Paavolan harhaoppeihin. Minun mielestä sinun kommenttisi on tekopyhä, kun vaadit jotakuta pyytämään Paavolalta anteeksi, kun hänen harhaoppinsa on tuotu esille Jumalan olemuksesta ja raamatullisesta kasteesta.


    • Salomo

      2 Timoteukselle, Luku 3

      1 Mutta tiedä se, että viimeisinä päivinä on tuleva vaikeita aikoja.

      2 Sillä ihmiset ovat silloin itserakkaita, rahanahneita, kerskailijoita, ylpeitä, herjaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, epähurskaita,

      3 rakkaudettomia, epäsopuisia, panettelijoita, hillittömiä, raakoja, hyvän vihamiehiä,

      4 pettureita, väkivaltaisia, pöyhkeitä, hekumaa enemmän kuin Jumalaa rakastavia;

      5 heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta.

    • Petrin.tunteva.tyttö

      Kerrohan sie ystävä yksikin Petri Paavolan harhaoppi?

    • Kyssääjä

      P.P. tekee paljon Jumalan työtä. Onko paljon tuloksia?
      Alkaako Jumalan työ kiinnostaa meitä enemmän kun luemme hänen tekstejään? Onko hedelmällistä se työ?

    • THEODOROS

      NATIKRISTILLISYYS ON SELVIEN JUMALAN SANAN PERUSTAVIEN TOTUUKSIEN VASTUSTAMISTA EI NIPPELIHOMMAA- NIPPELEISSÄ PAAVOLA ON ERHTYNYT NIIN KUIN MUUTKIN MUTTA LINJA ON KOSERVATIIVINEN APOSTOLIS FUNDAMENTALISTINEN NORMAALI VANHAN AJAN VAPAAN SUUNNAN LINJA, AIKAA ON KULUNUT VANHOISTA AJOISTA JOLLOIN PAAVOLAT OLIVAT YLISIÄ VAPAISSA SUUNNISSA, NYT NITÄ EI ENÄÄ JUURI OLE EIKÄ HE OLE SUURESSAKAAN SUOSIOSSA VAPAISSA SUUNNISSA JOSSA JOHTAA KARISMAATTINEN LINJA JOKA ON AIKA LIBERAALI!

    • THEODOROS

      PERI PAAVOLALLA JA MUILLAKIN VAPAILLA SUUNNILLA ON TUO SEURAKUNTAA MONOTONISOIVA SISÄINEN SANA, VANHURSKUSTUS UUDISTAA SEURAKUNNAN TÄMÄN PÄIVÄN VAPAA SEURAKUNNALLISUUS ON ENEMMÄNKIN VANHA LAULU KADUILTA SEIHTÄMETTÄ AZUSA KADUN KIRMUNHUUHE VETTÄ, SISÄINEN SANA ILMOITUS EI VIE SEURAKUNTAA MINNEKKÄÄN, MINUSTA SE ON JOPA NAIVIA JUMALAN TYÖTÄ, VANHAT RUPPUKULUNEET NIILO YLIVAINION RUKKAS PARAT, ARMOLAHJA UUDISTUS JA SANAN HERÄTYS JA VANHURSKAUTUKSEN KIRKASTUMINEN OLISI VAPAILLE SUUNNILLE VÄLTTÄMÄTÖN SAMOIN SEURAKUNTA UUDISTUS, LUTHER HYLKÄSI KOKO SISÄISEN SANAN EPÄVARMANA VIRVATULENA. PETRILLÄ OLISI TÖITÄ LAHJAT ON HYVÄT MUTTA PIEKSÄMÄTÖN MIES!

    • THEODOROS

      TÄMÄN PÄIVÄN VAPAITTEN SUUNTIEN KARISMAATTISUUS ON SPIRITUALISTISTA KARISMAATTISUUTTA JOSSA MM HENGEN VALINTA SISÄISEN SANOMAN KAUTTA VÄÄRISTYY JA MUKAUTUU SEURAKUNTAAN JA POISTAA RISTIN KIUSAN, PETRIN PITÄISI NIEHENTÄÄ NÄITÄ SEURAKUNTIA TUOSTA SPIRITUALISTISESTA PÄTSISTÄ RISTIN SEURAKUNNIKSI, SEURAKUNNAT OVAT SPIRITUALISMIN VALLASSA JA KAIKKI ASIAINTILAT VÄÄRISTYVÄT JA RISTIN PAHENNUS ON POISTETTU, KUTEN HELLUNTAILIIKKEESSÄ KAUTTAALTAAN!

    • THEODOROS

      SE ON VIELÄ SITTEN KUMMAA KUN SE HELSINGIN HENLLUNTAIHERÄTYS ON JO AIVAN ROSKAPÖNTTÖ RUPUKKA SE RANTAUTUU TÄNNE PITÄJÄN PERÄKYLÄN KUMMASTELTAVAKSI, ENNEN PAAVO RUOTSALAINEN VEI HERÄTYSTÄ HELSINKIIN, NYKYÄÄN NYT TÄÄLLÄ VASTA VINGUTETAAN YLIVAINION IKIVANHAA KASETTIA!

    • THEODOROS

      OLEN SILLÄ KANNALLA ETTEI SISÄISEN SANAN ILMOITUS OLE JUMALAN ILMOITUS VAAN ESIMERKIKSI TUOSSA VAPAITTEN SUUNTIEN KARISMAATTISUUDESSA JOKO SIELULLINEN LAHJA TAI SITTEN ALEMMAN TASON TIETÄJÄHENKI, MAINITTAKOON ETTÄ ENNEN VANHAAN KALEVAN MUMMOILLAKIN OLI ETEVÄMPI TIETÄJÄN LAHJA JOISTA SANOTTIIN ETTÄ HEISSÄ PUHUU TIETÄJÄHENKI, MUTTA SE OLI PALJON VIISAAMPI JA TERÄVÄMPI KUIN VAPAITTEN SUUNTIEN KARISMAATIKKOJEN SISÄINEN SANA!

    • THEODOROS

      ON HUOMATTAVA ETTÄ HELLUNTAILIIKKEEN ZVINGLILÄISPOHJAINEN KARISMAATTISUUS SUOSII PAAVIA JA LÖYTYY LAAJALTI EVANKELIKAALISUUDEN MUODOSSA ROOMASTA MUTTA PROTESTANTTINEN CALVINISMIPOHJAINEN KARISMAATTISUUS EI OLE YHTYNYT ROOMAAN EVANKELIKAALISUUS ON MYYNYT PROTESTANTTISUUDEN HALVALLA ALTTARILLA POIS KOKO MAAILMASTA NIINPÄ KARISMAATTISUUS YKSEYSLIIKKEENÄ ON LÄHINNÄ ZVINGLILÄISTÄ KARISMAAATTISUUTTA JOTA MYÖS PAAVI SUOSII!

    • THEODOROS

      KAIKKI TUNTUU VALMIIKSI VALITUILTA, PÄÄNÄYTTLIJÄT, SIVUROOLISSA OLIJAT AVUSTAJAT JA OHJAAJAT KRISTIKUNNAN SUURESSA ELÄMÄN TEATTERISSA, AH AUGUST SINÄ SAAT JÄLLEEN TEATTERISI MUTTA ETKÖS TIEDÄ ETTÄ VANHURSKAUTTAMINEN TUO ELÄMÄN TEATTERIN JOTA KOSKAAN ENNEN EI OLE NÄYTLTY EIKÄ ESITETTY, SINÄ OLET VAKKASI VALINNUT KIITOS EI EMME OSALLISTU TÄLLÄ KERTAA SILLA VANHURSKAUTUS JA SEN ILMESTYMINEN KRISTIKUNNASSA MERKITSEE AINA PROTESTANTTISTA REFORMAATIOTA JA KOKONAAN UUTTA MURROSTA!

    • Anonyymi

      Äääniä kuulemaan. Minne?

    • Anonyymi

      Pyhänhengen kasteen saaneet kuuntelevat .

    • Anonyymi

      Kuka on pätevä nuhtelemaan Petri Paavolaa? Eikö siihen tarvita oikea kristitty.

    • Anonyymi

      Israeliin rakennettava kolmas temppeli on Jeesuksen sovitustyötä vastaan, koska Jeesus rakensi sen temppelin kolmessa päivässä, kuten Hän sanoi. Hänen sanansa on Tooraa, Jumalan sanaa. Satanistit on Jumalan pelastussuunitelmaa vastaan.

      Matteuksen evankeliumi: 18:24 Ja kun hän rupesi tilintekoon, tuotiin hänen eteensä eräs, joka oli hänelle velkaa kymmenentuhatta leiviskää. 18:27 Niin herran kävi sääliksi sitä palvelijaa, ja hän päästi hänet ja antoi hänelle velan anteeksi.
      18:28 Mutta mentyään ulos se palvelija tapasi erään kanssapalvelijoistaan, joka oli hänelle velkaa sata denaria.
      Eikä antanut anteeksi, käykö sinulle samoin hänelle?
      18:35 Näin myös minun taivaallinen Isäni tekee teille, ellette anna kukin veljellenne sydämestänne anteeksi."

      Luukas: 18:13 Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen.'
      Evankeliumi ei lihasta syntynyt, sen syntyperä ja Juuri on taivaassa, kaikkein pyhimmässä, sieltä on tullut Juuri mihin kaikki iskostetaan.

      • Anonyymi

        >>>Israeliin rakennettava kolmas temppeli on Jeesuksen sovitustyötä vastaan<<<

        Ei ole, koska Uusi testamentti kutsuu temppeliä Jumalan temppeliksi. Jeesus ei tullut kumomaan lakia vaan noudattamaan sitä. Ilmestyskirja kertoo, miten Jeesus seisoo temppelivuorella 144000 kanssa, eikä siinä loukata mitenkään Jeesuksen Kristuksen sovitusverta vastaan.

        Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. [Luuk. 24:44; Room. 3:31]
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]
        19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.

        Ilm 11:1 Sitten minulle annettiin mittakeppi, joka oli kuin sauva, ja minulle sanottiin: "Mene mittaamaan Jumalan temppeli ja alttari ja laske ne, jotka siellä rukoilevat. [Hes. 40:5]

        Ilm 14:1 Sitten näin tämän: Karitsa seisoi Siionin vuorella, ja hänen kanssaan oli sataneljäkymmentäneljätuhatta ihmistä, joiden otsaan oli kirjoitettu hänen nimensä ja hänen Isänsä nimi. [Ilm. 7:3,4]
        2 Minä kuulin taivaasta äänen, joka oli kuin suurten vesien pauhu tai kuin ukkosen jylinä. Ääni, jonka kuulin, oli myös kuin harppujen helinää ja harpunsoittajien laulua. [Ilm. 1:15]
        3 Valtaistuimen edessä ja neljän olennon ja vanhinten edessä laulettiin uutta laulua, jota ei voinut oppia kukaan muu kuin nuo sataneljäkymmentäneljätuhatta, jotka on ostettu maan päältä.


    • Anonyymi

      Missä temppelissä nyt mennään

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 148
      4183
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3784
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      21
      2618
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1871
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1629
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1605
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1533
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1511
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    Aihe