Kauhea tragedia

ChinaDragon

Miten kaksi aikuista voi päästää tilanteen tuollaiseksi? Syytön lapsi kuolee kun vanhemmilla ei ole järkeä keskustella ja sopia asioista rauhallisesti.
Toivoisi jokaisella olevan sen verran arviointikykyä ettei laita sitä omaa elämäänsä lasten elämän edelle vaan etusijalle.
Kulttuurierot tietysti voivat vaikuttaa kriisitilanteessa, ehkä se keskustelu kunnioittavaan sävyyn ei aina onnistu ja lopputulos on mitä karmein.

http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201711132200529356_u0.shtml

47

1215

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olisiko äidin pitänyt alistua itselleen vieraan kulttuurin tapoihin, joissa tyttären pahoinpitely tottelemattomuudesta on O.K.?

      Kulttuurirelativismi on fasismia pahempaa: se sumentaa lain, järjen, ihmisarvon ja inhimillisyyden yhdeksi sotkuksi, jossa lopulta mitä vain voi tehdä kenelle hyvänsä, koska on erilainen.

    • Hyvinkin espanjalaismaista draamaa...

      • Gilipollas

        Kyllä siinä ukossa on enemmän afrikkalaisgeenejä kuin latinoja.


      • Gilipollas kirjoitti:

        Kyllä siinä ukossa on enemmän afrikkalaisgeenejä kuin latinoja.

        En ole nähny kuvaa.


    • ChinaDragon

      Isä oli pahoinpidellyt vanhemman tyttären tottelemattomuuden takia, ei ole teostaan ollut edes pahoillaan vaan todennut sen kuuluvan oman kulttuurinsa kasvatusmetodeihin. Äiti on varmasti suivaantunut tyttären sairaalakeikasta ja ulosti miehen asunnostaan järjestäen tälle lähestymiskiellon. Omistushaluinen mies oli poissa 9 kuukautta ja teki sen jälkeen järjettömän teon. Omistushalu on tuossa kulttuurissa näköjään maksimissaan kun tuntuu olevan oikeus päättää siitä kuka saa elää ja kuka ei.

      Mielenkiinnolla odotan minkälainen tausta tällä miehellä on jos ei omaa pienintäkään järkeä normaaleissa elämään kuuluvissa ongelmissa.

      • Suomiukkovaaraksi

        Puhuin vain totta. Muslimimieheltä mun ei ole tarvinnut ikinä kuulla tuollaista p*skaa mitä suomiukko suoltaa tällä palstalla. Pelkään eniten suomiukkoa ja toivon etteivät tyttäret ottaisi suomiukkoa kuten sen virheen joskus aikoinani tein. Uskossa oleminen tuo naisille turvaa. Jumala sentään arvostaa naista eikä salli miehen määrätä häntä ja alistaa.


      • tsrvitsethoitoa
        Suomiukkovaaraksi kirjoitti:

        Puhuin vain totta. Muslimimieheltä mun ei ole tarvinnut ikinä kuulla tuollaista p*skaa mitä suomiukko suoltaa tällä palstalla. Pelkään eniten suomiukkoa ja toivon etteivät tyttäret ottaisi suomiukkoa kuten sen virheen joskus aikoinani tein. Uskossa oleminen tuo naisille turvaa. Jumala sentään arvostaa naista eikä salli miehen määrätä häntä ja alistaa.

        " tuollaista paskaa mitä suomimies suoltaa tälle palstalla",
        Miksihän minä en näe missään suomimiehen törky kirjoituksia, sinun kirjoittamaa törkyä kylläkin. Jos päässä on noin paljon outoja asioita, olisko aika hakeutua hoitoon.


      • Nainennainenko
        tsrvitsethoitoa kirjoitti:

        " tuollaista paskaa mitä suomimies suoltaa tälle palstalla",
        Miksihän minä en näe missään suomimiehen törky kirjoituksia, sinun kirjoittamaa törkyä kylläkin. Jos päässä on noin paljon outoja asioita, olisko aika hakeutua hoitoon.

        Eiköhän ne sanat ja teot määrittele ihmistä ja sinun kielenkäyttösi ei ainakaan ole mitään naisen tapaa puhua kuten esim. pidä turpasi kiinni.
        Vai onko se sinun mielestä fiksun ja naisellisen naisen puhetta?


      • Suomiukonmielestä
        Nainennainenko kirjoitti:

        Eiköhän ne sanat ja teot määrittele ihmistä ja sinun kielenkäyttösi ei ainakaan ole mitään naisen tapaa puhua kuten esim. pidä turpasi kiinni.
        Vai onko se sinun mielestä fiksun ja naisellisen naisen puhetta?

        Mutta eihän naisen pitänyt olla fiksu vaan täysin alistunut ja aivoton ja puolustuskyvytön esine, jota verrata lapseen. SUomiukon mielestä siis. Suomiukko saa mun puolesta hävitä tästä maailmasta


      • Olisitnytvainonnellinen

        Mutta eikös sitä naisen pitänyt olla onnellinen alistuessaan ja palvellessaansa miestäänsä? Niinhän suomiukko on aikoinaan kirjoittanut täällä kunnes sekin keskustelu poistetiin.


      • ChinaDragon
        Olisitnytvainonnellinen kirjoitti:

        Mutta eikös sitä naisen pitänyt olla onnellinen alistuessaan ja palvellessaansa miestäänsä? Niinhän suomiukko on aikoinaan kirjoittanut täällä kunnes sekin keskustelu poistetiin.

        Olet kyllä täyskahjo, miten yhteiskunta antaa sinun meuhkata tälläkin palstalla kun olet totaalisesti ulkona normaalista elämästä.
        Suomessa on satojatuhansia onnellisia suomi-suomi pareja, paljon onnellisempia mitä sinä olet joka palstalla pahaa oloaan purkaa suomalasiin.

        Pura sitä pahaa oloasi sen puolisosi kanssa, ei me olla sinun puolisoita joten turha meille on avautua! Sekopää!


      • Harhaavaiei
        Olisitnytvainonnellinen kirjoitti:

        Mutta eikös sitä naisen pitänyt olla onnellinen alistuessaan ja palvellessaansa miestäänsä? Niinhän suomiukko on aikoinaan kirjoittanut täällä kunnes sekin keskustelu poistetiin.

        En ole nähnyt yhtäkään ainutta sellaista kirjoitusta,jossa suomalainen mies sanoo haluavansa alistaa naistaansa ja nainen olisi hänen palvelijansa.
        On nyt sinun oman mielikuvituksesi tuotetta.
        Sulla on vintti kyllä tosi pimeänä,ihan tosi.
        Suosittelen menemään hakemaan hoitoa noihin harhakuvitelmiisi.


      • haeapuasekopää

        Miten itse voit olla noin tyhmä, etkö osaa itse hakea apua ongelmaasi. Olet kyllä suomen hullun akka ja täysin mielenterveys ongelmainen.


      • täysinsekainen

        Eihän tuossa viestiketjussa ollut mitään, missä suomimies olis arvostellut suominaisia. Olet kyllä ihme sekopää.


      • järkeävailla

        Voi rakas lapsi, lopeta tuo hölmöily. Kaikki mitä kirjoitat on täysin järkeä vailla. Ei voi kun sääliä sua .


      • ChinaDragon
        järkeävailla kirjoitti:

        Voi rakas lapsi, lopeta tuo hölmöily. Kaikki mitä kirjoitat on täysin järkeä vailla. Ei voi kun sääliä sua .

        Niitä jotka häntä säälivät on palstalla 99%, hän vain ei sitä ymmärrä.
        Palstan hullu vauhdissa ja homma jatkunut jo 8 vuotta.

        Suomessa edellytän että puolisoni joka on ulkomaalainen kunnioittaa suomalaisia, jos ei voi sitä tehdä voin ostaa paluulipun Kiinaan. Kiinalaiset sopeutuvat niin hyvin ettei sitä tarvitse edes harkita, he ymmärtävät elämän olevan omissa käsissä ja tämä palstan valittaja on täysi kahjo. Ei ymmärrä sitä että se mistä hän valittaa on hänen itsensä luomaa.

        Suomi ja suomalaiset ovat ja elävät eri ympäristössä jota hän kuvailee, se on hänen oma maailmansa.


      • Roksi

        Mitä ''naisellisuutta'' sinä peräänkuulutat? Tarkoitatko että naisella ei ole lupaa sanoa mielipidettään? Ja jos hän sanoo mielipiteensä, hän ei ole fiksu eikä naisellinen?
        Oletko itse omasta mielestäsi fiksu?


      • ChinaDragon
        Roksi kirjoitti:

        Mitä ''naisellisuutta'' sinä peräänkuulutat? Tarkoitatko että naisella ei ole lupaa sanoa mielipidettään? Ja jos hän sanoo mielipiteensä, hän ei ole fiksu eikä naisellinen?
        Oletko itse omasta mielestäsi fiksu?

        Tietysti on valta sanoa mitä itse haluaa tehdä, mitä haluaa pukea päälleen, mihin haluaa mennä töihin, onko miespuolisia ystäviä vai ei, uskooko metsän jumalaan vai ainoastaan siihen kun kusee hankeen siihen tulee reikä.

        Tuo on sitä naisen vapautta jota jokainen suomalainen nainen voi elämässään tehdä, ainut joka sitä ei voi tehdä on tämä palstan muslimijankkaaja!


      • Vaimukaniin
        ChinaDragon kirjoitti:

        Tietysti on valta sanoa mitä itse haluaa tehdä, mitä haluaa pukea päälleen, mihin haluaa mennä töihin, onko miespuolisia ystäviä vai ei, uskooko metsän jumalaan vai ainoastaan siihen kun kusee hankeen siihen tulee reikä.

        Tuo on sitä naisen vapautta jota jokainen suomalainen nainen voi elämässään tehdä, ainut joka sitä ei voi tehdä on tämä palstan muslimijankkaaja!

        Hahahhahah, kovin te suomalaisukot tällä palstalla kehutte ulkomaalaiset naiset koska ovat kyvyttömiä ja avuttomia ja haukutte suomalaisnaiset, kun osaavat ajatella omilla aivoillaan eivätkä ole avuttomia bimboja. Onhan se nyt miehelle niin kova pala kun nainenkin osaa ja voi. Mulle on jäänyt suomiukoista traumoja kokemuksien ja näiden palstan ukkojen takia


      • Eipäseniinuhnmm
        Roksi kirjoitti:

        Mitä ''naisellisuutta'' sinä peräänkuulutat? Tarkoitatko että naisella ei ole lupaa sanoa mielipidettään? Ja jos hän sanoo mielipiteensä, hän ei ole fiksu eikä naisellinen?
        Oletko itse omasta mielestäsi fiksu?

        Olen fiksu ja koulutettu nainen,minulla myös kiva ja vakituinen työ. Mieheni on suomalainen ja meillä ei käskytetä kumpaakaan osapuolta. Mieheni arvostaa minua,samoin minä häntä.
        Olen vapaa menemään ja tulemaan miten tahdon siis ei tarvitse lupaa kysellä.

        Saa toki sanoa mielipiteensä, mutta sinä reppana olet ihan itse antanut osoittaa itsestäsi ettet ole kovin naisellinen. Naisellisen naisen sanavarastoon ei kuulu "pidä turpasi kiinni" tai *suomisika.
        Olet myös itse antanut itsestäsi ei niin fiksun kuvan.


      • Etkönääsilmilläsi
        Eipäseniinuhnmm kirjoitti:

        Olen fiksu ja koulutettu nainen,minulla myös kiva ja vakituinen työ. Mieheni on suomalainen ja meillä ei käskytetä kumpaakaan osapuolta. Mieheni arvostaa minua,samoin minä häntä.
        Olen vapaa menemään ja tulemaan miten tahdon siis ei tarvitse lupaa kysellä.

        Saa toki sanoa mielipiteensä, mutta sinä reppana olet ihan itse antanut osoittaa itsestäsi ettet ole kovin naisellinen. Naisellisen naisen sanavarastoon ei kuulu "pidä turpasi kiinni" tai *suomisika.
        Olet myös itse antanut itsestäsi ei niin fiksun kuvan.

        Miten voit olla sokea? Katsot läpi sormien kun tällä palstalla suomalaisukot kirjoittelee naisista ”pitävät turpansa kiinni”, ”alistuvat” ja ”eivät isännälle lässytä”. Ettet vaan itekin pidä sitä turpaasi suhteessa, alistut etkä lässytä isännällesi. Jos et tee niin, et ole kunnon nainen


      • hoitoonpian
        Etkönääsilmilläsi kirjoitti:

        Miten voit olla sokea? Katsot läpi sormien kun tällä palstalla suomalaisukot kirjoittelee naisista ”pitävät turpansa kiinni”, ”alistuvat” ja ”eivät isännälle lässytä”. Ettet vaan itekin pidä sitä turpaasi suhteessa, alistut etkä lässytä isännällesi. Jos et tee niin, et ole kunnon nainen

        Täällä ei yksikään mies ole kirjoittanut noin. Ainoastaan sinä itse kirjoittelet noita hölmöyksiä. Oletko niin sekaisin ettet tiedä mitä olet tänne väsännyt.


      • Roksi
        Eipäseniinuhnmm kirjoitti:

        Olen fiksu ja koulutettu nainen,minulla myös kiva ja vakituinen työ. Mieheni on suomalainen ja meillä ei käskytetä kumpaakaan osapuolta. Mieheni arvostaa minua,samoin minä häntä.
        Olen vapaa menemään ja tulemaan miten tahdon siis ei tarvitse lupaa kysellä.

        Saa toki sanoa mielipiteensä, mutta sinä reppana olet ihan itse antanut osoittaa itsestäsi ettet ole kovin naisellinen. Naisellisen naisen sanavarastoon ei kuulu "pidä turpasi kiinni" tai *suomisika.
        Olet myös itse antanut itsestäsi ei niin fiksun kuvan.

        En yhtään ymmärrä mitä puhut. Ole mikä olet, mutta kommentoin vaan tuota naisellisuuden peräänkuuluttamista.
        Tuo nimim ''vaarallinenympäristölle'' solvaa jotakuta muslimin lehmäksi ja kuitenkin peräänkuuluttaa fiksuutta ja naisellisuutta. Onko fiksua nimitellä tuolla tavalla?
        Ei ole!

        Ja mitä ''naisellisuus'' on? Voisitko selittää? Noin ylipäätään, ei ainoastaan suhteessa omaan mieheen?


      • ChinaDragon
        Vaimukaniin kirjoitti:

        Hahahhahah, kovin te suomalaisukot tällä palstalla kehutte ulkomaalaiset naiset koska ovat kyvyttömiä ja avuttomia ja haukutte suomalaisnaiset, kun osaavat ajatella omilla aivoillaan eivätkä ole avuttomia bimboja. Onhan se nyt miehelle niin kova pala kun nainenkin osaa ja voi. Mulle on jäänyt suomiukoista traumoja kokemuksien ja näiden palstan ukkojen takia

        Kyllä naiset osaavat ajatella omilla aivoillaan ihan ympäri maailman. En ymmärrä väitettäsi missä vain suomalaiset ajattelisivat omilla aivoillaan mutta ne muun maalaiset eivät. Olet ihmeellinen rasisti vaikka et sitä ehkä edes huomaa. Vähättelet ulkomaalaisia naisia ja heidän kykyä arvioida elämäänsä ja ympäristöään. Luulen vahvasti etteivät ne ulkomaalaiset naiset ole erilaisia verrattuna suomalaisiin.

        Traumoja voi syntyä jos ei itse ole hallinnut omaa elämäänsä. Ihmisen minäkuva tulee jo varhaislapsuudessa. Sitä voi kehittää mutta perusta ei muutu. Elämänhallinta on taito, jos sen osaa hyvin ei tarvitse koskaan toisia ihmisiä omasta tilanteestaan syyttää.

        Muista nyt elää hallittua elämää, sellaista jossa teet ja voit tehdä itse ne tärkeimmät päätökset.
        Koskaan ei ole liian myöhäistä katsoa peiliin ja todeta oman harkitsemattomuuden tuottavan niitä ongelmia joista muita syyttää.


      • Onkovaiei
        Eipäseniinuhnmm kirjoitti:

        Olen fiksu ja koulutettu nainen,minulla myös kiva ja vakituinen työ. Mieheni on suomalainen ja meillä ei käskytetä kumpaakaan osapuolta. Mieheni arvostaa minua,samoin minä häntä.
        Olen vapaa menemään ja tulemaan miten tahdon siis ei tarvitse lupaa kysellä.

        Saa toki sanoa mielipiteensä, mutta sinä reppana olet ihan itse antanut osoittaa itsestäsi ettet ole kovin naisellinen. Naisellisen naisen sanavarastoon ei kuulu "pidä turpasi kiinni" tai *suomisika.
        Olet myös itse antanut itsestäsi ei niin fiksun kuvan.

        Onko naisellista haukkua toista horoksi? Olet varmaan jo pari kertaa haukkunut mua tällä palstalla horoksi. Turha siis puhua mistän naisellisuudesta kun itsekin haukut toisia tuollasilla sanoilla


      • syytäitseäsi
        Onkovaiei kirjoitti:

        Onko naisellista haukkua toista horoksi? Olet varmaan jo pari kertaa haukkunut mua tällä palstalla horoksi. Turha siis puhua mistän naisellisuudesta kun itsekin haukut toisia tuollasilla sanoilla

        Olet kyllä omalla tyhmällä käytökselläsi horo nimen ansainnut. Olisko syytä katsoa peiliin miksi kaikki haluaa sinut pois täältä riehumasta.


      • Mitäsluulet
        Onkovaiei kirjoitti:

        Onko naisellista haukkua toista horoksi? Olet varmaan jo pari kertaa haukkunut mua tällä palstalla horoksi. Turha siis puhua mistän naisellisuudesta kun itsekin haukut toisia tuollasilla sanoilla

        Muistutetaanpa sinua arvon rouva,että itse olet täällä aloittanut toisten haukkumisen ja sitä on tapahtunut useammin kuin kerran. Voidaan sanoa, että se on ollut systemaattista kuukaudesta toiseen. Ei kannata ihmetellä jos sinua sitten horoksi sanotaankin. Vai miten kuvittelet ihmisten reagoivan sinun kirjoitteluun?


      • Olenainenn
        syytäitseäsi kirjoitti:

        Olet kyllä omalla tyhmällä käytökselläsi horo nimen ansainnut. Olisko syytä katsoa peiliin miksi kaikki haluaa sinut pois täältä riehumasta.

        Voithan sä hyvä nainen kysyä näiltä palstan aktiivisilta suomiukoilta onko naisellista haukkua toisia horoiksi. Olet taatusti kehoittanut suomalaisia naisia itsepuolustukseen, eipä muuten suomiukko katsele kukkoilevaa naista!


      • ChinaDragon
        Olenainenn kirjoitti:

        Voithan sä hyvä nainen kysyä näiltä palstan aktiivisilta suomiukoilta onko naisellista haukkua toisia horoiksi. Olet taatusti kehoittanut suomalaisia naisia itsepuolustukseen, eipä muuten suomiukko katsele kukkoilevaa naista!

        "eipä muuten suomiukko katsele kukkoilevaa naista"

        Miksi pitäisi kukkoilla? Tasapainoisessa parisuhteessa ei ole tarve kukkoiluun kummallakaan osapuolella. Aika raskasta olisi elää jos ne elämän perusarvot poikkeisivat niin paljon toisistaan ettei suhteessa olisi muuta hallintakeinoa kuin kukkoilu.

        Itse en koe tuollaista elämänkokonaisuutta miellyttäväksi. On paljon parempi elää harmoniassa ja ottaa ne läheiset huomioon ihan normaaleilla käyttäytymismalleilla.


      • eiköymmärryspelaaoikein
        Olenainenn kirjoitti:

        Voithan sä hyvä nainen kysyä näiltä palstan aktiivisilta suomiukoilta onko naisellista haukkua toisia horoiksi. Olet taatusti kehoittanut suomalaisia naisia itsepuolustukseen, eipä muuten suomiukko katsele kukkoilevaa naista!

        Pääasiassa olen suomalaisia naisia kehottanut itsepuolustukseen maahantunkeutuja miesten takia, kun tuppaavat ahdistelemaan naisia ja pikkutyttöjä ja raiskaamaan.
        Maahantunkeutujien vuoksi Suomessa raiskaukset ja ahdistelut nousseet rajusti parin viime vuoden aikana. Oletko tyhmä sattunut lukemaan uutisia Suomesta ja muualta Euroopasta miten naisia ahdistellaan.

        Taisi taas olla pari tapausta tuoreeltaan naapurimaassamme Ruotsissa. Kas kummaa, eikös nämä kaikki ole muslimeja, jota sinunkin ukkosi edustaa!
        Sellaista se islam on:-) ns. rauhanuskonto.


    • Raaka_-_Watson

      Ranskalainen?
      Kyseessä on kuitenkin marokkolainen tai algerialainen muslimi

      • ChinaDragon

        Tuskin. Mies tulee Guadeloupen tai Martiniquen suunnalta. Nuo paikat ovat Euroopan ulkopuolella mutta kuuluvat Ranskaan, ovat siten EU aluetta.
        Lomaromanssit eivät aina toimi. Arjen elämä kun on ihan jotain muuta mitä aurinkotuoleja ja kylmää juotavaa. Tosimiehen ja naisen kohtaa vasta arjen pyörityksessä.


      • Howdoyouknow
        ChinaDragon kirjoitti:

        Tuskin. Mies tulee Guadeloupen tai Martiniquen suunnalta. Nuo paikat ovat Euroopan ulkopuolella mutta kuuluvat Ranskaan, ovat siten EU aluetta.
        Lomaromanssit eivät aina toimi. Arjen elämä kun on ihan jotain muuta mitä aurinkotuoleja ja kylmää juotavaa. Tosimiehen ja naisen kohtaa vasta arjen pyörityksessä.

        Oliko tässä joku lomaromanssi kyseessä?
        Tunnetko ihmiset vai mistä tiedät?


      • ChinaDragon
        Howdoyouknow kirjoitti:

        Oliko tässä joku lomaromanssi kyseessä?
        Tunnetko ihmiset vai mistä tiedät?

        Murhasta epäilty mies ja suomalaisnainen tapasivat Pariisissa vuonna 2008. Isä saapui Suomeen vuonna 2011.

        Facebook-profiilin perusteella mies on ollut erityisen mieltynyt punaiseen autoonsa. Autosta on verot maksamatta ja sen omistaa rahoitusyhtiö. Facebookin profiilikuvassaan mies pitää sylissä pientä tyttöä ja kaksikko katselee merelle. Hän esiintyy Facebookissa useissa kuvissa ilman paitaa ja on lisännyt profiiliinsa kuvia vähäpukeisista naisista.

        Tuntuu siis jollain tavalla mieheltä joka olisi tavannut naisen loman merkeissä?
        Eksotiikka kiehtoo ja luulen heidän käyneen yhdessä myös Karibialla. Lapsen syntymän jälkeen miehen tulee ottaa suurempi vastuu elämästä ja siihen tämä kaveri ei ole jostain syystä täysin kyennyt. Lapsen syntymänjälkeen nainen haluaa paljon enemmän eikä se eksotiikka välttämättä enää riitä täyttämään arkipäivää vaippojen vaihdon, valvomisten ja raha-asioiden lomassa.

        Raha-asiat ovat olleet huonolla tolalla eikä sitä seksiäkään ole saanut kun on haaveillut toisista vähäpukeisista naisista?

        Naiset, olkaahan tarkkoina parinvalinnan suhteen, voi tulla karvaita pettymyksiä.


      • häpeäisit-sika

        niin näkyis suomiukkokin olevan erittäin mieltynyt punaiseen autoonsa ja ajoi sillä Hesan keskustassa ihmisten päälle. Kas kun et ole huomannut asiasta kommentoida, uhri oli suomalaisnainen. Sitäkö johtui?


    • Tarkoittaakosit

      Tarkoitat kai että lasten elämä pitää sijoittaa etusijalle?

      • ChinaDragon

        Pääosin kyllä mutta se ei onnistu jos vanhemmilla ei se oma elämä ole kunnossa.

        Perhe-elämässä jompi kumpi (tai molemmat) vanhemmista joustaa jotta perheessä olisi lapsen kasvua tukeva tasapaino. Aikuisten ihmisten omat päämäärät ja niiden toteuttamisen vaikeudet voivat kuitenkin heijastua arkeen siten ettei se yhteinen sävel aina löydy helposti. Tässä vaiheessa on tärkeintä miettiä sitä omaa joustovaraansa puolisoa kohtaan. Lapsen kasvua tukeva tasapainoinen 5 ensimmäistä ikävuotta kun on paljon tärkeämpi tavoite mitä meidän aikuisten vähäpätöisemmät haaveet, toiveet tai tarpeet. Jokaisella asialla on oma aikansa ja jos lapset syntyy on joitain asioita siirrettävä otollisempaan ajankohtaan.

        En syytä tuota miestä vielä mistään muusta kuin loppuratkaisusta. Takana voi olla vaikka millainen alkuelämä joka on tuottanut hänestä sellaisen mitä on. Jos oikein syvälle syihin mennään voi heijasteita löytyä jo tuon miehen omasta lapsuusajasta. Asioita kun ei osaa käsitellä edes aikuisena jos se kasvupohja olisi ollut hyvin negatiivinen.

        Tärkeintä kai on jo parisuhteen alussa harkita onko miehestä isäksi ja mitä se asia käytännössä tarkoittaa. Tämä mies oli mennyt väkivaltaisuudessaan oman kulttuurinsa taakse ja se on mielestäni jo selite joka todentaa kaverin olevan sellainen joka ei ota vastuuta omista pahoista virheistään. Edesvastuuttomalla ajatusmaailmalla olevat voivat olla hauskoja niin kauan kuin sitä vastuuta ei tarvitse ottaa mistään arkipäiväisestä!


    • ChinaDragon

      Tässä tullaan loppujen lopuksi siihen päätelmään mikä johtaa siihen ettei tuo mies syytä itseään edes tuon lapsen murhaamisesta. Mies sanoo vian olevan naisessa.
      Tällainen voi olla myös kulttuuriin liittyvä ikävä tosiasia. Onhan maailmassa maita joissa hyväksytään vieläkin ns. kunniamurhat jne.

      Kannattaa siis tutustua sen tulevan aviopuolison kulttuuritaustoihin tarkasti ennen asioiden etenemistä liian pitkälle! On olemassa kulttuureja joissa mies menee uskonnon tai oman kulttuurinsa tapakäyttäytymisen taakse vaikka olisi henkilönä jo täyspäinen kusipää.

      • Roksi

        Totta puhut.
        Rikolliset keksivät vaikka mitä puolustaakseen tekoaan ja aina vierittävät syyn uhrin niskoille.
        Raiskaaja- murhaajat sanovat että syy oli tytössä / naisessa, se jopa vaati seksiä ja väkivaltaista sellaista, se vaan nyt sattu sitte kuolemaan...
        Pedofiilit sanovat että minkä minä voin, se lapsi vietteli minut...

        Tämä mies piiloutuu kulttuurinsa taakse. Tietää itsekin tehneensä erittäin pahan teon ja oikeuttaa tekonsa ''kulttuurilla'' ja näin hänen itsensä on vähän helpompi olla.
        Tämä ilmiö että vierittää syyn muualle tai selittää tekoaan kulttuurisella / uskonnollisella tai poliittisella vaikuttimella, on yleismaailmallinen ilmiö.
        Suomenkin vankilat ovat täynnä syyttömiä!

        Minua suututtaa hirveästi tuo kun asiantuntijoita ja vastuussa olevia, esim poliitikoita, haastateltaessa he kauhistelevat mutteivät esitä mitään keinoja pysäyttää potentiaaliset murhaajat!
        Säälitellään lapsia tai hakattuja, uhattuja vaimoja, mutta miksi vainoajia ei pysäytetä ennenkuin he tekevät tekonsa?
        Rikolliset jätetään liikkumaan vapauteen - jäädään vaan odottelemaan että ruumis tulee. Sitten porukalla kauhistellaan.
        Tätä en käsitä. Konservatiivit aina väittää että rikollisia suojellaan. Alan olla samaa mieltä.


    • tarkentaisittteko

      tuota klausuulianne ",,,ettei laita sitä omaa elämäänsä lasten elämän edelle vaan etusijalle"?
      Äkkiseltään tuntuu sille, että tässä karmeassa teossa tuo sairas yksilö onnistui touhussa molemmissa tapauksissa. Ihmisille ei pidä toivoa huonoa, mutta kyllä meikä tekee tällä kohdalla poikkeuksen. Jos tuolla murhaajalla ei ole ollut helppoa aikaisemminkaan, niin alkakoon hänen vaikeutensa hetimiten. Ja uskisten on turha länkyttää, että tuolle elukalle tulisi kääntää toinenkin poski ja rukoilla hänen puolestaan. Joku roti sentäs ja vastuu omista teoista pitää olla.
      Ei jatkoon ja nurkan taa. Tekoa ei tule edes koettaa ymmärtää.

    • Lemmenkäinen

      En olis kakaroita tappanut jos ois muija vienyt, nykyään vähän vaikeempaa kun ovat jo 40 ja 37 :)

    • sopivaanäinolisi

      Tää kaikki viellä niin sekaisin...
      Taas virolaiset lehdet kirjoittaa että oli miehellä naisen asunto avaimet, ei tajua miksi? Miksi tehää lähestymiskielto joka suuntaan kuin miehellä on avaimet naisen kotiin.
      Missä oli nainen kuin mies kävi aamulla lasta hakemassa asunnosta, missä oli nainen kuin kesällä mies kävi taas lasta hakemasta kotoa, otti passin ja vei lapsen pois oman kotimaahan
      Ei tuomitse ketään erikseen, kuin pakko olisi tehää, tekisin näin
      Miehelleen 15v vankeutta ja naiselleen pari vuotta huolettomuudesta ja sinisilmäisyydestä

      • ChinaDragon

        Kyllä, tuomion tulisi olla ennakkotapaus ja ankaruudessaan kovennettu.
        Naisen nykyinen asema ja tila on varmasti surkea, tuollaisesta ei ihminen pääse koskaan yli.

        "Isä tuli jostakin takavasemmalta ja sieppasi lapsen, Hiltunen kertoo.
        Äiti soitti hätäkeskukseen ja lähti isän perään. Poliisi on jo aiemmin vahvistanut, että ensimmäisen hätäpuhelun soitti nimenomaan äiti.
        Poliisit olivat pian paikalla, mutta lapsi ehti saada vammat, joihin hän kuoli pian tapahtuneen jälkeen. Muutama poliisi ja 5-7 todistajaa olivat nähneet puukotuksen.
        Todennäköisin syin epäiltynä lapsensa murhasta vangittu mies toimitetaan Porvoon poliisivankilaan tai Vantaan vankilaan."

        Todennäköisin syin on lausuma joka on hieman kevyt jos tapahtumalla on 6 silminnäkijää ja kaksi poliisia.


      • Raaka_-_Watson
        ChinaDragon kirjoitti:

        Kyllä, tuomion tulisi olla ennakkotapaus ja ankaruudessaan kovennettu.
        Naisen nykyinen asema ja tila on varmasti surkea, tuollaisesta ei ihminen pääse koskaan yli.

        "Isä tuli jostakin takavasemmalta ja sieppasi lapsen, Hiltunen kertoo.
        Äiti soitti hätäkeskukseen ja lähti isän perään. Poliisi on jo aiemmin vahvistanut, että ensimmäisen hätäpuhelun soitti nimenomaan äiti.
        Poliisit olivat pian paikalla, mutta lapsi ehti saada vammat, joihin hän kuoli pian tapahtuneen jälkeen. Muutama poliisi ja 5-7 todistajaa olivat nähneet puukotuksen.
        Todennäköisin syin epäiltynä lapsensa murhasta vangittu mies toimitetaan Porvoon poliisivankilaan tai Vantaan vankilaan."

        Todennäköisin syin on lausuma joka on hieman kevyt jos tapahtumalla on 6 silminnäkijää ja kaksi poliisia.

        Valitettava tosiasia on se että koska sillä on suojaväri niin enintään 6kk ehdollista napsahtaa.


      • Roksi

        Mihin nainen on syyllistynyt?!
        Mies on ainut syyllinen. Hänhän on ollut väkivaltainen. Nainen on hakenut apua, mennyt turvakotiin, hankkinut lähestymiskiellon, mutta mies on ollut niin täynnä vihaa ettei mikään pidätellyt.


        Aina nämä jutut menee niin että naista syytetään... En ymmärrä ollenkaan.


    Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14861
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    6. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    8. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    9. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe