Tuo ihan uskottavaa kyllä, rennompi musiikki rennompi luonne ja päinvastoin:
https://www.soundi.fi/uutiset/tuore-tutkimus-valottaa-psykopaattien-musiikkimakua-justin-bieber-luonnehairion-piirteita-omaavien-suosiossa-dire-straits-toisessa-aaripaassa/
Vertailun vuoksi, onhan toki metallidiggareillakin omat omituisuutensa:
"Tiesin, että hänellä on mieltymys metallimusiikkiin ja outoihin satanistisiin juttuihin, mutta en tiennyt tilanteen olevan näin paha, kommentoi nuoren miehen itkuinen äiti toimittajille."
https://www.seiska.fi/Oho/Mita-ihmetta-Mustekala-soi-miehen-peniksen-seksin-aikana/1125809
Musiikkimaku kertoo luonteesta
99
1393
Vastaukset
Vähän epäilyttää. Mä en ole erityisen rento tyyppi mutta dire straitsin making movies on ehkä levy jonka olen kuunnellut kaikkein useimmin. Poikkeus osoittaa säännön. Hähä.
Löysin kolme albumiin tehtyä videota, joista yhtäkään en ollut nähnyt aiemmin. Jännän kirjaimellisesti kuvattua tarinaa. Rock'n'rollia ilman rock-asennetta.
scrg kirjoitti:
Löysin kolme albumiin tehtyä videota, joista yhtäkään en ollut nähnyt aiemmin. Jännän kirjaimellisesti kuvattua tarinaa. Rock'n'rollia ilman rock-asennetta.
Alkuperäisen videon lisäksi riemukseni löysin myös useita päivityksiä Skateawaystä one liner luistinten aikakaudelta: piisi kestää, tytöt vaihtuu:
https://www.youtube.com/watch?v=uYk2NBRc-AI&t=0m40s- Hämärän_rajoilta
Making Movies on kieltämättä loistava albumi, ehkä Dire Straitsin paras. Vain yksi heikompi biisi ("Les Boys") ja muut ovatkin sitten koko tuotannon kärkipäässä. Miellyttävän yksinkertaisesti tuotettua: kappaleet ovat hyvin kirjoitettuja ja sovitettuja, mutta instrumenttiraitojen määrä ei ole mitenkään valtava, vaan meno kuulostaa hyvin aidolta ja orgaaniselta. Jokainen soitin, nuotti, sointu ja rummunlyönti on mukana tarkoituksella: seassa ei ole lainkaan äänimassaa äänimassan itsensä vuoksi.
https://www.youtube.com/watch?v=8pSvfvH7VGY Hämärän_rajoilta kirjoitti:
Making Movies on kieltämättä loistava albumi, ehkä Dire Straitsin paras. Vain yksi heikompi biisi ("Les Boys") ja muut ovatkin sitten koko tuotannon kärkipäässä. Miellyttävän yksinkertaisesti tuotettua: kappaleet ovat hyvin kirjoitettuja ja sovitettuja, mutta instrumenttiraitojen määrä ei ole mitenkään valtava, vaan meno kuulostaa hyvin aidolta ja orgaaniselta. Jokainen soitin, nuotti, sointu ja rummunlyönti on mukana tarkoituksella: seassa ei ole lainkaan äänimassaa äänimassan itsensä vuoksi.
https://www.youtube.com/watch?v=8pSvfvH7VGYMä en osaa kommentoida, koska musiikki on asioita joihin suhtaudun epäanalyyttisesti.
Mulle yksi syy miksi tuo eikä Brothers in Arms tai eka levy, on se että tuolta puuttuu se radiosoitossa liikaa soitettu sultans of Swing tai money for nothing.
Kun 86-87 ironisesti "play the guitar on the mtv ja get your chicks for free", niin mulle oli yllätys että tuosta oli oikeasti tehty videoita ihan sarjana.- Hämärän_rajoilta
scrg kirjoitti:
Mä en osaa kommentoida, koska musiikki on asioita joihin suhtaudun epäanalyyttisesti.
Mulle yksi syy miksi tuo eikä Brothers in Arms tai eka levy, on se että tuolta puuttuu se radiosoitossa liikaa soitettu sultans of Swing tai money for nothing.
Kun 86-87 ironisesti "play the guitar on the mtv ja get your chicks for free", niin mulle oli yllätys että tuosta oli oikeasti tehty videoita ihan sarjana.Oma suhtautumiseni musiikkiin on analyyttista vasta jälkikäteen. Jos pidän jostakin, en siinä vaiheessa vielä yritä järjellistää kokemustani; se vaihe tulee vasta myöhemmin (jos tulee: pidän joistakin 90-luvun eurodiskokappaleista, enkä pysty perustelemaan muille tai edes itselleni, miksi).
Kuitenkin, kun itsekin äänittelen musiikkia, kuunnellessa tulee väkisinkin miettineeksi muiden tekemiä ratkaisuja ja mietittyä, voiko niistä saada ideoita ja oppia jotakin. Noissa Dire Straitsin vanhoissa albumeissa (Brothers in Arms alkoi sitten olla jo "ylituotettu") pätee vanha Frank Pappa -viisaus "vain olennainen on tärkeää". Ei joka väliin tarvitse välttämättä tunkea tuoreinta (ja vuoden päästä jo ajastaan jääneeltä kuulostavaa) syntikkasoundia humisemaan.
Mitähän musiikkia se puntin kanssa seksiä harrastanut mies mahtoi kuunnella?
Ja mitähän mun musiikkimaulla sit? Mähän kuuntelen Jaakko Teposta Panteraan kaikkea siltä väliltä...- Teknodonna
Mjaa
Eikös tätä aihetta jo sivuttu jossain, eli hipaistu?
Itse kuuntelen vain Teknodonnaa. Siinä on sellainen misu että ei paljon tissiliivit kiristä.
(hihitystä)- Teknodonna
Jotta välttäisimme turhanpäiväisen tissikeskustelun, niin on painotettava erästä tärkeää pointtia musiikkimaussani.
Olen nimittäin erittäin laiska ihminen, vaikka sitä ei päälle päin näy. Olen niin laiska, että en jaksa kuunnella mitään mikä kestää vähemmän kuin tunnin, eikä lähde uudelleen pyörimään jostain toisaalta toiseksi tunniksi. Inhoan koneita, soittimia ja etenkin näissä olevia nappuloita. Jopa jonkinlaisen "listan" dusaaminen Tubeen on aivan käsittämättömän mittava työ, ja jää siten aina tekemättä.
Lisäksi minulla on monipuolinen tanssitausta.
(hirn) - Teknodonna
Teknodonna kirjoitti:
Jotta välttäisimme turhanpäiväisen tissikeskustelun, niin on painotettava erästä tärkeää pointtia musiikkimaussani.
Olen nimittäin erittäin laiska ihminen, vaikka sitä ei päälle päin näy. Olen niin laiska, että en jaksa kuunnella mitään mikä kestää vähemmän kuin tunnin, eikä lähde uudelleen pyörimään jostain toisaalta toiseksi tunniksi. Inhoan koneita, soittimia ja etenkin näissä olevia nappuloita. Jopa jonkinlaisen "listan" dusaaminen Tubeen on aivan käsittämättömän mittava työ, ja jää siten aina tekemättä.
(hirn)Lisäksi en arvosta juuri kirjallisuutta. Kaikenlainen kirjoittaminen on niin vanhanaikainen ja tehoton julistusmuoto, että on lähes käsittämätöntä, että joku vielä kehtaa jotain kirjoittaa johonkin, josta se on luettavissa.
Oikeastaan ei jää kuin musiikki ja tanssi.
Ja hyvät kuulokkeet.
(Hihitystä)
😁👌 - Teknodonna
Teknodonna kirjoitti:
Lisäksi en arvosta juuri kirjallisuutta. Kaikenlainen kirjoittaminen on niin vanhanaikainen ja tehoton julistusmuoto, että on lähes käsittämätöntä, että joku vielä kehtaa jotain kirjoittaa johonkin, josta se on luettavissa.
Ja hyvät kuulokkeet.
(Hihitystä)
😁👌Huonoksi kolmoseksi äänestäisin yksimielisesti kuvia.
Ei ole niin väliä, että mitä vitun kuvia ne ovat.
(Reps)
👍😁 - EdesUnissa
Teknodonna kirjoitti:
(hirn)Olethan kerran postannut jotain musiikkiakin. "Long Cool Woman" (In a black dress), joten todistetusti et ole psykopaatti.
Teknodonna kirjoitti:
Lisäksi en arvosta juuri kirjallisuutta. Kaikenlainen kirjoittaminen on niin vanhanaikainen ja tehoton julistusmuoto, että on lähes käsittämätöntä, että joku vielä kehtaa jotain kirjoittaa johonkin, josta se on luettavissa.
Ja hyvät kuulokkeet.
(Hihitystä)
😁👌"Oikeastaan ei jää kuin musiikki ja tanssi. "
Hanki rullaluistimet! Hihi.- Teknodonna
Teknodonna kirjoitti:
Huonoksi kolmoseksi äänestäisin yksimielisesti kuvia.
Ei ole niin väliä, että mitä vitun kuvia ne ovat.
(Reps)
👍😁Mjoo
Tuota kuvapuolta pitää vähän säätää. Siis mä jossain mielessä pidän kirjallisessa muodossa esitetyistä "mielikuvista". Tekstin pitää olla niin vahva ja niin aukoton, että mielikuvitukseni ei lähde laukkaamaan kesken luennan (lukeman).
Jos hirna kavahtaa, se on siinä.
Liikaa löysiä. Mä jatkan kokkaamista.
(Naurua)
😁 - Teknodonna
Teknodonna kirjoitti:
Mjoo
Tuota kuvapuolta pitää vähän säätää. Siis mä jossain mielessä pidän kirjallisessa muodossa esitetyistä "mielikuvista". Tekstin pitää olla niin vahva ja niin aukoton, että mielikuvitukseni ei lähde laukkaamaan kesken luennan (lukeman).
Jos hirna kavahtaa, se on siinä.
Liikaa löysiä. Mä jatkan kokkaamista.
(Naurua)
😁Äitini on varmasti maailman huonoin kokki.
Muistan kun lapsena eteen klopsaistiin jokin pussijuttu, ja suolamössöön survaistiin lusikka.
Ole hyvä.
Mä ihan huvikseni nyt tein itse sellaisen "annoksen", ja suolan määrä on menneestä lähes kaksinkertaistunut.
Roskapönttöön.
Nälkä on parempi ystävä ruokapöydässä kuin ennenaikainen kuolema.
(Naurua)
😁👌 scrg kirjoitti:
"Oikeastaan ei jää kuin musiikki ja tanssi. "
Hanki rullaluistimet! Hihi.Katso nyt: musiikki, tanssi & hyvät kuulokkeet. Ja luistimet!
https://www.youtube.com/watch?v=vcwl-Q7pAtY&t=1m45s- Teknodonna
scrg kirjoitti:
Katso nyt: musiikki, tanssi & hyvät kuulokkeet. Ja luistimet!
https://www.youtube.com/watch?v=vcwl-Q7pAtY&t=1m45sMjaa
Sä et nyt ole tullut käsittäneeksi sitä että rahka ja ananas on ihan viileä yhdistelmä, mutta tollane pariluistelu ei.
Mä päivitän vähän, ikään kuin in line.
(Naurua)
😁👌
https://youtu.be/pD1CCRVVL9Q Teknodonna kirjoitti:
Mjaa
Sä et nyt ole tullut käsittäneeksi sitä että rahka ja ananas on ihan viileä yhdistelmä, mutta tollane pariluistelu ei.
Mä päivitän vähän, ikään kuin in line.
(Naurua)
😁👌
https://youtu.be/pD1CCRVVL9QJoo. On ne inlinereita, olen vaihdellut sellaisiin laakereita ja renkaitakin. Mutta tällai palstalle sopii terävät one liner käännökset.
Tuossa on hyvä alku, mutta evian-vauvat vähän pilaa tunnelman:
https://www.youtube.com/watch?v=Q7OpJAzQJyoscrg kirjoitti:
Joo. On ne inlinereita, olen vaihdellut sellaisiin laakereita ja renkaitakin. Mutta tällai palstalle sopii terävät one liner käännökset.
Tuossa on hyvä alku, mutta evian-vauvat vähän pilaa tunnelman:
https://www.youtube.com/watch?v=Q7OpJAzQJyoPaha omatunto kolkuttelee, koska huomaan olevani hyvin seksistinen ja heteronormatiivinen luisteluvideovalinnoissani:
Laitetaan vähän sukupuolivähemmistöjä ja miehiäkin luistelemaan: (Brian Boitano)
https://www.youtube.com/watch?v=sNJmfuEWR8w&t=1m20s- Teknodonna
scrg kirjoitti:
Paha omatunto kolkuttelee, koska huomaan olevani hyvin seksistinen ja heteronormatiivinen luisteluvideovalinnoissani:
Laitetaan vähän sukupuolivähemmistöjä ja miehiäkin luistelemaan: (Brian Boitano)
https://www.youtube.com/watch?v=sNJmfuEWR8w&t=1m20sMjoo
Oikeastaan tossa sun kommentissa piilee suuri järki. Pitää kirjoittaa vähän kaikille mutta olla kuitenkin itse näkyvillä ja siten kaikelle altis.
Ehkä sinulla on yhtä suuri pää kuin minulla.
(Naurua)
😁👌
- skdfijrfg
Mitä se kertoo, jos ei kuuntele musiikkia ollenkaan?
- Gnuk
Kenelle kertoo, kenelle ei. Mä luulen, että ihan sellaiselle perus-musiikinkuluttajalle se ei kerro mitään. Suurimmalle osalle musiikin kuluttajista musiikki on vaan jotain mikä on riittävän helposti ymmärrettävää taustahälinää. Harvempi oikeasti kuuntelee musiikkia syvemmin. Jos kuuntelisi, ne myydyimmät, ladatuimmat ja suosituimmat artistit olisi täysin toisenlaisia mitä ne nyt on... :)
Mutta en ole eri mieltä siitä. Kyllä minä pystyn päättelemään aika pitkälti ihmisen sisäisen maailman ihmisen musiikkimaun perusteella. Ja samalla tavalla pystyy lukemaan minunkin sisäisen maailman musiikkimakuni kautta. Pitäis vaan tuntea musiikki ja ymmärtää sitä keskiverto jeejeelapioidaanpaskaanaamaanhymyissäsuin-kuuntelijaa paremmi... :) Aha, okei. Mites kun mulla on laaja musiikkimaku, tykkään laidasta toiseen genrestä toiseen musiikista. Jostain laadusta enempi, kun taas toisesta löytyy vain muutamia hyviä helmiä. Mites semmonen voidaan määritellä?
Menee vähän tunnetilan ja tarpeen mukaan, mulle kun musiikki on terapiaa. Sekoisin, jos multa menis kuulo. Koko biosysteemi menis sekaisin.Sanat merkkaa, rytmi ja melodia merkkaa, se menee tonne sisuksiin ja kaivautuu joka soluun ja sisäelimeen, nousee päähän ja on kuin uutta verta suoneen...
muhkee_muhku kirjoitti:
Sanat merkkaa, rytmi ja melodia merkkaa, se menee tonne sisuksiin ja kaivautuu joka soluun ja sisäelimeen, nousee päähän ja on kuin uutta verta suoneen...
Fiilis on jännä musiikin valkkaaja. Joskus tekee mieli kuunnella jotain rauhallista ja joskus taas kunnon ryskettä. Sanat kolisee joskus ja joskus taas toivois, ettei niitä edes olisi.
Joskus joku biisi saa mielen taas raivonkin partaalle, on pakko kääntää radiokanavaa tai tuntuu että hermo menee. Toisaalta hyvä tietää, että siinä välitetään jotain ja nehän on abstrakteja...jokain löytää omaansa ja erisävyjä biiseistä ja esittäjistä. On kuin psykologiset musteroiskaisukuvat...- EdesUnissa
Dissident kirjoitti:
Fiilis on jännä musiikin valkkaaja. Joskus tekee mieli kuunnella jotain rauhallista ja joskus taas kunnon ryskettä. Sanat kolisee joskus ja joskus taas toivois, ettei niitä edes olisi.
Joskus joku biisi saa mielen taas raivonkin partaalle, on pakko kääntää radiokanavaa tai tuntuu että hermo menee. Toisaalta hyvä tietää, että siinä välitetään jotain ja nehän on abstrakteja...jokain löytää omaansa ja erisävyjä biiseistä ja esittäjistä. On kuin psykologiset musteroiskaisukuvat...Noilla musteroiskaisukuvilla hämätään tutkittavaa hiukan. Psykologi ei ole kiinnostunut siitä mitä kuvassa näet, vaan kuinka siihen päädyt.
Poikkeus olisi jos näet jokaisessa kuvassa esim. isorintaisen naisen, etkä ikinä mitään muuta. EdesUnissa kirjoitti:
Noilla musteroiskaisukuvilla hämätään tutkittavaa hiukan. Psykologi ei ole kiinnostunut siitä mitä kuvassa näet, vaan kuinka siihen päädyt.
Poikkeus olisi jos näet jokaisessa kuvassa esim. isorintaisen naisen, etkä ikinä mitään muuta.Niin. No sekin antaa viitteen mistä vois olla kyse...jos muun ihmisen pakottamana ois siellä, se voi olla kyse myös avun mitätöimisestä.
Dissident kirjoitti:
Joskus joku biisi saa mielen taas raivonkin partaalle, on pakko kääntää radiokanavaa tai tuntuu että hermo menee. Toisaalta hyvä tietää, että siinä välitetään jotain ja nehän on abstrakteja...jokain löytää omaansa ja erisävyjä biiseistä ja esittäjistä. On kuin psykologiset musteroiskaisukuvat...Fiilikset kuuluu juu elämään ja musiikki on tehty niitä varten. 😃
muhkee_muhku kirjoitti:
Fiilikset kuuluu juu elämään ja musiikki on tehty niitä varten. 😃
Joo, musa on saa elämän maistumaan.
Jokos on parempi fiilis tänään? Joko mielessä laukkaat kuin peppi pitkätossu rallatellen?Dissident kirjoitti:
Joo, musa on saa elämän maistumaan.
Jokos on parempi fiilis tänään? Joko mielessä laukkaat kuin peppi pitkätossu rallatellen?On joo. Nukuttelemassa olen. En nyt kauheesti laukkaa, kun vanha jalkavamma särettää. Mutta sanotaan, että köpöttelen step by step..side to side...
muhkee_muhku kirjoitti:
On joo. Nukuttelemassa olen. En nyt kauheesti laukkaa, kun vanha jalkavamma särettää. Mutta sanotaan, että köpöttelen step by step..side to side...
Ahaa...no pitää sit kuiskailla...
Klenkka klenkka...
No tää kelikin pistää kaikki paikat kolottelemaan...lämmintä tartteis vanahan kroppa...Dissident kirjoitti:
Ahaa...no pitää sit kuiskailla...
Klenkka klenkka...
No tää kelikin pistää kaikki paikat kolottelemaan...lämmintä tartteis vanahan kroppa...Tää on ihan semmonen kelistä riippumaton tulinen kipu ja polte. Mulla on ihan kuvattuja vammoja jalkaterässä ja kantapäässä, mutta pohjallisilla koitetaan hoitaa....ja venytyksillä. Ihan huuhaata, kun vuodet vierii ja neuvot tyhmenee lääkäriltä toiselle.
Kyllä se vielä joudutaan auki repimään, mutta sitä varttuessa klenkka klenkka..kipeytyy myös lonkka lonkka.😬muhkee_muhku kirjoitti:
Tää on ihan semmonen kelistä riippumaton tulinen kipu ja polte. Mulla on ihan kuvattuja vammoja jalkaterässä ja kantapäässä, mutta pohjallisilla koitetaan hoitaa....ja venytyksillä. Ihan huuhaata, kun vuodet vierii ja neuvot tyhmenee lääkäriltä toiselle.
Kyllä se vielä joudutaan auki repimään, mutta sitä varttuessa klenkka klenkka..kipeytyy myös lonkka lonkka.😬Yksityislääkärille pitäs mennä, että saa jotakin apuva. Noi julksen sektorin tyypit säästää vaan rahaa.
Nyt vaan mahdollisimman huono hetki riepiä jalka pakettiin. Nappulaa suupieleen ja lepoa hetki, huomenna taas vauhdilla uusia särkyjä päin.muhkee_muhku kirjoitti:
Yksityislääkärille pitäs mennä, että saa jotakin apuva. Noi julksen sektorin tyypit säästää vaan rahaa.
Nyt vaan mahdollisimman huono hetki riepiä jalka pakettiin. Nappulaa suupieleen ja lepoa hetki, huomenna taas vauhdilla uusia särkyjä päin.Joo. No monessa asiassa mennään liian pitkälle sairaussäästöissä. Kerralla oikein tehty hoito vois säästää enemmän rahaa, vaikka olisi kalliimpi alkuun. Työtä tekevä ihminen on yhteiskunnalle paljon tuottoisampi kuin sairaspoissaoloilla sinnittelevät aikapommi. Joku nilkan kipu tänään voi olla vuoden päästä kierukkaleikkauksen ja pitkällisen leikkausjonojen täyttäjä.
Inhottaa, kun säästöillä aiheutetaan niin paljon joutavaa kulua, mitä ei edes mietitä, niin lyhytnäköistä on nykyään ajattelu jokapuolella. Mutta jos menet vakuutuslääkärille, niin sehän saa sut terveeksi heti. Ne on mun kollegoja...Jeesuksia...varmaan herättävät kuollleitakin.Dissident kirjoitti:
Joo. No monessa asiassa mennään liian pitkälle sairaussäästöissä. Kerralla oikein tehty hoito vois säästää enemmän rahaa, vaikka olisi kalliimpi alkuun. Työtä tekevä ihminen on yhteiskunnalle paljon tuottoisampi kuin sairaspoissaoloilla sinnittelevät aikapommi. Joku nilkan kipu tänään voi olla vuoden päästä kierukkaleikkauksen ja pitkällisen leikkausjonojen täyttäjä.
Inhottaa, kun säästöillä aiheutetaan niin paljon joutavaa kulua, mitä ei edes mietitä, niin lyhytnäköistä on nykyään ajattelu jokapuolella. Mutta jos menet vakuutuslääkärille, niin sehän saa sut terveeksi heti. Ne on mun kollegoja...Jeesuksia...varmaan herättävät kuollleitakin.Niinpä, mitään hätää ei ole niin kauan kun jotenkuten pääsee laahustamaan. Kyllä sen lääkkeen aina jaksaa määrätä, mutta liian kallista on tehdä se korjausleikkaus joka helpottas asiakasta ja minimoisi tulevia ongelmia.
Tämänkn kun tietää, että ongelma ei poistu ilman kirurginveistä, jopa lääkäri tietää sen. Ei vaan voi muuta kun seuraillaan miten tilanne kehittyy. 😟
Tilantten siis nimenomaan pitää kehittyä pisteeseen, että en vaan yksinkertaisesti kykene enää kävelemään. 😗🎶
No mä lenkkaan Mehiläiseen tässä joku päivä ja läppään ketaran pöytään, teetkö tälle jotain. Kyllä se varmasti näkee, että päällisinpuolinkin nivelet on turvoksissa ja kierossa..kynnet mustina. Jalkaterä ja pohja länkässä.
Ei täl paljon tanssita. Mutta heilutaan. 💃muhkee_muhku kirjoitti:
Niinpä, mitään hätää ei ole niin kauan kun jotenkuten pääsee laahustamaan. Kyllä sen lääkkeen aina jaksaa määrätä, mutta liian kallista on tehdä se korjausleikkaus joka helpottas asiakasta ja minimoisi tulevia ongelmia.
Tämänkn kun tietää, että ongelma ei poistu ilman kirurginveistä, jopa lääkäri tietää sen. Ei vaan voi muuta kun seuraillaan miten tilanne kehittyy. 😟
Tilantten siis nimenomaan pitää kehittyä pisteeseen, että en vaan yksinkertaisesti kykene enää kävelemään. 😗🎶
No mä lenkkaan Mehiläiseen tässä joku päivä ja läppään ketaran pöytään, teetkö tälle jotain. Kyllä se varmasti näkee, että päällisinpuolinkin nivelet on turvoksissa ja kierossa..kynnet mustina. Jalkaterä ja pohja länkässä.
Ei täl paljon tanssita. Mutta heilutaan. 💃Niin.... Paska tilanne, mutta tosiaan siinä on sekin puoli, että mihin sä tyydyt.... Voithan sä sanoa sille tk-lääkärillekin, että laitatkos ukko/akka nimes sellaiseen paperiin, että otat henkilökohtaisen lääkärin ammattitaidon/tiedon perusteella vastuun tästä kipulääkkeen syömisestä ja katsomisesta. Minusta jotkut osaa valittaa niin jämäkästi asioita ja jotkut taas tyytyy siihen mitä aina saa...kuulun kyllä itse tuohon jälkimmäiseen, mutta tällähetkellä kaikki on ihan ok. Joskus ois vaan kannattanut olla jämympi, esimerkiksi mun olkapään takia... Nyt oikeastaan jo saan vaan syyttää itseäni, jos yöllä pakottaa... Ei se enää leikkaamalla parane...jos ois aikoinaan ollut jämäkkä, niin oisivat voineet leikata kiertäjäkalvosimen kuntoon, mutta nyt se vaan repeis pahemmin, kun ne repeytymät on "kuroutuneet" ja hapraat...
Että mietippä millä pelailet...ja miten... ehkä en itsekään halua kikkailla edes hampaan kanssa pitkään...Dissident kirjoitti:
Niin.... Paska tilanne, mutta tosiaan siinä on sekin puoli, että mihin sä tyydyt.... Voithan sä sanoa sille tk-lääkärillekin, että laitatkos ukko/akka nimes sellaiseen paperiin, että otat henkilökohtaisen lääkärin ammattitaidon/tiedon perusteella vastuun tästä kipulääkkeen syömisestä ja katsomisesta. Minusta jotkut osaa valittaa niin jämäkästi asioita ja jotkut taas tyytyy siihen mitä aina saa...kuulun kyllä itse tuohon jälkimmäiseen, mutta tällähetkellä kaikki on ihan ok. Joskus ois vaan kannattanut olla jämympi, esimerkiksi mun olkapään takia... Nyt oikeastaan jo saan vaan syyttää itseäni, jos yöllä pakottaa... Ei se enää leikkaamalla parane...jos ois aikoinaan ollut jämäkkä, niin oisivat voineet leikata kiertäjäkalvosimen kuntoon, mutta nyt se vaan repeis pahemmin, kun ne repeytymät on "kuroutuneet" ja hapraat...
Että mietippä millä pelailet...ja miten... ehkä en itsekään halua kikkailla edes hampaan kanssa pitkään...Oon käynyt ihan keskussairaalassa saakka ortopedillä, jonka mielikuva on että pohjalliset riittää ja hyvät venytykset. Katsomatta jalkapöydän kuvia ollenkaan, jotka tk-lääkäri oli ottanut ja joista oli huolissaan. Mutta kun sen valtuudet ei yllä sairaalamaailmaan saakka, lähete oli se väylä.
Nyt vaan ootellaan tilanteen kehittymistä, mua kyllä jo yksi nainen varoitti aulassa ko. lääkäristä, että tämän naisen eli hänen selkäänsä lekuri ei ota tosissaan, vaikka on leikattu 4 kertaa ja uusia osiakin laitettu matkaan...että pysyy nainen kasassa. Krooniset kivut ja työkyvyttömyys, joo ei oo mitään vikaa....päässä vaan vikaa, kun valittaa oli tuomio.
Että semmosta. Kyllä se yksityinen vaan taitaa olla ainoa järkevä ratkaisu. Kallista mutta niin on tääkin, kun vauriot pahenee..muhkee_muhku kirjoitti:
Oon käynyt ihan keskussairaalassa saakka ortopedillä, jonka mielikuva on että pohjalliset riittää ja hyvät venytykset. Katsomatta jalkapöydän kuvia ollenkaan, jotka tk-lääkäri oli ottanut ja joista oli huolissaan. Mutta kun sen valtuudet ei yllä sairaalamaailmaan saakka, lähete oli se väylä.
Nyt vaan ootellaan tilanteen kehittymistä, mua kyllä jo yksi nainen varoitti aulassa ko. lääkäristä, että tämän naisen eli hänen selkäänsä lekuri ei ota tosissaan, vaikka on leikattu 4 kertaa ja uusia osiakin laitettu matkaan...että pysyy nainen kasassa. Krooniset kivut ja työkyvyttömyys, joo ei oo mitään vikaa....päässä vaan vikaa, kun valittaa oli tuomio.
Että semmosta. Kyllä se yksityinen vaan taitaa olla ainoa järkevä ratkaisu. Kallista mutta niin on tääkin, kun vauriot pahenee..Enkä mä meinaa kikkailla kauempaa, kun on pakko. Yksi tutkinnon osa vaatii vielä läpäisyn ja sitten on aikaa hoitaa jalkaa. Raajarikkona mun koulut yms. jää kesken. Ja sitä ei saa tapahtua. Mä meen vaikka sisulla jalka kainalossa sinne saakka, että tulee hetki kun ollaa voitonpuolella...ei siihen kauaa mee. :)
muhkee_muhku kirjoitti:
Oon käynyt ihan keskussairaalassa saakka ortopedillä, jonka mielikuva on että pohjalliset riittää ja hyvät venytykset. Katsomatta jalkapöydän kuvia ollenkaan, jotka tk-lääkäri oli ottanut ja joista oli huolissaan. Mutta kun sen valtuudet ei yllä sairaalamaailmaan saakka, lähete oli se väylä.
Että semmosta. Kyllä se yksityinen vaan taitaa olla ainoa järkevä ratkaisu. Kallista mutta niin on tääkin, kun vauriot pahenee..Niin. Potilasasiamiehiäkinhän on.... kannattaa vaan sinnikkäästi käydä asiaa läpi. Ja ilmoittaa sinne tuollaiset epäkohdat. Jos moni vaan hyväksyy tietyn lääkärin toimenpiteet, ei vaikkapa epäpätevää huomata. Sairaalat on kiireisiä paikkoja. Niissä jää usein henkilökohtaiset ongelmat huomaamatta... Sä olet asiakas kaikesta huolimatta....saat vaatia. Jos ei muuta, niin huomautat, että kuka vastaa? Haluaako vaikka se sairaala yksinkertaisesta hoitovirheestä käräjille kutsun? Potilasasiamies tai kuluttajansuoja-asiamies saattaa ottaa asian vakavammin...
Ja tiedän sut aika hyvin...et valita oikeasti turhasta....Dissident kirjoitti:
Niin. Potilasasiamiehiäkinhän on.... kannattaa vaan sinnikkäästi käydä asiaa läpi. Ja ilmoittaa sinne tuollaiset epäkohdat. Jos moni vaan hyväksyy tietyn lääkärin toimenpiteet, ei vaikkapa epäpätevää huomata. Sairaalat on kiireisiä paikkoja. Niissä jää usein henkilökohtaiset ongelmat huomaamatta... Sä olet asiakas kaikesta huolimatta....saat vaatia. Jos ei muuta, niin huomautat, että kuka vastaa? Haluaako vaikka se sairaala yksinkertaisesta hoitovirheestä käräjille kutsun? Potilasasiamies tai kuluttajansuoja-asiamies saattaa ottaa asian vakavammin...
Ja tiedän sut aika hyvin...et valita oikeasti turhasta....On tuo mielessä käynyt, mutta olen jo päättänyt mennä yksityiselle. Tiedän siellä yhden hyvän lääkärin, joka viitsii tutkia ja suhtautuu asiaan ongelmanratkaisuun, täytyy löytyä asenteella. Sitten voiskin vaikka kiikuttaa dokumenttia tilanteen kehittymistä kaipaavalle. Että siinä sulle mietittävää. :)
Mä en sen mössön vastaanotolle itseäni enää altista, ei oo varaa olla mielivaltasten ihmisten vallan alla. :)muhkee_muhku kirjoitti:
On tuo mielessä käynyt, mutta olen jo päättänyt mennä yksityiselle. Tiedän siellä yhden hyvän lääkärin, joka viitsii tutkia ja suhtautuu asiaan ongelmanratkaisuun, täytyy löytyä asenteella. Sitten voiskin vaikka kiikuttaa dokumenttia tilanteen kehittymistä kaipaavalle. Että siinä sulle mietittävää. :)
Mä en sen mössön vastaanotolle itseäni enää altista, ei oo varaa olla mielivaltasten ihmisten vallan alla. :)Mutta mukavempiin aiheisiin, musiikkiin. Tää ei ole kaikkien meileistä, mutta ei sen tarvikaan olla. :)
Tykkää joka tykkää...muhun tää kolahtaa kun mterin halko päähän. Tulee letkeä ja aktiivinen fiilis samaan aikaan. :)
https://www.youtube.com/watch?v=Sf4BgSLPQKYmuhkee_muhku kirjoitti:
Mutta mukavempiin aiheisiin, musiikkiin. Tää ei ole kaikkien meileistä, mutta ei sen tarvikaan olla. :)
Tykkää joka tykkää...muhun tää kolahtaa kun mterin halko päähän. Tulee letkeä ja aktiivinen fiilis samaan aikaan. :)
https://www.youtube.com/watch?v=Sf4BgSLPQKYJopas tuli monta virhettä tekstiin yhdellä kertaa! x)
muhkee_muhku kirjoitti:
Jopas tuli monta virhettä tekstiin yhdellä kertaa! x)
Noh eipä mitään...mä selaan kässäristäs suomennokset... heh..(vieläkin kopiot laittamatta, mut sun postia ei ole. vinkvink. hehe)
Joo. selvä suunnitelma ja kunnon ähäskutti-näpäys mahdollisuus... hyvähyvä...
No mäpäs mietin tuohon biisin vasta-erektion.....
Hieman melankoolinen, mutta hilpeyden löytää kun haaveilee....
https://youtu.be/Va0vs1fhhNIDissident kirjoitti:
Noh eipä mitään...mä selaan kässäristäs suomennokset... heh..(vieläkin kopiot laittamatta, mut sun postia ei ole. vinkvink. hehe)
Joo. selvä suunnitelma ja kunnon ähäskutti-näpäys mahdollisuus... hyvähyvä...
No mäpäs mietin tuohon biisin vasta-erektion.....
Hieman melankoolinen, mutta hilpeyden löytää kun haaveilee....
https://youtu.be/Va0vs1fhhNIHaha, hyvä biisi. :D
Tulee mieleen tyypit joiden pää ei käänny...aina vaan sama sitruuna katsoo vastaan. Mikä vinkkas minne? :D
No parisuhteen ihanuuksia tykkää ei tykkää ja taas tykkää kummiskin...sanoitukset löytyy sieltä omasta palkistaan, näytä lisää.
https://www.youtube.com/watch?v=6RLLOEzdxsMmuhkee_muhku kirjoitti:
Haha, hyvä biisi. :D
Tulee mieleen tyypit joiden pää ei käänny...aina vaan sama sitruuna katsoo vastaan. Mikä vinkkas minne? :D
No parisuhteen ihanuuksia tykkää ei tykkää ja taas tykkää kummiskin...sanoitukset löytyy sieltä omasta palkistaan, näytä lisää.
https://www.youtube.com/watch?v=6RLLOEzdxsMJa sitten The Offspring...<3
https://www.youtube.com/watch?v=Qp6Qn8IwPf8muhkee_muhku kirjoitti:
Ja sitten The Offspring...<3
https://www.youtube.com/watch?v=Qp6Qn8IwPf8Mulle tulee mieleen taas Offspringistä bad religion, kun kuuntelin molempia joskus....
katos...kollega jenkeistä...hah
https://youtu.be/12kcpP-8jfMDissident kirjoitti:
Mulle tulee mieleen taas Offspringistä bad religion, kun kuuntelin molempia joskus....
katos...kollega jenkeistä...hah
https://youtu.be/12kcpP-8jfMEntäs Green Day?
https://www.youtube.com/watch?v=B4zc-f0TIZ4
Hei , me Jeesustellaan :)muhkee_muhku kirjoitti:
Entäs Green Day?
Hei , me Jeesustellaan :)Valkoista roskaa... siitähän täällä aina puhutaan. :)
https://www.youtube.com/watch?v=tj4OgWq5OmEmuhkee_muhku kirjoitti:
Entäs Green Day?
Hei , me Jeesustellaan :)Toimii... Mut se sanotaan englantilaisittain leuka pitkällä green däyy...heh
Red hottiksien kiuruvei biisi...meinaakohan ne sanoo kiuruvesi?
https://youtu.be/Mr_uHJPUlO8Dissident kirjoitti:
Toimii... Mut se sanotaan englantilaisittain leuka pitkällä green däyy...heh
Red hottiksien kiuruvei biisi...meinaakohan ne sanoo kiuruvesi?
https://youtu.be/Mr_uHJPUlO8Muistan tuon videon, se oli eka näkemältä jotenkin seksistinen. x)
https://www.youtube.com/watch?v=0D28i_Y40eomuhkee_muhku kirjoitti:
Muistan tuon videon, se oli eka näkemältä jotenkin seksistinen. x)
https://www.youtube.com/watch?v=0D28i_Y40eoNo niin...sarvet ja fallos...nöfnöf... haha
Gyntin Peeriä sit.. ja jo päästiin ministeripaikoille....hah
https://youtu.be/e1R0a8Tz82oDissident kirjoitti:
No niin...sarvet ja fallos...nöfnöf... haha
Gyntin Peeriä sit.. ja jo päästiin ministeripaikoille....hah
https://youtu.be/e1R0a8Tz82oNo sekin, mutta ne paljetit ja huulet ja se kekkuloiminen. Anthony Kiedisillä on aina ollut komea kroppa, joten ehkä sekin vähän ärsytti. :)
muhkee_muhku kirjoitti:
No sekin, mutta ne paljetit ja huulet ja se kekkuloiminen. Anthony Kiedisillä on aina ollut komea kroppa, joten ehkä sekin vähän ärsytti. :)
No mulle ehkä tuli samanmoisia värinäitä tästä...
Sellainen ärsyttävän täristävä ensinäkemällä, nyt osaa nähdä ja kuulla siitä pois kaiken seksuaalisen... Ikä kai?
https://youtu.be/OOgpT5rEKIUDissident kirjoitti:
Sellainen ärsyttävän täristävä ensinäkemällä, nyt osaa nähdä ja kuulla siitä pois kaiken seksuaalisen... Ikä kai?
https://youtu.be/OOgpT5rEKIULineri aamulla laittaa, että se on se kun polttaa 40 vuotiaana....hahah( kekkanauraa)
Dissident kirjoitti:
https://youtu.be/OOgpT5rEKIUÄh, hyi. Eka semmonen artisti joka ei mun korvaan mahdu ees saippualla liukastettuna. :D
Joo alastomuus ja paljastava kuosi oli nuorena jotenkin raflaavampaa. Nyt on ihan sama vaikka juoksis alastomia ukkoja vastaan aamut illat. huvittas ensimmäisten näkeminne, mutta parin tunnin päästä jo vituttas. Menkää pukee päällenne tampiot. :)
Kai sitä turtuu? Jostain asioista tulee luonnollista ja ei enää tabuja, mystisiä ihmetyksiä.
Tupakkamies ei vanhaksi elä, se sanoo. ;Dmuhkee_muhku kirjoitti:
Äh, hyi. Eka semmonen artisti joka ei mun korvaan mahdu ees saippualla liukastettuna. :D
Joo alastomuus ja paljastava kuosi oli nuorena jotenkin raflaavampaa. Nyt on ihan sama vaikka juoksis alastomia ukkoja vastaan aamut illat. huvittas ensimmäisten näkeminne, mutta parin tunnin päästä jo vituttas. Menkää pukee päällenne tampiot. :)
Kai sitä turtuu? Jostain asioista tulee luonnollista ja ei enää tabuja, mystisiä ihmetyksiä.
Tupakkamies ei vanhaksi elä, se sanoo. ;DNo mulle uppoo tuokin jossain mielentilassa...
No mulle tuli mieleen se vitsi tuosta....20, 30 ja 40 vuotiaitten miesten vaimot juonivat, että piristävät miehiään ja hommasivat lateks-alusasut illaksi. Sitten seuraavana iltana vertasivat reaktioita. 20 vuotias oli rakastellut 5 kertaa, 30 vuotias 3 kertaa ja 40 vuotiaan mies oli mennyt sohvalle selälleen lateks-asuisen naisen ohi ja oli sanonut hälle, että " Hei batman! Mitä meillä on ruokana? haha...
No kuules...kyllä se loppuu multakin, uso pois...hihiDissident kirjoitti:
No mulle uppoo tuokin jossain mielentilassa...
No mulle tuli mieleen se vitsi tuosta....20, 30 ja 40 vuotiaitten miesten vaimot juonivat, että piristävät miehiään ja hommasivat lateks-alusasut illaksi. Sitten seuraavana iltana vertasivat reaktioita. 20 vuotias oli rakastellut 5 kertaa, 30 vuotias 3 kertaa ja 40 vuotiaan mies oli mennyt sohvalle selälleen lateks-asuisen naisen ohi ja oli sanonut hälle, että " Hei batman! Mitä meillä on ruokana? haha...
No kuules...kyllä se loppuu multakin, uso pois...hihiOon tään lepakko vitsin kuullu, muistin lukiessani. :)
Henki vai tupakointi? ;)muhkee_muhku kirjoitti:
Oon tään lepakko vitsin kuullu, muistin lukiessani. :)
Henki vai tupakointi? ;)Joo, mäkin muistin jo kertoneeni täällä...vissiin sit sulle...
Kumpikin...aikanaan...ja takuulla. 100% sti. Tähänkin on biisi....
https://youtu.be/I14pzSm_y6QDissident kirjoitti:
Joo, mäkin muistin jo kertoneeni täällä...vissiin sit sulle...
Kumpikin...aikanaan...ja takuulla. 100% sti. Tähänkin on biisi....
https://youtu.be/I14pzSm_y6QNäinhän se menee, hyvä kappale Juicelta. Osuva. :)
Anouk...
https://www.youtube.com/watch?v=3RaHTDNude4muhkee_muhku kirjoitti:
Näinhän se menee, hyvä kappale Juicelta. Osuva. :)
Anouk...
https://www.youtube.com/watch?v=3RaHTDNude4No tää tuli sit lopulta mieleen... Happoradiota en ookaan pitkiin aikoihin kuunnellu...
https://youtu.be/wpQvTeG-WrAmuhkee_muhku kirjoitti:
Näinhän se menee, hyvä kappale Juicelta. Osuva. :)
Anouk...
https://www.youtube.com/watch?v=3RaHTDNude4Anoukkiin... imperiumin vastaisku...
https://youtu.be/wpQvTeG-WrADissident kirjoitti:
Anoukkiin... imperiumin vastaisku...
https://youtu.be/wpQvTeG-WrAVoihan kyläpyörä sanos palstan pahaa manaavat. :)
Töpöjalka heräs ( lapsi) ja vartoo mua viereensä nukkumaan, joten tässä kohtaa tää luovuttaa seuraavaan kertaan. Hyvää yötä ja kiitos seurasta Dissis ja misspönttöuuni, makoisia unia! :)muhkee_muhku kirjoitti:
Voihan kyläpyörä sanos palstan pahaa manaavat. :)
Töpöjalka heräs ( lapsi) ja vartoo mua viereensä nukkumaan, joten tässä kohtaa tää luovuttaa seuraavaan kertaan. Hyvää yötä ja kiitos seurasta Dissis ja misspönttöuuni, makoisia unia! :)Menehän töpöjalka tapsuttelijan viereen ja mä toivotan sun terveiset pönttikselle, tää livahti eri ketjuun ja se kun ei ole edes rekkautunut.
Hyvää yötä Muhkis. Ja töpöjalka...
.. Taas jotain Pseudoilua.. ;P.. Valhe, EmäValhe.. PseudoTutkimus.. ;P
- EdesUnissa
Psykopatia on vain ihmisen tekemä luokittelu normista poikkeavasta käytöksestä. On helppo kuvitella että ihminen jonka luonne on marginaalissa, kuuntelee myös räppäreitä joiden musiikki kuvaa myöskin yhteiskunnan sääntöjen rajoilla eläviä ryhmiä. Tuo Bieberin kappale taas voi aiheuttaa samaistumista perusteemansa vuoksi "What Do You Mean" kysymyksellään.
Itse vastustan yleensä psykopatia termin käyttöä, koska siinä normaalijakautumasta poikkeavat luokitellaan useimmiten johonkin psykopatia ryhmään. Noin esimerkiksi jos suurin osa ihmisistä olisi jo nykyisin puolihulluja, niin psykopaateiksi nimettäisiin täysissä järjissä olevat jos olisivat harvalukuisia. - 257457854
EdesUnissa kirjoitti:
Psykopatia on vain ihmisen tekemä luokittelu normista poikkeavasta käytöksestä. On helppo kuvitella että ihminen jonka luonne on marginaalissa, kuuntelee myös räppäreitä joiden musiikki kuvaa myöskin yhteiskunnan sääntöjen rajoilla eläviä ryhmiä. Tuo Bieberin kappale taas voi aiheuttaa samaistumista perusteemansa vuoksi "What Do You Mean" kysymyksellään.
Itse vastustan yleensä psykopatia termin käyttöä, koska siinä normaalijakautumasta poikkeavat luokitellaan useimmiten johonkin psykopatia ryhmään. Noin esimerkiksi jos suurin osa ihmisistä olisi jo nykyisin puolihulluja, niin psykopaateiksi nimettäisiin täysissä järjissä olevat jos olisivat harvalukuisia.Eiköhän tuo termi ole jos ei muuta, niin terveellinen itsetutkiskelun väline... Psykopatialle on myös vahvat biologiset perusteet; tiettyä osaa aivoista ei ole olemassa, tai se ei koskaan aktivoidu. Jim Fallon on puhunut aiheesta enemmänkin:
https://www.ted.com/talks/jim_fallon_exploring_the_mind_of_a_killer/up-next
Kyllähän tuo psykopatia alentaa hypersosiaalisen laumaeläimen selviytymiskykyä kummasti.
"Noin esimerkiksi jos suurin osa ihmisistä olisi jo nykyisin puolihulluja, niin psykopaateiksi nimettäisiin täysissä järjissä olevat jos olisivat harvalukuisia."
En sanoisi, että aivovauriolla varustettu ihminen vertautuisi "täysijärkiseen" tuossa vertailussa. Näillä tyypeillä on vain käynyt tuuri, kun liikuntakyvyn sijasta on menetetty empatiakyky. Neliraajahalvauksella olisi vaikeampi lesoilla. - EdesUnissa
257457854 kirjoitti:
Eiköhän tuo termi ole jos ei muuta, niin terveellinen itsetutkiskelun väline... Psykopatialle on myös vahvat biologiset perusteet; tiettyä osaa aivoista ei ole olemassa, tai se ei koskaan aktivoidu. Jim Fallon on puhunut aiheesta enemmänkin:
https://www.ted.com/talks/jim_fallon_exploring_the_mind_of_a_killer/up-next
Kyllähän tuo psykopatia alentaa hypersosiaalisen laumaeläimen selviytymiskykyä kummasti.
"Noin esimerkiksi jos suurin osa ihmisistä olisi jo nykyisin puolihulluja, niin psykopaateiksi nimettäisiin täysissä järjissä olevat jos olisivat harvalukuisia."
En sanoisi, että aivovauriolla varustettu ihminen vertautuisi "täysijärkiseen" tuossa vertailussa. Näillä tyypeillä on vain käynyt tuuri, kun liikuntakyvyn sijasta on menetetty empatiakyky. Neliraajahalvauksella olisi vaikeampi lesoilla.Psykopatiaa voi olla myös yli-empaattisuus, ei vain sen puute.
EdesUnissa kirjoitti:
Psykopatiaa voi olla myös yli-empaattisuus, ei vain sen puute.
No mutta tuohan on täysi valhe.
Mehukatri kirjoitti:
No mutta tuohan on täysi valhe.
.. Jeps.. Niin on.. EdesUnissa, joko Vääristelee Tahallaan tai sitten sekoittaa jostain Järjettömästä syystä Termin johonkin ihan muuhun.. ;P
.. Sosiopatia termiä on kyllä käytetty ns. RuotuunKutsu Terminä ja sinne on yritetty ympätä välillä milloin mitäkin Yksilöitä.. ;PNuuskaMuikkune kirjoitti:
.. Jeps.. Niin on.. EdesUnissa, joko Vääristelee Tahallaan tai sitten sekoittaa jostain Järjettömästä syystä Termin johonkin ihan muuhun.. ;P
.. Sosiopatia termiä on kyllä käytetty ns. RuotuunKutsu Terminä ja sinne on yritetty ympätä välillä milloin mitäkin Yksilöitä.. ;PYehh. Jotkut ihmiset ovat liian innokkaita leimasintensa kanssa. Tuollaisissa tilanteissa tulee fiilis, notta minussa ei ole välttämättä mitään vikaa, mutta inttäjä on huono kommunikoimaan :D Etäinen ei välttämättä ole tunnekylmä sosiopaatti, vaan latautumisaikaa tarvitseva introvertti. Samoin helposti kiivastuva ihminen ei välttämättä ole temperamenttihaasteista tuittupäätä kummempi... hyvässä ja pahassa, toki :-D Ja sitten tämä valittaja tarttuu yhteen ikävään piirteeseen, paisuttelee sitä mielessään ja diagnosoi terveen ihmisen sairaaksi. Siis sen sijaan, että päättelisi inhoavansa yhtä piirrettä ja opettelisi tulemaan toimeen tuntemuksiensa kanssa. Pff.
Mehukatri kirjoitti:
Yehh. Jotkut ihmiset ovat liian innokkaita leimasintensa kanssa. Tuollaisissa tilanteissa tulee fiilis, notta minussa ei ole välttämättä mitään vikaa, mutta inttäjä on huono kommunikoimaan :D Etäinen ei välttämättä ole tunnekylmä sosiopaatti, vaan latautumisaikaa tarvitseva introvertti. Samoin helposti kiivastuva ihminen ei välttämättä ole temperamenttihaasteista tuittupäätä kummempi... hyvässä ja pahassa, toki :-D Ja sitten tämä valittaja tarttuu yhteen ikävään piirteeseen, paisuttelee sitä mielessään ja diagnosoi terveen ihmisen sairaaksi. Siis sen sijaan, että päättelisi inhoavansa yhtä piirrettä ja opettelisi tulemaan toimeen tuntemuksiensa kanssa. Pff.
.. Jotkut Piirteet nyt vain ovat "Hyvempiä&Hyväksyttävämpiä", kuin taas jotkut toiset.. Joskus pitää myös hyväksyä, ettei kaikkia piirteitä tarvitse hyväksyä.. Eikä Oikeastaan "Kuuluiskaan".. ;P
NuuskaMuikkune kirjoitti:
.. Jotkut Piirteet nyt vain ovat "Hyvempiä&Hyväksyttävämpiä", kuin taas jotkut toiset.. Joskus pitää myös hyväksyä, ettei kaikkia piirteitä tarvitse hyväksyä.. Eikä Oikeastaan "Kuuluiskaan".. ;P
.. Tarkoitan nyt sellaisia piirteitä, kuten esmes. Hyväksikäyttö, kaltoinkohtelu jne.. ;P
.. Pahoittelut väsymyksestä aiheutavaa MielenKiinnottomuutta ja Avutonta sisäistä&ulkoista UlosAntoa.. Jos ei data kul kunnolla, niin se ei sit kul.. Prkl.. ;DEn nyt ihan noin sanois. On siinä varmaan jotain eroa kuunteleeko pääsääntöisesti uhmakasta gangstaräppiä vai jotain letkeämpää hyvän tuulen musaa.
.. Tarkoitan nyt sellaisia piirteitä, kuten esmes. Hyväksikäyttö, kaltoinkohtelu jne.. ;P
.. Pahoittelut väsymyksestä aiheutavaa MielenKiinnottomuutta ja Avutonta sisäistä&ulkoista UlosAntoa.. Jos ei data kul kunnolla, niin se ei sit kul.. Prkl.. ;D"Joskus pitää myös hyväksyä, ettei kaikkia piirteitä tarvitse hyväksyä.. "
>> No mutta. Eihän psykopaatti voi aivokemialleen mitään. Jos tällainen ihminen on saanut hyvän lapsuuden, oppinut oikeat käytösmallit (koska sisäistä moraalia ei ole) ja hyväksyy oman paikkansa alun "rajojen kokeilemisen" jälkeen, niin... miksi tällaista ihmistä pitäisi kartella? Näiden käytöshaasteellisten ihmisten ihmisyyttä tukee kaikkein parhaiten vahvojen ihmisten seura, ei suinkaan eristäminen ja yksinäisyys.
Hyväksikäytön ja kaltoinkohtelun paheksuminen on helppoa. Mutta ne ovat vain käytöstä, jotka juontuvat jostain perusluonteen osasesta. Oma pointtini on, että ihmisen olemukseen liittyvät asiat tulee hyväksyä (esimerkiksi se psykopatia), ja käytös arvostella erillisenä kokonaisuutenaan. Ja jos omassa päässä on palikat kohdillaan, niin käytöstäkään ei tarvitse pelätä :P Keskeneräiset ja keskenkasvuiset arastelevat kokonaisia ihmisiä.Mehukatri kirjoitti:
"Joskus pitää myös hyväksyä, ettei kaikkia piirteitä tarvitse hyväksyä.. "
>> No mutta. Eihän psykopaatti voi aivokemialleen mitään. Jos tällainen ihminen on saanut hyvän lapsuuden, oppinut oikeat käytösmallit (koska sisäistä moraalia ei ole) ja hyväksyy oman paikkansa alun "rajojen kokeilemisen" jälkeen, niin... miksi tällaista ihmistä pitäisi kartella? Näiden käytöshaasteellisten ihmisten ihmisyyttä tukee kaikkein parhaiten vahvojen ihmisten seura, ei suinkaan eristäminen ja yksinäisyys.
Hyväksikäytön ja kaltoinkohtelun paheksuminen on helppoa. Mutta ne ovat vain käytöstä, jotka juontuvat jostain perusluonteen osasesta. Oma pointtini on, että ihmisen olemukseen liittyvät asiat tulee hyväksyä (esimerkiksi se psykopatia), ja käytös arvostella erillisenä kokonaisuutenaan. Ja jos omassa päässä on palikat kohdillaan, niin käytöstäkään ei tarvitse pelätä :P Keskeneräiset ja keskenkasvuiset arastelevat kokonaisia ihmisiä... "Jokaisella on Oikeus Valita kenen kanssa on tekemisissä jne..".. Ja Kenelläkään ei ole mitään velvollisuutta katsella MinkäänNäköistä toisiin&itseensä kohdistuvaa Persestelyä yms.. ;P
.. Samikset leikkivät Parhaiten keskenään.. Tosin Kylmikset&Nilviäiset Yms. Persestelijät eivät ole tästä asiasta samaa mieltä.. Jostain KuNmasta syystä.. Joka kyllä Tieretähän.. ;P
.. Leiki Sä vaan NiirenKans.. Olet sitten mitä tahansa itse.. Mä Passaan.. Mulla on jo Kiintiö Täys.. ;D
.. Ja TämäTästä.. Ettäs tiiät.. Jos et tiennyt.. ;DHarmaaritari kirjoitti:
En nyt ihan noin sanois. On siinä varmaan jotain eroa kuunteleeko pääsääntöisesti uhmakasta gangstaräppiä vai jotain letkeämpää hyvän tuulen musaa.
.. Noh, ei taira Täysin päteä Edes silloin, jos/kun kuuntelee jotain PääSääntöisesti.. Vaihtoehtoja on monia ja HetkellisiäOloTiloja.. Mut nyt jumii Polla ja Kuljen PintaKaasulla, niin TämäTästäkin.. ;D
.. "Jokaisella on Oikeus Valita kenen kanssa on tekemisissä jne..".. Ja Kenelläkään ei ole mitään velvollisuutta katsella MinkäänNäköistä toisiin&itseensä kohdistuvaa Persestelyä yms.. ;P
.. Samikset leikkivät Parhaiten keskenään.. Tosin Kylmikset&Nilviäiset Yms. Persestelijät eivät ole tästä asiasta samaa mieltä.. Jostain KuNmasta syystä.. Joka kyllä Tieretähän.. ;P
.. Leiki Sä vaan NiirenKans.. Olet sitten mitä tahansa itse.. Mä Passaan.. Mulla on jo Kiintiö Täys.. ;D
.. Ja TämäTästä.. Ettäs tiiät.. Jos et tiennyt.. ;DMehukatri nautitaan jääkaappiviileänä u___u Mjohh.
- 575438
Ei musiikkimakua tarkoittanee, että on asperger?
- udfjihsdsjdh
Ei taida olla näin, hakutulosten perusteella :)
- Gnuk
Heh, mikä määrä selittelyä... :D
Mikä tulee näihin tutkimuksiin niin ne on vähän samaa osastoa kuin monet kyökkipsykologiat yms. "Mistä tunnistaa narsistin?" jne. Kukaan opi niistä mitään. Niissä on joitakin suuntaa-antavia juttuja, mut tyhmä voi niiden perusteella päätellä mitään. Jos joku diggaa Eminemiä niin se on psykopaatti, jos diggaa klassisesta on sivistynyt ja muuta vastaavaa. Nää on vähän sellaisia,,, :D
Jos minulta kysytään niin esim. Suomi-iskelmän diggarit, weekenderit, tangomarkkoijat, Antti Tuisku ka Cheek fanit ja sellaiset on just niitä jeejeelapiodaan skeidaanaamaanhymyssäsuin-kuuntelijoita, joiden kanssa minulla on hyvin vähän yhteistä. Virtausten mukana kulkevia ajattelukyvyttömiä ihmisiä, jotka hyvillä mielin antavat muiden ajatella heidän puolesta. Täytyyhän sen olla oikein kun moni muukin on sen oikeaksi kokenut. Helvetin helposti manipuloitavissa oleva lauma.
Sitten näitä yhden genren nimeen vannovia. Ne on taas aika rajoittuneita. Mut onneksi niitä alkaa olla koko ajan vähemmän. Joskus ennen yhden genren diggareille kävi kaikki, minkä saattoi edes jotenkin kategorisoida siihen heidän diggaamansa genreen. Sama se kuin paskaa se musa oli, kuhan oli genrensä edustaja. Samanlainen ajattelutapa toistui muissakin asioissa...
Sitten on niitä "laidasta laitaan" diggareita. Heh, heidänkin musamaku on lopulta aika rajoittunutta. Ei heitä se musiikki kiinnosta, mutta ku sitä ja tätä on soinut vähän siellä ja täällä niin täytyyhän sen olla hyvää. Ja kaikki muukin, mikä vähänkin muistuttaa sitä ja tätä, mikä on soinut siellä sun täällä. Samapa se kuin teennäistä ja laskelmoitua paskaa se on. Tuubissa on pari miljoonaa latausta niin täytyyhän sen olla hyvää... :)
Tämä nyt on sellainen nopea karkea yleistys siitämiten voi nopeasti päätellä ihmisen musiikkimausta hänen mielen- ja sielunmaiseman... :)Nyt kun sait kaikki lokeroitua niin laitetaan vähän Anatudea:
https://www.youtube.com/watch?v=s9YbICd43Mc&t=2m6s
eiku
https://www.youtube.com/watch?v=3RETlQFGFGg&t=1m49s
Voiskohan sen musteläiskätestin korvata musa-analyysillä?- Nomuttatietystiunohdit
Kuulutko itse
1 Ajattelukyvyttömiin ja helposti manipuloitaviin
2 Rajoittuneisiin 1 (samaa paskaa)
3 Rajoittuneisiin 2 (samaa teennäistä paskaa)
vai unohditko ylimielisyyksissäsi nimetä vielä yhden ryhmän (johon itse koet kuuluvasi)?? :::DD - monologeja.helmille
Monotoninen monologisti monologisella musiikilla, heh
- Gnuk
Nomuttatietystiunohdit kirjoitti:
Kuulutko itse
1 Ajattelukyvyttömiin ja helposti manipuloitaviin
2 Rajoittuneisiin 1 (samaa paskaa)
3 Rajoittuneisiin 2 (samaa teennäistä paskaa)
vai unohditko ylimielisyyksissäsi nimetä vielä yhden ryhmän (johon itse koet kuuluvasi)?? :::DDSen saatte ihan itse päätellä musiikkimaustani. Se tosiaan edellyttää sitä, että kuuntelettekin sitä musiikkia mistä luulette minun pitävän... :)
- Gnuk
scrg kirjoitti:
Nyt kun sait kaikki lokeroitua niin laitetaan vähän Anatudea:
https://www.youtube.com/watch?v=s9YbICd43Mc&t=2m6s
eiku
https://www.youtube.com/watch?v=3RETlQFGFGg&t=1m49s
Voiskohan sen musteläiskätestin korvata musa-analyysillä?Ei kannata. Keskustelu toisen kanssa on paras keino toisen tuntemaan oppimisessa... :)
Ja voithan sä mennä Cheekin keikalle, tangomarkkinoille, Weekend festareille ja katsoa kuin mo en kanssa löydät yhteisen kielen ja mikä niitä yhdistää. Siinä samalla voit jutella niiden ihmisten kanssa muustakin kuin musiikista ja tehdä sen jälkeen johtopäätöksensä... :D
Ps. Mieti sitä, että kaikilla niillä on äänioikeuskin ja aika moni käyttääkin sitä... :D Gnuk kirjoitti:
Ei kannata. Keskustelu toisen kanssa on paras keino toisen tuntemaan oppimisessa... :)
Ja voithan sä mennä Cheekin keikalle, tangomarkkinoille, Weekend festareille ja katsoa kuin mo en kanssa löydät yhteisen kielen ja mikä niitä yhdistää. Siinä samalla voit jutella niiden ihmisten kanssa muustakin kuin musiikista ja tehdä sen jälkeen johtopäätöksensä... :D
Ps. Mieti sitä, että kaikilla niillä on äänioikeuskin ja aika moni käyttääkin sitä... :DMä olen kolmeen vuoteen ollut tasan kahdella keikalla, joihin itse hankkinut lipun. Mutta ei niissäkään ollut sellaista oloa, että mulla olisi jotain kovinkaan yhdistävää niiden yleisöjen kanssa.
Kyllä mä tuon ilmiön näen, että kun radion (niitäkin yhä kuunnellaan) soittolistalla jotain toistetaan, niin siitä opitaan pitämään. Jo jotta se kelpaisi, kaiken pitää olla turhan pureskeltua. Mutta eihän ne mua varten ole olemassa. Sitten taas toisaalta musiikki ei ole niin tärkeää mulle, että viitsisin älyttömästi käyttää aikaa kaiken mahdollisen kuunteluun, minkä netti sinänsä mahdollistaisi. Löydöt panostukseen nähden on niin vähäisiä.- Gnuk
scrg kirjoitti:
Mä olen kolmeen vuoteen ollut tasan kahdella keikalla, joihin itse hankkinut lipun. Mutta ei niissäkään ollut sellaista oloa, että mulla olisi jotain kovinkaan yhdistävää niiden yleisöjen kanssa.
Kyllä mä tuon ilmiön näen, että kun radion (niitäkin yhä kuunnellaan) soittolistalla jotain toistetaan, niin siitä opitaan pitämään. Jo jotta se kelpaisi, kaiken pitää olla turhan pureskeltua. Mutta eihän ne mua varten ole olemassa. Sitten taas toisaalta musiikki ei ole niin tärkeää mulle, että viitsisin älyttömästi käyttää aikaa kaiken mahdollisen kuunteluun, minkä netti sinänsä mahdollistaisi. Löydöt panostukseen nähden on niin vähäisiä.Itse tässä vähän aika sitten antauduin ja latasin itselle ilmaisen spotifyn. Täytyy sanoa, et on aika fiksut algoritmit siinä. Tullut hakemieni ja kuuntelemieni perusteella mielenkiintoisia uusia tuttavuuksia. Ja hyviäkin sellaisia... :)
Mut noita kaupallisia asemia ei pysty kuuntelemaan oksentamatta. Niin kuin en pysty katsomaan oksentamatta vainelämääidolsxfactorjamuutasellaistapaskaa.
Mark Lanegan olis Tavalla torstaina. Tutustumisen arvoinen heebo. Itsellä vahvasti harkinnassa... Gnuk kirjoitti:
Itse tässä vähän aika sitten antauduin ja latasin itselle ilmaisen spotifyn. Täytyy sanoa, et on aika fiksut algoritmit siinä. Tullut hakemieni ja kuuntelemieni perusteella mielenkiintoisia uusia tuttavuuksia. Ja hyviäkin sellaisia... :)
Mut noita kaupallisia asemia ei pysty kuuntelemaan oksentamatta. Niin kuin en pysty katsomaan oksentamatta vainelämääidolsxfactorjamuutasellaistapaskaa.
Mark Lanegan olis Tavalla torstaina. Tutustumisen arvoinen heebo. Itsellä vahvasti harkinnassa...Mulla oli Pandora joskus mutta jostain kaupallispoliittisista syistä panivat sen katki eurooppalaisilta. Enkä ole noihin sen koommin koskenut. Silloin siinä perusidea oli että se rakensi räätälöidyn "radioaseman" juuri minulle,. Mutta Spotifyssa lienee kai aika lailla samanlainen ominaisuus nyt.
- Gnuk
scrg kirjoitti:
Mulla oli Pandora joskus mutta jostain kaupallispoliittisista syistä panivat sen katki eurooppalaisilta. Enkä ole noihin sen koommin koskenut. Silloin siinä perusidea oli että se rakensi räätälöidyn "radioaseman" juuri minulle,. Mutta Spotifyssa lienee kai aika lailla samanlainen ominaisuus nyt.
Aiheesta takisin siihen luonteen päättelemiseen musiikkimaun perusteella...
Jotkut tais ottaa itseensä mun mielipiteistä. Taisivat loksahtaa johonkin kuvailemistani kategorioista... :D Sinänsä hassua, kun en keneenkään sitä kohdistanut, vaan kerroin ihan yleisellä tasolla karkeasti yleistäen ja samalla kerroin myös sen, että minunkin sisäisen maailman voi päätellä musiikkimaustani. Hassua juuri se, että minä en analisoinut ainuttakaan palstalaista, mutta itse jouduin heti analisoiduksi... :D Noh, kai ne analisoijat tietää paremmin... :D
Pullaa lainaten: HENKILÖHYÖKKÄYS JA SHAMING LANGUAGE!!!! :D:D:D
Sitten vähän hienovairaisempaa päättelyä luonteesta. Eli niiden tapauksessa, jotka oikeasti kuuntelee ja kuuleekin musiikin. Eli melodiat, sävelkulut, tunnelmat, tarinat, tulkinnat ja monet muut nyanssit kertoo ihmisestä sen, että miten perehtyy tykkäämänsä asiaan, mistä tykkää siitä jne. Eikä musiikkia ole luotu fiiliksille niin kuin joku ylempänä väittää. Fiiliksistä on luotu musiikki, runous, kuvataide... Jos asia on päinvastoin niin silloin se on varmasti sitä teennäistä kuraa... :) "Sitten on niitä "laidasta laitaan" diggareita. Heh, heidänkin musamaku on lopulta aika rajoittunutta. Ei heitä se musiikki kiinnosta, mutta ku sitä ja tätä on soinut vähän siellä ja täällä niin täytyyhän sen olla hyvää. "
En nyt noinkaan sanois, itse kun olen ehkä enemmän kuurikin laidasta laitaan niin en tunnista tuosta itseä, ennemminkin kun semmoiset joita sieltä täältä tulee on vähän ärsyttäviä kun niitä juurikin renkutetaan jokapaikassa, hula hula saatana.Gnuk kirjoitti:
Aiheesta takisin siihen luonteen päättelemiseen musiikkimaun perusteella...
Jotkut tais ottaa itseensä mun mielipiteistä. Taisivat loksahtaa johonkin kuvailemistani kategorioista... :D Sinänsä hassua, kun en keneenkään sitä kohdistanut, vaan kerroin ihan yleisellä tasolla karkeasti yleistäen ja samalla kerroin myös sen, että minunkin sisäisen maailman voi päätellä musiikkimaustani. Hassua juuri se, että minä en analisoinut ainuttakaan palstalaista, mutta itse jouduin heti analisoiduksi... :D Noh, kai ne analisoijat tietää paremmin... :D
Pullaa lainaten: HENKILÖHYÖKKÄYS JA SHAMING LANGUAGE!!!! :D:D:D
Sitten vähän hienovairaisempaa päättelyä luonteesta. Eli niiden tapauksessa, jotka oikeasti kuuntelee ja kuuleekin musiikin. Eli melodiat, sävelkulut, tunnelmat, tarinat, tulkinnat ja monet muut nyanssit kertoo ihmisestä sen, että miten perehtyy tykkäämänsä asiaan, mistä tykkää siitä jne. Eikä musiikkia ole luotu fiiliksille niin kuin joku ylempänä väittää. Fiiliksistä on luotu musiikki, runous, kuvataide... Jos asia on päinvastoin niin silloin se on varmasti sitä teennäistä kuraa... :)Öö, kyllä se musiikki on molempia. Tekijänsä fiiliksistä luotua ja kuulijansa fiiliksille kuin luotu, silloin kun se kolahtaa. Kurasta en tiedä, mä tykkään musiikista joka herättää mussa jotain ja saa aikaan jotain.
Se ei silloin ole vähäpätöistä.
Jollekin se on kuraa ja se sallittaankoon. Makunsa kullakin.muhkee_muhku kirjoitti:
Öö, kyllä se musiikki on molempia. Tekijänsä fiiliksistä luotua ja kuulijansa fiiliksille kuin luotu, silloin kun se kolahtaa. Kurasta en tiedä, mä tykkään musiikista joka herättää mussa jotain ja saa aikaan jotain.
Se ei silloin ole vähäpätöistä.
Jollekin se on kuraa ja se sallittaankoon. Makunsa kullakin.Niin jäi pois, että semmoinen musiikki (luomistyö) mikä ei ole muille fiilistelyyn tarkoitettu, lojuu pöytälaatikossa tai on tarkoin itsellä pidetty. Ei sitä kellekkään silloin anneta kuunneltavaksi tai esitellä edes trubaduurina. "Luoja luo" ja "luojan luomia" tarjoillaan, koska niillä on fokus ja se fokus on fiilis, jonka se musiikki aikaan saa.
Musiikin arvo on osittain siinä, minkälaisia tunteita se herättää. Jos sillä ei olis tätä arvoa, sitä tuskin kukaan tuottaisi tai edes kuuntelisi. Ymmärrän kyllä kaupallisen näkökulmasi paskasta, mutta sekään ei ole ihan niin mustavalkoista.
Ei ole väärin tykätä siitä mistä muutkin, eikä ole väärin olla tykkäämättä.- Gnuk
Harmaaritari kirjoitti:
"Sitten on niitä "laidasta laitaan" diggareita. Heh, heidänkin musamaku on lopulta aika rajoittunutta. Ei heitä se musiikki kiinnosta, mutta ku sitä ja tätä on soinut vähän siellä ja täällä niin täytyyhän sen olla hyvää. "
En nyt noinkaan sanois, itse kun olen ehkä enemmän kuurikin laidasta laitaan niin en tunnista tuosta itseä, ennemminkin kun semmoiset joita sieltä täältä tulee on vähän ärsyttäviä kun niitä juurikin renkutetaan jokapaikassa, hula hula saatana.No se "laidasta laitaan" piti tulla lainausmerkeissä. My bad... :)
Kuuntelen ja diggaan minäkin klassisesta metalliin. Hyvä on hyvä ja paska on paskaa. En ole aina armollinen tässä asiassa edes suosikkiartisteilleni.
Tarkoitin tällä lähinnä sitä, että myös tällä "laidasta laitaan" diggaamisellakin moni yrittää profiloitua avarakatseiseksi tai jotain. Samanlainen sairaus kuin suvakkius. Termi voisikin olla niille musasuvakit... :D
Haa. Kun tuo My Sharona on jutussa mainittu, niin linkitetään tämäkin:
https://www.youtube.com/watch?v=C4_G7HHJ0GE
Yli miljoona katsojaa ei voi olla väärässä. Tämä on klassikko.- PalstaTrolli
Kun nyt kerran aloitit, niin pannaan paremmaksi
https://www.youtube.com/watch?v=HJ19qh4g2-o PalstaTrolli kirjoitti:
Kun nyt kerran aloitit, niin pannaan paremmaksi
https://www.youtube.com/watch?v=HJ19qh4g2-oOh yeah! Tuo oli kieltämättä parempi.
- misspönttöuuni
"'Cause we're gonna be legends", sopii kaikille palstapörriäisille. Olokeepa hyvät.
Legendat on legendoja musamausta riippumati :)
Mä pidän vähän sellaisesta räyhäkkäästä rintaäänestä, letkeestä reggaesta, miehekkäästä kantrista, itkunyyhkumusasta, suomipopista, latinobiiseistä ja sitten vielä raskaasta osastosta ja helevettiläinen, miten kuumottavaa on kun joku vetää vaan pelkkää instumenttimusaa saksofonilla. Että millanen ihminen tällasesta sekametelisopasta tulee. Siinäpä sykolookille iltapuhdetta.
https://www.youtube.com/watch?v=Z2CZn966cUg ACDC
Iron Maiden.
Stratovarius
Mötley Crue
Slayer
Anthrax
Metallica
ManoWar
Turisas
Teräsbetoni
Kaija Koo
Viki Rosti
Kikka
Popeda
Eppu Normaali
Tulee kuunneltua laidasta laitaan... Riippuu mistä päin tulee..Mulla on aina ollut kauhea tarve tanssia ja mikä palvelee tätä kehoni halua liikkua on musiikki, joka saa aikaan tarpeen ja liikkeen. Virkistää pääkuuttia, liikkumattakin. :)
https://www.youtube.com/watch?v=C3oKYE8GO-8
No ei se sanoja oikeastaan kaipaa, sen ymmärtää kun se kolahtaa. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään
Kaikkosen erityisavustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po1966969- 482629
- 1872189
Mitä tämä on
Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut101513Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?
gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.1351494- 741160
Nyt on konstit vähänä.
Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,351091Hyvää yötä kaivatulleni
En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä241077Hakalan asunnossa on kuvattu aikuisviihdesivusto Onlyfansin kautta julkaistu pornovideo.
Keskustan puheenjohtajan Antti Kaikkosen avustaja Jirka Hakala ei jatka tehtävässään. Keskustan puoluelehti Suomenmaa ke171075Tilinpäätösvaltuusto 27.5
Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty44981