Miksi, miksi ihmiset jäävät uppoavaan laivaan Jumalan kaikista varoituksista huolimatta?
Vastaukset 77
Siksi , että luopumus on jo edennyt niin pitkälle ettei ensimmäinen käsky tule enää
huomioiduksi.torre12 kirjoitti:
Jaa. Mitä se Jumala varoittanut? Miten kirkko on uppoava laiva?
Nämä kysymykset tuli mullekin mieleen.
RepeRuutikallo kirjoitti:
Nämä kysymykset tuli mullekin mieleen.
1.Pietarin kirje:
4:17 Sillä aika on tuomion alkaa Jumalan huoneesta; mutta jos se alkaa ensiksi meistä, niin mikä on niiden loppu, jotka eivät ole Jumalan evankeliumille kuuliaiset?
____
Homoilkaa lesboilkaa varastakaa ja valehdelkaa mutta maksun aika tulee.pertsa2012 kirjoitti:
1.Pietarin kirje:
4:17 Sillä aika on tuomion alkaa Jumalan huoneesta; mutta jos se alkaa ensiksi meistä, niin mikä on niiden loppu, jotka eivät ole Jumalan evankeliumille kuuliaiset?
____
Homoilkaa lesboilkaa varastakaa ja valehdelkaa mutta maksun aika tulee.>Homoilkaa lesboilkaa varastakaa ja valehdelkaa mutta maksun aika tulee.
En harrasta mitään noista. Paljonko olen velkaa? 💰RepeRuutikallo kirjoitti:
>Homoilkaa lesboilkaa varastakaa ja valehdelkaa mutta maksun aika tulee.
En harrasta mitään noista. Paljonko olen velkaa? 💰En harrasta mitään noista. Paljonko olen velkaa? 💰
Ei se ollut sinulle tarkoitettu vaan yleisesti - anteeksi.Ei sinun tarvitse erityisesti minulta anteeksi pyytää, en tarkoittanut sitä, minäkin pahoittelen jos sellaisen vaikutelman sait. Käsittääkseni kuitenkin kuulun jollain lailla ryhmään "te", jota puhuttelit, vai miten on?
pertsa2012 kirjoitti:
En harrasta mitään noista. Paljonko olen velkaa? 💰
- Jeesuksen.seuraaja
Jumala käskee eroamaan harhaopeista. Uskovalla ei tule olla mitään osallisuutta pimeyden hedelmättömiin töihin, muuten on osallinen muidenkin synneistä. Jumala siis käskee Sanassaan lähtemään ulos paikoista joissa opetetaan väärää evankeliumia. Uskokaa Jumalan varoitukset.
Jeesuksen.seuraaja kirjoitti:
Jumala käskee eroamaan harhaopeista. Uskovalla ei tule olla mitään osallisuutta pimeyden hedelmättömiin töihin, muuten on osallinen muidenkin synneistä. Jumala siis käskee Sanassaan lähtemään ulos paikoista joissa opetetaan väärää evankeliumia. Uskokaa Jumalan varoitukset.
Harhaoppeihin ei tulekaan sotkeutua, mutta uskovat elämme keskellä harhaoppista maailmaa missä meidän pitää olla valona. Emme voi jättää maailmaa ja kirkkoa hukkumaan ilman, että emme yrittäisi sieltä pelastaa niitä jotka vilpittömästi etsivät totuutta.
- Jeesuksen.seuraaja
usko.vainen kirjoitti:
Harhaoppeihin ei tulekaan sotkeutua, mutta uskovat elämme keskellä harhaoppista maailmaa missä meidän pitää olla valona. Emme voi jättää maailmaa ja kirkkoa hukkumaan ilman, että emme yrittäisi sieltä pelastaa niitä jotka vilpittömästi etsivät totuutta.
Jumala käskee eroamaan harhaopeista. Muutoin on osallinen muidenkin synneistä.
Hepr. 13:13 Niin menkäämme siis hänen tykönsä "ulkopuolelle leirin", hänen pilkkaansa kantaen
Ilm. 18:4 Ja minä kuulin toisen äänen taivaasta sanovan: "Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa.
5 Sillä hänen syntinsä ulottuvat taivaaseen asti, ja Jumala on muistanut hänen rikoksensa
Ef. 5:11 älköönkä teillä olko mitään osallisuutta pimeyden hedelmättömiin tekoihin, vaan päinvastoin nuhdelkaakin niistä.
2. Kor. 6:14 Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
15. Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?
16. Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani".
17. Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani
18. ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias
Tit. 3:10 Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti Jeesuksen.seuraaja kirjoitti:
Jumala käskee eroamaan harhaopeista. Muutoin on osallinen muidenkin synneistä.
Hepr. 13:13 Niin menkäämme siis hänen tykönsä "ulkopuolelle leirin", hänen pilkkaansa kantaen
Ilm. 18:4 Ja minä kuulin toisen äänen taivaasta sanovan: "Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa.
5 Sillä hänen syntinsä ulottuvat taivaaseen asti, ja Jumala on muistanut hänen rikoksensa
Ef. 5:11 älköönkä teillä olko mitään osallisuutta pimeyden hedelmättömiin tekoihin, vaan päinvastoin nuhdelkaakin niistä.
2. Kor. 6:14 Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
15. Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?
16. Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani".
17. Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani
18. ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias
Tit. 3:10 Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti"Te olette maailamssa mutta ette maailmasta"
Ei Jumala käske meitälähtemään pois maailmasta.- Jeesuksen.seuraaja
usko.vainen kirjoitti:
"Te olette maailamssa mutta ette maailmasta"
Ei Jumala käske meitälähtemään pois maailmasta.Kenen puolella olet; Jeesuksen vai valheiden isän?
Kenen puolella olet; Jeesuksen vai valheiden isän?
Tottakai Jeesuksen. Miten olisi käynyt evankelimille jos Jeesus ja Paavali olsivat sitä vain uskoville saarnanneet?
usko.vainen kirjoitti:
Tottakai Jeesuksen. Miten olisi käynyt evankelimille jos Jeesus ja Paavali olsivat sitä vain uskoville saarnanneet?
Noinhan kuitenkin tuntemani uskovat tekevät: kokoontuvat yhteen omiin tilaisuuksiinsa, eivätkä mene syntisten pariin evankeliumia esittämään. Onko se yksi syy siihen, että viime aikoina usko Jumalaan on romahtanut?
- Jeesuksen.seuraaja
usko.vainen kirjoitti:
Et ota "kuuleviin" korviisi Jumalan varoituksia asiasta. Ei tule jäädä sinne missä opetetaan toista evankeliumia. Luterilaiseen kirkkoon kuuluvia voi evankelioida kaduilla, kirkossa voi käydä juttelemassa papin kanssa, mutta EI olla kirkon jäsen ja osallistua heidän menoihinsa. On suuri ero siinä, että käy varoittamassa ihmisiä kirkossa osallistumatta heidän menoihinsa ja siinä että Jumalan tahtoa vastaan osallistuu kirkon toimintaan. Etkö ymmärrä mitä Jumala Sanassaan sanoo tai etkö vain halua kuulla? Tällä hetkellä et palvele Jeesusta vaan valheiden isää.
Et ota "kuuleviin" korviisi Jumalan varoituksia asiasta. Ei tule jäädä sinne missä opetetaan toista evankeliumia. Luterilaiseen kirkkoon kuuluvia voi evankelioida kaduilla, kirkossa voi käydä juttelemassa papin kanssa, mutta EI olla kirkon jäsen ja osallistua heidän menoihinsa. On suuri ero siinä, että käy varoittamassa ihmisiä kirkossa osallistumatta heidän menoihinsa ja siinä että Jumalan tahtoa vastaan osallistuu kirkon toimintaan. Etkö ymmärrä mitä Jumala Sanassaan sanoo tai etkö vain halua kuulla? Tällä hetkellä et palvele Jeesusta vaan valheiden isää.
Missä sinä elät? Sinun lähipiiriisi ei varmaan kuulu yhtään jumalatonta.
Kirkko on täynnä jumalattomia ihmisä. Toiset tiettensä ja toiset tietämättään. Kuka heille julistaa evankeliumin jos ei uskovat?- Jeesuksen.seuraaja
usko.vainen kirjoitti:
Missä sinä elät? Sinun lähipiiriisi ei varmaan kuulu yhtään jumalatonta.
Kirkko on täynnä jumalattomia ihmisä. Toiset tiettensä ja toiset tietämättään. Kuka heille julistaa evankeliumin jos ei uskovat?Haluat kynsin ja hampain pitää kiinni ev.lut.kirkosta. Se on sinun ongelmasi, vaikka Jumalan Sana sanoo, että siitä tulee erottautua. Kadut ovat täynnä ihmisiä, jotka kuuluvat kirkkoon, mutta eivät usko. Haluat palvella Jeesusta omalla tavallasi etkä välitä Jumalan varoituksista. Siispä et palvele Jeesusta totuudessa ja Pyhässä Hengessä, koska Jeesus toimii aina Sanansa mukaan.
Haluat kynsin ja hampain pitää kiinni ev.lut.kirkosta. Se on sinun ongelmasi, vaikka Jumalan Sana sanoo, että siitä tulee erottautua. Kadut ovat täynnä ihmisiä, jotka kuuluvat kirkkoon, mutta eivät usko. Haluat palvella Jeesusta omalla tavallasi etkä välitä Jumalan varoituksista. Siispä et palvele Jeesusta totuudessa ja Pyhässä Hengessä, koska Jeesus toimii aina Sanansa mukaan.
En minä pidä kiinni evl. kirkosta. Itse ole siitä eronnut mutta olen iloinen, että siellä on uskovia piispoja, pappej ja muita työntekijöitä. Koska kuka muuten kirkon jäsenille julistaisi evankelimia?
Mihin seurakuntaan muuten itse kuulut?- Jeesuksen.seuraaja
usko.vainen kirjoitti:
En minä pidä kiinni evl. kirkosta. Itse ole siitä eronnut mutta olen iloinen, että siellä on uskovia piispoja, pappej ja muita työntekijöitä. Koska kuka muuten kirkon jäsenille julistaisi evankelimia?
Mihin seurakuntaan muuten itse kuulut?Heidän tulisi myös lähteä ulos ev.lut.kirkosta Jumalan Sanan mukaisesti. Aloitus liittyy juuri siihen, ettei voi jäädä uppoavaan laivaan. Jumala käskee "lähtemään ulos hänestä". "Hän" tarkoittaa porttokirkkoa.
Kuulun Kristuksen ruumiiseen, joka on maailmanlaajuinen. Olen käynyt seurakunnissa, joissa pitäydytään Jumalan Sanassa. Niitäkin vielä löytyy, tosin niitä on vähemmän kuin paikkoja, joissa opetetaan väärin. Monissa paikoissa saarnataan toista "evankeliumia" ja seuraillaan vääriä henkiä. Jeesuksen.seuraaja kirjoitti:
Heidän tulisi myös lähteä ulos ev.lut.kirkosta Jumalan Sanan mukaisesti. Aloitus liittyy juuri siihen, ettei voi jäädä uppoavaan laivaan. Jumala käskee "lähtemään ulos hänestä". "Hän" tarkoittaa porttokirkkoa.
Kuulun Kristuksen ruumiiseen, joka on maailmanlaajuinen. Olen käynyt seurakunnissa, joissa pitäydytään Jumalan Sanassa. Niitäkin vielä löytyy, tosin niitä on vähemmän kuin paikkoja, joissa opetetaan väärin. Monissa paikoissa saarnataan toista "evankeliumia" ja seuraillaan vääriä henkiä.Olen täysin eri mieltä! Uskovien pappien ei tule lähteä kirkosta ja jättää syyttömiä ihmisä hukkumaan!
- Jeesuksen.seuraaja
usko.vainen kirjoitti:
Olen täysin eri mieltä! Uskovien pappien ei tule lähteä kirkosta ja jättää syyttömiä ihmisä hukkumaan!
Mikä todistus se on niille, jotka eivät usko, että ne, jotka uskovat antavat tukensa harhaoppiselle kirkolle? Sehän nimenomaan eksyttää niitä, jotka eivät usko SEKÄ niitä, jotka uskovat. Nimenomaan SINÄ olet eri mieltä. Katso mitä Jumalan Sana sanoo. Jumala käskee eroamaan harhaopeista. Etkö usko mitä Jumala sanoo siitä, että jos jää eksyttävään porttokirkkoon, on osallinen sen synneistä??? Olen asiasta tarpeeksi sanonut ja sinua varoittanut. En näe tarvetta jatkaa tätä keskustelua kanssasi.
Mikä todistus se on niille, jotka eivät usko, että ne, jotka uskovat antavat tukensa harhaoppiselle kirkolle? Sehän nimenomaan eksyttää niitä, jotka eivät usko SEKÄ niitä, jotka uskovat. Nimenomaan SINÄ olet eri mieltä. Katso mitä Jumalan Sana sanoo. Jumala käskee eroamaan harhaopeista. Etkö usko mitä Jumala sanoo siitä, että jos jää eksyttävään porttokirkkoon, on osallinen sen synneistä??? Olen asiasta tarpeeksi sanonut ja sinua varoittanut. En näe tarvetta jatkaa tätä keskustelua kanssasi.
Minä ajattelen niitä ihmisiä jotka siellä kirkossa ovat. Kirkko on vain instituutio mutta ihmiset ovat ihmisiä.
Yritä sinäkin kantaa vastuuta kadotukseen menevien ihmisten sieluista ja lopeta tuo omahyväinen kirkkopolitiikkasi!Jeesuksen.seuraaja kirjoitti:
Haluat kynsin ja hampain pitää kiinni ev.lut.kirkosta. Se on sinun ongelmasi, vaikka Jumalan Sana sanoo, että siitä tulee erottautua. Kadut ovat täynnä ihmisiä, jotka kuuluvat kirkkoon, mutta eivät usko. Haluat palvella Jeesusta omalla tavallasi etkä välitä Jumalan varoituksista. Siispä et palvele Jeesusta totuudessa ja Pyhässä Hengessä, koska Jeesus toimii aina Sanansa mukaan.
Heh- ei Raamattu sano mitään ev-lut- kirkosta, eikä siitä eroamisesta. Se on vapaaehtoista.
- Jeesuksen.seuraaja
usko.vainen kirjoitti:
Minä ajattelen niitä ihmisiä jotka siellä kirkossa ovat. Kirkko on vain instituutio mutta ihmiset ovat ihmisiä.
Yritä sinäkin kantaa vastuuta kadotukseen menevien ihmisten sieluista ja lopeta tuo omahyväinen kirkkopolitiikkasi!Sinulla ei ole todellista rakkautta niitä piispoja ja pappeja kohtaan, jotka uskovat, mutta jotka ovat väärällä tiellä kosa sitoutuvat porttokirkon oppeihin. Sinä et heistä välitä! Jumala ei valehtele. Joka antaa tukensa porttokirkolle on osallinen sen synneistä. Oli kyseessä piispa, pappi tai jäsen, on erottava porttokirkosta jos haluaa Jeesusta seurata. Sinäkin omalla "rakkaudellasi" täällä saarnaat mukamas "valona", tehden töitä valheen puolesta ja valheen isälle. Olet eksyttäjä ja rakkaudeton palvelija, joka et Jeesusta seuraa etkä Häntä tunne etkä Hänen Sanastaan ja varoituksistaan välitä.
Sinulla ei ole todellista rakkautta niitä piispoja ja pappeja kohtaan, jotka uskovat, mutta jotka ovat väärällä tiellä kosa sitoutuvat porttokirkon oppeihin. Sinä et heistä välitä! Jumala ei valehtele. Joka antaa tukensa porttokirkolle on osallinen sen synneistä. Oli kyseessä piispa, pappi tai jäsen, on erottava porttokirkosta jos haluaa Jeesusta seurata. Sinäkin omalla "rakkaudellasi" täällä saarnaat mukamas "valona", tehden töitä valheen puolesta ja valheen isälle. Olet eksyttäjä ja rakkaudeton palvelija, joka et Jeesusta seuraa etkä Häntä tunne etkä Hänen Sanastaan ja varoituksistaan välitä.
Voi sinua ;(
- Ville-pappi
Koska Jeesuksen seurakunnan yksi tuntomerkki on ristin kantaminen, kirjoitti Luther.
Ristinkantamisessa, siellä on Jeesus heidän keskellään. Siksi ihmiset eivät jätä kirkkoa, koska Kristus on heidän luonaan seurakunnassa.- omiasi.höpötät
Äläs nyt evl valehtele mukamas ville-pappina.
Jeesus tekisi varmaan saman tänäpäivänä, kun kaatoi rahanvaihtajien pöydät maanpäällä eäessään ja sanoisi, te olette tehneet Isäni temppelistä ryövärien luolan.
Tätähän kirkko edustaa, sekä kumartelee maailmalle, eikä Jumalan totuus pysy tuollaisessa paikassa. omiasi.höpötät kirjoitti:
Jeesus tekisi varmaan saman tänäpäivänä, kun kaatoi rahanvaihtajien pöydät maanpäällä eäessään ja sanoisi, te olette tehneet Isäni temppelistä ryövärien luolan.
Tätähän kirkko edustaa, sekä kumartelee maailmalle, eikä Jumalan totuus pysy tuollaisessa paikassa.Aika ikävä sävy. Sinä kaataisit koko kirkon, mutta entä Jeesus? "Ryövärien luola"- on sinulla jutut!
- Ville-pappi
omiasi.höpötät kirjoitti:
Tätähän kirkko edustaa, sekä kumartelee maailmalle, eikä Jumalan totuus pysy tuollaisessa paikassa.Olen ihan omalla nimimerkilläni luterilaisen kirkon pappina.
Jeesus kaatoi rahanvaihtajien pöydät, muttei tönäissyt rukoilijoita kumoon. Ville-pappi kirjoitti:
Olen ihan omalla nimimerkilläni luterilaisen kirkon pappina.
Jeesus kaatoi rahanvaihtajien pöydät, muttei tönäissyt rukoilijoita kumoon.Ville-pappi puhuu (jälleen kerran) asiaa.
- Jeesuksen.seuraaja
Jeesus ei ole siellä missä saarnataan väärää evankeliumia. Siellä on toinen "Jeesus". Jos eksyy Jumalan Sanasta, eksyy Jeesuksesta.
- Jeesuksen.seuraaja
Ville-pappi kirjoitti:
Jeesus kaatoi rahanvaihtajien pöydät, muttei tönäissyt rukoilijoita kumoon.Jeesusta tulee seurata totuudessa ja Pyhässä Hengessä. Ev.lut.kirkko opettaa uskonnollisuutta ja muotomenoja, ei Jeesusta ja Hänen tietään (Hän on tie). Kirkko ei opeta totuudessa Jumalan Sanaa. Siksi Jumalan viha tulee kohtaamaan kaikki valheen puhujat, jos eivät tee parannusta. Raamattu käskee eroamaan harhaopeista, muutoin on osallinen muidenkin synteihin. Kirkkoon siis ei voi jäädä vaan siitä on lähdettävä ulos. Jeesus on ainoa tie. Kirkko ei tätä opeta. Vaan röyhkeästi antaa ihmisille ymmärtää että asiat ovat Jumalan kanssa hyvin jos vaan on kastettu vauvana ja otsaan piirretty ristinmerkki. Mitä eksytystä!
- Ville-pappi
Jeesus ei ole siellä missä saarnataan väärää evankeliumia. Siellä on toinen "Jeesus". Jos eksyy Jumalan Sanasta, eksyy Jeesuksesta.
Kirkkoni julistama evankeliumi on tämä:
Jeesus Kristus, Jumalan Poika, on Herra ja Pelastaja, tosi ihminen ja tosi Jumala. Jumalan Poika syntyi ihmiseksi ja kuoli ristillä syntiemme vuoksi. Hänet haudattiin ja Isä herätti hänet kuolleista. Ristinkuolemassaan ja ylösnousemuksessaan Jeesus kukisti synnin, kuoleman ja perkeleen vallan, ja vapautti syntiinlangenneen ihmisen niiden vallasta. Joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika ja synneistä pelastaja, hänelle Jumala antaa synnit anteeksi ja antaa ikuisen elämän lupauksen. Jeesuksen.seuraaja kirjoitti:
Mikä ihmeen "väärä evankeliumi". Sitä samaa evankeliumia olen kuullut kirkosta koko elämäni. Jos ei kelpaa niin painu muualle.
- omiasi.höpötät
Ville-pappi kirjoitti:
Jeesus kaatoi rahanvaihtajien pöydät, muttei tönäissyt rukoilijoita kumoon.Ilmeisemmin olet ev.lut, jolla komppaat omia kirjoituksiasi, kirkon papit esiintyvät täällä Kuunteleva-kirkko logon alla.
- Ville-pappi
Erehdyt uudemman kerran. Kirkolla on oman logonsa alla "virallisia keskustelijoita", mutta itse osallistun joihinkin sattumanvaraisiin keskusteluihin halutessani.
- omiasi.höpötät
Ville-pappi kirjoitti:
Erehdyt uudemman kerran. Kirkolla on oman logonsa alla "virallisia keskustelijoita", mutta itse osallistun joihinkin sattumanvaraisiin keskusteluihin halutessani.
EN USKO, senverran hataraa on esiintymisesi, ettet vaan ole dogmatikoksen klooni ;)
Haet oikeaa evankeliumia tuomiohengen kautta. On tehtävä kaikenlaista kelvatakseen.Totta toinen puoli; meidän on tosiaan yritettävä omin voimin päästä taivaaseen. Siinä sitä puuhaa on.
Olen tosin ollut muissakin seurakunnissa, ja niissä on keskitytty ylistämään, ei niinkään siihen, että ketkä eivät pelastu. En tiedä mistä löytäisit itsellesi hyvän seurakunnan.- Jeesuksen.seuraaja
torre12 kirjoitti:
Haet oikeaa evankeliumia tuomiohengen kautta. On tehtävä kaikenlaista kelvatakseen.Totta toinen puoli; meidän on tosiaan yritettävä omin voimin päästä taivaaseen. Siinä sitä puuhaa on.
Olen tosin ollut muissakin seurakunnissa, ja niissä on keskitytty ylistämään, ei niinkään siihen, että ketkä eivät pelastu. En tiedä mistä löytäisit itsellesi hyvän seurakunnan.Uskovalla on valinta; joko antaa Jeesuksen hallita itseään, jolloin JEESUS tekee HÄNEN työnsä uskovan kautta (ei uskova itse) ja näin uskova pysyy Herran armossa TAI uskova valitsee itsensä seuraamisen ja kieltää Herran. Raamattu on varsin selvä siitä, että monet uskovatkin kieltävät Jeesuksen ja seuraavat itseään / vääriä henkiä / maailmaa jne. Ei ymmärretä mitä armossa eläminen tarkoittaa eikä ymmärretä ettei armoa voi väärinkäyttää. Et ymmärrä Jumalan Sanaa ja tulkitset asioita omien halujesi mukaan.
Uskovalla on valinta; joko antaa Jeesuksen hallita itseään, jolloin JEESUS tekee HÄNEN työnsä uskovan kautta (ei uskova itse) ja näin uskova pysyy Herran armossa TAI uskova valitsee itsensä seuraamisen ja kieltää Herran. Raamattu on varsin selvä siitä, että monet uskovatkin kieltävät Jeesuksen ja seuraavat itseään / vääriä henkiä / maailmaa jne. Ei ymmärretä mitä armossa eläminen tarkoittaa eikä ymmärretä ettei armoa voi väärinkäyttää. Et ymmärrä Jumalan Sanaa ja tulkitset asioita omien halujesi mukaan.
Mutta miten kirkko ei "pysy Herrassa"? Ainahan siellä Jeesus on esillä.
Raamatussa on taas lukuisia tapauksia, joissa näkyy pelastuttavan, vaikka syntiäkin on tullut tehdyksi. Vai onko porttoilu syntiä? Portot kuitenkin menevät taivaaseen ennen kuin itsestään liikoja luulevat uskovat, sanoo Jeesus. Sai elää varkaan elämääkin, ja paikka paratiisissa heltisi.
Jätät paljon pois tuossa tuomitessasi kirkon väärän evankeliumin levittäjäksi.Ville-pappi kirjoitti:
Jeesus kaatoi rahanvaihtajien pöydät, muttei tönäissyt rukoilijoita kumoon.rahanvaihtajat
Valuuan vaihto on ihan normaalia toimintaa, kun mailla on eri valuutta ja tehdään esim. pyhiinvaellusmatkoja. Rahaa vaihdettiin myös ristretkien aikana pyhällä maalla.
En usko, että valuuttaa vaihdettiin temppelin sisällä, vaan se läheisyydessä, koska temppelialue oli kaupungin keskus. Kirkko ja pankki ovat useilla kylillä vieri vieressä, meilläkin.
On hölmöä kertoa tarinoita pahantahtoisestii ja sormella osoitellen, kaikenlisäksi riehuminen temppelissä on omituista henkilöltä, joka kehoittaa olemaan kärsivällinen ja pitkämielinen.- Jeesuksen.seuraaja
Ville-pappi kirjoitti:
Kirkkoni julistama evankeliumi on tämä:
Jeesus Kristus, Jumalan Poika, on Herra ja Pelastaja, tosi ihminen ja tosi Jumala. Jumalan Poika syntyi ihmiseksi ja kuoli ristillä syntiemme vuoksi. Hänet haudattiin ja Isä herätti hänet kuolleista. Ristinkuolemassaan ja ylösnousemuksessaan Jeesus kukisti synnin, kuoleman ja perkeleen vallan, ja vapautti syntiinlangenneen ihmisen niiden vallasta. Joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika ja synneistä pelastaja, hänelle Jumala antaa synnit anteeksi ja antaa ikuisen elämän lupauksen.Sinä puhut puolitotuuksia etkä opeta Jeesuksen tietä totuudessa. Uskova joko seuraa Jeesusta ja kieltää itsensä TAI seuraa lihaansa / vääriä henkiä / maailmaa. Raamatusta näemme, että armoa ei voi väärinkäyttää. Jos ei tee parannusta, joutuu kadotukseen. Jeesus on ainoa tie iankaikkiseen elämään. Jeesusta et opeta, eikä opeta ev.lut.kirkko.
Sinä puhut puolitotuuksia etkä opeta Jeesuksen tietä totuudessa. Uskova joko seuraa Jeesusta ja kieltää itsensä TAI seuraa lihaansa / vääriä henkiä / maailmaa. Raamatusta näemme, että armoa ei voi väärinkäyttää. Jos ei tee parannusta, joutuu kadotukseen. Jeesus on ainoa tie iankaikkiseen elämään. Jeesusta et opeta, eikä opeta ev.lut.kirkko.
Et nyt opeta oikein. Se kuuluisa varas ei ollut tehnyt parannusta: "Me olemme ansainneet tuomiomme". On monia tapoja pelastua ja olla joutumatta kadotukseen. Periaatteessa pelkkä usko riittää.
Sinun on turha yrittää saada muita omaksumaan oppisi.- pienikysymys
torre12 kirjoitti:
Et nyt opeta oikein. Se kuuluisa varas ei ollut tehnyt parannusta: "Me olemme ansainneet tuomiomme". On monia tapoja pelastua ja olla joutumatta kadotukseen. Periaatteessa pelkkä usko riittää.
Sinun on turha yrittää saada muita omaksumaan oppisi.Oletko jesuiitta?
Mutta ei tarkoita sitä, että taivaspaikka menee rikollista elämää viettämällä. Taivaaseen on monta tapaa mennä. Vaikka, että myy omaisuutensa.
Minä en tosiaan kieroile, vaan tiedän ettei ole vain yhtä ainoaa tapaa ja oppia. Miksi luulet Jeesuksen sanoneen, että "kaikki ihmisten synnit annetaan heille anteeksi"?- Jeesuksen.seuraaja
torre12 kirjoitti:
Mutta ei tarkoita sitä, että taivaspaikka menee rikollista elämää viettämällä. Taivaaseen on monta tapaa mennä. Vaikka, että myy omaisuutensa.
Minä en tosiaan kieroile, vaan tiedän ettei ole vain yhtä ainoaa tapaa ja oppia. Miksi luulet Jeesuksen sanoneen, että "kaikki ihmisten synnit annetaan heille anteeksi"?Niin, kun ihminen tulee Jeesuksen luokse, hän saa syntinsä anteeksi jos ottaa Jeesuksen vastaan Vapahtajanaan ja Herranaan. Mutta sen jälkeen hän ei saa jatkaa synnin harjoittamista, koska jos jatkaa, väärinkäyttää armoa, jonka on saanut osakseen. Eli tulee seurata Jeesusta ja totella Häntä Pyhässä Hengessä ja totuudessa. En jatka tätä keskustelua kanssasi, koska käännät kaiken ylösalaisin miten itsellesi parhaiten sopii ja puhut väärää evankeliumia.
Hepr. 10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:
29 kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä! - Ville-pappi
Sinä puhut puolitotuuksia etkä opeta Jeesuksen tietä totuudessa. Uskova joko seuraa Jeesusta ja kieltää itsensä TAI seuraa lihaansa / vääriä henkiä / maailmaa. Raamatusta näemme, että armoa ei voi väärinkäyttää. Jos ei tee parannusta, joutuu kadotukseen. Jeesus on ainoa tie iankaikkiseen elämään. Jeesusta et opeta, eikä opeta ev.lut.kirkko.
Hyvä Jeesuksen.seuraaja, jos siis haluat tarkennuksen luterilaisen kirkon julistamasta evankeliumista, niin käytännössä koko kirkon uskonopetus on evankeliumia. Sen kaikkein tiivein versio on apostolinen uskontunnustus. Kaikki, mitä Jumala on puolestamme ja hyväksemme tehnyt on evankeliumia - Luominen, lunastustyö ja pyhitys.
Mutta yksityiskohtaisempi kuvaus Raamatun evankeliumista on aikoinaan kirjattu mm. Augsburgin tunnustukseksi. Sieltä löytyy Jumalan ja pelastuksen kuvaamisen jälkeen se kaipaamasi uusi kuuliaisuus, parannuksen tekeminen ja syntien tunnustaminen, kuin myös uskon ja hyvien tekojen yhteys. Tämä on evankeliumia laajemmassa mielessä, suppeammassa mielessä se on ilosanoma Jeesuksesta.
Augsburgin tunnustus: http://tunnustuskirjat.fi/augstunn.html - Pale-vippi
Ville-pappi kirjoitti:
Hyvä Jeesuksen.seuraaja, jos siis haluat tarkennuksen luterilaisen kirkon julistamasta evankeliumista, niin käytännössä koko kirkon uskonopetus on evankeliumia. Sen kaikkein tiivein versio on apostolinen uskontunnustus. Kaikki, mitä Jumala on puolestamme ja hyväksemme tehnyt on evankeliumia - Luominen, lunastustyö ja pyhitys.
Mutta yksityiskohtaisempi kuvaus Raamatun evankeliumista on aikoinaan kirjattu mm. Augsburgin tunnustukseksi. Sieltä löytyy Jumalan ja pelastuksen kuvaamisen jälkeen se kaipaamasi uusi kuuliaisuus, parannuksen tekeminen ja syntien tunnustaminen, kuin myös uskon ja hyvien tekojen yhteys. Tämä on evankeliumia laajemmassa mielessä, suppeammassa mielessä se on ilosanoma Jeesuksesta.
Augsburgin tunnustus: http://tunnustuskirjat.fi/augstunn.htmlMiksi valtaosa kirkon papeista arkkipiispaa myöden ei usko siihen mitä tuossa tunnustuksessa sanotaan 😳?
Jeesusta tulee seurata totuudessa ja Pyhässä Hengessä. Ev.lut.kirkko opettaa uskonnollisuutta ja muotomenoja, ei Jeesusta ja Hänen tietään (Hän on tie). Kirkko ei opeta totuudessa Jumalan Sanaa. Siksi Jumalan viha tulee kohtaamaan kaikki valheen puhujat, jos eivät tee parannusta. Raamattu käskee eroamaan harhaopeista, muutoin on osallinen muidenkin synteihin. Kirkkoon siis ei voi jäädä vaan siitä on lähdettävä ulos. Jeesus on ainoa tie. Kirkko ei tätä opeta. Vaan röyhkeästi antaa ihmisille ymmärtää että asiat ovat Jumalan kanssa hyvin jos vaan on kastettu vauvana ja otsaan piirretty ristinmerkki. Mitä eksytystä!
Jeesusta tulee seurata totuudessa ja Pyhässä Hengessä. Ev.lut.kirkko opettaa uskonnollisuutta ja muotomenoja, ei Jeesusta ja Hänen tietään (Hän on tie). Kirkko ei opeta totuudessa Jumalan Sanaa. Siksi Jumalan viha tulee kohtaamaan kaikki valheen puhujat, jos eivät tee parannusta. Raamattu käskee eroamaan harhaopeista, muutoin on osallinen muidenkin synteihin. Kirkkoon siis ei voi jäädä vaan siitä on lähdettävä ulos. Jeesus on ainoa tie. Kirkko ei tätä opeta. Vaan röyhkeästi antaa ihmisille ymmärtää että asiat ovat Jumalan kanssa hyvin jos vaan on kastettu vauvana ja otsaan piirretty ristinmerkki. Mitä eksytystä!
Tutkikaa aivan itse mistä on kysymys.
- UppuavassaLaivassa
Rotat jaättävät uppoavan laivan ensimmäisenä, mutta laivan kapteeni jättää aluksensa viimeisenä.
- ilmeisesti
Ovatko rottia kirkosta eronneet?
ilmeisesti kirjoitti:
Ovatko rottia kirkosta eronneet?
"Onko tässä tapauksessa kapteeni Luther vai Kari Mäkinen? Ja keitä ovat rotat?"
________
Rotat ovat jääneet tuohon uppoavaan laivaan.
Kirkko pitää palauttaa uskoville, ja nykyiselle toiminnalle tulee tehdä loppu.
Millä oikeudella nyky porukka vetää niitä jumalattomia menojaan kirkossa, Luterilaisuuden nimen alla, kun Luther ei niitä hyväksy, eikä Luterilaisuus, eikä Raamattu, eikä Jumala?
- NuhteitaPappiLutherilta
Luther ei henkilökohtaisesti hyväksynyt ollenkaan sitä, että hänen nimensä alla pyörii kirkko.
- GudsBarn
Missä vaiheessa kirkkolaiva on saanut niin pahan kallistuman, että kapteenikin jättää laivan? Vai meneekö kapteenikin kirkkolaivan mukana ikuiseen kadotukseen eli helvettiin? Minä ajattelen, että kirkkolaiva saa kuolettavan kallistuman hyväksyessään homo- ja lesboliittojen vihkimisen.
- samama3
Onneksi on olemassa toinen kansankirkko,ortodoksinen.
- Jeesuksen.seuraaja
Ortodoksikirkko eksyttää myös.
- Jeesuksen.seuraaja
Sekä ev.lut.kirkko että ortodoksikirkko ovat lisäksi mukana ekumeniassa, jota johtaa katolinen kirkko (joka myös eksyttää väärällä evankeliumilla). Ekumeeninen neuvosto ja ekumenia ovat saatanan operaatio, josta on erottauduttava. Raamattu varoittaa tästä väärästä yhteistyöstä, jolla viedään eteenpäin jumalatonta, uskonnollista, muotomenoilla väritettyä väärää evankeliumia, jossa saarnataan toista "Jeesusta". Saatana tekeytyy "Jeesukseksi" ja yrittää saada uskovat seuraamaan häntä Jeesuksen sijaan. Onkin siinä onnistunut, sillä suuri osa "kristillistä maailmaa" seuraa saatanaa, ei Jeesusta Kristusta.
- SuomalainenmiesSSS
Minusta näyttää että käärme on lukerrellut kirkon sisälle liperelismin myötä. Luen tarkoin ketä lähden kuuntelemaan. Kirkossa kävijöden määrä vähenee koko ajan .
- Jeesuksen.seuraaja
Vauvakasteesta lähtien ev.lut.kirkko ja monet muut paikat saarnaavat väärää evankeliumia. Kirkosta on lähdettävä ulos, ettei joudu osallisiksi sen synteihin. Yksin Jeesus on tie elämään.
Vauvakasteesta lähtien ev.lut.kirkko ja monet muut paikat saarnaavat väärää evankeliumia. Kirkosta on lähdettävä ulos, ettei joudu osallisiksi sen synteihin. Yksin Jeesus on tie elämään.
Kerro vähän tarkemmin siitä väärästä evankeliumista. Että ihan synteihin siitä joutuu.
- oipoii
Miksi, miksi ihmiset jäävät uppoavaan laivaan, eli mihin tahansa järjenvastaiseen uskonlahkoon kaikista käytettävissä olevasta tiedosta* huolimatta?
* = Jumalaa ei ole, taivasta ei ole, helvettiä ei ole, mitään syntiä ei ole, ei ole tarvetta anteeksiantoon jumalan suhteen, Jeesus oli vain suhteellisen järkevä oman aikansa äpäräkersa, teille on valehdeltu, vihtaanne on kustu jo 2000 vuotta.
Usenhan ihmisille kyllä kelpaa kaunis valhe paremmin kuin karu totuus. Mutta tässä tapauksessa teitä pelotellaan vieläpä sadistisella narsistijumalalla. Hyppää jo kelkasta. - Himmenevä.Hohto
Ilmaiset hautajaiset.
Tosin tämän jäsenedun hohto himmenee kieltämättä kovaa vauhtia.- lutikoita.kusetetaan
Milläköhän tapaa lutikalle on ilmaiset hautajaiset? Ihan samallalailla nekin maksaa hautapaikasta, hautakivistä, haudanhoidosta jne. Ja nämä tietenkin sen lisäksi, että on vuosikausia maksanut kirkollisveroa.
Jonkun hörhön saavat ehkä hörhöilemään ilmaiseksi hautajaisiin, mutta joka ei tuohon hörhöilyyn usko, niin tuskinpa eds välittävät, että ei ole pappia hautajaisissa.
Lutikka maksaa hautajaisista tuplahinnan, kirkkoon kuulumattomaan verrattuna!
- Jeesuksen.seuraaja
Tästä keskustelusta poistettiin viesti, jossa kerrottiin Ville-papin saarnaavan väärää evankeliumia ja lisäksi viestissä oli Jumalan Sanan kohtia. Viesti poistettiin "sääntöjen vastaisena". Näkee kuka tätä palstaa pyörittää. Jos puhuu totuutta, viesti poistetaan hyvin usein. Saatanan hallinnassa tämäkin palsta, kuten ev.lut.kirkko. Jumala on kuitenkin Kaikkivaltias ja lopussa tulemme näkemään valehteliko Jumala Sanassaan vai ei.
- Ville-pappi
Kyse on ohjelmoinnista jolla ohjelma itsessään tunnistaa sääntöjen vastaisia kirjoituksia. Kerran vastasin yhdessä keskustelussa yhdellä ainoalla sanalla ja viesti poistettiin sääntöjen vastaisena monta kertaa. Sana oli lyhykäisyydessään vain "Kristus".
- jokuvain___
Ville-pappi kirjoitti:
Kyse on ohjelmoinnista jolla ohjelma itsessään tunnistaa sääntöjen vastaisia kirjoituksia. Kerran vastasin yhdessä keskustelussa yhdellä ainoalla sanalla ja viesti poistettiin sääntöjen vastaisena monta kertaa. Sana oli lyhykäisyydessään vain "Kristus".
Kyse on siitä, että täällä ilmiannetaan asiallisiakin viestejä ja ylläpito poistaa niitä.
- Jeesuksen.seuraaja
Jos jollekin on epäselvää pitääkö tehdä parannus:
Hepr. 10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:
29 kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä! - valvotaan
Kysymys Ville-papille! Miksihän ev.lut. kirkoissa ei enää kuule synnistä ja parannuksesta. Lain kauttahan tulisi synnintunto, mikä parhaassa tapauksessa johtaisi Jeesuksen ristin juurelle, armahduksen paikalle?
Ylenpalttinen armo aiheuttaa yhteiskunnallallista holtittomuutta ja yksilötasolla itsekritiikin puutetta, vastuunpakoilua ja välinpitämättömyyttä.
- lihanhavinaaa
Ihminen on aika paisukki. Arkkiin ei kannata lastata ihmisii ollenkaan.
https://www.youtube.com/watch?v=KjcJWIuKbc8
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haapaveden upea kurvikuningatar
No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga1051284Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää
WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️91787Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin
Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.35691- 47667
Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja120565Lidilikö Suomussalmelle
Tännekki Lidili. Loppus tuo kiskominen näillä jäljellä olevilla. K-Market ihan sikakallis ja hyvin ylimieliset omistajat30531Ei makeat pimut sytytä
sen jälkeen kun on nähnyt sinut. Olet vain ihastus vailla vertaa. Kun sinut tuntee muut eivät tunnu miltään. Tajuatko ol32516Upeaa Google!
Kohta on töitä tarjolla kaikille! Suomen taloushistorian suurin investointi ja Kajaani mainittu! Sähkö kyllä riittää, tö183500Huomasitko? Elämä Lapselle -konsertti tänään suorana tv:ssä - Aika kova kattaus huippuartisteja!
Lastenklinikoiden Kummien järjestämä Elämä Lapselle -konsertti tukee Suomen viiden yliopistollisen lastensairaalan toimi23497- 59483