Miehet ovat poikkeuksia

"olemme kaikki alun alkaen tyttöjä ja osasta tulee poikkeuksia, eli poikia. "
Lastenpsykiatri Jari Sinkkonen

Tuo lause olisi hyvä ätmienkin muistaa naisia haukkuessaan.
3
Ilmianna
Jaa

38 Vastausta

Ei se nyt ihan niinkään mene. Aatami joutu luopumaan yhdestä kylkiluusta, jotta nainen saatin rakennettua...

Ja eikö se klitoriskin ole muuta kuin surkastunut penis? Ilmankos naisilla on se peeniskateus... :D
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
6 VASTAUSTA:
Tämän palstan miehillä on selkeä pillukateus.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
v1v1 kirjoitti:
Tämän palstan miehillä on selkeä pillukateus.
Mää noista muista tiedä, mutta musta on ihan kiva juttu, että pillu on naisilla eikä miehillä. Se nyt vielä tästä puuttuisi, et miehillä pillu olis... :D
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ei taida penis tuoda onnea..
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
sinkkunainenn kirjoitti:
Ei taida penis tuoda onnea..
No ei se varmaan kantajalle, mut sitten... ;)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Gnuk kirjoitti:
Mää noista muista tiedä, mutta musta on ihan kiva juttu, että pillu on naisilla eikä miehillä. Se nyt vielä tästä puuttuisi, et miehillä pillu olis... :D
Ei ainakaan tarttis sen puutteesta huudella.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
Wwuwuw kirjoitti:
Ei ainakaan tarttis sen puutteesta huudella.
Jos ätmiläisillä olis pillu, ne vinkuis munan puutetta... :D

https://youtu.be/KGpFxCpAQHI
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Pitää muuten tieteellisesti paikkansa, että olemme kaikki samaa sukupuolta ensiksi.
Kommentoi
4
Ilmianna
Jaa
14 VASTAUSTA:
Muistaakseni kaikkien aivot ovat ensin feminiinisiä, ja testosteroni muuttaa poikasikiön aivot maskuliinisiksi sikiönkehityksen aikana. Kun taas kaikilla sikiöillä on kehittyy ensin penis, mutta tytöillä se muuntuu myöhemmän sikiönkehityksen aikana vaginaksi. Jos muistan oikein päin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Naiset vaan jäävät kehityksessä jälkeen.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
tyttömäinenpoikatyttö kirjoitti:
Muistaakseni kaikkien aivot ovat ensin feminiinisiä, ja testosteroni muuttaa poikasikiön aivot maskuliinisiksi sikiönkehityksen aikana. Kun taas kaikilla sikiöillä on kehittyy ensin penis, mutta tytöillä se muuntuu myöhemmän sikiönkehityksen aikana vaginaksi. Jos muistan oikein päin.
Ei kehity ensin penis.

Muistan vitsin.. Miksi kätilöt läpsäyttävät vastasyntyneitä pepulle? - Älykkäiltä tipahtaa tappi pois.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
Wwuwuw kirjoitti:
Ei kehity ensin penis.

Muistan vitsin.. Miksi kätilöt läpsäyttävät vastasyntyneitä pepulle? - Älykkäiltä tipahtaa tappi pois.
Vai nappi...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Dissident kirjoitti:
Vai nappi...
Nepparin nuppi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
kehareita kirjoitti:
Naiset vaan jäävät kehityksessä jälkeen.
Mieluummin kehari kun mies. Ei näytä "normaalin" miehen elämä kovin kummoiselta. 😁
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
Wwuwuw kirjoitti:
Nepparin nuppi.
No niin... nyt sille neppari/nappi-kikkeli/munalle löytyi looginen selitys...Heureka!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Wwuwuw kirjoitti:
Ei kehity ensin penis.

Onnittelut, olet vajonnut palstan tympeimpien mieskirjoittelijoiden tasolle.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Buhahaha kirjoitti:
Onnittelut, olet vajonnut palstan tympeimpien mieskirjoittelijoiden tasolle.
Kiitos,kiitos.. Monen kuukauden duuni on nyt palkittu.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
envaihtaisi kirjoitti:
Mieluummin kehari kun mies. Ei näytä "normaalin" miehen elämä kovin kummoiselta. 😁
Miehen elämä on vaikeaa. Vaikeudet jalostavat ihmistä. Naisen elämä on helppoa ja siksi naiset ovat jääneet kehityksessä jälkeen. Teillä ei ole mitään haasteita elämässä ja silti moni teistä mokaa miesten kanssa. Ei voi kun puistella päätään.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
Wwuwuw kirjoitti:
Kiitos,kiitos.. Monen kuukauden duuni on nyt palkittu.
Mun mielestäni tuo ei ole tavoittelemisen arvoinen juttu. Typerästi kirjoittaminen on helppoa. Fiksusti kirjoittaminen on vaikeaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
normimies_ kirjoitti:
Miehen elämä on vaikeaa. Vaikeudet jalostavat ihmistä. Naisen elämä on helppoa ja siksi naiset ovat jääneet kehityksessä jälkeen. Teillä ei ole mitään haasteita elämässä ja silti moni teistä mokaa miesten kanssa. Ei voi kun puistella päätään.
Mieluummin siis jäljessä kehityksestä kun että olisi mies. Naisella tuntuu olevan paljon helpompaa sinkkuna eläminen. Ei tarvitse mokailla miesten kanssa yms.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
envaihtaisi kirjoitti:
Mieluummin siis jäljessä kehityksestä kun että olisi mies. Naisella tuntuu olevan paljon helpompaa sinkkuna eläminen. Ei tarvitse mokailla miesten kanssa yms.
Sinkkunahan te vasta mokailette. Moni on spermaviemäri jo 25-vuotiaana.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
hyhhhyh.sentään kirjoitti:
Sinkkunahan te vasta mokailette. Moni on spermaviemäri jo 25-vuotiaana.
Seksin harrastaminen on mokailua? Kuitenkin kadehditte sitä kun ette itse saa. Ne muutamat miehet saa jotka siis hoitelee koko naiskunnan. Olkaa onnellisia ettei miehistä mokaile kun muutama.

Mieshän se viemäri muutenkin on. Miehellä on uloke joka on aika lailla viemärin näköinen. Spermaviemäri.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Keskustelun pohjaksi aloitus on hiukan lyhyt. Anna suunta mihin mennä tai mitä vastustaa, please.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Tuossa on yks ➡️.
Sitten voi kokeilla aina väärää suuntaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
No äkkiä metoo- tuohon! Sukupuolisyrjintää ja shaming languagee Sinkkoselta! Niin ja valkoritarointia... heh..

No en tarttuis tuohon sukupuolisuuteen niinkään, kuten Sinkkonen, mutta siihen kylläkin, että tietynaikaa käyttäytyminen on kovin samanlaista... olipa tyttö tai poika, niin pää jojottelee ja työnnetään suuhun vaikka mitä. Ihmetellään sormia ja varpaita ja onkin jännää, että mistä meille sitten kehittyy sukupuoliset tavat ja käsitykset? Onko se jonkun hormoonituotannon syytä vai kasvatuksen?

Minua enemmän kiinnostaa, että miten me luodaan kuva itsestämme? Miten osaamme kasvaa itsenäiseksi aikuiseksi? Miten me huomataan olevamme eriytynyt oma persoona? Saako tytöt siihen tukea enemmän lapsena? Jos saa, niin miksi? Selkeä ero tässä on nyt yhteiskunnassa...koska nuoret naiset voivat paremmin kuin nuoret miehet... Mielenkiintoista...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
13 VASTAUSTA:
Juu, paljon hyviä kysymyksiä. Tuo lainaus oli siis tästä jutusta..
https://www.is.fi/perhe/art-2000005448298.html

Onhan näitä tutkimuksia tehty miten aikuiset kohtelevat pikkulasta eri tavoin oletetun sukupuolen perusteella. Geenit vai kasvatus?
Siitä miten lasta pitäisi kasvattaa, siihen soppaan en lapsettomana uskalla sanoa mittään..

Mutta tuossa yksi hupaisa tutkijoiden kinastelu...sopii hyvin palstalle..

https://www.tiede.fi/artikkeli/jutut/artikkelit/geenit_vai_kasvatus_kumpi_tekee_ihmisen_

"Mutta fiksutkin voivat erehtyä, jyrähtää puolestaan brittipsykologi Oliver James omassa kirjassaan They f*** you up (Bloomsbury 2002).
Muusta miehet eivät sitten olekaan samaa mieltä.
"Kieroutunut" vastaan "dinosaurus"
Pinkerin ja Jamesin kirjat ilmestyivät syksyllä samalla viikolla sytyttäen väittelyn, joka erityisesti brittimediassa äityi poikkeuksellisen kitkeräksi. Toinen miehistä on saanut kuulla olevansa "kieroutunut yksilö, jonka ajatukset voivat johtaa yhä useamman lapsen pahoinpitelyyn", toinen taas "moukkamainen, tieteellinen dinosaurus ja kovan linjan vasemmistolainen, jonka mietteet ovat menettäneet merkityksensä ajat sitten". Jyrkimmin laukoi Jamesiin suivaantunut amerikkalaispsykologi Judith Harris: - Mies on p:stä, samoin hänen kirjansa."
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Wwuwuw kirjoitti:

Onhan näitä tutkimuksia tehty miten aikuiset kohtelevat pikkulasta eri tavoin oletetun sukupuolen perusteella. Geenit vai kasvatus?
Siitä miten lasta pitäisi kasvattaa, siihen soppaan en lapsettomana uskalla sanoa mittään..

https://www.tiede.fi/artikkeli/jutut/artikkelit/geenit_vai_kasvatus_kumpi_tekee_ihmisen_

"Mutta fiksutkin voivat erehtyä, jyrähtää puolestaan brittipsykologi Oliver James omassa kirjassaan They f*** you up (Bloomsbury 2002).
Pinkerin ja Jamesin kirjat ilmestyivät syksyllä samalla viikolla sytyttäen väittelyn, joka erityisesti brittimediassa äityi poikkeuksellisen kitkeräksi. Toinen miehistä on saanut kuulla olevansa "kieroutunut yksilö, jonka ajatukset voivat johtaa yhä useamman lapsen pahoinpitelyyn", toinen taas "moukkamainen, tieteellinen dinosaurus ja kovan linjan vasemmistolainen, jonka mietteet ovat menettäneet merkityksensä ajat sitten". Jyrkimmin laukoi Jamesiin suivaantunut amerikkalaispsykologi Judith Harris: - Mies on p:stä, samoin hänen kirjansa."
...eli tuo jos mikä oli asiayhteydestä irroitettu kommentti.

Kun asia on näin päin, niin kohua tuosta yhdestä lauseesta tuskin syntyy.

Mutta sanopa, mitä luulet että tästä olisi seurannut, jos Sinkkonen olisikin kirjoittanut
"olemme kaikki alun alkaen poikia ja osasta tulee poikkeuksia, eli tyttöjä"?
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
Buhahaha kirjoitti:
...eli tuo jos mikä oli asiayhteydestä irroitettu kommentti.

Kun asia on näin päin, niin kohua tuosta yhdestä lauseesta tuskin syntyy.

Mutta sanopa, mitä luulet että tästä olisi seurannut, jos Sinkkonen olisikin kirjoittanut
"olemme kaikki alun alkaen poikia ja osasta tulee poikkeuksia, eli tyttöjä"?
Ei tuo kyllä mitään uutta tietoa ollut. Pitkäänhän on uskottu, että nainen on luotu miehestä, ja nimenomaan uskottu se todeksi. Samoin kuin sen, että siittiöt ovat pikkuihmisiä ja nainen vain pelto, jonne ne kylvetään kasvamaan.

Öitä nyt.
Ps. Mun ukko tuli aiemmin ilmoittamaan olevansa poikkeus ja että kaikki miehet ovat poikkeuksia..ja siksi mä nyt ton jutun ylipäätään luin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Wwuwuw kirjoitti:

Joo. No itse en niin tosiaankaan lähde sukupuolittamaan tätä, niinkuin tuo Sinkkonenkin tuossa jutussa sitä oikeastaan tarkoittikin. Kyllä minusta lapsi saa olla tyttö tai poika. Mutta se miten kasvatus taas kummallekin annetaan, siinä on muuten vinhoja eroja, mihin haluaisin puututtavan.

Ihan noin esimerkkinä. Jos tyttö kaatuu...sanotaan vaikka 8 vuotias ja alkaa itkemään. Hänet otataan syliin ja silitetään. Samanikäinen poika saatetaan jättää siihen maahan ja sanotaan, että kuule noita sattuu...kyllä se on polvi kuules siitä kohdalta kovempi ensi kerralla. Eläkä poraa, kun naapurin Penakin jo kohta katsoo, että mitä se jannu taas siellä pillittää... Noh....nousehan nyt, niin katsotaan se polvi....

Poika sanoi koulussa, että tyttöjä pidettiin järjestään parempina oppilaina. Vaikka poikakin on siellä pärjännyt ihan minusta hiton hyvin. Nuoret opettajat kehuu poikaa, mutta vanhemmille hän on vaan poikamassaa... Käsitykset muuttuu hitaasti, mutta onko nykyinen nuori (20-35v) tuon edellämainituntyyppisen kasvatuksen saanut? Minä olen ainakin.... Ja minun on pitänyt miettiä monta asiaa uusiksi, kun olen nyt itse isä...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Wwuwuw kirjoitti:
Ei tuo kyllä mitään uutta tietoa ollut. Pitkäänhän on uskottu, että nainen on luotu miehestä, ja nimenomaan uskottu se todeksi. Samoin kuin sen, että siittiöt ovat pikkuihmisiä ja nainen vain pelto, jonne ne kylvetään kasvamaan.

Öitä nyt.
Ps. Mun ukko tuli aiemmin ilmoittamaan olevansa poikkeus ja että kaikki miehet ovat poikkeuksia..ja siksi mä nyt ton jutun ylipäätään luin.
Uniikkeja lumihiutaleita kaikki tyynni... :D
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Mehukatri kirjoitti:
Uniikkeja lumihiutaleita kaikki tyynni... :D
Myö miehet vai? Kaikki ihmiset on.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Wwuwuw kirjoitti:

Öitä nyt.
No ei liene suuri ihmetys, että menneinä vuosituhansina on uskottu kaiken maailman juttuja jotka nykypäivänä aiheuttavat lähinnä pään pyörittelyä.

Jos tämän päivän biologia nyt kuitenkin on jokseenkin ajan tasalla, ja minä olen sen oikein ymmärtänyt, lapsen fyysinen sukupuoli kuitenkin määräytyy hedelmöityksen hetkellä, riippuen sitä läpäiseekö poika- (xy) vai tyttösiittiö (xx) munasolun.

Samaisen biologian - ja tilastotieteen - mukaan yli 50% syntyvistä lapsista on poikia, joten eikö se ole sitten ennemmin tyttö joka on se poikkeus?

Ihmislajin naaraat eivät ole tietääkseni vielä biologisesti lisääntyneet ilman koeputkia ja muuta säätöä, joten en oikein ymmärrä mihin Sinkkonen perustaa väitteensä, että pojat olisivat poikkeuksia...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Buhahaha kirjoitti:
No ei liene suuri ihmetys, että menneinä vuosituhansina on uskottu kaiken maailman juttuja jotka nykypäivänä aiheuttavat lähinnä pään pyörittelyä.

Jos tämän päivän biologia nyt kuitenkin on jokseenkin ajan tasalla, ja minä olen sen oikein ymmärtänyt, lapsen fyysinen sukupuoli kuitenkin määräytyy hedelmöityksen hetkellä, riippuen sitä läpäiseekö poika- (xy) vai tyttösiittiö (xx) munasolun.

Samaisen biologian - ja tilastotieteen - mukaan yli 50% syntyvistä lapsista on poikia, joten eikö se ole sitten ennemmin tyttö joka on se poikkeus?

Ihmislajin naaraat eivät ole tietääkseni vielä biologisesti lisääntyneet ilman koeputkia ja muuta säätöä, joten en oikein ymmärrä mihin Sinkkonen perustaa väitteensä, että pojat olisivat poikkeuksia...
Luitko sen jutun? Se Sinkkonenhan ei just halua, että lapset kasvatettas sukupuolettomina....

Wubbis vaan lietsoi kiinnostusta ja säräytteli , niinkuin aina. Wuu on wuu vaikka voissa kääntelis pannulla. Luonnonärhäkkä.... mutta kyllä se joskus aina pysähtyy miettimään.

Meitä on buhis moneks.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Dissident kirjoitti:
Luitko sen jutun? Se Sinkkonenhan ei just halua, että lapset kasvatettas sukupuolettomina....

Wubbis vaan lietsoi kiinnostusta ja säräytteli , niinkuin aina. Wuu on wuu vaikka voissa kääntelis pannulla. Luonnonärhäkkä.... mutta kyllä se joskus aina pysähtyy miettimään.

Meitä on buhis moneks.
Luin, siksi minä ihmettelenkin että mistä SINKKONEN tuon "osasta tulee poikkeuksia, eli poikia" tempaisi, kun biologista perustelua sille ei ole. Perustelut edellisessä kommentissa, mitä niitä toistamaan.

Wuhis ei ollut tässä siis närkästykseni kohde, vaikka nyt noteerasinkin että "asiayhteydestä irrotettu kommentti" eli siis itsekin ymmärsin että Wubbis vaan lietsoi kiinnostusta ja säräytteli.

Ehkä meitä on moneksi, mutta kaikki ne jotka ajattelevat toisin kun minä, ovat poikkeuksia.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Dissident kirjoitti:

Meitä on buhis moneks.
Ja siis minulla ei ole intohimoista kantaa siihen pitääkö lapset kasvattaa sukupuolettomina vai ei, minä käsittelen vain näitä reunojen roiskeita.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Buhahaha kirjoitti:
Ja siis minulla ei ole intohimoista kantaa siihen pitääkö lapset kasvattaa sukupuolettomina vai ei, minä käsittelen vain näitä reunojen roiskeita.
Joo. Huomasin vaan, että ymmärsit väärin. Oikaisin, ettet ala jossain käyttämään argumenttina väärin. Sulla on kuitenkin hyvät kriittiset ajatukset, että tykkään sun kirjoittelusta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Buhahaha kirjoitti:
Luin, siksi minä ihmettelenkin että mistä SINKKONEN tuon "osasta tulee poikkeuksia, eli poikia" tempaisi, kun biologista perustelua sille ei ole. Perustelut edellisessä kommentissa, mitä niitä toistamaan.

Wuhis ei ollut tässä siis närkästykseni kohde, vaikka nyt noteerasinkin että "asiayhteydestä irrotettu kommentti" eli siis itsekin ymmärsin että Wubbis vaan lietsoi kiinnostusta ja säräytteli.

Ehkä meitä on moneksi, mutta kaikki ne jotka ajattelevat toisin kun minä, ovat poikkeuksia.
Poikkeuksia pitää olla. Asioita pitää kritisoida. Mutta kannattaa miettiä sellainen perusjuttu minusta aina. Maailma menee aina jotenkin eteenpäin....kehitys menee eteenpäin. Se evoluutioteoria pätee minusta moneen...se toimii sillä yksinkertaisella idealla miten vesikin tulee mäkeä alas...helpoimman ja toimivimman reitin kautta. Siinä on loogisuutta aina, vaikka sitä ei aina heti huomaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Buhahaha kirjoitti:

Piti ihan tarkistaa, että muistan oikein, eli siittöiden mukana tule joko y- tai x- kromosomi, joka sitten osaltaan määrittää tulevan sukupuolen.

"Ulkoisten sukupuolielinten maskulinistoituminen naarastyyppisistä elinaiheista. Maskulinisoivana tekijänä on testosteronijohdannainen, dihydrotestosteroni.
a) Sukupuolisesti erilaistumattomassa vaiheessa poika-alkion ulkoiset sukupuolielimet ovat naistyyppiset, viikko 4-5:"

Noin minä sen muistinkin, että viikolle viisi, alkiot ovat samanlaisia.
http://www.solunetti.fi/fi/kehitysbiologia/ulkoisten_sukupuolirakenteiden_erilaistuminen/
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Miehet ovat poikkeuksia

"olemme kaikki alun alkaen tyttöjä ja osasta tulee poikkeuksia, eli poikia. "
Lastenpsykiatri Jari Sinkkonen

Tuo lause olisi hyvä ätmienkin muistaa naisia haukkuessaan.

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta