Aiotteko löytää kumppanin?

Kaikysyäsaa

Vai oletteko yksin loppuelämänne?

99

1306

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vakaa aikomus on saada se kumppani, mutta sen kumppanin roolitus on erilainen kuin joskus aikaisemmin. Se perinteinen saman katon alla elävä "pirttihirmu" ei ehkä ole se juttu.
      Ehkä itse en edes aseta mitään vaatimuksia sen suhteen. Kunhan tuntuu hyvälle kummastakin. Niinhän se toimii.
      Tärkeinhän mulle on se tunne. Sit muut tulee sen mukaan.

      • Minä tässä mietin asioita vähän uusiksi. En ehkä sittenkään tarvitse kumppania elämääni vaan naisia ystävinä riittää muuten. Itselläni ei ole enää niin vahva seksuaalivietti kuin noin kaksikymmentävuotiaana, joten aivan välttämätön nainen ei ole seksin kannalta. Monet muut henkiset tarpeet voi naiset ystävänä täyttää.

        Tietysti on jotain tarpeita, mutta yksinelämisessä monella naispuolisella vain ystävällä elämä on mahdollista. Ei tarvitse sitä naiskumppania samaan asuntoon.

        Kumppania ilman voi elää ja häntä ei välttämättä tarvitse elämäänsä löytää, mutta ilman naisystäviä en hyvää elämää voi kuvitella.

        Seuraavan viikon perjantaina ilmeisesti tulee kuusi naista katsomaan elokuvaa. Yksi niistä on kyllä tuttavan vaimo, yksi alle vuoden ikäinen vauva ja yksi 17-vuotias teini Porvoosta. Kolmesta muusta en sano mitään. Eivät nämä kolme mitään naisseuraa ole, mutta jotain he tarjoavat siitä perheestä ja parisuhteesta - mitä kumppanin löytäminen saattaisi tarjota. Elämässä on monenlaisia tuttavia - teoriassani nämä tuttavuudet saattavat korvata jollain tasolla sen kumppanin tarpeen. Ei tarvitse naiskumppania, kun on kaikenlaisia naistuttavia?


      • Faith.Hope.Love kirjoitti:

        Minä tässä mietin asioita vähän uusiksi. En ehkä sittenkään tarvitse kumppania elämääni vaan naisia ystävinä riittää muuten. Itselläni ei ole enää niin vahva seksuaalivietti kuin noin kaksikymmentävuotiaana, joten aivan välttämätön nainen ei ole seksin kannalta. Monet muut henkiset tarpeet voi naiset ystävänä täyttää.

        Tietysti on jotain tarpeita, mutta yksinelämisessä monella naispuolisella vain ystävällä elämä on mahdollista. Ei tarvitse sitä naiskumppania samaan asuntoon.

        Kumppania ilman voi elää ja häntä ei välttämättä tarvitse elämäänsä löytää, mutta ilman naisystäviä en hyvää elämää voi kuvitella.

        Seuraavan viikon perjantaina ilmeisesti tulee kuusi naista katsomaan elokuvaa. Yksi niistä on kyllä tuttavan vaimo, yksi alle vuoden ikäinen vauva ja yksi 17-vuotias teini Porvoosta. Kolmesta muusta en sano mitään. Eivät nämä kolme mitään naisseuraa ole, mutta jotain he tarjoavat siitä perheestä ja parisuhteesta - mitä kumppanin löytäminen saattaisi tarjota. Elämässä on monenlaisia tuttavia - teoriassani nämä tuttavuudet saattavat korvata jollain tasolla sen kumppanin tarpeen. Ei tarvitse naiskumppania, kun on kaikenlaisia naistuttavia?

        Niin. Pitää tietää ja tuntea mitä itse tarvitsee.
        Hyvä että mietit.


      • Dissident kirjoitti:

        Niin. Pitää tietää ja tuntea mitä itse tarvitsee.
        Hyvä että mietit.

        Oikeastaan kuvittelin sen, mitä sen korealaisen kanssa tapahtuisi. Olin treffeillä, kahvilassa, alasti saunassa... ja lopulta menin jopa sinne päin "kihloihin". Kuukausien päästä oli jopa seksiä. Mutta sitten mielikuvissamme erosimme jotain puolen vuoden päästä eri teille. Jostain syystä pidän tälläisiä ajatustestauksia järkevänä. Lopulta tulin siihen, että tähtään jonkinlaisen kaverisuhteeseen. En sulje mitään pois. Tunnustan jossain vaiheessa sen, että en ole edes koskaan suudellut ulkomaalaista naista. Samalla annan ymmärtää hänessä tykkään sen verran, että häntä voisin suudella sinä ensimmäisenä ulkomaalaisena. En myöskään ilmeisesti tarkemmin vaadi häntä kihloihin menemään, jos suhde menisi sille tasolle. Elämänkumppani vaihtoehto hän ei taida olla?

        Taisin kasvaa jonkun verran ja en maltanutkaan pysyä täältä poissa?


      • Faith.Hope.Love kirjoitti:

        Oikeastaan kuvittelin sen, mitä sen korealaisen kanssa tapahtuisi. Olin treffeillä, kahvilassa, alasti saunassa... ja lopulta menin jopa sinne päin "kihloihin". Kuukausien päästä oli jopa seksiä. Mutta sitten mielikuvissamme erosimme jotain puolen vuoden päästä eri teille. Jostain syystä pidän tälläisiä ajatustestauksia järkevänä. Lopulta tulin siihen, että tähtään jonkinlaisen kaverisuhteeseen. En sulje mitään pois. Tunnustan jossain vaiheessa sen, että en ole edes koskaan suudellut ulkomaalaista naista. Samalla annan ymmärtää hänessä tykkään sen verran, että häntä voisin suudella sinä ensimmäisenä ulkomaalaisena. En myöskään ilmeisesti tarkemmin vaadi häntä kihloihin menemään, jos suhde menisi sille tasolle. Elämänkumppani vaihtoehto hän ei taida olla?

        Taisin kasvaa jonkun verran ja en maltanutkaan pysyä täältä poissa?

        Jos-sanalla ja ehkä-sanalla ei ole pitkä matka kysymyssanoihin. Ne on futuristisia hypoteeseja vailla faktaa.

        Ehkä joku ei anna sulle rauhaa...


      • Dissident kirjoitti:

        Jos-sanalla ja ehkä-sanalla ei ole pitkä matka kysymyssanoihin. Ne on futuristisia hypoteeseja vailla faktaa.

        Ehkä joku ei anna sulle rauhaa...

        No jokatapauksessa tajusin, että hänen sijaan minun ilmeisesti pitäisi etsiä suomalaista naista. Hän opiskelee täällä ilmeisesti ensivuoteen ja sen jälkeen palaa valmiina maisterina työelämään Etelä-Koreaan. Ehdotan mieluummin treffejä sellaiselle suomalaiselle joka on tainut ihastua minuun ja on pysyvästi jo töissä sekä asustaa ilmeisesti vuosia Suomessa ja Joensuussa? Ehkä hänen suhteensa ole mitään parisuhdemahdollisuuksia, mutta ei sitä koskaan tiedä. Ei kannata panostaa hetken jonkinlaisen ihastuksen tai kiinnostuksen takia ulkomaalaiseen, joka pian muuttaa takaisin Aasiaan, kauaksi?


      • Faith.Hope.Love kirjoitti:

        No jokatapauksessa tajusin, että hänen sijaan minun ilmeisesti pitäisi etsiä suomalaista naista. Hän opiskelee täällä ilmeisesti ensivuoteen ja sen jälkeen palaa valmiina maisterina työelämään Etelä-Koreaan. Ehdotan mieluummin treffejä sellaiselle suomalaiselle joka on tainut ihastua minuun ja on pysyvästi jo töissä sekä asustaa ilmeisesti vuosia Suomessa ja Joensuussa? Ehkä hänen suhteensa ole mitään parisuhdemahdollisuuksia, mutta ei sitä koskaan tiedä. Ei kannata panostaa hetken jonkinlaisen ihastuksen tai kiinnostuksen takia ulkomaalaiseen, joka pian muuttaa takaisin Aasiaan, kauaksi?

        Niin. Sinähän päätät elämästäsi...ei kukaan muu.


      • Dissident kirjoitti:

        Niin. Sinähän päätät elämästäsi...ei kukaan muu.

        No, oikeastaan meinaan pyytää huomenna sitä mahdollisesti ihastunutta naista luokseni perjantaiksi elokuva-pikkujouluuni. Ainakin on mielissään siitä, että häntä pyydetään. Tavalla pääsen näyttämään hänelle miten asun.

        Oikeastaan sen korealaisen kanssa voi jossain jutella ja jolla kiva suomalainen mies tuttavuus. Oikeastaan en halua mitään vietellä tai hurmata, sillä tuntuu siltä, että noita ulkomaalaisia naisia on ihastunut muutama liikaa ihan sattumalta. Olen ollut jonkinasteinen Kohtalokas Poika vähän turhan monelle, mutta nyt tuntuu siltä, että en ole enää poika! :)


      • Faith.Hope.Love kirjoitti:

        No, oikeastaan meinaan pyytää huomenna sitä mahdollisesti ihastunutta naista luokseni perjantaiksi elokuva-pikkujouluuni. Ainakin on mielissään siitä, että häntä pyydetään. Tavalla pääsen näyttämään hänelle miten asun.

        Oikeastaan sen korealaisen kanssa voi jossain jutella ja jolla kiva suomalainen mies tuttavuus. Oikeastaan en halua mitään vietellä tai hurmata, sillä tuntuu siltä, että noita ulkomaalaisia naisia on ihastunut muutama liikaa ihan sattumalta. Olen ollut jonkinasteinen Kohtalokas Poika vähän turhan monelle, mutta nyt tuntuu siltä, että en ole enää poika! :)

        No kokemuksis kannattaa haalia. Tyhjän saa pyytämättäkin.

        Nyt meen nukkuu. Palataan...


      • Dissident kirjoitti:

        No kokemuksis kannattaa haalia. Tyhjän saa pyytämättäkin.

        Nyt meen nukkuu. Palataan...

        Samoin minä alan nukkumaan. Hyviä öitä!


      • iuytututyuytuy
        Faith.Hope.Love kirjoitti:

        Minä tässä mietin asioita vähän uusiksi. En ehkä sittenkään tarvitse kumppania elämääni vaan naisia ystävinä riittää muuten. Itselläni ei ole enää niin vahva seksuaalivietti kuin noin kaksikymmentävuotiaana, joten aivan välttämätön nainen ei ole seksin kannalta. Monet muut henkiset tarpeet voi naiset ystävänä täyttää.

        Tietysti on jotain tarpeita, mutta yksinelämisessä monella naispuolisella vain ystävällä elämä on mahdollista. Ei tarvitse sitä naiskumppania samaan asuntoon.

        Kumppania ilman voi elää ja häntä ei välttämättä tarvitse elämäänsä löytää, mutta ilman naisystäviä en hyvää elämää voi kuvitella.

        Seuraavan viikon perjantaina ilmeisesti tulee kuusi naista katsomaan elokuvaa. Yksi niistä on kyllä tuttavan vaimo, yksi alle vuoden ikäinen vauva ja yksi 17-vuotias teini Porvoosta. Kolmesta muusta en sano mitään. Eivät nämä kolme mitään naisseuraa ole, mutta jotain he tarjoavat siitä perheestä ja parisuhteesta - mitä kumppanin löytäminen saattaisi tarjota. Elämässä on monenlaisia tuttavia - teoriassani nämä tuttavuudet saattavat korvata jollain tasolla sen kumppanin tarpeen. Ei tarvitse naiskumppania, kun on kaikenlaisia naistuttavia?

        Tuo kuulostaa jotenkin mukavalta.. Leffailta, ja juttelette niitä-näitä? Minkä leffan katsotte?

        Tykkäisin itsekin osallistua johonkin tuollaiseen..


      • iuytututyuytuy kirjoitti:

        Tuo kuulostaa jotenkin mukavalta.. Leffailta, ja juttelette niitä-näitä? Minkä leffan katsotte?

        Tykkäisin itsekin osallistua johonkin tuollaiseen..

        Kaikille joilta olen kysynyt niin käy elokuva "Hotelli Firenzessä". Kyseessä on viiden tähden draama, joka voitti 80-luvulla kolme Oscar-palkintoa. Valittu tässä lähivuosina Britannian kaikkien aikojen elokuvat 100 parhaan joukkoon. Jenkeissä valittu maailman 1000 parhaan elokuvan joukkoon kautta aikojen jossain virallisessa listauksessa. Minusta se kuuluu Britti-filmien top 10 ja maailman sadan parhaimman elokuvan joukkoon. Todella laatu elokuva ja kukaan tulija ei minua lukuunottamatta ole nähnyt sitä. Yllättäin sinne tulee yksi porvoolainen 17-vuotias teinityttö, mutta minusta ehkä juuri hänestä se saattakin olla hyvä.

        Täytyy tunnustaa, että kumppania en taida elämääni löytää, mutta on se jotain, että elokuva seuraa löytää kumminkin. Itse olen sellainen ikuinen opiskelija, jolla 30 vuotta on rikki mennyt. Gradu yliopistossa aloitettu ja yksi aino tentti puuttuu tutkintoon vaadittavista sivuaineopinnoista. Näillä näkyvin vielä aloitetaan ensivuonna sivuaineena opiskelemaan teologiaa, jota menee sitten yksi tai kaksi lukuvuotta riippuen siitä suorittaako perusopinnot vai myös aineopinnot. Jotenkin naisille vähän vaikea selittää sitä, että on ikuinen opiskelija, jolla ei ole oikein kiire työelämään ja valmistua. Jotekin pitäisi olla tutkinto, työpaikka ja halu tehdä lapsia - että voisi mainostaa itseään hyvänä elämänkumppanivaihtoehtona. Nyt ei ole aivan ihan lähiaikoina luvassa tutkintoa, työpaikkaa ja tällä hetkellä ei tee mieli lapsiperhettä perustaa. Jotenkin tämä sulkee paljon mahdollisuuksia löytää se kumppani, vaikka on pitkä, komea ja tumma mies.


    • ätminkäine

      Tinderit ja Hotornotit jauhaa, mutta ei kelpaa edes oksettaville tantoille. Oikeassa elämässä taas on näkymätön mies, näissä nettihommissa voi sentään pakottaa naisen katsomaan itseään edes parin sekunnin ajan.

    • Tahvo53

      Olin kutakuinkin 30 vuotta parisuhteessa.....eiköhän tuo ole nyt nähty

    • Sinkkuneito24

      Aion löytää jännämiehen ätmien kiusaksi.

      • ätmi.vastaa

        Älä suutu, kun me ätmit sitten nauretaan sun ja sun lapsiesi väkivaltaiselle kuolemalle.


      • Lauri.Leipävarras

        Siitä vain vankilan portille jonoon! Aina silloin tällöin ne sieltä jonkun Jännämiehen ulostavat. Kaikille ei riitä kuitenkaan...


    • Kyllähän ihmisluonto kaipaa toista ihmistä.. Mutta miun kohdalla aika vaikeaa löytää <3 -ystävää. Kolmasti kävin avioliitossa, kun kahdesta ekasta kerrasta en oppinut mitään, se tie on kuljettu loppuun :) Viihdyn yksinkin, mutta kaverillekin olisi tilaa.

    • OlkoonSittenNiin

      Ei minulla kokemattomana ole mitään yhteistä normaalin naisen kanssa, jolla on takanaan liuta pari- ja irtosuhteita. Elän elämäni yksin tekemättä mitään aloitteita tai elättelemällä turhia toiveita ja tiedän että tulisin toimeen vaikka autiolla saarella.

      Vain siinä tapauksessa, että on olemassa sielunkumppanuutta ja sellaisen vielä kohtaan, voin antaa rakkaudelle mahdollisuuden. Tietenkään sielunkumppanuutta ei ilmeisesti ole olemassa, ainakaan minulle, joten tulen elämään varmuudella yksin.

      https://www.youtube.com/watch?v=pICAha0nsb0

    • EdesUnissa

      Aion löytää kumpparin Nokialta.

    • Totuus-

      En aio koska ei minua kukaan huolisi. Naiset huolii vain jännämiehiä kuten viimeaikoina on nähty.

    • Ätmikö.lienen.74vM

      Ei sitä nyt mahdottomia pidä haaveilla! Olisin onnesta soikeana, jos edes kerran viikossa saisin muutaman sanan vaihtaa muittenkin Naisten kuin kaupan kassojen kanssa.

      • einiinkomeajatrendikäs

        Liikaa vaadit. Nykynainen suostuu puhumaan vain komeille ja trendikkäille miehille.


      • Se.vanha.ätmi

    • gulff

      Vaikea sanoa, kun en kovin aktiivisesti tee asioille mitään tai ota kontaktia vastakkaiseen sukupuoleen muuten kuin harvakseltaan KD:ssa. Olen ollut avioliitossa 15v ja nyt sinkkuna useamman vuoden.
      Vaikka mukava mies osuisikin kohdalle, en halua enää kotileikkejä. Rakkautta, matkaseuraa, juttuseuraa, kynttiläseuraa, huumoria, lenkkeilyseuraa.
      Ja mitä ei saa olla ,niin tupakkaa, liikaa alkoa, muita riippuvuuksia tai pään sisäisiä ongelmia.

    • Olen jo luovuttanut asian suhteen. Huomattavasti vähemmän vituttaa kun ei tartte roikkua treffipalstoilla tyhjänpanttina ilman, että kukaan edes vilkaisee profiilia. Ätämi mikä ätämi. Todennäköisesti en enää eläkään pitkään.

      • Kyllähän arkkitehdillä jokin suunnitelma pitää olla. Muuten menee shakkipelaajan mieli hukkaan.

        Suosittelen lämpimästi: hanki riittävästi ihmisiä ympärillesi. Useita porukoita, vähän kerrallaan. Niin paljon, että jokainen porukka pitää sinua vain vähän erikoisena. Intj saa mitä erikoisimpia leimoja otsaansa, jos näyttää kaikki puolensa samalle ihmisjoukolle...


      • Mehukatri kirjoitti:

        Kyllähän arkkitehdillä jokin suunnitelma pitää olla. Muuten menee shakkipelaajan mieli hukkaan.

        Suosittelen lämpimästi: hanki riittävästi ihmisiä ympärillesi. Useita porukoita, vähän kerrallaan. Niin paljon, että jokainen porukka pitää sinua vain vähän erikoisena. Intj saa mitä erikoisimpia leimoja otsaansa, jos näyttää kaikki puolensa samalle ihmisjoukolle...

        Näin ristiriitainen persoonallisuustyyppi on ulkomaailmalle - oikeasti - todella haastava. Olet samaan aikaan sekä kylmä että impulsiivinen, naiivi mutta täynnä synkkyyttä, valtavan rationaalinen ja silti täynnä mitä erikoisimpia ajatuspolkuja ja villejä ajatuksia.

        Minä podin valtavaa sosiaalista kipua aivan viime vuosiin asti. Mutta sen kivun voi tunnistaa - se ei ole osa minuutta, se on elämän myötä hankittu ominaisuus - ja sitä voi alkaa parantaa. Sen kanssa ei tarvitse elää. Kivun parantaminen kuitenkin edellyttää, että järjestelee itselleen sosiaalisen elämän, ja rakentaa sen kokonaisuuksiin muiden ihmisten ajatuspolkuja mukaillen. Introverttikään ei selviä ilman muita ihmisiä. Itselläni on erikseen

        > Ihailijat. Tarvitset ihmisiä, jotka kiittävät ja arvostavat tekojasi. Ihan ensimmäisenä kannattaa keskittyä huomatuksi tulemisen tarpeeseen, ja tämä on oikea aloituspiste.
        > Brainstormaajat. Analyyttinen mieli tarvitsee tyyliin Sinkut-palstan kaltaista virikettä. Roolipelaaminenkin on hyvä. Jotain, mikä irrottaa reaalimaailmasta.
        > Mestari(t). Maleksimaan jäävä mieli tarvitsee mentoria, joka usuttaa ja ohjaa eteenpäin jollain elämän osa-alueella. Omani olen löytänyt kamppailulajeista tai työelämästä.
        ja vasta viimeisenä
        > Kumppani. Voi olla seksi- tai romanttinen kumppanikin, mutta ensisijaisesti kumppani, joka kykenee ymmärtämään _kaikki_puolesi. Muiden kanssa joudut ehkä olemaan huolellinen, sillä ihailijat vierastavat hulluuttasi, brainstormaajat kylmyyttäsi ja mestarit epävakauttasi. Kumppani on yksikössä, toisin kuin muut luettelokohdat, koska kumppaneiksi sopivia on _vähän_.

        Jossain välissä, kun palikat alkavat olla kasassa, alat vetää ihmisiä puoleesi itsellesi epäselvällä tavalla. Silloin tiedät, että asiat ovat hyvin.


      • nhrtrb
        Mehukatri kirjoitti:

        Kyllähän arkkitehdillä jokin suunnitelma pitää olla. Muuten menee shakkipelaajan mieli hukkaan.

        Suosittelen lämpimästi: hanki riittävästi ihmisiä ympärillesi. Useita porukoita, vähän kerrallaan. Niin paljon, että jokainen porukka pitää sinua vain vähän erikoisena. Intj saa mitä erikoisimpia leimoja otsaansa, jos näyttää kaikki puolensa samalle ihmisjoukolle...

        Ei tällaiselle pesunkestävälle ätmille ole suhteiden kannalta mitään apua sosiaalisuudesta. Olen hankkinut laajat ja erilliset sosiaaliset piirit, joissa liikun säännöllisen epäsäännöllisesti, mutta eipä se auta minkään romanttisen kehittelyssä yhtään. Varsinkin, kun oma pää on ollut jo hyvän aikaa peruuttamattomasti rikki. Enkä kyllä tykkäisikään hankkia lähelleni ihmisiä vain jotain omia tarpeitani täyttämään. Minusta vain puuttuu se jokin, mikä vastakkaista sukupuolta viehättäisi.


      • nhrtrb kirjoitti:

        Ei tällaiselle pesunkestävälle ätmille ole suhteiden kannalta mitään apua sosiaalisuudesta. Olen hankkinut laajat ja erilliset sosiaaliset piirit, joissa liikun säännöllisen epäsäännöllisesti, mutta eipä se auta minkään romanttisen kehittelyssä yhtään. Varsinkin, kun oma pää on ollut jo hyvän aikaa peruuttamattomasti rikki. Enkä kyllä tykkäisikään hankkia lähelleni ihmisiä vain jotain omia tarpeitani täyttämään. Minusta vain puuttuu se jokin, mikä vastakkaista sukupuolta viehättäisi.

        Suosittelisin lämpimästi siihen rikkonaiseen päänosaan tutustumista ja jos se ei ihan täysin parantuisikaan, niin jos sen edes saisi umpeen tikattua ja laitettua laastarin päälle...?


      • nthn
        Mehukatri kirjoitti:

        Suosittelisin lämpimästi siihen rikkonaiseen päänosaan tutustumista ja jos se ei ihan täysin parantuisikaan, niin jos sen edes saisi umpeen tikattua ja laitettua laastarin päälle...?

        Been there, done that. Ei toimi. Polkuni ovat loppuun kuljetut.


      • nthn kirjoitti:

        Been there, done that. Ei toimi. Polkuni ovat loppuun kuljetut.

        Jaa. Olisiko niin, että yhden rikkonaisen kohdan korjaaminen paljastaa aina vain uuden rikkonaisen asian? No eihän se motivoivaa ole.

        Minun on ollut kivulloista huomata, että ihmissuhteet, joita kykenen ylläpitämään luontevasti, ovat minulle liian laimeita. Olen sellainen, että minua ei torjuta (mikä on varsin hyvä lähtökohta), mutta toisaalta en _koskaan_ ole kenellekään läheinen. Noh, sekin oli korjattavissa... Aluksi opettelin kirjasta näitä normaali-ihmiselle syntyperäiset käytössäännöt. Kun opin leikkimään normaaleja tutustumis- ja suhteen ylläpitämisleikkejä (kylään kutsumiset, arjesta juoruileminen jne. itselleni täysin absurdi käytöskavalkadi :D:) niin silti huomasin, että jossain tökkii. Minua ei hyväksytty samalla tapaa kuin muita, ja tein analyysin notta syy on vähäisessä elekielessäni ja "kopeassa" ilmeessäni. Käytösetiketin opettelu johti havaintoon, että en osaa puhua ihmistä... :D Well, opettelin laskelmoidusti eleet, jotka tekevät minusta helpommin lähestyttävän.

        No tässä vaiheessa huomasin sellaisia hupsuja asioita, kuin että omat ilmeeni muuttavat omaa tunnetilaani ja omien ilmeideni ja käytökseni perusteella voin saada muilta ihmisiltä vastetta, joka vielä voimistaa muutosta. Tässä vaiheessa aloin olla sillä ihmisyyden tasolla, jonka muut oppivat 5-vuotiaina... :D

        Eikä tässä vielä kaikki... Kun pikkuhiljaa muodostin syvempiä suhteita, opin huomaamaan tiettyjä henkilöistä riippuvaisia arkoja paikkoja ja tabuja. Menneisyyden traumoja, uusia huonoja kokemuksia, yleisesti arkoja keskustelunaiheita jne. Jos niitä kohteli heikkouksina, niin ihmissuhde latistui salamannopeasti sille tasolle, jolla olin ollut suurimman osan elämästäni. Jos traumoja kohteli ymmärtäväisesti, painoi ne mieleensä ja _muutti_arkikäytöstään,_jotta_toisella_olisi_helpompi_olla, niin ansaitsi luottamussuhteen tähän ihmiseen. Tätä ei voi feikata kuin tiettyyn pisteeseen asti. Esimerkiksi nämä "herrasmiehet", jotka käyttyvät kivasti koska niin "kuuluu" tehdä, mutta jotka sivulauseessa huikkaavat tissikommentin, menettävät pelin. Tietoinen hyvä käytös määrittelee suhteen potentiaalin, eli sen ylätason jonne on mahdollista kehittyä. Tahaton huono käytös laskee suhteen toteutunutta tasoa, kuten minunkin tapauksessani; vaikka olisin kuinka lojaali, kykenevä pieniin huomionosoituksiin jne. jne., niin se ei riitä jos perusilme on kylmä ja perussuhtautuminen ihmisiin varautunut. Oma fysiologia ja perusluonne torpedoivat mahdollisuudet ihmissuhteisiin.

        Olen siinä mielessä sairaudentunnoton, että en tunne olemuksessani mitään eroa nykyisen ja entisen välillä. Kahden havainnon perusteella muutos on kuitenkin ollut hyvä: minulla on ihmissuhteita, joita alun perin kaipasin. Ja perusilmeeni... olen yhä useammin levollinen ja hyväntuulinen.

        Kehitykseni otti monta vuotta takapakkia sen peelon työkaverin takia. En _tietoisesti_pudottanut kaikkia tietyn sukupuolen edustajia pois elämästäni, mutta näemmä jokin paikka meni taas hajalleen (litania kirosanoja tähän). Ehdinhän minä olla parisuhdekelpoinen peräti 1 vuoden ajan. Jeejee.


      • egnfhj
        Mehukatri kirjoitti:

        Jaa. Olisiko niin, että yhden rikkonaisen kohdan korjaaminen paljastaa aina vain uuden rikkonaisen asian? No eihän se motivoivaa ole.

        Minun on ollut kivulloista huomata, että ihmissuhteet, joita kykenen ylläpitämään luontevasti, ovat minulle liian laimeita. Olen sellainen, että minua ei torjuta (mikä on varsin hyvä lähtökohta), mutta toisaalta en _koskaan_ ole kenellekään läheinen. Noh, sekin oli korjattavissa... Aluksi opettelin kirjasta näitä normaali-ihmiselle syntyperäiset käytössäännöt. Kun opin leikkimään normaaleja tutustumis- ja suhteen ylläpitämisleikkejä (kylään kutsumiset, arjesta juoruileminen jne. itselleni täysin absurdi käytöskavalkadi :D:) niin silti huomasin, että jossain tökkii. Minua ei hyväksytty samalla tapaa kuin muita, ja tein analyysin notta syy on vähäisessä elekielessäni ja "kopeassa" ilmeessäni. Käytösetiketin opettelu johti havaintoon, että en osaa puhua ihmistä... :D Well, opettelin laskelmoidusti eleet, jotka tekevät minusta helpommin lähestyttävän.

        No tässä vaiheessa huomasin sellaisia hupsuja asioita, kuin että omat ilmeeni muuttavat omaa tunnetilaani ja omien ilmeideni ja käytökseni perusteella voin saada muilta ihmisiltä vastetta, joka vielä voimistaa muutosta. Tässä vaiheessa aloin olla sillä ihmisyyden tasolla, jonka muut oppivat 5-vuotiaina... :D

        Eikä tässä vielä kaikki... Kun pikkuhiljaa muodostin syvempiä suhteita, opin huomaamaan tiettyjä henkilöistä riippuvaisia arkoja paikkoja ja tabuja. Menneisyyden traumoja, uusia huonoja kokemuksia, yleisesti arkoja keskustelunaiheita jne. Jos niitä kohteli heikkouksina, niin ihmissuhde latistui salamannopeasti sille tasolle, jolla olin ollut suurimman osan elämästäni. Jos traumoja kohteli ymmärtäväisesti, painoi ne mieleensä ja _muutti_arkikäytöstään,_jotta_toisella_olisi_helpompi_olla, niin ansaitsi luottamussuhteen tähän ihmiseen. Tätä ei voi feikata kuin tiettyyn pisteeseen asti. Esimerkiksi nämä "herrasmiehet", jotka käyttyvät kivasti koska niin "kuuluu" tehdä, mutta jotka sivulauseessa huikkaavat tissikommentin, menettävät pelin. Tietoinen hyvä käytös määrittelee suhteen potentiaalin, eli sen ylätason jonne on mahdollista kehittyä. Tahaton huono käytös laskee suhteen toteutunutta tasoa, kuten minunkin tapauksessani; vaikka olisin kuinka lojaali, kykenevä pieniin huomionosoituksiin jne. jne., niin se ei riitä jos perusilme on kylmä ja perussuhtautuminen ihmisiin varautunut. Oma fysiologia ja perusluonne torpedoivat mahdollisuudet ihmissuhteisiin.

        Olen siinä mielessä sairaudentunnoton, että en tunne olemuksessani mitään eroa nykyisen ja entisen välillä. Kahden havainnon perusteella muutos on kuitenkin ollut hyvä: minulla on ihmissuhteita, joita alun perin kaipasin. Ja perusilmeeni... olen yhä useammin levollinen ja hyväntuulinen.

        Kehitykseni otti monta vuotta takapakkia sen peelon työkaverin takia. En _tietoisesti_pudottanut kaikkia tietyn sukupuolen edustajia pois elämästäni, mutta näemmä jokin paikka meni taas hajalleen (litania kirosanoja tähän). Ehdinhän minä olla parisuhdekelpoinen peräti 1 vuoden ajan. Jeejee.

        Viisaita ajatuksia. Itse tiedän olevani perusilmeeltäni jäykähkö, silti olen lähes aina avoin tutustumaan uusiin ihmisiin ja niin tehnytkin. Myönnän, että on kuitenkin olemassa jonkinlainen henkisen sitoutumisen raja, jota en ylitä juuri siksi, että elämänlanka on jo valmiiksi ohut. Se tulee joka tapauksessa katkeamaan, mutta hajottava ihmissuhde saisi sen katkeamaan hallitsemattomasti. Vaikka tuo raja on olemassa, olen omista asioistani äärimmäisen avoin kaikille, jotka haluavat tietää ja kuunnella. En ainakaan tietoisesti peittele myöskään huonoja puoliani.

        Sattuneista syistä tiedän traumoista jotakin ja ainakin haluan uskoa, että olen oppinut ymmärtämään niitä myös muiden ihmisten kohdalla. Jokainen trauma on tietysti omanlaisensa, mutta niiden tuottamissa ihmisyyksissä on samankaltaisia rakenteita. Tuo arkinen herkkyys toisten käytökselle ja toiminnalle on tärkeää. Siksi yritän aina kuunnella ensin toisia, jotta oppisin. Toisaalta tämä tekee sen, että en välttämättä puhu aina niin paljoa, kuin toiset toivoisivat. Ts. en ole kaikkien mielestä riittävän "sosiaalinen".

        En halua ajautua siihen tilanteeseen, että joku tahaton käytökseni koetaan loukkaavana. Näin itsekkäänä ihmisenä se tuntuu todella pahalta lukea toisen kasvoilta ja eleistä äärimmäinen pettymys omaan toimintaansa. En myöskään luota itseeni ollenkaan siten, että osaisin aina ja kaikkialla toimia oikein. Siksi haluan pitää asiat hallinnassani ja määritellä rajat sille, miten ihmissuhde asettuu. Tiedän, että tämäkin käytös saattaa loukata joitakin ihmisiä.


      • egnfhj kirjoitti:

        Viisaita ajatuksia. Itse tiedän olevani perusilmeeltäni jäykähkö, silti olen lähes aina avoin tutustumaan uusiin ihmisiin ja niin tehnytkin. Myönnän, että on kuitenkin olemassa jonkinlainen henkisen sitoutumisen raja, jota en ylitä juuri siksi, että elämänlanka on jo valmiiksi ohut. Se tulee joka tapauksessa katkeamaan, mutta hajottava ihmissuhde saisi sen katkeamaan hallitsemattomasti. Vaikka tuo raja on olemassa, olen omista asioistani äärimmäisen avoin kaikille, jotka haluavat tietää ja kuunnella. En ainakaan tietoisesti peittele myöskään huonoja puoliani.

        Sattuneista syistä tiedän traumoista jotakin ja ainakin haluan uskoa, että olen oppinut ymmärtämään niitä myös muiden ihmisten kohdalla. Jokainen trauma on tietysti omanlaisensa, mutta niiden tuottamissa ihmisyyksissä on samankaltaisia rakenteita. Tuo arkinen herkkyys toisten käytökselle ja toiminnalle on tärkeää. Siksi yritän aina kuunnella ensin toisia, jotta oppisin. Toisaalta tämä tekee sen, että en välttämättä puhu aina niin paljoa, kuin toiset toivoisivat. Ts. en ole kaikkien mielestä riittävän "sosiaalinen".

        En halua ajautua siihen tilanteeseen, että joku tahaton käytökseni koetaan loukkaavana. Näin itsekkäänä ihmisenä se tuntuu todella pahalta lukea toisen kasvoilta ja eleistä äärimmäinen pettymys omaan toimintaansa. En myöskään luota itseeni ollenkaan siten, että osaisin aina ja kaikkialla toimia oikein. Siksi haluan pitää asiat hallinnassani ja määritellä rajat sille, miten ihmissuhde asettuu. Tiedän, että tämäkin käytös saattaa loukata joitakin ihmisiä.

        henkisen sitoutumisen raja, jota en ylitä
        >> Tuttua. Sitoutumiskammo on yksi syy, joiden takia päädyin pilkkomaan ihmissuhteeni säntillisiin, pieniin palasiin. En ole riippuvainen yhdestäkään palasesta ja jokainen palanen on sellainen, jonka kanssa joko vuorovaikutetaan säännöllisesti (työ, harrastus) tai joka hyväksyy minun tulevan tai menevän miten lystään (kaverit, harrastukset). En katso "hyväksikäyttäväni" näitä ihmisryhmiä, sillä onhan muillakin erikseen työkaverit, harrastuskaverit ja lapsuudenystävät (tmv.), joiden kanssa vuorovaikutetaan vähän eri tavalla ja joiden kanssa tehnyt asiat ovat erilaisia.

        Toisaalta tämä tekee sen, että en välttämättä puhu aina niin paljoa, kuin toiset toivoisivat. Ts. en ole kaikkien mielestä riittävän "sosiaalinen".
        >> Tämänkin takia olen pilkkonut sosiaaliset piirini. Sosialisointi, joka velvoittaisi jatkuvasti, ei kerta kaikkiaan sovi minulle (ensin yhdessä töissä, iltapäivällä yhdessä baariin, perjantaina yhteinen illanvietto ja jokaisessa muussa välissä jatkuvaa suhteenhoitoa tekstaillen ja skypetellen... kiitos ei). "Hyvä käytös/supliikki/younameit" on ihan pätevä tapa vältellä sosiaalista kipua. Siitä tulee vaivatonta, kunhan sen oppii kunnolla (10 000 tunnin sääntöä mukaillen). Suosittelen lämpimästi, vaikka se onkin aluksi vastenmielistä.

        "Jokainen trauma on tietysti omanlaisensa, mutta niiden tuottamissa ihmisyyksissä on samankaltaisia rakenteita. "
        >> Mjoo. Yleensä se pysäyttää. Yleensä ne kannattaa myös jättää rauhaan, ellei toinen nimenomaan toivo muuta. Ihminen, joka käsittelee traumaa tietämättään, on ihmisenä... no, sovitaan että mielenkiintoinen.

        " Näin itsekkäänä ihmisenä se tuntuu todella pahalta lukea toisen kasvoilta ja eleistä äärimmäinen pettymys omaan toimintaansa. "
        >> Itsekäs ihminen ei pahoittaisi mieltään omia rajoja määritellessään (koska sitähän sinä teet; suojelet itseäsi). Minulle "normaalit ihmissuhteet" ovat aivan vääränlainen ratkaisu, jonka vuoksi jaan ihmissuhteet perustarpeiden ja henkisten tarpeiden mukaisiin luokkiin. Jos yrittäisin toteuttaa itseäni samojen ihmisten kanssa, niin saisin leimoja ja tulisin ehkä torjutuksikin. Lopuksi... haluan olla sekä lojaali että riippumaton sekä intiimi että itsenäinen :D: Ei tuommoinen onnistu pelkästään yhdellä kaveriporukalla, tai sellaisessa porukassa jonka muutkin jäsenet tuntevat toisensa.

        "Siksi haluan pitää asiat hallinnassani ja määritellä rajat sille, miten ihmissuhde asettuu."
        >> Kategorisointi, tuo elämän suola. Valitettavasti muut ihmiset vaistoavat tuollaiset torjunnat, ja heidän tarpeensa vuorovaikutukselle on paljon suurempi kuin esimerkiksi minulla, ja tyyliltään hyvin erilainen. On parempi määritellä rajat tavalla, joka ei loukkaa heitä (aikarajoitukset, työpaikkakonteksti ym. tekosyyt) ja toisaalta kohdella heitä hyvin arjessa. Hyvä kohtelu on joskus sitä, että valehtelee omista fiiliksistään, tai että ohjaa aiheen turvallisempiin aiheisiin, tai että pidättäytyy tekemästä jotain itselleen luontevaa. Se tuntuu tietoisesta mielestä vastenmieliseltä, mutta liskoaivot nauttivat sujuvasta kanssakäymisestä...

        "Liika rehellisyys" ja "liika avoimuus" ovat ilmeisesti kauhistuttavia ominaisuuksia :D Olen tulkinnut, että avoimuus velvoittaa kuulijat ottamaan vastuuta; se velvoittaa joko eläytymään ("elä tämä hetki kanssani, jooko?") tai ratkaisemaan ongelma ("voitko johtaa minua, kiltti?", "kohtelet minua väärin, keksithän uuden tavan, kiitos?"). Jos ihmissuhde ei ole riittävän korkealla levelillä, niin avoimuus vieraannuttaa. Suurin osa haluaa edetä hitaasti empatiarappusia pitkin ja käydä vaihtokauppaa, kunnes ihmissuhde vakiintuu sopivalle tasolle. Harva ihminen (paljonko näitä aitoja domeja on naisissa tai miehissä, joitain kymmeniä prosentteja?) haluaa olla aidosti vastuussa toisesta. Olen itse törmännyt tähän, eli siihen että kerron oikeastaan liikaa itseeni liittyviä/täysin vääräntyyppisiä asioita suhteessa siihen, mitä asemani empatiarappusissa antaisi olettaa </3 Minulla ei ole _aidosti_samanlaista tarvetta olla avautumatta, toimimatta ja tekemättä juuri siltä miltä tuntuu, toisin kuin normaalisosiaalisilla ihmisillä. Mutjoo... inhosin sitä "omituisen leimaa", joten hankkiuduin siitä eroon.

        Oman pääkoppansa rassaaminen on kuin olisi machiavellisti potenssiin kaksi. En pysty yksin vaikuttamaan liskoaivoihini (tai mikä alitajunnan osa mielialani päättääkään...), joten minun on tietoisesti toimittava tavalla, joka luo muissa ihmisissä tietyn vasteen, joka edelleen luo liskoaivoihini tietyn vasteen (onnellisuus).

        Nämä ovat taas niitä puheenaiheita, jotka ovat niiiiiin leimaavia arkielämässä. Mukava jutella aiheesta ihmisen kanssa, joka tykkää jos ei neuvoista, niin ainakin puheenaiheesta yleensä ^^


    • Buhahaha

      Vastaus on Kyllä, molempiin kysymyksiin.

    • misspönttöuuni

      Oon vähän sitä mieltä, että mut pitää löytää. En lähde ketään etsimään höh johan on kysymykset. Jos joku tulee ja sanoo, että oot mun elämän nainen, niin saatan lähteä mukaan. Muuten täyttelen yksinäni ristisanatehtäviä, halailen mäntyhonkapetäjiä ja soittelen johonkin luontoiltoihin ja kyselen, että mikä vihreä käärmelaji loikoo pihanurmikolla ja setät kertoo kymmenennen kerran lakonisesti, että se on vesiletku. Ja kaikkea sellasta yhtä älytöntä voi duunailla yksinäänkin. Elämähän on kaikessaan jännää. Meni pakilla tai kutosvaihteella. :)

      • KundiViherist

        Erinomainen huumorintaju sulla. Rupeeks olee:D



      • misspönttöuuni
        pujotteIija kirjoitti:

        misspönttöuuni soittaa luontoiltaan
        https://www.youtube.com/watch?v=6IAKGf_Fu4A

        Ahahaaaa, ai ai ai...repeän pirstaleiksi naurusta. :D Just näin. Tätä minä tarkoitin hahhah. Miten sä tommosen löysit, ei juma siinä sitä soitetaan, salanimellä Vihta :D "Siinä oli munat siinä ojanpenkalla", ihan kuulostaa minun tavalliselta arkipäivältä (nauru ei lopu).

        Luontoillat on legendaarisia. Kaikki ääliöt sinne soitteleekin. Parhainta huvitusta. Ja mitä tomppelimmat vastailemassa luurissa, heput tiedä yhtään mistään mitään :D

        Kiitti illan nauruista! Hih.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Ahahaaaa, ai ai ai...repeän pirstaleiksi naurusta. :D Just näin. Tätä minä tarkoitin hahhah. Miten sä tommosen löysit, ei juma siinä sitä soitetaan, salanimellä Vihta :D "Siinä oli munat siinä ojanpenkalla", ihan kuulostaa minun tavalliselta arkipäivältä (nauru ei lopu).

        Luontoillat on legendaarisia. Kaikki ääliöt sinne soitteleekin. Parhainta huvitusta. Ja mitä tomppelimmat vastailemassa luurissa, heput tiedä yhtään mistään mitään :D

        Kiitti illan nauruista! Hih.

        Hämmästyin kun huomasin et luontoilta tulee vieläkin radiosta, kerran kuukaudessa. Pitääkin muistaa kuunnella


      • misspönttöuuni
        KundiViherist kirjoitti:

        Erinomainen huumorintaju sulla. Rupeeks olee:D

        Jahas, ensimmäinen ehdokas linjoilla.
        Ja oikein Ruotsista asti lähetty kosiohommiin. Guten tag meine Freund. Nyt oon otettu.
        En kund från Gröna Kulorna! Ei kai vaan ihan ite Carl Fiilippi?

        Epäilen kyllä, että meillä on kieliongelmia. Olen itäisen heimon edustaja enkä ymmärrä sanaakaan, mitä puhut. Jag förstår ingentingenningen.

        Miksei suomenkieliset voi yrittää...Tää Grönsakerin asukas on liikaa. (tuokaa nyt jostain taskusanakirja, haluun tietää, mitä se tahtoo).


      • misspönttöuuni
        pujotteIija kirjoitti:

        Hämmästyin kun huomasin et luontoilta tulee vieläkin radiosta, kerran kuukaudessa. Pitääkin muistaa kuunnella

        Jäätävää. Ihan tosi? Eiköhän ihan oikeasti soiteta sinne, mitä sitä nyt vaan kuuntelemaan. Pistäis oikein pahan...mitähän kysyis. Onko vaarallista jos on löytänyt sängystään yllättäen Nystymukulakuukusen ja miten yllättävää sen esiintyminen on tuollaisessa tilassa ja olosuhteissa? Ja mitä mun nyt ylipäätään pitää tehdä jos tällainen on päässyt käymään?
        Entä miten on mahdollista, että vain naapuri pystyy näkemään joka päivä Kiljukotkan ja Haahkan vuoron perään ja minä en vaikka se kuinka omalle tontilleni päin huitoo, pesiikö ne lähettyvillä? Tärkeintä on tietysti ilmoittaa ettei meillä ole niitä salaojia ja välikatto on tarkastettu, se vaikuttaa varmasti vastauksiin :D

        Tässä asiantuntija on jo vähän hermostunut...

        https://www.youtube.com/watch?v=6nBcnUO7Eds


    • Kaisanoasaa

      Nainen löytää minut jos haluaa kunnollisen miehen joten ei tarvitse itse etsiä.

      • misspönttöuuni

    • En etsimällä etsi..

      Todennäkösesti löydän jonku pysyvän..

      Ihan fiiliksien mukaan aion edetä.

    • ååååöööäää3

      Jaa, yssikseen kai sitä on oltava. Poikamies elämä on helppoa.

    • seksinormaalia

      Mistä löytää naisen jolla on hyvä itsetunto eikä pelkää läheisyyttä. Suhteet kaatuu koska naiset ei halua seksiä ja seksi on kuitenkin aika tärkeää suhtesssa. Aina naiset keksineet tekosyitä miksi ei ole haluja ja sanovat että eikä me voitais vaan olla normaalisti ja minä sanon että seksi on normaalia parisuhteessa vaikka ei tärkein juttu. Kun se halaaminenkin on naisista niin vaikeaa. Olen yhden naisen kanssa ollut joka ei pihdannut, olikin tosi positiivinen nuori nainen ja aina halaamassa.

      • jnjnjnjnjn

        Eipä miehet kestä naista, jolla itsetunto kunnossa. Seksiäkin olisi enemmän kuin mies ehtii toivoa, mutta eipä ollutkaan hyvä. Viestien tasolla kyllä seksi kelpaa ja jokusen kuvankin laittoi siitä pienestä elimestään. Ilmeisesti miehellä onkin aika alhaalla libido ja itsetunto myös.


    • A.Naali-Tappinen

      Löysin jo.
      Ostin sellasen muovisen ison ja mustan tekokyrvän. Sen kanssa olen nyt seurustellut jo jonkin aikaa ja hyvin on mennyt. Ei oikeastaan ole ollut riitoja lainkaan.

    • 54654646545646

      Olen tällä hetkellä todella helpottunut siitä, että olen yksin.

      Ei tarvitse väkertää tuntikausia meikkien, hiusten, kynsien ja vaatteiden kanssa. Ei tarvitse tutustua teennäisesti ihmisiin, joita ei halua tuntea. (toisen osapuolen kaverit ja sukulaiset) Ei tarvitse "kiinnostua" asioista, jotka eivät kiinnosta yhtään. (esim. formula, jääkiekko) Ei tarvitse tuhlata rahaa asioihin, joita pitää turhina. (ulkona syöminen tms.)

      • .. Noh, Samaa vois sanoa moni muukin SukuPuolesta RiippuMati.. Ei tuo ole mikään SukuPuoliSidonnainen asia.. Tosin.. Et ole tainnut sitten tajuta, että on niitä toisenlaisiakin vastakkaisen sukupuolen edustajia, jotka eivät esim. edellytä tuollaisia asioita.. Mut se on taas sitten eriasia, jos just ne erillaiset kuitenkin kiinnostaa ja sellaiset ei, joita tuollaiset asiat eivät hetkauttaisi TuonTaivaallista ja/tai olisivat itsekin saman- tai vastaavankaltaisia.. ;P


      • 565547654765476
        NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Noh, Samaa vois sanoa moni muukin SukuPuolesta RiippuMati.. Ei tuo ole mikään SukuPuoliSidonnainen asia.. Tosin.. Et ole tainnut sitten tajuta, että on niitä toisenlaisiakin vastakkaisen sukupuolen edustajia, jotka eivät esim. edellytä tuollaisia asioita.. Mut se on taas sitten eriasia, jos just ne erillaiset kuitenkin kiinnostaa ja sellaiset ei, joita tuollaiset asiat eivät hetkauttaisi TuonTaivaallista ja/tai olisivat itsekin saman- tai vastaavankaltaisia.. ;P

        Tiedän. Pitäisi ottaa ilkeä ja vihamielinen ätmi?
        Niillä kuitenkin ulkonäkö- ja ikävaatimukset jopa kovempia kuin tasokkailla miehillä..


      • haha. Ihan kuin siellä olisi naispuolinen minä:D


      • "Ei tarvitse väkertää tuntikausia meikkien, hiusten, kynsien ja vaatteiden kanssa."

        Ainakaan minun parisuhteessani naisen ei tarvitse tuhertaa tunteja noitten asioitten parissa. Uskon, että monenkaan muun miehen parisuhteessa naiselta tuollaista ei vaatittaisi.

        " Ei tarvitse tutustua teennäisesti ihmisiin, joita ei halua tuntea. (toisen osapuolen kaverit ja sukulaiset) "

        Minulla ei ole yhtää teennäistä ystävää ja sukulaista. Yksi kaukainen sukulainen, äitini serkku, saattoi olla sellainen, mutta hän jo kuollut. Tämä taisi olla nyt joku trolliheitto?

        "Ei tarvitse "kiinnostua" asioista, jotka eivät kiinnosta yhtään. (esim. formula, jääkiekko)"

        Ei naisen tarvitse monessa taloudessa tuollaista tehdä - tämänkin taisi olla jotain trollimielipidettä?

        "Ei tarvitse tuhlata rahaa asioihin, joita pitää turhina. (ulkona syöminen tms.)"

        Kuullostaa vähän siltä, että miestrollikirjoitti tuon. Mies se maksaa parisuhteessa yleensä, jos ulos mennää syömään?


      • 567546464654
        Faith.Hope.Love kirjoitti:

        "Ei tarvitse väkertää tuntikausia meikkien, hiusten, kynsien ja vaatteiden kanssa."

        Ainakaan minun parisuhteessani naisen ei tarvitse tuhertaa tunteja noitten asioitten parissa. Uskon, että monenkaan muun miehen parisuhteessa naiselta tuollaista ei vaatittaisi.

        " Ei tarvitse tutustua teennäisesti ihmisiin, joita ei halua tuntea. (toisen osapuolen kaverit ja sukulaiset) "

        Minulla ei ole yhtää teennäistä ystävää ja sukulaista. Yksi kaukainen sukulainen, äitini serkku, saattoi olla sellainen, mutta hän jo kuollut. Tämä taisi olla nyt joku trolliheitto?

        "Ei tarvitse "kiinnostua" asioista, jotka eivät kiinnosta yhtään. (esim. formula, jääkiekko)"

        Ei naisen tarvitse monessa taloudessa tuollaista tehdä - tämänkin taisi olla jotain trollimielipidettä?

        "Ei tarvitse tuhlata rahaa asioihin, joita pitää turhina. (ulkona syöminen tms.)"

        Kuullostaa vähän siltä, että miestrollikirjoitti tuon. Mies se maksaa parisuhteessa yleensä, jos ulos mennää syömään?

        En ole trolli, enkä mies.

        Uskomatonta vähättelyä!!

        Käsittääkseni et ole itse koskaan seurustellut -elänyt vaan haavemaailmassa. Naiset maksavat nykyään omat kulunsa. Hyvä niin. Ei ole ilmaisia lounaita.


      • 56555345643654
        miekkonen35v kirjoitti:

        haha. Ihan kuin siellä olisi naispuolinen minä:D

        Tästä sais hyvän memen: "Se tunne, kun herää lauantaiaamuna, eikä tarvitse miellyttää ketään!"


      • 567546464654 kirjoitti:

        En ole trolli, enkä mies.

        Uskomatonta vähättelyä!!

        Käsittääkseni et ole itse koskaan seurustellut -elänyt vaan haavemaailmassa. Naiset maksavat nykyään omat kulunsa. Hyvä niin. Ei ole ilmaisia lounaita.

        Oikeastaan voisi sanoa, että olen seurustelu, mutta en kyllä monen naisen kanssa, joten olet kyllä siitä hajuilla, että olen melko kokematon. En ehkä vastannut suurella kokemuksella sinun näkemykseesi. Anteeksi, jos epäilen trolliksi, mutta sellaiselta jotenkin vaikutit.

        Hyvää illan jatkoa!


      • 56555345643654 kirjoitti:

        Tästä sais hyvän memen: "Se tunne, kun herää lauantaiaamuna, eikä tarvitse miellyttää ketään!"

        Kyllä itse silti jaksan uskoa, että kun se oikea osuu kohalle, niin sitten kaikki vaan on helppoa ja asiat natsaa.
        Ehkä sinulle sopisi erakko henkinen mies ja minulle sellainen nainen.. Ei olis kauheasti kissanristiäisiä, eikä ympärillä ihmisiä kehen tutustua. Vain minä ja hän ja ne hienot asiat mitä voisi yhdessä tehä ja kokea. Olla oma itsensä aina ja kaikkialla. Toinen ymmärtäisi täysin. Kaikesta olisi äärimäisen helppoa puhua ja jutella.
        Olen varma, että se voittaisi yksinolon 100/0.. Sitä odotellessa:)


      • 5675646467554
        Faith.Hope.Love kirjoitti:

        Oikeastaan voisi sanoa, että olen seurustelu, mutta en kyllä monen naisen kanssa, joten olet kyllä siitä hajuilla, että olen melko kokematon. En ehkä vastannut suurella kokemuksella sinun näkemykseesi. Anteeksi, jos epäilen trolliksi, mutta sellaiselta jotenkin vaikutit.

        Hyvää illan jatkoa!

        Anteeksi. Ei ollut tarkoitus olla tyly.


      • 567567657576
        miekkonen35v kirjoitti:

        Kyllä itse silti jaksan uskoa, että kun se oikea osuu kohalle, niin sitten kaikki vaan on helppoa ja asiat natsaa.
        Ehkä sinulle sopisi erakko henkinen mies ja minulle sellainen nainen.. Ei olis kauheasti kissanristiäisiä, eikä ympärillä ihmisiä kehen tutustua. Vain minä ja hän ja ne hienot asiat mitä voisi yhdessä tehä ja kokea. Olla oma itsensä aina ja kaikkialla. Toinen ymmärtäisi täysin. Kaikesta olisi äärimäisen helppoa puhua ja jutella.
        Olen varma, että se voittaisi yksinolon 100/0.. Sitä odotellessa:)

        Pitäisi kai etsiä seksiseuraa.. Silloin tarvitsisi olla huippuvireessä vaan muutaman tunnin viikossa. Oletko harkinnut? Miehelle tuo olisi kuitenkin helpompaa kuin naiselle.


      • 567567657576 kirjoitti:

        Pitäisi kai etsiä seksiseuraa.. Silloin tarvitsisi olla huippuvireessä vaan muutaman tunnin viikossa. Oletko harkinnut? Miehelle tuo olisi kuitenkin helpompaa kuin naiselle.

        Kyllä fwb suhde toimii meidänlaisille erittäin hyvin, mutta myös parisuhde, jos kumppani oikeanlainen. Vääränlaisia tahtoo vaan olla ihan liikaa.


      • 56755555475464
        miekkonen35v kirjoitti:

        Kyllä fwb suhde toimii meidänlaisille erittäin hyvin, mutta myös parisuhde, jos kumppani oikeanlainen. Vääränlaisia tahtoo vaan olla ihan liikaa.

        Jos vääränlaisia on liikaa, on itse väärässä. :)

        En vaan jaksa olla enää sosiaalista muovailuvahaa, joka vääntyy mihin tahansa.


      • 56755555475464 kirjoitti:

        Jos vääränlaisia on liikaa, on itse väärässä. :)

        En vaan jaksa olla enää sosiaalista muovailuvahaa, joka vääntyy mihin tahansa.

        Nii-in..On sitä tullut mietittyä, että eikö tässä voisi yrittää olla vähän normaalimpikin.
        Se vaan kun ikää tulee tarpeeks, niin ei vaan jaksa leikkiä kivaa, jos ei ole kivaa ja kohta huomaa jättävänsä väliin kaikenlaisia "normaalien ihmisten" juttuja. Juhlia, kahvikutsuja yms.


      • 5675646467554 kirjoitti:

        Anteeksi. Ei ollut tarkoitus olla tyly.

        Ei se mitään, sillä minä itse tahallaan ärsytin sinua ja muita, että saan vastauksia. Olen täällä opinnut, että nuo jotkut trollit esittävät älyttömiä väitteitä, jotta saavat ihmisiltä reaktioida. Yritin saada vastauksia muiltakin. Esimerkiksi tämä oli tarkoitettu ärsytykseksi? "Mies se maksaa parisuhteessa yleensä, jos ulos mennää syömään?" Tiedän sen, että on muunlaisia käytäntöjä. Mutta esimerkiksi amerikkalaisten naisten kanssa treffeillessä pitää jossain pitää lähteä siitä liikkeelle, että mies maksaa. Suomessa nainen on tehnyt minulle monta kertaa sen yllätyksen, että on ilmoittanut maksavansa lipunsa itse elokuvissa. Suomalainen nainen on itsenäinen. Se ei ole niin yksinkertaista. Jossain parisuhteessa, jossa nainen ei ole innokas maksamaan ulkonasyömisiä niin mies voi tulla vastaan ja maksaa laskun. Ei suomalaisen naisen kannata olla itsepäinen ja maksaa joka kerta oman osuutensa. Maailma ja tavat eivät ole pelkästään suomalaiset?


      • 5675675757
        Faith.Hope.Love kirjoitti:

        Ei se mitään, sillä minä itse tahallaan ärsytin sinua ja muita, että saan vastauksia. Olen täällä opinnut, että nuo jotkut trollit esittävät älyttömiä väitteitä, jotta saavat ihmisiltä reaktioida. Yritin saada vastauksia muiltakin. Esimerkiksi tämä oli tarkoitettu ärsytykseksi? "Mies se maksaa parisuhteessa yleensä, jos ulos mennää syömään?" Tiedän sen, että on muunlaisia käytäntöjä. Mutta esimerkiksi amerikkalaisten naisten kanssa treffeillessä pitää jossain pitää lähteä siitä liikkeelle, että mies maksaa. Suomessa nainen on tehnyt minulle monta kertaa sen yllätyksen, että on ilmoittanut maksavansa lipunsa itse elokuvissa. Suomalainen nainen on itsenäinen. Se ei ole niin yksinkertaista. Jossain parisuhteessa, jossa nainen ei ole innokas maksamaan ulkonasyömisiä niin mies voi tulla vastaan ja maksaa laskun. Ei suomalaisen naisen kannata olla itsepäinen ja maksaa joka kerta oman osuutensa. Maailma ja tavat eivät ole pelkästään suomalaiset?

        Kuppi kahvia on vielä ok. Pyrin kyllä maksamaan senkin itse.

        Kaikki muu -nainen on sen jälkeen vapaata riistaa, koska on kiitollisuudenvelassa.

        Seksiä muutamasta oluesta tai ravintolaillallisesta? Ei kiitos. Menee "vähän" liian halvalla.


      • 565547654765476 kirjoitti:

        Tiedän. Pitäisi ottaa ilkeä ja vihamielinen ätmi?
        Niillä kuitenkin ulkonäkö- ja ikävaatimukset jopa kovempia kuin tasokkailla miehillä..

        .. Mitä Sä Tierät?.. ;D

        .. Ja missä mä jotain Tollasta Sanoin, että pitäisi ottaa jotain mainitsemaasi?.. Määrittele myös ilkeys ja vihamielisyys.. Kiitosh.. ;P


      • 5675675757 kirjoitti:

        Kuppi kahvia on vielä ok. Pyrin kyllä maksamaan senkin itse.

        Kaikki muu -nainen on sen jälkeen vapaata riistaa, koska on kiitollisuudenvelassa.

        Seksiä muutamasta oluesta tai ravintolaillallisesta? Ei kiitos. Menee "vähän" liian halvalla.

        Muualla maailmalla on eri juttu. Jos mennään amerikkalaisen naisen kanssa pizzeriaan syömään on ilman muuta selvää, että mies maksaa. Samoin jos mennään amerikkalaisen naisen kanssa kahvilaan niin taas mies maksaa treffeillä. Tietystikin niissä amerikkalaisissa on kaiken maailman Xmas ja Christmas-ihmisiä. Jotkut amerikkalaiset saattavat olla suomalaisten suuntaan aivan, kun jotkut viettävät kaupallista joulua ja jotkut toiset kristittyä joulua.

        Viime vuonna kävin kaksi kertaa kahvilassa naisen kanssa. Molemmilla kerroilla nainen maksoi minun kahvini ja syömiseni. He katsoivat sen, että minä oli köyhempi opiskelijana. Sen takia nainen maksoi kahvini tasa-arvon maassa. Ei ne minulla mitään ostaneet. Tietysti se nuorempi ostatti minulla tammikuussa 2017 jotain kallista teetä, kun erehdyin hänen luonaan käymään. Eli vuoroin vieraissa käydään. Maksaminen ja tasa-arvo ei ole niin yksinkertaista.


      • 567577467647
        Faith.Hope.Love kirjoitti:

        Muualla maailmalla on eri juttu. Jos mennään amerikkalaisen naisen kanssa pizzeriaan syömään on ilman muuta selvää, että mies maksaa. Samoin jos mennään amerikkalaisen naisen kanssa kahvilaan niin taas mies maksaa treffeillä. Tietystikin niissä amerikkalaisissa on kaiken maailman Xmas ja Christmas-ihmisiä. Jotkut amerikkalaiset saattavat olla suomalaisten suuntaan aivan, kun jotkut viettävät kaupallista joulua ja jotkut toiset kristittyä joulua.

        Viime vuonna kävin kaksi kertaa kahvilassa naisen kanssa. Molemmilla kerroilla nainen maksoi minun kahvini ja syömiseni. He katsoivat sen, että minä oli köyhempi opiskelijana. Sen takia nainen maksoi kahvini tasa-arvon maassa. Ei ne minulla mitään ostaneet. Tietysti se nuorempi ostatti minulla tammikuussa 2017 jotain kallista teetä, kun erehdyin hänen luonaan käymään. Eli vuoroin vieraissa käydään. Maksaminen ja tasa-arvo ei ole niin yksinkertaista.

        Tiedän. Erityisesti Virossa on sellainen kulttuuri, että treffeillä mies maksaa kaiken. Suomessa ymmärrän täysin, että nainen kaivaa hyvinkin nopeasti kukkaron esiin maksuvaiheessa.


      • 5676754675467
        NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Mitä Sä Tierät?.. ;D

        .. Ja missä mä jotain Tollasta Sanoin, että pitäisi ottaa jotain mainitsemaasi?.. Määrittele myös ilkeys ja vihamielisyys.. Kiitosh.. ;P

        Olen lukenut palstaa 3 vuotta. Super-ytmiä on helpompi miellyttää kuin ätmiä.


      • 567577467647 kirjoitti:

        Tiedän. Erityisesti Virossa on sellainen kulttuuri, että treffeillä mies maksaa kaiken. Suomessa ymmärrän täysin, että nainen kaivaa hyvinkin nopeasti kukkaron esiin maksuvaiheessa.

        En ole käynyt Virossa, mutta tekemissä kyseisen maan henkilöiden kanssa. Kerran ravintolassa olin kahden virolaisen miehen kanssa. Joimme yhden lasit mitä halusimme. Sitten minä tarjosin heille molemmille ja itselleni Salmari-shotin salmiakkikossua. Sitten he välttämättä halusivat tarjota jotain minulle. He maksoivat sen kolmannen kierroksen. Enempää kierroksia en ota missään nimessä ja yleensä se jää yhteen. Näin se kansainvälisesti monesti käy.

        Joku kiinalainen mies voi tarjota kaverina minulle jossain ravintolassa kaksi puolikierrosta. Minä tarjoan hänelle sitten saunakaljan ja saunan luonani toisella kerralla. Näin kansainvälistä ystävyyttä viedään eteenpäin. Tai joku pariisitar lupaa tarjota minulle aterian ja näyttää kaupunkia. Kun hän on varannut lentoliput Suomeen - niin minä vastavuoroisesti lupaan tehdä itse hänelle vaivalla aterian ja näyttää jotain kökömpää kaupunkia kuin Pariisi.


      • 56766654654564
        miekkonen35v kirjoitti:

        Nii-in..On sitä tullut mietittyä, että eikö tässä voisi yrittää olla vähän normaalimpikin.
        Se vaan kun ikää tulee tarpeeks, niin ei vaan jaksa leikkiä kivaa, jos ei ole kivaa ja kohta huomaa jättävänsä väliin kaikenlaisia "normaalien ihmisten" juttuja. Juhlia, kahvikutsuja yms.

        Pakotan itseni tuohon, jos löydän kiinnostavan miehen. Jossain vaiheessa kuitenkin aina väsyn yliyrittämiseen. Tällä hetkellä en vaan jaksa. Kai se innostus taas jonain päivänä löytyy. Tai jonain vuotena viimeistään.


      • 5676754675467 kirjoitti:

        Olen lukenut palstaa 3 vuotta. Super-ytmiä on helpompi miellyttää kuin ätmiä.

        .. Alkaa vaikuttaa taas ihan Trollaukselta ja/tai KehänKiertämiseltä.. ;D


      • 56766654654564 kirjoitti:

        Pakotan itseni tuohon, jos löydän kiinnostavan miehen. Jossain vaiheessa kuitenkin aina väsyn yliyrittämiseen. Tällä hetkellä en vaan jaksa. Kai se innostus taas jonain päivänä löytyy. Tai jonain vuotena viimeistään.

        .. Juuh.. Selvästi Trollaat ja/tai KierrätKehää.. Et loppujen lopuksi vastannut mihinkään, mitä kysyin tai ehdotin.. Juuh.. Jatkakaa.. ;D


      • 56765476547457
        NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Juuh.. Selvästi Trollaat ja/tai KierrätKehää.. Et loppujen lopuksi vastannut mihinkään, mitä kysyin tai ehdotin.. Juuh.. Jatkakaa.. ;D

        Ei. Olen ymmärtänyt, että kaikki naiset täällä ovat 35v. Suurin osa varattuja / eivät etsi mitään. Minä ja Liner taidetaan olla ainoat sinkut täällä. Asia ei vähättelemällä muutu.


      • 56765476547457 kirjoitti:

        Ei. Olen ymmärtänyt, että kaikki naiset täällä ovat 35v. Suurin osa varattuja / eivät etsi mitään. Minä ja Liner taidetaan olla ainoat sinkut täällä. Asia ei vähättelemällä muutu.

        .. En ymmärrä yhtään mitä jauhat.. Lueppas alusta asti keskustelu.. Mut juu.. Ihan sama mulle.. Kunhan sanoin.. ;P


      • taidatollayksin
        56765476547457 kirjoitti:

        Ei. Olen ymmärtänyt, että kaikki naiset täällä ovat 35v. Suurin osa varattuja / eivät etsi mitään. Minä ja Liner taidetaan olla ainoat sinkut täällä. Asia ei vähättelemällä muutu.

        Liner ei ole sinkku.


      • 5677754764
        NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. En ymmärrä yhtään mitä jauhat.. Lueppas alusta asti keskustelu.. Mut juu.. Ihan sama mulle.. Kunhan sanoin.. ;P

        Ehkä ymmärsin jotain väärin..
        Täällä ei kuitenkaan olla face to face, joten helposti tulee väärinkäsityksiä.
        En vaan jotenkin ymmärrä tuota ajatusmaailmaa, että naiset saavat sormia napsauttamalla ihan mitä vaan?

        No joo saavat, mutta:
        Ei naisia niinkään seksiseura kiinnosta. Miehet haluavat paneskella ympäriinsä, naiset rakastella parisuhteessa. Pitäisikö tuosta olla iloinen?


      • 5677757578
        taidatollayksin kirjoitti:

        Liner ei ole sinkku.

        En ole yksin. 3-5 miestä pyytää treffeille joka päivä. Ei tuossa ole mitään ihmeellistä, enkä ole mitenkään ihmeellinen. Tuollaista se näyttää nykypäivänä olevan, koska niin monelle kelpaa ihan kuka tahansa.


      • taidaollayksin
        5677757578 kirjoitti:

        En ole yksin. 3-5 miestä pyytää treffeille joka päivä. Ei tuossa ole mitään ihmeellistä, enkä ole mitenkään ihmeellinen. Tuollaista se näyttää nykypäivänä olevan, koska niin monelle kelpaa ihan kuka tahansa.

        Tarkoiti ainoa naispuolinen sinkku palstalla. Yksin sinkku täällä.


      • miekkosnen
        5677757578 kirjoitti:

        En ole yksin. 3-5 miestä pyytää treffeille joka päivä. Ei tuossa ole mitään ihmeellistä, enkä ole mitenkään ihmeellinen. Tuollaista se näyttää nykypäivänä olevan, koska niin monelle kelpaa ihan kuka tahansa.

        Olet siis iältä 35 , noin moni mies pyyttää treffeille päivittäin ja niistä kukaan eikelpaa vai etkö käy treffeillä?


      • miekkosnen
        5677757578 kirjoitti:

        En ole yksin. 3-5 miestä pyytää treffeille joka päivä. Ei tuossa ole mitään ihmeellistä, enkä ole mitenkään ihmeellinen. Tuollaista se näyttää nykypäivänä olevan, koska niin monelle kelpaa ihan kuka tahansa.

        Treffeille pyyntö on vasta esivalinta.. se kelpaatko selviää myöhemmin. Ehkä oletkin pettymys lopulta.Todennäköisin vaihtoehto koska olet vielä sinkku.


      • 567674465477
        miekkosnen kirjoitti:

        Olet siis iältä 35 , noin moni mies pyyttää treffeille päivittäin ja niistä kukaan eikelpaa vai etkö käy treffeillä?

        Kaikkia naisia luultavasti noin moni pyytää treffeille päivittäin. Kauneimpia tod. näk. kymmenet.

        Käyn treffeillä suunnilleen kolmen kuukauden välein. Ei se siitä ole kiinni. Liian komeista en edes kiinnostu.


      • 576576577657
        miekkosnen kirjoitti:

        Treffeille pyyntö on vasta esivalinta.. se kelpaatko selviää myöhemmin. Ehkä oletkin pettymys lopulta.Todennäköisin vaihtoehto koska olet vielä sinkku.

        En ole tullut jätetyksi 3,5v aikana kertaakaan.


      • 5677754764 kirjoitti:

        Ehkä ymmärsin jotain väärin..
        Täällä ei kuitenkaan olla face to face, joten helposti tulee väärinkäsityksiä.
        En vaan jotenkin ymmärrä tuota ajatusmaailmaa, että naiset saavat sormia napsauttamalla ihan mitä vaan?

        No joo saavat, mutta:
        Ei naisia niinkään seksiseura kiinnosta. Miehet haluavat paneskella ympäriinsä, naiset rakastella parisuhteessa. Pitäisikö tuosta olla iloinen?

        "Ehkä ymmärsin jotain väärin.."

        .. Lue mun ensimmäinen kommentti sulle.. Joko trollaat tai kierrät kehää.. ;P

        "En vaan jotenkin ymmärrä tuota ajatusmaailmaa, että naiset saavat sormia napsauttamalla ihan mitä vaan?"

        .. Missä olen niin sanonut?.. ;P

        "Ei naisia niinkään seksiseura kiinnosta. Miehet haluavat paneskella ympäriinsä, naiset rakastella parisuhteessa."

        .. Ihan HöpöHöpöä.. Ei tämä ole mikään SukuPuoliKyMysys.. Vaan Nämä ovat YksilöKohtaisia Jutskia.. Molempia löytyy ihan YhtäLailla Miehissä, kuin Naisistakin.. ;P

        .. Tää ei johda mihinkään.. Ei tarvitse olla ennustaja, että jos jotain kommentoit, niin se on HöpönHöpöä ja/tai KehänKiertämistä.. ;P


      • 5675746747
        NuuskaMuikkune kirjoitti:

        "Ehkä ymmärsin jotain väärin.."

        .. Lue mun ensimmäinen kommentti sulle.. Joko trollaat tai kierrät kehää.. ;P

        "En vaan jotenkin ymmärrä tuota ajatusmaailmaa, että naiset saavat sormia napsauttamalla ihan mitä vaan?"

        .. Missä olen niin sanonut?.. ;P

        "Ei naisia niinkään seksiseura kiinnosta. Miehet haluavat paneskella ympäriinsä, naiset rakastella parisuhteessa."

        .. Ihan HöpöHöpöä.. Ei tämä ole mikään SukuPuoliKyMysys.. Vaan Nämä ovat YksilöKohtaisia Jutskia.. Molempia löytyy ihan YhtäLailla Miehissä, kuin Naisistakin.. ;P

        .. Tää ei johda mihinkään.. Ei tarvitse olla ennustaja, että jos jotain kommentoit, niin se on HöpönHöpöä ja/tai KehänKiertämistä.. ;P

        Ok. En sitten kommentoi enempää.
        En tullut tänne tappelemaan.


      • 5675746747 kirjoitti:

        Ok. En sitten kommentoi enempää.
        En tullut tänne tappelemaan.

        .. Kommentoi palstalla ihan rauhassa.. Kyllä täällä monet SukuPuolesta riippumatta "syyllistyy" vääristelyihin ja vaikka mihin.. Tahallisesti ja/tai tahattomasti.. ;P

        .. Tarkoitin nyt lähinnä tätä meidän keskustelua.. ;P

        .. Öitä sulle.. Ei ollut tarkoitus pahoittaa sun mieltä, vaan hieman läpsiä ja herätellä vain.. ;P


    • JuuEn Varmaan.. Eli Tulee, jos on Tullakseen.. Niin kuin monet muutkin asiat.. YouKnow.. OrMaybeNot.. ;P

    • " Aiotteko löytää kumppanin? "

      No en todellakaan. Aikomus vaatisi etsimistä ja koska en etsi en siis myöskään aio löytää.

      "Vai oletteko yksin loppuelämänne?"

      Olen täysin avoin mahdollisuudelle että joku kiva & nätti 50-lukulaissieluinen nainen saa löytää minut, pakko vain huomioida faktat eli sellaisten naisten harvinaisuus ja naisten laiskuus seuranhakuasioissa niin joo, yksin varmaan olen jatkossakin.

    • No jos se minun aikeistani olisi kiinni niin ehkä olisin jo nyt parisuhteessa.
      Tuossa kun mietin viime vuosien treffejäni niin sieltä löytyy useampikin nainen jonka ääntä olisin halunnut myöhemminkin kuulla ja jatkossa meillä olisi ehkä ollut keskusteluissa toisillemme annettavaa. Myöhemmin olisin pystynyt tarjoamaan hänelle turvallisen arjen höystettyinä niillä pienillä hetkillä jotka olisi tarkoitettu vain meille kahdelle. Lopulta olisin saapunut eteensä vailla suojauksia, haavoittuvana ja toiseen luottaen ojentaen yhä syvenevän rakkauteni sydämen tarjottimelta toisen käyttöön.

      Oikeassa elämässä vain on sellainen tilanne että molempien pitää aikoa. Naisten sisäiset aikomukset eivät löytäneet minusta asioita jotka olisivat kantaneet heitä minun rinnallani niihin hetkiin joissa molempien rakkauden säikeet olivat punoutuneet toisiinsa luoden vahvan yhteisen köyden josta kiinnipitäen olisimme selvinneet elämän tyrkyistä matkalla viimeiseen yhteiseen auringonlaskuun.

      Mitä toiseen kysymykseen tulee niin henkisesti olen valmistautunut olemaan loppuelämäni yksin. Toki on myönnettävä että tuolla jossakin sopukoissa varmaan on piilossa vielä se aikomus löytää kumppani. Vaikka siihen en enää usko niin saattaahan tuo mailmankaikkeus krapulapäissään tehdä sellaisen jäynän että johdattaa minut seuraavan ex-naisystävän helmoihin.

    • siesta4ever

      Mieluummin yksin kuin huonon miehen kanssa. Hyvä mies ei tupakoi, käytä kovinkaan alkoa, huolehtii itsestään, sitoutuu, kunnioittaa naistaan. Eli haluan samanlaisen miehen kuin itse olen naisena.
      Liikaa vaatimuksia ja en tingi noista.

      • helppoaon

        No ei ole kyllä paljoa vaatimuksia tuossa.

        Entä ihan oikeasti ne kirjoittamattomat ja todelliset vaatimukset?


      • siesta4ever
        helppoaon kirjoitti:

        No ei ole kyllä paljoa vaatimuksia tuossa.

        Entä ihan oikeasti ne kirjoittamattomat ja todelliset vaatimukset?

        Tuntuu nuo vaatimukset olevan ihan liikaa. Harrastuksilla ei ole väliä ja työlläkään, kunhan tulee toimeen ja talous ok.
        Tuo sitoutuminen ja kunnioitus ovat yksi osa rakkaussuhdetta ja kertoo miehestä paljon, naisestakin. Asenteesta elämään ja ihmisiin yleensäkin. Ellei itse ole saanut arvostusta, ei sitä anna muillekaan eli ei kunnioita toista, kun eväät siihen uupuu.
        Olen valmis sitoutumaan mieheen, jonka kanssa on hyvä olla ja nuo mainitut asiat täyttyvät. Näyttää helpolta, mutta käytäntö on aivan muuta.


    • crux

      Naiset päättävät ja aika näyttää. Tavallisella miehellä on tosi vähän päätäntävaltaa tässä elämänsä osa-alueessa.

    • Katsotaan nyt otanko ketään...

    • jokumies83

      Kyllä jonkun naisen löytää helposti jos haluaisi... mutta ei innosta vaan joku, siinä pitää olla oikeanlaista fiilistä jos niikseen käy. Tosin tällä hetkellä haluaisin ihan jotain muuta kuten työn jota haluaa tehdä. Mutta se ei ole mahdollista :| Syytän asiasta työnantajien ennakkoluuloja.

    • Ikuinen-sinkku

      On sitä kierretty kaikki baarit ja kuppilat moniin kertaan. Pari lupaavaa alkua oli mutta nainen oli sitoutumiskammoinen sittenkin.

    • mm45v

      Ei minun iässä enää. Kyllä ne mahdollisuudet on katsastettu ja huomattu että joitakin asioita ei vaan ole tarkoitettu kaikille.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      2092
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1928
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1878
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1690
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1488
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1147
    Aihe