Miten eroon periytyvistä silmäpusseista?

Silmäpussit

Oon siis 15-vuotias ja mulla on ollu ihan vauvasta asti isot silmäpussit :( Mulla on tosi ohut iho silmien alla ja tosi tummat silmänaluset. Se on tosi ahistavaa ja vaivannu mua jo siitä asti kun ite tajusin, että oon jotenkin erilainen. Kun ei muilla lapsilla ikinä ollu tälläsiä silmäpusseja tai ei silmäpusseja ollenkaan.

Multa aina välillä kysytään, että nukunko ikinä tai miks mulla on tälläset silmäpussit... En mä oo ikinä osannu mitään vastata, kun vasta tajusinkin, että taitaa olla ihan perittyä.

Mitkään kurkun palat tai kylmät lusikat ei auta mitään. Mun silmäpussit ei roiku, ne on lähinnä vaan tummat kuopat. Oon kuullu, että on erilaisia voiteita, mutta niissä aina puhutaan roikkuvista silmäpusseista. Mutta kun ei mun silmäpussit juurikaan roiku vaan ne on vaan kuopat... D:

Joten jos tiedätte mitään kotikonstia ja jotain voidetta, joka sopis tähän ongelmaan niin tulkaa ihmeessä suosittelemaan ja auttakaa :( Ja jos yhtään tietoo, että mistä muualta sais ees apua tähän ongelmaan niin kertokaa ihmeessä. Kaikki apu otetaan vastaan!

4

280

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • auttaiskoha

      Itselläni on tismalleen sama ongelmia silmäpussien suhteen, mutta ei mul niin isot ole ihan perus kokoset, mut todella ärsyttävät. Mul ei oo siis roikkuvia myöskään, ihan kuopat vain. En usko omalta kohdaltani että ois periytynyt, mutta uskon ainakin itse että en pysty nukkuu öisin joka on suurin syy sille miks mul on silmäpussit.

      No, mennää asiaa -> Ite oon hoitanu omia silmäpusseja himalajan merisuolalla ja on khyllä auttanut. Mutta en tiedä auttaako sua, mutta kokeile ihmeessä! Jos käytät alkoholia paljon (niin ku mieki) niin suosittelen juomaan puolet enemmän vettä. Sillä jokin vaikutus ainakin oman ihoni kuivuuteen, sillä silmieni alueella on todella paljon kuivuutta silmäpussien lisäksi. Kolmas ja viimeinen vinkki on aika outo, mutta ainakin itselleni on tehoavan. En tiedä tehoakoo sulle, mutta kokeilun mielessä voisit testata päivittäin. Olen käyttänyt tuoreita kurkun palasia laittamalla silmien päälle joka aamu ja ottanu ne pois 15min jälkeen. Ainaki mulle tulee freshimpi olo ja silmäpussien tummuus ei oo niin vahva eli vähä niiku haalistuu se alue.

    • MaaliskuunIdus

      Mulla on ikää jo kohta 52 vuotta, ja silmäpussit ilmestyivät mulle vaihdevuosioireiden mukana parisen vuotta sitten. Eilen kampaajalla käydessäni, bongasin lehteä selatessani mainoksen Remescar nimisestä tuotteesta. Valmistaja lupaa tuotteelle tyytyväisyystakuun. Nopea googlailu osoitti, että tuotteen käyttäjät ovat siihen erittäin tyytyväisiä. Kampaajan saatua hommansa hoidettua kipaisin heti apteekkin ja ostin tämän 33,- euroa maksavan pikkutuubin ihmeainetta. Mun silmäpussit on kokoa jenkkikassit, joten kokonaan ne eivät häipyneet, mutta ero on enemmän kuin huomattava. Olen kaikilta muilta osin tyytyväinen tuotteeseen, ainoastaan kohta johon voidetta on laitettu näyttää hieman kuivalta. Suosittelen.

    • MaaliskuunIdus

      Pieni, mutta tärkeä päivitys tähän muutaman päivän käytön jälkeen. Tuote ei toimi meikin kanssa.

    • hofhgoe

      Mä oon kuullu jutun et tummat silmänaluset voi kertoa myös sydänviasta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9139
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      386
      3799
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2795
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      86
      2665
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      175
      2505
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2494
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1773
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1602
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1560
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1393
    Aihe