Oletteko omasta mielestänne syyllistyneet seksuaaliseen ahdisteluun?
Seksuaalinen ahdistelu
50
1482
Vastaukset
En ole, mutta ehkä kaksi naista on jossain määrin saattanut kokea niin.
Ensimmäinen sattui työpaikallani Helsinki-Vantaan lentokentällä. Siellä oli yksi yhdessä toimistossa seksikäs nuori nainen. Minä olin kiimainen tai oikeastaan olin ollut viimeiset kymmenen vuotta. Jostain syystä tämän naisen seurassa oli niin kiimainen, että puhuin ihan sekoja, joita ihmettelin itsekin mistä ne oikein tuli. Ne tulivat ilmeisesti alitajunnan syöväreistä, sillä minä olisin halunnut olla hänen kanssaan sängyssä. Kiimaisena tulin kysyneeksi, että haluaisiko hän minun kuvani. Ihmettelin sen sanottuani - mistä tuo oikein tuli. Hän saattoi kokea sen ahdisteluna, sillä hänellä oli jo poikaystävä.
Toinen tapaus oli se, että luin kerran kirjastossa eroottista kirjaa. Siellä oli joku seksikohta, joka oli pakko kopioita. Tunnelmat oli kuin joillain luokkatovereillani yläasteella. He sanoivat, että tissi ja nauroivat sitten hurjalle sanalle niin kuin minä ilmeisesti jälkikasvuisena kirjan sanoille. Jostain syystä eroottinen kohta oli minusta hauska. Sain päähäni ilmeisesti aivan selvinpäin, että kirjoitan jotakin yläkerran mimmille (jotain 22 v.) ja laitan sen huiman kohdan siihen. Katson mitenkä yläkerran böönä suhtautuu lyhyeen lainaukseen. Teoriassa hän saattoi kokea sen ahdisteluna, mutta ei kumminkaan soittanut paikalle poliisia.
Nämä muistan ja muuta kerrottavaa minulla ei oikeastaan aiheesta ole. Nyt olen kertonut elämäni suurimmat häpeä tahrat pois! :) Jo helpotti. :)"ilmeisesti aivan selvinpäin" tai ehkä tämä toinen juttu oli vähän humalaisen hölmö oivallus. En muista. Pahoittelen sitten jälkikäteen, jos näin oli, sillä ei ollut ensimmäinen huono idea alkoholin vaikutuksen alaisena. ONKO MUILLE SATTUNUT JOTAIN VASTAAVA? Tänä vuonna en ole juonut kuin kirkkoviiniä. :)
- EdesUnissa
Et vastannut kysymykseen. Seksuaalisella ahdistelulla tarkoitetaan tilannetta jossa koskettelet toista henkilöä vastoin tämän tahtoa tai pakotat esim. katsomaan masturbointiasi. Tuommoiset kertomasi asiat ovat kategoriassa kunnianloukkaus maksimissaan.
EdesUnissa kirjoitti:
Et vastannut kysymykseen. Seksuaalisella ahdistelulla tarkoitetaan tilannetta jossa koskettelet toista henkilöä vastoin tämän tahtoa tai pakotat esim. katsomaan masturbointiasi. Tuommoiset kertomasi asiat ovat kategoriassa kunnianloukkaus maksimissaan.
No sitten en ole ahdistelija, mikä on hyvä tietää. Taidan lopettaa tähän! Hyvää päivän jatkoa! :)
- asfAEDF
Ei sitä oikeasti harrasta muut kuin matut, nyt vaan yritetään syyllistää suomalaisia miehiä matujEn tekosista
Onhan niitä suomalaisia julkkuja tehnyt vaikka mitä. Ei välttämättä mitään kauheaa, mutta ovat saaneet jonkinlaisen julkisen tuomion. Itsekin olen örveltänyt vähän nuorempana paljon, mutta oikeastaan mitään ei voi laittaa seksuaalisen ahdistelun piikkiin.
Nyt en enää örvellä vaan käyn kirkossa ja juon kirkkoviiniä pikkuruinen pikarikerralla joskus sunnuntaisin. Jotain sai sentään kaiveltua korvan takaa, joka jotenkin aiheeseen liittyi ja olisi joku voinut kokea ahdisteluna. :) Toista kertaa en lähetä yläkerran böönälle mitään hävytöntä! :) Kerran hölmöilystä oppii, kun vähän tarkemmin ajattelee.
- Varautumista
En usko. Olen aina ensin kysynyt että:"Miten olis?"
Näinä päivinä pitää sinkkujen kanssa olla tarkkana. Kaikki seksiaktit pitää videoida mutta niitä ei saa Akselin tapaan julkistaa. On tullut jo muutama tapaus jotka ovat jälkikäteen koittaneet rahastaa mutta kun videolla selvästi kuuluu että ikä on 19 tai 20 niin se oli sitten siinä. Raiskauksesta ei vielä kukaan ole syyttänyt. Ja videoidakkin saa kun se tapahtuu omassa kodissa.Oikeastaan tämä oli hyvä vitsi, sillä vähän nauratti, mutta ehkä se oli myös sellaista naurua vakavalle asialle.
Onko tämä A29:n kahdenkymmenenyhdeksän miehen tapaus muuten ahdistelua vai onko se jotain muuta?
Tuo väittää A29:n tapauksen olevan salakatselua!
https://yle.fi/uutiset/3-9925124Mun mielestä menee niin, että ei-julkisessa tilassa saa kuvata, kunhan siitä ilmoittaa. Jolloin siis kuvattava voi toimia sen mukaan.
Lakia tietenkin on joissain tilanteissa kokonaisedullista rikkoa edukseen, kunhan ei jää kiinni. Akseli voisi jatkaa harrastustaan kunhan olisi pitänyt sen omana tietonaan.scrg kirjoitti:
Mun mielestä menee niin, että ei-julkisessa tilassa saa kuvata, kunhan siitä ilmoittaa. Jolloin siis kuvattava voi toimia sen mukaan.
Lakia tietenkin on joissain tilanteissa kokonaisedullista rikkoa edukseen, kunhan ei jää kiinni. Akseli voisi jatkaa harrastustaan kunhan olisi pitänyt sen omana tietonaan.Virheellisesti tuolla miehen tapaus, siis naisen. Johtuuko se siitä, että "pääsee" kuvaamaan seksissä 29 naista julkisuusstatuksesta? Jos tavis olisi pyytänyt saman määrän julkkisia luoksensa niin se olisi ollut monen kohdalla ahdistelua. Mutta sitten hyvännäköinen julkkis pyytää luoksensa niin siinä ei ole mitään ahdistelun tai lähentelyn makua.
Muuten Stallonea syytetään ahdistelusta.
http://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/201711172200540517_vd.shtml- 473678678
Faith.Hope.Love kirjoitti:
Virheellisesti tuolla miehen tapaus, siis naisen. Johtuuko se siitä, että "pääsee" kuvaamaan seksissä 29 naista julkisuusstatuksesta? Jos tavis olisi pyytänyt saman määrän julkkisia luoksensa niin se olisi ollut monen kohdalla ahdistelua. Mutta sitten hyvännäköinen julkkis pyytää luoksensa niin siinä ei ole mitään ahdistelun tai lähentelyn makua.
Muuten Stallonea syytetään ahdistelusta.
http://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/201711172200540517_vd.shtmlNaiset eivät tienneet tulevansa kuvatuiksi... siinä se pointti. Jo arkaluonteisen materiaalin kerääminen kohteen tietämättä on rikos.
Pyytäminen ja pyynnön hyväksyminen vs. luvatta tekeminen ovat aivan eri asioita.
Ajatuskulkusi missaa jotain oleellista, jos luulet, että seksiin suostuva nainen antaa samalla oikeutuksen valokuviin, videoihin ja kaikkeen muuhunkin yksityiselämäänsä liittyvän arkaluonteisen tiedon seuraamiseen, keräämiseen ja tallentamiseen. 473678678 kirjoitti:
Naiset eivät tienneet tulevansa kuvatuiksi... siinä se pointti. Jo arkaluonteisen materiaalin kerääminen kohteen tietämättä on rikos.
Pyytäminen ja pyynnön hyväksyminen vs. luvatta tekeminen ovat aivan eri asioita.
Ajatuskulkusi missaa jotain oleellista, jos luulet, että seksiin suostuva nainen antaa samalla oikeutuksen valokuviin, videoihin ja kaikkeen muuhunkin yksityiselämäänsä liittyvän arkaluonteisen tiedon seuraamiseen, keräämiseen ja tallentamiseen.En minä sitä tarkoittanut vaan sitä, että he yleensä suostuivat A29:n luokse ja seksiin. Jos tavallinen mies tulee suurta määrä naista pyytämään luoksensa seksimielessä - niin kuinka moni nainen suostuu siihen. Joku saattaa pitää ehdotuksia ahdisteluna. Mutta sitten jos televisiosta tuttu ja komea mies pyytää luokseen niin hän se on seikkailu sekä mielenkiintoinen tuttavuus. Hän ei ahdistelija, mutta jokseenkin samoja sanoja mahdollisesti käyttävä tavis onkin jollekin naiselle ahdistelija? Tätä tarkoitin!
- 786454
En minä sitä tarkoittanut vaan sitä, että he yleensä suostuivat A29:n luokse ja seksiin. Jos tavallinen mies tulee suurta määrä naista pyytämään luoksensa seksimielessä - niin kuinka moni nainen suostuu siihen. Joku saattaa pitää ehdotuksia ahdisteluna. Mutta sitten jos televisiosta tuttu ja komea mies pyytää luokseen niin hän se on seikkailu sekä mielenkiintoinen tuttavuus. Hän ei ahdistelija, mutta jokseenkin samoja sanoja mahdollisesti käyttävä tavis onkin jollekin naiselle ahdistelija? Tätä tarkoitin!
"Jos tavallinen mies tulee suurta määrä naista pyytämään luoksensa seksimielessä - niin kuinka moni nainen suostuu siihen. " Onko tämä jonkinlainen tasa-arvokysymys? Miesten kesken?
"mutta jokseenkin samoja sanoja mahdollisesti käyttävä tavis onkin jollekin naiselle ahdistelija?" Niin monta ehkä-sanaa, ettet taida edes itse pitää skenaariota vakuuttavana. 473678678 kirjoitti:
Naiset eivät tienneet tulevansa kuvatuiksi... siinä se pointti. Jo arkaluonteisen materiaalin kerääminen kohteen tietämättä on rikos.
Ajatuskulkusi missaa jotain oleellista, jos luulet, että seksiin suostuva nainen antaa samalla oikeutuksen valokuviin, videoihin ja kaikkeen muuhunkin yksityiselämäänsä liittyvän arkaluonteisen tiedon seuraamiseen, keräämiseen ja tallentamiseen.Mä luulen edelleen että suuren yleisön mielessä Axln suurin rikos oli seksi liian monen naisen kanssa niin että nämä eivät tienneet heitä olevan niin monta.
786454 kirjoitti:
"Jos tavallinen mies tulee suurta määrä naista pyytämään luoksensa seksimielessä - niin kuinka moni nainen suostuu siihen. " Onko tämä jonkinlainen tasa-arvokysymys? Miesten kesken?
"mutta jokseenkin samoja sanoja mahdollisesti käyttävä tavis onkin jollekin naiselle ahdistelija?" Niin monta ehkä-sanaa, ettet taida edes itse pitää skenaariota vakuuttavana.Joskus olin läsnä, kun stadilainen, turkulainen ja lahtelainen keskustelivat. Siitä jäi mieleen, että joku sanoi, että pitää olla joku julkku, että naiset innostuvat. Missä tilanteessa sitä en muista, mutta ajatukseni on se, että julkun mukaan naiset lähtevät. Toisaalta tavis ei innosta samassa määrin ja häneen voi suhtautua jopa kuin ahdistelijaan, jota hurmaava suosittu kuuluisa ei taas mitenkään voi olla. En väitä, että näin välttämättä on, mutta A29 -tapaus voi olla sellainen. Taas joku toinen julkku voi olla aivan hyvin ahdistelija, joidenkin mielestä esim. Metsäketo vai mikä hänen nimensä oli.
scrg kirjoitti:
Mä luulen edelleen että suuren yleisön mielessä Axln suurin rikos oli seksi liian monen naisen kanssa niin että nämä eivät tienneet heitä olevan niin monta.
Olet ehkä osittain oikeassa. Auervaara tuomittiin aikanaan noin kahdestakymmenestä naisesta. Sitä määrää hän huijasi avioliittolupauksillaan. Noin 20 naista rakastui häneen.
A29:n tapaus on samaa luokkaa vähän enemmän. Kommentissasi voi olla perää. Molemmissa tapauksissa oli petettyjä naisia paljon, jotenkin tavanomaisesti poikkeavasti.- 56476345687
Joskus olin läsnä, kun stadilainen, turkulainen ja lahtelainen keskustelivat. Siitä jäi mieleen, että joku sanoi, että pitää olla joku julkku, että naiset innostuvat. Missä tilanteessa sitä en muista, mutta ajatukseni on se, että julkun mukaan naiset lähtevät. Toisaalta tavis ei innosta samassa määrin ja häneen voi suhtautua jopa kuin ahdistelijaan, jota hurmaava suosittu kuuluisa ei taas mitenkään voi olla. En väitä, että näin välttämättä on, mutta A29 -tapaus voi olla sellainen. Taas joku toinen julkku voi olla aivan hyvin ahdistelija, joidenkin mielestä esim. Metsäketo vai mikä hänen nimensä oli.
Jatkuvasti televisiossa nähty ihminen tuntunee tutummalta kuin ventovieras pärstä?
Paljon mainostettua tiskiainetta ostetaan enemmän kuin tiskiainetta, jota ei ikinä merkkinoida. Siitä huolimatta, että molempien ominaisuudet olisivat identtiset.
Teroita itsellesi ahdistelun määritelmä ja tarkasti. Suhtaudut siihen vinoutuneesti.
Yksittäinen ehdotus voi olla ahdistavaa, mutta ei ahdistelua. Jos kaverisi kielloista huolimatta kourivat ja sekstiviestailevat tuntemillaan naisille, niin heillä on ONGELMA, jota edes metsäkedon leuka tai deppin leukaparta eivät parantaisi. 56476345687 kirjoitti:
Jatkuvasti televisiossa nähty ihminen tuntunee tutummalta kuin ventovieras pärstä?
Paljon mainostettua tiskiainetta ostetaan enemmän kuin tiskiainetta, jota ei ikinä merkkinoida. Siitä huolimatta, että molempien ominaisuudet olisivat identtiset.
Teroita itsellesi ahdistelun määritelmä ja tarkasti. Suhtaudut siihen vinoutuneesti.
Yksittäinen ehdotus voi olla ahdistavaa, mutta ei ahdistelua. Jos kaverisi kielloista huolimatta kourivat ja sekstiviestailevat tuntemillaan naisille, niin heillä on ONGELMA, jota edes metsäkedon leuka tai deppin leukaparta eivät parantaisi."Paljon mainostettua tiskiainetta ostetaan enemmän kuin tiskiainetta, jota ei ikinä merkkinoida. Siitä huolimatta, että molempien ominaisuudet olisivat identtiset."
Olen nähnyt mainoksia - niissä tunnetut merkit ovat pesseet paljon enemmän kuin tuntemattoman pesuaineen. :)
Taidan lopetella tähän, sillä kaveri on tulossa. Kiitos viestistäsi! Taidan valita seuraavalla kerralla paremman aiheen, joka on jotenkin enemmän omaa alaani.- 25465745
scrg kirjoitti:
Mä luulen edelleen että suuren yleisön mielessä Axln suurin rikos oli seksi liian monen naisen kanssa niin että nämä eivät tienneet heitä olevan niin monta.
Ja tämä jakautui niin, että
1) Naisten mielestä Akseli "petti" kaikkia "tyttöystäviään" ja
2) Miesten (etenkin vanhojen setien) mielestä epäpyhää esiaviollista irtosuhdeseksiä harrastava nainen on siinä asemassa, että sitä saa valokuvata, videoida ja vaikka myydä eteenpäin - vaikka naisenkin - jos miehestä siltä tuntuu.
Loppuanalyysinä olkoon se, että enemmistö somekansasta on äärettömän vanhanaikaista ja tyhmää. Jotkut harvat ovat muistaneet, että salakuvaus on rikos ja että rahan hankkiminen valheilla petosta. - EdesUnissa
scrg kirjoitti:
Mun mielestä menee niin, että ei-julkisessa tilassa saa kuvata, kunhan siitä ilmoittaa. Jolloin siis kuvattava voi toimia sen mukaan.
Lakia tietenkin on joissain tilanteissa kokonaisedullista rikkoa edukseen, kunhan ei jää kiinni. Akseli voisi jatkaa harrastustaan kunhan olisi pitänyt sen omana tietonaan.Lähtökohtaisesti omaan käyttöön kuvaaminen on sallittua kaikkialla ja sitä oikeutta ei voi edes helposti ihmiseltä viedä pois. Julkaiseminen vaatii aina kuvatun suostumuksen.
Julkisella paikalla valvontakameroiden käyttö vaatii ilmoittamisen siten että valvontailmoitus on nähtävissä kaikilta niiltä paikoilta missä ihminen voi joutua kuvatuksi ja tallennetuksi. Tarkoituksena lienee suojella rikollisten oikeutta väistellä valvontakamerat. Faith.Hope.Love kirjoitti:
Olet ehkä osittain oikeassa. Auervaara tuomittiin aikanaan noin kahdestakymmenestä naisesta. Sitä määrää hän huijasi avioliittolupauksillaan. Noin 20 naista rakastui häneen.
A29:n tapaus on samaa luokkaa vähän enemmän. Kommentissasi voi olla perää. Molemmissa tapauksissa oli petettyjä naisia paljon, jotenkin tavanomaisesti poikkeavasti.Auervaara käytti väärää henkilöllisyyttä ja tarinoita saadakseen naisilta rahaa. Pillu ei lain edessä ole sellaista valuuttaa että sitä voisi huijata. Jos aikuiset ihmiset vapaaehtoisesti harrastavat seksiä, niin laki ei aseta reunaehtoja. Siksi Axln ja Auervaaran tapauksissa ei ole paljonkaan yhteistä.
Axln rikos oli salakuvaus ja yksityisyyttä loukkaavan tiedon levittäminen. Tuhannen maisatorpan ja pissaliisan paneminen ei ole rikos.- 68765435765
EdesUnissa kirjoitti:
Lähtökohtaisesti omaan käyttöön kuvaaminen on sallittua kaikkialla ja sitä oikeutta ei voi edes helposti ihmiseltä viedä pois. Julkaiseminen vaatii aina kuvatun suostumuksen.
Julkisella paikalla valvontakameroiden käyttö vaatii ilmoittamisen siten että valvontailmoitus on nähtävissä kaikilta niiltä paikoilta missä ihminen voi joutua kuvatuksi ja tallennetuksi. Tarkoituksena lienee suojella rikollisten oikeutta väistellä valvontakamerat."Lupa tarvitaan, jos kuvauksen kohde oleskelee kotirauhan suojaamassa paikassa taikka sen kaltaisessa paikassa. Sellaisia ovat…
asunnot, loma-asunnot
muut asumiseen tarkoitetut tilat, kuten hotellihuoneet, teltat, asuntovaunut ja asuttavat alukset
asuintalojen porraskäytävät ja asukkaiden yksityisaluetta olevat pihat niihin välittömästi liittyvine rakennuksineen.
käymälä, pukeutumistila tai muu vastaava paikka.
Lisäksi lupa kannattaa hankkia aina, kun kuvataan sellaisessa julkisessa tilassa, johon yleisöllä ei ole vapaata pääsyä: esim. tuotantolaitoksissa, työhuoneissa, suljetuissa kokouksissa, ravintoloiden kabineteissa jne. Tällaisissa tiloissa kuvaaminen voi olla rangaistavaa, jos se tapahtuu kuvattavan yksityisyyttä loukaten."
Omaa pihaa saa kuvata ilman erityislupaa, samoin itseään oli missä hyvänsä. Sen sijaan muiden kuvaaminen edes omassa asunnossa edellyttää luvan antamista.
Käytännössä kieltoa on helppo kiertää, mutta jos materiaalin laittaa eteenpäin, niin rikoksia on tullut tehtyä kaksi eikä yksi... scrg kirjoitti:
Auervaara käytti väärää henkilöllisyyttä ja tarinoita saadakseen naisilta rahaa. Pillu ei lain edessä ole sellaista valuuttaa että sitä voisi huijata. Jos aikuiset ihmiset vapaaehtoisesti harrastavat seksiä, niin laki ei aseta reunaehtoja. Siksi Axln ja Auervaaran tapauksissa ei ole paljonkaan yhteistä.
Axln rikos oli salakuvaus ja yksityisyyttä loukkaavan tiedon levittäminen. Tuhannen maisatorpan ja pissaliisan paneminen ei ole rikos.No, tämä vakuutti minut siitä, että olen väärässä osiossa. Kiitos opastuksesta. Katsoin lähinnä sen, että A29 huijasi naisia kameroiden eteen. Olen ollut toimittaja, mutta en kyllä ole tehnyt mitään rikostoimittajan hommia. Ei ole minun aluettani nähtävästi. Tässä en edes tiennyt mitä seksuaalinen ahdistelu oikein on - olisi parempi olla silloin kirjoittamatta mitään.
Hyvää päivänjatkoa! :)EdesUnissa kirjoitti:
Lähtökohtaisesti omaan käyttöön kuvaaminen on sallittua kaikkialla ja sitä oikeutta ei voi edes helposti ihmiseltä viedä pois. Julkaiseminen vaatii aina kuvatun suostumuksen.
Julkisella paikalla valvontakameroiden käyttö vaatii ilmoittamisen siten että valvontailmoitus on nähtävissä kaikilta niiltä paikoilta missä ihminen voi joutua kuvatuksi ja tallennetuksi. Tarkoituksena lienee suojella rikollisten oikeutta väistellä valvontakamerat." Julkaiseminen vaatii aina kuvatun suostumuksen. "
Yleisötapahtumista julkaistaan vaikka miten paljon kuvia, joissa ihmiset on "taustalla" eikä näiden julkaisemiseen vaadita suostumusta. Vasta kuvan sisältö määrittelee onko kuvaajalla/julkaisijalla syytä epäillä sen levittämisen loukkaavan jonkun yksityisyyttä tai kunniaa.
"on sallittua kaikkialla "
Paitsi siellä missä kuvaamiselta suojaa kotirauha. Axln kotona kotirauha suojaa paitsi Axliä myös kaikkia muita ja siksi näiden kuvaamiseen olisi pitänyt olla lupa.- todellavaikeeta
68765435765 kirjoitti:
"Lupa tarvitaan, jos kuvauksen kohde oleskelee kotirauhan suojaamassa paikassa taikka sen kaltaisessa paikassa. Sellaisia ovat…
asunnot, loma-asunnot
muut asumiseen tarkoitetut tilat, kuten hotellihuoneet, teltat, asuntovaunut ja asuttavat alukset
asuintalojen porraskäytävät ja asukkaiden yksityisaluetta olevat pihat niihin välittömästi liittyvine rakennuksineen.
Lisäksi lupa kannattaa hankkia aina, kun kuvataan sellaisessa julkisessa tilassa, johon yleisöllä ei ole vapaata pääsyä: esim. tuotantolaitoksissa, työhuoneissa, suljetuissa kokouksissa, ravintoloiden kabineteissa jne. Tällaisissa tiloissa kuvaaminen voi olla rangaistavaa, jos se tapahtuu kuvattavan yksityisyyttä loukaten."
Omaa pihaa saa kuvata ilman erityislupaa, samoin itseään oli missä hyvänsä. Sen sijaan muiden kuvaaminen edes omassa asunnossa edellyttää luvan antamista.
Käytännössä kieltoa on helppo kiertää, mutta jos materiaalin laittaa eteenpäin, niin rikoksia on tullut tehtyä kaksi eikä yksi...Tuo kuvaaminen on kyllä ongelmallinen tapaus. Mitä jos yksinkertaisesti haluaa vain suojella itseään ja siksi esimerkiksi tallettaa salaa esimerkiksi jokaisen tutustumisyrityksen. En todellakaan tiedä, onko joku nainen kokenut jonkun alotteen ahdisteluna, vaikka ei mitään koskettelua tai mitään seksiin viittaavaa olisikaan sanonut. Jos riittää, että yksinkertaisesti ujon miehen epävarma tyyli koetaan ahdisteluna. En tiedä miten ovat kokeneet esimerkiksi silloin, kun ovat vain kääntyneet poispäin ja ehkä jotain naureskelua keskenään kavereidensa kanssa, jos ovat olleet porukalla liikkeellä. Tuo on juuri niitä ikäviä asioita, jos ovat tulkinneet hieman epävarman lähestymisen ahdisteluksi, vaikka ei todellakaan mitään koskettelua tai seksipuheita. Jos talletat jokaisen tutustumisyrityksen, on ainakin todistus, jossa ehkä kuuluu ujon miehen epävarma äänensävy ja esimerkiksi tällaiset sanat: "moi, miten menee, saako tulla juttelee?" ja lisäksi naisten joku ehkä tylystikin sanottu ei tai sitten naisten keskinäinen nauru.
Ainakin sanojen perusteella on kyllä kaukaa haettu, jos tulkitaan tuollainen ahdisteluksi. Eri asia on silloin, jos mies ei heti usko, vaikka naiset sanoo ei tai muuten vaan ei vastaa miehelle. Vaikka jäisivätkin keskenään nauramaan, siitä huolimatta heillä ei pitäis olla mitään oikeutta tuollaisessa tilanteessa syyttää miestä ahdistelusta, vaikka aloitus olisikin ollut vähän kömpelö. Jos sanoissa ei kuulu mitään seksuaalista, ei tapahdu kosketusta ja mies uskoo sanan ei tai muuten jättää rauhaan, jos hänelle ei vastata, on jo melko liioittelua, jos epävarma äänensävy tulktaan ahdisteluksi. Naisethan voivat mennä sanoo baarin henkilökunnalle tai järjestyksen valvojalle, mutta miten on jos todistan tilanteessa tallennetun ääninäytteen? Lennänkö uloa siitä huolimatta? - todellavaikeeta
68765435765 kirjoitti:
"Lupa tarvitaan, jos kuvauksen kohde oleskelee kotirauhan suojaamassa paikassa taikka sen kaltaisessa paikassa. Sellaisia ovat…
asunnot, loma-asunnot
Käytännössä kieltoa on helppo kiertää, mutta jos materiaalin laittaa eteenpäin, niin rikoksia on tullut tehtyä kaksi eikä yksi...Tuo kuvaaminen on kyllä ongelmallinen tapaus. Mitä jos yksinkertaisesti haluaa vain suojella itseään ja siksi esimerkiksi tallettaa salaa esimerkiksi jokaisen tutustumisyrityksen. En todellakaan tiedä, onko joku nainen kokenut jonkun alotteen ahdisteluna, vaikka ei mitään koskettelua tai mitään seksiin viittaavaa olisikaan sanonut. Jos riittää, että yksinkertaisesti ujon miehen epävarma tyyli koetaan ahdisteluna. En tiedä miten ovat kokeneet esimerkiksi silloin, kun ovat vain kääntyneet poispäin ja ehkä jotain naureskelua keskenään kavereidensa kanssa, jos ovat olleet porukalla liikkeellä. Tuo on juuri niitä ikäviä asioita, jos ovat tulkinneet hieman epävarman lähestymisen ahdisteluksi, vaikka ei todellakaan mitään koskettelua tai seksipuheita. Jos talletat jokaisen tutustumisyrityksen, on ainakin todistus, jossa ehkä kuuluu ujon miehen epävarma äänensävy ja esimerkiksi tällaiset sanat: "moi, miten menee, saako tulla juttelee?" ja lisäksi naisten joku ehkä tylystikin sanottu ei tai sitten naisten keskinäinen nauru.
Ainakin sanojen perusteella on kyllä kaukaa haettu, jos tulkitaan tuollainen ahdisteluksi. Eri asia on silloin, jos mies ei heti usko, vaikka naiset sanoo ei tai muuten vaan ei vastaa miehelle. Vaikka jäisivätkin keskenään nauramaan, siitä huolimatta heillä ei pitäis olla mitään oikeutta tuollaisessa tilanteessa syyttää miestä ahdistelusta, vaikka aloitus olisikin ollut vähän kömpelö. Jos sanoissa ei kuulu mitään seksuaalista, ei tapahdu kosketusta ja mies uskoo sanan ei tai muuten jättää rauhaan, jos hänelle ei vastata, on jo melko liioittelua, jos epävarma äänensävy tulktaan ahdisteluksi. Naisethan voivat mennä sanoo baarin henkilökunnalle tai järjestyksen valvojalle, mutta miten on jos todistan tilanteessa tallennetun ääninäytteen? Lennänkö uloa siitä huolimatta? scrg kirjoitti:
Ei suinkaan, ainoastaan ätmien mielessä.
- EdesUnissa
scrg kirjoitti:
" Julkaiseminen vaatii aina kuvatun suostumuksen. "
Yleisötapahtumista julkaistaan vaikka miten paljon kuvia, joissa ihmiset on "taustalla" eikä näiden julkaisemiseen vaadita suostumusta. Vasta kuvan sisältö määrittelee onko kuvaajalla/julkaisijalla syytä epäillä sen levittämisen loukkaavan jonkun yksityisyyttä tai kunniaa.
"on sallittua kaikkialla "
Paitsi siellä missä kuvaamiselta suojaa kotirauha. Axln kotona kotirauha suojaa paitsi Axliä myös kaikkia muita ja siksi näiden kuvaamiseen olisi pitänyt olla lupa.Taitaapa olla muuten juuri noin. Kotirauha on todellakin vahvempi oikeus. (Kaiketi julkisrauhan alue olisi sitten myöskin samassa ryhmässä)
- 1714
scrg kirjoitti:
Jaa, että suuri yleisö on noin idioottia sakkia. Jos ei ne oikeasti tajua asian ydintä näin yksinkertaisessa asiassa, niin eihän niitä sitten pitäisi päästää äänestämäänkään. Eihän tuollaisia saa päästää päättämään yhteiskunnallisista asioista!
- ettänäinkin
Työpaikan piilohomo heitteli toisille, että on sinulla hyvän näköinen perse. Vuosia tuota tuli ihmeteltyä. Teki lanneliikkeitä ja verosi kaiken huumorilla.
- Gnuk
Heh, en. Ei ole tarvinnut... :)
Kyllä taidan olla.
Yläasteikäisenä tuli joskus ruuhkatilainteissa annettua käden osua jonkun tytön tiukalle farkkupepulle. Ei siis niin, että olisin varsinaisesti silitellut tai puristellut, vaan niin, että lähinnä pitänyt kättä tungoksessa sopivassa kohtaa.
Kerran muistan puristaneeni naista hitaita tanssittaessa takapuolesta. En siis omaa naistani vaan toista, tanssiessa meni ohi. Kys nainen varmaan luuli tanssipartnerin puristaneen häntä.
Muutama vuosi sitten sanoin pikkujouluissa tanssitilanteessa erään työkaverin olevan firman seksikkäin nainen. Sitä voinee pitää ahdisteluna. Jälkeenpäin hävetti vähän tuollainen möläytys.toisaalta itseäni ovat ahdistelleet niin naiset kuin miehetkin. Useamman kerran ovat naiset puristaneet baarissa takapuolesta ja pari kertaa myös mies. Kerran on keskellä kirkasta päivää HSL lippua ostaessani nainen ohi mennessä puristanut takapuolesta.
Kerran on nainen Rymy Eetun tanssilattialla tullut suoraan suutelemaan . Nuorena valmennuskurssilla toinen kurssilainen (mies) ruvennut pitämään jalkapeliä pöydän alla.Zeesusko kirjoitti:
toisaalta itseäni ovat ahdistelleet niin naiset kuin miehetkin. Useamman kerran ovat naiset puristaneet baarissa takapuolesta ja pari kertaa myös mies. Kerran on keskellä kirkasta päivää HSL lippua ostaessani nainen ohi mennessä puristanut takapuolesta.
Kerran on nainen Rymy Eetun tanssilattialla tullut suoraan suutelemaan . Nuorena valmennuskurssilla toinen kurssilainen (mies) ruvennut pitämään jalkapeliä pöydän alla.Eikö kaikki vois vaan tyytyä puristelemaan omia perseitään, kun kerran kaikilta se löytyy..
Wwuwuw kirjoitti:
Eikö kaikki vois vaan tyytyä puristelemaan omia perseitään, kun kerran kaikilta se löytyy..
Pitäähän se kokeilla onko kinkku lämmin.
- crux
En ole syyllistynyt mutta siitä ei saa kiitosta koska se on itsestäänselvyys. Ai niin, paitsi että tästä "itsestäänselvyydestä" pidettiin juuri jokin keskusteluilta TV:ssä ja lehdet ovat täynnä näitä "itsestäänselvyyskohuja".
- Ätmi-sinkku
Olen montakin kertaa ehdotellut naisille seksiä.
Olenhan minä, aina välillä mm. kopeloimiseen ohimennen. Käsi voi käväistä puristamassa kankkua tai lähmäisemässä piiip...
Välillä saatan mennä ja ottaa päästä kiinni ja pussata ihan ilman lupaa kysymättä, niin että suupielet narisee. Kai nää voi ahdisteluksi laskea...- 40vmies-
Joskus nuorena 18 vuotiaana työnsin käteni naisen pöksyihin. Nainen ensin kielsi mutta sitten suostui kun sormetin sitä. Nykynaiset onkin eri laatua ettei saa halata edes ilman naisen äidin lupalappua. Jos mies ei ole tosi komea niin ei mitään jakoa päästä lähelle mutta jos on joku julkkis axl smith vaikka niin naiset heti iholla ja sitten syyttävät kaikesta.
- SiniT89Turku
Kannnatan Sofi Oksasen ehdotusta irstaiden porsastelia ahdistelojoiden nimiä julki.
Ei todellekaan ole reilua ,että muiden ahdeistelijoiden takia joutuu moni muukin kärsimään.
Porsastelia ahdisteliat toistavat tekojaan niin kaun, kun joku uskaltaa puuttua ahdisteluun.
Toivon MeeToo kampanjan saavan enemmän näkyvyyttä suomessa .Ruotsi on hyvä esimerkki kampanjan näkyvyydestä ja toimivuudesta.
Seksuaalinen häirintä pitää loppua!
Toivon vuoden 2018 alkavan ilman porsatelia ahdistelijoita.
Vastaus on ,kyllä olen.Mieki haluan mun nimen ja pärstän lehteen. :D
"Vaarallinen pervo numero 1." "valtion vihollinen" lukis kuvan alla. :D
Karvalakki päässä, sänki leuassa ja sikari suussa kuvassa.
:D
En..
Minua ei voi syyttää ahdistelusta koska olen lapinmies.
Lapinmiehet saa hiplata..
Se on jopa suotavaa.- Äädämi111111
Jos pildzua meinaa saada, niin silloin on pakko vähän painostaa ja kiristää ja uhkailla, sekä myös kouria ja kähmiä. Naama punaisena kohteliaisuuksia änkyttävälle feminismillä kuohitulle "miehelle" ei taatusti heru, mutta härski kähmijä pääsee aina lopulta jonkun reiän päälle ähkimään.
- Munaotus
Edenin kylpylän porealtaassa noin 15 vuotta sitten koin ahdistelua kun yks naine tuli viereeni ja alkoi koskettelee haaroistani. Otti ronskisti munani esiin ja alkoi runkkaamaan mutta se oli miellyttävä ahdistelu kokemus.
Jos se on miellyttävää, se ei ole ahdistelua. Ahdistelua olisi ollut jos iso karvainen mies olisi tehnyt tuon saman.
- hämmentynymies
Onko tää ahdistelua kun naiset puristelee yhtenään mua perseestä?
- Anonyymi
Vain jos nainen on ruma ja lihava
- Anonyymi
Haavistolaiset homot,transut eli hihhulit tekevät
palstalla tärkeitä sukupuolista ahdistelua,eli juuri sitä mitä muita syyttävät.Ymmärrän että perkele vaatii valehtelemaan,sekä muuntautumaan joksikin muuksi,kuin luoja on
tarkoittanut,koska se on perkeleen arvopohjaa. - Anonyymi
En nyt ainakaan keksi missä tilanteessa olisin voinut tuohon syyllistyä. Toisen henkilökohtaista tilaa olen joskus epähuomiossa loukannut ja jopa fyysistä koskemattomuutta. Joskus kun on tullut epähuomiossa mentyä liian lähelle (olen kyllä mennyt heti kauemmas, kun olen huomannut toisen kokevan mun olevan liian lähellä). Fyysistä koskemattomuutta taas ole loukannut koskettamalla olkavartta, mutta senkin lopetin heti, kun tajusin toisen kokevan sen epämiellyttäväksi. Ensimmäistä on varmasti tapahtunut useamman kerran ja tuo jälkimmäinen on tapahtunut yhden ja ainoan kerran elämässäni.
- Anonyymi
Olen, kaupan kassalla tuttua myyjää pyysin kahville, sanoi EI, en halua.
Se oli seksuaalista ahdistelua, enää en pyydä naista kahville.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225214- 254378
- 272501
- 342264
- 372008
- 151918
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191607- 121531
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons211267Kerranki asiat oikein
Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa101184