Hukassa.... pelota jos eroa...

Jassu1988

Hei.
Olen 28v. Minulla on kaksi ihana tyttö 7 ja 5 vuotiaita.
Olen ollut 12 vuotta naimisissa.
Olen monesti harkinnut erota miehestäni mutta en vaa uskalla ja pelota.
Olenko niin huono äiti että mietin oma hyvinvointini?
Mieheni kanssa riidellä melkein joka päivä. En jaksaa enää kuunnella kun hän määräillä minua.
En saa meikata, kavereita ei sais olla. Jopa määräillä siitä että mitä puen...
Minulla on järjestetty avioliitto. Kärsin tästä suhdesta.
Minulla ei ole mitään tunteita mieheni kohta.
Rakkaus on kuollut. Ollan saman katon alla lasten takia.
En uskalla erota. Mietin siitä että teenkö väärin jos otan eron. ?
Olenko niin huono äiti että vien lapseltani isän?
Kun lähden aamulla töihin ei ole mieli rauha että voin tehdä työni hyvin. Töiden jälken kun pitäisi mennä kotiin ei yhtään tee mieli lähteä kotiin. Haluan vaa karkata jonnekin kauemmaksi.
Miten saan itseni luottamaan että onnistun ota eron ?
Miten lapseni pääsisivät erosta palautumaan ?

6

209

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • b2000

      Ole varovainen täältä saatavien neuvojen kanssa, tilanteesi on hiukan erillainen.

      Parhaan avun saat perheneuvonta pisteestä tai seurakunnasta.

      Voimia, toivottavasti saat oikeeáa apua asiaasi.

    • ghytjtt

      Ei lapsillekaan tee hyvää elää riitaisassa perheessä. Tärkeää on ottaa yhteyttä perheneuvontaan, ensi-turvakotiin ja saada tietoa opastusta kuinka pärjäisit jos ero tulisi. Kaikkia asioiden puolia tulee miettiä. Todennäköisesti edessä riitaisa ero jne. No, onko puolisosi ollut hyvä vanhempi lapsillenne? Eihän se isä kuole jos eroatte eli kyllä lapsillanne edelleen isä on

      Tukea tarviit tuohon tilanteeseen tulee ero tai ei.

    • hjkghk

      Itseasiassa sinun täytyy ajatella itseäsi ja lapsia. Mies haluaa määräillä sinua, ihan henkiseen väkivaltaan asti (sinä päätät ystävistäsi, ulkonäöstäsi ym. ei mies). Joten hän ei ole kanssasi lasten vuoksi, vaan sen, että saa käyttää valtaa sinuun.

      Parempi ottaa yhteyttä sosiaalitoimeen, selvittää missä on lähin turvakoti ja puhua asiasta ystäville.

    • Snsbnsnsnsnssn

      Täältä saa kärkkäitä neuvoja ja hädän hetkellä tulee herkästi tartuttua lyhyeen tikkuun.

    • Hei, olet jo muiltakin vastaajilta saanut vinkkiä mennä hakemaan tukea ja apua ajatuksiisi ulkopuoliselta keskusteluavulta. Perheasiain neuvottelukeskukseen voit varata ajan kumppanisi kanssa, tai yksin, jos hän ei suostu tulemaan mukaan. Riippumatta siitä, mikä on lopputulos, eroatteko vai ette, yleensä pariterapiasta on apua elämään. Menneitä ristiriitoja voidaan käsitellä ja opetella vuorovaikutusta tulevaisuuttakin varten. Jos ero tulee, sitäkin voidaan käsitellä ja yhdessä sopia esim. miten lapsia tuetaan. Pariterapian lisäksi on olemassa myös esim. eroryhmiä jos ero tulee, joissa voi vertaistuen parissa opetella uudenlaista elämää. Seurakunnissa ja muilla toimijoilla (kaupunki, MLL ym) on myös tukea yksinhuoltajille ja lapsille. Joskus pariterapiassa saadaan asiat loksahtamaan kuntoon ja parisuhde voikin jatkua, uudistuneena ja muuttuneena. Lopputulosta ei voi tietää etukäteen, mutta asian työskentely turvallisessa ilmapiirissä lisää kummankin voimavaroja tulevaa kohti


      Diakoni Merja

      • Mikäseurakunta

        Nyt oikeasti Merja hakeudu kartalle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      68
      1733
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1421
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1232
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1204
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1116
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      879
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      835
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      204
      806
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      99
      775
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      664
    Aihe