hempeää kantria

etsivä

Heipä hei kantrin ystävät!
Täällä tavallinen tallukkatyttö, joka ei tiedä kantrista sen enempää, kuin että viime aikoina se on alkanut kuulostaa varsin hyvältä. Pyytäisinkin apuanne kinkkisessä pulmassa: ikuisena romantikkona mielisin helliä lauluja kuunnella. Loistavia ehdotuksia?
Kiitän.

26

2680

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoodoo

      Billy Ray Cyrus. Esim. levyillä In The Heart Of A Woman ja Southern Rain.

      • LGF

        Hempeydestä en tiedä, mutta kannattaa kokeilla vähän kaikkia Alison Kraussin ja Emmylou Harrisin levyjä. Eivätpä ainakaan ole sitä riivätun Honky Tonkia.
        Varsinkin Brad Paisleyn ja Alison Kraussin duetto "Whisky Lullaby" nostaa kyllä ihokarvat pystyyn. Niin "aavemaisen kaunis" se on, kuten Brooks & Dunn osuvasti totesivat CMA Awards 2004 -gaalassa.


      • hoodoo
        LGF kirjoitti:

        Hempeydestä en tiedä, mutta kannattaa kokeilla vähän kaikkia Alison Kraussin ja Emmylou Harrisin levyjä. Eivätpä ainakaan ole sitä riivätun Honky Tonkia.
        Varsinkin Brad Paisleyn ja Alison Kraussin duetto "Whisky Lullaby" nostaa kyllä ihokarvat pystyyn. Niin "aavemaisen kaunis" se on, kuten Brooks & Dunn osuvasti totesivat CMA Awards 2004 -gaalassa.

        "Aavemaisen kaunis" on osuva ilmaus Whiskey Lullaby-biisille. Sanoitukset todella karmii selkäpiitä, mutta joskus juuri tämmöiset ovat niitä, jotka jää mieleen. Video tukee biisin sisältöä todella hyvin.


      • CountryMan
        LGF kirjoitti:

        Hempeydestä en tiedä, mutta kannattaa kokeilla vähän kaikkia Alison Kraussin ja Emmylou Harrisin levyjä. Eivätpä ainakaan ole sitä riivätun Honky Tonkia.
        Varsinkin Brad Paisleyn ja Alison Kraussin duetto "Whisky Lullaby" nostaa kyllä ihokarvat pystyyn. Niin "aavemaisen kaunis" se on, kuten Brooks & Dunn osuvasti totesivat CMA Awards 2004 -gaalassa.

        Kaunis nainen, kaunis ääni. WOOOOOOOOOO!


    • alisommer

      Olen kuunnellut viimeaikoina netin kautta erästä kantriradiota ja oon huomannut useamman laulun kohdalla pysähtyväni kuuntelemaan ihan oikeasti. Kyseessä on bändi nimeltä Rascal Flatts ja esmes biisit "Skin" ja " Bless the broken road" on pistänyt mulla tippaa linssiin.

      Se oli siis viimeaikaisin suosikki-bändini...

      Hempeän kantrin osastolle osuvia lempilaulujani ovat:
      Faith Hill - "I've got this friend", Hal Ketchum - "I know where love lives", Reba McEntire - "Till you love me"...muutamia luetellakseni. On muuten semmottinenki artisti kuin Vince Gill jonka ääni on kuin valettu hempeään kantriin sopivaksi...

      Se kantriasema mitä olen kuunnellu viimeaikoina löytyy netistä oheisesta osoitteesta nimellä "Kickin' Country": http://www.nboxmusic.com/

    • etsivä

      "etsivä" kiittää. hienoa apua tarjositte. :)

    • micky

      Keith Urbanin "Your Everything", "Making Memories Of Us", "Raining On Sunday", "But For The Grace Of God".

      • etsivä

        ihanaa. kaikista näistä lukuisista vaihtoehdoista eniten olen pitänyt keith urbanista. ilman sinua tuskin olisin hänen musikkiaan löytänyt. kiitos. aivan loistavaa.


      • micky
        etsivä kirjoitti:

        ihanaa. kaikista näistä lukuisista vaihtoehdoista eniten olen pitänyt keith urbanista. ilman sinua tuskin olisin hänen musikkiaan löytänyt. kiitos. aivan loistavaa.

        Todella kivaa että tykkäät!
        Ite olen niin sanottu fani ja olen jopa menossa Irlantiin toukokuussa hänen konserttiinsa. :)


    • Pukkeli

      Vince Gillillä on upeita balladeja.

    • Harmaakarhu.

      Etsi siis hiukan hempeämpää Countrya?
      -Willie Nelson.
      -Eddy Arnold.
      -Merle Haggard.
      -The Kingston Trio.
      Tässä nyt ensi alkuun muutama artisti ja on siihen osunut yksi porukkakin.Ja onhan Johnny Cashillakin joitain herkempiä kappaleita.Ei ne kaikki ole sitä Wreck of the old 97-linjaa.
      -Ja tokiha Elvikseltäkin löytyy joitain hyviä Coutry-juttuja."Yellow rose on Texas" on esim ihan hyvä vetäisy.Eddy Arnold nyt on enemmän semmoista "herrasmies-countrya".

    • Lefa1

      Kannattaa kuunnella Katritohtori Teppo Nättilän vastaanottoa kovan päivän illassa tiistaisin klo 23.00, niin saat aika hyvän kokonaiskuvan kantrista. Teppo kyllä soittaa minun mielestäni vähän liikaa kantrirockia ja Southern Rockia, mutta kyllä sieltä aina muutama kunnon kappalekin tulee.

    • CountryMan

      http://130.166.72.114:8006

      ton osotteen kun laittaa vaikka winampiin nii sieltä paljastuu tosi mainio nettiradio. Tommosta aika vanhaa ja tunnelmallista countrymusiikkia. Ite ainaki ihastuin samantien kanavaan.

      • McMan

        www.cmt.com :lta löytyy hyvät katrisivut, siellä voi kuunella uusia levyjä sekä useita erityyppisiä kantrikanavia. Kanavat eivät ole "oikeita" radiokanavia vaan jukebox-tyyppisiä kanavia joissa voi skipata seuraavaan biisiin jos se ei miellytä. Mainoksia on tosi vähän joten nekään ei häiritse. Kanavia löytyy cmt:ltä kymmenkunta.

        Oma suosikkini oikeasa radiosta on www.wxtu.com 92.5 Philadelphia Country. Sivuille täytyy valiteettavasti rekisteröityä ja tietää osoite sekä postinumero jenkeistä, kansainväliset osoitteet eivät kelpaa.


      • CountryMan
        McMan kirjoitti:

        www.cmt.com :lta löytyy hyvät katrisivut, siellä voi kuunella uusia levyjä sekä useita erityyppisiä kantrikanavia. Kanavat eivät ole "oikeita" radiokanavia vaan jukebox-tyyppisiä kanavia joissa voi skipata seuraavaan biisiin jos se ei miellytä. Mainoksia on tosi vähän joten nekään ei häiritse. Kanavia löytyy cmt:ltä kymmenkunta.

        Oma suosikkini oikeasa radiosta on www.wxtu.com 92.5 Philadelphia Country. Sivuille täytyy valiteettavasti rekisteröityä ja tietää osoite sekä postinumero jenkeistä, kansainväliset osoitteet eivät kelpaa.

        Tattista, täytyypä kuunnella joskus.


      • micky
        McMan kirjoitti:

        www.cmt.com :lta löytyy hyvät katrisivut, siellä voi kuunella uusia levyjä sekä useita erityyppisiä kantrikanavia. Kanavat eivät ole "oikeita" radiokanavia vaan jukebox-tyyppisiä kanavia joissa voi skipata seuraavaan biisiin jos se ei miellytä. Mainoksia on tosi vähän joten nekään ei häiritse. Kanavia löytyy cmt:ltä kymmenkunta.

        Oma suosikkini oikeasa radiosta on www.wxtu.com 92.5 Philadelphia Country. Sivuille täytyy valiteettavasti rekisteröityä ja tietää osoite sekä postinumero jenkeistä, kansainväliset osoitteet eivät kelpaa.

        Yks todella hyvä nettiradio on http://www.3cdigital.com siellä voi viikonloppuisin kuunnella Country Countdown USAta jossa joka viikko vierailee joku country laulaja. Ens viikonloppuna siellä on Reba McEntire.


      • Kiitti vinkistä! En ole vielä noita muita linkkejä tsekannut, mutta ainakin Classic Heartlandilta kuuluu monipuolista kantria ja westerniä.

        Tulinpa vaan tänne intoilemaan kuultuani äsken Glen Campbellin kappaleen "Wichita Lineman". En ole täyspäiväinen kantrin kuuntelija (kuuntelen kaikkea muutakin), mutta enpä ole joutunut vaihtamaankaan tätä taajuutta puoleen tuntiin.


      • hoodoo
        micky kirjoitti:

        Yks todella hyvä nettiradio on http://www.3cdigital.com siellä voi viikonloppuisin kuunnella Country Countdown USAta jossa joka viikko vierailee joku country laulaja. Ens viikonloppuna siellä on Reba McEntire.

        Bluegrassin ystäville : bluegrasscountry.org


      • CountryMan
        varjomies kirjoitti:

        Kiitti vinkistä! En ole vielä noita muita linkkejä tsekannut, mutta ainakin Classic Heartlandilta kuuluu monipuolista kantria ja westerniä.

        Tulinpa vaan tänne intoilemaan kuultuani äsken Glen Campbellin kappaleen "Wichita Lineman". En ole täyspäiväinen kantrin kuuntelija (kuuntelen kaikkea muutakin), mutta enpä ole joutunut vaihtamaankaan tätä taajuutta puoleen tuntiin.

        Hyvä kun pidät :) hyviä balladeja sieltä tosiaan tulee.


    • etsivä

      Mahtavia ihmisiä täällä pyörii. ENpä olisi osannut odottaa näin valtavaa vastausten määrää.
      Kiitos, nyt sitten vaan hempeilemään.
      *hali teille*

    • --juho--

      hei kysyit hempeää kantrimusan laulajaa, niin etsippä vaikka johnny cashin musiikkia, parasta mitä itse tiedän...

    • Harmaakarhu.

      Yksi erittäin vakuuttava countrylaulaja on Frankie Laine.Kappaleita on esim.teemasävel elokuvasta sheriffi.Eli "Do not forsake me" on kappaleen varsinainen nimi.Frankiella on toki sitten hiukan räväkämpääkin menoa,mutta nimi kannattaa pitää mielessä.
      Niin,tottakai...Marty Robbins on myös alan miehiä.El Paso on hänen merkkiteoksensa,samoin Big Iron-niminen kappale.Siinä nyt ensialkuun Western-countryn klassikoita.

    • CountryMan

      Jos jotakuta kiinnostaa tulla kuuntelemaan meikäläisen nettiradiota nii tervetulloa vaan. Pääosin Countryä ja Oldieseja, myös Irlantilaista musiikkia.

      Paljon eri artisteja mm:

      Emmylou Harris
      Johnny Cash
      Buck Owens
      Waylon Jennings
      Merle Haggard
      The Carpenters
      Alabama
      Alan Jackson

      ja paljon lisää. Welcome!

      • CountryMan

        Joo radion osote meinas unohtua (too much whiskey)
        elikkä se on 80.186.224.86:8000


    • lauri

      Hempeestä kantrista mitä tiedän on KENNY ROGERS
      ja glen campbell, mikä on jo tullut mainittua.

    • Tutustu

      Tutustunut kantriladyyn nimeltä Reba McEntire? Löytyy ainakin miehenpuolikkaalle sopivan hempeästi selkäytimeen menevää tuotantoa.

      Katsoppa www.reba.com ja

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8176
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2519
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2233
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1899
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1469
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1435
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1153
    Aihe