Kirjoittakaa ja keskustelkaa Kristuksesta

Kristusonkirkkaus

Älkää ylistäkö ja koroittako Mooseksen palvojaa.. sillä Mooses taivaassa suree niitä, jotka ovat Kristuksesta kääntyneet palvomaan Moosesta..

Älkää vastatko hänen aloituksiinsa..

Älkää vastatko hänen viesteihinsä..

Toimikaa niinkuin häntä ei olisi olemassakaan..

Silloin vihollinen ei enää voi vaikuttaa teissä ..

Kol. 1:27

joille Jumala tahtoi tehdä tiettäväksi, kuinka suuri pakanain keskuudessa on tämän salaisuuden kirkkaus: Kristus teissä, kirkkauden toivo.
Kol. 3:16

Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana; opettakaa ja neuvokaa toinen toistanne kaikessa viisaudessa, psalmeilla, kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten kiitollisesti Jumalalle sydämissänne.

69

606

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • älkäämenkömukaan

      Paholainen aina haluaa koroittaa ihmistä, sillä antikristuksen henki haluaa nostaa ihmisen palvottavaksi ja jumaloitavaksi. Älkää siis menkö antikristuksen hengen mukaan ja koroittako ihmistä.
      Ettekö tiedä, että kerran tulee antikristus, joka koroittaa itsensä huomion keskipisteeksi, sanoo olevansa kristus ja pelastaja ja häntä pitää palvoa ja huomioida ja häntä pitää aina kuulla ..

      Paholaisen oma etsii aina omaa kunniaansa, eikä Kristuksen kunniaa ..

    • kiitosJeesus

      Kiitos Jeesus tästä aamusta, tämä oli ihana aamu. Kiireetön aamu, ei mihinkään tarvinnut lähteä, sai vain olla, siinä vuoteella vaimon vierellä, kertoa vaimolle, kuinka paljon häntä rakastan. Kiitos Jeesus tästä ihanasta aamusta, kiitos aamiaisesta, kiitos syksyisestä päivästä, kiitos Jeesus, että tänään saamme yhdessä toimia sinun tahtosi mukaan ja ahkeroida, että hyvä sanoma sinusta saavuttaisi jälleen uusia ihmisiä.
      Kiitos Jeesus, että armo riittää tänäänkin, minun ei tarvitse yrittää 'täyttää' mitään määräyksiä, saan vain olla sinun omanasi ja katsoa, mitä sinä tänään haluat minun kauttani tehdä.
      Kiitos Jeesus, että tänäkin aamuna olen saanut muistaa monia rukouksessa ja kiittää, että teet työtä heissä.
      Kiitos Jeesus, että varjelet tänään sydämeni kaikesta valheesta ja valheiden puhujista, auta että pysyisin valheiden puhujista kaukana ja erossa, sillä he eivät muutu minun sanojeni tähden, ellet sinä tee työtäsi heissä ensin ja johda heitä etsimään totuutta.

      • Kiitos Jeesus että tänäänkin saan rikkoa Jumalan pyhää lakia ja tehdä syntiä, minun ei tarvitse olla lain orjuudessa vaan olen vapaa.


      • äläpilkkaa

        Silmä silmästä ja hammas hampaasta. Sama laki kaikille, olet opettanut itse tätä. Lyö siis silmät mustaksi, mutta älä' puhu pyhästä laista! Onko siis syntiä sinun mielestäsi jos ei kosta samalla mitalla? Silloinhan ei totella Tooraa.

        3.Moos.24:20 "murtuma murtumasta, silmä silmästä, hammas hampaasta. Hän itse saakoon saman vamman, jonka hän toiselle aiheutti. 21 Joka tappaa eläimen, korvatkoon sen, mutta se, joka tappaa ihmisen, surmattakoon. 22 Sama laki koskee teitä kaikkia, niin siirtolaisia kuin syntyperäisiä israelilaisia. "


    • Palviryyni

      Mitä väliä palveleeko Issaa vai Mossaa? Jumaluuden kaikkia muotoja sopii kunnioittaa.

    • kiitäJeesusta

      Room. 7:18
      Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
      Room. 7:19
      sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
      Room. 7:21
      Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
      Room. 12:17
      Älkää kenellekään pahaa pahalla kostako. Ahkeroikaa sitä, mikä on hyvää kaikkien ihmisten edessä.
      Gal. 6:9
      Ja kun hyvää teemme, älkäämme lannistuko, sillä me saamme ajan tullen niittää, jos emme väsy.
      Gal. 6:10
      Sentähden, kun meillä vielä aikaa on, tehkäämme hyvää kaikille, mutta varsinkin uskonveljille.
      1. Tim. 6:18
      kehoita heitä, että tekevät hyvää, hyvissä töissä rikastuvat, ovat anteliaita ja omastansa jakelevat,
      Tit. 1:8
      vaan vieraanvarainen, hyvää rakastava, maltillinen, oikeamielinen, pyhä, itsensähillitseväinen;

      Kiitos Jeesus, että saamme turvata sinun Golgatan uhriisi, sinä vuodatit veresi ja annoit henkesi, että me, jotka olemme syntisiä, saisimme oikeuden tulla Jumalan lapsiksi. Vaikka meissä onkin vielä tuo liha, joka ei koskaan kelvolliseksi tule, sinä et lue niitä syntejä, jotka meidän sydämessämme eli meidän lihassamme vielä on, koska sinun uhrisi on täydellinen uhri, täydellinen sovitus. Kiitos että saamme tehdä kaikkea hyvää lähimmäisillemme, emmekä riennä synnin tekoon, niinkuin jumalattomat, jotka eivä sinua tunne ja niinkuin ne fariseukset, jotka rakentavat lain kautta omaa pyhyyttään, eivätkä edes näe omaa syntisyyttään, eivätkä sen tähden tule sinun veresi puhdistettavaksi.
      Kiitos ja ylistys Jeesus sinun nimellesi, sinä olet ansainnut kaiken ylistyksen ja kiitoksen ja kunnian ja mielellämme me kumarrumme sinun edessäsi ja palvomme sinua Jeesus Kristus, meidän Herramme ja Jumalamme.

      • seurakunnastasiko

        Mistä niitä fariseuksia löytyy ?


      • fariseustenmaailma
        seurakunnastasiko kirjoitti:

        Mistä niitä fariseuksia löytyy ?

        Ei niitä löydy seurakunnasta näin uuden liiton aikana; he eivät voi kuulua yhteenkään seurakuntaan, koska heidän mielestään ei ole olemassa oikeaa seurakuntaa, kaikki jotka ovat, ovat paholaisen seurakuntia fariseuksen mielestä. Edes synagoogaan he eivät mene, koska sielläkin on monenlaista harhaa näiden fariseusten mielestä. Nämä nykyajan fariseukset eivät tule toimeen myöskään keskenään, koska heidän laintulkintansa aina poikkeaa toisen tulkinnasta. Mutta he kaikki ovat omasta mielestään pyhiä, he eivät riko yhtäkään lain piirtoa, he kohtelevat orjiaankin Mooseksen lakia hellemmin, lyövät ja hakkaavat vain senverran, ettei orjien työkyky heikenny. He ostavat mielellään myös lisää orjia, koska orjille ei tarvitse maksaa palkkaa, ainoastaan vaatimaton ylöspito. He ovat valmiit Mooseksen lain mukaan myös myymään tyttärensä orjaksi, jos saavat tarpeeksi hyvän hinnan - sen verran sentään kunnioittavat tyttäriään, etteivät ihan pikkurahalla heitä myy.


    • kiitosJeesus

      Hepr. 4:16
      Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
      Hepr. 7:26
      Senkaltainen ylimmäinen pappi meille sopikin: pyhä, viaton, tahraton, syntisistä erotettu ja taivaita korkeammaksi tullut,
      Hepr. 8:1
      Mutta pääkohta siinä, mistä me puhumme, on tämä: meillä on sellainen ylimmäinen pappi, joka istuu Majesteetin valtaistuimen oikealla puolella taivaissa
      Hepr. 2:18
      Sillä sentähden, että hän itse on kärsinyt ja ollut kiusattu, voi hän kiusattuja auttaa

      Jeesus on meidän ylimmäinen pappimme ja istuu Isän Jumalan oikealla puolella ja hän joka tietää mitä on olla synnin kiusauksissa, voi auttaa meitä, jotka jatkuvasti olemme synnin kiusauksissa. Me saamme aina mennä hänen luokseen ja kertoa hänelle hätämme ja hän auttaa meitä.

      • Jabin

        vaan te olette käyneet Siionin vuoren tykö ja elävän Jumalan kaupungin, taivaallisen Jerusalemin tykö, ja kymmenien tuhansien enkelien tykö,
        taivaissa kirjoitettujen esikoisten juhlajoukon ja seurakunnan tykö, ja tuomarin tykö, joka on kaikkien Jumala, ja täydellisiksi tulleitten vanhurskasten henkien tykö,
        ja uuden liiton välimiehen, Jeesuksen, tykö, ja vihmontaveren tykö, joka puhuu parempaa kuin Aabelin veri.


    • kylläjubileeraa

      Luuk. 11:46
      Mutta hän sanoi: "Voi teitäkin, te lainoppineet, kun te sälytätte ihmisten päälle vaikeasti kannettavia taakkoja ettekä itse sormellannekaan koske niihin taakkoihin!
      Luuk. 11:52
      Voi teitä, te lainoppineet, kun te olette vieneet tiedon avaimen! Itse te ette ole menneet sisälle, ja sisälle meneviä te olette estäneet."
      Ap. t. 13:39
      ja että jokainen, joka uskoo, tulee hänessä vanhurskaaksi, vapaaksi kaikesta, mistä te ette voineet Mooseksen lain kautta vanhurskaiksi tulla.
      Ap. t. 21:20
      Sen kuultuaan he ylistivät Jumalaa ja sanoivat Paavalille: "Sinä näet, veli, kuinka monta tuhatta juutalaista on tullut uskoon, ja he ovat kaikki lainkiivailijoita.

      Lainkiivailijatkin voivat tulla uskoon - se on valtava Jumalan ihme, kun niin käy.
      Ap. t. 28:23
      Ja he määräsivät hänelle päivän, ja silloin tuli heitä vielä useampia hänen luoksensa majapaikkaan. Ja näille hän aamuvarhaisesta iltaan saakka selitti ja todisti Jumalan valtakunnasta, lähtien Mooseksen laista ja profeetoista, saadakseen heidät vakuutetuiksi Jeesuksesta
      Room. 2:12
      Sillä kaikki, jotka ilman lakia ovat syntiä tehneet, ne myös ilman lakia hukkuvat, ja kaikki, jotka lain alaisina ovat syntiä tehneet, ne lain mukaan tuomitaan;
      Room. 2:23
      joka laista kerskaat, häväiset lainrikkomisella Jumalaa?
      Room. 3:19
      Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo, sen se puhuu lain alaisille, että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä;
      Room. 3:20
      sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto.
      Room. 3:27
      Missä siis on kerskaaminen? Se on suljettu pois. Minkä lain kautta? Tekojenko lain? Ei, vaan uskon lain kautta.
      Room. 3:28
      Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja.
      Room. 6:14
      Sillä synnin ei pidä teitä vallitseman, koska ette ole lain alla, vaan armon alla.
      antakaa nyt jäsenenne vanhurskauden palvelijoiksi pyhitykseen.
      Room. 7:4
      Niin, veljeni, teidätkin on kuoletettu laista Kristuksen ruumiin kautta, tullaksenne toisen omiksi, hänen, joka on kuolleista herätetty, että me kantaisimme hedelmää Jumalalle.
      Room. 7:6
      mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa
      Room. 8:2
      Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista
      Room. 8:3
      Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa,
      Room. 8:4
      että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen.
      Room. 10:4
      Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo.
      1. Kor. 9:20
      ja olen ollut juutalaisille ikäänkuin juutalainen, voittaakseni juutalaisia; lain alaisille ikäänkuin lain alainen, vaikka itse en ole lain alainen, voittaakseni lain alaiset;
      1. Kor. 9:21
      ilman lakia oleville ikäänkuin olisin ilman lakia-vaikka en ole ilman Jumalan lakia, vaan olen Kristuksen laissa-voittaakseni ne, jotka ovat ilman lakia;
      Gal. 2:16
      mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista.
      Gal. 2:18
      Sillä jos minä uudestaan rakennan sen, minkä olen hajottanut maahan, osoitan minä olevani lain rikkoja.
      Gal. 2:19
      Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu,
      Gal. 2:21
      En minä tee mitättömäksi Jumalan armoa, sillä jos vanhurskaus on saatavissa lain kautta, silloinhan Kristus on turhaan kuollut
      Gal. 3:10
      Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia
      Gal. 3:13
      Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme
      Ef. 2:15
      kun hän omassa lihassaan teki tehottomaksi käskyjen lain säädöksinensä, luodakseen itsessänsä nuo kaksi yhdeksi uudeksi ihmiseksi, tehden rauhan,
      1. Tim. 1:9
      ja tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle, vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille
      Hepr. 7:12
      Sillä pappeuden muuttuessa tapahtuu välttämättä myös lain muutos.
      Ef. 1:7
      jossa meillä on lunastus hänen verensä kautta, rikkomusten anteeksisaaminen, hänen armonsa rikkauden mukaan.
      Ef. 1:14
      sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi-hänen kirkkautensa kiitokseksi.
      Ef. 4:30
      Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka.
      Kol. 1:14
      Jeesuksessa meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen,
      Tit. 2:14
      Jeesus, joka antoi itsensä meidän edestämme lunastaakseen meidät kaikesta

    • vainotovattodellisuutta

      Matt. 5:12
      Iloitkaa ja riemuitkaa, sillä teidän palkkanne on suuri taivaissa. Sillä samoin he vainosivat profeettoja, jotka olivat ennen teitä.
      Mark. 13:10
      Ja sitä ennen pitää evankeliumi saarnattaman kaikille kansoille
      Luuk. 21:12
      Mutta ennen tätä kaikkea he käyvät teihin käsiksi ja vainoavat teitä ja vetävät teidät synagoogiin ja heittävät vankiloihin ja vievät teidät kuningasten ja maaherrain eteen minun nimeni tähden.
      Joh. 15:18
      Jos maailma teitä vihaa, niin tietäkää, että se on vihannut minua ennen kuin teitä.
      Ap. t. 22:4
      Ja minä vainosin tätä tietä aina kuolemaan asti, sitoen ja heittäen vankeuteen sekä miehiä että naisia,
      Ap. t. 26:11
      Ja kaikkialla synagoogissa minä usein koetin rankaisemalla pakottaa heitä herjaamaan Jeesusta, ja menin niin pitkälle vimmassani heitä vastaan, että vainosin heitä aina ulkomaan kaupunkeihin saakka.
      Gal. 1:13
      Olettehan kuulleet minun entisestä vaelluksestani juutalaisuudessa, että minä ylenmäärin vainosin Jumalan seurakuntaa ja sitä hävitin
      Gal. 4:29
      Mutta niinkuin lihan mukaan syntynyt silloin vainosi Hengen mukaan syntynyttä, niin nytkin.

      Lainkiivailijat aina vainoavat Jeesuksen seurakuntaa ja Jumalan omia, se oli todellisuutta Paavalin aikana (Paavalikin oli yksi vainoajista ennen uskoon tuloaan).

      Pysykää siis rakkaudessa lujina.

      • armonkerjäläinen

        Rakastammeko Jeesusta niin paljon, että kun kohtaamme uutta valoa, seuraamme sitä- ei siksi, että pelastuisimme, vaan siksi, että meidät on jo pelastettu ?
        Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä. 1. Joh. 5:3) ja yksi käskyistä kuuluu, että "seitsemäs päivä" - ei kolmas, ensimmäinen tai neljäs- "on Herran, sinun Jumalasi, sapatti". Riippumatta siitä, miten monet ovat vilpittömästi viettäneet tai viettävät sunnuntaita,
        riippumatta siitä, miten syvälle kristinuskoon sunnuntai on juurtunut, sunnuntainvietto ei ole kuuliaisuutta Jumalalle vaan kuuliaisuutta ihmisten tekemälle käskylle.


      • 1234567---

        1260 vuotta kesti valtavat vainot. Noissa vainoissa tuli noin 50 miljoonaa marttyyria. Toivottavasti eivät toistu, vaikka peto saakin vallan ja voiman yhdeksi hetkeksi. Tällä hetkellä parantelee kuolinhaavojaan, jotka sai Ranskan vallankumouksessa.


      • äläuskoamerikanlahkoa
        1234567--- kirjoitti:

        1260 vuotta kesti valtavat vainot. Noissa vainoissa tuli noin 50 miljoonaa marttyyria. Toivottavasti eivät toistu, vaikka peto saakin vallan ja voiman yhdeksi hetkeksi. Tällä hetkellä parantelee kuolinhaavojaan, jotka sai Ranskan vallankumouksessa.

        Nuo jutut ovat amerikkalaisesta lahkosta peräisin.

        Varmasti ei ole 1234.. itse niitä Raamatustaan löytänyt.. mutta hän ei saakaan itse tulkita Raamattua, hänen on uskottava kaikki, mikä amerikasta annettiin jo yli satavuotta sitten.

        Mitäs jos unohtaisit kaiken amerikan opin ja alkaisit perusteellisesti itse tutkia Raamattua ja ahkerasti viipyisit sen edessä.


      • 1234567---
        äläuskoamerikanlahkoa kirjoitti:

        Nuo jutut ovat amerikkalaisesta lahkosta peräisin.

        Varmasti ei ole 1234.. itse niitä Raamatustaan löytänyt.. mutta hän ei saakaan itse tulkita Raamattua, hänen on uskottava kaikki, mikä amerikasta annettiin jo yli satavuotta sitten.

        Mitäs jos unohtaisit kaiken amerikan opin ja alkaisit perusteellisesti itse tutkia Raamattua ja ahkerasti viipyisit sen edessä.

        Voi hyvänen aika pimeä keskiaika löytyy historiankin kirjoista. Myöskin vanhat 1700 luvun Luterilaiset virret kertovat pedosta antikristuksesta, pedon vainoista. Virsi 241. 4. Se peto itsens' istutti Jesuksen kirkkoon pyhään ja oikian Jumalan unhotti itsens' teetteli siaan: HÄN PAIMENET HUKUTTAA KÄSKI KUIN LAMPAIT' LAITUMELL' TOIT JA VALLAN SAADA AIKOI KAIKEN LAUMAN KESKELL.
        5. Säkeistö (pimeä keskiaika, jota kesti 1260 vuotta). O tätä suurta surkiutt'! ylits' vaivaisen lauman, ettei kenelläkään ollut rohkiutt' Jumalan sanaa puhumaan SEN PAHAN PEDON PELVOST', HÄN UHKAS', KAIKKI KÄKES', HÄN TAPPOI JA SÄKES', KUIN VASTASIT HÄNT' EHDOST'.


      • näitäriittäää
        1234567--- kirjoitti:

        Voi hyvänen aika pimeä keskiaika löytyy historiankin kirjoista. Myöskin vanhat 1700 luvun Luterilaiset virret kertovat pedosta antikristuksesta, pedon vainoista. Virsi 241. 4. Se peto itsens' istutti Jesuksen kirkkoon pyhään ja oikian Jumalan unhotti itsens' teetteli siaan: HÄN PAIMENET HUKUTTAA KÄSKI KUIN LAMPAIT' LAITUMELL' TOIT JA VALLAN SAADA AIKOI KAIKEN LAUMAN KESKELL.
        5. Säkeistö (pimeä keskiaika, jota kesti 1260 vuotta). O tätä suurta surkiutt'! ylits' vaivaisen lauman, ettei kenelläkään ollut rohkiutt' Jumalan sanaa puhumaan SEN PAHAN PEDON PELVOST', HÄN UHKAS', KAIKKI KÄKES', HÄN TAPPOI JA SÄKES', KUIN VASTASIT HÄNT' EHDOST'.

        Ei nämä vastaanväittelijät mitään mistään loppujen lopuksi tiedä. Heidän suustaan vaan löyty Amerikka Amerikka, ja siihen se jää.


    • Kristusjaarmo

      Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

      Sinäkin varmaan tiedät, että maailmassa ei ole ainoatakaan joka noudattaa lakia - siihen ei pysty yksikään kuolevainen. Yksi jae irroitettuna ei ole siis koko Raamatun totuus - muista tämä.

      Jeesus tuli juuri siksi, että Jumala on sulkenut kaikki synnin alle, jotta pelastus olisi armosta, eikä ansioista.
      Room. 11:32
      Sillä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaisi.
      Gal. 3:22
      Mutta Raamattu on sulkenut kaikki synnin alle, että se, mikä luvattu oli, annettaisiin uskosta Jeesukseen Kristukseen niille, jotka uskovat.'
      Ef 2:
      1 Ja Jumala on eläviksi tehnyt teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja synteihinne,
      2 joissa te ennen vaelsitte tämän maailman menon mukaan, ilmavallan hallitsijan, sen hengen hallitsijan, mukaan, joka nyt tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa,
      3 joiden joukossa mekin kaikki ennen vaelsimme lihamme himoissa, noudattaen lihan ja ajatusten mielitekoja, ja olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin;
      4 mutta Jumala, joka on laupeudesta rikas, suuren rakkautensa tähden, jolla hän on meitä rakastanut,
      5 on tehnyt meidät, jotka olimme kuolleet rikoksiimme, eläviksi Kristuksen kanssa-armosta te olette pelastetut-
      6 ja yhdessä hänen kanssaan herättänyt ja yhdessä hänen kanssaan asettanut meidät taivaallisiin Kristuksessa Jeesuksessa,
      7 osoittaakseen tulevina maailmanaikoina armonsa ylenpalttista runsautta, hyvyydessään meitä kohtaan Kristuksessa Jeesuksessa.
      8 Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta-se on Jumalan lahja-
      9 ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.
      10 Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.

      Viaton sikiö saa Jumalan lapsen oikeuden Kristuksen tähden, vaikka hän ei ole ainoatakaan syntiä tehnyt, ei ajatuksin, ei sanoin, ei teoin. Tämä on uuden liiton, Kristuksen lain määräys.

      Voiko aikuine elää yhden päivän synnittömänä - yhden ainoan päivän? Ei voi, ei yhtä ainoata päivää!

      Jes. 55:8
      Sillä minun ajatukseni eivät ole teidän ajatuksianne, eivätkä teidän tienne ole minun teitäni, sanoo Herra.
      Jes. 55:9
      Vaan niin paljon korkeampi kuin taivas on maata, ovat minun tieni korkeammat teidän teitänne ja minun ajatukseni teidän ajatuksianne.

      Mitä Jesaja tässä tarkoittaa?

      Sitä, että meidän ajatuksemme eivät ole Jumalan ajatuksia, ne ovat syntisiä ja meidän tiemme eivät siis koskaan voi olla Jumalan teitä, ne ovat siis syntisiä.
      Jes. 64:6
      Kaikki me olimme kuin saastaiset, ja niinkuin tahrattu vaate oli kaikki meidän vanhurskautemme. Ja kaikki me olemme lakastuneet kuin lehdet, ja pahat tekomme heittelevät meitä niinkuin tuuli

      Ellet sinä turvaa yksin Kristukseen, sinä olet hukassa! Ainoastaan Kristuksessa meillä on ilo pelastuksesta.

      • Emme voi elää päivääkään tekemättä syntiä, miten siis on, saammeko armon alla uudessa liitossa tahallaan tehdä syntiä ja rikkoa Jumalan pyhää lakia?


      • Laskuntulos
        Kristitty.net kirjoitti:

        Emme voi elää päivääkään tekemättä syntiä, miten siis on, saammeko armon alla uudessa liitossa tahallaan tehdä syntiä ja rikkoa Jumalan pyhää lakia?

        Kun sinä Kristitty.net olet omasta mielestäsi "suuri opettaja", niin kysyn sinusta taustatietoja.
        1. Sinähän olet nikotiinin orja. Käytät sähkötupakkaa.
        2. Kuinka paljon käytät alkoholia.
        3. Tanssi ei ole mielestäsi syntiä. Missä käyt tanssimassa?
        4. Rock-musiikki ei ole mielestäsi syntiä. Mitä muuta maallista musiikkia kuuntelet?


      • Laskuntulos kirjoitti:

        Kun sinä Kristitty.net olet omasta mielestäsi "suuri opettaja", niin kysyn sinusta taustatietoja.
        1. Sinähän olet nikotiinin orja. Käytät sähkötupakkaa.
        2. Kuinka paljon käytät alkoholia.
        3. Tanssi ei ole mielestäsi syntiä. Missä käyt tanssimassa?
        4. Rock-musiikki ei ole mielestäsi syntiä. Mitä muuta maallista musiikkia kuuntelet?

        Ja nämä kysymykset ovat oleellisia miksi? Täysin naurettavaa vainoamista. Ad hominem.


      • Laskuntulos

        Sinun käsityksesi synnistä ovat subjektiivisia. Opettajan taustat pitää tietää, opettajan oma elämä saattaa kumota kaikki hänen opetuksensa.
        Sinä luulet pitävästi lain, kun istut pimeässä yksiössä sapatin. No onhan sinulla ledivalot, joilla kierrät sapatin käskyjä.


      • Laskuntulos
        Kristitty.net kirjoitti:

        Ja nämä kysymykset ovat oleellisia miksi? Täysin naurettavaa vainoamista. Ad hominem.

        Toisessa keskustelussa Kristitty.net sanoi, että luettelemani synnit eivät ole syntejä, koska niitä ei ole lueteltu Raamatussa. Kristitty.net taitaa tehdä kuten lestit, että kun ei pääse synneistä eroon ne pitää hyväksyä (kuten tupakanpoltto). Uudessa liitossa laki on 1000 kertaa tiukempi kuin vanhassa liitossa.


      • Laskuntulos kirjoitti:

        Toisessa keskustelussa Kristitty.net sanoi, että luettelemani synnit eivät ole syntejä, koska niitä ei ole lueteltu Raamatussa. Kristitty.net taitaa tehdä kuten lestit, että kun ei pääse synneistä eroon ne pitää hyväksyä (kuten tupakanpoltto). Uudessa liitossa laki on 1000 kertaa tiukempi kuin vanhassa liitossa.

        Jeesus joi viiniä. Missä kohtaa Raamattua sanotaan, että alkoholin nauttiminen, tanssiminen, tai rock-musiikki on syntiä?


      • Laskuntulos
        Kristitty.net kirjoitti:

        Jeesus joi viiniä. Missä kohtaa Raamattua sanotaan, että alkoholin nauttiminen, tanssiminen, tai rock-musiikki on syntiä?

        Uudestisyntynyt uskovainen ei elä kuten jumalattomat.
        Sinä kirjanoppinut Kristitty.net et voi muuttaa itseäsi.


      • sivusta_
        Kristitty.net kirjoitti:

        Jeesus joi viiniä. Missä kohtaa Raamattua sanotaan, että alkoholin nauttiminen, tanssiminen, tai rock-musiikki on syntiä?

        Juomarit eivät peri taivasten valtakuntaa. Rock musiikki on valheiden isältä.


      • sivusta_ kirjoitti:

        Juomarit eivät peri taivasten valtakuntaa. Rock musiikki on valheiden isältä.

        Jos uudestisyntynyt ei elä kuten jumalattomat, hän noudattaa tietenkin Jumalan pyhää lakia.

        Missä kohtaa Raamattua kielletään nauttimasta kohtuullisesti alkoholia? Se on jokaisen oma asia, nauttiiko alkoholia vai ei. Jeesus muutti veden viiniksi. Selvästi Jeesus ei vastustanut alkoholin kohtuullista nauttimista. Ei ole mitään perusteita väittää, että rock olisi Saatanasta. Helluntailaiset lakihenkiset ja tekopyhät hurskastelijat rakastavat ihmiskäskyjä, kuten älä tanssi, älä juo, älä maista, älä kuuntele rokkia jne jne. Mitään hyötyä ei tällaisistä ihmisten omasta päästään keksimistä säännöistä ole, paitsi että tuntee itsensä naapuria pyhemmäksi kun ei polta, juo, tanssi tai kuuntele "maallista" musiikkia.

        Kol. 2:
        20. Jos te olette Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkeisvoimista, miksi te, ikäänkuin eläisitte maailmassa, sallitte määrätä itsellenne säädöksiä:
        21. "Älä tartu, älä maista, älä koske!"
        22. - sehän on kaikki tarkoitettu katoamaan käyttämisen kautta - ihmisten käskyjen ja oppien mukaan?
        23. Tällä kaikella tosin on viisauden maine itsevalitun jumalanpalveluksen ja nöyryyden vuoksi ja sentähden, ettei se ruumista säästä; mutta se on ilman mitään arvoa, ja se tapahtuu lihan tyydyttämiseksi.


      • Laskuntulos kirjoitti:

        Sinun käsityksesi synnistä ovat subjektiivisia. Opettajan taustat pitää tietää, opettajan oma elämä saattaa kumota kaikki hänen opetuksensa.
        Sinä luulet pitävästi lain, kun istut pimeässä yksiössä sapatin. No onhan sinulla ledivalot, joilla kierrät sapatin käskyjä.

        >> No onhan sinulla ledivalot, joilla kierrät sapatin käskyjä. <<

        Missä kohtaa Raamattua kielletään käyttämästä hehkulamppua sapattina? Johan me päättelimme wikipedian pohjalta, että hehkulampussa ei pala tuli, joten se ei ole tulta. Ainoastaan tulen tekeminen on sapattina kielletty, sähkö ei ole tulta. Eli selitä, millä perusteella sähkön käyttäminen sapattina on muka kielletty?


    • Jeesuksen.seuraaja

      JEESUS on vanhurskautemme. Tulee elää Pyhässä Hengessä ja totuudessa niin, että HERRA tekeeauttaa HÄNEN tekonsa uskovan kautta. Moni yrittää pystyttää omaa vanhurskauttaan eivätkä usko Uutta Testamenttia, jonka loppuun lukemalla näemme mikä pätee ja mikä ei. Älkää eksykö.

      • Jeesuksen.seuraaja

        Yllä tulee lukea "...HERRA tekee HÄNEN tekonsa kauttaan..."


    • Jabin

      Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta-se on Jumalan lahja-ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.
      Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.

      Kristitty.net, olet kiusaaja. Katselin pyöräilypalstaa. Toisinaan siellä joku puuta heinää kirjoitteleva käyttää useasti sanaa "tismalleen", joka kuuluu myös kristitty.netin erikoisanastoon, hhhmm?

      • Salaliittoteoriat ovat aina mielenkiintoisia.


      • Jabin
        Kristitty.net kirjoitti:

        Salaliittoteoriat ovat aina mielenkiintoisia.

        Kristitty.net, ai missä sinä sellaisen salaliiton näit? Vaan etpä, sinä jumalaton pilkkaaja, osaa kertoa yhtään mitään Jeesuksesta.


      • Jabin kirjoitti:

        Kristitty.net, ai missä sinä sellaisen salaliiton näit? Vaan etpä, sinä jumalaton pilkkaaja, osaa kertoa yhtään mitään Jeesuksesta.

        Että minä olen joku hihhuli jollain ihme pyöräilypalstalla, koska olen käyttänyt termiä tismalleen. Joopa joo. Jäitä hattuun.


    • niinpäniiin

      Jeesus sanoi itse noudattavansa Mooseksen lakia, joten miksei Mooseksesta saisi puhua, kun Jeesuskin niin teki?

      Aloittaja, oletko sellainen antikristuksen kätyri, joka haluaa tuhota Mooseksen lain?

      Dan 7:25
      Uhmaten hän puhuu Korkeinta vastaan,
      tuhoaa Korkeimman pyhiä
      ja pyrkii muuttamaan juhla-ajat ja lain.

      • hammashampaastako

        Jeesus ei sanonut noudattavansa Mooseksen lakia, vaan Hän sanoi täyttävänsä sen mitä Hänestä oili kirjoitettu Mooseksen kirjoissa ja Profeetoissa.

        Lain täyttämisestä Hän sanoi: "Lapset ovat siis vapaat" "Olette kuulleet... mutta minä sanon teille..."

        Mooseksen laki on "Silmä silmästä ja hammas hampaasta" Niin ei Jeesus opettanut!


    • Luetaan.kirjoituksia

      Kirje heprealaisille 10:1-31 .... mitä se opettaa?
      Puhutaan ensin laista, jossa on kyse uhreista. Uhrilaki on päättynyt.

      Sillä koska laissa on vain tulevan hyvän varjo, ei itse asiain olemusta, ei se koskaan voi samoilla jokavuotisilla uhreilla, joita he alinomaa kantavat esiin, tehdä niiden tuojia täydellisiksi.
      Sillä eikö muutoin olisi lakattu niitä uhraamasta, koska näillä, jotka jumalanpalvelustaan toimittavat, kerran puhdistettuina, ei enää olisi ollut mitään tuntoa synneistä?
      Mutta niissä on jokavuotinen muistutus synneistä.

      Sillä mahdotonta on, että härkäin ja kauristen veri voi ottaa pois syntejä.
      Sentähden hän maailmaan tullessaan sanoo: "Uhria ja antia sinä et tahtonut, mutta ruumiin sinä minulle valmistit; polttouhreihin ja syntiuhreihin sinä et mielistynyt. Silloin minä sanoin: 'Katso, minä tulen - kirjakääröön on minusta kirjoitettu - tekemään sinun tahtosi, Jumala'."
      Kun hän ensin sanoo: "Uhreja ja anteja ja polttouhreja ja syntiuhreja sinä et tahtonut etkä niihin mielistynyt", vaikka niitä lain mukaan uhrataankin, sanoo hän sitten: "Katso, minä tulen tekemään sinun tahtosi". Hän poistaa ensimmäisen, pystyttääkseen toisen.

      Eli tultiin hetkeen, että "ensimmäinen varjolaki poistettiin ja kyse on uhrista, tuli Valkeus, se uhri, joka synnin - laittomuuden tähden jouduttiin tuomaan esiin.
      Eli synti on edelleen synti, mutta uhri on muuttunut. Synti on Jumalan lain rikkomista, siksi se uhrimme Jeesus on esissä.

      10. Ja tämän tahdon perusteella me olemme pyhitetyt Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan. Ja kaikki papit seisovat päivä päivältä palvelustaan toimittamassa ja usein uhraamassa, aina samoja uhreja, jotka eivät ikinä voi syntejä poistaa; mutta tämä on, uhrattuaan yhden ainoan uhrin syntien edestä, ainiaaksi istuutunut Jumalan oikealle puolelle,
      ja odottaa nyt vain, kunnes hänen vihollisensa pannaan hänen jalkojensa astinlaudaksi.
      Sillä hän on yhdellä ainoalla uhrilla ainiaaksi tehnyt täydellisiksi ne, jotka pyhitetään.

      Eli tulemme Kirjoituksista opetetuksi, asia. Sijaisuhrin muutos toi Uudeliiton Herran omien, eli Jumalan kansan eteen.
      Siksi Jumalan tahdon rikkoja, laittomuuden henki, siitä on parannus, mielenmuutos, Jumalan tahdon alaisuuteen, armossa ja näin Jumala laittaa tahtonsa, eli lakinsa SYDÄMEEN Uudessa liitossa, että tieten vaelletaan oikein armon kansalaisensa. Se on MIELISSÄ Jumalan kansalla, ei pakana - joka on suomennettuna epäjumalanpalvelija, tätä allekirjoita. Hän on vieraitten jumalien alttarilla aamentamassa.

      jatketaan kirjoituksista ...

      15. Todistaahan sen meille myös Pyhä Henki; sillä sanottuaan: "Tämä on se liitto, jonka minä näiden päivien jälkeen teen heidän kanssaan", sanoo Herra: "Minä panen lakini heidän sydämiinsä ja kirjoitan ne heidän mieleensä"; ja: "heidän syntejänsä ja laittomuuksiansa en minä enää muista".

      AAAAAAmen, näin se on. Herran omille, muotouskonnollinen tätä ei tunnusta. He eivät anna Herran laittaa taivaallista tahtoaan sydämeen. Se on kauhistus, kun he omalla voimalla ja hengellä siihen pyrkivät, mutta se ei onnistu se. Siksi he kieltävät sen.

      Mutta missä nämä ovat anteeksi annetut, siinä ei uhria synnin edestä enää tarvita.
      Koska meillä siis, veljet, on luja luottamus siihen, että meillä Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkeinpyhimpään, jonka pääsyn hän on vihkinyt meille uudeksi ja eläväksi tieksi, joka käy esiripun, se on hänen lihansa, kautta, ja koska meillä on "suuri pappi, Jumalan huoneen haltija", niin käykäämme esiin totisella sydämellä, täydessä uskon varmuudessa, sydän vihmottuna puhtaaksi pahasta omastatunnosta ja ruumis puhtaalla vedellä pestynä;
      23. pysykäämme järkähtämättä toivon tunnustuksessa, sillä hän, joka antoi lupauksen, on uskollinen;
      [Näin se on. Armonkansalainen, Herran tahto sydämessä ja Pyhä Henki voimana, koska Herra on laittanut tahtonsa sisimpään, niin on uskonvanhurskaus, sekä Jumalan rakkaus]

      24. ja valvokaamme toinen toistamme rohkaisuksi toisillemme rakkauteen ja hyviin tekoihin;
      25. älkäämme jättäkö omaa seurakunnankokoustamme, niinkuin muutamien on tapana, vaan kehoittakaamme toisiamme, sitä enemmän, kuta enemmän näette tuon päivän lähestyvän.
      26. Sillä jos me ---->tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä, <----- muistakaa, raamatullisesti synti on laittomuutta, joka rikkoo Jumalan tahdon..... !!

      27. vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
      28. Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman: ??? Miettikääs, mitä tuossa sanotaan!!
      29. kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa
      armon Henkeä!
      30. Sillä me tunnemme hänet, joka on sanonut: "Minun on kosto, minä olen maksava"; ja vielä: "Herra on tuomitseva kansansa". Hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin.

      • Jumalan.tahto

        Siinä on teille raamatun itsensä opetus.

        Synti so. Jumalan lain - eli tahdon rikkomista. Kyse on pysyvyydestä, joka on maailman tappiin asti.

        Uhri muuttui. Vanhanliiton aikana, varjolaki edusti eläinuhreissa sitä aikaa, joka päättyy Golgatan uhriin. Varjolaki alkoi Edenissä, jossa sijainen, sijaisuhrilammas kuoli ja tuon nahan peittovaate edustaa opetuksellisesti, että Jumalan työnä Herra peittää syntien alastomuuden, sen kykenemättömyyden itse voittaa synti.

        Pelastus ON Jumalan työ.

        Aabrahamin uskoisuus on kuulla Herraa ja tehdä niin.

        Jumalalla on aina ollut uskollinen kansa.

        Egypti edusti orjuutta, siellä sijaisuhrin syönti, verensively pihtipieliin edusti kuoleman enkelin ohimenoa. Esikoisten kuolema näytti Jumalan ainokaisen Pojan uhriin, joka kuoli synnin tähden, meidän tähtemme.

        Siinailla, helluntain aikaan, Herra antoi lakinsa Mooseksen kautta, sormellaan kirjoitetun, että Jumalan kansa, varjolain aikaan tiesi, mikä on syntiä ja erottautuvat pakanakansoista.
        Pyhä ja Vanhurskas Laki - osoitti synnin ja varjolain aikanakin mentiin uhrin välityksellä armoistuimen eteen. Siis lain rikkominen vaatii sovitusta ja sovitettavalle mielenmuutosta, ettei ENÄÄ syntiä tee.

        Tämä on niiiiiiinn vaikeaa lihalliselle uskovalle. On tehtävä parannus ja mielenmuutos, että Herra voisi laittaa tahtonsa sydämeen, että sydän ympärileikkautuisi maailmaan. Ettei rakastaisi tätä aikaa ja sen menoja.

        Minulle Jumalan laki on vanhurskas ja PYHÄ. Sydämestäni yhdyn Jumalan tahtoon ja annan Hengen, Jumalan työnä viedä tietä eteenpäin.
        Se on Jumalan työ, että pysyn valkeuden opetuslapsensa ja turhaa siinä on Herran Henkeä syyttää, että Jumala itse johtaa tietä.
        Lukekaas itse raamatusta, kuinka Sana itse puhuu vanhanliiton Herran omista sitä, että he olivat vanhurskaita Isän edessä.
        Luk 2:25 Ja katso, Jerusalemissa oli mies, nimeltä Simeon; hän oli hurskas ja jumalinen mies, joka odotti Israelin lohdutusta, ja Pyhä Henki oli hänen päällänsä.

        Eli hurskaus oli Jumalan työ. Siksi Sana kertoo, että hän oli jumalinen.
        Pyhä Henki oli hänen päällään. ts. sydän oli Herran kanssa saman mielinen.

        Eikö se tänään kiinnosta?` Eikö meillä on Jumalankansaa enää maassamme, vai onko täällä vain vaivaisia matoja matkamiehiä, jotka omassa lihassa vaeltavat ja näkevät vain itsensä??
        Huutavat perisynti, perisynti jne.

        Mikä on Jumalan työ - kun Hengessä katselemme ristille Mestaria, emmekä Jumalan voimasta halua enää syntiä tehdä. Siis tehdä liitto silmien ja sydämen ja käsien kanssa, että Jumala saa sydämestä käsin viedä eteenpäin ja erottaa maailmasta, ympärileikata sydän.

        Jeesus kuoli juuri synnin tähden, vieläkö haluamme lihan takia lyödä naulaa ristiin??
        Minä te teette yhdelle minun vähimmistäni, sen te teette minulle.

        Eli?

        Saako Herra laittaa tahtonsa sydämeen, viedä puettuna sota-asuun Herran teitä eteenpäin, vai katsotteko taakse sodomaan päin ja jotain nutunkulmaa jäi matkaan?


    • silmäsilmästäkö

      Kun Kristitty.net puhuu synnistä ja lain rikkomisesta, hän tarkoittaa Israililaisille tarkoitettua Mooseksen lakia, eikä kymmentä käskyä.

      Hänen lakinsa on tämä: 3.Moos.24:20 "murtuma murtumasta, silmä silmästä, hammas hampaasta. Hän itse saakoon saman vamman, jonka hän toiselle aiheutti. 21 Joka tappaa eläimen, korvatkoon sen, mutta se, joka tappaa ihmisen, surmattakoon. 22 Sama laki koskee teitä kaikkia, niin siirtolaisia kuin syntyperäisiä israelilaisia. "

      Jos hän siis ei ole antanut samalla mitalla takaisin, hän omien sanojensa mukaan "tekee syntiä ja rikkoo Jumalan pyhää lakia".

      Uuden liiton uskova tekee syntiä kun hän tekee jotain rakkauden lakia ja kymmentä käskyä vastaan, esimerkiksi vihaa jotain tai himoitsee.

      Älkää siis luulko että hän tarkoittaa samaa kun hän puhuu synnin teosta!

      Toora sallii useamman vaimon, se pakottaa tytön naimisiin väkisinmakaajan kanssa, käskee tappamaan eriuskoiset, kieltää pitämästä eri kuiduista tehtyjä vaatteita, käskee ympärileikkaamaan kaikki jotka haluavat sitä tietä pelastua.

      Jos tooranrikkominen on syntiä, niin silloin on parasta noudattaa sitä. Uskotteko todella niin?
      Onneksi meillä on Suomen laki turvana.

      Luulisin että tämä kirjoitus häviää niinkuin muutkin mitkä paljastavat Kristitty.netin, joten lukekaa se huolella!

    • Kristuksenomat

      Lainkiivailijat ovat aina vihanneet Kristuksen seurakuntaa, eikä se tilanne ole miksikään muuttunut.Heb 12:
      1 Sentähden, kun meillä on näin suuri pilvi todistajia ympärillämme, pankaamme mekin pois kaikki, mikä meitä painaa, ja synti, joka niin helposti meidät kietoo, ja juoskaamme kestävinä edessämme olevassa kilvoituksessa,
      2 silmät luotuina uskon alkajaan ja täyttäjään, Jeesukseen, joka hänelle tarjona olevan ilon sijasta kärsi ristin, häpeästä välittämättä, ja istui Jumalan valtaistuimen oikealle puolelle.
      3 Ajatelkaa häntä, joka syntisiltä on saanut kärsiä sellaista vastustusta itseänsä kohtaan, ettette väsyisi ja menettäisi toivoanne.
      Luuk. 6:27
      Mutta teille, jotka kuulette, minä sanon: rakastakaa vihollisianne, tehkää hyvää niille, jotka teitä vihaavat,
      Luuk. 6:33
      Ja jos teette hyvää niille, jotka teille hyvää tekevät, mitä kiitosta teille siitä tulee? Niinhän syntisetkin tekevät.
      Luuk. 6:35
      Vaan rakastakaa vihollisianne ja tehkää hyvää ja lainatkaa, toivomatta saavanne mitään takaisin; niin teidän palkkanne on oleva suuri, ja te tulette Korkeimman lapsiksi, sillä hän on hyvä kiittämättömille ja pahoille.
      Luuk. 6:43
      Sillä ei ole hyvää puuta, joka tekee huonon hedelmän, eikä taas huonoa puuta, joka tekee hyvän hedelmän
      Room. 10:15
      Ja kuinka kukaan voi julistaa, ellei ketään lähetetä? Niinkuin kirjoitettu on: "Kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka hyvää sanomaa julistavat!"
      Room. 12:2
      Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä.
      Room. 12:17
      Älkää kenellekään pahaa pahalla kostako. Ahkeroikaa sitä, mikä on hyvää kaikkien ihmisten edessä
      Gal. 6:9
      Ja kun hyvää teemme, älkäämme lannistuko, sillä me saamme ajan tullen niittää, jos emme väsy.
      Gal. 6:10
      Sentähden, kun meillä vielä aikaa on, tehkäämme hyvää kaikille, mutta varsinkin uskonveljille.
      2. Tess. 3:13
      Mutta te, veljet, älkää väsykö tekemästä sitä, mikä hyvää on.
      1. Tess. 5:15
      Katsokaa, ettei kukaan kosta kenellekään pahaa pahalla, vaan pyrkikää aina tekemään hyvää toinen toisellenne ja kaikille

      Kristuksen omat kilvoittelevat täyttääkseen kutsumuksensa, elääkseen hyviä töitä tehden ja rukoillakseen kaikkien puolesta. He eivät toimi näin lain tähden, vaan siksi, että he ovat tulleet tuntemaan Kristuksen henkilökohtaisena vapahtajana.

      .. jatkuu

      • onkotäällää

        Ketkä ovat lainkiivailijoita ?


    • Kristuksenomat

      Miksi Jumalaton ei tapa: Hän ymmärttää, että ei halua itse tulla tapetuksi, siksi hän ei tapa itsekään.
      Miksi jumlaton ei varasta: Hän ymmärtää, että ei halua, että kukaan varastaa hänen autoaan, taloaan, rahojaan ja muuta omaisuuttaan, siksi hänkään ei varasta toisen omaisuutta.
      Miksi jumalaton ei ole vaimolleen uskoton: Hän haluaa, että hänen vaimonsakaan ei ole uskoton hänelle, niinpä hänkään ei halua olla uskoton vaimolle, jota hän rakastaa.

      Jos jumalaton ymmärtää tämän asian, eikä hän tarvitse siihen mitään lakia, sillä ei tämän päivän maallistunut ihminen tiedä mistään Mooseksen laista, että mitä siellä kenties sanotaan..

      On käsittämätön ajatus, että Kristuksen oma, joka on kokenut osakseen tulleessta valtavasta, mittaamattomasta Jumalan rakkaudesta, jota hän ei ole lainkaan ansainnut, rientäisi pahaa tekemään! Se on aivan absurdi ajatuskin!! Kristuksen oma haluaa olla Kristukselle mieliksi ja osoittaa rakkautta toisille ihmisille, koska hän itse on saanut kokea valtavan Jumalan rakkauden. Sitä sanomaa Kristuksen oma haluaa julistaa.

      jatkuu ..

    • Kristuksenomat

      Joh 21:
      9 Kun he astuivat maalle, näkivät he siellä hiilloksen ja kalan pantuna sen päälle, sekä leipää.
      10 Jeesus sanoi heille: "Tuokaa tänne niitä kaloja, joita nyt saitte".
      11 Niin Simon Pietari astui venheeseen ja veti maalle verkon, täynnä suuria kaloja, sata viisikymmentä kolme. Ja vaikka niitä oli niin paljon, ei verkko revennyt.
      12 Jeesus sanoi heille: "Tulkaa einehtimään". Mutta ei kukaan opetuslapsista uskaltanut kysyä häneltä: "Kuka sinä olet?", koska he tiesivät, että se oli Herra.
      13 Niin Jeesus meni ja otti leivän ja antoi heille, ja samoin kalan.
      14 Tämä oli jo kolmas kerta, jolloin Jeesus noustuaan kuolleista ilmestyi opetuslapsillensa.
      15 Kun he olivat einehtineet, sanoi Jeesus Simon Pietarille: "Simon, Johanneksen poika, rakastatko sinä minua enemmän kuin nämä?" Hän vastasi hänelle: "Rakastan, Herra; sinä tiedät, että olet minulle rakas". Hän sanoi hänelle: "Ruoki minun karitsoitani".
      16 Hän sanoi hänelle taas toistamiseen: "Simon, Johanneksen poika, rakastatko minua?" Hän vastasi hänelle: "Rakastan, Herra; sinä tiedät, että olet minulle rakas". Hän sanoi hänelle: "Kaitse minun lampaitani".
      17 Hän sanoi hänelle kolmannen kerran: "Simon, Johanneksen poika, olenko minä sinulle rakas?" Pietari tuli murheelliseksi siitä, että hän kolmannen kerran sanoi hänelle: "Olenko minä sinulle rakas?" ja vastasi hänelle: "Herra, sinä tiedät kaikki; sinä tiedät, että olet minulle rakas". Jeesus sanoi hänelle: "Ruoki minun lampaitani

      Opetuslapset olivat aivan hukassa, Pietari oli lähtenyt kalaan, koska ei tiennyt, mitä pitäisi tehdä; kalastuksen hän sentään osasi. Jeesus etsi heidät ja kun Jeesus antoi heille ohjeen, miten verkot tulee heittää - kysymys oli siitä, saavatko he nähdä Jeesuksen tekevän ihmeen .. he tajusivat suuren saaliin saatuaan, että se sanoja oli todella Jeesus!
      Jeesus tiesi, että he olivat aivan hämmentyneinä ja hukassa ja eksyksissä, mitä he olisivat voineet tehdä ilman tätä kohtaamista? Eivät mitään - koko evankeliumin työ olisi hyytynyt siihen. Pietari joutui kysymyksen eteen; ei lainkaan nuhtelua siitä, että sinähän kielsit minut kolmasti, tehän olette nyt lähteneet karkuun peloissanne, ettekä ole uskaltaneet puhua minusta mitään - ei lainkaan nuhtelua, vaan kysymys: rakastatko sinä Jeesusta, rakastatko sinä Jeesusta, rakastatko sinä Jeesusta ...
      Tuon kohtaamisen jälkeen opetuslapset eivät enää pelänneet, he ymmärsivät kutsumuksensa, he ymmärsivät, että heille on annettu tehtävä, joka on täytettävä.

      Evankeliumin julistaminen, Kristuksen pelastavasta armosta kertominen, Jumalan rakkaudesta kertominen, iankaikkisesta elämästä kertominen, ilman mitään vaatimuksia ihminen saa tulla Jeesuksen luo, ilman mitään vaatimuksia hän saa syntinsä anteeksi ja hän uudestisyntyy Jumalan lapseksi, ei mitään tekoja, ei mitään uhreja, ei mitään hyviä töitä; syntinsä saa tuoda Jeesukselle ja se riittää; Jeesus ottaa ohjakset käsiinsä, jos sinä annat ne hänelle.. mitä sinä pelkäät, miksi et antaisi Jeesuksen johdattaa elämääsi kohti sitä kutsumuksesi täyttymystä, jonka Jumala sinulle valmisti jo ennen syntymääsi.

      Oletko löytänyt kutsumuksesi ja palveletko Jeesusta ilolla ahkeroiden elopellolla kuolemaasi asti; tästä uskossa on kysymys, ei mistään sen enemmästä eikä vähemmästä.

      Jeesusta julistamaan Hänen omansa on kutsuttu ja lähetetty, pysy siinä, että syntiset löytäisivät armon oikeaan aikaan ja tulisivat sisälle taivasten valtakuntaan..

    • kutsumusvaiei

      'Minulle Jumalan laki on vanhurskas ja PYHÄ.'

      Hyvä on että sinä pystyt täyttämään lain. Eihän siitä sinua kukaan voi moittia.

      Oletko löytänyt kutsumuksesi Kristuksen yhteydessä. Kysytkö Jeesukselta, mitä hän tahtoisi sinun tänään tekevän. Onko katseesi kärsivässä Vapahtajassa, joka sinun syntiesi tähden Golgatalla kärsi, kun hän otti sinun syntisi kannettavakseen ja uhrasi lain määräämän syntiuhrin puolestasi - kertakaikkisen uhrin, joka ainoastaan voi sinun syntisi sovittaa.

      Mikä on sinun kutsumuksesi?
      2. Piet. 1:10
      Pyrkikää sentähden, veljet, sitä enemmän tekemään kutsumisenne ja valitsemisenne lujaksi; sillä jos sen teette, ette koskaan lankea;
      1. Joh. 1:8
      Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
      1. Joh. 1:10
      Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

      • Raamatussa sanotaan selvästi, että kukaan ei ole synnitön. Mutta missään kohtaa ei sanota, että uudessa liitossa armon alla saamme tehdä syntiä ja rikkoa Jumalan pyhää lakia. Ei missään kohtaa.


      • Tooranopettajalle

        Kun Kristitty.net puhuu synnistä ja lain rikkomisesta, hän tarkoittaa Israelilaisille tarkoitettua Mooseksen lakia, eikä kymmentä käskyä.

        Hänen lakinsa on tämä: 3.Moos.24:20 "murtuma murtumasta, silmä silmästä, hammas hampaasta. Hän itse saakoon saman vamman, jonka hän toiselle aiheutti. 21 Joka tappaa eläimen, korvatkoon sen, mutta se, joka tappaa ihmisen, surmattakoon. 22 Sama laki koskee teitä kaikkia, niin siirtolaisia kuin syntyperäisiä israelilaisia. "

        Jos hän siis ei ole antanut samalla mitalla takaisin, hän omien sanojensa mukaan "tekee syntiä ja rikkoo Jumalan pyhää lakia".

        Jos hän olisi edes puhunut siitä laista jonka Jumala omalla sormellaan kirjoitti kivitauluihin, ja jonka Jumala on luvannut kirjoittaa uskoviin "sydämen lihatauluihin", mutta ei! Hän puhuu laista joka määrää kivittämään eriuskoiset, määrää tytön pakkonaimisiin tietyissä tilanteissa, määrää amorilaiset tapettaviksi, jne.

        Hän ei tajua että tämä laki, jota hän tooraksi kutsuu, ei ole edes annettu uskoville:

        (1.Tim.1:9,10) " tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle, vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille, haureellisille, miehimyksille, ihmiskauppiaille, valhettelijoille, valapattoisille ja kaikelle muulle, mikä on tervettä oppia vastaan "

        Mihinkähän ryhmään Kristitty.net kuuluu? Hänelle kuuluu tämä laki!

        Luulisin että hän kuuluu näihin joista Paavali puhuu hiukan ennen:

        1,Tim.1:5. Mutta käskyn päämäärä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä ja hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta.
        6. Muutamat ovat hairahtuneet niistä pois ja poikenneet turhiin jaarituksiin,
        7. tahtoen olla lainopettajia, vaikka eivät ymmärrä, mitä puhuvat ja minkä varmaksi väittävät.


    • katsokaamitäsanotte

      Lainkiivailijoita ovat ne, jotka sanovat, että uusi liitto on Mooseksen laki eli Toora.

      Pyhä Henki ei puhuisi 'uudesta liitosta', jos uutta liittoa ei olisi olemassakaan, vaan olisi vain Toora eli Mooseksen laki.
      Kristus ei puhuisi 'uudesta liitosta', jos uutta liittoa ei olisi olemassakaan, vaan olisi vain Toora eli Mooseksen laki.

      Olkaa varovaisia väittäessänne Jumalaa, Kristusta ja Pyhää Henkeä valehtelijoiksi, kun he puhuvat 'uudesta liitosta' ja te sanotte, että he tarkoittavat sillä Mooseksen lakia eli Tooraa.

      Kun Pyhä Henki sanoo, että on Uusi Liitto Kristuksessa; niin se on ja se ei ole Mooseksen laki eli Toora!

      Joka ei tätä Raamatusta, Jumalan Sanasta ymmärrä, on täysin ymmärtämätön tai sitten tahallaan pilkkaa Pyhää Henkeä!

      • Uudessa liitossa Jeremian mukaan Toora eli Mooseksen laki kirjoitetaan meidän sydämiimme.

        "Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini (Tooran) heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani." (Jer. 31:33)


      • sanakirjako

        Jos toora on kirjoitettu sinun sydämeesi, ole tyytyväinen siihen että osaat tooran ulkoa!
        En ole tavannut ketään toista jonka sydämeen olisi koko toora, 5 Mooseksen kirjaa, kirjoitettu.
        Voisitko sanoa kenen silmät on avattu Tooran mukaan? Muistan lukeneeni sen paikan joskus Mooseksen kirjoista. Kiitos avusta!
        Muiden uskovien sydämiin on ainoastaan kirjoitettu rakkauden pariaatteet, jotka ovat sopusoinnussa kymmenen käskyn kanssa.


      • sanakirjako kirjoitti:

        Jos toora on kirjoitettu sinun sydämeesi, ole tyytyväinen siihen että osaat tooran ulkoa!
        En ole tavannut ketään toista jonka sydämeen olisi koko toora, 5 Mooseksen kirjaa, kirjoitettu.
        Voisitko sanoa kenen silmät on avattu Tooran mukaan? Muistan lukeneeni sen paikan joskus Mooseksen kirjoista. Kiitos avusta!
        Muiden uskovien sydämiin on ainoastaan kirjoitettu rakkauden pariaatteet, jotka ovat sopusoinnussa kymmenen käskyn kanssa.

        Jeremia kirjoittaa Jumalan sanaa. Sinä pilkkaat suoraan Jumalaa. Jeremian mukaan uudessa liitossa Toora kirjoitetaan meidän sydämiimme. Tämä on Jumalan sana.


    • Republikaani88

      Kristus on täyttänyt lain, armossa ei syntiä lasketa. Koen, että Jumalan tahto on Suomen voittaminen Kristukselle. Kaikki riitely Kristuksen ruumiissa Suomessa ei ole Jumalasta. Se on vihollinen, joka syyttää ja Jumala, joka on rakkauden dynamo, haluaisi, että Jumalan rakkaus välitettäisiin ihmisille. Muistakaa, että perkelekin on Jumalan perkele ja alisteinen Jumalan sanalle. Ihmiset ovat Suomessa kadoksissa(lost), koska heille ei ole julistettu parantavaa ja siteet katkovaa evankeliumia siitä, miten usko Jeesukseen vapauttaa perkeleen kahleista ja kuolemasta. Vapauttakaa ihmiset, varmasti suurin osa haluaa kuulla, miten taivaaseen päästään, ei mitään lapsikastehöpinöitä!

      • Jos Kristus on täyttänyt lain ja armossa ei syntiä lasketa, miten siis on, saammeko tehdä syntiä, jotta armo tulisi yhä suuremmaksi?

        "Kuinka siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme ole lain alla, vaan armon alla? Pois se!" (Room. 6:15)

        "Mitä me tähän sanomme? Onko meidän jatkuvasti tehtävä syntiä, jotta armo tulisi yhä suuremmaksi? Ei tietenkään. Kun kerran olemme kuolleet pois synnistä, kuinka voisimme edelleen elää siinä?" (Room 6:1,2)


      • kuolleetpois

        Kristitty.net ei huomaa että hän yhä elää lain alla, eikä siis ole tullut osalliseksi Jeesuksen kuolemasta.
        Hän väittää kuolleensa pois synnistä, mutta pelkää tekevänsä syntiä kuolleenakin. Elääkö hän edelleen vanhaa elämäänsä lain kirjaimen vanhassa tilassa?

        Room.7:6 "mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa, emmekä kirjaimen vanhassa."


    • uusiliittoon

      Kun Pyhä Henki sanoo, että on Uusi Liitto Kristuksessa; niin se on ja se ei ole Mooseksen laki eli Toora!

      Jos Mooseksen laki on sama kuin uusi liitto, silloin ei olisi mitään uutta liittoa!!!!!

      Kuinka kauan Pyhä Henki kärsii sitä, että Häntä sanotaan valehtelijaksi .. minä en osaa vastata siihen, mutta ei loputtomasti.. ei hän kärsinyt sitä pilkkaamista Ananiakseltakaan ja Safiiralta.

      Minä en uskaltaisi sitä pilkkaamista tehdä kertaakaan.

      Uusi liitto on, ja me Kristuksen omat olemme uudessa liitossa, emme vanhassa lakiliitossa!

      Tämä on selkeä Pyhän Hengen ilmoitus Raamatussa.

      • "Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini (TOORAN) heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani." (Jer 31:33)

        Jeremian mukaan uudessa liitossa Toora, eli Mooseksen laki, kirjoitetaan meidän sydämiimme, eli uudessa liitossa laki on edelleen voimassa. Tämä on Jumalan sana.

        Missään kohtaa Raamattua ei sanota, että Mooseksen laki on kumottu. Ei missään kohtaa.


    • varokaavalheita

      Luuk. 22:20
      Samoin myös maljan, aterian jälkeen, ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni, joka teidän edestänne vuodatetaan.
      1. Kor. 11:25
      Samoin hän otti myös maljan aterian jälkeen ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni; niin usein kuin te juotte, tehkää se minun muistokseni".
      Jer. 31:31
      Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton (Israel Mooseksen lain alaisena ei ollut uudessa liitossa, vaan vanhassa lakiliitossa ja kun Jeremia profetoi uudesta liitosta, hän viittaa Kristuksen Golgatalla tekemään uuteen liittoon, joka on armoliitto, ei lakiliitto)
      2. Kor. 3:6
      joka myös on tehnyt meidät kykeneviksi olemaan uuden liiton palvelijoita, ei kirjaimen, vaan Hengen; sillä kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi.
      Hepr. 8:8
      Sillä moittien heitä hän sanoo: "Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton
      Hepr. 9:10
      vaan jotka, niinkuin ruuat ja juomat ja erilaiset pesotkin, ovat ainoastaan lihan sääntöjä, jotka ovat voimassa uuden järjestyksen aikaan asti.
      Hepr. 8:13
      Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi; mutta se, mikä vanhenee ja käy iälliseksi, on lähellä häviämistään.
      Hepr. 9:15
      Ja sentähden hän on uuden liiton välimies, että, koska hänen kuolemansa on tapahtunut lunastukseksi ensimmäisen liiton aikuisista rikkomuksista, ne, jotka ovat kutsutut, saisivat luvatun iankaikkisen perinnön.
      Hepr. 12:24
      ja uuden liiton välimiehen, Jeesuksen, tykö, ja vihmontaveren tykö, joka puhuu parempaa kuin Aabelin veri.
      Hepr. 8:7
      Sillä jos ensimmäinen liitto olisi ollut moitteeton, ei olisi etsitty sijaa toiselle.

      Joka väittää, että uusi liitto on vanha lakiliitto (Mooseksen laki eli Toora) väittää Pyhää Henkeä valehtelijaksi ja sellainen ei ole Jumalasta, vaan perkeleestä.
      Pyhä Henki todistaa monissa Raamatunkohdissa, että uusi liitto on uusi ja kokonaan erilainen liitto kuin vanha lakiliitto eli Mooseksen laki.

      Joka siis pyyhkii nämä edellä olevat Raamatunkohdat pois Raamatustaan, ei ole Jumalasta, vaan perkeleestä. Pyhä Henki tulee tuomitsemaan hänet todistukseksi Kristuksen voimasta ja kunniasta.

      • Joka lainaa Jeremiaa vain osittain, on Perkeleestä. Katsotaanpa mitä Jeremia sanoo:

        "Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini (TOORAN) heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani." (Jer 31:33)

        Jeremian mukaan uudessa liitossa Toora, eli Mooseksen laki, kirjoitetaan meidän sydämiimme, eli uudessa liitossa laki on edelleen voimassa. Tämä on Jumalan sana.

        Missään kohtaa Raamattua ei sanota, että Mooseksen laki on kumottu. Ei missään kohtaa.


    • Jabin

      Sanassa on kirjoitettu Kristuksen opin alkeista: Jättäkäämme sentähden Kristuksen opin alkeet ja pyrkikäämme täydellisyyteen, ryhtymättä taas uudestaan laskemaan perustusta: parannusta kuolleista töistä ja uskoa Jumalaan, oppia kasteista ja kätten päällepanemisesta, kuolleitten ylösnousemisesta ja iankaikkisesta tuomiosta.
      Ei mitään Lakia ei kymmentä käskyä ei sapattia.

      • Eli saa tappaa, varastaa ja tehdä huorin, jos kerta kymmenen käskyä ei enää ole voimassa?


    • Laskuntulos

      Kristitty.net on toivoton tapaus. Hän ei ole uskossa, joten ei kannata neuvoa häntä Raamatulla. Hän oman uskontonsa orja, jossa ei ole voimaa. Onneksi tähän uskontoon kuuluu vain hän itse. Hänen "opetuksensa" ei ole tuottanut tulosta eikä ihme. Hän elää kuin jumalaton.

      • Tietysti olen uskossa. Te hellarit tykkäätte kovasti tuomita ihmisiä, kuten sinä syytät minua sähkötupakoinnista, juomisesta, tanssimisesta ja rock-musiikin kuuntelemisesta, kaikki asioita, joita Raamattu ei kertaakaan kuvaa synniksi. Mutta ah on niin ihanaa hyökätä henkilöä vastaan, silloin kun omat argumentit Raamatun pohjalta eivät enää riitä.

        Selitä minulle, kun kerta syytät minua harhaoppiseksi, mitä Jeesus tarkoittaa näillä sanoilla:

        ”Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut. Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.” (Mt. 5:17-19)

        Onko Raamattu sinulle ylin auktoriteetti? Jos on, miksi et usko mitä Jeesus tässä opettaa?


      • näinkäännetään

        Sinulle on monta kertaa selitetty mitäå tuo teksti tarkoittaa, mutta ei se sinun päähäsi mahdu!

        ”Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut

        Tämä on osittain väärin käännetty. Sana kumoaminen on kreikaksi ATHETEESIS, Hebr.7:18 "Täten kyllä entinen käsky kumotaan" Tässä käytetään sanaa "KATALUSAI", mikä tarkoittaa purkaa, höllentää, päästää irti.

        Sana "kunnes" on myös hiukan väärin: EOS AN tarkoittaa "siihen mennessä kunnes"

        "Tapahtunut" on sanasta GINETAI, mikä merkitsee sanatarkasti "tulee tapahtumaan"

        Tarkasti käännettynä teksti on: " Älkää luulko että minä tulen purkamaan Tooran ja Profeetat (Vanhan testamentin). En minä ole tullut purkamaan vaan täyttämään.
        Suillä totisesti minä sanon teille: Siihen mennessä kunnes taivas ja ja maa katoavat, ei Toorasta katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennen kuin kaikki tulee tapahtumaan"
        Toora oli sama kuin viisi Mooseksen kirjaa. Siellä olivat vertauskuvalliset uhrit, sovintopäivä, lupaus toisesta profeetasta jota tuli totella, Aabrahamin esikuvallinen uhri, ym. Jeesus lupasi että kaikki nämä tulevat täyttymään ennenkuin taivas ja maa katoaa.

        Sitten Jeesus puhuu siitä että Hän ei löysennä (LUSAI ei tarkoita purkaa vaan löysentää) vaan kiristää kymmentäkäskyä samalla kun Hän osoittaa aikaisemman käytännön vääräksi. Enää ei ollut voimassa Tooran periaate: Silmä silmästä, hammas hampaasta. Nyt piti kääntää toinenkin poski, eikä tehdä vastarintaa pahalle.
        Nyt ei myöskään saanut vihata, eikä himoita.
        Jeesus toi uuden periaatteen, jota Toora ei tuntenut.


      • näinkäännetään kirjoitti:

        Sinulle on monta kertaa selitetty mitäå tuo teksti tarkoittaa, mutta ei se sinun päähäsi mahdu!

        ”Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut

        Tämä on osittain väärin käännetty. Sana kumoaminen on kreikaksi ATHETEESIS, Hebr.7:18 "Täten kyllä entinen käsky kumotaan" Tässä käytetään sanaa "KATALUSAI", mikä tarkoittaa purkaa, höllentää, päästää irti.

        Sana "kunnes" on myös hiukan väärin: EOS AN tarkoittaa "siihen mennessä kunnes"

        "Tapahtunut" on sanasta GINETAI, mikä merkitsee sanatarkasti "tulee tapahtumaan"

        Tarkasti käännettynä teksti on: " Älkää luulko että minä tulen purkamaan Tooran ja Profeetat (Vanhan testamentin). En minä ole tullut purkamaan vaan täyttämään.
        Suillä totisesti minä sanon teille: Siihen mennessä kunnes taivas ja ja maa katoavat, ei Toorasta katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennen kuin kaikki tulee tapahtumaan"
        Toora oli sama kuin viisi Mooseksen kirjaa. Siellä olivat vertauskuvalliset uhrit, sovintopäivä, lupaus toisesta profeetasta jota tuli totella, Aabrahamin esikuvallinen uhri, ym. Jeesus lupasi että kaikki nämä tulevat täyttymään ennenkuin taivas ja maa katoaa.

        Sitten Jeesus puhuu siitä että Hän ei löysennä (LUSAI ei tarkoita purkaa vaan löysentää) vaan kiristää kymmentäkäskyä samalla kun Hän osoittaa aikaisemman käytännön vääräksi. Enää ei ollut voimassa Tooran periaate: Silmä silmästä, hammas hampaasta. Nyt piti kääntää toinenkin poski, eikä tehdä vastarintaa pahalle.
        Nyt ei myöskään saanut vihata, eikä himoita.
        Jeesus toi uuden periaatteen, jota Toora ei tuntenut.

        Merkitys pysyy tismalleen samana, Jeesus ei tullut kumoamaan Tooraa ja Toorasta ei katoa pieninkään piirto.


    • antilate

      Kristitty.net olet paha ja vaarallinen. Et uskko Jeesukseen, eikä Raamatulla ole mitään merkitystä sinulle. Sinulla on oma paha ja jumalaton uskontosi.

    • Laskuntulos

      Kristitty.net me emme tarvitse sinun jumalattoman pakanan opetuksijasi!
      Meidän uudestisyntyneiden uskovien Opettaja on Pyhä Henki. Pyhä Henki asuu meissä!

      "sillä Jumalan temppeli on pyhä, ja sellaisia te olette. "

    • Jeesuksen.seuraaja

      Älkää vastatko Kristitty.netin viesteihin. Harhaoppista ihmistä tulee karttaa kun on kerran tai kaksi kertaa varoittanut häntä.

      • Kristitty.net

        Eli poistukaa tältä foorumilta.


    • kiusattujenauttaja

      Hepr. 2:18

      Sillä sentähden, että hän itse on kärsinyt ja ollut kiusattu, voi hän kiusattuja auttaa.

    • antilate

      Kristitty.net me emme tarvitse sinun jumalattoman pakana opetuksia.
      Meidän uudestisyntyneiden uskovien Opettaja on Pyhä Henki. Pyhä Henki asuu meissä!
      Kristitty.net sinä korotat omaa isääsi, sielunvihollista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      1957
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1692
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      53
      1609
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1537
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1445
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe