Adhdkarpihko

adhdkarpihko

Ikäni olen ollut ruuanperso omenalihava tyttönen. Näin ikäneitona triglyseridit ja sokerit alkoivat nousta huolestuttaviin lukemiin, ja työterveyslääkärini kautta rantain ehdotti vhh-ruokavaliota, eikä vähiten ärtyneen paksusuoli diagnoosin takia.
Virallisterveellisellä dietillä paino kyllä laski, mutta sokerit ei.
Skeptisenä , kaikkia laskemista inhoavana ihmisenä en tarttunut ajatuksen ennenkuin suolisto ja vatsa meni nii huonoon kuntoon että kipu, närästys ja turvotus täytti yöt ja päivät, kaurapuurosta ja täysjyvätuotteista huolimatta...
No ajattelin ettei tilanne voi tästä pahentua, jätin hiilarit ja sokerit pois, lisäsin kasviksia ja rasvaa muunmuassa ja zädäm-vaivat katosivat nopeasti.
Nyt tehtiin verikokeet, triglyt puolittuneet, kolesterolit laskeneet , kaikki arvot ihan jees ja painoakin lähti n.10kg, eli olen normaalipainon rajoissa 😊
Se on ihan sama mitä tutkimustuloksia tulee vastaan, tämä ruokavalio on mulle hyvä ja sillä siisti !

5

164

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VHH-lainen

      Näinhän se menee. On yllättävää, että terveyskeskuksen lääkäri neuvoo noudattamaan VHH:ta. Se on heiltä kielletty, koska THL ei tunne sellaista ruokavaliota. Heidän mielestä ainoa parantava ruokavalio on, joka sisältää runsaasti viljatuotteita.

    • Lchf

      Oon samaa mieltä edelläolevan kanssa. On erittäin outoa että virallistaho vhhta suosittelee,yleensä juurikin puuroa ja ruisleipää tyrkyttävät. Taisi olla kyseessä harvinaisen älykäs lääkäri,joka parantaa potilaita eikä omaa rahapussiaan.

      Olen samaa mieltä aloittajan kanssa siitä,että jos mun kropalle joku sopii(niinkuin sopii)niin tuhannet tutkimukset saa repiä tuhannen päreiksi ja puskat mennä kotiansa häpeämään,kun toitottaa niin eritoten tietävänsä mikä on oikein ja mikä väärin. Enköhän mä omaa kehoani kuuntele ennemmin kuin jtn rahan sokaisemia tyyppejä :D

    • adhdkarpihko

      Hienovaraisesti lääkäritäti sanoi kesällä että voisin ehkä ajatella hiilihydraattien rajoittamista, olo oli silloin niin väsynyt ja hankala että tartuin siihen lopulta onneksi.

      Ei ole kohdallani tehoja vienyt vaikka hiilarit minimissä, päinvastoin uinti ja lenkkeily, raskas ruumiillinen työ onnistuu vaivatta, vaikken pottuja ja leipää syökkään, en kuitenkaan hevostele tyydytteneiden rasvojenkaan kanssa.

      Ei näistä ruokajutuista mielestäni kannata kiihkoilla, olemme yksilöitä, toinen tyyli passaa toiselle ja toinen ei.
      Pääasia että on hyvä ja tasapainoinen olo. lihavuus toi niin hankalan olon ja vaivoja minulle ainakin, että vaikka nyt kuinka puhutaan kehopositiivisuudesta, niin kyllä kannustan ihmisiä löytämään oman tapansa pudottaa painoa ja parantaa elämänlaatuaan vähentämällä hiilareita !

    • VHH-lainen

      Kaikille sopii kunnollinen ja luonnollinen ruoka.
      Nykyiset tuotteet joita ruoaksi kutsutaan ovat sokerin ja erilaisten lisäaineiden täyttämiä. Voi olla , että jotain ravitsevaakin sopii näiden lisäaineiden sekaan, jos hyvin onnistaa.

    • veijo736876

      Leikkauspöydälle mars! Sairaanhoito suostuu siis leikkelemään ihmisen täysin terveitä elimiä niin että hän ei enää pystyisi saamaan energiaa ruoastaan ja laihtuisi? On siis aika käydä oireiden kimppuun välittämättä todellisista syistä liikalihavuuden aiheuttajiana.

      Älkäämme unohtako sivuvaikutuksi jjoihin tämä sinällänsä menestyksellinen käsittely johtaa. Ensisijassa osan suolistojärjestelmän poiskytkemisestä johtaa siihen että potilas ei enää pysty käyttämään hyväkseen tärkeitä aineosia ravinnostaan, esimerkkinä rauta ja B12 vitamiini. Tämä tietää sitä että leikattu potilas joutuu syömään ravintolisiä loppuikänsä. Toisinaan ei edes se riitä vaan potilaan on tultava hoitoon rauta- ja vitamiiniruiskeiden ottamiseen-loppuikänsä.


      Toinen mainittava seuraus on se että kehon nahka harvoin ennättää seurata painonpudotusta. Löysää nahkaa tulee paljon, enimmäkseen vatsaan ja käsivarsien yläosaan. Vatsan päällä roikkuva ylimääräinen nahka jonka alle helposti kerääntyy sienitulehduksia kutinoineen ja kirvelyineen. Tämä joudutaa korjaamaan leikkauksella (plastiikkakirurgi). Pois leikataan roikkuva nahka ja ihonalainen rasva joka jäi jäljelle kun potilas laihtui suoliston silpomisen jälkeen. Siis uusi leikkaus ja siitä seuraavat leikkauksen jälkeiset kivut.


      Kuten ehkä ymmärrätte niin kyseinen leikkaus ei ole ensimmäinen jota suosittelen potilaalle vaikka hän kertookin jo yrittäneensä kaikkensa. On itsestään selvää että kysyn jos hän on kokeillut LCHF elämäntyyliä. Lääkärinä sinänsä “vaarallista” koska monetkaan eivät ole uskaltaneet “rasvan vaarojen” pelossa.
      Sitten heitä jotka kertoavat kokeilleensa jotain minkä ovat luulleet olevan LCHF mutta he ovat useimmiten pelkästään vähentäneet hiilihydraatteja lisäämättä rasvan määrää.

      Ylläolevat neuvot proschyyristä lääkärin vastaanotolla

      https://www.dietdoctor.com/se/wp-content/2017/11/Kostrådsbroshyr.docx-Google-Dokument.pdf


      lähde
      https://www.dietdoctor.com/se/overviktspatienten

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      134
      3599
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      110
      1409
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      271
      1320
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      69
      1239
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      17
      1134
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1081
    7. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      45
      1028
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      1019
    9. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1016
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      53
      938
    Aihe