Hei! Täälä 13-vuotias poika. Käyn tällä hetkellä 7-luokkaa. Olen miettynyt pitkään aikaan lihasten kasvattamista, minulla on vähän ulkonäköpaineita tämä todellakaan olisi siihen ainoa syy.
Mitä mieltä olette kannattaako tämän ikäisenä? Olen kuullut, että raskaiden painojen nostelu saattaa hidastaa pituuskasvua.
Tässä listaan omaatietoani lihasmassan harjoittelun positiivitisista ja negatiivisista puolista
Positiiviset:
Enemmän voimaa
Markkina-arvo todennäköisesti nuosee
Terveempi ja energisempi
Huomattavasti korkeampi itsetunto
Tämä voisi olla hyödyllistä tulevassa ammatissani
Kroppa muuttuu joko hieman tai paljon kovalla työllä
Lihakset tuhoavat läskiä
Hyödyttää salibandy harrastustani
Masennuslääke
Kehonhallinta paranee
Sairausten riski vähenee
Luonne kasvaa valtavasti
Negatiiviset vaikutukset :
-Pituuskasvu voi hidastua
-Lihaskivut voivat olla kovat
-Väärillä liikeillä voi olla ikävät vaikutukset
No kertokaa kannataako aloittaa painojen nostelu vai kannataako tehdä vielä kehonpaino liikkeitä?
13-vuotias lihasten kasvatus?
Kannataako
1
221
Vastaukset
- Kannataako
Lisään vielä, että tämä tulee olemaan aktiivista treenaamista 1-3 kertaa vko. Ei ole sellaista yleistä, että treenataan yksi kuukausi ja sitten lopetataan, koska "väsytään" minulla lyötyy tähän erittäin paljon motivaatiota.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 202664
- 441291
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa70947Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää138925- 45881
- 61842
- 42806
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.44795Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe165776Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis134725