Ruokavalion kustannukset ja muut vinkit

uteliasaloittamaan

Hei! Ajattelin kysy, että miten saisi mahdollisimman edullisesti syötyä ja samalla karpattua? Kun itsellä ainakin loppuu mielikuvitus ja omaan kovat ruokahalut. Myös kuidut sun muut pitäisi saada kasaan. Sen takia edulliset kun liha on kallista, mutta eivät kasviksetkaan mitään halpoja ole. Toivottavasti joku ymmärtää kysymyksen oikein. Joo ei se sekaruokavaliokaan mikään ilmainen ole, mutta tässä dietissä ei ilmeisesti tarvitse nälkää nähdä, eikä laskea kaloreita kun pysyy tietyissä ruoka-aineissa vai olenko ymmärtänyt väärin?

16

407

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • veijo987359835

      uteliasaloittamaan

      Tiedät mistä kysyä.

    • viu2viu

      Niin vähähiilaristen diettien ketjuissa yleensä keskustellaan asioista, jotka niihin liittyvät, että esitetty kysymys on esitetty aivan oikeassa paikassa. Vai eikö hissi nouse arvon veijo?

    • veijo7653765

      viu2viu

      Minkälaisen neuvon onnistuit itse antamaan???

      SUOMI24 on räkänokkien hiekkelaatikko ja sinunlaisillasihan ei ole mitää asiallista kerrottavaa.

    • VHH-lainen

      Kannattaa mennä kirjastoon ja lainata sieltä hyvä karppauskirja.. Muuta neuvoa ei mulla ole.
      Kaikki on kuitenkin yksilöllistä.

    • Karppielämäntapana

      Karppaus ei oo mikään köyhien ruokavalio,koska et voi mättää sitä halpaa paskapastaa suuhus :D myös luonto moittii,jos lihankulutus on suurta..

      Mun vinkki on se,että osta lihaa joissa on -30% lappunen,se muuttuu klo 21 -60% alennukseksi. Lappaa niitä pakkanen täyteen,sulata sitä mukaa kun syöt.

      Salaattitarpeet on kyllä kalliita,vararikkoon menee jos syö lautasellisen päivässä suositusten mukaan.

      Syö kananmunaa,sehän ei kallista oo,jos ei luonto kiinnosta. Muita vinkkeleitä mulla ei oo antaa,oon laiska kokki..mut eihän maustamattomat viilit -ja luonnonjogurtit nekään paljoo maksa?

      Olet oikeassa,karppauksessa ei nälkää nähdä ja kaloreita ei tarvitse laskea niin kauan kuin paino vielä putoaa hh ollessa minimissä.

      Pistän tähän vielä ruoka-aineet,joita itse voin syödä/syön. Mulla hh raja per 100g tuotetta on se max 5g hh. Tietty joskus menee yli. Elikkä melonit,pinaatti,salaatti,ruohosipuli,kurkku,paprika,tomaatti,kaalit,purjosipuli,lanttu,suu-rin osa juustoista,maustamaton jogurtti/viili,kermaviili,kermat(perus),öljyt,voit ja margariinit(en käytä,kun leipä kielletty). Tarkistan kaupassa aina tuotteen hht,ne vaihtelee tuotteesta riippuen.

    • veijo635987389

      Jalaa1x

      Eihän se minulle kuulu että sinun "tietosi" perustuvat pelkkiin luuloihin etkä halua päästä eroon niistä.

      Mitä halusit kertoa sieltä hoitolan hiekkalaatikolta sivun aiheeseen kuuluvasta: laihdutuksesta????

      • Jalaa1x

        Mitäs jos suksisit vittuun? Oot oikea nettisyöpä.


      • veijo763987
        Jalaa1x kirjoitti:

        Mitäs jos suksisit vittuun? Oot oikea nettisyöpä.

        Jalaa1x

        Joko selvisi kuka jalkapallojoukkueesta on isäsi??


    • Mauria

      Proteiinia saa edullisesti esim. kananmunista, tonnikalasta, kanasta , rahkasta. Juurekset esim. porkkanat on edullisia ja vihanneksia voi käyttää sesongin mukaan. Ålä unohda hedelmiä ja marjoja, ne auttaa makean nälkään ja niistä saa vitamiineja. Pasta, riisi, peruna ja leipä mahdollisimman vähiin tai kokonaan pois.

      • hpv27

        Sian ulkofile on myös edullista (21.5% proteiinia ja hinta halvimmillaan 4.95 € per kg eli proteiinikilo 23 €). Proteiinijauheet ovat halvimmillaan noin 20 €/kg. Soijapavut (2 € per kg ja 36% proteiinia) on luonnollisesti halvin proteiinin lähde.


      • öldsd
        hpv27 kirjoitti:

        Sian ulkofile on myös edullista (21.5% proteiinia ja hinta halvimmillaan 4.95 € per kg eli proteiinikilo 23 €). Proteiinijauheet ovat halvimmillaan noin 20 €/kg. Soijapavut (2 € per kg ja 36% proteiinia) on luonnollisesti halvin proteiinin lähde.

        Soijapapu 100 g:
        Hiilihydraattia 6,9 g
        Sokereita 1,6 g


      • hpv27
        öldsd kirjoitti:

        Soijapapu 100 g:
        Hiilihydraattia 6,9 g
        Sokereita 1,6 g

        Öh, onko soijapapukin karamelliä?

        Soijapapu, kuivattu:
        kuitu, kokonais- 15.7 g
        tärkkelys 4.8 g
        sokerit 5.5 g
        rasvahapot yhteensä 13.3 g
        proteiini 35.9 g

        Energiasta 11% hiilihydraatista. Lienee kyllä kielletty sianrasvakarppauspiireissä kun on kaikin puolin terveellinen eli siinä on juoksevaa kasvirasvaa, paljon proteiinia, paljon kuitua ja vähän hiilihydraattia. 200 g soijapapua sisältää suurin piirtein päivän proteiinin tarpeen mutta samalla saa tietysti noin 20 g hiilihydraattia eli noin 15% päivittäisestä minimihiilihydraatin tarpeesta (150 g).


    • HalvallaMännöö

      Edullisesti saat ruokaa s ryhmän kaupoista ja joistain muistakin klo 21.00 jälkeen alennus on silloin 60%!

      • LisääLisääLisää

        Laita vielä lehteen ilmoitus että sinne saadaan lisää ihmisiä paikalle viemään tuotteen nenän edestä.


    • hpv27

      Gluteenijauho on myös edullista. 1 kg oli 9 € kun kävin ostamassa. 80% proteiinia ja 5% hiilihydraattia.

      Maitorahkan energiasta tulee 20% hiilihydraatista joten se ei käy tiukimmille karppaajille.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4915
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3106
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1611
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1481
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1223
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1197
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1187
    Aihe