työpaikkakiusaaminen uskonnon takia

outohomma

Minusta on muutamia vuosi juoruttu työpaikalla, että olenko minä uskovainen. Tottahan minä tietenkin Taivaan Isään uskon, ja pari vuotta sitten koin voimakasta hengellistä heräämistä. Tosiaan joitain vuosia sitten eräs työpaikalla oleva henkilö näki, kun menin tavallisena sunnuntaina jumalanpalvelukseen. Ja kyllä tämä asia selvästikin levisi työpaikalla. Itse en ole puhunut (juurikaan) mitään hengellisistä ja uskonnollisista asioista työpaikalla. Olen ajatellut, että nämä asiat eivät työpaikalla kuulu, eikä oikein ole intressiä sekulaarien uskonnonvastaisten ihmisten, joita suuri osa nykyään tuntuu olevan, puhella sen kummemmin. Eikö työpaikka ole työntekoa varten ?

Olen erittäin intuitiivinen ihminen, ja olen sen huomannut ympärilläni, että minusta on tässä mielessä puhuttu. Enkä ollenkaan ole varma, että se olisi positiivistakaan. Nykyäänhän media syöttää vasemmistoliberaali-ideologiaa, ja koko älymystö on puna-vihreän ideologian läpäisemä. Kukaan todellinen nero tai uskottava tiedemies ei nyt ainakaan tunnustava kristitty voi olla (nimi- tai ehkä juuri ja juuri tapakristitty voi ehkä olla).

Kukaan ei ole ihan suoraan minulta mitään kysynyt, mutta sellaista vihjailua on ollut. Nyt pari päivää sitten eräs henkilö sanoi kahvitunnilla, että "ketkä kuuluvat kirkkoon" ja "ketkä eivät". Kirkkoon kuuluvia oli reilut puolet, tämä siis pk-seudulla. Aika outoa sekin, että tällaista aletaan puhumaan. Kuuluukohan tämäkään kellekään ? Ei ole oikein ketään sellaista luotettua ihmistä, että tästä olisi voinut kenenkään kanssa keskustella tapahtuneen jälkeen.

Itse olen todella kiinnostunut hengellisistä asioista. Työskentelen ns. tiedeuskovaisten kanssa. Laitoin viime vuonna työtyytyväisyyskeskusteluun rastin kyllä-ruutuun kysymyksen 'onko työpaikalla kiusaamista' kohdalla. Nyt ajattelin, etten tänä vuonna vastaa koko kyselyyn. Sitten joutuisi jo esimiehelle alkaa sanomaan asiasta. Tätä on aika vaikea näyttää toteen. Ja varmaan ne, jotka tällaista puhuvat, eivät edes ajattele, että tämä voisi olla "kiusaamista".

4

308

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Työpaikoillahan

      juorutaan kaikista yksityiselämän asioista, jotka eivät sinne kuulu. En osaa muuta vinkkiä antaa kuin toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Jos asia muodostuu myöhemmin ongelmaksi, kannattaa ottaa puheeksi esimiehen kanssa. Uskon Jumalaan minäkin, enkä aio sitä häpeillä.

    • vcbcvnbvbcn

      Kristitty on ihminen, joka on saanut armon tajuta syntisyytensä ja on ottanut vastaan Jeesuksen sovitustyön. Hän ymmärtää, että meistä jokaisella on vain kaksi vaihtoehtoa: ikuinen elämä taivaassa tai ikuinen tuska helvetissä. Siksi ihminen, joka nolostelee sitä, että toiset saavat tietää hänen kiinnostuksestaan uskonasioihin, ei ehkä vielä ole kristitty. Vai mitä luulet? Eikö Jeesus sanonut Raamatussa jotenkin niin, että jos me häpeämme Hänen nimeään täällä, niitä Hänkin häpeää Isänsä edessä? Ole siis rohkeasti kristitty niin että sydämenmuutostasi ei tarvitse arvailla. Harkitse laittaa seinällesi kyltti: "Jos sinua syytettäisiin kristityksi, olisiko syyttäjillä riittävästi todistusaineistoa tuomita sinut?" Pitäisi olla! Tämä neuvo on itsellenikin suunnattu. Pitäisi tuntea valtavaa hätää kadotettujen kohtalosta. Jeesus tulee pian noutamaan omansa pois vainon vuosien alta. Oletko sinä siinä joukossa, ja olenko minä?

    • hui_hai

      Voi Jeesus, eikös uskovaisten pitäisi vain kääntään toinen poski kun kiusataan eikä valittaa siitä? Itse kuuntelin kiusaamistani uudessa työryhmässä kaksi minuuttia ja ravistin kaveria sen jälkeen kraivelista sen verran pitkään että loppui, siis kiusaaminen.

    • kielillä

      Minua on kiusattu työpaikoilla. Eräs uskovainen tuli puhumaan kielillä asuntooni. Kun en kääntynyt hänen uskoonsa, hän alkoi toimimaan selkäni takana johtajan tuella. Työnantaja ja työkaverit kulkivat asunnossani. Työkaverit tekivät pilkaten ristinmerkkiä minut nähdessään. Sitä jatkui niin kauan, että ensin virkani lakkautettiin ja lopulta minut irtisanottiin. Luterilaista henkistä terrorismia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      239
      3706
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2264
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2005
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe