Miten säilyttää kristittyjen yhteys?

mitä.ajatuksia.herättää

Nummelan Lefan mainio blogi:

Jeesus rukoili uskovien puolesta, ”että he olisivat yhtä” (Joh. 17). Jeesuksen rukoileman yhteyden perusta on Jumalan rakkaus. Raamatun mukaan meidän rakkautemme toisiimme on aina seurausta Jumalan rakkaudesta meihin. ”Me rakastamme – koska Jumala on ensin rakastanut meitä” (1. Joh. 4)

Jeesuksen opetus kristittyjen välisestä yhteydestä on hyvin selkeä. Sen lähtökohtana on Jumalan sanallinen ilmoitus meille, eli Jumalan sana. Kun sana otetaan vastaan se synnyttää yhteyden. Jeesus rukoilee ”niiden puolesta jotka heidän [apostolien] sanansa kautta uskovat minuun”. Jeesus rukoilee siis myös meidän puolestamme, kun uskomme apostoliseen sanaan, eli Uuden testamentin kirjeiden opetukseen.

Uusi testamentti puhuu myös antikristillisestä, Jumalan tahdon vastaisesta yhteydestä. Mikä erottaa oikean ja väärän yhteyden toisistaan? Jumalan sana. Jeesus tekee rukouksessaan hyvin selväksi, ettei hän rukoile kaikkien puolesta. ”Maail­man puolesta minä en rukoile.” Jeesuksen mukaan maailma vihaa Jumalan sanaan sitoutuneita uskovia: ”Minä olen ilmoittanut heille sanasi, ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu.”

Mikä siis on se todellinen yhteys, jonka puolesta Jeesus rukoilee? Todellinen yhteys on Jumalan sanan mukaista yhteyttä Jeesukseen ja Jumalaan.

Jeesus rukoilee siis myös meidän puolestamme, kun uskomme apostoliseen sanaan, eli Uuden testamentin kirjeiden opetukseen.
Miten tämä yhteys säilytetään? Pysymällä Jumalan sanassa, sekä opillisesti, että elämässä. Apostoli Johanneksen mukaan meillä on yhteys keskenämme, jos me vaellamme valkeudessa. Eli jos me tunnustamme syntimme ja uskomme ne Jeesuksen tähden anteeksi. Jos ihminen vastoin Jumalan sanaa vaatii oikeutta elää synnissä, hän rikkoo kristittyjen yhteyden. Samoin kristittyjen yhteys revitään rikki, kun opetetaan Jumalan sanan vastaisesti.

Apostoli Paavali opettaa hyvin selkeästi : ”Kehotan teitä, veljet, varomaan niitä, jotka saavat aikaan eripuraisuutta ja houkuttelevat teitä luopumaan niistä opetuksista, jotka olette saaneet. Pysykää heistä erossa. Sellaiset eivät palvele meidän Herraamme Kristusta vaan omaa vatsaansa, ja kauniilla ja vakuuttavilla puheillaan he pettävät vilpittömien sydämet.” (Room. 16) ”Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä me käskemme teitä, veljet, pysymään erossa jokaisesta veljestä, joka elää kurittomasti eikä seuraa antamiamme opetuksia” (2 Tess. 3)

Uudessa testamentissa on monia vastaavanlaisia kohtia. Meidän tulee loppuun asti kilvoitella ettemme rikkoisi Jumalan sanan luomaa yhteyttä vastaan. Ettemme olisi niitä, jotka saavat aikaan eripuraisuutta houkuttelemalla ihmisiä luopumaan Uuden testamentin opetuksista. Ehtoollinen ei luo yhteyttä niiden välille, joita erottaa erilainen opetus synnistä ja evankeliumista. Jeesuksen rukouksen tähden me voimme olla yhtä Jeesuksessa ja apostolisessa sanassa. Muunlainen yhteys on itsepetosta ja valhetta.

https://www.seurakuntalainen.fi/blogit/miten-sailyttaa-kristittyjen-yhteys/

125

1352

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nähty.on.ei.kirj

Niin, olenko nyt ymmärtänyt ihan väärin mutta joskus aikaisemmin lukenut tämän Nummelan kirjoituksia niin hänellä synpatiat, herätysliikkeisiin ja karismaattisiin piireihin. Ja en tietenkään nyt tässä tarkoita hänen lähetystyötään.

• Mitä pahaa on herätysliikkeissä ja "karismaattisissa"piireissä?

• usko.vainen kirjoitti:

Mitä pahaa on herätysliikkeissä ja "karismaattisissa"piireissä?

Missä kohtaa väitin, että niissä pahaa on ? Kunhan tiedustelin, sinällään aika tuntematon tapaus vaikka muutaman aikaisemman kirjoituksen olen lukenut .

• nähty.on kirjoitti:

Missä kohtaa väitin, että niissä pahaa on ? Kunhan tiedustelin, sinällään aika tuntematon tapaus vaikka muutaman aikaisemman kirjoituksen olen lukenut .

Hyvä, ettet näe niissä pahaa. Anteeksi jos tulkitsin niin.

• kukaonsekelvollinen
        usko.vainen kirjoitti:

Mitä pahaa on herätysliikkeissä ja "karismaattisissa"piireissä?

Mitä pahaa siinä on ? Et varmaankaan hyväksy paljastamista asiasta ? Onko näillä lähetystyön tekijöillä todellakin suora yhteys taivaan valtakuntaan, voidakseen julistaa totuutta ihmisille. Jos niin olisi niin myöskin heillä olisi tarkat tiedot tulevista tapahtumista maapallon suhteen, vai arvailevatko he "omiaan" ? On helppo "LUULLA" olevansa Jeesuksen OMA, mikään ei ole sen villimpi ajatus. Sanoihan Jeesus monelle juutalaisten synagoogan jäsenille, "menkää pois minusta, en tunne teitä". Ajatella, ,Jumalan esikoiskansasta, ja sen jäsenistä Jeesus sanoi, TE pirun penikat, jotka murhasitte "APOSTOLINNE". Aika kovaa tekstiä. Ovatko meidän päiviemme "julistajat oikeutettyja julistamaan MITÄÄN", kaikessa vajavaisuudessaan menemällä Israelin kansan "APOSTOLIEN RINNALLE". .....I don't think so !

• MInä sanoisin tuohon aloitukseen aamen, jos sillä tarkoitetaan että pidetään kiinni myös sanasta silloin kun se vaatii pysymistä opillisesti oikeassa opetuksessa.

Sen takia, vaikka tunnustankin että vapaissa suunnissakin voi olla ja onkin monia oikeita kristittyjä, meidän välillä ei voi olla mitään kirkollista yhteyttä koska he eivät opeta raamatunmukaisesti sakramenteista. Pelastuksestakin heillä on se vakava erehdys että se on Jumalan ja ihmisen yhteistyötä, erilaisia "ratkaisuja" vaaditaan tekemään...

Yhteyttä voi siis olla kristillisyydessä vain totuuden synnyttämää yhteyttä, jollaista esim. yhteiskristillisyys ei ole. Raamatun ja kirkon kannalta katsottuna vapaat suunnat ovat eriseuroja ja lahkoja kun ne eivät pysy Raamatun mukaisessa opissa. Siksihän me ei vietetä samaa ehtoollistakaan eikä kastetta.

Mutta kaililla niillä jotka pysyvät totuudessa ja Kristuksen sanasa, niillä on se yhteys josta Raamattu puhuu. Sitä ei voi ihmine synnyttää eikä lisätä, se on Jumalan lapsilla!

• Viimeinen kallape varsinkin!

• Viimeinen kappale varsinkin!

• "Pelastuksestakin heillä on se vakava erehdys että se on Jumalan ja ihmisen yhteistyötä, erilaisia "ratkaisuja" vaaditaan tekemään..."

Ei, pelastus on Jumalan teko, mutta pelastuminen, pelastusprosessi on yhteistyötä Jumalan ja ihmisen välillä. Pelastusta ei tapahdu jos ihminen haluaa sanoa Jumalalle ei. Jumala ei pakota ketään pelastumaan. Ihminen voi luopua Jumalasta tietoisesti omalla valinnallaan tai tiedostamatta kun lähtee seuraamaan harhaoppeja ja -opettajia, jotka lopulta erottavat ihmisen palvelemaan saatanaa.

• Huimikähaju
        usko.vainen kirjoitti:

Viimeinen kappale varsinkin!

Täällä on taas porukka koolla. Taitavat olla asettamassa pyydyksiään, saadakseen "KALAT verkkoonsa". Meilläpäin ei uida verkkoihin. Tämä sivu "löyhkää" auringossa kypsyneelle SILLILLE, huh.

• Huimikähaju kirjoitti:

Täällä on taas porukka koolla. Taitavat olla asettamassa pyydyksiään, saadakseen "KALAT verkkoonsa". Meilläpäin ei uida verkkoihin. Tämä sivu "löyhkää" auringossa kypsyneelle SILLILLE, huh.

Pyyhkäise näyttöä välittä 😂

• Huimikähaju kirjoitti:

Pyyhkäise näyttöä välillä 😂

• hei.haloo
        usko.vainen kirjoitti:

Viimeinen kallape varsinkin!

Tietänet varmaan, että dallapee on oikea nimi tälle, jota käytitit aloituksessa " kallapee"..... ;)

-ääliö.

• hei.haloo kirjoitti:

Tietänet varmaan, että dallapee on oikea nimi tälle, jota käytitit aloituksessa " kallapee"..... ;)

-ääliö.

Hei ääliö!
        Kiitos oikeisusta. Tarkoitin tietysti kappale 😉

• Olemalla Herran edessä .

• Yksinkö???? 😳

• usko.vainen kirjoitti:

Yksinkö???? 😳

Sinulla on joku kyselyripuli.

• viidesläinen

Lefa on oikea kristitty!

• Niin, tuo on ihan kristinuskon perusasiaa mitä nykyään sanotaan fundamentalismiksi 😉

• Leif Nummela on yksi eniten kunnioittamistani viidesläisistä julkisuuden hahmoista. Yleensä kun mies astuu esiin, hän puhuu asiaa ja vieläpä Jumalan sanaa niinkuin se on kirjoitettu. Siksipä ei olekaan ihmeteltävää että kaikenlaiset kelvottomat heittiöt ja roskaväki käyvät hampainensa hänen kimppuunsa.

• EvLut kirjoitti:

Leif Nummela on yksi eniten kunnioittamistani viidesläisistä julkisuuden hahmoista. Yleensä kun mies astuu esiin, hän puhuu asiaa ja vieläpä Jumalan sanaa niinkuin se on kirjoitettu. Siksipä ei olekaan ihmeteltävää että kaikenlaiset kelvottomat heittiöt ja roskaväki käyvät hampainensa hänen kimppuunsa.

Juurikin noin, aamen!

• 69bnmdk340
        EvLut kirjoitti:

Leif Nummela on yksi eniten kunnioittamistani viidesläisistä julkisuuden hahmoista. Yleensä kun mies astuu esiin, hän puhuu asiaa ja vieläpä Jumalan sanaa niinkuin se on kirjoitettu. Siksipä ei olekaan ihmeteltävää että kaikenlaiset kelvottomat heittiöt ja roskaväki käyvät hampainensa hänen kimppuunsa.

Leif Nummela on fiksu ja asiallinen tyyppi. Osaa kirjoittaa ja puhua selkeästi. Ihailtava tyyppi ja hyvä esimerkki kaikille kristityille.

• Herätyys

Miten sellaista säilyttää, jota ei edes vielä, sitten apostolisten alkuseurakuntien, edes ole?

!Eikä ole vielä edes siitä Raamatun UT mukaisesta, Kristuksen Jeesukksen kirkkaudeksi ja kunniaksi, "maailmalle valkeudeksi ja maalle suolakksi" riittävällä tavalla eläviä ja toimivia / vaikuttavia, Hänen apostolisia seurakuntiaan rakentavasta, Kristillisyydestä / Krist. yhteydestä ja yhteistyöstä, millään tavalla kiinnostuneitakaan löytymyt.

Jeesuksen nimessä... niitä muita, tähän em. Raamatun UT mukaiseen, Krist. Rakkaus, joka ei ole kenellekään pahaksi, Hänen seurakuntiaan / sitä pelastukseksi Krist. vaihtoehoa rakentavaan Krist. yhteyteen ja yhteistyöhön kutsuttuja, ja muita tähän em. Raamatun UT mukaiseen Krist. yhteyteen ja yhteistyöhön, niillä kaikille hyväksi Krist. ehdoilla yhtymään haluavia, etsivä ja peräänkuulutteleva.

vähäinen, Totuudessa pysyvä ja siihen Jumalan Sanan (Raamatun UT) mukaisuuteenpitäytyvästi elävä, puhuva ja toimiva, tähän em. Raamatun UT mukaiseen Krist. yhteyteen ja yhteistyöhön kutsuttu, siihen näyllä armoitettu, armahdetu syntinen, palvelijansa ja seuraajansa.

• Hyväksymällä toinen toisemme.

• No mutta kyllähän sinä sen tiedät, että se ei näille "oikeille" käy

• Kfkndnen

Ketkä?

• nähty.on kirjoitti:

No mutta kyllähän sinä sen tiedät, että se ei näille "oikeille" käy

"Uusi testamentti puhuu myös antikristillisestä, Jumalan tahdon vastaisesta yhteydestä. Mikä erottaa oikean ja väärän yhteyden toisistaan? Jumalan sana. Jeesus tekee rukouksessaan hyvin selväksi, ettei hän rukoile kaikkien puolesta. ”Maail­man puolesta minä en rukoile.” Jeesuksen mukaan maailma vihaa Jumalan sanaan sitoutuneita uskovia: ”Minä olen ilmoittanut heille sanasi, ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu.”

Mikä siis on se todellinen yhteys, jonka puolesta Jeesus rukoilee? Todellinen yhteys on Jumalan sanan mukaista yhteyttä Jeesukseen ja Jumalaan."

• nähty.on kirjoitti:

No mutta kyllähän sinä sen tiedät, että se ei näille "oikeille" käy

No juu. Valitettavasti olen saman huomannut, siksi sitä yhteyttä onkin vaikea säilyttää. Miksi on niin vaikea jättää toisen uskon arviointi Jumalalle, sitä minä ihmettelen.

• Kuusenjuuret kirjoitti:

No juu. Valitettavasti olen saman huomannut, siksi sitä yhteyttä onkin vaikea säilyttää. Miksi on niin vaikea jättää toisen uskon arviointi Jumalalle, sitä minä ihmettelen.

Niin ja ajatella se on jopa siellä Raamatussa mainittu. eli sen mukaan ovat sitten valitettavasti menossa olihon sen nyt helvettiin :(

Miten oikea ja väärä voivat olla yhtä? Et taida ymmärtää mitään tuosta Nummelan kirjoituksesta 😏

• Minun ymmärtääkseni se yhteys lähtee siitä omasta asenteesta toisia kohtaan. Tai oikeastaan komentoketju on sellainen, että Jumala rakastaa minua, se saa aikaan minussa rakkautta Jumalaan .Ja Jumalan lapsena oleminen kasvattaa rakkautta perheväkeen ja rakkautta lähimmäiseen.

• nähty.on kirjoitti:

Niin ja ajatella se on jopa siellä Raamatussa mainittu. eli sen mukaan ovat sitten valitettavasti menossa olihon sen nyt helvettiin :(

Enpä osaa kyllä sanoa kenenkään menemisestä taivaaseen tai helvettiinkään, ja onneksi niin. Yritän pitää huolen omasta tilastani, että sinne taivaan puolelle sitten joskus pääsisin.

• Eerikatässämoi kirjoitti:

Minun ymmärtääkseni se yhteys lähtee siitä omasta asenteesta toisia kohtaan. Tai oikeastaan komentoketju on sellainen, että Jumala rakastaa minua, se saa aikaan minussa rakkautta Jumalaan .Ja Jumalan lapsena oleminen kasvattaa rakkautta perheväkeen ja rakkautta lähimmäiseen.

Ei vaan asenteesta Jumlan sanaa kohtaan!

Minun ymmärtääkseni se yhteys lähtee siitä omasta asenteesta toisia kohtaan. Tai oikeastaan komentoketju on sellainen, että Jumala rakastaa minua, se saa aikaan minussa rakkautta Jumalaan .Ja Jumalan lapsena oleminen kasvattaa rakkautta perheväkeen ja rakkautta lähimmäiseen.

Hyvin kirjoitettu.

Enpä osaa kyllä sanoa kenenkään menemisestä taivaaseen tai helvettiinkään, ja onneksi niin. Yritän pitää huolen omasta tilastani, että sinne taivaan puolelle sitten joskus pääsisin.

Kyllä sinä pystyt Jumalan sana Raamatun pohjalta sanomaan onko joku oikealla vai väärällä tiellä.

Hyvin kirjoitettu.

Mutta täyttä puppua 🙁

Hyvin kirjoitettu.

Olen ajatellut , että on suurta Jumalan armoa tajuta oma syntisyytensä ja keskeneräisyytensä ja samalla se, että Jumalalle kelpaa kyllä juuri siksi, että Hän katsoo meitä Kristuksen läpi. Se on auttanut minua ymmärtämään, että toisten kohdalla on samoin. Oikeastaan olen hyvin kiitollinen siitä oivalluksesta, että koska itse kelpaan keskeneräisenä, kelpaavat kaikki muutkin, eikä uskoa tarvitse suorittaa, voi olla levossa ja luottaa sanan lupauksiin ja Jumalan kaikkivaltiuteen ja haluun viedä meidät perille.

Olen ajatellut , että on suurta Jumalan armoa tajuta oma syntisyytensä ja keskeneräisyytensä ja samalla se, että Jumalalle kelpaa kyllä juuri siksi, että Hän katsoo meitä Kristuksen läpi. Se on auttanut minua ymmärtämään, että toisten kohdalla on samoin. Oikeastaan olen hyvin kiitollinen siitä oivalluksesta, että koska itse kelpaan keskeneräisenä, kelpaavat kaikki muutkin, eikä uskoa tarvitse suorittaa, voi olla levossa ja luottaa sanan lupauksiin ja Jumalan kaikkivaltiuteen ja haluun viedä meidät perille.

Tarkoitatko, että kelpaat Jumalalle tekemättä parannusta ja jatkamalla syntielämääsi?

On todella armoa, että kelpaamme keskeneräisinä, muuten olisimme pulassa. Siksikin on parempi keskittyä siihen oman tilansa tutkimiseen kuin toisten uskon arviointiin tai toisten kritisointiin, koska toisen uskon tilaa ei voi arvioida pelkän väärin luetun kirjoituksen perusteella.

On todella armoa, että kelpaamme keskeneräisinä, muuten olisimme pulassa. Siksikin on parempi keskittyä siihen oman tilansa tutkimiseen kuin toisten uskon arviointiin tai toisten kritisointiin, koska toisen uskon tilaa ei voi arvioida pelkän väärin luetun kirjoituksen perusteella.

Kyllä sitä voi arvoida samoin kuin omaansakin, Raamatun sanalla.

Niinpä. Ja kun minusta ei ole tullut itsessäni synnitöntä, paha sitä on toisiltakaan vaatia. Sehän olisi aika ylimielistäkin. Ja kun luottaa , että Jumala johdattaa minua, uskaltaa luottaa siihenkin, että Hän johdattaa myös toisia.

Niinpä. Ja kun minusta ei ole tullut itsessäni synnitöntä, paha sitä on toisiltakaan vaatia. Sehän olisi aika ylimielistäkin. Ja kun luottaa , että Jumala johdattaa minua, uskaltaa luottaa siihenkin, että Hän johdattaa myös toisia.

Keksit taas omiasi koska et tunne Jumalan sanaa.

Näin on. Välillä tosiaan tulee sellainen tunne, että kaikki eivät luota Jumalan kykyyn johdattaa meitä. Olisi hienoa, jos voisimme täälläkin keskustella kaikessa ystävällisyydessä ja osoittaa sitä yhteyttä sitä kautta. Mutta jostain syystä se usein menee siihen toisen uskon vähättelyyn tai jopa kieltämiseen. Ei sitä yhteyttä sillä tavalla synny.

Näin on. Välillä tosiaan tulee sellainen tunne, että kaikki eivät luota Jumalan kykyyn johdattaa meitä. Olisi hienoa, jos voisimme täälläkin keskustella kaikessa ystävällisyydessä ja osoittaa sitä yhteyttä sitä kautta. Mutta jostain syystä se usein menee siihen toisen uskon vähättelyyn tai jopa kieltämiseen. Ei sitä yhteyttä sillä tavalla synny.

Siinä sokea taluttaa toista sokeaa ja kivaa on 😂😂😂

• lipilaareille
        Kuusenjuuret kirjoitti:

Puhutte niin pehmoisia, että laittaisitteko myös Raamatun kohtia mihin muka nuo juttunne perustuvat.

• lipilaareille kirjoitti:

Puhutte niin pehmoisia, että laittaisitteko myös Raamatun kohtia mihin muka nuo juttunne perustuvat.

Mikä on se pehmoinen kohta, johon haluaisit Raamatun kohtia?

• lipilaareille
        Kuusenjuuret kirjoitti:

Mikä on se pehmoinen kohta, johon haluaisit Raamatun kohtia?

Kaikki mktä olet sanonut. Perustele sanomasi Raamatulla.

Yhteyttä ei tosiaan voi rakentaa yksin. Vaikka itse kokee yhteyttä veljien ja siskojen kanssa, ei se toinen välttämättä syystä tai toisesta koe sitä ja silloin ei voi juuri muuta kuin puhella Isälle siitä tilanteesta.

• lipilaareille kirjoitti:

Kaikki mktä olet sanonut. Perustele sanomasi Raamatulla.

Tarvitsetko todella Raamatun kohtia todistamaan, että Jumalalla on kyky johdattaa meitä?

• liöilaarille
        Kuusenjuuret kirjoitti:

Tarvitsetko todella Raamatun kohtia todistamaan, että Jumalalla on kyky johdattaa meitä?

Kyllä.

Yhteyttä ei tosiaan voi rakentaa yksin. Vaikka itse kokee yhteyttä veljien ja siskojen kanssa, ei se toinen välttämättä syystä tai toisesta koe sitä ja silloin ei voi juuri muuta kuin puhella Isälle siitä tilanteesta.

Totta. Yhteyteen vaaditaan vastavuoroisuutta. Joskus vaan täytyy nostaa kädet ylös ja antaa yrityksen olla. Ja jättää asia Jumalan käsiin, niin kuin kirjoitit.

• liöilaarille kirjoitti:

Kyllä.

Et siis usko, että Jumala pystyy johdattamaan meitä?

• lipilaarille
        Kuusenjuuret kirjoitti:

Totta. Yhteyteen vaaditaan vastavuoroisuutta. Joskus vaan täytyy nostaa kädet ylös ja antaa yrityksen olla. Ja jättää asia Jumalan käsiin, niin kuin kirjoitit.

Mihin Raamatun kohtaan tuo perustuu?

• lipilaarille
        Kuusenjuuret kirjoitti:

Et siis usko, että Jumala pystyy johdattamaan meitä?

Älä.jankkaa vaan laita ne Raamatun kohdat!

Jumalan kädet ovatkin ne parhaat kädet, kaikkivaltiaan kädet, Häneltä ei mikään ole salassa.

• lipilaarille kirjoitti:

Mihin Raamatun kohtaan tuo perustuu?

No tuo perustuu ihan maalaisjärkeen.

• liöeraalille
        Eerikatässämoi kirjoitti:

Jumalan kädet ovatkin ne parhaat kädet, kaikkivaltiaan kädet, Häneltä ei mikään ole salassa.

Missä Raamatussa niin sanotaan?

• PS. 91 : 1. Joka Korkeimman suojassa istuu ja Kaikkivaltiaan varjossa yöpyy,

2. se sanoo: "Herra on minun turvani ja linnani, hän on minun Jumalani, johon minä turvaan".

• lipilaarille kirjoitti:

Älä.jankkaa vaan laita ne Raamatun kohdat!

Eläpä lähe tuolle linjalle jos keskustella haluat. Koskapa Raamattu tuntuu olevan sinulle lukematon kirja, niin laitan tässä yhden kohdan:
        "Sillä tämä on Jumala, meidän Jumalamme, aina ja iankaikkisesti; hän johdattaa meitä kuolemaan asti." Psalmista 48.

• liperaalille
        Kuusenjuuret kirjoitti:

No tuo perustuu ihan maalaisjärkeen.

Eli se ei perustu Raamattuun vaan ihmisjärkeen. Sinun höpinäsi ovat pelkkää fraaseja ja itsesi pettämistä.

• liperaalille
        Kuusenjuuret kirjoitti:

Eläpä lähe tuolle linjalle jos keskustella haluat. Koskapa Raamattu tuntuu olevan sinulle lukematon kirja, niin laitan tässä yhden kohdan:
        "Sillä tämä on Jumala, meidän Jumalamme, aina ja iankaikkisesti; hän johdattaa meitä kuolemaan asti." Psalmista 48.

Et edes ymmärrä kuka tuossa puhuu ja ketä tarkoittaa.

• liperaalille kirjoitti:

Eli se ei perustu Raamattuun vaan ihmisjärkeen. Sinun höpinäsi ovat pelkkää fraaseja ja itsesi pettämistä.

Joskus keskustelussa käytetään ihan yleissivistykseenkin liittyviä asioita, kaiken ei tarvitse lukea Raamatussa. Jumala on meille luonut aivot ja antanut järkeä, kenelle mitenkin, mutta sitäkin saa käyttää. Tuskin sinäkään pelkillä Raamatun lauseilla keskustelet, et ainakaan täällä.

Et edes ymmärrä kuka tuossa puhuu ja ketä tarkoittaa.

Missä kohtaa Raamattua noin sanotaan?

• liperaalille
        Kuusenjuuret kirjoitti:

Joskus keskustelussa käytetään ihan yleissivistykseenkin liittyviä asioita, kaiken ei tarvitse lukea Raamatussa. Jumala on meille luonut aivot ja antanut järkeä, kenelle mitenkin, mutta sitäkin saa käyttää. Tuskin sinäkään pelkillä Raamatun lauseilla keskustelet, et ainakaan täällä.

Jumalan sanaa voi lukea vain Raamatusta mutta sinulle se ei kelpaa vaan puhut korvasyyhyysi. Juuri sinun kaltaisesi eksyvät ja eksyttävät.

Jumalan sanaa voi lukea vain Raamatusta mutta sinulle se ei kelpaa vaan puhut korvasyyhyysi. Juuri sinun kaltaisesi eksyvät ja eksyttävät.

Et siis usko, että Jumala pystyy meitä johdattamaan? Voisitko vastata vuorostasi sinäkin.

• liperaalillle
        Kuusenjuuret kirjoitti:

Et siis usko, että Jumala pystyy meitä johdattamaan? Voisitko vastata vuorostasi sinäkin.

Odotan Raamatun kohtia millä perustelet asian.

• Room-8: 24. Sillä toivossa me olemme pelastetut, mutta toivo, jonka näkee täyttyneen, ei ole mikään toivo; kuinka kukaan sitä toivoo, minkä näkee?
        25. Mutta jos toivomme, mitä emme näe, niin me odotamme sitä kärsivällisyydellä.
        26. Samoin myös Henki auttaa meidän heikkouttamme. Sillä me emme tiedä, mitä meidän pitää rukoileman, niinkuin rukoilla tulisi, mutta Henki itse rukoilee meidän puolestamme sanomattomilla huokauksilla.
        27. Mutta sydänten tutkija tietää, mikä Hengen mieli on, sillä Henki rukoilee Jumalan tahdon mukaan pyhien edestä.
        28. Mutta me tiedämme, että kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat, niiden, jotka hänen aivoituksensa mukaan ovat kutsutut.
        29. Sillä ne, jotka hän on edeltätuntenut, hän on myös edeltämäärännyt Poikansa kuvan kaltaisiksi, että hän olisi esikoinen monien veljien joukossa;
        30. mutta jotka hän on edeltämäärännyt, ne hän on myös kutsunut; ja jotka hän on kutsunut, ne hän on myös vanhurskauttanut; mutta jotka hän on vanhurskauttanut, ne hän on myös kirkastanut.
        31. Mitä me siis tähän sanomme? Jos Jumala on meidän puolellamme, kuka voi olla meitä vastaan?
        32. Hän, joka ei säästänyt omaa Poikaansakaan, vaan antoi hänet alttiiksi kaikkien meidän edestämme, kuinka hän ei lahjoittaisi meille kaikkea muutakin hänen kanssansa?
        33. Kuka voi syyttää Jumalan valittuja? Jumala on se, joka vanhurskauttaa.
        34. Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme.
        35. Kuka voi meidät erottaa Kristuksen rakkaudesta? Tuskako, vai ahdistus, vai vaino, vai nälkä, vai alastomuus, vai vaara, vai miekka?
        36. Niinkuin kirjoitettu on: "Sinun tähtesi meitä surmataan kaiken päivää; meitä pidetään teuraslampaina".
        37. Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton hänen kauttansa, joka meitä on rakastanut.
        38. Sillä minä olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, ei enkelit eikä henkivallat, ei nykyiset eikä tulevaiset, ei voimat,
        39. ei korkeus eikä syvyys, eikä mikään muu luotu voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.

• liperaalillle kirjoitti:

Odotan Raamatun kohtia millä perustelet asian.

Ok. Jos et Jumalan johdatukseen usko, niin mietinpä vaan kuka eksyy ja eksyttää.

• liperaalille

Room-8: 24. Sillä toivossa me olemme pelastetut, mutta toivo, jonka näkee täyttyneen, ei ole mikään toivo; kuinka kukaan sitä toivoo, minkä näkee?
        25. Mutta jos toivomme, mitä emme näe, niin me odotamme sitä kärsivällisyydellä.
        26. Samoin myös Henki auttaa meidän heikkouttamme. Sillä me emme tiedä, mitä meidän pitää rukoileman, niinkuin rukoilla tulisi, mutta Henki itse rukoilee meidän puolestamme sanomattomilla huokauksilla.
        27. Mutta sydänten tutkija tietää, mikä Hengen mieli on, sillä Henki rukoilee Jumalan tahdon mukaan pyhien edestä.
        28. Mutta me tiedämme, että kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat, niiden, jotka hänen aivoituksensa mukaan ovat kutsutut.
        29. Sillä ne, jotka hän on edeltätuntenut, hän on myös edeltämäärännyt Poikansa kuvan kaltaisiksi, että hän olisi esikoinen monien veljien joukossa;
        30. mutta jotka hän on edeltämäärännyt, ne hän on myös kutsunut; ja jotka hän on kutsunut, ne hän on myös vanhurskauttanut; mutta jotka hän on vanhurskauttanut, ne hän on myös kirkastanut.
        31. Mitä me siis tähän sanomme? Jos Jumala on meidän puolellamme, kuka voi olla meitä vastaan?
        32. Hän, joka ei säästänyt omaa Poikaansakaan, vaan antoi hänet alttiiksi kaikkien meidän edestämme, kuinka hän ei lahjoittaisi meille kaikkea muutakin hänen kanssansa?
        33. Kuka voi syyttää Jumalan valittuja? Jumala on se, joka vanhurskauttaa.
        34. Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme.
        35. Kuka voi meidät erottaa Kristuksen rakkaudesta? Tuskako, vai ahdistus, vai vaino, vai nälkä, vai alastomuus, vai vaara, vai miekka?
        36. Niinkuin kirjoitettu on: "Sinun tähtesi meitä surmataan kaiken päivää; meitä pidetään teuraslampaina".
        37. Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton hänen kauttansa, joka meitä on rakastanut.
        38. Sillä minä olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, ei enkelit eikä henkivallat, ei nykyiset eikä tulevaiset, ei voimat,
        39. ei korkeus eikä syvyys, eikä mikään muu luotu voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.

Mitä tällä postauksellasi tahdot sanoa?

Mitä tällä postauksellasi tahdot sanoa?

Etkö osaa lukea??

• liperaalille
        Kuusenjuuret kirjoitti:

Ok. Jos et Jumalan johdatukseen usko, niin mietinpä vaan kuka eksyy ja eksyttää.

Kysymys ei ole minun uskostani vaan siitä mihin Raamatun kohtiin sinä puheesi perustat.

• liperaalille

Etkö osaa lukea??

Osaan. Mutta mitä sinä sillä tahdot sanoa, mihin se liittyy ja miten?

Kysymys ei ole minun uskostani vaan siitä mihin Raamatun kohtiin sinä puheesi perustat.

Ei. Kyllä kysymys on nyt nimenomaan sinun uskostasi kun niin kiivaasti vaadit Raamatun kohtia asian tueksi ja asetat sen eksytykseksi.

Osaan. Mutta mitä sinä sillä tahdot sanoa, mihin se liittyy ja miten?

Tarkoitatko, että mitä Jumala haluaa sanassaan sanoa? Sehän lukee tuossa aika selvästi.

Etkö osaa lukea??

Lukeminen ja ymmärtäminen taitavat olla hieman eri asioita. :)

• liperaalile
        Kuusenjuuret kirjoitti:

Ei. Kyllä kysymys on nyt nimenomaan sinun uskostasi kun niin kiivaasti vaadit Raamatun kohtia asian tueksi ja asetat sen eksytykseksi.

Laita ne Raamatun kohdat mihin perustat puheesi.

• liperaalille
        Kuusenjuuret kirjoitti:

Vielä helpompaa on postata ymmärtämättä mitä postaa.

• liperaalile kirjoitti:

Laita ne Raamatun kohdat mihin perustat puheesi.

Jos et usko Jumalan johdatukseen, niin turhaapa taitaa olla sinulle niitä kohtia laittaa. Suosittelen sinulle kuitenkin Raamatun sanaan tutustumista.

• liperaalille

Tarkoitatko, että mitä Jumala haluaa sanassaan sanoa? Sehän lukee tuossa aika selvästi.

Mutta mitä sinä sillä tahdot sanoa, mihin se liittyy ja miten?

• liperaalille
        Kuusenjuuret kirjoitti:

Jos et usko Jumalan johdatukseen, niin turhaapa taitaa olla sinulle niitä kohtia laittaa. Suosittelen sinulle kuitenkin Raamatun sanaan tutustumista.

Tutustuta sinä minut Raamatun sanaan missä puhutaan tuosta mainistemastasi johdatuksesta.

Niin taitavat olla. Raamatun sana on niin ja amen, paitsi silloin kun se ei sitä näköjään ole...joidenkin mielestä.

• liperaalille

Niin taitavat olla. Raamatun sana on niin ja amen, paitsi silloin kun se ei sitä näköjään ole...joidenkin mielestä.

Olet pelkkä fraasikone joka ei ymmärrä edes mitä postaa ja miksi.

Olet pelkkä fraasikone joka ei ymmärrä edes mitä postaa ja miksi.

Kuule, jos sinä et ymmärrä Jumalan sanaa, niin kannattaa kääntyä Jumalan puoleen ja kysyä mitä Hän sanallaan on tarkoittanut.

• liperaalille

Kuule, jos sinä et ymmärrä Jumalan sanaa, niin kannattaa kääntyä Jumalan puoleen ja kysyä mitä Hän sanallaan on tarkoittanut.

Vastaa sinä nyt vain omat puheesi ja kerro mitä sinä tuolla postauksellasi tahdot sanoa, mihin se liittyy.

Tutustuta sinä minut Raamatun sanaan missä puhutaan tuosta mainistemastasi johdatuksesta.

Ei se sinua kiinnosta ja jos kiinnostaa, niin lue Raamattua. Sieltä se löytyy, joskus sen ilmaisemiseen käytetään muitakin sanoja. Sinä selvästikin haluat vain saada minut kiinni jostain, josta voit sitten ilkkua tms.

• liperaalille
        Kuusenjuuret kirjoitti:

Ei se sinua kiinnosta ja jos kiinnostaa, niin lue Raamattua. Sieltä se löytyy, joskus sen ilmaisemiseen käytetään muitakin sanoja. Sinä selvästikin haluat vain saada minut kiinni jostain, josta voit sitten ilkkua tms.

Laita ne Raamatun kohdat joihin puheesi johdatukseta perustuu.

Vastaa sinä nyt vain omat puheesi ja kerro mitä sinä tuolla postauksellasi tahdot sanoa, mihin se liittyy.

Jumalan sana liittyy uskovan elämään. Se on uskon perusopas ja sinunkin kannattaa sitä lukea.

Pikkusen tässä on jankuttamisen makua joiltain osin tässä keskustelussa :)
        Minä taidan lähteä nukkumaan. Hyvää yötä Kuusenjuuret ja kiitos keskustelusta.

• liperaalille

Jumalan sana liittyy uskovan elämään. Se on uskon perusopas ja sinunkin kannattaa sitä lukea.

Älä sitten jankuta vaan vastaa sinä nyt vain omat puheesi ja kerro mitä sinä tuolla postauksellasi tahdot sanoa, mihin se liittyy.

• liperaalille

Mikä on uskon perusasia?

Laita ne Raamatun kohdat joihin puheesi johdatukseta perustuu.

Hyvää yötä sinulle. Yhteys välillämme taitaa nyt katketa.

• naurattaa.taaas

Olette te huvittavia pellejä! Lipilaarit leikkii uskovaisia ;););)

• naurattaa.taaas

Olette te huvittavia pellejä! Lipilaarit leikkii uskovaisia ;););)

Vähän samaa ajattelin itsekin. Hyvää yötä.

• naurattaa.taaas
        Kuusenjuuret kirjoitti:

Vähän samaa ajattelin itsekin. Hyvää yötä.

Huomenna sitten taas leikitte uskovaisia ;););)

• mdmdmdn
        naurattaa.taaas kirjoitti:

Huomenna sitten taas leikitte uskovaisia ;););)

Naurettava kaksikko!

• mdmdmdn kirjoitti:

Naurettava kaksikko!

Liberaaleilla on oma oppi joka ei perustu Raamattun 😏

• Tämä rönsy onkin aika hyvä esimerkki yhteyden rakentumisesta. ... .. . ... tai sen esteistä

Tämä rönsy onkin aika hyvä esimerkki yhteyden rakentumisesta. ... .. . ... tai sen esteistä

Niin on. Esteistä varsinkin. Paremmin yhteys ja keskustelu sujuisi, jos erimielisyyksistä huolimatta voitaisiin kunnioittaa toisen mielipiteitä ja käyttäytyä asiallisesti. Kaikki sitä eivät ilmeisesti tajua.

• warum.why
        Kuusenjuuret kirjoitti:

Hyvää yötä sinulle. Yhteys välillämme taitaa nyt katketa.

Miksi sinä ja eerikatässämoi vastaatte usko.vaisen provoihin ?
        Nyt käyttää nimimerkkiä lipilaarille, sekin välillä väärin, kun tekee noita onnettomia kirjoitusvirheitään jatkuvasti.
        Sama on hymiöiden käytön kanssa, ei tajua sivupersoonia käyttäessään, että käyttää niitä myös rekatussa, usko.vainen.

Olen jo kahdesti ilmoittanut tämän häirikön ylläpidolle, tämä on johtanut siihen, että kirjoitukseni, joilla todistan tuon häirikön käytöstä, poistetaan ja tuon häirikön kirjoitukset saavat jäädä ?
        Tämä johtuu luullakseni siitä, että usko.vainen on rekannut yhden tai useamman nimimerkin ja noilla yhteensä saa poistot hoidettua, todella kierosta ihmisestä on kyse.
        Mielestäni ei ole kristitty, koska yksikään Jeesuksen seuraaja ei esiinny tuolla tavalla, jolla hän täällä esiintyy.

• warum.why kirjoitti:

Nyt käyttää nimimerkkiä lipilaarille, sekin välillä väärin, kun tekee noita onnettomia kirjoitusvirheitään jatkuvasti.
        Sama on hymiöiden käytön kanssa, ei tajua sivupersoonia käyttäessään, että käyttää niitä myös rekatussa, usko.vainen.

Olen jo kahdesti ilmoittanut tämän häirikön ylläpidolle, tämä on johtanut siihen, että kirjoitukseni, joilla todistan tuon häirikön käytöstä, poistetaan ja tuon häirikön kirjoitukset saavat jäädä ?
        Tämä johtuu luullakseni siitä, että usko.vainen on rekannut yhden tai useamman nimimerkin ja noilla yhteensä saa poistot hoidettua, todella kierosta ihmisestä on kyse.
        Mielestäni ei ole kristitty, koska yksikään Jeesuksen seuraaja ei esiinny tuolla tavalla, jolla hän täällä esiintyy.

Minä en tiedä, onko tuo jonka kanssa tässä ketjussa keskustelin, usko.vainen vai ei. Kovin saman tyylinen kyllä on, mutta en voi olla varma. Usko.vaiselle en ole tässäkään ketjussa vastannut. Minä olen tullut tänne keskustelemaan ja niin kauan kuin keskustelu pysyy suunnilleen asiassa tai asiallisena, olen valmis keskustelemaan, mutta kun se alkaa mennä jankuttamiseksi, käskyttämiseksi tai minun väheksymiseksi, niin lopettelen.

Meitä kristittyjä on niin moneksi, toisille huijaaminen ja häiriköinti sopii paremmin kuin toisille. Kieltämättä välillä ihmetyttää se käytös.

• warum.why kirjoitti:

Jaahas, ja nyt olet taas uudella nilklläsi minua syyttämässä😂
        Laitappas nyt niitä todisteta ja lopeta suo sairaanloinen valehtelemksesi edes siksi aikaa, jookos? 🤗

• warum.why
        Kuusenjuuret kirjoitti:

Minä en tiedä, onko tuo jonka kanssa tässä ketjussa keskustelin, usko.vainen vai ei. Kovin saman tyylinen kyllä on, mutta en voi olla varma. Usko.vaiselle en ole tässäkään ketjussa vastannut. Minä olen tullut tänne keskustelemaan ja niin kauan kuin keskustelu pysyy suunnilleen asiassa tai asiallisena, olen valmis keskustelemaan, mutta kun se alkaa mennä jankuttamiseksi, käskyttämiseksi tai minun väheksymiseksi, niin lopettelen.

Meitä kristittyjä on niin moneksi, toisille huijaaminen ja häiriköinti sopii paremmin kuin toisille. Kieltämättä välillä ihmetyttää se käytös.

Juuri noilla edelläkuvvamilla tavoilla, olen jokseenkin varma, että kyseessä on juurikin usko.vainen.

Minustakin olisi hedelmällisempää keskustella, eikä jankuttaa yhden lauseen "onlainerin" kanssa ja vaikka ei vastaisikaan hänelle, pystyy kyllä kiitettävällä tavalla häiritsemään sitä.

Meitä kristittyjä varmasti on monenlaisia, mutta herjaajaksi ei kristitty mielestäni voi pystyä.
        Tästä olen täysin varma, "hedelmistään puu tunnetaan".

• warum.why kirjoitti:

Juuri noilla edelläkuvvamilla tavoilla, olen jokseenkin varma, että kyseessä on juurikin usko.vainen.

Minustakin olisi hedelmällisempää keskustella, eikä jankuttaa yhden lauseen "onlainerin" kanssa ja vaikka ei vastaisikaan hänelle, pystyy kyllä kiitettävällä tavalla häiritsemään sitä.

Meitä kristittyjä varmasti on monenlaisia, mutta herjaajaksi ei kristitty mielestäni voi pystyä.

Onko maaninen vaiheesi taas menossa😂.

• warum.why kirjoitti:

Kyllä, hedelmistään puu tunnetaan.

Kyllä, hedelmistään puu tunnetaan.

Hedelmistäpä hyvinkin.

• homottajalle

Hedelmistäpä hyvinkin.

Sinun hedelmäsi on homotus.

• aseisiinVeljet
        usko.vainen kirjoitti:

Jaahas, ja nyt olet taas uudella nilklläsi minua syyttämässä😂
        Laitappas nyt niitä todisteta ja lopeta suo sairaanloinen valehtelemksesi edes siksi aikaa, jookos? 🤗

Heheheh, jälleen "Kristityt riitelevät keskenään" ? Nyt kaikki kristityt liittykää yhteen, ja hyökätkää Venäjää vastaan, koska sinne pitää levitettävän teidän kristillistä oppianne.

• Sorry itelles 😂

• aseisiinVeljet kirjoitti:

Heheheh, jälleen "Kristityt riitelevät keskenään" ? Nyt kaikki kristityt liittykää yhteen, ja hyökätkää Venäjää vastaan, koska sinne pitää levitettävän teidän kristillistä oppianne.

Evankelimia viedään mm. Venäjälle koko ajan 😉

Pyydät (käsket) minua laittamaan sinulle Raamatun kohtia, jossa kerrotaan Jumalan johdatuksesta. Olen yhden kohdan laittanut ja Eerika laittoi toisen, mutta sinä et ilmeisesti joko lukenut niitä tai et halunnut ymmärtää.

Raamattu on lähes kokonaan Jumalan johdatusta, Hän johdattaa meitä sanansa kautta. Siksi on vähän hankala yksittäisiä kohtia alkaa postailla, varsinkin kun sinä ilmeisesti haluat nähdä siinä nimenomaan sanan johdatus, etkä ymmärrä (tai et halua olla ymmärtävinäsi) kokonaisuutta. Kun teet ratkaisuja elämässäsi, niin uskovana (en tosin tiedä, oletko uskova vai et, mutta oletetaan nyt niin) varmaan haet johdatusta niihin Jumalan sanasta? Ehkä jopa rukoilet Jumalalta johdatusta?

Vanhassa Testamentissa on paljon esimerkkejä johdatuksesta, mutta jos haluat Raamatun paikkoja, niin voit aloittaa vaikkapa evankeliumeista, käskyt ovat myös hyvä esimerkki johdatuksesta. Mutta muista lukea ajatuksen kanssa niin asia ehkä avautuu paremmin.

Daavidin virsi. Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu. Viheriäisille niityille hän vie minut lepäämään; virvoittavien vetten tykö hän minut johdattaa. Hän virvoittaa minun sieluni. Hän ohjaa minut oikealle tielle nimensä tähden. Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en minä pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet minun kanssani; sinun vitsasi ja sauvasi minua lohduttavat. Sinä valmistat minulle pöydän minun vihollisteni silmien eteen. Sinä voitelet minun pääni öljyllä; minun maljani on ylitsevuotavainen. Sula hyvyys ja laupeus seuraavat minua kaiken elinaikani; ja minä saan asua Herran huoneessa päivieni loppuun asti. –Psalmi 23.

• Jumalan johdatus on asia ,joka toteutuu joka päivä. Hän on luvannut meitä johdattaa ja Hän pitää lupauksensa. Jumala vaikuttaa tahtomista ja tekemistä, mitä se on muuta kuin johdattamista? lampaat tuntevat Paimenen äänen ja seuraavat sitä, eikö se ole johdattamista?

Jumalan johdatus on asia ,joka toteutuu joka päivä. Hän on luvannut meitä johdattaa ja Hän pitää lupauksensa. Jumala vaikuttaa tahtomista ja tekemistä, mitä se on muuta kuin johdattamista? lampaat tuntevat Paimenen äänen ja seuraavat sitä, eikö se ole johdattamista?

Noin minäkin sen näkisin.

Noin minäkin sen näkisin.

Uskohan on kokonaisvaltainen asia, ei jotain, joka riisutaan välillä pois. Sitä elää joko uskoen tai sitten ei-uskoen.
        Uskovahan on Isän käden alla aamusta iltaan ja yöstä aamuun.
        PS.139: 2. Istunpa minä tahi nousen, sinä sen tiedät; sinä ymmärrät minun ajatukseni kaukaa.
        3. Käynpä tahi makaan, sinä sen havaitset, ja kaikki minun tieni ovat sinulle tutut.
        4. Sillä, katso, ei ole sanaa minun kielelläni, jota sinä, Herra, et täysin tunne.
        5. Sinä olet saartanut minut edestä ja takaa ja laskenut kätesi minun päälleni.
        6. Senkaltainen tieto on minulle ylen ihmeellinen, ylen korkea käsittääkseni sen.
        7. Minne minä voisin mennä, kussa ei sinun Henkesi olisi, minne paeta sinun kasvojesi edestä?
        8. Jos minä taivaaseen nousisin, niin sinä olet siellä; jos minä tuonelaan vuoteeni tekisin, niin katso, sinä olet siellä.
        9. Jos minä kohoaisin aamuruskon siivillä ja asettuisin asumaan meren ääriin,
        10. sielläkin sinun kätesi minua taluttaisi, sinun oikea kätesi tarttuisi minuun.
        11. Ja jos minä sanoisin: "Peittäköön minut pimeys, ja valkeus minun ympärilläni tulkoon yöksi",
        12. niin ei pimeyskään olisi sinulle pimeä: yö valaisisi niinkuin päivä, pimeys olisi niinkuin valkeus.

Uskohan on kokonaisvaltainen asia, ei jotain, joka riisutaan välillä pois. Sitä elää joko uskoen tai sitten ei-uskoen.
        Uskovahan on Isän käden alla aamusta iltaan ja yöstä aamuun.
        PS.139: 2. Istunpa minä tahi nousen, sinä sen tiedät; sinä ymmärrät minun ajatukseni kaukaa.
        3. Käynpä tahi makaan, sinä sen havaitset, ja kaikki minun tieni ovat sinulle tutut.
        4. Sillä, katso, ei ole sanaa minun kielelläni, jota sinä, Herra, et täysin tunne.
        5. Sinä olet saartanut minut edestä ja takaa ja laskenut kätesi minun päälleni.
        6. Senkaltainen tieto on minulle ylen ihmeellinen, ylen korkea käsittääkseni sen.
        7. Minne minä voisin mennä, kussa ei sinun Henkesi olisi, minne paeta sinun kasvojesi edestä?
        8. Jos minä taivaaseen nousisin, niin sinä olet siellä; jos minä tuonelaan vuoteeni tekisin, niin katso, sinä olet siellä.
        9. Jos minä kohoaisin aamuruskon siivillä ja asettuisin asumaan meren ääriin,
        10. sielläkin sinun kätesi minua taluttaisi, sinun oikea kätesi tarttuisi minuun.
        11. Ja jos minä sanoisin: "Peittäköön minut pimeys, ja valkeus minun ympärilläni tulkoon yöksi",
        12. niin ei pimeyskään olisi sinulle pimeä: yö valaisisi niinkuin päivä, pimeys olisi niinkuin valkeus.

Niin on. Johdatusta voi toki olla seuraamattakin, eihän Jumala pakota meitä mihinkään. Hieno psalmi tuo laittamasi.

Niin on. Johdatusta voi toki olla seuraamattakin, eihän Jumala pakota meitä mihinkään. Hieno psalmi tuo laittamasi.

Ihan totta on, ettei johdatusta tarvitse seurata, ellei tahdo. Toisaalta on turvallista luottaa siihen, että Jumala on aina valmiina, eikä hän torku.

Ihan totta on, ettei johdatusta tarvitse seurata, ellei tahdo. Toisaalta on turvallista luottaa siihen, että Jumala on aina valmiina, eikä hän torku.

Ihana ajatus.

Tämä rönsy onkin aika hyvä esimerkki yhteyden rakentumisesta. ... .. . ... tai sen esteistä

"Tämä rönsy onkin aika hyvä esimerkki yhteyden rakentumisesta. ... .. . ... tai sen esteistä "

Todellakin. On omasta itsestä kiinni rakentaako vai repiikö.

Mutta hieno oli tuo keskustelu johdatuksesta! Kiitos.

• mummomuori kirjoitti:

"Tämä rönsy onkin aika hyvä esimerkki yhteyden rakentumisesta. ... .. . ... tai sen esteistä "

Todellakin. On omasta itsestä kiinni rakentaako vai repiikö.

Mutta hieno oli tuo keskustelu johdatuksesta! Kiitos.

Pitääkö sinun mielestäsi konservatiivien luopua Raamatun sanasta ja olla samaa pataa teidän liberaalien kanssa?

• Raamatuntotuus

Usko Jeesukseen ja sapatin vietto yhdistää todelliset Jumalan lapset toisiinsa eri puolilla maailmaa. Ilman Jeesusta ja sapattia ei ole todellista yhteyttä totuudesa eikä rakkaudessa.

• eikullitettujaIKONIA

On vain yksi muistotilaisuus, kaikki muut "kissan ristiäiset ovat turhia kirkollisia menoja". Sanovat niitä "hartauden edistämiseksi" ? Tosi-Kristitty ei tarvitse mitään muotomenoja ollakseen tietoinen häneen kohdistetuista vaatimuksista. Ei ristin merkkejä, eikä muutakaan "ikonia".

• kuusijaeerika

Missä palstan satutädit luuraa?

• Tässä ketjussa tulee aika hyvin esiin se, miten ollaan valmiita sulkemaan pois muita kristittyjä. Kun otetaan valmiiksi asenne, vain minun näkemykseni on se "ainoa" ja "oikea", ja tarkkaillaan koko ajan sitä, kuka vähänkään poikkeaa siitä, suljetaan se yhteys, mihin meidän oikeastaan pitäisi pyrkiä.

• Niin se pitää ollakin kuten Nummela kirjoitti

"Ehtoollinen ei luo yhteyttä niiden välille, joita erottaa erilainen opetus synnistä ja evankeliumista. Jeesuksen rukouksen tähden me voimme olla yhtä Jeesuksessa ja apostolisessa sanassa. Muunlainen yhteys on itsepetosta ja valhetta."

• totisesti.näin
        usko.vainen kirjoitti:

Niin se pitää ollakin kuten Nummela kirjoitti

"Ehtoollinen ei luo yhteyttä niiden välille, joita erottaa erilainen opetus synnistä ja evankeliumista. Jeesuksen rukouksen tähden me voimme olla yhtä Jeesuksessa ja apostolisessa sanassa. Muunlainen yhteys on itsepetosta ja valhetta."

Aamen!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      183
      5272
    2. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      169
      1661
    3. Vihjeitä kaivatusta

Mitkä numerot liittyy sun kaivattuun? Osa puhelinnumeroa, kengännumero tai vaikka asuinpaikan koordinaatit (😊)
      Ikävä
      66
      1477
    4. Rakas mussukka

anna joku merkki itsestäsi. Pyydän.
      Ikävä
      69
      1018
    5. Mira Luoti, Vain Elämää

kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?
      Maailman menoa
      6
      827
    6. Lieksa missä syy?

Kun viranhaltijat irtisanoutuu tehtävistä? Museonjohtaja irtisanoutunut. Sivistysjohtaja lähtökuopissa ja Lieksan Kiinte
      Lieksa
      124
      817
    7. Niin pettynyt

Olen suhun ja siihen ettet koskaan kohdannut reilusti
      Ikävä
      57
      804
    8. Martina Jeopardyssa

Telkusta tulee mainos ohjelmasta, missä vilahtaa Martina. Ai vitsi odotan sitä jaksoa, missä Martina on. Pääsee taas näy
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      788
    9. En olisi uskonut et

Suhun tutustuminen toisi elämään näin synkän varjon. Surullista kun luulee löytävänsä rakkautta ja saa vain pahaa.
      Ikävä
      66
      759
    10. miehelle naiselta

Monen naisen kanssa olet lempinyt, mutta mua et saanutkaan 😉
      Ikävä
      76
      751
    Aihe