50v on liian vanha opiskeluun

Mielestäni

Täytin 52 ja meitä irtisanottiin 5työntekijää joista minä yksi. Nyt en löydä töitä, kun olin vain yhdessä työpaikassa kaikki työvuodet tähän asti! Ei olisi ollut jörkeä vakhtaa työpaikkaa ja firma vaikutti vakaalta ettei tylt tule koskaan loppumaan! Siinä uskossa olin myös minä! Nyt olen työtön jo kolmatta vuotta ja pelkällä peruspäivärahalla! Nyt neuvotaan opiskelemaan uusi ammatti! Siinä ei ole mitään järkeä alkaa lukemaan 3vuotta. Syy se, etten usko enää työllistyvän koskaan, vaikka haluaisin! Jos opiskelisin tulisi se olla satavarma ala ja heti koulun päätyttyä saada ammatti ja niin tuskin tulisi käymään! Täyttäisi jo 55 ja eläkepäivät lähestyisi ja vaivoja löytyy vaikka muille jakaa. Mitä siis voisi tehdä? Ei mitään! Ainoa pelastus olisi perustulo!!!! Kuka mukamas palkkaisi 55v vajaakuntoisen vastavalmistuneen?

20

648

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PieniPiruVasempaan

Eläkeikäsi on jossain 67 vuoden nurkillä, joten ehdit hyvin käyttää pari vuotta opiskeluun. Jos olisit tehnyt sen kolme vuotta sitten, olisit ollut jo vuoden töissä.

Ensin sinun pitää laittaa asenteesi kuntoon, se on vaikeampi juttu.

• IkäEiOleSairaus

Vajaakuntoista ei palkkaa kukaan, olkoon minkä ikäinen tahansa. Osa 5 kymppisistä on loistokunnossa.

• opiskelijaukko

Opiskelua tukevaa työttömyysetuutta voi saada enintään 24 kuukautta opintokokonaisuutta kohden, eli joudut ottamaan opintolainaa viimeistä opiskeluvuotta varten.
      3:n vuoden jälkeen olet edelleen todennäköisesti työtön ja veloissa, valitettavasti.
      Ei aloittajan asenteessa vikaa ole, vaikka opiskelu on aina hyödyllistä, töitä tuskin löytyy yli 50- vuotiaille uuden ammatin opiskelleille.

• asenteeton

Aikuisopiskelussa koulu ei kestä kolmea vuotta. Ei tartte ottaa mitään opintolainaa.

• turhaa_opiskelin

Minä opiskelin uuteen ammattiin ja täytin, kun valmistuin 52v ja vielä kertaakaan en ole päässyt, kuin pariin haastatteluun ja siinä kaikki. Kyllä aloittaja on niin oikeassa, kuin olla voi. Opiskeli tai ei niin työpaikkaa ei enää viiskymppisenä irtoa, ellei ole aivan älytön tuuri tai sukulaisuhteita työnantajiin!

• painajainen-suomi

Turhaa hommaa opiskella yli 50:nä tutkintoa, mikä ei johda pysyvään työpaikkaan.

Suomi on täysin ryssitty valtio ja epäonnistunut paskamaa, miksi en sitä olisi ikinä uskonut muuttuvan mutta 100 vee ja täyttä paskaa kansalle mutta samalla herroille satumaiset tulot ja olosuhteet, eiköhän viiveellä kansa herää ja ala muiluttamaan herra paskasakkiaan.

Suomi ei ole enää kansaa varten vaan pientä vähemmistöä eli herroja varten.

• sinuakinvarten

Miksi et sitten rupea herraksi?

• maahan.makaamaanko

Johtipa pysyvään tai tilapäiseen, niin tilapäisestäkin kertyy eläkettä. Minulla on niin monta tuttua, jotka ovat päässeet töihin yli 50-vuotiaina, että olen menettänyt uskoni tuohon hokemaan, että yli 50-vuotias ei voisi saada työtä. Eikä millään suhteilla vaan ihan rehellisesti olemalla oma itsensä. Koulutukset ovat kyllä hankkineet.
        Kun tarpeeksi jankuttaa itselleen, että yli 50-vuotiasta ei oteta töihin, niin ei kyllä otetakaan. Jotkut aloittavat jankutuksen jo nelikymppisinä. Kuka haluaisi sellaisen ihmisen töihin, joka ei usko edes itseensä.

• maassa-maataan

Mikään yksittäistapaus tai pari tuttua on työllistynyt, ei todellakaan ole mikjään fakta yleisesti siitä että töitä löytyy yli 50 vuotiaalle.

Propagandaa koko juttu, opettajille kyllä riittää töitä kun kurssit saadaan täyteen ja määrärahat käytettyä sekä 50:nen opiskelija ilmaiseen työhön kurssien aikana ja on poissa työttömyystilastoista.

• oppia-ikä-kaikki

Maa on nyt niin sohjossa, että ei ole varmaan kiva maata maassa. Koulussa on lämmintä ja mukavaa. Ruokakin on hyvää. Miksi mennä pelkälle kurssille, koulu sen olla pitää.

• voivit

Suomessa irtisanominen on liian helppoa. Meidän politiikot ei pidä yhtään huolta omista työntekijöistä ja työpaikoista. Hoetaan vain glopalisaatiota niin lujaa, että tekaritkin lonksuu eikä huomata, että muuthan meidän työpaikat viekin ja kiljuen. Me olemme vain yksi kaupungonosa suurkaupungeista ja pösilöjen mukaan meidän pitää ajatella maailmanlaajuista glopalisaatiota.

• Lukenut

Mä luin ja pänttösin, kun täytin 50! Nyt olen 59v ja yhtäkään työpaikkaa en ole saanut sen lukemisen jälkeen! On jopa sanoneet pari vuotta sitten, että olisi kannattanut lukea toista ammattia! Kysyin, että mikähän se varma ammatti lukemisen jälkeen olisi ollut? Niin vadtauksena on saanut vain silmien pyöritystä! Aloittaja on täysin oikeassa!!!

• turhaaopiskelin

Opiskelin innokkaasti ja kun valmistuin oli se kaikki turhaa. Täytin 52v nyt olen 58 ei auttanut opiskelu yhtään mitään!!!

• ihmeellistä

Olisitte opiskelleet alalle, jolla voi toimia vaikka yrittäjänä marisijat.

• Hikinuori

50 v on liian vanha eläkkeelle.

• NäinSeMeneeJuu

Turussa kaikki laitetaan opiskelemaan talousalaa. Vuosi kpulua ja vuodeksi harjoittelun nimissä ilmaiseksi työntekijäksi. Valmistuttua palkkatöitä ei ole. Ilmaiset harjoittelijaopiskelijat täyttävät kaikki paikat.

• Oikeasssolet

Järkevää realismia.
      Olisi harhaista kuvitella ja luulla jotain muuta.

• Mukavaaopiskella

Hui hai, kyllä kannattaa opiskella ja aikuisena opiskeluajan pystyy puolittamaan ja kun vielä valitsee monimuoto-opiskelun ei tarvitse juuri fyysisesti olla paikalla koulutuspaikassa, etänä opiskellaan kotoa käsin, ei aikaisia aamuherätyksiäkään, ihan kiva. ansiosidonnaisella opiskellaan ja vielä tulee kulukorvaukset ja pv-rahakorotukset päälle unohtamatta ilmaista lounasta, ei paha. Ihan helppoa kauraa tuo opiskelu aikuisena on, kun kaikki muut palikat elämässä on jo kunnossa.

• mulukkupää

totta kaikki

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      30
      5792
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      14
      4364
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3237
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      52
      2951
    5. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      339
      1549
    6. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1338
    7. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      62
      1276
    8. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      232
      1206
    9. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1169
    10. Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.

Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul
      Maailman menoa
      401
      1161
    Aihe