Kenkien koko ei vastaa enää numeroita.

kokeiltava888

Eli nykyään ei kenkien koko enää vastaa numeroita, se on lähtenyt tuolta kiinasta ja aasiasta jossa kokoja on pienennetty eikä standardeista ole välitetty. Pienempi on halvempi valmistaa kun materiaalia menee vähän. Tunnettujen merkkien kenkien koko on myös kummallisesti pientynyt 2000 luvun alusta alkaen.

Lapsille ja nuorille kun ostaa niin ei pidä ostaa pieniä missä jalka ei sovi "elämään".

Ulkomaisissa kengissä vähintään 1 numero isompi oltava että vastaa todellista. Sekään ei riitä aina.. ja suurin osa kengistä tehdään aasiassa nykyään, suomessa kokonaan tehdyt työkengät vastaa ns vanhoja todellisia kokonumeroista.

Suomessa useimmat pitää muutenkin liian tiukkoja kenkiä. Kenkä ei saa olla tiukka tai varvas kovin lähellä kärkeä.

5

1304

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Big.foot

No kyllä se on ollut vuosikymmeniä niin että moni ulkolainen kenkä on ostettava isompana kuin kotimainen, esim. itsellä Pomarin tai Sievin koko 45 ja esim. merkkilenkkarit pitää olla 46 1/2-2/3 ja näin se oli jo 40 vuotta sitten.

• 5454544

Kenkien laatu on heikentynyt kokoajan suhteessa hintaan, eli kalliimpi hinta ja huonompi laatu.

Pu ja sekoitemuovit on tulleet kenkiin pohjan pintaan ja nahkakenkänä myyty vapaa-ajan kenkä voi olla pu sekoitusta, pinnaltaa ja koko pohjaltaan.

Noiden raaka-aineiden hinnat on kiinassa kenkiä kohden on 1-2 eur max euroissa.. Oli sitten kengien hinta täällä kaupoissa vaikka 100-200eur.

Merkit ja valmistajat ihan tietoisesti ajaneet tätä kehitystä. Elle 10eur todelliset kävelykengät myydään zalandossa, k kengässä , xxl tai missä liikkeessä tahansa 10-20 kertaa kovemmalla hinnalla.

• 60_senttiä

Kenkäparin valmistus kiinassa maksaa 60 senttiä (sisältäen myös työvoimakustannukset), hinta on laskettu tuolla:
        http://www.chinalaborwatch.org/report/11
        Koskee Timberland, Skechers, Clarks, Stride Rite, Wolverine ja useita muitakin kenkämerkkejä joiden myyntihinta kuitenkin on 150-200€.

• Tässäontotuus

Ostin kahdet numeron 45 Crocsit ja ne olivat minulle liian isot sanoisin että niiden koko on 45,5 tai 46. Sopivat onneksi minun enolle ja serkulle :D Suomalaiset Kuoma kengät niin numero (koko) 45 sopii minulle kun ovat Made In Finland kenkiä. Made In Finland kengistä numero (koko) 44 ovat minulle liian pienet, kun taas kiinalaiset pitää olla minulle 44, kun ovat 44,5 tai 45 vaikka niistä lukee 44.

• BuliUggo

Yleensä kenkien mitoitukset ovat tuumamitoitettuja.
      Aasialainen tuuma.
      Amerikkalainen tuuma.
      Englantilainen tuuma.
      Niissäkin on erovaisuuksia.

Kengät tehdään Kiinassa. Indonesiassa.Malesiassa.Taiwanissa.,ym,ym..
      Samasta tehtaasta tulee ulos monilla erivalmistusnimillä tossuja ulos.
      Tuotantoa kilpailutetaan määrätyin välein.
      Kuka halvimmalla tekee,saa sopimukset.
      Se mikä sopii aasialaisen jalkaan,ei sovi eurooppalaiselle.
      Mitoitukset on mitä sattuu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      16
      6313
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      197
      2490
    3. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      97
      1894
    4. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      76
      1497
    5. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      191
      1049
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      41
      980
    7. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      46
      929
    8. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      77
      843
    9. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      45
      719
    10. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      7
      708
    Aihe