Kenkien koko ei vastaa enää numeroita.

kokeiltava888

Eli nykyään ei kenkien koko enää vastaa numeroita, se on lähtenyt tuolta kiinasta ja aasiasta jossa kokoja on pienennetty eikä standardeista ole välitetty. Pienempi on halvempi valmistaa kun materiaalia menee vähän. Tunnettujen merkkien kenkien koko on myös kummallisesti pientynyt 2000 luvun alusta alkaen.

Lapsille ja nuorille kun ostaa niin ei pidä ostaa pieniä missä jalka ei sovi "elämään".

Ulkomaisissa kengissä vähintään 1 numero isompi oltava että vastaa todellista. Sekään ei riitä aina.. ja suurin osa kengistä tehdään aasiassa nykyään, suomessa kokonaan tehdyt työkengät vastaa ns vanhoja todellisia kokonumeroista.

Suomessa useimmat pitää muutenkin liian tiukkoja kenkiä. Kenkä ei saa olla tiukka tai varvas kovin lähellä kärkeä.

5

1155

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Big.foot

      No kyllä se on ollut vuosikymmeniä niin että moni ulkolainen kenkä on ostettava isompana kuin kotimainen, esim. itsellä Pomarin tai Sievin koko 45 ja esim. merkkilenkkarit pitää olla 46 1/2-2/3 ja näin se oli jo 40 vuotta sitten.

    • 5454544

      Kenkien laatu on heikentynyt kokoajan suhteessa hintaan, eli kalliimpi hinta ja huonompi laatu.

      Pu ja sekoitemuovit on tulleet kenkiin pohjan pintaan ja nahkakenkänä myyty vapaa-ajan kenkä voi olla pu sekoitusta, pinnaltaa ja koko pohjaltaan.

      Noiden raaka-aineiden hinnat on kiinassa kenkiä kohden on 1-2 eur max euroissa.. Oli sitten kengien hinta täällä kaupoissa vaikka 100-200eur.

      Merkit ja valmistajat ihan tietoisesti ajaneet tätä kehitystä. Elle 10eur todelliset kävelykengät myydään zalandossa, k kengässä , xxl tai missä liikkeessä tahansa 10-20 kertaa kovemmalla hinnalla.

      • 60_senttiä

        Kenkäparin valmistus kiinassa maksaa 60 senttiä (sisältäen myös työvoimakustannukset), hinta on laskettu tuolla:
        http://www.chinalaborwatch.org/report/11
        Koskee Timberland, Skechers, Clarks, Stride Rite, Wolverine ja useita muitakin kenkämerkkejä joiden myyntihinta kuitenkin on 150-200€.


    • Tässäontotuus

      Ostin kahdet numeron 45 Crocsit ja ne olivat minulle liian isot sanoisin että niiden koko on 45,5 tai 46. Sopivat onneksi minun enolle ja serkulle :D Suomalaiset Kuoma kengät niin numero (koko) 45 sopii minulle kun ovat Made In Finland kenkiä. Made In Finland kengistä numero (koko) 44 ovat minulle liian pienet, kun taas kiinalaiset pitää olla minulle 44, kun ovat 44,5 tai 45 vaikka niistä lukee 44.

    • BuliUggo

      Yleensä kenkien mitoitukset ovat tuumamitoitettuja.
      Aasialainen tuuma.
      Amerikkalainen tuuma.
      Englantilainen tuuma.
      Niissäkin on erovaisuuksia.

      Kengät tehdään Kiinassa. Indonesiassa.Malesiassa.Taiwanissa.,ym,ym..
      Samasta tehtaasta tulee ulos monilla erivalmistusnimillä tossuja ulos.
      Tuotantoa kilpailutetaan määrätyin välein.
      Kuka halvimmalla tekee,saa sopimukset.
      Se mikä sopii aasialaisen jalkaan,ei sovi eurooppalaiselle.
      Mitoitukset on mitä sattuu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      415
      4574
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      247
      2274
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      70
      1700
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      161
      1452
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      304
      1380
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1147
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      138
      1117
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      79
      1103
    9. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1085
    10. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      119
      977
    Aihe