Elisabeth Rehn valitsi oivan kirjan Finlandia voittajaksi. Kirja käsittelee myös ansiokkaasti Suomen historiaa ja Suomen kristinuskon historiaa.
Hyvä Juha Hurme ja Niemi-kirja
18
343
Vastaukset
- kiinnostaaaa
Jotenkin kyllä kiinnostaa tämä kirja, koska sisältää kuulemma myös runsaasti tieteellistä aineistoa aina alkuräjähdyksestä saakka. Itse jos kirjoittaisin, niin kertoisin tieteellisen tarkkaan miten tieteen nykykäsityksen mukaan ensin kvarkit ja näistä alkeishiukkaset syntyivät ja mistä tuli voima sitoa esim. protonit samaan nippuun, vaikka niillä on sama varaus ja mikä on se koossa pitävä hiukknen jne. Tästä päästäisiin sitten aineiden syntyyn tähtien ja supernovien erilaisissa olosuhteissa ja vihdoin tämä aine kasautuu planeetoiksi jne. Toivottavasti tämä jotenkin tähän tyyliin käsittelee aihetta ... Mitenkähän selittää alkusynnyn - siinäpä purtavaa kerrakseen. :))
- hyvä.Elisabeth
Kannattaa lukea, on myös hauska kirja.
- varmaanmielenkiintoinen
sage8 kirjoitti:
Todella hyvä kirja ja palkinnon ansainnut.
Yle-uutisissakin oli siitä hyvä kattaus.
Puheesta päätelleen sydämen sivistystä saattaisi kuitenkin puuttua?
YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:
Kannattaa lukea kirja ja sen jälkeen kommentoida puuttuiko vaiko eikö.
Enpä taida välittää, puhe riitti jo
ArtoTTT kirjoitti:
Enpä taida välittää, puhe riitti jo
No sitten voit jäädä täysin väärään käsitykseen siitä mistä on kyse. Tuomitse tietämättä mitä tuomitset.
- Ströllerölleröö
Aivan paska pumaska, juu en ole lukenut enkä toiste lue, en edes ryötsiksi.
- sotaveteraani1
Törkeää käytöstä haukkua suomalaisia junteiksi. kiihottaminen kansakuntaa kohtaan on tämän rikoksen nimike. Palkinto pois ja mies linnaan. Näinkö suomalainen yhteiskunta antaa pilkata itseään mielinmäärin ilman seuraamuksia??vieläpä julkisuudessa ja antaa palkinto tästä hyvästä. häpeällistä.
- olikohurmevainöykkäri
Voi kyllä kokeilla oikeusasteissa oliko vihanlietsontaa vähemmistöä kohtaan.
Näin talvisodan syttymisvuosipäivänä en menisi haukkumaan tavallisia ruotsia osaamattomia suomalaisia junteiksi, koska kuitenkin pysäyttivät Puna Armeijan kahteen kertaan. Tähän ei yksikään armeija ole kyennyt.
En pitänyt kirjailijan mukamas huumoriin kätketystä rasismista aamu-tv:ssä.
- sesiitähurmeesta
Jätän ainakin ostamatta tämän kirjan - Hurme osoittautuikin vain ylimieliseksi irvailijaksi. Eikä sitäpaitsi näyttävän tietävän, että Terho ei ole enää Persu?
- fyfiddan
svensk pratande bätre folk
- radionkuuntelija
En ole lukenut yhtäkään Hurmeen kirjaa, mutta olen usein kuullut hänen puhuvan radiossa ja hän vaikuttaa hyvin fiksulta ja kivalta ihmiseltä. Sen vuoksi tuli hyvä mieli, kun kuulin kenelle palkinto meni. Saatan hyvinkin lukea Niemen joskus kun ehdin.
- lukenut
Kannattaa lukea.
- Anonyymi
Itse olin aikeissa ostaa kirjan sitten, kun se olisi ollut ajankohtaista. Ostoslistallani on vielä noin 20 teosta ennen Niemeä, joten olisin ostanut kirjan muutaman vuoden sisällä. Tällä viikolla sitten tuli tieto, että kirjojen myynti lopetetaan ja myymättömät kappaleet kierrätetään. Onneksi kirjailija itse kiertelee Suomea ja jakaa kirjasta ilmaiskappaleita. Toivottavasti muutama kappale ilmestyy myös oman kunnankirjastoni kirjojenvaihtopisteeseen.
Todella harmillista, että yritykset lopettavat tuotteiden myynnin aina ennen kuin kaikki ehtivät saada ne ostetuksi. Uskon, että lisäkseni on monia, jotka eivät syystä tai toisesta ehdi kauppaan silloin, kun tuotetta on vielä saatavissa. En myöskään ole ehtinyt suositella kirjaa ulkomailla asuville ja suomea opiskeleville ystävilleni, mutta toivotaan, että Niemen käännösoikeudet myydään jossakin vaiheessa mahdollisimman moneen maahan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2634745Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii803197- 362523
- 472513
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451797- 971580
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘941358PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden144995- 69978
- 99928