Ovatko ihmeet aina Saatanasta?

ihmeellinenjuttu

Vai ainoastaan osa mahdollisista ihmeistä? Voiko Jumala tehdä ihmeitä tänä päivänä vai ovatko kaikki esim. ihmeparantumiset, jos sellaisia tapahtuu, aina Saatanasta tänä päivänä?

Jos olet uskovainen ja koet ihmeen, joka vahvistaa uskoasi Jeesukseen, ja sinä uskot ihmeen olevan lahja Jumalalta ja se ilahduttaa sinua, vaikket ihmeitä seuraakaan ja vaadikaan, voitko uskoa, että ihme on Jumalasta? Vai onko se siitä huolimatta aina Saatanasta?

Itse uskon, että ihme, joka on tapahtunut esim. rukousvastauksena Jeesuksen nimessä ja vahvistaa kokijan uskoa Jeesukseen, on Jumalasta eikä Saatanasta.

41

430

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uskon, että Jumala voi tehdä ja tekee ihmeitä tänä päivänä. En näe mitään syytä, miksi Hän olisi niiden tekemisen lopettanut.

      "Itse uskon, että ihme, joka on tapahtunut esim. rukousvastauksena Jeesuksen nimessä ja vahvistaa kokijan uskoa Jeesukseen, on Jumalasta eikä Saatanasta."

      Tuo on minusta hyvin kirjoitettu ja olen samaa mieltä kanssasi.

    • Ihmeet eivät ole saatanasta. Kun Jumalalta jotain pyytää ja sen sitten saa, se ei ole vihollisen töitä. Jos jotain on rukoillut, sen saa ja se vahvistaa uskoa Jumalaan , asiat ovat aika hyvällä tolalla :)

    • ihmeetontyhjäätäynnä

      Jos koettu ihme tai vastaava ihmeeksi kuvattava asia on tapahtunut ja se johtaa ihmistä yhä enemmän Raamatun Jeesusta kohti, niin tokihan se silloin on Jumalasta.
      Ihme, joka ei johda ihmistä Jeesusta kohti, niin on takuuvarmasti paholaisen työtä.
      Olisi kuitenkin hyvä mielestäni miettiä, että miksi pitäisi tapahtua mitään ihmeitä.
      Miksi juuri minun tulisi kokea jotain yliluonnollista? Mitä se palvelee?
      Uskon Jumalaan kuitenkin ilman mitään ihmeitäkin, joten miksi?
      Meille on annettu Raamattu, ja se tulee riittää kaikkeen elämiseen kristitylle.
      Jos tapahtuu ihme, joka ei johda ihmistä Jeesusta kohti, niin vaikka se on vihollisesta, niin ei ihminen yliluonnollisia koettuaan välttämättä sitä väärää suunta kykene tajuamaan.
      Tästä johtuen on mielestäni hyvä välttää koko ihme asioiden kenttää, koska ei vihollisen tekemissä ihmeissä päällekirjoittuna ole mitään varoitus lappua.
      Ihmisen ulkopuolelta tulevat yliluonnolliset voimat tuntuvat aika hyvin järisyttäviltä ja hämmentäviltä, eikä niiden lähdettä jokaikinen kristitty jotenkin lähtökohtaisesti erota.
      Jos jokin yhteisö tai paikka vetää sinua puoleensa ihmeiden tai yliluonnollisten asioiden takia niin en voi muuta sanoa kuin että pysy oman hyvinvointisi takia kaukana sellaisista, jos Jumala antaa sinulle jonkin yliluonnollisen kokemuksen, niin Hän voi tehdä sen sinulle ihan sinun kotonasi.
      Ei myöskään kannata lukea Jumalan työksi mitään sellaista mikä saadaan aikaan myös ihmiseen vaikuttavien psykologisten voimien kautta.

      • Ihmeiden perässä ei kannata juosta. Kysyit miksi juuri minun tulisi kokea ihme? Vaikka ihmeiden pohjalle ei voi uskoa laskea, on ihme lahja ja lahjoja me ihmisetkin annamme rakkaillemme. Toki se ihme voi olla jokin , mikä jonkun mielestä ei ole mitään kummallista, mutta jonka ihminen kokee ihmeenä ja lahjana.
        Ihme mielletään helposti tarkoittamaan jotain suurta ja näyttävää, tienoota ravistelevaa, sellaisia ihmeitä ei koe kovinkaan usein. Sellaisia taas kokee, joissa se ihme ravistelee ihmistä itseä ja saattaa näkyä ulospäinkin ilona oivalluksesta, tai uudesta tavasta kohdata ihmisiä, läheisiä.


      • menkäävaan

        "Ihmeiden perässä ei kannata juosta."

        Tällaista en ole koskaan vielä huomannut muualla kuin joidenkin vastustajien päässä.

        Mutta hengellisiin tilaisuuksiin on aina hyvä mennä!


    • vähänanalyysiä

      Kaikkinainen parantuminen on aina Jumalan ihme. Pirkko Jalovaara on joskus todennut, että myös tieteen kannalta normaali parantuminen on Jumalan ihme. Jumala on luonut meihin paljon parantumismekanismeja, valkosolut, haavan parantuminen, vasta-aineet, taidon harjoittaa lääkärintointa, jossa elimistöä autetaan parantumaan. Jos esim. lääkäri lääkitsee ja tikkaa ison haavan, niin se on hänen osuutensa. Suurimman työn tekee Jumala, sillä Pekka Reinikaisen mukaan haavan parantumiseen tarvitaan ainakin 50 erilaista täsmälleen oikein ajoitettua toimenpidettä.

      Koska Jumala itse on luonut nämä sadat parantumismekanismit, niin Hän osaa myös itse nopeuttaa ja auttaa parantumista omilla toimenpiteillään kuten Jeesuksen esimerkki ja nykyiset rukousvastaukset osoittavat. Parantuminen vaan tapahtuu ja lääkärien ja ihmisten tehtäväksi jää vain tunnustaa tämän parantuminen vaikkeivat koskaan ymmärrä sitä mekanimismia miten parantuminen tapahtui.

      Surullista on, että suuri enemmistö ihmisistä ei halua turvautua Jumalan apuun, vaan haluaa että se ihminen on vain se toimija. Miksi ei myöskään uskovaiset aina parannu? Vastaus tähän on, että Jumala kyllä aina kuulee rukouksemme, mutta toimii sitten ajallaan ja tavallaan. Me parannumme kyllä, mutta Jumala säätää aikataulun. Jos Jumala ei heti auta eroon tästä sairaudessa, niin Hän kyllä auttaa tässä sairaudessa. Hän antaa voimaa ja joskus tämä Jumalan viipyvä apu tuottaa omaa hedelmäänsä. Ihminen joutuessaan sairaalaan on voinut auttaa toisia potilaita heidän henkisissä hädissään ja jos Jumala olisi parantanut välittömästi niin tämä apu olisi jäänyt antamatta. Eli olkoot meidän olosuhteessa mitkä tahansa, niin luotamme Jumalaan ja toimimme siinä tilanteessa evankeliumin parhaaksi.

      • Luulempa, että sinäkin, jos tulee esim. ankara kipu vatsaaan, menet lääkärille etkä ihmeparantajan luo.

        Jumalsuhteesi on eri asia enkä siitä sano mitään.


      • analyysiävähän
        sage8 kirjoitti:

        Luulempa, että sinäkin, jos tulee esim. ankara kipu vatsaaan, menet lääkärille etkä ihmeparantajan luo.

        Jumalsuhteesi on eri asia enkä siitä sano mitään.

        "Luulempa, että sinäkin, jos tulee esim. ankara kipu vatsaaan, menet lääkärille etkä ihmeparantajan luo."

        Näin on! Kuten yllä kirjoitin, niin lääkäreillä on oma osuutensa parantumisissa, mutta silti Jumala tekee aina sen suurimman työn, kun ihminen parantuu mistä tahansa sairaudesta.

        Ihmeparantajan luokse en ole koskaan mennyt enkä mene, mutta otan kyllä vastaan esirukoukset itseni puolesta, sillä tiedän, että Jumala on yhä minun lääkärini - - kuten Hän Sanassaan esiin kauniisti tuo.


        2. Moos. 15:26
        Hän sanoi: "Jos sinä kuulet Herraa, Jumalaasi, ja teet, mikä on oikein hänen silmissänsä, tarkkaat hänen käskyjänsä ja noudatat kaikkea hänen lakiansa, niin minä en pane sinun kärsittäväksesi yhtäkään niistä vaivoista, jotka olen pannut egyptiläisten kärsittäviksi, sillä minä olen Herra, sinun parantajasi".


      • analyysiävähän kirjoitti:

        "Luulempa, että sinäkin, jos tulee esim. ankara kipu vatsaaan, menet lääkärille etkä ihmeparantajan luo."

        Näin on! Kuten yllä kirjoitin, niin lääkäreillä on oma osuutensa parantumisissa, mutta silti Jumala tekee aina sen suurimman työn, kun ihminen parantuu mistä tahansa sairaudesta.

        Ihmeparantajan luokse en ole koskaan mennyt enkä mene, mutta otan kyllä vastaan esirukoukset itseni puolesta, sillä tiedän, että Jumala on yhä minun lääkärini - - kuten Hän Sanassaan esiin kauniisti tuo.


        2. Moos. 15:26
        Hän sanoi: "Jos sinä kuulet Herraa, Jumalaasi, ja teet, mikä on oikein hänen silmissänsä, tarkkaat hänen käskyjänsä ja noudatat kaikkea hänen lakiansa, niin minä en pane sinun kärsittäväksesi yhtäkään niistä vaivoista, jotka olen pannut egyptiläisten kärsittäviksi, sillä minä olen Herra, sinun parantajasi".

        Selvähän tuo. Minä olin kerran sairaalassa letkuissa ja kuume oli neljässäkymmenessä ollut jo yli viikon eikä munuaiset toimineet ja kun vielä tuli keuhkokuume niin enpä ajatellut kuolemaa kun niin väsytti enkä tiennyt olisiko kukaan rukoillutkaan mutta niin vaan siitä selvittiin.


      • sage8 kirjoitti:

        Selvähän tuo. Minä olin kerran sairaalassa letkuissa ja kuume oli neljässäkymmenessä ollut jo yli viikon eikä munuaiset toimineet ja kun vielä tuli keuhkokuume niin enpä ajatellut kuolemaa kun niin väsytti enkä tiennyt olisiko kukaan rukoillutkaan mutta niin vaan siitä selvittiin.

        Sage, saanko minä pikkuisen kiittää Jumalaa, että selvisit? :)


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Sage, saanko minä pikkuisen kiittää Jumalaa, että selvisit? :)

        Aivan niin paljon kuin haluat. Olet ihana!


      • sage8 kirjoitti:

        Aivan niin paljon kuin haluat. Olet ihana!

        Olen iloinnut sinusta ja siksi on hieno asia, että olet vielä täällä, ajatteli sen johtuvan sitten sattumasta tai Jumalan johdatuksesta.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Olen iloinnut sinusta ja siksi on hieno asia, että olet vielä täällä, ajatteli sen johtuvan sitten sattumasta tai Jumalan johdatuksesta.

        Kiitos noista koskettavista sanoista, samoin minä olen iloinnut monista hyvistä ajatuksenvaihdoista kanssasi.


      • sage8 kirjoitti:

        Kiitos noista koskettavista sanoista, samoin minä olen iloinnut monista hyvistä ajatuksenvaihdoista kanssasi.

        Jotkut kohtaamiset ovat sellaisia, joista jää sydämeen jälki ja hyvä jälki. Niissä on minusta se ihmisyyden hieno puoli ja se, joka antaa merkitystä elämään. Tietysti kohtaaminen netissä nimettömänä voi olla joidenkin mielestä merkityksetön, itse katselen asiaa eri näkökulmasta.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Jotkut kohtaamiset ovat sellaisia, joista jää sydämeen jälki ja hyvä jälki. Niissä on minusta se ihmisyyden hieno puoli ja se, joka antaa merkitystä elämään. Tietysti kohtaaminen netissä nimettömänä voi olla joidenkin mielestä merkityksetön, itse katselen asiaa eri näkökulmasta.

        Näin minäkin olen kokenut ja koen. Netissä kohtaamisissa on kuitenkin aina mukana tunne, melkein heti tajuaa toisesta kirjoittajasta mikä tunne kirjoittajasta tulee ja sinusta Eerika on minulle aina tullut hyvä tunne.


      • sage8 kirjoitti:

        Näin minäkin olen kokenut ja koen. Netissä kohtaamisissa on kuitenkin aina mukana tunne, melkein heti tajuaa toisesta kirjoittajasta mikä tunne kirjoittajasta tulee ja sinusta Eerika on minulle aina tullut hyvä tunne.

        Olen kyllä samaa mieltä tuosta tunteesta. Joistakin ihmisistä, kuten sinusta, se lämmin tunne löytyy helposti, oikeastaan etsimättä, joistakin se löytyy etsien ja joidenkin kohdalla ei mistään etsimisestä tunnu olevan mitään hyötyä.


      • analyysiävähän
        sage8 kirjoitti:

        Selvähän tuo. Minä olin kerran sairaalassa letkuissa ja kuume oli neljässäkymmenessä ollut jo yli viikon eikä munuaiset toimineet ja kun vielä tuli keuhkokuume niin enpä ajatellut kuolemaa kun niin väsytti enkä tiennyt olisiko kukaan rukoillutkaan mutta niin vaan siitä selvittiin.

        "Minä olin kerran sairaalassa letkuissa ja kuume oli neljässäkymmenessä ollut jo yli viikon eikä munuaiset toimineet ja kun vielä tuli keuhkokuume niin enpä ajatellut kuolemaa kun niin väsytti enkä tiennyt olisiko kukaan rukoillutkaan mutta niin vaan siitä selvittiin."

        Onhan mahdollista, että sinulla on jokin esirukoilija, mutta Jumala nyt päätti antaa sinulle vielä elinpäiviä. Toivon, että osaat senverran olla kiitollinen Jumalalle, että käytät näin saadut "lisäpäivät" hyvin ja Hänen kunniakseen.

        Itsekin koen olevani lisäpäivillä, kun kerran syyspimeässä tulin sivutieltä päätielle ja tie oli täysin vapaa eikä autoja näkynyt valtatiellä. Jostain syystä mieleeni tuli ilman näkyvää syytä vahva käsky jarruttaa ja pysähtyä jota en voinut vastustaa. Ja näin pysäytin auton ja samassa iso rekka suhahti autoni nokan editse. Järkytys ja pelästys lähti sitten liikkeelle jaloista kohoten ylöspäin vapinana ja samalla älysin, että se oli Jumalan enkeli, joka käskytti minut pysähtymään. Tiesin, että olin saanut jatkoaikaa ja päätin käyttää sen hyvin evankeliumin tarkoituksiin. Kiitollisuudestani jäi pysyvä olotila ja usein ällähdän sanattomaan ja joskus myös sanalliseen kiitollisuuteen Jumalalle itse asiasssa kaikesta mitä olen saanut. Velkani hänelle on jo suunnaton.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Olen kyllä samaa mieltä tuosta tunteesta. Joistakin ihmisistä, kuten sinusta, se lämmin tunne löytyy helposti, oikeastaan etsimättä, joistakin se löytyy etsien ja joidenkin kohdalla ei mistään etsimisestä tunnu olevan mitään hyötyä.

        Jäi vähän juttu kesken kun tuli muita askareita mutta palaillaan.


      • analyysiävähän kirjoitti:

        "Minä olin kerran sairaalassa letkuissa ja kuume oli neljässäkymmenessä ollut jo yli viikon eikä munuaiset toimineet ja kun vielä tuli keuhkokuume niin enpä ajatellut kuolemaa kun niin väsytti enkä tiennyt olisiko kukaan rukoillutkaan mutta niin vaan siitä selvittiin."

        Onhan mahdollista, että sinulla on jokin esirukoilija, mutta Jumala nyt päätti antaa sinulle vielä elinpäiviä. Toivon, että osaat senverran olla kiitollinen Jumalalle, että käytät näin saadut "lisäpäivät" hyvin ja Hänen kunniakseen.

        Itsekin koen olevani lisäpäivillä, kun kerran syyspimeässä tulin sivutieltä päätielle ja tie oli täysin vapaa eikä autoja näkynyt valtatiellä. Jostain syystä mieleeni tuli ilman näkyvää syytä vahva käsky jarruttaa ja pysähtyä jota en voinut vastustaa. Ja näin pysäytin auton ja samassa iso rekka suhahti autoni nokan editse. Järkytys ja pelästys lähti sitten liikkeelle jaloista kohoten ylöspäin vapinana ja samalla älysin, että se oli Jumalan enkeli, joka käskytti minut pysähtymään. Tiesin, että olin saanut jatkoaikaa ja päätin käyttää sen hyvin evankeliumin tarkoituksiin. Kiitollisuudestani jäi pysyvä olotila ja usein ällähdän sanattomaan ja joskus myös sanalliseen kiitollisuuteen Jumalalle itse asiasssa kaikesta mitä olen saanut. Velkani hänelle on jo suunnaton.

        Yritän parhaani ollakseni kunniallinen ihminen ja onnea "jatkoajallesi."


      • neuvooo
        sage8 kirjoitti:

        Yritän parhaani ollakseni kunniallinen ihminen ja onnea "jatkoajallesi."

        Kuten tiedämme niin se ihmisen omavoimaisuus kärsii vääjäämättä haaksirikon. Kysy vaikka kirkon papeilta!


    • OletteTeHassuja

      Ihmeitä on kahta lajia. On niitä, jotka ovat luonnollisia tapahtumia, ja on niitä, jotka ovat tahallista valehtelua.

      On varmastikin jänskää kuvitella samanmielisten ihmisten seurassa ihmeiden olevan hyvinkin arkipäiväisiä ja todellisia. Todellisuudella tälläisessä seurassa ei niin ole väliä. Tärkeintä on selkäpiitä kutkuttava jännitys.

      • Ihmeet ovat arkipäivää, jos ottaa ihmeenä vaikka kauniin päivän. se on hiukan asennekysymyskin.


      • analyysiävähän
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Ihmeet ovat arkipäivää, jos ottaa ihmeenä vaikka kauniin päivän. se on hiukan asennekysymyskin.

        No tuo on vain kirkollista ja lähes jatkuvasti toistettua mantraa, mutta todellisuudessa ihminen kokee ihmeitä tietämättään paljon. Ja usein vasta jälistäpäin hoksaamme sen ihmeen. Kuka oli se mies, joka pysähtyi kun diesel oli loppunut autostani - kyyditti minut huoltoasemalle, teki parissa sekunnissa ilman ääntä minulle muovipullosta suppilon ja katsoi että pääsin lähtemään ja hävisi autoineen ihan kokoaan heti kun olin saanut autoni liikkeelle. Vasta jälkeenpäin osasin keleta tapahtuneen ja tätä olen usein miettinyt.


      • analyysiävähän kirjoitti:

        No tuo on vain kirkollista ja lähes jatkuvasti toistettua mantraa, mutta todellisuudessa ihminen kokee ihmeitä tietämättään paljon. Ja usein vasta jälistäpäin hoksaamme sen ihmeen. Kuka oli se mies, joka pysähtyi kun diesel oli loppunut autostani - kyyditti minut huoltoasemalle, teki parissa sekunnissa ilman ääntä minulle muovipullosta suppilon ja katsoi että pääsin lähtemään ja hävisi autoineen ihan kokoaan heti kun olin saanut autoni liikkeelle. Vasta jälkeenpäin osasin keleta tapahtuneen ja tätä olen usein miettinyt.

        Mikä on kirkollista mantraa??


    • Kaikki ihmeparantumiset muiden uskontojen ja myös kristinuskon karismaattisissa lahkoissa ovat peräisin Saatanasta. Raamatun mukaan Saatana kykenee tekemään suuria ihmeitä ja eksyttää ihmisiä. Se että ihmeitä tapahtuu, ei ole mikään todiste siitä, että ne olisivat Jumalasta.

      Mt. 7:
      21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
      22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

      2. Tess. 2:
      7. Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
      8. niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
      9. tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja TUNNUSTEOILLA JA IHMEILLÄ
      10. ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
      11. Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
      12. että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.

      Älä seuraa mitään tunnustekoja ja ihmeitä, ne ovat kaikki Saatanasta.

      • "Se että ihmeitä tapahtuu, ei ole mikään todiste siitä, että ne olisivat Jumalasta."
        Toisaalta vaikka myös vihollinen voi tehdä ihmeitä, se ei ole todiste siitä, että Jumala ei tee ihmeitä.


      • "Älä seuraa mitään tunnustekoja ja ihmeitä, ne ovat kaikki Saatanasta."

        Aika vahvasti sanottu. Kyllä Jumalakin pystyy tekemään ihmeitä, älä aliarvioi Häntä.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        "Älä seuraa mitään tunnustekoja ja ihmeitä, ne ovat kaikki Saatanasta."

        Aika vahvasti sanottu. Kyllä Jumalakin pystyy tekemään ihmeitä, älä aliarvioi Häntä.

        Oli liian vahvasti sanottu, myönnän. Sanotaan vaikka niin, että näinä lopun aikoina ihmeet ja tunnusteot ovat pääasian Saatanasta.


      • toimeksisaaneena
        Kristitty.net kirjoitti:

        Oli liian vahvasti sanottu, myönnän. Sanotaan vaikka niin, että näinä lopun aikoina ihmeet ja tunnusteot ovat pääasian Saatanasta.

        Kristitty.net kirjoitti: --Kaikki ihmeparantumiset muiden uskontojen ja myös kristinuskon karismaattisissa lahkoissa ovat peräisin Saatanasta.

        Pyhän Hengen voimatekojen arvosteleminen on Pyhän Hengen pilkkaa, kuten Mark 3 opettaa. Jeesuksen sanojen mukaan Pyhän Hengen pilkkaaminen on anteeksiantamaton synti, jolloin sanoja ei voi enää peruuttaa. Sellaista teki Jeesuksen aikana Tooraa paljon opiskelleet fariseukset.

        Kristitty.net antoi lukijoille sellaisen kuvan, että kun jossakin seurakunnassa profetoidaan ja rukoillaan sairaiden parantumisen puolesta karismaattiseen tapaan, ne ovat kaikki Saatanasta. Jos joku Pyhän Hengen sairaudesta parantunut luki kirjoituksesi, hän sai sellaisen käsityksen, että se teko oli joka tapauksessa Saatanasta.

        Sain Pyhältä Hengeltä tehtäväksi ilmoittaa, että kirjoituksesi pilkkasi myös Pyhää Henkeä, koska Pyhä Henki parantaa meidänkin aikana suomalaisia. Kristitty.net, sinä et saa syntejäsi anteeksi.

        Mk 3:22-30 Mutta lainopettajat, joita oli tullut Jerusalemista, sanoivat: "Hänessä on Belsebul, itsensä pääpaholaisen voimin hän pahoja henkiä karkottaa." Silloin Jeesus kutsui heidät luokseen ja puhui heille vertauksin: "Miten Saatana voi ajaa ulos Saatanan? Jos valtakunta jakautuu ja taistelee itseään vastaan, se ei voi kestää, eikä myöskään perhe kestä, jos sitä repivät riidat. Ja jos Saatana nousee itseään vastaan, se ei voi kestää, vaan sen loppu on tullut. Eihän kukaan voi tunkeutua väkevän miehen taloon ja ryöstää hänen tavaroitaan, ellei ensin sido häntä. Vasta sitten hän voi ryöstää talon ja tavarat. Totisesti: Kaikki tullaan antamaan ihmisille anteeksi, kaikki synnit ja herjaukset, miten he sitten herjaavatkin. Mutta jos joku herjaa Pyhää Henkeä, hän ei saa ikinä anteeksi vaan on syypää ikuiseen syntiin." He näet olivat sanoneet, että Jeesuksessa oli saastainen henki.

        Tämä asia annetaan Suomi24:lla julkisesti tiedoksi palstaa lukeville varoittavana esimerkkinä, jotteivat muut tee samaa syntiä.


      • toimeksisaaneena kirjoitti:

        Kristitty.net kirjoitti: --Kaikki ihmeparantumiset muiden uskontojen ja myös kristinuskon karismaattisissa lahkoissa ovat peräisin Saatanasta.

        Pyhän Hengen voimatekojen arvosteleminen on Pyhän Hengen pilkkaa, kuten Mark 3 opettaa. Jeesuksen sanojen mukaan Pyhän Hengen pilkkaaminen on anteeksiantamaton synti, jolloin sanoja ei voi enää peruuttaa. Sellaista teki Jeesuksen aikana Tooraa paljon opiskelleet fariseukset.

        Kristitty.net antoi lukijoille sellaisen kuvan, että kun jossakin seurakunnassa profetoidaan ja rukoillaan sairaiden parantumisen puolesta karismaattiseen tapaan, ne ovat kaikki Saatanasta. Jos joku Pyhän Hengen sairaudesta parantunut luki kirjoituksesi, hän sai sellaisen käsityksen, että se teko oli joka tapauksessa Saatanasta.

        Sain Pyhältä Hengeltä tehtäväksi ilmoittaa, että kirjoituksesi pilkkasi myös Pyhää Henkeä, koska Pyhä Henki parantaa meidänkin aikana suomalaisia. Kristitty.net, sinä et saa syntejäsi anteeksi.

        Mk 3:22-30 Mutta lainopettajat, joita oli tullut Jerusalemista, sanoivat: "Hänessä on Belsebul, itsensä pääpaholaisen voimin hän pahoja henkiä karkottaa." Silloin Jeesus kutsui heidät luokseen ja puhui heille vertauksin: "Miten Saatana voi ajaa ulos Saatanan? Jos valtakunta jakautuu ja taistelee itseään vastaan, se ei voi kestää, eikä myöskään perhe kestä, jos sitä repivät riidat. Ja jos Saatana nousee itseään vastaan, se ei voi kestää, vaan sen loppu on tullut. Eihän kukaan voi tunkeutua väkevän miehen taloon ja ryöstää hänen tavaroitaan, ellei ensin sido häntä. Vasta sitten hän voi ryöstää talon ja tavarat. Totisesti: Kaikki tullaan antamaan ihmisille anteeksi, kaikki synnit ja herjaukset, miten he sitten herjaavatkin. Mutta jos joku herjaa Pyhää Henkeä, hän ei saa ikinä anteeksi vaan on syypää ikuiseen syntiin." He näet olivat sanoneet, että Jeesuksessa oli saastainen henki.

        Tämä asia annetaan Suomi24:lla julkisesti tiedoksi palstaa lukeville varoittavana esimerkkinä, jotteivat muut tee samaa syntiä.

        Minä en arvostellut Pyhän Hengen tekemiä voimatekoja, joita todistetusti tapahtuu esimerkiksi lähetyskentillä. Minä arvostelin karismaattisissa piireissä tapahtuvia ihmeitä ja voimatekoja, jotka eivät ole Pyhästä Hengestä vaan Saatanasta. En ole pilkannut Pyhää Henkeä. Myönnän, että oli väärin sanoa, että kaikki ihmeet ovat Saatanasta. Eivät ne ole, vaan suurin osa. Myönnän, että minun olisi tullut olla paljon tarkempi sanomisissani. En missään nimessä halua pilkata Pyhää Henkeä.


      • Kristitty.net kirjoitti:

        Minä en arvostellut Pyhän Hengen tekemiä voimatekoja, joita todistetusti tapahtuu esimerkiksi lähetyskentillä. Minä arvostelin karismaattisissa piireissä tapahtuvia ihmeitä ja voimatekoja, jotka eivät ole Pyhästä Hengestä vaan Saatanasta. En ole pilkannut Pyhää Henkeä. Myönnän, että oli väärin sanoa, että kaikki ihmeet ovat Saatanasta. Eivät ne ole, vaan suurin osa. Myönnän, että minun olisi tullut olla paljon tarkempi sanomisissani. En missään nimessä halua pilkata Pyhää Henkeä.

        Sanotaan näin, että nyrkkisääntönä voidaan sanoa, että kaikki ihmeet ovat Saatanasta.


      • Kristitty.net kirjoitti:

        Sanotaan näin, että nyrkkisääntönä voidaan sanoa, että kaikki ihmeet ovat Saatanasta.

        Mitä ihmettä sinä oikein haluat sanoa? Että kaikki ihmeet ovat Saatanasta, mutta eivät sitten kuitenkaan kaikki, mutta nyrkkisääntönä kuitenkin kaikki? Eiköhän Jumalan ihmeet ole Jumalasta, tapahtuivat ne lähetyskentillä tai täällä kotomaassa? Eikö tuo kommentointisi jo tosiaan lähentele pilkkaa? Oletko tullut ajatelleeksi, että kaikki ihmeet eivät ole parantumista sairauksista?


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Mitä ihmettä sinä oikein haluat sanoa? Että kaikki ihmeet ovat Saatanasta, mutta eivät sitten kuitenkaan kaikki, mutta nyrkkisääntönä kuitenkin kaikki? Eiköhän Jumalan ihmeet ole Jumalasta, tapahtuivat ne lähetyskentillä tai täällä kotomaassa? Eikö tuo kommentointisi jo tosiaan lähentele pilkkaa? Oletko tullut ajatelleeksi, että kaikki ihmeet eivät ole parantumista sairauksista?

        Olen ollut liian jyrkkä väittäessäni, että kaikki ihmeet ovat Saatanasta ja pahoittelen tätä. Meidän tulee tiedostaa se, että lopun aikoina Saatana eksyttää valheen kaikella voimalla, tunnusteoilla ja ihmeillä. Siksi meidän tulee suhtautua hyvin varovaisesti kaikkiin ihmeisiin. Se ei ole mikään tae Pyhän Hengen toiminnasta, jos jossain tapahtuu ihmeitä.


      • Kristitty.net kirjoitti:

        Olen ollut liian jyrkkä väittäessäni, että kaikki ihmeet ovat Saatanasta ja pahoittelen tätä. Meidän tulee tiedostaa se, että lopun aikoina Saatana eksyttää valheen kaikella voimalla, tunnusteoilla ja ihmeillä. Siksi meidän tulee suhtautua hyvin varovaisesti kaikkiin ihmeisiin. Se ei ole mikään tae Pyhän Hengen toiminnasta, jos jossain tapahtuu ihmeitä.

        Olet oikeassa, tarkkana pitää olla noissa ihmeteoissakin. Mitä ajattelet siitä, että jos jotain rukoillaan Jeesuksen nimessä ja se tapahtuu, niin voiko se olla saatanasta? Voiko saatana tehdä ihmeitä Jeesuksen nimessä?


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Olet oikeassa, tarkkana pitää olla noissa ihmeteoissakin. Mitä ajattelet siitä, että jos jotain rukoillaan Jeesuksen nimessä ja se tapahtuu, niin voiko se olla saatanasta? Voiko saatana tehdä ihmeitä Jeesuksen nimessä?

        Voi. Näinhän Jeesus sanoo:

        Mt. 7:
        22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.


      • Aaaameeeennnn
        Kristitty.net kirjoitti:

        Voi. Näinhän Jeesus sanoo:

        Mt. 7:
        22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Saatana ei eksytä valittuja, mutta liberaalit kristityt ovat eksytysten kourissa koko ajan. Jeesuksen lause 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. on dramaattinen. Siinähän Jeesus puhuu ihmisjoukosta, jota Jeesus ei ole KOSKAAN tuntenut eli lähinnä kristinuskon liepeillä olevat ihmiset eivät ole koskaan tulleet uskoon Jeesukseen eivätkä siis saaneet Pyhää henkeä. Nämä ovat juuri näitä eksyttäjiä ja harhaanjohtajia, mutta uskovat elämme Jeesuksessa Kristuksessa ja tottahan toki Jeesus omansa tuntee.


    • Jobinpostia

      Ihmeitä Raamatun sivulla. Job.9:7 Hän kieltää aurinkoa, ja se ei nouse.....Ps.78.23 Missä on taivaan ovet?

    • Kuplapuhkee

      Ps.72:18 Kiitetty olkoon Herra Jumala, Israelin Jumala, ainoa, joka ihmeitä tekee. Toinen ihmeiden tekijä, löytyy täältä. Ilm.13:13.

    • Kirjakääröt

      5Moos.34:11 Biblia (1776). Kaikkinaisissa tunnustähdeissa ja ihmeissä, joita Herra lähetti tekemään Egyptin maalla, Pharaolle ja kaikille hänen palvelioillensa, koko hänen maallensa.

    • q.v

      Mistä tiedät mitä Jumalaa pitää kiittää?
      Jos ylipäätään jotain Jumalaa...

      Parantaako Brahma vai Jahve?

    • Muistaakseni tuosta on kyllä Raamatussa ihan ns. ohjeetkin kuten myös kielillä puhumsesta.

      Enpä mene vannomaan mutta lyhyesti sanottuna "hyvä ei heilu jos tuollaisia feikkaa"

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1950
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1529
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      137
      1350
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1308
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1230
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      271
      1029
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      982
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      110
      947
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      113
      917
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      48
      761
    Aihe