Ajonesto halvassa autossa !

Onko joku kanssani samaa mieltä? mielestäni pitäisi olla vapaaehtoista pitää
ajonestoa autossaan, se vaan ilmoitettaisiin vakuutusyhtiölle jos se on poistettu.
Kun auto alkaa olemaan vain parintonnin arvoinen niin ei vorotkaan siitä hirveästi hyödy
eikä se kenenkään taloutta kaada vaikka se vietäisiinkin. Vanhoihin tai muuten vaan halpoihin autoihin pitäisi voida pyytää ajoneston poistoa vaikkapa katsastuksen yhteydessä. Kyllä moni auto palvelee hyvin vaikka olisi vanhakin ja jos ei tarvitse
autoa kun ihan vähän vaan on pirullista että toimivan vanhan auton joutuu romuttamaan
koska sitä ei kannata korjata ajoneston takia. Ajonesto on tietenkin hyvä uusissa autoissa ja niille jotka hyötyvät siitä että tälläkin tavalla voidaan ihmisiä rahastaa.
Ilmoita


Sen ajoneston poisto on kuitenkin aina kalliimpaa kun sen korjaaminen, joten ei koko viestissäsi ollut mitään järkeä. Ja harvemmin ajonesto edes hajoaa. Miksei parintonnin auton ajoneston korjaukseen kannattaisi muutamaa satasta laittaa?
6 VASTAUSTA:
Kun parin tonnin autossa on enää vähän rahallista arvoa niin sitä ei nyt tarvitse niin tarkkaan suojata siitä syystä ajoneston korjaaminen on turha menoerä, vanhoilla autoilla ajelevat usein ne joilla ei ole liikaa rahaa. Et ilmeisesti ole kanssani samaa mieltä,kiitos mielipiteestäsi.
Ei tässä ole kysymys mielipiteistä. Ei vaan ole olemassa mitään halpaa tapaa poistaa ajonestoa. Ajoneston korjaus tulee (lähes) aina ajoneston poistoa halvemmaksi.
Aloituksessa kyselin nimenomaan mielipidettä siitä että sen ajoneston pitäisi voida poistaa halvalla, eikä maksattaa turhasta juuri niitä joilla ei ole tarvetta/ mahdollisuutta hankkia kalliimpaa autoa. Tällä kerralla oli nimenomaan kyse mielipiteestä.
Miten ajattelit sen ajoneston poistamisen järjestää? Jos sen voisi poistaa, niin sittenhän sen voisi poistaa uudestakin autosta ja varastaa sen.
No ei kai sitä nyt uudesta autosta tarvitse poistaa, silloinhan se suojelee jotain olemassa olevaa arvoa, vanhassa asia on toisin, ajonesto on poistettavissa ohjelmoimalla mutta se
olisi turhan kallista jos kaikki joutuisivat ostamaan poisto laitteen, siksi sen olisi mielestäni oltava saatavissa halvalla jossain missä samalla laitteella voi hoidella monta tapausta eli taho joka vaatii sen alun perin voisi hyvin olla se joka sen poistaa silloin kun
suojeltavaa arvoa ei ole enää paljon. No tämä ketju menee jaaritteluksi ja lopetan tänään tämän miettimisen, silti olen sitä mieltä ettei arvottomien autojen suojelemiseen
kannata isoja rahoja käyttää.
Jotta sen ajoneston voisi vain helposti ohjelmoida pois siitä vanhasta autosta, täytyisi se ajoneston pois ohjelmointimahdollisuus tehdä jo siihen uuteen autoon. Ja tottakai varkaat käyyäisivät tuota ajoneston poisohjelmointimahdollisuutta hyödyksi autoja varastaessaan.
+Lisää kommentti
Parintonnin autosta voi hajota ajonesto tänään, laatikko huomenna ja kori ruostua puhki sitä seuraavana päivänä. Sellaista on elämä noiden vanhojen autojen kanssa. Se ei johdu lainsäätäjästä, vakuutusyhtiöstä, katsastajasta ta yhteiskunnasta. Vanha auto on vanha auto ja jokainen meistäkin lähtee eläkkeelle jossain vaiheessa. Ei autosta eikä ihmisestä pysty puristamaan irti kilometerjä loputtomiin.
1 VASTAUS:
Autoilu on kyllä riittävän kallista vaikka siihen ei lisättäisi vikamahdollisuuksia silloin kun siihen ei ole oikeaa tarvetta. Esimerkeistäsi vain ajonesto ei ole välttämätön autossa, enkä kyllä ole kuullut että auto päivässä ruostuisi, et varmaan tarkoittanutkaan niin mutta oli hauska lukea väärin kirjoituksesi. Jos autolla ei ajeta paljon on luonnon kannalta hyvä pitkittää sen käyttöikää ettei tarvitse tuhlata luonnonvaroja valmistaakseen uuden auton seisotettavaksi. Kyllä siitäkin voisi kirjoittaa paljon mutta totean nyt vaan että kyllä autoilu on yhteiskunnan lypsylehmä.
+Lisää kommentti
Mitäs muuta pitäisi saada poistaa kun hajoo. Abs turha kapistus, airbag, katalysaattori ym. Jos pyörästä parista vuotaa jarrutyösylinteri niin putki linttaan ei se auto jarrua joka pyörässä tarvi.
2 VASTAUSTA:
Esimerkkisi ovat kaikki toimintaan tai turvallisuuteen vaikuttavia asioita joten mieti
kommenttisi asiallisuutta, ajoneston poisto ei vaikuta turvallisuuteen eikä toimintaan
Jätän tämän keskustelun todeten että ajatus että turha rahastus olisi vältettävä ei saanut nyt kannatusta, vaikka olen toki kuullut muidenkin olevan sitä mieltä että
ajonesto on vanhassa autossa pelkkä riesa.
järki.missä.olet kirjoitti:
Esimerkkisi ovat kaikki toimintaan tai turvallisuuteen vaikuttavia asioita joten mieti
kommenttisi asiallisuutta, ajoneston poisto ei vaikuta turvallisuuteen eikä toimintaan
Jätän tämän keskustelun todeten että ajatus että turha rahastus olisi vältettävä ei saanut nyt kannatusta, vaikka olen toki kuullut muidenkin olevan sitä mieltä että
ajonesto on vanhassa autossa pelkkä riesa.
Ajonesto vanhassakin autossa on huomattava turvallisuustekijä estäessään nuorten känniääliöiden liikenteeseen lähdön varastetulla autolla. Ruumiitahan siitä yleensä seuraa.
+Lisää kommentti
Hyvä ajatus, mutta kenties toinen kommentoija on oikeassa siinä, ettei käytännössä toimivaa ja edullista tapaa ole. Joten muunnelma samasta; halpisvalmistajat voisivat jättää ajoneston pois uusistakin autoista ja myös siten painaa myyntihintaa alemmas. Esimerkiksi Dacia, jolle hinta on tärkein kilpailutekijä. Tai mikseivätpä muutkin voisi asiakkaan toiveesta myydä autoja ilman ajonestoa.

Nämä harvat ajonestottomat voisivat tietysti sitten muodostua autovarkaiden hittituotteiksi.

Se, että autovarasteleva känniääliö kuolee, on todennäköisesti vain säästöä yhteiskunnalle, vaikka veisikin mukanaan autonromun.
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Ajonesto halvassa autossa !

Onko joku kanssani samaa mieltä? mielestäni pitäisi olla vapaaehtoista pitää
ajonestoa autossaan, se vaan ilmoitettaisiin vakuutusyhtiölle jos se on poistettu.
Kun auto alkaa olemaan vain parintonnin arvoinen niin ei vorotkaan siitä hirveästi hyödy
eikä se kenenkään taloutta kaada vaikka se vietäisiinkin. Vanhoihin tai muuten vaan halpoihin autoihin pitäisi voida pyytää ajoneston poistoa vaikkapa katsastuksen yhteydessä. Kyllä moni auto palvelee hyvin vaikka olisi vanhakin ja jos ei tarvitse
autoa kun ihan vähän vaan on pirullista että toimivan vanhan auton joutuu romuttamaan
koska sitä ei kannata korjata ajoneston takia. Ajonesto on tietenkin hyvä uusissa autoissa ja niille jotka hyötyvät siitä että tälläkin tavalla voidaan ihmisiä rahastaa.

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta