Ajonesto halvassa autossa !

järki.missä.olet

Onko joku kanssani samaa mieltä? mielestäni pitäisi olla vapaaehtoista pitää
ajonestoa autossaan, se vaan ilmoitettaisiin vakuutusyhtiölle jos se on poistettu.
Kun auto alkaa olemaan vain parintonnin arvoinen niin ei vorotkaan siitä hirveästi hyödy
eikä se kenenkään taloutta kaada vaikka se vietäisiinkin. Vanhoihin tai muuten vaan halpoihin autoihin pitäisi voida pyytää ajoneston poistoa vaikkapa katsastuksen yhteydessä. Kyllä moni auto palvelee hyvin vaikka olisi vanhakin ja jos ei tarvitse
autoa kun ihan vähän vaan on pirullista että toimivan vanhan auton joutuu romuttamaan
koska sitä ei kannata korjata ajoneston takia. Ajonesto on tietenkin hyvä uusissa autoissa ja niille jotka hyötyvät siitä että tälläkin tavalla voidaan ihmisiä rahastaa.

13

375

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ajonesto-kuntoon

      Sen ajoneston poisto on kuitenkin aina kalliimpaa kun sen korjaaminen, joten ei koko viestissäsi ollut mitään järkeä. Ja harvemmin ajonesto edes hajoaa. Miksei parintonnin auton ajoneston korjaukseen kannattaisi muutamaa satasta laittaa?

      • järki.missä.olet

        Kun parin tonnin autossa on enää vähän rahallista arvoa niin sitä ei nyt tarvitse niin tarkkaan suojata siitä syystä ajoneston korjaaminen on turha menoerä, vanhoilla autoilla ajelevat usein ne joilla ei ole liikaa rahaa. Et ilmeisesti ole kanssani samaa mieltä,kiitos mielipiteestäsi.


      • Ajonesto-kuntoon

        Ei tässä ole kysymys mielipiteistä. Ei vaan ole olemassa mitään halpaa tapaa poistaa ajonestoa. Ajoneston korjaus tulee (lähes) aina ajoneston poistoa halvemmaksi.


      • järki.missä.olet

        Aloituksessa kyselin nimenomaan mielipidettä siitä että sen ajoneston pitäisi voida poistaa halvalla, eikä maksattaa turhasta juuri niitä joilla ei ole tarvetta/ mahdollisuutta hankkia kalliimpaa autoa. Tällä kerralla oli nimenomaan kyse mielipiteestä.


      • Ajonesto-kuntoon

        Miten ajattelit sen ajoneston poistamisen järjestää? Jos sen voisi poistaa, niin sittenhän sen voisi poistaa uudestakin autosta ja varastaa sen.


      • järki.missä.olet

        No ei kai sitä nyt uudesta autosta tarvitse poistaa, silloinhan se suojelee jotain olemassa olevaa arvoa, vanhassa asia on toisin, ajonesto on poistettavissa ohjelmoimalla mutta se
        olisi turhan kallista jos kaikki joutuisivat ostamaan poisto laitteen, siksi sen olisi mielestäni oltava saatavissa halvalla jossain missä samalla laitteella voi hoidella monta tapausta eli taho joka vaatii sen alun perin voisi hyvin olla se joka sen poistaa silloin kun
        suojeltavaa arvoa ei ole enää paljon. No tämä ketju menee jaaritteluksi ja lopetan tänään tämän miettimisen, silti olen sitä mieltä ettei arvottomien autojen suojelemiseen
        kannata isoja rahoja käyttää.


      • Ajonesto-kuntoon

        Jotta sen ajoneston voisi vain helposti ohjelmoida pois siitä vanhasta autosta, täytyisi se ajoneston pois ohjelmointimahdollisuus tehdä jo siihen uuteen autoon. Ja tottakai varkaat käyyäisivät tuota ajoneston poisohjelmointimahdollisuutta hyödyksi autoja varastaessaan.


    • kunniallisestieläkkeelle

      Parintonnin autosta voi hajota ajonesto tänään, laatikko huomenna ja kori ruostua puhki sitä seuraavana päivänä. Sellaista on elämä noiden vanhojen autojen kanssa. Se ei johdu lainsäätäjästä, vakuutusyhtiöstä, katsastajasta ta yhteiskunnasta. Vanha auto on vanha auto ja jokainen meistäkin lähtee eläkkeelle jossain vaiheessa. Ei autosta eikä ihmisestä pysty puristamaan irti kilometerjä loputtomiin.

      • järki.missä.olet

        Autoilu on kyllä riittävän kallista vaikka siihen ei lisättäisi vikamahdollisuuksia silloin kun siihen ei ole oikeaa tarvetta. Esimerkeistäsi vain ajonesto ei ole välttämätön autossa, enkä kyllä ole kuullut että auto päivässä ruostuisi, et varmaan tarkoittanutkaan niin mutta oli hauska lukea väärin kirjoituksesi. Jos autolla ei ajeta paljon on luonnon kannalta hyvä pitkittää sen käyttöikää ettei tarvitse tuhlata luonnonvaroja valmistaakseen uuden auton seisotettavaksi. Kyllä siitäkin voisi kirjoittaa paljon mutta totean nyt vaan että kyllä autoilu on yhteiskunnan lypsylehmä.


    • Rautalankaa

      Mitäs muuta pitäisi saada poistaa kun hajoo. Abs turha kapistus, airbag, katalysaattori ym. Jos pyörästä parista vuotaa jarrutyösylinteri niin putki linttaan ei se auto jarrua joka pyörässä tarvi.

      • järki.missä.olet

        Esimerkkisi ovat kaikki toimintaan tai turvallisuuteen vaikuttavia asioita joten mieti
        kommenttisi asiallisuutta, ajoneston poisto ei vaikuta turvallisuuteen eikä toimintaan
        Jätän tämän keskustelun todeten että ajatus että turha rahastus olisi vältettävä ei saanut nyt kannatusta, vaikka olen toki kuullut muidenkin olevan sitä mieltä että
        ajonesto on vanhassa autossa pelkkä riesa.


      • järki.missä.olet kirjoitti:

        Esimerkkisi ovat kaikki toimintaan tai turvallisuuteen vaikuttavia asioita joten mieti
        kommenttisi asiallisuutta, ajoneston poisto ei vaikuta turvallisuuteen eikä toimintaan
        Jätän tämän keskustelun todeten että ajatus että turha rahastus olisi vältettävä ei saanut nyt kannatusta, vaikka olen toki kuullut muidenkin olevan sitä mieltä että
        ajonesto on vanhassa autossa pelkkä riesa.

        Ajonesto vanhassakin autossa on huomattava turvallisuustekijä estäessään nuorten känniääliöiden liikenteeseen lähdön varastetulla autolla. Ruumiitahan siitä yleensä seuraa.


    • Okfkfkfkfnf

      Hyvä ajatus, mutta kenties toinen kommentoija on oikeassa siinä, ettei käytännössä toimivaa ja edullista tapaa ole. Joten muunnelma samasta; halpisvalmistajat voisivat jättää ajoneston pois uusistakin autoista ja myös siten painaa myyntihintaa alemmas. Esimerkiksi Dacia, jolle hinta on tärkein kilpailutekijä. Tai mikseivätpä muutkin voisi asiakkaan toiveesta myydä autoja ilman ajonestoa.

      Nämä harvat ajonestottomat voisivat tietysti sitten muodostua autovarkaiden hittituotteiksi.

      Se, että autovarasteleva känniääliö kuolee, on todennäköisesti vain säästöä yhteiskunnalle, vaikka veisikin mukanaan autonromun.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      28
      5143
    2. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      307
      3756
    3. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      36
      2860
    4. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      37
      2789
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      147
      2275
    6. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2036
    7. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      122
      1930
    8. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1614
    9. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      5
      1546
    10. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      27
      1508
    Aihe