Aina vaan poistetaan minun kirjoitukseni, vaikka ovat asiallisia eivätkä riko sääntöjä laisinkaan.
Eikö mikään kirjoitus saa olla täällä???
39
589
Vastaukset
- SeitsemänSyytä
Siihen on saattanu olla monta syytä...
1. Ne ovat Suomen lain vastaisia
2. Ne ovat sivuston sääntöjen vastaisia
3. Aloitikset ovat olleet asiattomia
4. Aloitukset ovat sisältäneet linkkejä
5. Aloitukset ovat sisältäneet suoria lainauksia
6. Ne ovat olleet muita suomen ja ruotsin kielisiä aloituksia
7. Aloitukset eivät liity aiheeseen "Juutalaisuus" - Vainottu.sananvapaus
totuusvoittaan ainakaan edelliset aloitukset eivät muist. ole sisältäneet mitään juutalaisuus-aiheen tai Suomen lain vastaisuutta. Ne olivat kristityn Israelin ystävän aloituksia ja tehän ette kristityistä Israelin ystävistä pidä.
Olette tahtoneet meidät ja viestimme poistoon jotta vihanne meitä kristittyjä kirjoittajia vastaan saisi oikeutuksensa.
Minä olen niin juutalaisten ystävä, että suorastaan avustan teitä aiheellisesti vihaamaan itseäni!
En pelkää teitä ja mielipidevainoanne, minulle on nyt yhdentekevää mitä omassa likaisessa mielessänne kehittyviä valheväittämiä ja vihakirjoituksia levitätte minusta, kristityistä yleensä, kristinuskosta ja itse Jeesus Nasaretilaisesta. Olen niihin itse vuosikymmenten ajan jo hyvin tottunut.
Jeesus ja kristityt jo ainakin 2000 vuoden ajan!
Kaikki tämä todistaa sekä teistä että meistä.
.Enään ei täällä ole kunnon keskusteluita kuten oli ennen. Nyt sensurointi toimii ja keskustelut jää siihen. Miksi ei anneta kunnolla keskustella? Olisi mukava saada esim. kts kehiin.
- gtgtgtgtgtgtgt
Jeesus- hömppä kuuluu Jeesus-hömppä osastolle. Eikö se mene jo jakeluun?
Palstajako on tehty harkiten ja viisaudella.
Kukaan ei vihaa kristittyjä Israelin ystäviä(islamistit vihaa) vaan tuki otetaan vastaan kiitollisuudella.
Käännytysyritykset väistetään napakasti ja nopeasti.- PahaKrisu
Sikäli kuin havaita voi, palstalla on edelleen runsaasti Jesse-viestiä.
Poistojen syy on siis jokin muu.
Itse aikoinaan ilmoitin Jesse-käännyttäjistä mutta koska yp ei reagoinut ja kielteistä Jesseä muutoin tulee dreidelin ja koko talmudin täydeltä, ajattelin että olkoon sitten näin.
Jesseä te haluatte ja Jesseä te saatte. Ja todistaahan tämä kaikki kristittyjen pahuudesta!
. - Herranpiikanen
Shalom, totuusonvoittaja.
Minäkin siunaan Israelia ja Juutalaista kansaa. Heille ensin ilmoitettiin Sana.
"Usko Herraan Yeshuaan niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi".
"Joka ei synny uudesti, ylhäältä, Pyhästä Hengestä, ei voi nähdä Jumalan Valtakuntaa.". Ota siis, lukija vastaan TÄNÄPÄIVÄNÄ pelastus. Tunnusta:"Olen rikkonut niin ihmisiä, kuin myös Sinua vastaan Jumala, anna kaikki syntini anteeksi ja ota minut lapseksesi, pese minut puhtaaksi kaikista synneistäni Pyhällä Sovinto Verelläsi." Amen.
Pyhä Sovintoveri on ilmaus sille, että Yeshua ristiinnaulittiin ja ruoskittiin , ainokaisena uhrina - viaton , synnitön, Jumalan Poika kantoi siellä sinun ja minun kaikki syntini. ♡♡♡♡
Yeshua/ käännetty kreikankielestä , Iosus-nimestä, meille Jeesus-Nimiseksi. Hän ei ole koskaan ole ollut hömppää. Eikä Hänestä tulee koskaan hömppää. Vaan kerran Hän on tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita. Että kaikki, jotka ottivat Hänet vastaan, pelastuisisivat.
Hän on minutkin pelastanut kuten Pyhä Sana, jota myös Raamatussa kutsutaan, ilmoittaa. "Joka uskoo minuun Hän ei koskaan kuole vaan hänestä virtaavat elävän veden virrat". Yeshua on Hänen oikea alkuperäinen Nimensä. Hän syntyi Beetlehemissä (Beetlehem lechem, hepr.= Leivän talo). Hänhän sanoi:"Minä olen se elävä leipä, joka syö tätä leipää, ei koskaan enää isoa, joka juo tätä vettä, ei koskaan enää janoa."
Jumalan SANASSA EI TUNNETA JOULUA, joten Yeshua/Jeesus, ei ole syntynyt jouluna, sillä Pyhä Sana (Raamattu) EI JOULUA TUNNE. Luuk 2, nk "jouluevankeliumi" kertoo, oli paimenia kedolla vartioimassa yöllä laumaansa.
Olen itsekin ollut jopa uskovansa niin perinnäisopissa kiinni jo lapsuudestani asti, etten ennen n. 2014-2015 vuotta LUKENUT SANAA KUTEN SE ON KIRJOITETTU. EI SANASSA LÖYDY JOULUA, EI ADVENTTEJA EIKÄ JUHANNUSTA LAINKAAN. Ne ovat siis perinnäisoppeja joista Sana kehottaa pysymään poissa. Efesolais. 4:17
"Älkää tehkö Minun Isäni huonetta markkinahuoneeksi " . Johannes 2. Yeshua raivostui, ja ajoi pois myyjät temppelistä = kirkkomme.
Joka joulu "hedelmä" näkyy. Jumala vihastuu. Älkää myykö Herran Huoneessa niitä villasukkianne ja lapasianne!!! Eikö teillä ole muita paikkoja niiden myymiseksi?
Yeshuan todennäköisin syntymäajankohta on syys-lokakuu, Sukkot-juhlan aika, sillä silloin on Jerusalemissa suuret juhlat, "eikä heille ollut sijaa majatalossa ".
Ihana Yeshua/Jeesus.
Pelastajani ja parantajani.
Ja jos tämä kirjoitus poistetaan. On se merkki siitä, että Suomessa pakanuus on jo niin syvälle uponnut, ettei Jumalan totista Sanaa enää kestetä.
Niinpä ei tule Jumalakaan Suomalaisia kauaa siunaamaan.
Sillä tässä ovat laki ja Profeetat. Kukin saa tekojensa mukaan.
Älkää olko pahennukseksi juutalaisille, sanoo Paavali.
- Halitulijallaaa
Sanoisipa Talmud juutalaisille samaa, kristittyjen kohdalla.
Miksi me muka tahallaan olisimme pahennukseksi juutalaisille, kun kukin meistä, omien älynlahjojemme puitteissa on yrittänyt olla juutalaisia kohtaan pikemminkin ystävällinen ja kohtelias, mutta ei ole kelvannut.
Hitler ei ollut uskoltaan kristitty vaan pakana ja saatananpalvoja ja Luther taas vastasi laajamittaisella ja kattavalla teoksellan ainoastaan talmudistien omiin, kristittyjen vastaisiin vihapuheisiin.
Jos kristittyjen hyvennys on ollut juutalaisille pahennus, olen tulkinnut ja päättänyt asian siten, että pahennus olkoon sitten hyvennys: juutalaiset saavat millä lisää haukkua kristittyjä!
En hyväksy juutalaisten pakkokäännyttämistä ja tietoista ärsyttämistä tällä aiheella. Jos kristitty ehdointahdoin lähtee käännytystarkoituksessa julistamaan kristinuskoa juutalaisille, hän tietää jo etukäteen mikä saattaa olla reaktio, eikä voi silloin syyttää juutalaisia reaktiosta.
Mutta myös juutalaisten on siedettävä, että Jeesus Nasaretilaisesta, ilman käännytystarkoitusta voidaan puhua asiallisesti, sillä juutalaiseksi hän syntyi, juutalaisena eli ja juutalaisena kuoli. Tämä oli Jeesuksen juutalainen elämä.
Hänen ylösnousemuksestaan syntyi kristinusko. Juutalaiset hautasivat hänet ja se oli siinä, mutta pakanat ottivat Hänet vastaan ylösnousseena Kuninkaanaan. Tämä puoli asiasta on sitten kristinuskoa, ei minkäänlajin juutalaisuutta.
UT kieltää pakkokäännyttämästä ketään. Apostolit sekä jopa Jeesus Itse ehdottomasti kielsivät sellaisen toiminnan!
- JEESUS:
Matteus 9: 16,17
16 Ei kukaan pane vanuttamattomasta kankaasta paikkaa vanhaan vaippaan, sillä semmoinen täytetilkku repii palasen vaipasta, ja reikä tulee pahemmaksi.
17 Eikä nuorta viiniä lasketa vanhoihin nahkaleileihin; muutoin leilit pakahtuvat, ja viini juoksee maahan, ja leilit turmeltuvat; vaan nuori viini lasketaan uusiin leileihin, ja niin molemmat säilyvät."
Markus 6: 7-13
7 Ja hän kutsui tykönsä ne kaksitoista ja alkoi lähettää heitä kaksittain ja antoi heille vallan saastaisia henkiä vastaan.
8 Ja hän sääti heille, etteivät saaneet ottaa matkalle muuta kuin ainoastaan sauvan; ei leipää, ei laukkua, ei rahaa vyöhönsä.
9 He saivat kuitenkin sitoa paula-anturat jalkaansa; "mutta älkää pukeko kahta ihokasta yllenne".
10 Ja hän sanoi heille: "Missä tulette taloon, jääkää siihen, kunnes lähdette pois siltä paikkakunnalta.
11 Ja missä paikassa teitä ei oteta vastaan eikä teitä kuulla, sieltä menkää pois ja pudistakaa tomu jalkojenne alta, todistukseksi heille."
12 Niin he lähtivät ja saarnasivat, että oli tehtävä parannus.
13 Ja he ajoivat ulos monta riivaajaa ja voitelivat monta sairasta öljyllä ja paransivat heidät.
- LUUKAS / PAAVALI:
Ap.t. 13: 44-52
44 Seuraavana sapattina kokoontui lähes koko kaupunki kuulemaan Jumalan sanaa.
45 Mutta nähdessään kansanjoukot juutalaiset tulivat kiihkoa täyteen ja väittelivät Paavalin puheita vastaan ja herjasivat.
46 Silloin Paavali ja Barnabas puhuivat rohkeasti ja sanoivat: "Teille oli Jumalan sana ensiksi puhuttava; mutta koska te työnnätte sen luotanne ettekä katso itseänne mahdollisiksi iankaikkiseen elämään, niin katso, me käännymme pakanain puoleen.
47 Sillä näin on Herra meitä käskenyt: 'Minä olen pannut sinut pakanain valkeudeksi, että sinä olisit pelastukseksi maan ääriin asti'."
48 Sen kuullessansa pakanat iloitsivat ja ylistivät Herran sanaa ja uskoivat, kaikki, jotka olivat säädetyt iankaikkiseen elämään.
49 Ja Herran sanaa levitettiin kaikkeen siihen maakuntaan.
50 Mutta juutalaiset yllyttivät jumalaapelkääväisiä ylhäisiä naisia ja kaupungin ensimmäisiä miehiä ja nostivat vainon Paavalia ja Barnabasta vastaan, ja ne ajoivat heidät pois alueiltansa.
51 Niin he pudistivat tomun jaloistansa heitä vastaan ja menivät Ikonioniin.
52 Ja opetuslapset tulivat täytetyiksi ilolla ja Pyhällä Hengellä.
Kukin on vastuussa vain omasta itsestään. Tämän päivän juutalainen ei ole vastuussa jonkun toisen, esim. 2000 vuoden takaisen juutalaisen teoista. Ainoastaan siitä kuinka hän itse, tänäpäivänä suhtautuu tähän asiaan.
. Halitulijallaaa kirjoitti:
Sanoisipa Talmud juutalaisille samaa, kristittyjen kohdalla.
Miksi me muka tahallaan olisimme pahennukseksi juutalaisille, kun kukin meistä, omien älynlahjojemme puitteissa on yrittänyt olla juutalaisia kohtaan pikemminkin ystävällinen ja kohtelias, mutta ei ole kelvannut.
Hitler ei ollut uskoltaan kristitty vaan pakana ja saatananpalvoja ja Luther taas vastasi laajamittaisella ja kattavalla teoksellan ainoastaan talmudistien omiin, kristittyjen vastaisiin vihapuheisiin.
Jos kristittyjen hyvennys on ollut juutalaisille pahennus, olen tulkinnut ja päättänyt asian siten, että pahennus olkoon sitten hyvennys: juutalaiset saavat millä lisää haukkua kristittyjä!
En hyväksy juutalaisten pakkokäännyttämistä ja tietoista ärsyttämistä tällä aiheella. Jos kristitty ehdointahdoin lähtee käännytystarkoituksessa julistamaan kristinuskoa juutalaisille, hän tietää jo etukäteen mikä saattaa olla reaktio, eikä voi silloin syyttää juutalaisia reaktiosta.
Mutta myös juutalaisten on siedettävä, että Jeesus Nasaretilaisesta, ilman käännytystarkoitusta voidaan puhua asiallisesti, sillä juutalaiseksi hän syntyi, juutalaisena eli ja juutalaisena kuoli. Tämä oli Jeesuksen juutalainen elämä.
Hänen ylösnousemuksestaan syntyi kristinusko. Juutalaiset hautasivat hänet ja se oli siinä, mutta pakanat ottivat Hänet vastaan ylösnousseena Kuninkaanaan. Tämä puoli asiasta on sitten kristinuskoa, ei minkäänlajin juutalaisuutta.
UT kieltää pakkokäännyttämästä ketään. Apostolit sekä jopa Jeesus Itse ehdottomasti kielsivät sellaisen toiminnan!
- JEESUS:
Matteus 9: 16,17
16 Ei kukaan pane vanuttamattomasta kankaasta paikkaa vanhaan vaippaan, sillä semmoinen täytetilkku repii palasen vaipasta, ja reikä tulee pahemmaksi.
17 Eikä nuorta viiniä lasketa vanhoihin nahkaleileihin; muutoin leilit pakahtuvat, ja viini juoksee maahan, ja leilit turmeltuvat; vaan nuori viini lasketaan uusiin leileihin, ja niin molemmat säilyvät."
Markus 6: 7-13
7 Ja hän kutsui tykönsä ne kaksitoista ja alkoi lähettää heitä kaksittain ja antoi heille vallan saastaisia henkiä vastaan.
8 Ja hän sääti heille, etteivät saaneet ottaa matkalle muuta kuin ainoastaan sauvan; ei leipää, ei laukkua, ei rahaa vyöhönsä.
9 He saivat kuitenkin sitoa paula-anturat jalkaansa; "mutta älkää pukeko kahta ihokasta yllenne".
10 Ja hän sanoi heille: "Missä tulette taloon, jääkää siihen, kunnes lähdette pois siltä paikkakunnalta.
11 Ja missä paikassa teitä ei oteta vastaan eikä teitä kuulla, sieltä menkää pois ja pudistakaa tomu jalkojenne alta, todistukseksi heille."
12 Niin he lähtivät ja saarnasivat, että oli tehtävä parannus.
13 Ja he ajoivat ulos monta riivaajaa ja voitelivat monta sairasta öljyllä ja paransivat heidät.
- LUUKAS / PAAVALI:
Ap.t. 13: 44-52
44 Seuraavana sapattina kokoontui lähes koko kaupunki kuulemaan Jumalan sanaa.
45 Mutta nähdessään kansanjoukot juutalaiset tulivat kiihkoa täyteen ja väittelivät Paavalin puheita vastaan ja herjasivat.
46 Silloin Paavali ja Barnabas puhuivat rohkeasti ja sanoivat: "Teille oli Jumalan sana ensiksi puhuttava; mutta koska te työnnätte sen luotanne ettekä katso itseänne mahdollisiksi iankaikkiseen elämään, niin katso, me käännymme pakanain puoleen.
47 Sillä näin on Herra meitä käskenyt: 'Minä olen pannut sinut pakanain valkeudeksi, että sinä olisit pelastukseksi maan ääriin asti'."
48 Sen kuullessansa pakanat iloitsivat ja ylistivät Herran sanaa ja uskoivat, kaikki, jotka olivat säädetyt iankaikkiseen elämään.
49 Ja Herran sanaa levitettiin kaikkeen siihen maakuntaan.
50 Mutta juutalaiset yllyttivät jumalaapelkääväisiä ylhäisiä naisia ja kaupungin ensimmäisiä miehiä ja nostivat vainon Paavalia ja Barnabasta vastaan, ja ne ajoivat heidät pois alueiltansa.
51 Niin he pudistivat tomun jaloistansa heitä vastaan ja menivät Ikonioniin.
52 Ja opetuslapset tulivat täytetyiksi ilolla ja Pyhällä Hengellä.
Kukin on vastuussa vain omasta itsestään. Tämän päivän juutalainen ei ole vastuussa jonkun toisen, esim. 2000 vuoden takaisen juutalaisen teoista. Ainoastaan siitä kuinka hän itse, tänäpäivänä suhtautuu tähän asiaan.
.Poistaja on kts ja kirjoitukseni ovat arkaluonteisia kts:ää kohtaan
Yrität ärsyttää kirjoittamalla kaksi metriä evankeliumia kun juuri on sanottu, että ei ole palstan aihe.
- HyvääSapattia.tervJeesus
En kirjoittanut evankeliumia vaan lainasin sekä Jeesuksen, että apostolien omia sanoja liittyen siihen kuinka kristityn tulee käyttäytyä.
Etkö sä kestä Jeesusta ja Paavalia edes ilman evankeliumia? Ei heidän kaikki puheensa ollut "evankeliumia". Jos Jeesus sanoi naapurille hyvää iltapäivää, oliko se evankeliumia?
Sulla ja joillain muilla on suorastaan neuroosi noihin henkilöihin.
Jeesus lähettääå sulle terveisiä ja toivottaa hyvää, alkavaa sapattia!
Kohtelias sapatintoivotus ei kai sentään ole kristillistä evankeliumia? (Mutta jotain kieroa ja hämärää siinä kumminnii on ja täytyy olla, jos sen sanoo se niitten katala messias...!)
. HyvääSapattia.tervJeesus kirjoitti:
En kirjoittanut evankeliumia vaan lainasin sekä Jeesuksen, että apostolien omia sanoja liittyen siihen kuinka kristityn tulee käyttäytyä.
Etkö sä kestä Jeesusta ja Paavalia edes ilman evankeliumia? Ei heidän kaikki puheensa ollut "evankeliumia". Jos Jeesus sanoi naapurille hyvää iltapäivää, oliko se evankeliumia?
Sulla ja joillain muilla on suorastaan neuroosi noihin henkilöihin.
Jeesus lähettääå sulle terveisiä ja toivottaa hyvää, alkavaa sapattia!
Kohtelias sapatintoivotus ei kai sentään ole kristillistä evankeliumia? (Mutta jotain kieroa ja hämärää siinä kumminnii on ja täytyy olla, jos sen sanoo se niitten katala messias...!)
.Kun mies sanoo: " Minä itse annan henkeni, ei kukaan sitä minulta ota. Minulla on valta antaa se ja ottaa taas takaisin"
Ja jälkeenpäin syyttää, että Juudas kavalsi, niin haistatan pitkät koko riivatulle jengille.- JuudasKavaltaja
fari.g kirjoitti:
Kun mies sanoo: " Minä itse annan henkeni, ei kukaan sitä minulta ota. Minulla on valta antaa se ja ottaa taas takaisin"
Ja jälkeenpäin syyttää, että Juudas kavalsi, niin haistatan pitkät koko riivatulle jengille.Niinku missä jälkeenpäin syytti?
Jeesus ei paljon ehtinyt häntä syytellä, itseasiassa Jeesus vain kysyi Juudakselta, että ystäväni, suudelmallako sinä minut kavallat. Ja seuraavassa hetkessä Jeesusta jo vietiinkin rotevien roomalaissotilaiden välissä Pilatuksen palatsia vastapäätä olleelle vartiotuvalle jossa Jeesus sitten välittömästi saikin perusteellisesti turpiinsa. Juudaksen vielä tyytyväisenä kilisytellessä rabbeilta saamaansa 30 hopearahaa ahneen juutalaisen kourissaan.
Juudaksella varmasti oli koukku nokka, hintelät kintut, ovelasti sinne tänne vilkuilevat silmät, pitkät kynnet, kihara takkutukka, samanmoinen parta ja pituutta n. 1,5 metriä.
Ihminen on vastuussa teoistaan. Vaikkakin Juudas oli jo pitemmän aikaa vehkeillyt yhtä jos toistakin, hän mm. oli varas ja kavalsi Jeesuksen kassalippaasta, hän ei yksin voinut Jeesusta kavaltaa, vaan se tapahtui Jumalan sallimana.
Onkohan Jumalallakin koukku nokka? Tuolla kaksinaamaisella ketaleella! JuudasKavaltaja kirjoitti:
Niinku missä jälkeenpäin syytti?
Jeesus ei paljon ehtinyt häntä syytellä, itseasiassa Jeesus vain kysyi Juudakselta, että ystäväni, suudelmallako sinä minut kavallat. Ja seuraavassa hetkessä Jeesusta jo vietiinkin rotevien roomalaissotilaiden välissä Pilatuksen palatsia vastapäätä olleelle vartiotuvalle jossa Jeesus sitten välittömästi saikin perusteellisesti turpiinsa. Juudaksen vielä tyytyväisenä kilisytellessä rabbeilta saamaansa 30 hopearahaa ahneen juutalaisen kourissaan.
Juudaksella varmasti oli koukku nokka, hintelät kintut, ovelasti sinne tänne vilkuilevat silmät, pitkät kynnet, kihara takkutukka, samanmoinen parta ja pituutta n. 1,5 metriä.
Ihminen on vastuussa teoistaan. Vaikkakin Juudas oli jo pitemmän aikaa vehkeillyt yhtä jos toistakin, hän mm. oli varas ja kavalsi Jeesuksen kassalippaasta, hän ei yksin voinut Jeesusta kavaltaa, vaan se tapahtui Jumalan sallimana.
Onkohan Jumalallakin koukku nokka? Tuolla kaksinaamaisella ketaleella!Ihanan näköinen, minä rakastan kaikkia satuhahmoja.
- TuristinaMenneessä
Mitähän sääntöjenvastaista oli ed. kirjoituksessa? Se liittyi suoraan juutalaisuuteen, siinä ei ollut kristinuskoa kuin ripaus, eli Kristus Itse, veripäissään. Oli suoraa juutalaisuutta. Rabbit, kansa ja kaikki. Koko Jerusalemin juutalainen kerma, yhdessä rahvaan kanssa. Ei mikään niin yhdistä kuin yhteinen vihan kohde! Kaikenmaailman moralisti-profeetta muka, rakkauden käskyineen ja että jos silmä yhtään katsoo jonkun luntun keikkuvaa takapuolta, pitäs muka repiä semmonen silmä irti! Kehtaa sanoa Jerkun jumaluusoppineille! Eikös Temppelin takahuoneessa ole jo vuosisatoja ollut muka ihan laillistettu Porttola? Eikö, mitä? Syy on luntussa, joka kivitettävä! Ja Barabbas ja Juudas on meidän jengii, ei tommonen jumalansanan lässyttäjä!
Kielletty viesti sisälsi myös vastauksen fari.g:n jumalanpilkkaan, että varoituksen sen seurauksista. fari.g on jo aiemmin tunnustautunut Juudas Iskariotin fanittajaksi.
Se ei edes syyttänyt tämänpäivän juutalaisia.
Kyseessä oli ikäänkuin todistus, oikeuden pöytäkirja Via Dolorosa-kadulta 6.4.30. Suora, klo 21:n uutiskuvaelma roomalaisen Pontius Pilatuksen virkatalolta! Olen vieraillut huoneessa. Katsonut läpi ristikon tuota kuulua pihamaata. Myös vieraillut putkassa, jossa Jeesusta pahoinpideltiin.
Totuus ei tällä forkalla voita.
.Soffixiina on oikees täs.
Jeesus ei enää edusta juutalaisuutta, vaan maailman kaikkia kansoja ja kulttuureja.
Niinsevaanmenee.KTS kirjoitti:
Soffixiina on oikees täs.
Jeesus ei enää edusta juutalaisuutta, vaan maailman kaikkia kansoja ja kulttuureja.
Niinsevaanmenee.Älä kts poista asiallisia kirjoituksia, vaikka ne ovatkin sinulle kiusallisia. Anna käydä kunnon keskustelu.
"Kielletty viesti sisälsi myös vastauksen fari.g:n jumalanpilkkaan, että varoituksen sen seurauksista. fari.g on jo aiemmin tunnustautunut Juudas Iskariotin fanittajaksi. "
Tottakai, koska Juudaksesta on valhetellen puhuttu kaikkinaista pahaa. Sitäpaitsi, tiedän kaksi Juudas nimistä henkilöä, ja kumpikaan heistä ei elänyt enää Jeesuksen aikana, kuten ei Herodeskaan.
Kolmaskin taisi olla, hän oli essealainen.
Olen myös lukenut, että Jumala ei tuomitse silmän näöltä eikä korvan kuulolta, vaan oikeuden mukaan, ja se ei kuulu meille, me emme ole Jumala, emmekä Jumalan tuomioiden toimeenpanija.- Tervehdys.Judas.Iskariot
Tiedät hyvin, että Judah (kreikk. Judas) on yleinen juutalainen nimi, siinä kuin Jussi Suomessa. Yrität huijata foorumia lukevia, asioista mitään tietämättömiä, eli valehtelet.
Tunnetko Juudas Iskariotin henkilökohtaisesti kun "tiedät" varmuudella väittää että kristityt valehtelevat hänestä? Herätät todella mielenkiinnon. Onko sinulla jokin henki-yhteys Tuonelaan, Juudaksen luo? Näin täytyy olla, koska puhut hänestä varmuudella. Et kai itse ole Juudas Iskariotin henki, joka täällä kirjoittaa, fari.g- nickisen meedion kautta? Selittäisi monta asiaa sekä fari.g:n kirjoitukset.
Näin täytyy olla.
. Tervehdys.Judas.Iskariot kirjoitti:
Tiedät hyvin, että Judah (kreikk. Judas) on yleinen juutalainen nimi, siinä kuin Jussi Suomessa. Yrität huijata foorumia lukevia, asioista mitään tietämättömiä, eli valehtelet.
Tunnetko Juudas Iskariotin henkilökohtaisesti kun "tiedät" varmuudella väittää että kristityt valehtelevat hänestä? Herätät todella mielenkiinnon. Onko sinulla jokin henki-yhteys Tuonelaan, Juudaksen luo? Näin täytyy olla, koska puhut hänestä varmuudella. Et kai itse ole Juudas Iskariotin henki, joka täällä kirjoittaa, fari.g- nickisen meedion kautta? Selittäisi monta asiaa sekä fari.g:n kirjoitukset.
Näin täytyy olla.
.Flavius Josefus, ( Josef ben Mathitjahu ) syytettiin maan kavaltamisesta, jo ennemmin kuin hän lipesi roomalaisten puolelle ja osallistui Tituksen kanssa Jerusalemin hävitykseen, Hän itse kertoo, että syytettiin.
Evankeliumi ei kerro Josefuksesta mitään, mutta sanan " kavallus" se on sinne ujuttanut, mistä keksikään, ellei ollut tietoinen Josefuksesta.
Evankeliumit on kuitenkin kirjoitettu vuoden 70 jälkeen.
Kun teidät näin on jeesuksessa hyvennetty ( olette hyviksi tulleet, olemalla pahennukseksi) niin mitä teette kun olette hyvät?
" Onkohan Jumalallakin koukku nokka? Tuolla kaksinaamaisella ketaleella! "
Te sairastutte jälleen."Juudaksen vielä tyytyväisenä kilisytellessä rabbeilta saamaansa 30 hopearahaa ahneen juutalaisen kourissaan. "
Olen jo aikaisemmin sanonut, että Juudas ei voinut myydä ihmistä, koska hänellä ei ollut orjia. Roomalaisilla oli orjia.
Kolmekymmentä hopearahaa sai Sakarja. Hän piti summaa liian pienenä sananjulistuksesta ja nakkasi kehoituksesta rahat herran huoneeseen savenvalajalle. Aikakausi oli toinen."8 Ja hän sääti heille, etteivät saaneet ottaa matkalle muuta kuin ainoastaan sauvan; ei leipää, ei laukkua, ei rahaa vyöhönsä.
Pietari kysyykin Apokryfikirjassa: " Olemme luopuneet kaikesta. Mistä me nyt otamme sen hyvän, joka meidän pitäisi jakaa köyhille ? "
Hän antoi lääkelaukun ja käski parantaa ihmisiä. Pietari, joka oli kalastaja, sanoi : " Sinä pyydät meitä harjoittamaan tätä tointa, vaikka meitä ei ole koulutettu lääkäreiksi. Kuinka siis osaamme parantaa ihmisiä. "
Viimeksi mainittu osoittaa, että ihmisiä ei yleisesti parannettu taikakeinoin vaan lääkärin ammatti oli koulututuspohjainen. Kun Kirkko otti lääkärintoimen hoitaakseen loitsumagiana, (Sana parantaa, ) kutsuttiin institution ulkopuolisia parantajia yleisesti noidiksi, vaikka heillä oli terveet, tietoon ja kokemukseen perustuvat toimintatavat.- Kristill.apokryfikirjat
Apokryfikirjat ovat pääosin satua. Jotkut enemmän tai vähemmän epätarkkaa historiaa, jotkut suoraan munkkien väärennöksiä.
Näitä apokryfitarinoita on ollut kristinuskoon tarjottuna runsaasti, eikä niillä useimmiten ole edes kirjallista arvoa. Liikkuvat "uutisoinneissaan" seiskalehden ja iltasanomien, S24:n ja muun roska-Aller-median tasolla.
Ne eivät ole kristittyjen tunnustamia dokumentteja. Samankaltaisia epätarkkoja tarinoita ei kristinusko ole kelpuuttanut Raamattumme nk. VT:nkaan painotuotteeseen. Ne voivat olle juutalaisille pyhiä kirjoituksia, en tarkkaan tunne asiaa, mutta kristityt antavat niille historian epätarkkuuden tai pyhän hengettömyyden (vailla PH:n vaikutusta olevan) arvon, eli ovat enemmän tai vähemmän joko suoraa huijausta, tai sitten hengeltään nk. roskakirjallisuutta.
Kristityt ovat tarkkoja siitä, mitä ovat Raamattuunsa kelpuuttaneet. Kirjallisuuttahan on myös satamäärin muuta ollut tarjolla. Mm. paavi Klemensin kirjeet olivat kiikun kaakun päästä virallisen Raamatun kansien väliin, mutta koska Klemens ei kuulunut itse apostoleihin, eikä itse ollut tavannut Jeesusta, ne jätettiin virallisen Raamatun ulkopuolelle, vaikkakin niillä on muutoin historiallis-hengellinen arvo.
Toisaalta kreikkalainen lääkäri Luukaskaan ollut henk.kohtaisesti tavannut Jeesusta, mutta hänen kirjeillään korkea-arvoiselle Theofilukselle on muutoin hengellisen todistuksen arvo (Luukkaan evankeliumi ja Apostolien teot).
Klemensin 1. kirje korinttolaisille, vuodelta 96 jKr.:
http://www.apokryfikirjat.com/klemens.htm
. - NoitaNokiniina
Ja olis kiva, jos laittaisit nk. lähteet, eli mistä olet lainauksesi ottanut.
. NoitaNokiniina kirjoitti:
Ja olis kiva, jos laittaisit nk. lähteet, eli mistä olet lainauksesi ottanut.
." Ne eivät ole kristittyjen tunnustamia dokumentteja."
Ei tietenkään, mutta entäs sitten, mitä minä teidän tunnustuksista, jos tekstissä asiaa ja totuutta.
- JuudastenFoorumi
Kirjoitus saa olla talmudistien foorumilla jos se herjaa Jeesusta ja asettaa kristilliset pyhät kirjat epäilyksen alaisiksi. Tämä on myönteistä rasismia.
Mutta asialliset Jeesus-viestit ja perustellut uskonkysymykset aiheesta eivät saa olla.
Täällä eräs ottaa viestejä vastaan itse Juudas Iskariotilta Helvetistä, jossa tuo vanha petturi edelleen kiistää syyllisyytensä ja valehtelee niin että korvat soi.
.- EmmeTunnustaHömppää
fari.g kirjoitti:
Historian valossa. Huom! VALOSSA.
Matteuksen, Markuksen ja Johanneksen nk. evankeliumit ovat näiden henkilöiden omakohtaisesti kokemaa todistusaineistoa. Kukin heistä kertoo omin sanoin kuinka asiat kokivat, siksi sanamuodoissa ja kertomuksissa on pieniä ristiriitaisuuksia (Risti-riita), kuten aina kun eri henkilöt kertovat tietystä tapahtumasta. Yksi huomaa ja kuulee yhtä, toinen toista tai samaa, mutta muistaa sen eri sanoin.
Luukkaan evankeliumi on myöhemmin kristityksi tulleen, ulkopuolisen, kreikkalaisen lääkärin neljäs todistusaineisto näistä vuosien n. 26-30 jKr. tapahtumista koskien Jeesusta ja Hänen työtään Juudeassa, sekä sen ympäristössä.
Jeesus liikkui myös nyk. Libanonin etelä-alueilla, sekä nyk. Syyrian lounaisalueilla, Jordanian länsi- ja luoteisalueilla.
nk. Uuden testamentin kirjat, eli itseasiassa kirjeet eri henkilöille, tai tuolloin syntyneille alkukristittyjen seurakunnille, ovat tarkoin tutkittuja eikä kristityille syötetä hömppää.
. EmmeTunnustaHömppää kirjoitti:
Matteuksen, Markuksen ja Johanneksen nk. evankeliumit ovat näiden henkilöiden omakohtaisesti kokemaa todistusaineistoa. Kukin heistä kertoo omin sanoin kuinka asiat kokivat, siksi sanamuodoissa ja kertomuksissa on pieniä ristiriitaisuuksia (Risti-riita), kuten aina kun eri henkilöt kertovat tietystä tapahtumasta. Yksi huomaa ja kuulee yhtä, toinen toista tai samaa, mutta muistaa sen eri sanoin.
Luukkaan evankeliumi on myöhemmin kristityksi tulleen, ulkopuolisen, kreikkalaisen lääkärin neljäs todistusaineisto näistä vuosien n. 26-30 jKr. tapahtumista koskien Jeesusta ja Hänen työtään Juudeassa, sekä sen ympäristössä.
Jeesus liikkui myös nyk. Libanonin etelä-alueilla, sekä nyk. Syyrian lounaisalueilla, Jordanian länsi- ja luoteisalueilla.
nk. Uuden testamentin kirjat, eli itseasiassa kirjeet eri henkilöille, tai tuolloin syntyneille alkukristittyjen seurakunnille, ovat tarkoin tutkittuja eikä kristityille syötetä hömppää.
.Juudas Makkabi johti juutalaisten makkabealaiskapinaa Syyrian seleukideja vastaan vuosina 167–160 eaa.
Syyrian Antiokhos IV halusi kreikkalaistaa valtionsa. Tärkeä vähemmistöryhmä olivat juutalaiset, joiden uskonto oli suunnitelman tiellä. Juudas Makkabi aloitti sissisodan muutaman sadan sotilaan voimalla. Tuhottuaan syyrialaisten armeijan yllätyshyökkäyksellä hän sai paljon lisää voimaa armeijaansa. Hän itse kuoli taistelussa seleukideja vastaan vuonna 160 eaa. Kapinaa ei voinut kuitenkaan enää pysäyttää, ja seleukidit tunnustivat lopulta Juudean itsenäisyyden 152 eaa.fari.g kirjoitti:
Juudas Makkabi johti juutalaisten makkabealaiskapinaa Syyrian seleukideja vastaan vuosina 167–160 eaa.
Syyrian Antiokhos IV halusi kreikkalaistaa valtionsa. Tärkeä vähemmistöryhmä olivat juutalaiset, joiden uskonto oli suunnitelman tiellä. Juudas Makkabi aloitti sissisodan muutaman sadan sotilaan voimalla. Tuhottuaan syyrialaisten armeijan yllätyshyökkäyksellä hän sai paljon lisää voimaa armeijaansa. Hän itse kuoli taistelussa seleukideja vastaan vuonna 160 eaa. Kapinaa ei voinut kuitenkaan enää pysäyttää, ja seleukidit tunnustivat lopulta Juudean itsenäisyyden 152 eaa.Hanukka, eli Valon juhla liittyy juuri tähän Juudakseen ja näihin tapahtumiin.
- frrfrrfrfrfrfr
EmmeTunnustaHömppää kirjoitti:
.Johanneksen hömppä-E on surkein eksyttäjä minkä minä tiedän.# Sana on Jumala ja tuli lihaksi"
Tätä on sitten pakanakansat ihmetelleet vuosituhansia mitä roskaa tämä on? ja pakko on uskoa ja lukea tai pää putoaa.
Pään putoaminen oli se helpompi tapa kuolla oli myös kidutuskammio epäilijöille ja naurajille.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Juudas_Makkabi
Linkki, olkaa hyvä.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Makkabealaiset
sukuluettelo- SuudelmallaKavallettu
Juda (-h, -s) oli yleinen etunimi. Jeesuksen yksi veli oli muist. nimeltään Juda. Muist. sisarukset olivat Jeshua, Jakov, Juda, Simon, Susanna ja Johanna, mutta en mene valalle. Jostain netistä sisarusten nimet löytyvät, mahd. ortodoksi.netistä.
Kirjoitat koko ajan luulotellen ettei Judean kuningaskunnassa olisi ollut kuin kaksi Juda-nimistä: Iskarin kaupungista se yksi petturi-opetuslapsi ja sitten se joku makkabealainen!
Judas Iskariot kavalsi Jeesuksen 30 hopearahasta, eli antoi rabbinaatille vinkin mistä mies löytyisi, hetkellä kun ei osaisi varoa... SuudelmallaKavallettu kirjoitti:
Juda (-h, -s) oli yleinen etunimi. Jeesuksen yksi veli oli muist. nimeltään Juda. Muist. sisarukset olivat Jeshua, Jakov, Juda, Simon, Susanna ja Johanna, mutta en mene valalle. Jostain netistä sisarusten nimet löytyvät, mahd. ortodoksi.netistä.
Kirjoitat koko ajan luulotellen ettei Judean kuningaskunnassa olisi ollut kuin kaksi Juda-nimistä: Iskarin kaupungista se yksi petturi-opetuslapsi ja sitten se joku makkabealainen!
Judas Iskariot kavalsi Jeesuksen 30 hopearahasta, eli antoi rabbinaatille vinkin mistä mies löytyisi, hetkellä kun ei osaisi varoa...Makkabilainen on tärkeä Juudas, hän hoiteli Zeuksen patsaan ( hävityksen kauhistus) pois temppelistä.
- MasadanSisu
fari.g kirjoitti:
Makkabilainen on tärkeä Juudas, hän hoiteli Zeuksen patsaan ( hävityksen kauhistus) pois temppelistä.
Kaikki kunnia makkabilaiselle Judalle. Mutta Iskariot oli ihan toisenlainen heppu.
Masadan linnoitus lienee ollut makkabilaisten viimeinen toivo, joka meni. Hävityksen lähestyessä tekivät siellä suuren joukkoitsemurhan.
https://en.wikipedia.org/wiki/Masada
Olen käynyt Masadalla.
. MasadanSisu kirjoitti:
Kaikki kunnia makkabilaiselle Judalle. Mutta Iskariot oli ihan toisenlainen heppu.
Masadan linnoitus lienee ollut makkabilaisten viimeinen toivo, joka meni. Hävityksen lähestyessä tekivät siellä suuren joukkoitsemurhan.
https://en.wikipedia.org/wiki/Masada
Olen käynyt Masadalla.
.Jeesus on sana.
En kuitenkaan ymmärrä miten 'sana' kavalletaan, tai naulitaan ristille. Miten sana kuolee, kun koko ajan kulkee, ja miten se nousee ylös.
Miten Juudas olisi kavaltanut 'sanan ', eikö sana, kuten Tora ollut jo hänen.
Sanan kavaltaminen/tai varastaminen liittynee ajatukseen, jota on yritetty levittää, että juutalaisuus on kristillistä harhaoppia.
- EiOleLevitetty
En ole ikinä kristittynä moista oppiväitettä kuullut.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72508- 1181756
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill381475Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1221408Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1671299- 1461250
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1521241- 521188
- 591127
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.481014