Nyt ainakin osa voi olla helpottuneita - ei kannata kysyä, mitä teet työksesi. Juuri näin! On tavattoman ärsyttävä kysymys, jos ei ole sellaisessa ammatissa, jolla vo huoletta leveillä. Kannattaa myös muistaa nuo Henry Laasasen neuvot siitä, jos miehellä on alempi status. Kannattaa lukea tuo Laasasen kirja Naisten seksuaalinen valta. Uutisissahan on myös paljon ollut viimeaikoina puhetta siitä, kun tytöt menestyvät jo peruskoulussa poikia paremmin. Jos siis noudatamme tarkasti sellaista kaavaa, että naisen pitää löytää vähintään yhtä koulutettu mies, tällä menolla todella käy sillä tavalla, että kukaan nainen ei kohta hanki parisuhdetta. Tarvitaan siis muita ratkaisuja. Se muu ratkaisu löytyykin tästä: naisten on fiksua olla kysymättä miehen työstä tai koulutuksesta.
Tuossa tuo artikkeli.
https://www.menaiset.fi/artikkeli/suhteet/ihmissuhteet/ala_kysy_tata_kysymysta_ensitapaamisella
Tuo artikkeli Me Naiset lehdessä. Itse en harrasta aktiivisesti naisten lehtien lukemista, mutta silloin tällöin on hyvä vähän olla valveutunut, millaisia neuvoja naisille parisuhteessa annetaan tai tutustumisessa.
Työ ei kerro ihmisestä kaikkea!
33
487
Vastaukset
- Kertoomitäkertoo
Joo, ei se ehkä paras mahdollinen kysymys ole. Mutta yleensähän se mielletään aika neutraaliksi kysymykseksi, mutta toki se on kiusallinen, jos toinen vaikka on työtön.
En kyllä silti ymmärrä, miksi treffeillä pitäisi vältellä työhön liittyviä aiheita. Eikä se aina niin ole, että haetaan mahdollisimman koulutettua ihmistä. Itse olen korkeasti koulutettu ja työskentelen taidealalla. Itse kiinnostuisin todennäköisemmin vähän koulutetusta taiteilijasta kuin korkeasti koulutetusta bisnespomosta. Toivon nimittäin, että kumppani ymmärtää taiteilijan työtä - sen merkitystä minulle ja toisaalta työn asettamia vaatimuksia ja haasteita. Käytännössä se usein tarkoittaa, että sillä toisellakin osapuolella on joko taidealan ammatti tai edes harrastus. Kyllä toki jotkut muutkin voivat ymmärtää, mutta kokemus on osoittanut, että aika usein ei.
Mistä treffeillä sitten saisi puhua? Jos työstä ei saisi puhua, niin eikö harrastukset tai kiinnostuksen kohteet mene samaan kategoriaan? Minä en oikein jaksaisi säästäkään jutella. Ei tuossa siitä ole kyse, että sen kysymyksen pitäisikään kertoa ihmisestä "kaikkea". Mutta kyllähän joissain tapauksissa alan valinta jotain kertoo - esim. minun tapauksessa työ kertoo hyvin paljonkin. - Pillujen--asiantuntija
Työ on status eli kuinka arvokas mies on naiselle. Ulkonäkö ja raha kulkee käsi kädessä, ei naiset muuta mieti, komea varakas mies on hyvä kumppani eikä naiset ymmärrä tutustua mieheen ja sitten kun on sormukset sormessa niin naiselle selvii että mies on väkivaltainen narsisti paska jännämies. Ja vain sen takia koska nainen ei katsoi vain oikealle eikä molempiin suuntiin.
- Nainen39vee
Vaikeahan se on tutustua, jos ei voi mistään asioista keskustella, kun kaikki aiheet ovat tabuja.
Nainen39vee kirjoitti:
Vaikeahan se on tutustua, jos ei voi mistään asioista keskustella, kun kaikki aiheet ovat tabuja.
Itsekin olen miettinyt tuota samaa, mutta täytyy kuitenkin olla todellisuuden tajua - joillekin nyt vaan joku aihe voi olla hankala, vaikka itse ei kokisi samalla tavalla.
Seillainen aihe nyt ymmärrettävästi voi tehdä kipeetä, johon liittyy voimakkaasti yhteisön arvostus ja jossa itse ei ole onnistunut. Vaikka joku ei olisi onnistunutkaan sellaisessa asiassa, jota yhteisö yleisesti arvostaa, se ei tarkoita sitä, etteikö tällainen henkilö osaisi jotain muuta, joka on myös arvokasta. Täytyy vaan malttaa tutustua, jotta tuo muu osaaminen tulee vähitelleen paremmin näkyviin.- terveisinreiska
"Työ on status eli kuinka arvokas mies on naiselle."
Olin joskus niinkin seksikkäässä hommassa kuin auramies. Mieti nyt, lunta tulee kuusi metriä ja sitten tulee suurine koneineen auramies joka päästää pulasta korkkareilla sipsuttelevat naiset. Arvaa vaan, oliko silloinen kumppani helisemässä sen fanilauman kanssa ;) - Ei-tabuja
Nainen39vee kirjoitti:
No niin, joten monenkos miehen käyttämä on riemureikäsi?
- Pillujen--asiantuntija
Noinpa naiset huijaa miehiä, ei ne rakasta vaan haluavat vain lapsen ja elatusmaksut.
2. Tiesin haluavani suhteesta vain yhtä asiaa.
”Mennessäni naimisiin ajattelin, että ei tämä kestä ikuisesti, mutta kestää sen minkä kestää. Halusin lapsen ja ikää alkoi olla. Hyvin kävi, vauva tuli ja eroon päädyttiin vasta vuosia myöhemmin.”- harkintaamiehet
Ei ne mitään huijaa. Mies vaan haksahtaa jännänaiseen.
Miehen pitää tunnistaa haluaako nainen erota joskus.
Muutenkin elatusmaksu on isän osa lapsen elatuksesta. Äidillekin jää kyllä maksettavaa.
- vierastyövoimailijat
Kyllä se suuntaa antaa, mutta vasta yrittäjyys kertoo ihmisestä jotain. Vieraan palkalistoilla työskentelevät ovat muiden antamila arvoilla ja vakansseilla liikkeellä. Pohja on hatara. Se mikä on "ylemmältä" taholta, annettu voidaan ottaa sormia napsauttamalla pois.
- sormennapsaus
Kyllähän yrittäjyyskin on riippuvainen monista tahoista. Ei konkursseja muuten olisi.
- vuodenduunari
Ei voi kun nauraa tälle nykyajan mustavalko ajattelulle jossa stereotyypit määrää kaiken ja totuudet ovat vain niitä mitä on yleinen mielipide.
Arvostan yrittäjiä koska olen perheestä jossa isä ja äiti yrittäjiä ja ei mitään rikkaan ylikansallisen yhtiön yrittäjiä vaan raskaan siivoustyön jota edelleen arvostetaan liian vähän, itse olen ammatiltani kokki mutta kun ei löytyny heti oman alan töitä viimeks kun haki niin aloin tekeen siivoustyötä, palkka ei ole hyvä mutta koska minulla on tiettyjä arvoja ja periaatteita joita ei työnantaja määrää.
Teen myös työtäni auttamisen ilosta, on esimerkiksi moni vanhus iloinen ja saa samalla juttu seuraa lisäksi on itsellä tullu vähän perspektiiviä miten moni vanhus on yksinäinen, ei käy edes hoitajaa kaikilla, tulen myös ihmisten kans hyvin toimeen siksi olen luontainen ammattiin joka vaatii palvelualttiutta ja hyvää ihmistuntemusta.
Kyllä minä yrittäjänäkin pärjäisin mutta aattelin että en välttämättä enää kolmekymppisenä jaksa alkaa yrittäjäksi, on siinä oma hommansa, kuitenkin tietyt vapaa ajan harrastukset kuten musiikki vie paljon aikaa joten en voisi tehdä nyt yrittäjänä hommia, vastuuta kyllä osaan ottaa.
Kokkihommissa olen vastannut itse keittiöstä, raaka-aine tilauksista jne. Tiedän sen itsekkin että olisin luontainen yrittäjä, työssä kuin työssä olen ahkera ja tunnollinen mikä joissakin paikoissa aiheutti hirveää kateutta jota en ymmärrä koska itse osaan olla onnellinen muidenkin puolesta eikä hyvän itsetunnon omaavana itsevarmana ihmisenä paljon hetkauta ilkeiden ihmisten järjettömät paskapuheet.
Pyrin tulemaan sellastenkin kans toimeen koska työssä pitää tietyt taidot olla ja kun esim keittiöhommissa olet asiakaspalvelutyäössä niin et voi tuoda henk.kohtasia juttuja sinne saatika että alkasit riiteleen jonkun kanssa, onneksi olen myös kärsivällinen ihminen joten pinna kestää ja paineensietokyky on kova, henkisesti olen vahva koska olen käynyt jonkunnäkösiä helvettejä menneisyydessä läpi, joutunut nöyrtymään ja tunnistamaan heikkouteni sekä myöntämään virheeni ja oppimaan niistä.
Minun ihmisarvoa, periaatteita, itseluottamusta ja itsekunnioitusta ei määrää yksikään työnjohtaja vaan teen sen itse. Kyllä tämä meininki on mennyt nykyään siihen että ehkäpä ihmiset roikkuu liikaa somessa joka hämärtää arvostelu kyvyn, maalaisjärjen ja sen että muutkin pitää ottaa huomioon, kaikki tänne heti nyt, minä minäminä ei toimi pidemm'n päälle.
Enkä ole mikään tossukkakaan että ei minun yli kävele kukaan, on yritetty mutta kakkoseksi on jääty.
Herätkää nyt oikeasti miettimään tiettyjä yksinkertasia asioita elämänkoulusta sekä lopettakaa turha yleistäminen te jotka niin teette.
En ole täydellinen enkä haluaisikaan, hyväksyn esim naisenkin omana ittenään.
Tottakait myös erehdyn joskus enkä ole aina oikeassa, on miestä myöntää se, monesti saan myös uutta perspektiiviä muiden mielipiteistä jos keskustelu on rakentavaa ja järkevää vaikka omaan vahvat mielipiteet ja uskallan sanoa ääneen senkin mitä moni ei huolimatta siitä onko se yleinen mielipide vai ei.
Omana ittenäni parhaiten pärjänny, ei rooleja tarvi vedellä, harvemmin myöskään on tarvinu todistella mitään, toki joskus tulee tilanteita ja ihmisiä vastaan joille pitää hieman todistella.
Muutenkin ainakin nyt sinkkuna se raha ei ole pääasia, mutuenkin on hyvä olla työtä kun on rutiini arjelle, tottakait jos perheen perustan joskus niin haen parempipalkkasta työtä mutta olen oppinut tuleen vähälläkin toimeen ja tiettyjen menetysten vuoksi osaan myös oll aonnellinen ihan niistä arjen ja elämän pienistä asioista jotka ovat tärkeimpiä vaikka nykyään tuntuukin että osalla pitää vaan ettiä sitä parasta kaikesta. Aina ei saa kaikkea, eikä aikuisen kuulu kiukutella kuin 5 vuotias uhmaikäinen jos ei saa mitä haluaa.
Niin ja työttömiä vastaan ei ole mitään, tiedän mitä sekin on kokemuksesta, eikä kaikkien ole pakko työtä hirveesti tehdä jos ei niin halua, tyylillään jokainen.
- Kaikysyäsaa
On palon työttömiä jotka seurustelee. Miten ne on saaneet kumppanin?
Älykkyydellä, hyvillä keskustelutaidoilla. hyvällä sosiaalisella ymmärryskyvyllä jne.
Olen jo aikaisemminkin useasti ottanut esiin nuo sosiaaliset taidot. Itse olen kyllä elämäni aikana opiskellut ja luulin, että kun siihen ja siihen kouluun pääsee, myös sosiaalinen elämä paranee merkittävästi. Miten kävi? Sosiaalinen elämä on pysynyt kaiken aikaa paikallaan, sama syrjintä jatkunut, vaikka opiskelupaikka vaihtunut jopa korkeempaa. Ainakin mun kohdalla oli lopulta joskus myöhemmin tajuttava, että laadukkaan sosiaalisen elämän eteen täytyykin tehdä töitä - täytyy kehittää sosiaalista ymmärryskykyä ja opetella erilaisia taitoja, joiden avulla voin tulla kiinnostavammaksi. Toki ne, jotka tulevat omalla urallaan kuuluisaksi, ovat toki poikkeuksia, mutta kuinka moni meistä tulee kuuluisaksi.- novaanmunmieli
todellavaikeeta kirjoitti:
Älykkyydellä, hyvillä keskustelutaidoilla. hyvällä sosiaalisella ymmärryskyvyllä jne.
Olen jo aikaisemminkin useasti ottanut esiin nuo sosiaaliset taidot. Itse olen kyllä elämäni aikana opiskellut ja luulin, että kun siihen ja siihen kouluun pääsee, myös sosiaalinen elämä paranee merkittävästi. Miten kävi? Sosiaalinen elämä on pysynyt kaiken aikaa paikallaan, sama syrjintä jatkunut, vaikka opiskelupaikka vaihtunut jopa korkeempaa. Ainakin mun kohdalla oli lopulta joskus myöhemmin tajuttava, että laadukkaan sosiaalisen elämän eteen täytyykin tehdä töitä - täytyy kehittää sosiaalista ymmärryskykyä ja opetella erilaisia taitoja, joiden avulla voin tulla kiinnostavammaksi. Toki ne, jotka tulevat omalla urallaan kuuluisaksi, ovat toki poikkeuksia, mutta kuinka moni meistä tulee kuuluisaksi.Tiedätkös koulussa tulee oppineeksi, ei ole itsellä tarvinu käydä ammattikoulua pidemmälle ja peruskoulukin meni miten sattuu, ei siksi että olisin tyhmä, olen tosi älykäs ja tiedostava ihminen mutta kun ei vaan kiinnostanut siellä peruskoulussa ne kouluaineet, kun itse sain perehtyä asioihin niin paremmin tykkäsin sillai asioita tutkia, se vaan pahensi asiaa että opettajat yrittivät vakuuttaa vanhempani että erityiskoulu olisi mun paikka, vielä kun yläaste loppui niin opintoohjaaja sanoi että ei ole teidän poika normi ammattikouluun sopiva, ammattikoulussa olin luokkani parhaita ja työelämään päästyäni olen saanut näyttää vahvan ammattitaitoni, sekään ei huononna ihmistä jos on työtön.
Nuo mitä luettelit on kyllä ihan perusarvoja jotka pitäs löytyä lähes jokaiselta ei nuissa mitään erikoista ole, toinen pitäisi hyväksy sellasena ku on, muutenkin helpompi kun on oma ittensä, tottakait sosiaalisia taitoja voi opetellakkin mutta ainakin itse olen oppinut ne ihan elämällä ja sekin varmasti vaikuttaa miten minut on kasvatettu mutta jo lapsena mielipiteeni olivat vahvoja, esim uskonnon opettajan kanssa oli pitkiä väittelyjä mutta kun se aihe kiinnosti niin siitäpä tulikin 10 todistukseen kun taas esim fysiikka oli 5 kun ei vaan kiinnostanu sillain pakkopullana, muuten kyllä mielenkiintonen aine.
Minun mielestä se kuinka kiinnostava on tulee juurikin siitä että olet oma itsesi ja uskallat myöntää myös heikkoutesi, ainakin itsellä tuo on riittäny siihen että olen suhteisiin päässyt ja tullut toimeen ihmisten kanssa.
Tuolla kuuluisuudellakaan ei ole mitään merkitystä, nykyisin vaan annettu sellanen kuva ihmisille että vain tietynlainen on hyvä ihminen ja että stereotyypit on ok ja leimaamalla ja yleistämällä asiat selviää.
- Painajaa
Kuinka nuorena voi olla työttömänä? Se tuntuu vaikealle ymmärtää siitä joka ei ole ollut työttömänä. Nuoruus on parasta työaikaa ja silloin on painettava.
Kuinka nuori, jolla on opiskelupaikka, voi olla yksinäinen? Se on vaikea ymmärtää niiden, joilla on sellaisia taitoja, joita arvostetaan sosiaalisessa elämässä. He aina löytävät helposti kavereita ja saavat helposti parisuhteen.
- jumalautapiiska
Kertoo työ sen että elämä on hallinnassa ja haluaa kehittyä ihmisenä ja työntekijänä. Normaalit ihmiset käy töissä ja perustaa sen perheen, elämä on pitkä elää yksin.
Joiltakin osin voi olla hallinnassa, mutta ei missään tapauksessa kaikilta osin. Voi joutua myöhemmin pahasti pettymään.
Joiltakin osin voi olla hallinnassa, mutta ei missään tapauksessa kaikilta osin. Voi joutua myöhemmin pahasti pettymään.
Ihmisellä voi olla ulkoiset asiat loistokunnossa, mutta on suhteessa täys narsisti.
Ihmisellä voi olla ulkoiset asiat loistokunnossa, mutta on suhteessa täys narsisti.
Tuossa mielenkiintoinen artikkeli liittyen aiheeseen.
https://yle.fi/uutiset/3-7710103
- rööperinruusu
Kaikista asioista pitää pystyä puhumaan. Ennen pitkään ne kipeämmätkin asiat tulevat esille kuitenkin.
Pitää, mutta joillekin asioille voi olla fiksua antaa vähän aikaa. Se on sitten ihmisestä kiinni, haluaako jonkun tiedon välittömästi, kun kohtaa uuden ihmisen baarissa: "mikä ammatti, kuinka korkea koulutus, tms."
Hyvä kysymys. Olisiko kahdesta ihmisestä ollut pariksi, jos toinen ei heti ensimmäisellä tapaamisella ensimmäisissä sanoissa olisi kysynyt ammattia tai koulutustasoa, minkä takia toinen ärsyyntyi ja ajatteli välittömästi tätä kysyjää pinnalliseksi. Tunnelma meni samantien negatiiviseksi... Jeps.. Mutta se vaatii sen, että on Syntynyt Avoin&LuottamuksellinenSide.. Se on monesti sellaista "Nuuhkimista" PuolinJaToisin.. ;P
.. Tämäkin on ihan YksilöKohtaista.. Jotkut Haluu/Pystyy ja jotkut taas ei.. Ja sitten on kaikkea tulta väliltä.. ;P
.. Ja jos ja kun on esim. Syystä tai Toisesta Enemmän tai Vähemmän Rikki ja/tai TodKipeitä kohtia, niin asia ei ole ihan niin Helppo&Yksinkertainen.. Silloin on TodPaljon kiinni siitä VastaanOttavasta ja Kyselevästä Ykslöstä, että mitä voi/kantsii "valuttaa".. Ja koska ja miten.. ;P
.. Ei ole Todellakaan aina helppoa.. Mut joo.. Voipi olla Suurella TodenNäköisyydellä silloin Väärä ehdokas siinä VastaanOttavana Osapuolena, jos/kun hän ei pysty/kykene/halua/ymmärrä näitä juttuja.. Omia ja/tai Toisen.. ;P
- Vahvamies16
Kyllä se alkaa käymään säälittäväksi jo jos niitä kipeitä asioita on. Monella niitä ei katso ole.
No ei tuota kysymystä nyt ainakaan aluksi kannata tuolla tavoin töksäyttää.
Kyllä minä ainakin treffeillä olen asiaa halunnut sivuuttaa. Minua ei nyt se toisen ammatti ole merkitsevä vaan se miten suhtautuu työhönsä ja miten on siihen ajautunut. Asiat kuten miten suhtautuu työhön, miten siihen päätyi, vastaako koulutusta tai aikooko opiskella alaa lisää. Ne asiat ovat minua kiinnostavia.
Tietysti myös työ noin ajankäytön suhteen kiinnostaa. Onko vuorotöissä, onko viikot pois, tekeekö töitä vielä kotona jne.- työonelämä
Ei kerro kaikkea mutta kertoo paljon.
Riippuu kyllä pitkälti ihmisestä, mitä ekoilla treffeillä voi jutella. Myöskin miten on tutustuttu ennen niitä ekoja treffejä.
Työ ei kerro kaikkea, totta. Eikä sekään, jos on työtön. Se mitä ihminen kertoo ja miten, voi kertoa taas jo enemmänkin.- crux
Kysymykset tuntuvat olevan treffeillä enemmänkin naisten juttu. En minä ainakaan tuollaisia kovia suoria kysymyksiä esittäisi - tai ehkä ihan kevyistä aiheista joissa ikävinkään vastaus ei ole kovin ikävä. Saattaisin varovasti kysyä millä alalla olet...se kysymys ei ota kantaa siihen onko tällä hetkellä töitä tarjolla.
- Nainen39vee
No kyllä minäkin mieluummin muotoilisin kysymykseen niin, että millä alalla olet. Mutta mitkä voisivat olla sellaisia aiheita, joita ei joku saattaisi kokea ikäväksi? Vaikea keksiä. Paitsi tietysti jotkut tyhjänpäiväiset jutustelut tyyliin: "Kylläpä sataa, millaisesta säästä sinä tykkäät?" "Mikä sun lempiväri on?"
Mutta jos oikeasti tutustua haluaa, niin kyllä silloin pitää voida puhua vähän muutakin kuin pinnallista höpöttelyä.
- mnbvnnbvbb
Joskus nuorena jullina baareissa kertoi olevansa vaikka mikä, elokuvaohjaajasta merimieheen. Joskus tulee mieleen että pitäisi vissiin nykyäänkin kehittää jonkinlainen mielenkiintoinen hahmo itselleen.
- Oobobbo
Mun mielestä työn kysyminen on ihan jees jos se ei ole kynnyskysymys. Yleensä kyllä huomaa naisista että hiljenevät heti kun kerron ammattini eli se on kynnyksenä ettäen ole yliopistoa käynyt..
- 52mies
Työ = raha = kemia
Ekan kerran menin töihin 12 vuotiaana kaupungin puutarhalle ruohoa leikkaamaan kesätöissä kun lastenkodin talonmies sanoi että pääsen duuniin koska se oli siellä pomona ja siitä lähtien olen painanut duunia 28 vuotta. Omaisuutta on kertynyt ja olen menestynyt, kaksi firmaa olen myynyt huomattavalla voitolla ja voin elää aika huoletonta elämää. Eka nainen minulla ooli 13 vuotiaana , tyttö joka asui myös lastenkodissa ja oltiin yhdessä kaks vuotta kunnes rakastuin sen kaveriin ja sen kanssa olin 8 vuotta. Nykyisen vaimon kanssa olen ollut 11 vuotta. Ei minulla montaa naista ole elämässä ollut mutta haluankin aina pitkän suhteen. Naiset on aina tehneet alotteita, kyllä ne näkee kellä on rahaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1464155Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja811494GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys531397Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn361347- 831312
Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!371288- 671258
- 681081
- 55990
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39962