Onko rikos sanoa, että sukupuolia on vain kaksi?

saanko.konkretiaa

Kertokaa minulle onko se rikos vai mistä syytättee Susanna Kovulaa?
Nyt siis ihan konkreettisia asioista kehiin eikä henkillön käyviä solvauksia!

284

1423

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nyt on ihan pakko kysyä, että miksi ihmeessä itsensä umpiheteroiksi itsensä luokittelevat kipuilevat tämän asian kanssa ?

Kun niinku itselläni en ole huomannut mitään muutoksia.

• fukit

Eli et löydä mitään rikosta Koivulan mielipiteestä? Hyvä, en minäkään. Ihan oikeassahan Susanna on ja hyvä juttu että sanoo sen ääneen.

• Anonyymi
        fukit kirjoitti:

Eli et löydä mitään rikosta Koivulan mielipiteestä? Hyvä, en minäkään. Ihan oikeassahan Susanna on ja hyvä juttu että sanoo sen ääneen.

Ei ole rikos sanoa että 1 1=5, mutta ei se silti ole totta.

• Heh. Susannan jutut ovat ylipäätään tosi älyttämiä.

Sukupuolia on tosin kaksi, mutta niiden sisällä ihmiset kokevat erilaisia asioita. Tajutkoon Susanna.

• Miten.on

:) Eli sinun mielestä opetushallituksen julkaisu "Tasa-arvotyö on taitolaji" valehtelee, kun siinä sanotaan, että sukupuolia on enemmän kuin kaksi. Kyllä Susanna ja me muut se tajutaan, että sukupuolia on kaksi, mutta opetushallitus ja seta ei tajua.

• Miten.on kirjoitti:

:) Eli sinun mielestä opetushallituksen julkaisu "Tasa-arvotyö on taitolaji" valehtelee, kun siinä sanotaan, että sukupuolia on enemmän kuin kaksi. Kyllä Susanna ja me muut se tajutaan, että sukupuolia on kaksi, mutta opetushallitus ja seta ei tajua.

No kannattaisko noihin kaikkiin suhtautua niin vakavasti. Kaverini oli aikoinaan vaihtarina jenkeissä ja siellä oli tytöille ihan pokkana selitetty, että raskaaksi voi tulla myös sukkahousujen läpi. No onhan se varmaan mahdollista, ihan kuten sekin, että osa ihmisistä tuntee olevansa muuta sukupuolta kuin sitä mihin ovat syntyneet, mutta molemmissa tapauksissa puhutaan varmaan aika pienestä prosentista.

Eli , ei tästä nyt ehkä kannata alkaa mitään "aikakautemme pahinta ongelmaa" skenaariota luomaan.

Ja kahden lapsen (biologisena isänä, oli ihan pakko mainita ;) ja yli kaksikymmentä vuotta aviossa olleena , en ole havainnut näitten tasa-arvo asioiden mitenkään vaikuttavan ihan sellaseen ruohonjuuritason elämään.

• Miten.on kirjoitti:

En koe ihan niin. Sukupuolia on kaksi, mutta kaikki miehet ja naiset eivät koe olevansa mies tai nainen, tai edes sukupuolinen.

• Miten.on
        nähty.on kirjoitti:

No kannattaisko noihin kaikkiin suhtautua niin vakavasti. Kaverini oli aikoinaan vaihtarina jenkeissä ja siellä oli tytöille ihan pokkana selitetty, että raskaaksi voi tulla myös sukkahousujen läpi. No onhan se varmaan mahdollista, ihan kuten sekin, että osa ihmisistä tuntee olevansa muuta sukupuolta kuin sitä mihin ovat syntyneet, mutta molemmissa tapauksissa puhutaan varmaan aika pienestä prosentista.

Eli , ei tästä nyt ehkä kannata alkaa mitään "aikakautemme pahinta ongelmaa" skenaariota luomaan.

Ja kahden lapsen (biologisena isänä, oli ihan pakko mainita ;) ja yli kaksikymmentä vuotta aviossa olleena , en ole havainnut näitten tasa-arvo asioiden mitenkään vaikuttavan ihan sellaseen ruohonjuuritason elämään.

Eli sinun mielestä opetushallituksen ohjeille saa antaa piut paut tullen mennen. Hyvä!

• fukit

Eli et sinäkään osaa sanoa onko Susanna Koivula syyllistynyt rikokseen, kun sanoaa että sukupuolia on vain kaksi? Taidat jopa olla ihan samaa mieltä siitä asiasta?

• nähty.on kirjoitti:

Voitko avata hiekan mitä tällä kommentillasi ihmettelet toisessa Koivula-ketjussa.
        "Ihme ettei oel joku viennyt ihan oikeasti oikeusistuimeen."

• Miten.on kirjoitti:

Eli sinun mielestä opetushallituksen ohjeille saa antaa piut paut tullen mennen. Hyvä!

No kautta aikojen meitä on ohjeistettu, erillaisialla prosyyreillä. Ei ne asiat sillä muutu.

Ne jotka siellä seksuaalivähemmistössä kipuilevat, niin tuskin sitä jollakin vihkosella korjataan mutta korjataan edes jotain , ehkä ihmisten asenteita siitä, että jokainen ihminen on oikeasti yksilö ja niin kauan kun ei tee mitään rikollista ja aiheuta toisille kärsimystä niin peräkylän Pera saa puolestani pukeutua vaikka sukkahousuihin iltaisin jos niin haluaa tehdä.

Mikä minä olen sille sanomaan, ettei niin saa tehdä ?

Tunnen oikein sielussani kuinka mummoni kääntyilee haudassa, rauha hänen sielulleen konservaativi kristitty. Hän jos heräisi tähän päivään , kauhistuisi tätä tosi uskovien loputonta alapään asioiden vatkaamista ( tämä suora lainaus häneltä kun antoi sukupuolivalistusta ja kondomipaketin kun lähdin toiselle paikkakunnalle opiskelemaan )

No hänessä oli juurikin se peruskristytyn ominaisuus, koskaan ei ketään tuominnut , aina parhaansa mukaan auttoi muita. Eikä väliä olivatko uskovaisia.

Joten lainaan taas hänen sanojaan osittain "olisko niin, että te itseänne kovinkin oikeina ainoina uskovaisina, olisitte kulkeneet liian kauas jäljiltänne"

• nähty.on kirjoitti:

No kautta aikojen meitä on ohjeistettu, erillaisialla prosyyreillä. Ei ne asiat sillä muutu.

Ne jotka siellä seksuaalivähemmistössä kipuilevat, niin tuskin sitä jollakin vihkosella korjataan mutta korjataan edes jotain , ehkä ihmisten asenteita siitä, että jokainen ihminen on oikeasti yksilö ja niin kauan kun ei tee mitään rikollista ja aiheuta toisille kärsimystä niin peräkylän Pera saa puolestani pukeutua vaikka sukkahousuihin iltaisin jos niin haluaa tehdä.

Tunnen oikein sielussani kuinka mummoni kääntyilee haudassa, rauha hänen sielulleen konservaativi kristitty. Hän jos heräisi tähän päivään , kauhistuisi tätä tosi uskovien loputonta alapään asioiden vatkaamista ( tämä suora lainaus häneltä kun antoi sukupuolivalistusta ja kondomipaketin kun lähdin toiselle paikkakunnalle opiskelemaan )

No hänessä oli juurikin se peruskristytyn ominaisuus, koskaan ei ketään tuominnut , aina parhaansa mukaan auttoi muita. Eikä väliä olivatko uskovaisia.

Joten lainaan taas hänen sanojaan osittain "olisko niin, että te itseänne kovinkin oikeina ainoina uskovaisina, olisitte kulkeneet liian kauas jäljiltänne"

Voitko avata hiekan mitä tällä kommentillasi ihmettelet toisessa Koivula-ketjussa.

Mitä sellaista Koivula on tehnyt tai sanonut mikä on Suomen lain vastaista?

• SeSiitäSittenTaas
        usko.vainen kirjoitti:

Mitä sellaista Koivula on tehnyt tai sanonut mikä on Suomen lain vastaista?

Voisitko sinä hankkia itsellesi elämän?

• SeSiitäSittenTaas kirjoitti:

Voisitko sinä hankkia itsellesi elämän?

En voi eikä tarvitse. Minulla on jo elämä. Mutta mistäs sulle saatais 🤗

• väliinvastaaja
        usko.vainen kirjoitti:

En voi eikä tarvitse. Minulla on jo elämä. Mutta mistäs sulle saatais 🤗

Elä sitten sitä elämääsi ja jätä toisten elämä rauhaan.

• väliinvastaaja kirjoitti:

Elä sitten sitä elämääsi ja jätä toisten elämä rauhaan.

Toki elän ja täysillä elänkin 😄 Miten minä olen sinun elämääsi puuttunut?

• väliinvastaaja
        usko.vainen kirjoitti:

Toki elän ja täysillä elänkin 😄 Miten minä olen sinun elämääsi puuttunut?

Niin täysillä elä elämääsi tällä palstalla. Onneksi et pysty puuttumaan elämääni, koska en ole palstariippuvainen kuten sinä.

• väliinvastaaja kirjoitti:

Niin täysillä elä elämääsi tällä palstalla. Onneksi et pysty puuttumaan elämääni, koska en ole palstariippuvainen kuten sinä.

Kyllä, senkin ajan kun olen tällä palstalla elän täysillä ja teen muutakin siinä samalla 🤗
        Olet lukuisilla nikeiläsi kovin kiinnostunut minusta. Haluatko kertoa miksi minä niin kovasti sinua kiinnostan?

• Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

En koe ihan niin. Sukupuolia on kaksi, mutta kaikki miehet ja naiset eivät koe olevansa mies tai nainen, tai edes sukupuolinen.

Nyt meni kyllä ohi. Eihän sillä ole tuntemisen/kokemisen kanssa mitään tekemistä jos olet jompikumpi kahdesta sukupuolesta. Kuinka ihmeessä "sä et tunne olevas mitään sukupuolta"? Kuinka sellainen tunne voi esiintyä ,kun se tulee ilmi joka kerta kun käyt vessassa että mistä reijästä sä vaikka kuset.

Mä en koe enää kuuluvani tähän maailmaan. Todella mielenvikaiseksi muuttunut maailma, ja pahempaan päin mennään päivä päivältä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt meni kyllä ohi. Eihän sillä ole tuntemisen/kokemisen kanssa mitään tekemistä jos olet jompikumpi kahdesta sukupuolesta. Kuinka ihmeessä "sä et tunne olevas mitään sukupuolta"? Kuinka sellainen tunne voi esiintyä ,kun se tulee ilmi joka kerta kun käyt vessassa että mistä reijästä sä vaikka kuset.

Mä en koe enää kuuluvani tähän maailmaan. Todella mielenvikaiseksi muuttunut maailma, ja pahempaan päin mennään päivä päivältä.

Määritetäänkö ihmisen sukupuoli hedelmöittämiseen/hedelmöittymiseen kuuluvien ominaisuuksien perusteella, ihan vaan pissaamiseen tarkoitettujen "kanavien" perusteella vai jollakin muulla perusteella?

• Anonyymi
        Miten.on kirjoitti:

"me muut se tajutaan, että sukupuolia on kaksi, mutta opetushallitus ja seta ei tajua."

Just näin.
        Sukupuolia on kaksi.
        Sitten on niitä yksilöitä, jotka ovat jotain siltä väliltä.
        Näiden kehityksessä on jossain vaiheessa mennyt jotain pikkuisen sekaisin.

• Anonyymi
        nähty.on kirjoitti:

"Eli , ei tästä nyt ehkä kannata alkaa mitään "aikakautemme pahinta ongelmaa" skenaariota luomaan."

Ei pahinta, mutta en pidä yhtään siitä, että lasten päitä sekoitetaan epämääräsiellä opetuksella siitä, että sinä voit olla ihan mitä tahansa.

Kasvatuksen perustehtäviä olisi tukea tyttöjä kasvamaan naisiksi
        ja poikia miehiksi.
        Nyt tämä näyttää unohtuvan , kun jokaisen lapsen pää sekoitetaan, että sinusta voi tulla ihan mitä tahansa.
        Ilman muuta on selvää, että ketään ei saa kiusata, ei niitä prosenttia lapsista, joilla sukupuoli-identiteetti on hukassa tai jotain edellisten väliltä. Heidän kasvuaan tulee myös tukea.
        Mutta se ei saisi tapahtua 99 prosentin kasvun kustannuksella.

• Anonyymi
        nähty.on kirjoitti:

"peräkylän Pera saa puolestani pukeutua vaikka sukkahousuihin iltaisin jos niin haluaa tehdä"

Sehän oli miehillä suurinta muotia.
        Tosin siitä on aikaa jo yli 300 vuotta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"peräkylän Pera saa puolestani pukeutua vaikka sukkahousuihin iltaisin jos niin haluaa tehdä"

Sehän oli miehillä suurinta muotia.
        Tosin siitä on aikaa jo yli 300 vuotta.

Näkyypä olevan monella miehellä muotia vielä nykyäänkin urheilukilpailuissa ja lenkkipoluilla...
        Minusta on hienoa, miten ihmisten uskaltavat käyttää sellaisia vaatteita jotka soveltuvat heille kulloisessakin tehtävässä parhaiten heidän omasta mielestään... eikä pelkästään toisten ihmisten mieliksi :)
        Hyvää Uskonpuhdistuksen Muistopäivää Kaikille!

• eiolerikos

Ei ole rikos. Rikos ja vale on kieltää se.

• En syytä Koivulaa mistään.

"Onko rikos sanoa, että sukupuolia on vain kaksi?"

Ei ole rikos sanoa noin, eikä ole rikos sanoa myöskään, että niitä on vain yksi tai ei ollenkaan tai kymmenen.

• TässäHyväVihje

Eihän se tietenkään ole rikos, mutta kyllä sellaisen henkilön olisi syytä tilata aika lääkärin vastaanotolle, joka kuvittelee sukupuolia olevan enemmän kuin kaksi.

• TässäHyväVihje kirjoitti:

Eihän se tietenkään ole rikos, mutta kyllä sellaisen henkilön olisi syytä tilata aika lääkärin vastaanotolle, joka kuvittelee sukupuolia olevan enemmän kuin kaksi.

Miksi?

• Kuusenjuuret kirjoitti:

Miksi?

Kerro toki mitä muita sukupuolia on kuin mies ja nainen 🤗 Miksi Suomen lakikaan ei heitä tunne?

• usko.vainen kirjoitti:

Kerro toki mitä muita sukupuolia on kuin mies ja nainen 🤗 Miksi Suomen lakikaan ei heitä tunne?

Kysymykseni koski sitä, että miksi pitäisi tilata aika lääkäriin, jos uskoo sukupuolia olevan enemmän? Ei kai se mikään sairaus ole?

Kysymykseni koski sitä, että miksi pitäisi tilata aika lääkäriin, jos uskoo sukupuolia olevan enemmän? Ei kai se mikään sairaus ole?

Kyllä se minusta on mielen sairaus jos uskoo olevan sellaista mitä ei edes pysty sanomaan mitä se on 🤗

• usko.vainen kirjoitti:

Kyllä se minusta on mielen sairaus jos uskoo olevan sellaista mitä ei edes pysty sanomaan mitä se on 🤗

Lääketieteen asiantuntijat tuskin näkevät asiaa noin.

Lääketieteen asiantuntijat tuskin näkevät asiaa noin.

Jaa. Mitenkäs he sen näkevät?
        Ja nyt varmaan jo voitkin vastata minun sinulle esittämääni alkupreäiseen kysymykseeni:

• usko.vainen kirjoitti:

Jaa. Mitenkäs he sen näkevät?
        Ja nyt varmaan jo voitkin vastata minun sinulle esittämääni alkupreäiseen kysymykseeni:

Tuskin sairautena. En ota kantaa sukupuolten lukumäärään, en ole tarpeeksi perehtynyt asiaan.

Tuskin sairautena. En ota kantaa sukupuolten lukumäärään, en ole tarpeeksi perehtynyt asiaan.

Jaahas, että sukupuolten lukumäärään tarvitsee oikein perehtyä 😂😂😂

• onkotullutluettua
        Kuusenjuuret kirjoitti:

Montako sukupuolta Raamatussa mainitaan?

• usko.vainen kirjoitti:

Jaahas, että sukupuolten lukumäärään tarvitsee oikein perehtyä 😂😂😂

Yleensä asioihin kannattaa perehtyä ennen kuin lähtee suuta suuremmalla julistamaan.

Yleensä asioihin kannattaa perehtyä ennen kuin lähtee suuta suuremmalla julistamaan.

Niin, lue vaikka Raamatu ja Suomen laki. Kuinka monta sukupuolta sieltä löydät 😂😂😂

• usko.vainen kirjoitti:

Niin, lue vaikka Raamatu ja Suomen laki. Kuinka monta sukupuolta sieltä löydät 😂😂😂

Voipi mennä tovi jos toinenkin ennen kuin olen lukenut molemmat läpi sukupuolia etsien ja tällä erää minulla on tähdellisempiäkin asioita, joihin etsin vastausta. Jos sanot, että Raamatussa mainitaan vain nainen ja mies niin uskon kyllä. Suomen laki todennäköisesti ei toistaiseksi tunne muita sukupuolia. Kysehän on siitä, mistä/kenen näkökulmasta asiaa katsoo.

Voipi mennä tovi jos toinenkin ennen kuin olen lukenut molemmat läpi sukupuolia etsien ja tällä erää minulla on tähdellisempiäkin asioita, joihin etsin vastausta. Jos sanot, että Raamatussa mainitaan vain nainen ja mies niin uskon kyllä. Suomen laki todennäköisesti ei toistaiseksi tunne muita sukupuolia. Kysehän on siitä, mistä/kenen näkökulmasta asiaa katsoo.

Kenen näkökulmasta sukupuolia voisi olla enemmän ja miksi niitä ei ole aikaisemmin ollut?
        Onko se joku uusi sairaus vai mistä on kysymys? 😳

• usko.vainen kirjoitti:

Kenen näkökulmasta sukupuolia voisi olla enemmän ja miksi niitä ei ole aikaisemmin ollut?
        Onko se joku uusi sairaus vai mistä on kysymys? 😳

Eiköhän tuo asia lienee tullut jo selväksi tällä palstalla, jos olet näitä keskusteluja lukenut.

Eiköhän tuo asia lienee tullut jo selväksi tällä palstalla, jos olet näitä keskusteluja lukenut.

Minulle asia on täysin selvä mutta puolusta toki omaa kantaasi 🤗🤗🤗

• usko.vainen kirjoitti:

Minulle asia on täysin selvä mutta puolusta toki omaa kantaasi 🤗🤗🤗

Ei minulla ole sen kummempaa kantaa puolustettavaksi.

Niin olen ymmärtänyt, että sinulla ei ole omia kantoja ja mielipiteitä ollenkaan 😉

• usko.vainen kirjoitti:

Niin olen ymmärtänyt, että sinulla ei ole omia kantoja ja mielipiteitä ollenkaan 😉

Väärin olet ymmärtänyt. Minulla on paljonkin mielipiteitä ja kantoja. Mutta näihin jatkuvasti jauhettaviin asioihin ei ole sellaisia kantoja, joita lähtisin puolustamaan.

• ei.ymmärrä
        Kuusenjuuret kirjoitti:

Kantaa ei ole mutta jänkäät muuten vaan? Se on monen suvaitsevaisen paha tapa. Ja sitä sitten kutsutaan keskusteluksi. :)

Väärin olet ymmärtänyt. Minulla on paljonkin mielipiteitä ja kantoja. Mutta näihin jatkuvasti jauhettaviin asioihin ei ole sellaisia kantoja, joita lähtisin puolustamaan.

Olet samanlainen tyhjän jauhaja kuin siiamilainen kaksosesi 😂😂😂

• ei.ymmärrä
        usko.vainen kirjoitti:

Luulin että kyseessä on aseksuaali sattumasta syntynyt biomassa?

• ei.ymmärrä kirjoitti:

Luulin että kyseessä on aseksuaali sattumasta syntynyt biomassa?

Aha 😂

• ei.ymmärrä kirjoitti:

Kantaa ei ole mutta jänkäät muuten vaan? Se on monen suvaitsevaisen paha tapa. Ja sitä sitten kutsutaan keskusteluksi. :)

Olen vastaillut minulle esitettyihin kysymyksiin. Kutsu sinä sitä miksi haluat.

• usko.vainen kirjoitti:

Miksi sinä haluat pahoittaa mieleni kerta toisensa jälkeen? Saatko siitä jotain jumalaista tyydytystä?

Miksi sinä haluat pahoittaa mieleni kerta toisensa jälkeen? Saatko siitä jotain jumalaista tyydytystä?

Jos sinä pahoitat mielesi siitä kun sanon mitä sinusta ajattelen sen perusteella mitä kirjoitat, niin ei voi mitään. 😳

• usko.vainen kirjoitti:

Jos sinä pahoitat mielesi siitä kun sanon mitä sinusta ajattelen sen perusteella mitä kirjoitat, niin ei voi mitään. 😳

En minä sinun sanoistasi pahoita mieltäni, ihmettelen vaan uskovana ihmisenä haluasi tehdä niin. Mutta olen surullinen puolestasi.

En minä sinun sanoistasi pahoita mieltäni, ihmettelen vaan uskovana ihmisenä haluasi tehdä niin. Mutta olen surullinen puolestasi.

• usko.vainen kirjoitti:

Et siis ymmärtänyt vastaustani.

Et siis ymmärtänyt vastaustani.

Sinä et ymmärrä mitä minä sinulle sanoin!

• usko.vainen kirjoitti:

Sinä et ymmärrä mitä minä sinulle sanoin!

Ymmärsin täysin. Sanoit, että olen tyhjän puhuja ja oletit, että pahoitin siitä mieleni.

Ymmärsin täysin. Sanoit, että olen tyhjän puhuja ja oletit, että pahoitin siitä mieleni.

Niin oletkin, nykyään.

• usko.vainen kirjoitti:

Niin oletkin, nykyään.

Se on sinun mielipiteesi ja sinulla on siihen täysi oikeus. En vaan siltikään ymmärrä, miksi haluat loukata minua kerta toisensa jälkeen.

Se on sinun mielipiteesi ja sinulla on siihen täysi oikeus. En vaan siltikään ymmärrä, miksi haluat loukata minua kerta toisensa jälkeen.

Niihän minä sanoinkin, että sanon oman mielipiteeni.

• usko.vainen kirjoitti:

Niihän minä sanoinkin, että sanon oman mielipiteeni.

Olen surullinen puolestasi.

Olen surullinen puolestasi.

Älä ole ei ole mitään syytä. Sure vain itseäsi 😉

• usko.vainen kirjoitti:

Älä ole ei ole mitään syytä. Sure vain itseäsi 😉

Kyllä minä sinua suren.

Kyllä minä sinua suren.

Älä sure ole ei ole mitään syytä. Sure vain itseäsi 😉

• W-Dediaa

Suomessa syntyy noin 20 intersukupuolista lasta vuodessa. Siis sukupuolia on 3.

• Väärin! Suomessa syntyy 4-8 lasta joilla on merkkejä molempien sukupuolien sukuelimistä.

• Jobinpostia
        usko.vainen kirjoitti:

Väärin! Suomessa syntyy 4-8 lasta joilla on merkkejä molempien sukupuolien sukuelimistä.

Syntyy 4-8 lasta. Voitko antaa vahvistuksen, tähän sanontaan?

• Jobinpostia kirjoitti:

Syntyy 4-8 lasta. Voitko antaa vahvistuksen, tähän sanontaan?

Tämä on ihan yleinen tieto. Eikö olekin hyvä, että näiden vakavien kehityshäiriöiden määrä on laskenut?

• a-ja-o

Pitäisi olla miehen ja naisen vehkeistä täysin erilaiset vehkeet. Muuten ei voi sanoa että kolmas sukupuoli. Pitäisi olla joko suvuttoman lisääntymisen tekevät iahn uudet vehkeet. Tai jos olisi suvullisesta lisääntymisestä kyse, yhteensopivat jonkun toisen ihan uusien vehkeiden kanssa. Eipä ole. On vain mutaatio juuri niistä kahdesta sukupuolesta. On vain kaksi sukupuolta, usko jo!

• a-ja-o kirjoitti:

Pitäisi olla miehen ja naisen vehkeistä täysin erilaiset vehkeet. Muuten ei voi sanoa että kolmas sukupuoli. Pitäisi olla joko suvuttoman lisääntymisen tekevät iahn uudet vehkeet. Tai jos olisi suvullisesta lisääntymisestä kyse, yhteensopivat jonkun toisen ihan uusien vehkeiden kanssa. Eipä ole. On vain mutaatio juuri niistä kahdesta sukupuolesta. On vain kaksi sukupuolta, usko jo!

Niin, siittäkö vai synnyttääkö se kolmas sukupuoli vai onko maho? 😳😳😳

• usko.vainen kirjoitti:

Tämä on ihan yleinen tieto. Eikö olekin hyvä, että näiden vakavien kehityshäiriöiden määrä on laskenut?

Jumatsukka. Eikö teijän lössin väite päin vittua menevästä maailmasta pidäkään paikkaansa?
        😂😂😂

• KTS kirjoitti:

Jumatsukka. Eikö teijän lössin väite päin vittua menevästä maailmasta pidäkään paikkaansa?
        😂😂😂

Sinähän poukkoilet kuin pingispallo😂
        Kenen v:stä nyt puhut?

• ei.ymmärrä
        KTS kirjoitti:

😂😂😂

Ai uskoitko joskus meidän lössiä? :)

• ei.ymmärrä kirjoitti:

Ai uskoitko joskus meidän lössiä? :)

Vaikka en uskoisikaan, niin jotakin logiikkaa kyllä vaadittaisiin.
        🤗

• Anonyymi

Sukupuoli on biologiassa suvullisesti lisääntyvillä lajeilla ilmenevä ominaisuus, jonka perusteella yksilöt jakautuvat joko naaraisiin eli munasoluja tuottaviin yksilöihin (hedelmöittyvä) tai koiraisiin eli siittiösoluja tuottaviin yksilöihin (hedelmöittävä)[1]. Ihmisellä hedelmöittyvä sukupuoli ovat naiset ja hedelmöittävä sukupuoli miehet.[2]

Sukusolujen lisäksi yksilön sukupuoli määritellään biologiassa sukupuolikromosomien, niihin kytkeytyvien sukupuolen määräytymisessä tarvittavien geenien, sukupuolihormonien eli endokrinologian, sukurauhasten sekä ulkoisten sukupuolielinten morfologian perusteella[3].

Sitten on tietysti kehityshäiriöiset intersukupuolet, joita tietysti tietyn laskennalliseen kaavan mukan voi olla missä asiassa tahansa. Kehityshäiriökö on oikeesti sukupuoli? Minusta se on kehityshäiriö, kuten vaikka anenkefaliakin ja moni muukin kehityksen alkuvaiheessa oleva ihmisen kehityksen häiriö.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sukupuoli on biologiassa suvullisesti lisääntyvillä lajeilla ilmenevä ominaisuus, jonka perusteella yksilöt jakautuvat joko naaraisiin eli munasoluja tuottaviin yksilöihin (hedelmöittyvä) tai koiraisiin eli siittiösoluja tuottaviin yksilöihin (hedelmöittävä)[1]. Ihmisellä hedelmöittyvä sukupuoli ovat naiset ja hedelmöittävä sukupuoli miehet.[2]

Sukusolujen lisäksi yksilön sukupuoli määritellään biologiassa sukupuolikromosomien, niihin kytkeytyvien sukupuolen määräytymisessä tarvittavien geenien, sukupuolihormonien eli endokrinologian, sukurauhasten sekä ulkoisten sukupuolielinten morfologian perusteella[3].

Sitten on tietysti kehityshäiriöiset intersukupuolet, joita tietysti tietyn laskennalliseen kaavan mukan voi olla missä asiassa tahansa. Kehityshäiriökö on oikeesti sukupuoli? Minusta se on kehityshäiriö, kuten vaikka anenkefaliakin ja moni muukin kehityksen alkuvaiheessa oleva ihmisen kehityksen häiriö.

Ovatko kaikki lapsettomat ihmiset siis kehityshäiriöisiä?

• raikaspidätys

Susanna Koivula on nimeltä kutsuttu, joten ratkaisu on hänen itsensä.

• Ai sinäkö kutsuit?
      🤗

• Tieteenmaailma

Tiede: Voiko mies synnyttää? Miehelle voisi periaatteessa siirtää kohdun. Kohdunsiirto naiselta onnistuu elävältä luovuttajalta. Ruotsissa on tehty yhdeksän siirtoa äidiltä tyttärelle. Kuusi on synnyttänyt.

• MonetOvatSekaisin

"Ruotsissa on tehty yhdeksän siirtoa äidiltä tyttärelle"

Mutta ei varmaankaan ensimmäistäkän kohdunsiirtoa naiselta miehelle!

• Anonyymi

Abortteja vastustaville miehille pitäisi määrätä pakolliseksi kirurginen operaatio joka mahdollistaisi synnyttämisen... saisivat kokea raskauden, synnyttämisen ja vastasyntyneen hoivaamisen ilon 😊

• 25naista25miestä50kissaa

Oletteko perillä että on olemassa lääketieteellinen sukupuolitesti.

Joissakin hoidoissa tarvitaan tietää sukupuoli varmasti, vääräsukupuoli johtaa kuolemaan. Näissä tilanteissa tehdään sukupuolitesti aina.

Jos nyt sitten yhtäkkiä on ilmestynyt muita sukupuolia, onko oikein että hoitoja varten määritetäänkin oikea sukupuoli?

Miksei vastasyntyneestä suoraan määritetä sukupuolta lääketieteellisellä testillä, tämän tulisi näkyä henkilöllisyys dokumenteissa fyysisenä sukupuolena koko elämän ajan.

Dokumentteihin voisi lisätä kohdan johon saisi haluamansa merkinnän kokemastaan sukupuolesta. Tuota voisi itse muuttaa ihan pankkitunnuksilla tunnistautumalla.

Yhteiskunnan tulisi pitäytyä kaikessa tuessa ja palveluissa tässä fyysisessä sukupulessa.....

• Anonyymi

"Miksei vastasyntyneestä suoraan määritetä sukupuolta lääketieteellisellä testillä, tämän tulisi näkyä henkilöllisyys dokumenteissa fyysisenä sukupuolena koko elämän ajan."

Tuo väistämättä johtaisi suureen määrään sukupuolia. Sukupuolikromosomeja voi olla myös pelkkä X, tai XXX, XXY, XYY jne. Henkilö saattaa tuntea olevansa normaali nainen tai mies, mutta dokumenteissa lukisi silti muunsukupuolinen.

• Kyllä se on nähtävissä ihan jalkovälistä tänäkin päivänä, ellei kyseessä ole kehityshäiriö.
        Fyysinen todellisuus ja mututuntumat olisi hyvä pitää erillään.

• Anonyymi
        IltakuntoHoo kirjoitti:

Kyllä se on nähtävissä ihan jalkovälistä tänäkin päivänä, ellei kyseessä ole kehityshäiriö.
        Fyysinen todellisuus ja mututuntumat olisi hyvä pitää erillään.

Aivan! Hedelmöittävä ja hedelmöittyvä... lapsettomat naiset ovat siis naisoletettuja ja miehet aina pelkkiä miesoletettuja 🤔

• Anonyymi kirjoitti:

Aivan! Hedelmöittävä ja hedelmöittyvä... lapsettomat naiset ovat siis naisoletettuja ja miehet aina pelkkiä miesoletettuja 🤔

Sanotaan vaikka munasoluja tuottava ja siittiösoluja tuottava, niin voimme luokitella lapsettomatkin sukupuoliksi.

• Anonyymi
        IltakuntoHoo kirjoitti:

Sanotaan vaikka munasoluja tuottava ja siittiösoluja tuottava, niin voimme luokitella lapsettomatkin sukupuoliksi.

Miksi lapsettomat pitää luokitella sukupuoliin?

• Anonyymi kirjoitti:

Miksi lapsettomat pitää luokitella sukupuoliin?

"Minä pidän naisista", sanoo hetero mies.
        "Miksi pidät äideistä (synnyttäneistä naisista)?"
        "Ei, kun tarkoitin, että pidän niistä kaksi- enkä kolmejalkaisista ja tahtoisin itselleni sellaisen", vastaa mies.

Menee keskustelu aika köykäiseksi jos emme saa tunnustaa enää todellisuutta.

• Anonyymi
        IltakuntoHoo kirjoitti:

"Minä pidän naisista", sanoo hetero mies.
        "Miksi pidät äideistä (synnyttäneistä naisista)?"
        "Ei, kun tarkoitin, että pidän niistä kaksi- enkä kolmejalkaisista ja tahtoisin itselleni sellaisen", vastaa mies.

Menee keskustelu aika köykäiseksi jos emme saa tunnustaa enää todellisuutta.

Mielestäni on väärin miesoletettua kohtaan väittää häntä mieheksi, ellei ole täyttä varmuutta hänen kyvystään hedelmöittää nainen ja kyvystä tarjota naiselle riittävän hyväkuntoisia siemeniä raskauden jatkumiseksi ilman keskenmenoa... sekä tietenkin niin terveitä sukusoluja, että kehittyvällä ja syntyvällä lapsella on mahdollisuus terveeseen elämään :)

Onko kuviteltu todellisuus oikeaa todellisuutta... lapsellakin on oikeus saada kasvaa tytöksi tai pojaksi ilman, että vanhemmat pakottavat hänet omaksumaan tytön tai pojan roolin vaatteiden, leikkikalujen, käytöstapojen, etc... perusteella :)

• Anonyymi kirjoitti:

Mielestäni on väärin miesoletettua kohtaan väittää häntä mieheksi, ellei ole täyttä varmuutta hänen kyvystään hedelmöittää nainen ja kyvystä tarjota naiselle riittävän hyväkuntoisia siemeniä raskauden jatkumiseksi ilman keskenmenoa... sekä tietenkin niin terveitä sukusoluja, että kehittyvällä ja syntyvällä lapsella on mahdollisuus terveeseen elämään :)

Onko kuviteltu todellisuus oikeaa todellisuutta... lapsellakin on oikeus saada kasvaa tytöksi tai pojaksi ilman, että vanhemmat pakottavat hänet omaksumaan tytön tai pojan roolin vaatteiden, leikkikalujen, käytöstapojen, etc... perusteella :)

Se, että kerrotaan, että naiseksi sanotaan sitä, joka tuottaa hedelmäsoluja ja mieheksi sitä, joka tuottaa siittiösoluja ei ole mitään "roolin omaksumista", vaan biologiaa.

Konservatiivi: Hän on tyttö. Silloin hän haluaa varmasti pukea mekon!
        Transaktivisti: Hän pitää mekoista. Silloin hänen täytyy olla tyttö!

• Anonyymi
        IltakuntoHoo kirjoitti:

Se, että kerrotaan, että naiseksi sanotaan sitä, joka tuottaa hedelmäsoluja ja mieheksi sitä, joka tuottaa siittiösoluja ei ole mitään "roolin omaksumista", vaan biologiaa.

Nimenomaan hedelmöittäjä on mies ja hedelmöittyvä nainen, niihin ei pitäisi sekoittaa sellaisia jotka eivät jostakin syystä harjoita seksiä lisääntymistarkoituksessa.
        Jos sinä ahkeroit ihmiskunnan pelastamiseksi tekemällä lapsia, niin yksilö joka tuhlaa saman asian pelkkään himoissaan hekumointiin nauttii aikanaan sinun kasvattamiesi lasten työn tuloksella eläkettä... miksi kutsua helppoheikkiä muuksi kuin mitä hän oikeasti on 🥺

• Anonyymi kirjoitti:

Nimenomaan hedelmöittäjä on mies ja hedelmöittyvä nainen, niihin ei pitäisi sekoittaa sellaisia jotka eivät jostakin syystä harjoita seksiä lisääntymistarkoituksessa.
        Jos sinä ahkeroit ihmiskunnan pelastamiseksi tekemällä lapsia, niin yksilö joka tuhlaa saman asian pelkkään himoissaan hekumointiin nauttii aikanaan sinun kasvattamiesi lasten työn tuloksella eläkettä... miksi kutsua helppoheikkiä muuksi kuin mitä hän oikeasti on 🥺

Tarkoitatko, että mielestäsi lesbot eivät ole naisia, koska lesboseksi ei tuota lapsia ja nainen on vain se, joka yhtyy mieheen?
        Tämän perusteella ei tainnut Jeesus-lapsikaan naisesta syntyä.

• Anonyymi
        IltakuntoHoo kirjoitti:

Tarkoitatko, että mielestäsi lesbot eivät ole naisia, koska lesboseksi ei tuota lapsia ja nainen on vain se, joka yhtyy mieheen?
        Tämän perusteella ei tainnut Jeesus-lapsikaan naisesta syntyä.

Kultapieni, tottakai homoseksuaalinen n a i n e n kykenee lisääntymään ja monet niin tekevätkin... siis ilman miestä... itselläni tosin ei ole seksikokemuksia kuin vastakkaisesta sukupuolesta...
        Seksuaaliseen suuntaukseen katsomatta minkä vuoksi miesoletettuja joiden lisääntymiskyvystä ei ole täyttä varmuutta, pitäisi kutsua mieheksi... senkö vuoksi että hänellä on sennäköinen elin jalkovälissään joilla tosimiehet laittavat lapsia alulle?
        Tai miksi naisoletettuja jotka eivät lisäänny, pitäisi kutsua naiseksi jonka tehtävä on synnyttää lapsia??

Vapahtajamme syntymä tosiaankin osoittaa miten tarpeellinen miesoletettu on hedelmöitystapahtumassa synnytyksestä puhumattakaan... noo, onhan jonkun tärkeiltävä ja miesoletettu soveltuu siihen ihan hyvin...

• Anonyymi kirjoitti:

Kultapieni, tottakai homoseksuaalinen n a i n e n kykenee lisääntymään ja monet niin tekevätkin... siis ilman miestä... itselläni tosin ei ole seksikokemuksia kuin vastakkaisesta sukupuolesta...
        Seksuaaliseen suuntaukseen katsomatta minkä vuoksi miesoletettuja joiden lisääntymiskyvystä ei ole täyttä varmuutta, pitäisi kutsua mieheksi... senkö vuoksi että hänellä on sennäköinen elin jalkovälissään joilla tosimiehet laittavat lapsia alulle?
        Tai miksi naisoletettuja jotka eivät lisäänny, pitäisi kutsua naiseksi jonka tehtävä on synnyttää lapsia??

Vapahtajamme syntymä tosiaankin osoittaa miten tarpeellinen miesoletettu on hedelmöitystapahtumassa synnytyksestä puhumattakaan... noo, onhan jonkun tärkeiltävä ja miesoletettu soveltuu siihen ihan hyvin...

Nytkö pointtisi onkin se, että lisääntymiskyvytön ei ole sukupuoli ollenkaan?
        Kyllä nainen on nainen vaikka tältä kohtu jouduttaisiin poistamaan. Ajatuksesi on melko loukkaava.

• Anonyymi
        IltakuntoHoo kirjoitti:

Vaikka eivät tiedä lapsensa todellisesta sukupuolesta yhtään mitään, vanhemmat päättävät synnytyksen yhteydessä millaisia vaatteita heidän lapsensa tulevat käyttämään, he päättävät millaisilla leluilla lapset leikkivät, he päättävät millaiset leikit ja kielenkäyttö on lapsille soveliasta, päättävät millaiseen urheilulajiin lapsi on heidän silmämääräiseen sukupuoliarvioonsa sopiva... etc...
        ihmislapsi oppii luonnollisesti kohtaamaan oman sukupuolensa edellyttämät tarpeet ilman vanhempiensa ahdasta roolikasvatusta...
        Kyseiseen roolikasvatukseen valitettavan usein lisäksi liittyy eriarvoistaminen jolla lapset karsinoidaan huonompiin tyttöihin ja parempiin poikiin.

Jos lapsi haluaa pukea ylleen mekon, se tarkoittaa hänen pitävän mekoista ei muuta...
        Jokainen ihminen on arvokas sellaisena millaiseksi hän on saanut syntyä, vanhempien tehtävä ei ole pahoinpidellä lasta muunlaiseksi... edellyttäen tietenkin ettei hän aiheuta toisille tai itselleen vaaraa ja vahinkoa...

• Anonyymi
        IltakuntoHoo kirjoitti:

Nytkö pointtisi onkin se, että lisääntymiskyvytön ei ole sukupuoli ollenkaan?
        Kyllä nainen on nainen vaikka tältä kohtu jouduttaisiin poistamaan. Ajatuksesi on melko loukkaava.

Tarkoitukseni oli oikeastaan tuoda keskusteluun mukaan kysymys, mitä merkitystä sukupuolella on, ellei sitä käytetä lisääntymiseen? Ei siis loukata ketään, niinkuin vanhemmat tapaavat tehdä lapsilleen jotka etsivät itseään elämässä.
        Hieno tapa tuo syyllistäminen, oletko miettinyt miten paljon pahaa sillä saa aikaan omissa lapsissa ja myös muissa läheisissä ihmisissä?

Nainen jolta kohtu on poistettu tai mies jolta on poistettu kivekset, ovat ihmisinä aivan yhtä arvokkaita kuin kaikki muutkin.

Jos siis alamme jakaa ihmisiä heidän sukupuolensa perusteella, törmäämme väistämättä nähdäkseni tuohon lisääntymistarkoitukseen, jolloin joko hyväksymme sukupuoliin liittyvän erilaisuuden ilman itse rakentamiamme ehtoja tai sitten joudumme tarkastelemaan asiaa aiemmin esittämälläni tavalla.
        Kahta täysin samanlaista ihmistä ei ole, erilaisuuden hyväksyminen niin itsessämme kuin muissakin kohtaamissamme ihmisissä voi olla rikkaus niin halutessamme tai voimme jättäytyä tuuliajolle ja toivoa etteivät toiset huomaa millaisia oikeasti olemme :)

Tarkoitukseni ei siis todellakaan ole loukata, kunhan toin näkemyksiäni esiin ja yritän oppia toisten näkemyksistä ettei elämä ole ihan niin väritontä miltä se ykskaks saattaa vaikuttaa...

• Anonyymi kirjoitti:

Tarkoitukseni oli oikeastaan tuoda keskusteluun mukaan kysymys, mitä merkitystä sukupuolella on, ellei sitä käytetä lisääntymiseen? Ei siis loukata ketään, niinkuin vanhemmat tapaavat tehdä lapsilleen jotka etsivät itseään elämässä.
        Hieno tapa tuo syyllistäminen, oletko miettinyt miten paljon pahaa sillä saa aikaan omissa lapsissa ja myös muissa läheisissä ihmisissä?

Nainen jolta kohtu on poistettu tai mies jolta on poistettu kivekset, ovat ihmisinä aivan yhtä arvokkaita kuin kaikki muutkin.

Jos siis alamme jakaa ihmisiä heidän sukupuolensa perusteella, törmäämme väistämättä nähdäkseni tuohon lisääntymistarkoitukseen, jolloin joko hyväksymme sukupuoliin liittyvän erilaisuuden ilman itse rakentamiamme ehtoja tai sitten joudumme tarkastelemaan asiaa aiemmin esittämälläni tavalla.
        Kahta täysin samanlaista ihmistä ei ole, erilaisuuden hyväksyminen niin itsessämme kuin muissakin kohtaamissamme ihmisissä voi olla rikkaus niin halutessamme tai voimme jättäytyä tuuliajolle ja toivoa etteivät toiset huomaa millaisia oikeasti olemme :)

Tarkoitukseni ei siis todellakaan ole loukata, kunhan toin näkemyksiäni esiin ja yritän oppia toisten näkemyksistä ettei elämä ole ihan niin väritontä miltä se ykskaks saattaa vaikuttaa...

Ei se mitään.

Niin, minusta lapsia ei tarvitse kasvattaa mihinkään muottiin, koska ei ole mitään yhtä oikeaa tapaa olla nainen tai mies.
        Sukupuolijaottelu on minusta hyvä tehdä biologian mukaan, koska mies sairastuu "harvemmin" kohtusyöpään tai homot eivät halua seuraansa "naisoletettuja" tai lesbot "miesoletettuja" jne.

• Anonyymi kirjoitti:

Vaikka eivät tiedä lapsensa todellisesta sukupuolesta yhtään mitään, vanhemmat päättävät synnytyksen yhteydessä millaisia vaatteita heidän lapsensa tulevat käyttämään, he päättävät millaisilla leluilla lapset leikkivät, he päättävät millaiset leikit ja kielenkäyttö on lapsille soveliasta, päättävät millaiseen urheilulajiin lapsi on heidän silmämääräiseen sukupuoliarvioonsa sopiva... etc...
        ihmislapsi oppii luonnollisesti kohtaamaan oman sukupuolensa edellyttämät tarpeet ilman vanhempiensa ahdasta roolikasvatusta...
        Kyseiseen roolikasvatukseen valitettavan usein lisäksi liittyy eriarvoistaminen jolla lapset karsinoidaan huonompiin tyttöihin ja parempiin poikiin.

Jos lapsi haluaa pukea ylleen mekon, se tarkoittaa hänen pitävän mekoista ei muuta...
        Jokainen ihminen on arvokas sellaisena millaiseksi hän on saanut syntyä, vanhempien tehtävä ei ole pahoinpidellä lasta muunlaiseksi... edellyttäen tietenkin ettei hän aiheuta toisille tai itselleen vaaraa ja vahinkoa...

Minua ei koskaan kasvatettu mihinkään muottiin.
        Sadattelu yleensä ja riehuminen vieraiden läsnäollessa oli kielletty, äitiä piti totella, eikä käsiksi saanut käydä jne, eli ehkä minua "tungettiin hyvän käytöksen muottiin".

• Anonyymi
        IltakuntoHoo kirjoitti:

Ei se mitään.

Niin, minusta lapsia ei tarvitse kasvattaa mihinkään muottiin, koska ei ole mitään yhtä oikeaa tapaa olla nainen tai mies.
        Sukupuolijaottelu on minusta hyvä tehdä biologian mukaan, koska mies sairastuu "harvemmin" kohtusyöpään tai homot eivät halua seuraansa "naisoletettuja" tai lesbot "miesoletettuja" jne.

Minustakin ihmiset saavat olla ihmisiä, sellaisina kuin ovat :) kunhan eivät riko toisia ihmisiä vastaan... (valitettava muttalause :)
        Sukupuolijaottelussa toivoisin ensin määritellyn tarpeen miksi ja mihin sitä oikeasti tarvitaan, miehestä kiinnostunut nainen tuskin hakeutuu hänen seuraansa jos ei hyväksy tai ei pidä hänestä. Päihteiden vaikutuksen alaisena ja tietoisen huijauksen uhrina ihmiset ilmeisesti eksyvät sitten millaiseen seuraan tahansa ja siinä ahdas sukupuoliajattelu avaa valitettavan usein rikolliselle varsinaisen markkinataivaan.

• Anonyymi
        IltakuntoHoo kirjoitti:

Minua ei koskaan kasvatettu mihinkään muottiin.
        Sadattelu yleensä ja riehuminen vieraiden läsnäollessa oli kielletty, äitiä piti totella, eikä käsiksi saanut käydä jne, eli ehkä minua "tungettiin hyvän käytöksen muottiin".

Meillä oli naapureiden mukaan muita tiukempi kuri, kuitenkaan ei kielletty leikkimästä poikien/tyttöjen leikkejä... harrastuksiinkin päästiin ilman sukupuolirajoja... onnexi :) vaikka muita heikompana jouduinkin tekemään enemmän töitä ja voiman sijaan taidolla :)

Toisia kohtaan piti käyttäytyä niinkuin toivoi heidänkin käyttäytyvän itseä kohtaan...
        Jokaisen kohdalla taitaa olla ihan oma selvitytymistarina ja kyllä, sellaisia toisia ajattelevia todella hyviä ihmisiä vaikuttaa tulleen myös ahtaista lapsuuden kasvatusolosuhteista...
        Ai niin, hyvää YK:n päivää ja uskonpuhdistuksen muistopäivää :)

• Anonyymi kirjoitti:

Meillä oli naapureiden mukaan muita tiukempi kuri, kuitenkaan ei kielletty leikkimästä poikien/tyttöjen leikkejä... harrastuksiinkin päästiin ilman sukupuolirajoja... onnexi :) vaikka muita heikompana jouduinkin tekemään enemmän töitä ja voiman sijaan taidolla :)

Toisia kohtaan piti käyttäytyä niinkuin toivoi heidänkin käyttäytyvän itseä kohtaan...
        Jokaisen kohdalla taitaa olla ihan oma selvitytymistarina ja kyllä, sellaisia toisia ajattelevia todella hyviä ihmisiä vaikuttaa tulleen myös ahtaista lapsuuden kasvatusolosuhteista...
        Ai niin, hyvää YK:n päivää ja uskonpuhdistuksen muistopäivää :)

Kiitos samoin!

• Anonyymi kirjoitti:

Minustakin ihmiset saavat olla ihmisiä, sellaisina kuin ovat :) kunhan eivät riko toisia ihmisiä vastaan... (valitettava muttalause :)
        Sukupuolijaottelussa toivoisin ensin määritellyn tarpeen miksi ja mihin sitä oikeasti tarvitaan, miehestä kiinnostunut nainen tuskin hakeutuu hänen seuraansa jos ei hyväksy tai ei pidä hänestä. Päihteiden vaikutuksen alaisena ja tietoisen huijauksen uhrina ihmiset ilmeisesti eksyvät sitten millaiseen seuraan tahansa ja siinä ahdas sukupuoliajattelu avaa valitettavan usein rikolliselle varsinaisen markkinataivaan.

Erottelua tarvitaan lähinnä varmaankin ihan terveydellisissä asioissa ja vaikkapa kun naisten oikeuksista puhutaan jne.
        Ei kai niille oikein muuta käyttöä arjessa ole.

• Anonyymi

Ihan tieteellinen totuushan se on!

• Anonyymi

Olisi sinunkin kannattanut olla biologian tunneilla.

• Anonyymi kirjoitti:

Olisi sinunkin kannattanut olla biologian tunneilla.

Voi sisko, jokaisella olin. 🤗

• Anonyymi
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

Voi sisko, jokaisella olin. 🤗

Voi pappa, et oppinut edes perusasioita. 🥸

• Anonyymi kirjoitti:

Voi pappa, et oppinut edes perusasioita. 🥸

Kerrohan vielä mikä jäi oppimatta. Olen erittäin halukas korjaamaan väärät luuloni, mutta olet kovin harvasanainen ja arvoituksellinen.

• Anonyymi

Kerrohan vielä mikä jäi oppimatta. Olen erittäin halukas korjaamaan väärät luuloni, mutta olet kovin harvasanainen ja arvoituksellinen.

Se, että sukupuolia on vain kaksi. Uros ja naaras.

• Anonyymi kirjoitti:

Se, että sukupuolia on vain kaksi. Uros ja naaras.

En tietääkseni ole koskaan ottanut kahdesta poikkeavaa kantaa biologisten sukupuolien määrään – eihän minulla ole alan koulutustakaan lähteä mestaroimaan biologiaa tieteestä poikkeavalla tavalla.

Mutta kuitenkin siis olen vaikka en muista, missähän? 🤔

• Anonyymi

En tietääkseni ole koskaan ottanut kahdesta poikkeavaa kantaa biologisten sukupuolien määrään – eihän minulla ole alan koulutustakaan lähteä mestaroimaan biologiaa tieteestä poikkeavalla tavalla.

Mutta kuitenkin siis olen vaikka en muista, missähän? 🤔

Ota nyt sitten kantaa. Montako sukupuolta ihmisillä on?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei se uskalla vastata kun Seta pahoittaa mielestä.

• Anonyymi kirjoitti:

Lukiossa opetettiin, että biologisia sukupuolia on kaksi, ja myös wikipedia vahvistaa asian.

Sitten on sosiaalinen sukupuoli, joka on paljon moniulotteisempi juttu. Se mitä te haukutte "gender-ideologiaksi", kun siinä uskalletaan uhmata Raamatun Sanaa ja lahko-oppejanne.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei se uskalla vastata kun Seta pahoittaa mielestä.

Voi sua usko.vainen. Oikein 10 minuutissa päätit, että "se ei uskalla vastata". 😅

Jokos alamme puhua sinun sukupuolikäsityksestäsi?

• Anonyymi

Voi sua usko.vainen. Oikein 10 minuutissa päätit, että "se ei uskalla vastata". 😅

Jokos alamme puhua sinun sukupuolikäsityksestäsi?

Voi sinua RepeRuutikallo ja 12 varianttiasi. Kerro jo montako sukupuolta ihmisillä on. Eihän ole vaikea ihan biologian pohjalta?

• Anonyymi

Lukiossa opetettiin, että biologisia sukupuolia on kaksi, ja myös wikipedia vahvistaa asian.

Sitten on sosiaalinen sukupuoli, joka on paljon moniulotteisempi juttu. Se mitä te haukutte "gender-ideologiaksi", kun siinä uskalletaan uhmata Raamatun Sanaa ja lahko-oppejanne.

Onko ihmisellä myös sosiaalinen ihonväri, ikä, paino, pituus ja koulutus?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko ihmisellä myös sosiaalinen ihonväri, ikä, paino, pituus ja koulutus?

Kerrotko vielä millainen on miehen biologinen sukupuoli, samoin naisen?
        Ja edelleen, mitä ihmisen biologinen sukupuoli tarkoittaa?

• Anonyymi

Sukupuoli-identiteetti on eri asia kuin sukupuoli ,joita oli 1 kumpaakin uros ja ranttu

• Anonyymi

Todella selkeästi kuten kirjoitit! Nainen = äiti ja muut ovat sitten nais- ja miesoletettuja 🤓

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Todella selkeästi kuten kirjoitit! Nainen = äiti ja muut ovat sitten nais- ja miesoletettuja 🤓

No hei, kyllä raskauden alkuvaiheessa olevaa voi jo kutsua naiseksi... miesoletettujen kohdalla varmuuden saaminen lienee ongelmallisempaa... kuten Raamattukin osoittaa...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No hei, kyllä raskauden alkuvaiheessa olevaa voi jo kutsua naiseksi... miesoletettujen kohdalla varmuuden saaminen lienee ongelmallisempaa... kuten Raamattukin osoittaa...

Aha, että naisiakin abortoida jo ihan laillisesti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aha, että naisiakin abortoida jo ihan laillisesti.

Raskauden keskeytykset tehdään ilmeisesti hedelmöityneille n a i s i l l e ja ihan laillisesti :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raskauden keskeytykset tehdään ilmeisesti hedelmöityneille n a i s i l l e ja ihan laillisesti :)

Äsken puhuttiin kohdussa olevista naisista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Äsken puhuttiin kohdussa olevista naisista.

Olet siis keskeyttämässä kohdussa olevalle "naiselle"?,,, ja Jeesuksen kerrotaan tehneen ihmeitä, ehkä sinustakin pitäisi alkaa puhumaan Evankeliumin yhteydessä?
        Ihanaa, että ihmeidentekijöitä löytyy vielä nykyäänkin.

• Anonyymi

Kamalaa tuollainen ahdistus ja ihan vaan heteropohjalta.

• Ketkä syyttävät Kovulaa ja mistä???

Kyllähän Kovulan mielestä sukupuolia voi olla vaikka tuhat eikä se silti ole rikos.

• Anonyymi

Sukupuolia on vain kaksi jos vähänkään käytöt järkeäsi tai tunnet biologiaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aivan! Hedelmöittävä ja hedelmöittyvä. He jotka eivät lisäänny ovat sukupuolettomia pelkkiä virtsaputkimiehiä ja naisia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aivan! Hedelmöittävä ja hedelmöittyvä. He jotka eivät lisäänny ovat sukupuolettomia pelkkiä virtsaputkimiehiä ja naisia.

Jos ihminen päättää olla lisääntymättä, ei se muuta hänen mies- tai naissukupuoltaan miksikään tai jos on terveydellistä ongelmaa, ettei pysty lisääntymään luonnollisesti.

• Anonyymi kirjoitti:

Sukupuolen-määritys ei ole aina binaarista eli on tapauksia, jotka ovat jotain uroksen ja naaraan välistä. Yllättävän moni on täysin tietämätön siitä, miten sukpuoli-määritellään lääketieteellisesti. Olen tavannut ihmisiä, jotka luulevat, että sukupuoli määritetään kromosomien perusteella. Tässä sanoisin, että maatalon Jussikin olisi ”tietänyt” paremmin.

Mutta eihän tietämättömyys sukupuoli-asioista ole mikään rikos - tai edes asia, mistä pitäisi ketään syyllistää. Siinä voi korkeitaan saada itsensä näyttämään tyhmältä.

• Anonyymi
        Järkisyitä kirjoitti:

Sukupuolen-määritys ei ole aina binaarista eli on tapauksia, jotka ovat jotain uroksen ja naaraan välistä. Yllättävän moni on täysin tietämätön siitä, miten sukpuoli-määritellään lääketieteellisesti. Olen tavannut ihmisiä, jotka luulevat, että sukupuoli määritetään kromosomien perusteella. Tässä sanoisin, että maatalon Jussikin olisi ”tietänyt” paremmin.

Mutta eihän tietämättömyys sukupuoli-asioista ole mikään rikos - tai edes asia, mistä pitäisi ketään syyllistää. Siinä voi korkeitaan saada itsensä näyttämään tyhmältä.

Sukupuolen määritys on täysin selvää. Puoli jo kertoo, että on kaksi eri puolikasta.
        Kumpaa sukupuolta muuten sinä olet ja miten olet päätynyt tähän tulokseen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos ihminen päättää olla lisääntymättä, ei se muuta hänen mies- tai naissukupuoltaan miksikään tai jos on terveydellistä ongelmaa, ettei pysty lisääntymään luonnollisesti.

Onko ihmimen siis hedelmöittävä/hedelmöittyvä vaikka ei osallistu kyseiseen toimintaan?
        Kommenttisi kertoo nähdäkseni mies- ja naisoletetuista, koska ei ole varmuutta heidän kyvystään turvata ihmiskunnan olemassaoloa lisääntymällä...

• Anonyymi kirjoitti:

Sukupuolen määritys on täysin selvää. Puoli jo kertoo, että on kaksi eri puolikasta.
        Kumpaa sukupuolta muuten sinä olet ja miten olet päätynyt tähän tulokseen?

Sukupuolen määritteleminen:
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Sukupuolen_määrittäminen

Vaikka Suomessa ei tunneta juridisesti muita sukupuolia kuin mies ja nainen, niin kyllähän meilläkin mies voi paperilla muuttua naiseksi (ja päinvastoin). Tällainen binäärinen ajattelu ei kuitenkaan vastaa biologiaa. Saksassa on otettu käyttöön kolmaskin sukupuolimääritys, koska biologisesti löytyy ns. intersukupuolisia, joilla saattaa olla sekä miehen että naisen sukupuoli-piirteitä.

En ymmärrä, miksi monilla on tarve pistää pää pensaaseen ja olla hyväksymättä täysin luonnollisia biologisia faktoja.

• Anonyymi

Ei se ole rikos, sillä oikeasti sukupuolia on vain kaksi. Synnymme joko tyttöinä tai poikina, eikä sitä pysty kukaan muuksi muuttamaan. Se on kokonaan toinen asia jos joku haluaa olla molemmat.

• Anonyymi

Kommenttisi mukaan kaikki syntyvät pojat ovat hedelmöityskykyisiä ja tytöt hedelmöittymiskykyisiä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kommenttisi mukaan kaikki syntyvät pojat ovat hedelmöityskykyisiä ja tytöt hedelmöittymiskykyisiä?

Vain lisääntyvät ovat sukupuolellisia, muut ovat sukupuolettomia

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lähtökohtaisesti juuri näin. Ei koskaan toisinpäin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmiset ovat yleensä luonnostaan lisääntymiskykyisiä, hedelmöittäviä ja hedelmöittyviä. Joissain tapauksissa ihmisellä on terveydellisiä ongelmia, eikä näin ole. Se ei tietenkään vaikuta siihen mitä sukupuolta ihminen, kuten ei muutkaan terveydelliset ongelmat.
        Ei naiset ikääntyessäänkään menetä sukupuoltaan.
        Hyvin harvoin sukupuolen määrittäminen on vaikeampaa. Sukupuolilla on useita muitakin eroja, kuin sukupuolielimet ja nykyään tunnistamisen syntymän jälkeen luulisi olevan entistä helpompaa intersukupuolisten kohdalla, niin ettei virheitä synny, vaan valitaan oikeampi sukupuoli. Jos sukupuolen tunnistaminen osoittautuisi epävarmaksi, olisi oikein jättää se myöhemmäksi, jolloin asia varmistuu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmiset ovat yleensä luonnostaan lisääntymiskykyisiä, hedelmöittäviä ja hedelmöittyviä. Joissain tapauksissa ihmisellä on terveydellisiä ongelmia, eikä näin ole. Se ei tietenkään vaikuta siihen mitä sukupuolta ihminen, kuten ei muutkaan terveydelliset ongelmat.
        Hyvin harvoin sukupuolen määrittäminen on vaikeampaa. Sukupuolilla on useita muitakin eroja, kuin sukupuolielimet ja nykyään tunnistamisen syntymän jälkeen luulisi olevan entistä helpompaa intersukupuolisten kohdalla, niin ettei virheitä synny, vaan valitaan oikeampi sukupuoli. Jos sukupuolen tunnistaminen osoittautuisi epävarmaksi, olisi oikein jättää se myöhemmäksi, jolloin asia varmistuu.

Jos ajatellaan ihmiskunnan olemassaolon yhdeksi perusteeksi seksin vastakkaisen sukupuolen kanssa, kyse saattaa olla myös ihmiselle luonnollisesta kyvystä.
        Entä luominen, tai vapahtajamme hedelmöitystilanne, ovatko ne epäluonnollisia tai onko naisen raiskaaminen miehelle luonnollista käyttäytymistä?

Mikäli lisääntymistä käytetään sukupuolijaottelun perusteena, saatetaan nähdäkseni joutua kyseenalaistamaan niiden ihmisten biologinen sukupuoli, jotka eivät ole lisääntymiskykyisiä. Sukupuoli esimerkiksi muuttuisi ihmisen iän, sairauksien, onnettomuuksien etc. seurauksena.
        Markkinavoimat tarvitsevat sukupuolijaottelua myyntivoiton saavuttamiseksi, mihin me tavalliset ihmiset o i k e a s t i t a r v i t s e m m e kyseistä jaottelua... muuhun kuin lisääntymiseen?
        Raamatussa ihmisten tulevaisuus jaettiin jo syntymässä sukuelinten silmämääräisen havainnon perusteella nykyaikaan verraten hyvinkin ankaralla tavalla... onko se vieläkin ainoa syy yrittää jatkaa ihmisten eriarvoistamista toisiinsa nähden?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos ajatellaan ihmiskunnan olemassaolon yhdeksi perusteeksi seksin vastakkaisen sukupuolen kanssa, kyse saattaa olla myös ihmiselle luonnollisesta kyvystä.
        Entä luominen, tai vapahtajamme hedelmöitystilanne, ovatko ne epäluonnollisia tai onko naisen raiskaaminen miehelle luonnollista käyttäytymistä?

Mikäli lisääntymistä käytetään sukupuolijaottelun perusteena, saatetaan nähdäkseni joutua kyseenalaistamaan niiden ihmisten biologinen sukupuoli, jotka eivät ole lisääntymiskykyisiä. Sukupuoli esimerkiksi muuttuisi ihmisen iän, sairauksien, onnettomuuksien etc. seurauksena.
        Markkinavoimat tarvitsevat sukupuolijaottelua myyntivoiton saavuttamiseksi, mihin me tavalliset ihmiset o i k e a s t i t a r v i t s e m m e kyseistä jaottelua... muuhun kuin lisääntymiseen?
        Raamatussa ihmisten tulevaisuus jaettiin jo syntymässä sukuelinten silmämääräisen havainnon perusteella nykyaikaan verraten hyvinkin ankaralla tavalla... onko se vieläkin ainoa syy yrittää jatkaa ihmisten eriarvoistamista toisiinsa nähden?

Ilmeisesti et ole koskaaan edes lukenut Raamattua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ilmeisesti et ole koskaaan edes lukenut Raamattua.

Jos tarkoitat "raamattu kansalle" teosta, niin todellakaan en ole :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Puhuttiin Raamatusta. Oletko lukenut koskaan kokonaan vai toistatko vain samoja mantrojasi vuodesta toiseen?

• Anonyymi kirjoitti:

Varmaankin, sillä sehän on ainoa jossa puhutaan "homoseksuaalisuuden harjoittajista".

• Anonyymi

Varmaankin, sillä sehän on ainoa jossa puhutaan "homoseksuaalisuuden harjoittajista".

Ja muuten et tiedä mitä miehimykset ja miesten kanssa makaavat miehet tekevät?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Puhuttiin Raamatusta. Oletko lukenut koskaan kokonaan vai toistatko vain samoja mantrojasi vuodesta toiseen?

En ole lukenut kokonaan, tiedätkö jonkun lukeneen ja ymmärtäneen lukemansa niinkuin aikalaiset joille Kirjoitukset on tuhansia vuosia sitten annettu?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja muuten et tiedä mitä miehimykset ja miesten kanssa makaavat miehet tekevät?

Miehimyksistä sekä miesten kanssa makaavista miehistä tuntuvat tietävän ainoastaan aidot tosiuskovat miehet, tosin eivät ole osanneet kertoa miten mies makaa miehen kanssa niinkuin naisen kanssa maataan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lähtökohtaisesti juuri näin. Ei koskaan toisinpäin.

Vastasyntyneet pojat eivät ole hedelmöityskykyisiä ja tytöt hedelmöittymiskykyisiä...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Palstalla on kerrottu sukupuolia ihmisellä olevan kaksi; mies ja nainen.

Tullaan kysymykseen, mistä varmuudella tiedetään jonkun ihmisen olevan riittävästi mies tai nainen, ollakseen hyväksyttävällä tavalla mies tai nainen?

Biologisesti ajateltuna hedelmöittävä on ilmeisesti mies ja hedelmöittyvä taas nainen, entä he jotka eivät ole kumpaakaan, tai joilla silmämääräistä arviota virtsaputken ulkoisen osan tunnusmerkistöstä sekä sukusolujen perusteella ei luotettavalla tavalla kyetä tekemään tai jotka ikänsä puolesta eivät enää ole hedelmällisiä?

Luokitteluperusteena voitaneen käyttää hedelmöittävä/hedelmöittyvä ajattelua, mikäli oletetaan ihmisen yhtenä tärkeimpänä tehtävänä olevan ihmiskunnan olemassaolon turvaaminen lisääntymällä ja antamalla jälkeläisilleen mahdollisuuden terveeseen elämään elämäntavoillaan hedelmöitystapahtumaa edeltävänä elinaikanaan. Ilmeisesti kuitenkin voidaan olettaa tuossa tapauksessa ihmisen sukupuolen muuttuvan iän, sairauksien, onnettomuuksien, haitallisille aineille altistumisten, päihteiden käytön, etc. seurauksena.

Onko mielestänne hyväksyttävää kutsua mies- ja naisoletetuiksi sellaisia ihmisiä joiden kyvystä tuottaa ihmiskunnan olemassaololle välttämättömiä jälkeläisiä ei ole hyväksyttävää tietoa olemassa... kuten esimerkiksi pääsääntöisesti miesten osalta?

Mikäli taas ihmisellä ei katsota olevan omaa itseä tärkeämpänä pidettävää merkitystä, voidaanko silloin pitää hyväksyttävänä luokittelua jonka jokainen ratkaisee itse omien tuntemustensa mukaisesti.

Kiinnostaa, mitä merkitystä sukupuoliin jaottelulla ihmiselle itselleen sekä ihmiskunnalle nähdään olevan lisääntymistarkoituksen lisäksi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko toi jota kommentoit uskovainen, kun kerrot hänen toistavan samoja mantroja vuodesta toiseen? Uskovathan niin tekevät.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Palstalla on kerrottu sukupuolia ihmisellä olevan kaksi; mies ja nainen.

Tullaan kysymykseen, mistä varmuudella tiedetään jonkun ihmisen olevan riittävästi mies tai nainen, ollakseen hyväksyttävällä tavalla mies tai nainen?

Biologisesti ajateltuna hedelmöittävä on ilmeisesti mies ja hedelmöittyvä taas nainen, entä he jotka eivät ole kumpaakaan, tai joilla silmämääräistä arviota virtsaputken ulkoisen osan tunnusmerkistöstä sekä sukusolujen perusteella ei luotettavalla tavalla kyetä tekemään tai jotka ikänsä puolesta eivät enää ole hedelmällisiä?

Luokitteluperusteena voitaneen käyttää hedelmöittävä/hedelmöittyvä ajattelua, mikäli oletetaan ihmisen yhtenä tärkeimpänä tehtävänä olevan ihmiskunnan olemassaolon turvaaminen lisääntymällä ja antamalla jälkeläisilleen mahdollisuuden terveeseen elämään elämäntavoillaan hedelmöitystapahtumaa edeltävänä elinaikanaan. Ilmeisesti kuitenkin voidaan olettaa tuossa tapauksessa ihmisen sukupuolen muuttuvan iän, sairauksien, onnettomuuksien, haitallisille aineille altistumisten, päihteiden käytön, etc. seurauksena.

Onko mielestänne hyväksyttävää kutsua mies- ja naisoletetuiksi sellaisia ihmisiä joiden kyvystä tuottaa ihmiskunnan olemassaololle välttämättömiä jälkeläisiä ei ole hyväksyttävää tietoa olemassa... kuten esimerkiksi pääsääntöisesti miesten osalta?

Mikäli taas ihmisellä ei katsota olevan omaa itseä tärkeämpänä pidettävää merkitystä, voidaanko silloin pitää hyväksyttävänä luokittelua jonka jokainen ratkaisee itse omien tuntemustensa mukaisesti.

Kiinnostaa, mitä merkitystä sukupuoliin jaottelulla ihmiselle itselleen sekä ihmiskunnalle nähdään olevan lisääntymistarkoituksen lisäksi?

Puhu mitä puhut niin ihmisellä on kaksi sukupuolta ja mitään muuta ei ole.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Puhu mitä puhut niin ihmisellä on kaksi sukupuolta ja mitään muuta ei ole.

Viisaasti kirjoitat veli, vieläkun saataisiin puheesi kuulumaan tännekin niin voitaisiin arvioida oletko pelkkä velipuoli vai ihan oikea näköisversio hänestä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko toi jota kommentoit uskovainen, kun kerrot hänen toistavan samoja mantroja vuodesta toiseen? Uskovathan niin tekevät.

Eipä taida uskis kunnioittaa tätä ketjua läsnäolollaan tuolla alkupäässä olevien kommenttiensa vuoksi...

• Arvatenkin tarkoitat Koivulaa. No mutta vieläkö hänen kissansa eli karvaiset lapsensa ovat hapessa ? Missä viipyvät hänen ja miehensä tuotokset eli eikös siellä ole sukupuolet sopineet yhteen ja sitten uutta pukkaisi. Koivulahan on mitä parhaimassa tai vielä parhaimmassa iässä alkaa lisääntymään ja totuttamaan aitoavioliiton logoa, onko kohta siis luvassa iloisia uutisia?

• Anonyymi

Lapsettomuus on tragedia. Etkös sinä puolusta lasten surmaamista äitiensä kohtuihin?

• Anonyymi kirjoitti:

Lapsettomuus on tragedia. Etkös sinä puolusta lasten surmaamista äitiensä kohtuihin?

Tuskin, sillä kohduissa ei vieläkään ole lapsia.

Lapsettomuuskin on monella oma valinta, vaikka toki joillakin myös tragedia.

• Anonyymi

Tuskin, sillä kohduissa ei vieläkään ole lapsia.

Lapsettomuuskin on monella oma valinta, vaikka toki joillakin myös tragedia.

Ainakin siellä on naisia, sanoi edellä oleva kirjoittaja.

• Anonyymi

En rikokseksi kutsuisi, kuten N H L sanat yms. Osoittaa huonoa käytöstä pikemminkin. Turpaan vain. Tosin sukupuoliahan on 2... Hyvää illan jatkoa.

• Anonyymi

Poikavauvojen esinahat leikataan pois mahdollisimman varhain ja liitetään miesyhteisöön ettei heistä tule sissy boys!
      Juutalaiset ja Muslimit.
      Pakanat kasvattavat vapaamuotoisemmin lapsiaan.
      😁

• Anonyymi

Miten se vaikuttaa sukupuoleen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten se vaikuttaa sukupuoleen?

Pojista voi tulla muutoin naismaisia

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juutalaisissa ja Muslimeissa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toisin sanoen tulee ihan suomalaisia normimiehiä.

• Anonyymi

Vapaassa yhteiskunnassa ei ole rikos.

Neo-marxilaisessa yhteiskunnassa on rikos.

• Anonyymi

Ei se ole rikos. Väite kertoo enemmän tietämättömyydestä. Joka vuosi syntyy lapsia, joiden sukupuolta ei voida biologisesti määritellä, koska heillä voi olla molempien sukupuolien sukupuolielimiä tai puuttua jotain sukupuoleen liittyviä elimiä, kuten munasarjat tai kivekset.

Ihminen on psykofyysinen kokonaisuus ja seksuaalinen identiteetti tai suuntautuminen ei ole valinta. Syntyvän lapsen sukupuoliseen identiteettiin vaikuttaa mm. odottavan äidin hormonitasapaino jo sikiöaikana, sekä geneettiset ja biologiset ominaisudet.

Minkä helvetin takia se sinua vaivaa, jos joku kokee olevansa muunsukupuolinen? Jos sinä koet olevasti kristitty, ole rauhassa kristitty, mutta älä lähde tuomitsemaan muita. Eikö Jeesuskin sanonut: Jos tuomitset, sinut tuomitaan.

• Anonyymi

Lapsi joilla on molempia sukuelimiä muustuttavia piirteitä ei ole uusi sukupuoli vaan hekhtyshäiriöinen lapsi.

• Anonyymi

”Muunsukupuolisilla ” on aina joko pimppi tai pippeli. Mutta he eivät hyvöksy omia elimiään. Kysymys on siis itsensä hyvöksymättömydestä, ei sukupuotettomuuudesta tai kolmannesta sukupuolesta,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

”Muunsukupuolisilla ” on aina joko pimppi tai pippeli. Mutta he eivät hyvöksy omia elimiään. Kysymys on siis itsensä hyvöksymättömydestä, ei sukupuotettomuuudesta tai kolmannesta sukupuolesta,

Mistä olet mahtanut "sivistyksesi" ammentaa? Persu?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lapsi joilla on molempia sukuelimiä muustuttavia piirteitä ei ole uusi sukupuoli vaan hekhtyshäiriöinen lapsi.

Onko mainitsemasi "kehityshäiriö" lapsen omaa syytä, vai johtuuko "häiriö" vanhempien huonoista elämäntavoista ennen hedelmöitystä ja synnyttämistä tai mahdollisesti jostakin muusta lapsesta itsestään riippumattomasta syystä?

Mikäli ihminen ei kykene lisääntymään tai hänellä on omakohtainen syy asiaan, miksi hän ei niin halutessaan saisi nimittää sukupuoltaan muunsukupuoliseksi? Siis sinulta jotenkin pois?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko mainitsemasi "kehityshäiriö" lapsen omaa syytä, vai johtuuko "häiriö" vanhempien huonoista elämäntavoista ennen hedelmöitystä ja synnyttämistä tai mahdollisesti jostakin muusta lapsesta itsestään riippumattomasta syystä?

Mikäli ihminen ei kykene lisääntymään tai hänellä on omakohtainen syy asiaan, miksi hän ei niin halutessaan saisi nimittää sukupuoltaan muunsukupuoliseksi? Siis sinulta jotenkin pois?

Kehityshäiriöt johtuvat monesta syystä. Löydät kyllä hakutessasi näistä tietoa netistä.
        Mutta kehityshäiriö ei tosiaankaan ole sukupuoli sen enempää kuin mikään muukaan vamma.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi jonkun pitäisi valehdella sukupuolensa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vastasyntyneen kohdalla ei ole kysymys hyväksyykö lapsi itse että hänellä on sekä tytön että pojan virtsaamiseen tarkoitetut elimet. Tai clitoris ja häpyhuulet, mutta ei munasarjoja ja/tai kohtua.
        Vanhemmat sekä lääkäri päättävät kummatko elimet lapselta operoidaan pois.

Oletko miettinyt mistä mainitsemasi "itsensä hyväksymättömyys" johtuu?
        Joissakin tapauksissa kyse vaikuttaa olleen ulkoisen ympäristön asettamasta paineesta olla tietynlainen ihminen. Toisten ihmisten asettamat vaatimukset ihmisyydelle pakottavat ihmisen yrittämään muutosta joko toisten hyväksymäksi.
        Jos uskonnollisessa ympäristössä kasvaneelle nuorelle kerrotaan, ettei Jumala hyväksy häntä sellaisena millaiseksi on syntynyt... seuraus saattaa olla hyvinkin tuhoisa.
        Eli ihmiset joille asia ei tippaakaan kuulu, tekevät ylevillä vaatimuksillaan ihmisestä itsetuhoisen tai kirurgin asiakkaan...

• Anonyymi kirjoitti:

Vastasyntyneen kohdalla ei ole kysymys hyväksyykö lapsi itse että hänellä on sekä tytön että pojan virtsaamiseen tarkoitetut elimet. Tai clitoris ja häpyhuulet, mutta ei munasarjoja ja/tai kohtua.

Joissakin tapauksissa kyse vaikuttaa olleen ulkoisen ympäristön asettamasta paineesta olla tietynlainen ihminen. Toisten ihmisten asettamat vaatimukset ihmisyydelle pakottavat ihmisen yrittämään muutosta joko toisten hyväksymäksi.
        Jos uskonnollisessa ympäristössä kasvaneelle nuorelle kerrotaan, ettei Jumala hyväksy häntä sellaisena millaiseksi on syntynyt... seuraus saattaa olla hyvinkin tuhoisa.
        Eli ihmiset joille asia ei tippaakaan kuulu, tekevät ylevillä vaatimuksillaan ihmisestä itsetuhoisen tai kirurgin asiakkaan...

Kehityshäiriö tai -vamma ei tosiaankaan ole mikään sukupuoli.

Miksi joku yrittää kieltää oman sukupuolensa?

• Anonyymi kirjoitti:

Mistä olet mahtanut "sivistyksesi" ammentaa? Persu?

Persuus liittyy melko voimakkaasti ajatukseen, jonka mukaan ihmisten pitää olla juuri tietynlaisia tai sitten heidät on joko jotenkin muutettava vaatimusten mukaiseksi tai rajoitettava heidän elämäänsä erityisin rajoituksin.

Laitaideologiat eivät yleensäkään voi sietää ihmisten moninaisuutta. Ei Neuvostoliitossakaan ollut kuin heteromiehiä ja -naisia, jotka lähes kaikki olivat lisäksi kommunisteja.

• Anonyymi
        KyIIäTaasNaurattaa kirjoitti:

Kehityshäiriö tai -vamma ei tosiaankaan ole mikään sukupuoli.

Miksi joku yrittää kieltää oman sukupuolensa?

Kumpaa sukupuolta ihminen siis on, jos hänellä on sekä tytön että pojan virtsaamiseen tarkoitetut elimet.
        Tai siitin, clitoris ja häpyhuulet, mutta ei munasarjoja ja/tai kohtua.

Miksi joku yrittää kieltää heiltä heidän erilaisuutensa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi jonkun pitäisi valehdella sukupuolensa?

Miksi muunsukupuolinen olisi valehtelua?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kehityshäiriöt johtuvat monesta syystä. Löydät kyllä hakutessasi näistä tietoa netistä.
        Mutta kehityshäiriö ei tosiaankaan ole sukupuoli sen enempää kuin mikään muukaan vamma.

Enhän toki ole väittänytkään kehityshäiriön olevan sukupuoli. Jos ihmisen ulkoiset sukuelimet eivät osoita kumpaako sukupuolta hän on, miksi hän ei sinun mukaasi saisi käyttää sukupuolestaan nimitystä "muunsukupuolinen"?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi muunsukupuolinen olisi valehtelua?

Koska sellaista ei ole olemassakaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Enhän toki ole väittänytkään kehityshäiriön olevan sukupuoli. Jos ihmisen ulkoiset sukuelimet eivät osoita kumpaako sukupuolta hän on, miksi hän ei sinun mukaasi saisi käyttää sukupuolestaan nimitystä "muunsukupuolinen"?

Ihminen on aina jompaakumpaa. Mitään muuta ei ole.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voitko sitten kertoa miten valitaan ihmisen sukupuoli, jos ihmisen ulkoisten- ja sisäisten sukuelimien perusteella ei voida sukupuolta osoittaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koska sellaista ei ole olemassakaan.

Eli tarkennatko mikä sellaisten ihmisten sukupuoli on, joiden suvunjatkamiseen kuuluvista elimistä sekä verikokeen tuloksista ei kyetä ihmistä tunnistamaan mieheksi tai naiseksi?

• Anonyymi

Minulla ei ole ongelmia oman sukupuoleni suhteen, en myöskään yritä kieltää toisilta heidän oikeuttaan olla erilainen kuin minä.

• Anonyymi

Ja lisäksi hän on palstan parhaita kirjoittajia, joka osaa ottaa asioista selvää kommenteissaan. Opiksi siis meille kaikille, niin sinulle kuin minulle...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sukupuolielin, viittaa kykyyn tuottaa jälkeläisiä (hedelmöittäjä/hedelmöittyvä), miksi virtsaputken muodon perusteella pitää nimitellä ihmisiä jotka eivät halua/kykene osallistumaan ihmiskunnan olemassaolon turvaamiseen lisääntymällä?
        Suomen syntyvyystilastojen mukaan täällä on todella paljon ihmisiä jotka eivät halua/kykene lisääntyä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aivan! Ja kun on saatu ihminen syyllistettyä kunnolla, sitten itketään suuriäänisesti miten kamalia sellaiset ihmiset ovat, jotka päättävät päivänsä ennenaikojaan tai käyvät kirurgilla korjauttamassa paikkojaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tottakai, mutta kumpaako sukupuolta... sitähän ketjussa pohditaan kun kukaan ei tunnu varmuudella tietävän asiasta taaskaan mitään tähdellistä.

• Anonyymi

Satujahan saa kertoa?

• Anonyymi

Mieheksi ja naiseksi Hän loi heidät. Pimeyden palvojat haluavat kieltää Jumalan luomistyön ja saattaa ihmiset hämmennyksiin, eksyksiin ja alttiiksi manipuloinnille.

• Anonyymi

Pitäisikö ottaa uusi sana käyttöön? Sukukolmanneksia tai sukuneljänneksiä ja jättää sukupuoli sana pois käytöstä?

• Anonyymi

Puhut taas itsestäsi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Puhut taas itsestäsi.

Kaksi harhaolettamaa!

Kirjoitin.
        En välitä transujen haluista.

Tehköön mitä haluaa.
        😁

• Anonyymi

Aivan! Miksi muuttaa ihmiskunnan olemassaolon kannalta toimivaa sanastoa muuksi?
        Hedelmöittäjä on mies ja hedelmöittyvä on nainen, muun sukupuolisia ovat he jotka eivät jostakin syystä lisäänny.
        Tai jos halutaan pelkän virtsaputken muodon mukaan määritellä, niin silloin varmaan pitäisi käyttää miesvirtsaputken/naisvirtsaputken omaava ihminen.

Sukupuoli ja sukupuolielin viittaavat hedelmällisyyteen, Suomen syntyvyystilastoja verratessa aikuisiässä olevien miesten ja naisten määrään voidaan nähdäkseni todeta kyseisen nimityksen olevan hyvin kyseenalainen kummajainen reaalitilanteesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aivan! Miksi muuttaa ihmiskunnan olemassaolon kannalta toimivaa sanastoa muuksi?
        Hedelmöittäjä on mies ja hedelmöittyvä on nainen, muun sukupuolisia ovat he jotka eivät jostakin syystä lisäänny.
        Tai jos halutaan pelkän virtsaputken muodon mukaan määritellä, niin silloin varmaan pitäisi käyttää miesvirtsaputken/naisvirtsaputken omaava ihminen.

Sukupuoli ja sukupuolielin viittaavat hedelmällisyyteen, Suomen syntyvyystilastoja verratessa aikuisiässä olevien miesten ja naisten määrään voidaan nähdäkseni todeta kyseisen nimityksen olevan hyvin kyseenalainen kummajainen reaalitilanteesta.

Ihan sama käyttääkö mies tai nainen lisääntymiskykyään tai ei. Siitä huolimatta heillä on valmius siihen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan sama käyttääkö mies tai nainen lisääntymiskykyään tai ei. Siitä huolimatta heillä on valmius siihen.

Lisääntymisvalmiudesta ei ole näyttöä ennenkuin se käytännössä todennetaan.
        Naisen valmiudet näkyvät raskaudessa, miehen kohdalla taas ei koskaan voida olla satavarmoja oliko hän oikeasti itse asialla vai paras kaverinsa...

• Anonyymi

Taidan laittaa yhden koon sukahousut kun kylmenee.

urolokin neuvo tietty.

naiset nyt ovat aina laittaneet päälleen mitä milloinkin n eivätkä ole mihinkään koskaan tyytyväisiä.

• Anonyymi

Kuitenkin nainen löytää aina oikean vaatteen ylleen :)

• Anonyymi

Varmaan on mutta se on totta.

• Anonyymi

Entinen mies ja nainen ovat siis nykyään miesoletettu ja naisoletettu? Mikä on muuttunut ja miksi? Siinähän ne kaksi sukupuolta vieläkin on.

• Anonyymi

Moni nainen kasvojen perusteella on mielestäni naisoletettu.
        Elämä on.
        😁

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Elämä on.
        😁

Erityisesti vanhuksia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Elämä on.
        😁

Niin mutta mikä järki tässä koko jutussa on, kun en vaan tajua. Minulle aivan sama sanonko nainen vai naisoletettu, jos se jonkun mielestä on hienompi ilmaisu. Mutta en ymmärrä mikä pointti on, kun ensin väitetään että sukupuolia on enemmän kuin kaksi ja sitten kuitenkin käytetään edelleen nais,mies-päätteitä? Voisiko joku selittää tämän idean nyt?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin mutta mikä järki tässä koko jutussa on, kun en vaan tajua. Minulle aivan sama sanonko nainen vai naisoletettu, jos se jonkun mielestä on hienompi ilmaisu. Mutta en ymmärrä mikä pointti on, kun ensin väitetään että sukupuolia on enemmän kuin kaksi ja sitten kuitenkin käytetään edelleen nais,mies-päätteitä? Voisiko joku selittää tämän idean nyt?

Virkamies VS. Irtonainen.
        Naisia solvataan jopa sanoilla.
        😃

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Virkamies VS. Irtonainen.
        Naisia solvataan jopa sanoilla.
        😃

Olisiko tyhjäntoimittaja totuudenmukaisempi nimitys?

• Anonyymi

Jos mies on hedelmöittävän ja nainen hedelmöittyvän ihmisen sukupuoli, niin ovatko muun sukupuolisia he jotka eivät jostakin syystä lisäänny?
        Tehtäessä rajauksia, on päätettävä valitaanko seurakuntaan papiksi mies (todistettavasti hedelmöityskykyinen) vai riitääkö näköisversio ajamaan saman asian?

• Anonyymi

Kai he sitten ovat miesoletettuja :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos mies on hedelmöittävän ja nainen hedelmöittyvän ihmisen sukupuoli, niin ovatko muun sukupuolisia he jotka eivät jostakin syystä lisäänny?
        Tehtäessä rajauksia, on päätettävä valitaanko seurakuntaan papiksi mies (todistettavasti hedelmöityskykyinen) vai riitääkö näköisversio ajamaan saman asian?

Niin ja onko sillä väliä sanotaanko häntä muunsukupuoliseksi vai mies tai nais-oletetuksi? ei tässä oikeasti pysy perässä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli siis trans?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin ja onko sillä väliä sanotaanko häntä muunsukupuoliseksi vai mies tai nais-oletetuksi? ei tässä oikeasti pysy perässä.

Kelpuuttaako joku seurakunta papikseen muunsukupuolisen tai miesoletetun?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kelpaavat silloin papeiksi?
        😁

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kelpuuttaako joku seurakunta papikseen muunsukupuolisen tai miesoletetun?

Entä naiset joilla ei ole kohtua?
        😁

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Entä naiset joilla ei ole kohtua?
        😁

Tuskin sekään rikos on sukupuolia kohtaan! Sanotaanhan hyvien ja kilttien tyttöjen pääsevänTaivaaseen, tuhmien taas aivan minne itse haluavat...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuskin sekään rikos on sukupuolia kohtaan! Sanotaanhan hyvien ja kilttien tyttöjen pääsevänTaivaaseen, tuhmien taas aivan minne itse haluavat...

Kyl ne kaikenkaltaista seksiä myös, etenkin nykyisin.
        😁

• Anonyymi

Suomalaisten miesten siemennesteen laatu alkoi heikentyä huolestuttavasti 1990-luvun lopulla, ja se heikkeni tasaisesti vuoteen 2011 asti jolloin tilanne ilmeisesti vakiintui.
        Ehkä suomalaisille olisi ollut parempi kadota maailmankartalta, kun aitojen tosiuskovien kirjoituksien mukaan vain muutama harva juuri oikealla tavalla uskova ja toimiva saattaa säästyä ikuiselta kadotukselta.
        Hedelmöittäjät siis pelastavat ikuiselta kärsimykseltä todella paljon ihmisiä jättäessään hedelmöittämisen tekemättä.
        Eihän toi aloituksessa mainittu juttu varmaankaan mikään rikos ole, tai mistä sitä tietää kun nythän on esitetty henkirikoksena keskenmenoakin joka johtuu naisen riittämättömästä terveydenhoidosta ja huonoista elämäntavoista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suomalaisten miesten siemennesteen laatu alkoi heikentyä huolestuttavasti 1990-luvun lopulla, ja se heikkeni tasaisesti vuoteen 2011 asti jolloin tilanne ilmeisesti vakiintui.
        Ehkä suomalaisille olisi ollut parempi kadota maailmankartalta, kun aitojen tosiuskovien kirjoituksien mukaan vain muutama harva juuri oikealla tavalla uskova ja toimiva saattaa säästyä ikuiselta kadotukselta.
        Hedelmöittäjät siis pelastavat ikuiselta kärsimykseltä todella paljon ihmisiä jättäessään hedelmöittämisen tekemättä.
        Eihän toi aloituksessa mainittu juttu varmaankaan mikään rikos ole, tai mistä sitä tietää kun nythän on esitetty henkirikoksena keskenmenoakin joka johtuu naisen riittämättömästä terveydenhoidosta ja huonoista elämäntavoista.

Suurin osa kehitysvammaisista kuolee keskenmenon seurauksena.
        Jumala valikoi ne, jotka ovat elinvoimaisia suurelta osin jo sikiöinä.
        Rasisti tapaus!
        😁

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suurin osa kehitysvammaisista kuolee keskenmenon seurauksena.
        Jumala valikoi ne, jotka ovat elinvoimaisia suurelta osin jo sikiöinä.
        Rasisti tapaus!
        😁

Osa keskenmenoista ja kehitysvaurioiden syntymisestä voitaisiin ilmeisesti välttää vanhempien hedelmöitystä ja raskautta edeltävänä elinaikana toteutetuilla elämäntavoilla joilla suojellaan perimää vahingoittumiselta sekä huolehditaan omasta terveydestä hyvin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Osa keskenmenoista ja kehitysvaurioiden syntymisestä voitaisiin ilmeisesti välttää vanhempien hedelmöitystä ja raskautta edeltävänä elinaikana toteutetuilla elämäntavoilla joilla suojellaan perimää vahingoittumiselta sekä huolehditaan omasta terveydestä hyvin.

Sattumat, eiku siis Jumalan luomat virheet ovat varmaan kaikkein suurin syy kuitenkin?
        😁

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sattumat, eiku siis Jumalan luomat virheet ovat varmaan kaikkein suurin syy kuitenkin?
        😁

Niin? Kehityshäiriöt ilmeisesti johtunevat ihmistaimen vanhempien perinnöllisistä tekijöistä sekä hedelmöitystapahtumaa edeltävänä elinaikanaan perimänsä altistamisesta vahingoittaville aineille ja olosuhteille, huonoista elämäntavoista, sekä ihan terveytensä laiminlyönneistä (hampaiden hoito mukaanlukien), etc...
        Osa altistumisista tapahtuu varmasti ihmisten tiedostamatta, mutta osa vaikuttaa olevan ihan selkeitä omia valintoja.
        Tarkoitukseni ei siis ole yrittää syyllistää ketään, vaan tuoda keskusteluun tämäkin näkökulma mukaan.
        Ihmistaimi joutuu kuitenkin kantamaan kehossaan vanhempiensa vastuuttomien elämäntapojen seurauksia, läpi elämänsä.

• Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

Tottahan se on.

• Anonyymi

Aivan! Ja sukupuolettomia on sitten paljon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aivan! Ja sukupuolettomia on sitten paljon.

Mutta niin on oltava kun kerran niin on päätetty, mitäpä sukupuolella on merkitystä kenellekään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta niin on oltava kun kerran niin on päätetty, mitäpä sukupuolella on merkitystä kenellekään.

Sinuakaan ei olisi jos isäsi ja äitisi olisivat sukupuolettomia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinuakaan ei olisi jos isäsi ja äitisi olisivat sukupuolettomia.

Ai, siis jos hedelmöittävien ja hedelmöittyvien luokittelua ylempi ja alempiarvoisiin sukupuoliin ei olisi koskaan otettu käyttöön, ihmiskunnassa ei olisi ihmisiä?
        Saatat hyvinkin olla oikeassa ja todellakin ihmisen pissaamiseen tarkoitettu väylä on jokaiselle ihmisarvon mitta.

• Minulla ei ole siis mitään sitä vastaan , jos ihmisellä on vaikka miehen ja naisen sukupuolielimet samassa kropassa ja koko asiasta ei edes tarttis tehdä minkäänlaista numeroa.
      On siis mies ja nainen ,kuten jokainen näin tajuaakin ,jolla normaali äly on.
      Sitten voi olla poikkeus ja tuo poikkeus voi vaikka itse valita kumpaa sukupuolta haluaa olla.
      Miksi siis tarvitsee asiasta vaahdota.

• Anonyymi

Naisilla on pikkupenis.
        Kilpabodarinaisilla se kasvaa lähestyen keskikoko 13,7cm suomimiehillä.
        😁

• Anonyymi

Mitä sillä on väliä oletko sinä asiaa vastaan tai ylipäätään mitään mieltä siitä, eihän asia sinua kosketa käytännössä mitenkään.
        Miten normaali äly selittää kenenkään toisen ihmisen sukupuolen, edes näkemättä ja kohtaamatta kyseistä ihmistä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä sillä on väliä oletko sinä asiaa vastaan tai ylipäätään mitään mieltä siitä, eihän asia sinua kosketa käytännössä mitenkään.
        Miten normaali äly selittää kenenkään toisen ihmisen sukupuolen, edes näkemättä ja kohtaamatta kyseistä ihmistä?

Kumoan uskovaisten väitteitä täällä!
        😁

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kumoan uskovaisten väitteitä täällä!
        😁

Ja hyvin sitä teetkin, kiitos siitä... sorry mutta mäkin olen sellanen tekopyhä uskovainen... toivottavasti et jyrää minua kumouksillasi.

• Anonyymi

Sukupuolia on vain kaksi, mutta se kuinka ilmentää sukupuoltaan voi olla monenlaista. Miksi sotkea nämä asiat toisiinsa.

Joskus tosi harvoin voi sikiövaiheessa jokin mennä pieleen, että epämuodostumia voi olla sukuelinten alueella, ettei sukupuolta voi tunnistaa, mutta ei se tarkoita, että ns. inter-sukupuolinen olisi joku kolmas sukupuoli.

Eläinmaailmassa kyllä on kaksineuvoisia ihan luonnostaankin, mutta ihminen on nisäkäs ja siten sukupuoleltaan joko uros tai naaras.

• Anonyymi

Miesten turhat niin turhat nännit, mikäli vaimot eivät niitä ime.
        😁

• Anonyymi

Simppeliä, jos ei ole kummankaan sukupuolen sukuelimet, niin on sukupuoleton :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Simppeliä, jos ei ole kummankaan sukupuolen sukuelimet, niin on sukupuoleton :)

Naisilla penis on kääntynyt sisäänpäin tieteellisesti todennettuna!
        😁

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Naisilla penis on kääntynyt sisäänpäin tieteellisesti todennettuna!
        😁

Kultapieni, jokaisella todellisella naisella on ihan normaali penis...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on emättimen sisällä koverana!
        😁

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ne paisuvaiskudokset naisilla ovat sisällä emättimen reunoilla!
        Aikaisempi viesti poistettiin.
        En tiedä jääkö tämä
        Epäreilua!

• Ihme vouhotusta on todella tehty asiasta joka on aivan päivänselvä.

On mies ... on nainen.
      Pitäis antaa tuon järkevän asian olla ja pitää perustana ja sitten auttaa sellaista jos apua tarttee ,kuka on hieman huonomman arvan saanut sikiön kehitysvaiheessa.

• Anonyymi

Niin? Kenelle vanhemmat ovat mainitsemasi arvan jakaneet huonoilla elämäntavoillaan, hedelmöitystä ja synnytystä edeltävänä elinaikanaan.
        Edelleen on avoin kysymys, mistä hedelmätön nainen ja kaikki miehet tietävät varmuudella sukupuolensa? Pissaamisvälineen ulkoisesta muodostako?

• Anonyymi kirjoitti:

Niin? Kenelle vanhemmat ovat mainitsemasi arvan jakaneet huonoilla elämäntavoillaan, hedelmöitystä ja synnytystä edeltävänä elinaikanaan.
        Edelleen on avoin kysymys, mistä hedelmätön nainen ja kaikki miehet tietävät varmuudella sukupuolensa? Pissaamisvälineen ulkoisesta muodostako?

Niin ..sitten tuollaiselle ns poikkeukselle säännöstä voisi antaa apua.
        Eiköhän Suomessa auteta ihmisiä muutenkin monesta syystä ,jos poikkeaa ns normaalista.

• Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

Niin ..sitten tuollaiselle ns poikkeukselle säännöstä voisi antaa apua.
        Eiköhän Suomessa auteta ihmisiä muutenkin monesta syystä ,jos poikkeaa ns normaalista.

Kukaan ei tunnu osaavan vastata milloin ihminen on sataprosenttisesti ominaisuuksiltaan mies ja milloin nainen, sekä mihin rajaviiva vedetään milloin on riittävästi jompaakumpaa...
        Osalle sukupuoli vaikuttaa olevan yhtäkuin pissaamiseen tarkoitettu elin, vaikka pissavehkeiden ulkoinen olemus ei sitä osoita, hedelmöittämis/hedelmöittymiskykyä ei joiltain ihmisiltä löydy tai lääketieteellisestikään ei kyetä selkeästi osoittamaan sukupuolta... niin pissaaminen ratkaisee...
        Ehkä kaikkein paras tapa auttaa on olla tuomitsematta erilaisuutta ja antaa profetoimatta Raamatun hyväksymillä ominaisuuksilla jokaisen kasvaa sellaisena millaiseksi on syntynyt...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kukaan ei tunnu osaavan vastata milloin ihminen on sataprosenttisesti ominaisuuksiltaan mies ja milloin nainen, sekä mihin rajaviiva vedetään milloin on riittävästi jompaakumpaa...
        Osalle sukupuoli vaikuttaa olevan yhtäkuin pissaamiseen tarkoitettu elin, vaikka pissavehkeiden ulkoinen olemus ei sitä osoita, hedelmöittämis/hedelmöittymiskykyä ei joiltain ihmisiltä löydy tai lääketieteellisestikään ei kyetä selkeästi osoittamaan sukupuolta... niin pissaaminen ratkaisee...
        Ehkä kaikkein paras tapa auttaa on olla tuomitsematta erilaisuutta ja antaa profetoimatta Raamatun hyväksymillä ominaisuuksilla jokaisen kasvaa sellaisena millaiseksi on syntynyt...

Jos et erota urosta ja naarasta sinun kannattaa palata koulun penkille!

• Anonyymi kirjoitti:

Paras esimerkki löytyy omasta elämästäsi. Isäsi on mies ja äitisi nainen. 😁

• Anonyymi

On paljon hetero transu isiäkin.
        Mitäs mieltä?
        😁

• Anonyymi kirjoitti:

On paljon hetero transu isiäkin.
        Mitäs mieltä?
        😁

Isäsi on sellainen, vai niin😏.

• Anonyymi

Kiero uskovainen kääntää kaikki vituralleen hämäyksenä.
        😁

• Anonyymi kirjoitti:

Kiero uskovainen kääntää kaikki vituralleen hämäyksenä.
        😁

Tämäkin koskee isääsi? 🤔

• Anonyymi

Tämäkin koskee isääsi? 🤔

Keksi uusi kommunikointi tekniikka infantiili rakas lapsi.
        😁

• Anonyymi

Kultapieni, kaikilla syntyneillä ja syntyvillä ihmisillä on ollut ja on hedelmöittäjä sekä hedelmöittyjä.
        Entä ihminen joka ei ole hedelmällinen tai ei jostakin syystä lisäänny, kumpaa sukupuolta hän on jos hänen pissaamisen tarkoitetuista elimestään sitä ei voida päätellä eikä lääketieteellisesti riittävän luotettavalla tavalla kyetä osoittamaan.
        Teidän miesten sukupuolesta varmuus lienee ainoastaan hedelmöitetyllä naisella ja Kaikkivaltiaalla, hedelmöittynyt ihminen on tietenkin sukupuoleltaan nainen.

Voisiko teistä joku jo vihdoinkin kertoa mistä te päättelette luotettavalla tavalla ihmisen sukupuolen?

• Anonyymi

Tai oletko sinä sellainen isä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos et erota urosta ja naarasta sinun kannattaa palata koulun penkille!

Voitko kertoa miksi uros ja naaras pitäisi erottaa, vai tarkoitatko jos he ovat nalkissa toisiinsa?
        Mites sinä päättelet ihmisten sukupuolen esimerkiksi sellaisista hedelmättömistä ihmisistä joilla pissaamiseen tarkoitetuista elimistä ja lääketieteellisesti sitä ei luotettavalla tavalla kyetä tekemään?
        Ketjussa on kerrottu kaikkien ihmisten olevan jompaa kumpaa sukupuolta, kumpaanko heidät siis lasketaan mukaan jos luotettavalla tavalla määrittelyä ei kyetä tekemään.

Jos sataprosenttisia miehiä ja naisia ovat hedelmälliset ihmiset jotka todistettavasti ovat lisääntyneet, mihin laitetaan raja niillä jotka käyttävät ehkäisyä ja eivät lisäänny?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kultapieni, kaikilla syntyneillä ja syntyvillä ihmisillä on ollut ja on hedelmöittäjä sekä hedelmöittyjä.
        Entä ihminen joka ei ole hedelmällinen tai ei jostakin syystä lisäänny, kumpaa sukupuolta hän on jos hänen pissaamisen tarkoitetuista elimestään sitä ei voida päätellä eikä lääketieteellisesti riittävän luotettavalla tavalla kyetä osoittamaan.
        Teidän miesten sukupuolesta varmuus lienee ainoastaan hedelmöitetyllä naisella ja Kaikkivaltiaalla, hedelmöittynyt ihminen on tietenkin sukupuoleltaan nainen.

Voisiko teistä joku jo vihdoinkin kertoa mistä te päättelette luotettavalla tavalla ihmisen sukupuolen?

Kourivat kohdehenkilön alapään kuten rebuplikaani sankari ja presidentti Trump
        😁

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voitko kertoa miksi uros ja naaras pitäisi erottaa, vai tarkoitatko jos he ovat nalkissa toisiinsa?
        Mites sinä päättelet ihmisten sukupuolen esimerkiksi sellaisista hedelmättömistä ihmisistä joilla pissaamiseen tarkoitetuista elimistä ja lääketieteellisesti sitä ei luotettavalla tavalla kyetä tekemään?
        Ketjussa on kerrottu kaikkien ihmisten olevan jompaa kumpaa sukupuolta, kumpaanko heidät siis lasketaan mukaan jos luotettavalla tavalla määrittelyä ei kyetä tekemään.

Jos sataprosenttisia miehiä ja naisia ovat hedelmälliset ihmiset jotka todistettavasti ovat lisääntyneet, mihin laitetaan raja niillä jotka käyttävät ehkäisyä ja eivät lisäänny?

1 1 on edelleen 2 lol

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kynsilakan ja sukkien väristä? jos on sukkahousut, ei voi heti tietää

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

1 1 on edelleen 2 lol

Aivan! Nythän on päästy pohtimaan kumpaako ykköstä kukin todistettavasti on?
        Jos ihmisellä on molemmat pissaamiseen tarkoitetut välineet niin kumpaanko ykköseen hänet laitat?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

1 1 on edelleen 2 lol

Mistä tiedetään kumpaa ykköstä kukin on ja mihin sitä tietoa toisista ihmisistä tarvitaan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kourivat kohdehenkilön alapään kuten rebuplikaani sankari ja presidentti Trump
        😁

Hyvä, ettei miesten aikapäitä!

• Anonyymi kirjoitti:

Aivan, ja mies hedelmöittää ja nainen hedelmöittyy. He ovat isä ja äiti.

Käsittämätöntä, ettet erota isääsi äidistäsi. 😁

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Keksi uusi kommunikointi tekniikka infantiili rakas lapsi.
        😁

Eikös se ole sinun taktiikkasi? 😁

• Anonyymi

> Onko rikos sanoa, että sukupuolia on vain kaksi?

Ei, mutta nykynuoret eivät vaan osaa ottaa coolisti ja siksi hermostuvat naurettavista asioista. :D

• Anonyymi

Ehkä kyse ei ole rikoksesta, mutta miksi väittää tuntematonta ihmistä sellaiseksi mitä tämä ei ole?

Nykynuorten pitää päästä eroon vanhojen ikäluokkien aikaasaamasta tunkkaisen ahdasmielisistä ajattelutavoista joilla Kaikkivaltiaan suuhun laitetaan omia mielipiteitä sanoina joita Hän ei ole edes lausunut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ehkä kyse ei ole rikoksesta, mutta miksi väittää tuntematonta ihmistä sellaiseksi mitä tämä ei ole?

Nykynuorten pitää päästä eroon vanhojen ikäluokkien aikaasaamasta tunkkaisen ahdasmielisistä ajattelutavoista joilla Kaikkivaltiaan suuhun laitetaan omia mielipiteitä sanoina joita Hän ei ole edes lausunut.

Projisoiva viesti.
        Täys sellainen.
        😁

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Projisoiva viesti.
        Täys sellainen.
        😁

Voi ei, mä olen siis niin tosi pahoillani että jouduit kokemaan vielä tuonkin viestini esittämälläsi tavalla... ehkä mun pitäisi lakata kirjoittelemasta tänne palstalle kun aina joku pahoittaa mielensä kirjoitin niin tai näin...
        Kiitti ja toivottavasti nähtäillään jatkossakin :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi ei, mä olen siis niin tosi pahoillani että jouduit kokemaan vielä tuonkin viestini esittämälläsi tavalla... ehkä mun pitäisi lakata kirjoittelemasta tänne palstalle kun aina joku pahoittaa mielensä kirjoitin niin tai näin...
        Kiitti ja toivottavasti nähtäillään jatkossakin :)

Apua.
        Minä en näe sinua.
        Kamerapuhelin ei toimi?
        😁

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Apua.
        Minä en näe sinua.
        Kamerapuhelin ei toimi?
        😁

Onkohan mullakin puhelimen kamera epäkunnossa, kun en näe sinua. Puhelimen henki säästää selkeästi katsojia järkytyksiltä :)

• Anonyymi

Taitaa olla aivan huumori pohjaista keskustelua ,montako sukupuolta on.
      Minun mielestä kaksi mies ja nainen ,olisi hyvä jonkun kertoa montako
      niitä todellisuudessa on.Kouluissa tarvitaa varmaan nykyisin vain yksi wc
      kun ei ole poikia eikä tyttöjä.

• Anonyymi

Samaa olen yrittänyt saada selville. Kerrotaan niitä olevan kaksi ja kuitenkaan yksiselitteistä määritelmää muille kuin hedelmöittyneelle ei sitten edes kaikkein parhaat ajattelijatkaan aitoina tosiuskovina suostu kertomaan...
        Ai, täällä kouluissa on edelleen tyttöjä ja poikia vaikka sukupuolineutraalimpaan suuntaan ollaankin menossa... siis sukupuolten tasa-arvon edistämiseen perusopetuksessa.
        Tavoitteena kaiketi on välttää sellaista sukupuoliroolien korostamista, joka voi johtaa syrjintään.
        Huumorista huolimatta tarve siis on ihan oikeaan keskusteluun...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Samaa olen yrittänyt saada selville. Kerrotaan niitä olevan kaksi ja kuitenkaan yksiselitteistä määritelmää muille kuin hedelmöittyneelle ei sitten edes kaikkein parhaat ajattelijatkaan aitoina tosiuskovina suostu kertomaan...
        Ai, täällä kouluissa on edelleen tyttöjä ja poikia vaikka sukupuolineutraalimpaan suuntaan ollaankin menossa... siis sukupuolten tasa-arvon edistämiseen perusopetuksessa.
        Tavoitteena kaiketi on välttää sellaista sukupuoliroolien korostamista, joka voi johtaa syrjintään.
        Huumorista huolimatta tarve siis on ihan oikeaan keskusteluun...

Minkälaisia ovat bi-seksuaalit?
        😁

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

😁

Ja minkälaisia ovat homot? Kertokaa ny kun en itse tiedä mitään näistä asioista.
        Minä vain sammuin homobaarissa ja aamulla oli takapuoli kipeä.
        😁

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja minkälaisia ovat homot? Kertokaa ny kun en itse tiedä mitään näistä asioista.
        😁

Ja heterot.
        Heräsin sellaisen vierestä, muna kipeenä.
        😁

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

😁

u.v vai taas itkettää? Ei kirjaantuneena?
        😁

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

😁

Hyvä kysymys, ilmeisesti palstalla täysin tuntemattomia... aidot tosiuskovat vaikuttavat tunnistavan ainoastaan homoseksuaalisia ihmisiä parannusevankelioinneissaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

😁

Itsellänikin kokemuksia seksistä ainoastaan vastakkaisen sukupuolen edustajien kanssa. Aidot tosiuskovat osannevat kertoa hyvinkin yksityiskohtaisesti omien kokemuksiensa perusteella, ehkä osaavat jopa parantaa kipeytyneet paikkasikin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itsellänikin kokemuksia seksistä ainoastaan vastakkaisen sukupuolen edustajien kanssa. Aidot tosiuskovat osannevat kertoa hyvinkin yksityiskohtaisesti omien kokemuksiensa perusteella, ehkä osaavat jopa parantaa kipeytyneet paikkasikin.

Hänellä on tuskallisia muistoja homoseksistä!
        😁

Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      255
      2719
    2. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      81
      2085
    3. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      12
      1920
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      84
      1383
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      67
      1335
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      18
      1260
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1118
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      90
      1100
    9. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      43
      954
    10. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      71
      953
    Aihe