Naisen kanssa kun alkaa seurustelee

mihinoikeinjouduin

Niin alkaa myös lompakko kevenee aika äkkiä jos muuttaa naisen kanssa yhteen. Nainen haluaa pistää miehen sisustuksen uusiksi vaikka miehen huonekalut on melko uusia niin 500 euroa sohva saattaa vaihtua 300 euron sohvaan koska väärä väri eikä sovi verhojen kanssa yhteen. Sitten verhot maksaa jo pari sataa koska pitää olla tosi hienot ja keittiöön ilmestyy kaikenlaisia uutta kuten monitoimikonetta johon uppoo 150 euroa ja lautaset myös pitää uusia kaikki koska miehen astiasto on ruman näköiset. Pitää ostaa kaikenlaisia tarjoilu astioita ja kynttelikköjä että on kodikkaan näköinen koti vieraille. Mattokin pitää uusia ja tapetit seinistä pitää uusia, onneksi sentään sain itse tapetoida että säästin 500 euroa kun muija halusi jo palkata remonttireiskaa. Jos muija alkaa tämän takia pihdata niin pistän muijan vittu pihalle ja nautin yksin uudesta sisustuksesta.

118

1740

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elämä.halpa

      Odota kun lompakossasi on satojen tuhansien lovi, sitten olet johonkin joutunut.

      • eiopakko

        jos on niin tyhmä että antautuu lypsettäväksi.


    • Ei_vakituiseks

      Ei kait niitä vakituisiksi otetakkaan, ja vaihtelukin virkistää. Mukulan kun erehdyt tekemään, niin sehän vasta kalliiksi tuleekin, on laskettu että 500000 euroa kiplale maksaa elättä kakara täysiikäiseksi, joten todella huono bisnes.

      • miljoonakomeni

        Saatiin kaksi lasta eikä tulomme olisi koskaan riittänyt tuollaisiin summiin. Oltiin ihan duunareita. Molemmat työssä ja yhdessä hoidettiin raha-asiat. Nyt molemmat lapset aikuisia ja työelämässä.
        Lapsia ei tehty bisnes mielessä. Ei koko elämän aikana tule tienattua miljoonaa jotka jälkikasvu olisi tullut maksamaan, saati oman elämisen.


      • Ei taida nuo summat olla edes lähelläkään totuutta. Miettikää lestadiolaisiakin. Heillä saattaa olla 15 penikkaa ja ihan perusduunissa painavat ja akka kotona kotiäitinä. Mistä raha noilla sun laskuopeilla?
        Oli niin tai näin, niin älkää tehkö lapsia. Luonto kiittää.


      • Itsestä kiinni miten kallista haluaa ipanoille ostella ja miten koviksi rahanpolttajiksi ne "kouluttaa". Kaikkea ei tarvi saada ja kaiken ei tarvi maksaa maltaita...

        Mielummin rahat omiin lapsiin silti, kun johonkin kuppilaan tms. Ihan turhaan huuhaahaan.


      • CamelBoots kirjoitti:

        Ei taida nuo summat olla edes lähelläkään totuutta. Miettikää lestadiolaisiakin. Heillä saattaa olla 15 penikkaa ja ihan perusduunissa painavat ja akka kotona kotiäitinä. Mistä raha noilla sun laskuopeilla?
        Oli niin tai näin, niin älkää tehkö lapsia. Luonto kiittää.

        "Mistä raha noilla sun laskuopeilla?"

        Yhteiskunta antaa niille rahaa tulonsiirtoina muilta veronmaksajilta. Suurin osa elättää kakaransa lähinnä toisten rahoilla.


      • super-atm kirjoitti:

        "Mistä raha noilla sun laskuopeilla?"

        Yhteiskunta antaa niille rahaa tulonsiirtoina muilta veronmaksajilta. Suurin osa elättää kakaransa lähinnä toisten rahoilla.

        No ei ne lapsilisätkään mitään mahdottomia summia tainneet olla päätä kohden?, mutta mielestäni ne joutaisi kyllä poistaa kokonaan, niin saatais tuo eräiden vastuuton ja täysin järjetön ja järjenvastainen itsensä monistaminen loppumaan.


      • CamelBoots kirjoitti:

        No ei ne lapsilisätkään mitään mahdottomia summia tainneet olla päätä kohden?, mutta mielestäni ne joutaisi kyllä poistaa kokonaan, niin saatais tuo eräiden vastuuton ja täysin järjetön ja järjenvastainen itsensä monistaminen loppumaan.

        "No ei ne lapsilisätkään mitään mahdottomia summia tainneet olla päätä kohden?"

        Ei ole. Mutta on ne sen verran suuriksi laskettu että niillä lapset elättää. Lisäksi yhteiskunta kyllä maksaa riittävän suuren asunnon perheelle ja maksaa vuokrat jos lasten vanhemmilla ei ole tuloja tai ne eivät riitä vuokran maksamiseen.

        Mielestäni lapsilisien pitäisi vähentyä sen mukaan sen mukaan monesko lapsi on kyseessä. Nykyisinhän päin vastoi siitä suuremman lapsilisän saa mitä useampi lapsi on kyseessä.

        Käytännössä vanhempien vastuu siitä että rahat riittää elättämään lapset, on kokonaan poistettu.


      • supermiestaas
        super-atm kirjoitti:

        "No ei ne lapsilisätkään mitään mahdottomia summia tainneet olla päätä kohden?"

        Ei ole. Mutta on ne sen verran suuriksi laskettu että niillä lapset elättää. Lisäksi yhteiskunta kyllä maksaa riittävän suuren asunnon perheelle ja maksaa vuokrat jos lasten vanhemmilla ei ole tuloja tai ne eivät riitä vuokran maksamiseen.

        Mielestäni lapsilisien pitäisi vähentyä sen mukaan sen mukaan monesko lapsi on kyseessä. Nykyisinhän päin vastoi siitä suuremman lapsilisän saa mitä useampi lapsi on kyseessä.

        Käytännössä vanhempien vastuu siitä että rahat riittää elättämään lapset, on kokonaan poistettu.

        Rupea vaan lisääntymään niin rahan tuloa ei voi estää. Raukka.


      • fgfgzfdg
        miljoonakomeni kirjoitti:

        Saatiin kaksi lasta eikä tulomme olisi koskaan riittänyt tuollaisiin summiin. Oltiin ihan duunareita. Molemmat työssä ja yhdessä hoidettiin raha-asiat. Nyt molemmat lapset aikuisia ja työelämässä.
        Lapsia ei tehty bisnes mielessä. Ei koko elämän aikana tule tienattua miljoonaa jotka jälkikasvu olisi tullut maksamaan, saati oman elämisen.

        Katselepa Suomen somaliperheitä ja puhu sitten lapsibisneksestä.


      • miljoonakomeni
        fgfgzfdg kirjoitti:

        Katselepa Suomen somaliperheitä ja puhu sitten lapsibisneksestä.

        Kyse oli meidän perheestä. Yleensä palstalla yleistetään kaikki.
        En tunne enkä tiedä yhtään somaliperhetä joten en ota kantaa siihen. Ei niitä edes näy täälläpäin.
        Pultsarimiehiä notkuu tuolla torin kulmilla. Heidän asumisensa ja viinansa yhteiskunta maksaa.


      • CamelBoots kirjoitti:

        No ei ne lapsilisätkään mitään mahdottomia summia tainneet olla päätä kohden?, mutta mielestäni ne joutaisi kyllä poistaa kokonaan, niin saatais tuo eräiden vastuuton ja täysin järjetön ja järjenvastainen itsensä monistaminen loppumaan.

        Päivähoito, koulutus..onhan sitä itsekukin noista eduista saanut nauttia.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Päivähoito, koulutus..onhan sitä itsekukin noista eduista saanut nauttia.

        On joo ja onhan tuossa asiassa se toinenkin puoli, eli eihän tämä yhteiskunta pyörisi, jos ei kukaan tekisi lapsia..Sanoisin näin, että lapsilisää pitäisi mielestäni maksaa vain kolmeen lapseen saakka, mutta sitten ei enää. Se, että joku tekee enemmän kuin kolme mukulaa kertoo kyllä jo siitä, että siellä on todellisuuden taju ja realismi kadonnut.
        Vaikka Jumala pytää eräitä asuttamaan ja täyttämään maan, niin eikait sitä sentään paskaan tarvitse hukuttaa.


      • realismiaa
        CamelBoots kirjoitti:

        On joo ja onhan tuossa asiassa se toinenkin puoli, eli eihän tämä yhteiskunta pyörisi, jos ei kukaan tekisi lapsia..Sanoisin näin, että lapsilisää pitäisi mielestäni maksaa vain kolmeen lapseen saakka, mutta sitten ei enää. Se, että joku tekee enemmän kuin kolme mukulaa kertoo kyllä jo siitä, että siellä on todellisuuden taju ja realismi kadonnut.
        Vaikka Jumala pytää eräitä asuttamaan ja täyttämään maan, niin eikait sitä sentään paskaan tarvitse hukuttaa.

        Myös perhe Niinistö rupeaa nostamaan lapsilisiä ensi vuoden puolella. Varmaan lapsilisien takia...


      • supermiestaas kirjoitti:

        Rupea vaan lisääntymään niin rahan tuloa ei voi estää. Raukka.

        Rahaa on ihan tarpeeksi jo muutenkin, tyhmä.


      • olisithiljaa
        super-atm kirjoitti:

        Rahaa on ihan tarpeeksi jo muutenkin, tyhmä.

        Lapsiako kadehdit sitten?
        Ei näytä rahallakaan saada kaikkea.


      • olisithiljaa kirjoitti:

        Lapsiako kadehdit sitten?
        Ei näytä rahallakaan saada kaikkea.

        "Lapsiako kadehdit sitten?"

        En kadehdi ketään, tyhmä.

        "Ei näytä rahallakaan saada kaikkea."

        Sina kirjoitta tosi hyva suomea.


      • pop98
        CamelBoots kirjoitti:

        Ei taida nuo summat olla edes lähelläkään totuutta. Miettikää lestadiolaisiakin. Heillä saattaa olla 15 penikkaa ja ihan perusduunissa painavat ja akka kotona kotiäitinä. Mistä raha noilla sun laskuopeilla?
        Oli niin tai näin, niin älkää tehkö lapsia. Luonto kiittää.

        "15 penikkaa ja ihan perusduunissa painavat ja akka kotona kotiäitinä. Mistä raha noilla sun laskuopeilla?"

        -Lapsilisät jo jotain 2000e/kk, vuodessa 24000e, ja 18 vuodessa 500 000e.

        Itse laskin ett ämeidän 18v on tullut maksamaan 180 000eur netto(huomioitu lapsisilisä).


      • olisitedelleenhiljaa
        super-atm kirjoitti:

        "Lapsiako kadehdit sitten?"

        En kadehdi ketään, tyhmä.

        "Ei näytä rahallakaan saada kaikkea."

        Sina kirjoitta tosi hyva suomea.

        Tuliko virhe jossain? Sulla ainakin tuli. Somalimaastako olet?
        Itse olen Itä-Suomesta syntyisin. Eli mie vaan.


      • olisitedelleenhiljaa kirjoitti:

        Tuliko virhe jossain? Sulla ainakin tuli. Somalimaastako olet?
        Itse olen Itä-Suomesta syntyisin. Eli mie vaan.

        Vanhemmillesi tuli virhe kun sinut tekivät.


      • haappo

        hittoakos lapsista alatte vänkäämään. Senku meette vauvasivuille niistä puhumaan.


    • Gnuk

      Ota sellainen nainen kenellä paksumpi lompakko ja lihavampi pankkitili kuin sulla ja ongelmasi on ratkaistu. :D

    • Itelläni kun on oma talo, niin empä ihan vähässä kummassa lähtisi tapetteja vaihtelemaan jos tänne naisen ottaisin asumaan. Kyllä se on otettava sellaisenaan ja jos huonekaluja meinaa hankkia, niin ostakoon mitä tykkää. Itse en puoliksi lähtisi mitään ostamaan, vaan kun jokainen tietää mitä itse on hankkinu, niin se on selvä homma sitten mahdollisessa erotilanteessa. -Tuo on sun ja tuo on mun.
      Avioliittoa ei koskaan..Muistakaakin pojat se, niin ei tule taloudellisia ongelmiakaan.

      • Totuus-

        Vuokra-asunnossa tapetti remontin maksaa isännöintitoimisto, ainakin sitä kannattaa kysyy jos on kämppä huonossa kunnossa. Ainakin minulle maksoi ja sain vielä 2 kuukauden vuokrat nolla eurolla koska itse tein työt, siinä kesti 3 päivää. Tää asunto olikin huonossa kunnossa joten 40 neliöö meni tapettia seiniin.


      • eimeneniin
        Totuus- kirjoitti:

        Vuokra-asunnossa tapetti remontin maksaa isännöintitoimisto, ainakin sitä kannattaa kysyy jos on kämppä huonossa kunnossa. Ainakin minulle maksoi ja sain vielä 2 kuukauden vuokrat nolla eurolla koska itse tein työt, siinä kesti 3 päivää. Tää asunto olikin huonossa kunnossa joten 40 neliöö meni tapettia seiniin.

        Ei isännöinti toimisto mitään maksa. Asunnon omistaja maksaa, olipa kunta tai yksityinen.
        Tietysti jos toimisto omistaa asunnon, harvoin kyllä niin.


    • Kyllä ne rahat hupenee miehenkin saman katonalle asumaan ottaessa. Ruokaa menee enemmän, pesuaineita, kaikenlaiseen viihteeseen helposti uppoaa rahaa, harrastuksiin, veteen (vesilasku), jne. Sitten vielä muihin kuluihin. Kuten auto, miehellä voi olla myös kalliimpi maku sisustuksessa...

      Ei ole vielä yhtään "ilmaista" miestä mun elämässä ollut. :)

      • Pelkästään kaliita tai ihan helvetin kalliita. :D


      • No hommaappas sitten auto... se se vasta kyniikin talouden... tai vene! Voin vaan sanoa, että ei munkaan 50 heppainen mercury liikahda hyvällä tahdolla pitkin järvenselkiä... se 10-12 litraa imasee bentseeniä, että heilahtaa...


      • Dissident kirjoitti:

        No hommaappas sitten auto... se se vasta kyniikin talouden... tai vene! Voin vaan sanoa, että ei munkaan 50 heppainen mercury liikahda hyvällä tahdolla pitkin järvenselkiä... se 10-12 litraa imasee bentseeniä, että heilahtaa...

        Heh, mä olen hommannut joskus moottoripyöriä ja niihinkin uppoaa rahaa ihan kiitettävästi. Huruajoahan sekin vaan on. ;)


      • monnom kirjoitti:

        Heh, mä olen hommannut joskus moottoripyöriä ja niihinkin uppoaa rahaa ihan kiitettävästi. Huruajoahan sekin vaan on. ;)

        No näin on. Ja saahan sitä tuhlattua vaikka mihin, mutta eikös tuo ole jokaisen oma asia mihin rahaa laittaa... Olipa sit mies tai nainen...


      • Dissident kirjoitti:

        No näin on. Ja saahan sitä tuhlattua vaikka mihin, mutta eikös tuo ole jokaisen oma asia mihin rahaa laittaa... Olipa sit mies tai nainen...

        Juu, niin kauan kun tuhlaa vaan omiansa. :D

        Parisuhteessa helposti menee siihen, että joku tuhlaa ne toisenkin rahat, jos ei oo rajotinta.


      • monnom kirjoitti:

        Juu, niin kauan kun tuhlaa vaan omiansa. :D

        Parisuhteessa helposti menee siihen, että joku tuhlaa ne toisenkin rahat, jos ei oo rajotinta.

        No mun työkaveri on tehnyt silleen, että molemmat laittaa palkkansa mukaan rahaa kuukaudessa yhteiselle tilille, josta sitten maksavat kaikki, mistä ovat sopineet maksavansa yhdessä. Sitten loput on itselle ja varmasti homma toimii. Nauroi vielä, että kun akka sais kuulla miten paljon on kalavehkeisiin satsannut...että ois kuulemma monta keittiöö niillä laittanut...

        Mutta minusta tuollainen systeemi vois olla tosi fiksu...silloin ei tulis ainakaan siitä kahnausta, kuka mitenkin rahaa käyttää...


      • Dissident kirjoitti:

        No mun työkaveri on tehnyt silleen, että molemmat laittaa palkkansa mukaan rahaa kuukaudessa yhteiselle tilille, josta sitten maksavat kaikki, mistä ovat sopineet maksavansa yhdessä. Sitten loput on itselle ja varmasti homma toimii. Nauroi vielä, että kun akka sais kuulla miten paljon on kalavehkeisiin satsannut...että ois kuulemma monta keittiöö niillä laittanut...

        Mutta minusta tuollainen systeemi vois olla tosi fiksu...silloin ei tulis ainakaan siitä kahnausta, kuka mitenkin rahaa käyttää...

        Ei varmaan huono systeemi. Meillä toimii sopimalla kuka maksaa mitäkin milloinkin. Eikä oo kahnauksia tullu silleenkään. Joskus vaan ollut semmosenkin kanssa yhdessä, että olis pitänyt elättää kun lasta aikuista miestä ja hän olis käyttänyt kaiken omanrahansa vain omiin juttuihinsa, ei yhteisiin vaikka asuikin saman katonalla.

        Kun kerran omistin talon, sen kulutkin kuuluivat kuulema vaan mulle. Vaikka hänkin siellä majaili ja kulutti kaikkea siinä missä mäkin. Äitinsä vielä sanoi, että jos se maksaa jotain sen pitää saada rahat takas, jos joskus erootte....prkle. Mimmosia oppeja jotkut äiditkin pojilleen antaa...


      • monnom kirjoitti:

        Ei varmaan huono systeemi. Meillä toimii sopimalla kuka maksaa mitäkin milloinkin. Eikä oo kahnauksia tullu silleenkään. Joskus vaan ollut semmosenkin kanssa yhdessä, että olis pitänyt elättää kun lasta aikuista miestä ja hän olis käyttänyt kaiken omanrahansa vain omiin juttuihinsa, ei yhteisiin vaikka asuikin saman katonalla.

        Kun kerran omistin talon, sen kulutkin kuuluivat kuulema vaan mulle. Vaikka hänkin siellä majaili ja kulutti kaikkea siinä missä mäkin. Äitinsä vielä sanoi, että jos se maksaa jotain sen pitää saada rahat takas, jos joskus erootte....prkle. Mimmosia oppeja jotkut äiditkin pojilleen antaa...

        No mun exä on kanssa aika lailla sellainen, ettei se välitä siitä mistä se raha tuli... kyllä se käyttää sitä osas aikalailla, mutta ei kuitenkaan ihan silmittömästi...Mutta vaikka makselen elatusmaksuja ja kaikki samat ja vähän ekstraa, kummasti vaan pärjään...

        No minneppä se omppu putoo puusta? Aika liki puuta...


      • Dissident kirjoitti:

        No mun exä on kanssa aika lailla sellainen, ettei se välitä siitä mistä se raha tuli... kyllä se käyttää sitä osas aikalailla, mutta ei kuitenkaan ihan silmittömästi...Mutta vaikka makselen elatusmaksuja ja kaikki samat ja vähän ekstraa, kummasti vaan pärjään...

        No minneppä se omppu putoo puusta? Aika liki puuta...

        Mun exä osteli salaa itselleen kaikenlaisia välineitä ja mä en tiennyt mitään niistä, joskus huomasin että ahaa meille on jossain vaiheessa ilmestynyt tuollastakin. Koska, jos kysyin..niin onhan se ollut jo jonkin aikaa. En sitten tiennyt, että oltiin lähellä perikatoa toisen eläessä velalle ja ostelleen hyvää mieltä. :/

        Kiva ylläri siinä eron partaalla muutenkin. Teki ihan hiukan helpompaa eroamisesta. Ois voinut mennä omat ja varastetut siinä konkurssiin. Ei mua haittaa jos omiaan käyttelee, kunhan kaikki yhteiset velvollisuudet hoidetaan myös yhdessä. Jos toiselle jää isompi kasa rahaa niiden jälkeen käyttöönsä, niin jää. Mä en ees tiedä mitä toisen tilillä tapahtuu, en oo koskaan tiennyt.

        Voi olla huonokin juttu, kun sitten voi käydä noinkin jos toiseen ei voikaan luottaa. Mutta en oo alkanut urkkia mites sun tilillä voidaan. Miehen sanaan kai pitäs kyetä luottamaan...

        Nii, se tapaus omena olikin kyllä tapauksista erikoisin...ei hyvällä. Hyväksikäyttäjien top tenissä.


      • monnom kirjoitti:

        Mun exä osteli salaa itselleen kaikenlaisia välineitä ja mä en tiennyt mitään niistä, joskus huomasin että ahaa meille on jossain vaiheessa ilmestynyt tuollastakin. Koska, jos kysyin..niin onhan se ollut jo jonkin aikaa. En sitten tiennyt, että oltiin lähellä perikatoa toisen eläessä velalle ja ostelleen hyvää mieltä. :/

        Kiva ylläri siinä eron partaalla muutenkin. Teki ihan hiukan helpompaa eroamisesta. Ois voinut mennä omat ja varastetut siinä konkurssiin. Ei mua haittaa jos omiaan käyttelee, kunhan kaikki yhteiset velvollisuudet hoidetaan myös yhdessä. Jos toiselle jää isompi kasa rahaa niiden jälkeen käyttöönsä, niin jää. Mä en ees tiedä mitä toisen tilillä tapahtuu, en oo koskaan tiennyt.

        Voi olla huonokin juttu, kun sitten voi käydä noinkin jos toiseen ei voikaan luottaa. Mutta en oo alkanut urkkia mites sun tilillä voidaan. Miehen sanaan kai pitäs kyetä luottamaan...

        Nii, se tapaus omena olikin kyllä tapauksista erikoisin...ei hyvällä. Hyväksikäyttäjien top tenissä.

        No meillä ei niinkään raha ollut se ratkaiseva juttu, mutta olen kärsinyt vieläkin kaikenlaisista muista kotkotuksista. Lapsethan mulla on vieläkin se yhdistävä tekijä ja niistä se vaan saa aina aikaan vaikka minkälaista...
        Se voi haukkua mut vaikka mikskä tänään ja huomenna se jo pyytää silmiä räpytellen apua johonkin... ei siis minkäänlaista omantunnontuskaa koe...

        Ja lapsia käytti/käyttää aseena ja kauppavälineenä oman edun saavuttamiseksi...

        Mä jos voitan lotossa joskus jonkun täyspotin, niin sit en tee töitä ja lapset saa olla aina mun luona. Sit hän saa halutessaan tavata heitä...saa perskeles mennä ja olla mitenpäin huvittaa...


      • Dissident kirjoitti:

        No meillä ei niinkään raha ollut se ratkaiseva juttu, mutta olen kärsinyt vieläkin kaikenlaisista muista kotkotuksista. Lapsethan mulla on vieläkin se yhdistävä tekijä ja niistä se vaan saa aina aikaan vaikka minkälaista...
        Se voi haukkua mut vaikka mikskä tänään ja huomenna se jo pyytää silmiä räpytellen apua johonkin... ei siis minkäänlaista omantunnontuskaa koe...

        Ja lapsia käytti/käyttää aseena ja kauppavälineenä oman edun saavuttamiseksi...

        Mä jos voitan lotossa joskus jonkun täyspotin, niin sit en tee töitä ja lapset saa olla aina mun luona. Sit hän saa halutessaan tavata heitä...saa perskeles mennä ja olla mitenpäin huvittaa...

        Ei meilläkään raha ollut ratkaiseva asia, mitä eroon tulee. Mutta oli jonkinlainen helpotus, että meni bänks ennen kun olis mennyt kaikki vasaran alle, toisen velkaantuessa salaa ja asettaen yhteisen omaisuuden vaakalaudalle.

        Tää selvis vasta, kun erosta puhuttiin pankissa. Että rahat on tiukiss, kun velkoja on haalinut mun tietämättä itelleen.

        Ei isoja, mutta useampia...joista ynnäämällä tulee isoja kuluja.

        Juu, lapsien kanssa eroaminen on oma lukunsa. Siinä mielessä olen onnellinen, ettei ollut lapsia ja erot oli sikäli helpompia, kun kaksi aikuista vain selvimässä...

        Lotto, lottositko?😃


      • monnom kirjoitti:

        Ei meilläkään raha ollut ratkaiseva asia, mitä eroon tulee. Mutta oli jonkinlainen helpotus, että meni bänks ennen kun olis mennyt kaikki vasaran alle, toisen velkaantuessa salaa ja asettaen yhteisen omaisuuden vaakalaudalle.

        Tää selvis vasta, kun erosta puhuttiin pankissa. Että rahat on tiukiss, kun velkoja on haalinut mun tietämättä itelleen.

        Ei isoja, mutta useampia...joista ynnäämällä tulee isoja kuluja.

        Juu, lapsien kanssa eroaminen on oma lukunsa. Siinä mielessä olen onnellinen, ettei ollut lapsia ja erot oli sikäli helpompia, kun kaksi aikuista vain selvimässä...

        Lotto, lottositko?😃

        Pitää lotota joo. Voishan sitä laittaa taas sen yhden rivin/viikko. Sit voi haaveillakin voitosta.

        Mä ostin ittelleni uuden lelun. Lumilingon. Huisa vehje. Ihan umpihankeen uppoo, tosin kovia könkköjä sen murtotapit ei kestä vissiin. Pitää hommata niitäkin repullinen varuilta.. Tänään meni jo 6. Voi olla, että en vielä ihan osannut käyttää, mutta ainakin lumet siirtyi. Jiihaa!


      • Dissident kirjoitti:

        Pitää lotota joo. Voishan sitä laittaa taas sen yhden rivin/viikko. Sit voi haaveillakin voitosta.

        Mä ostin ittelleni uuden lelun. Lumilingon. Huisa vehje. Ihan umpihankeen uppoo, tosin kovia könkköjä sen murtotapit ei kestä vissiin. Pitää hommata niitäkin repullinen varuilta.. Tänään meni jo 6. Voi olla, että en vielä ihan osannut käyttää, mutta ainakin lumet siirtyi. Jiihaa!

        Mä lottoan joka viikko ja Eurojackpottaan, joskus porukkanakin. Mut muutamia kymppejä vaan voitan. ☺️

        Onks siellä luntakin? Tääl etelämmäs oli ja suli, loskaa on vieläpaikkapaikoin. Aura mennä rytkyttää tosta talon eestä, kun tulloo lunta niin itelle jää pikku pläntti luotavaa lumikolalla.

        Onko sulla kuinka iso alue työstettävänä siinä? Joku tieosuus kentieslingolla vai?


      • monnom kirjoitti:

        Mä lottoan joka viikko ja Eurojackpottaan, joskus porukkanakin. Mut muutamia kymppejä vaan voitan. ☺️

        Onks siellä luntakin? Tääl etelämmäs oli ja suli, loskaa on vieläpaikkapaikoin. Aura mennä rytkyttää tosta talon eestä, kun tulloo lunta niin itelle jää pikku pläntti luotavaa lumikolalla.

        Onko sulla kuinka iso alue työstettävänä siinä? Joku tieosuus kentieslingolla vai?

        No mä sijoitan minimit vaan siihen lajiin...aika epätodennäköistä, että voittais mitään...

        No on. 20-30 cm satoi. ,mutta kerkesin suhata pois, ennenkuin sulavat... heh

        No on mulla sellainen pihatienpätkä, ehkä 30-40 m ja se on toisesta päästä 2 auton levyinen. Sitten on sivupihalla jonkinverran, mutta ongelma on tila, mihin kolata lunta. Sit pitää pitkälle takapihalle kapeaa polkua pitkin kolata, nyt saa kasattua puskiin sen lumen. Tätä menoa kun sataa, saa keväällä odotella pitkään, ennenkuin näkee tontilta mitään, kun on kauheet penkat lingottu...


      • Dissident kirjoitti:

        No mä sijoitan minimit vaan siihen lajiin...aika epätodennäköistä, että voittais mitään...

        No on. 20-30 cm satoi. ,mutta kerkesin suhata pois, ennenkuin sulavat... heh

        No on mulla sellainen pihatienpätkä, ehkä 30-40 m ja se on toisesta päästä 2 auton levyinen. Sitten on sivupihalla jonkinverran, mutta ongelma on tila, mihin kolata lunta. Sit pitää pitkälle takapihalle kapeaa polkua pitkin kolata, nyt saa kasattua puskiin sen lumen. Tätä menoa kun sataa, saa keväällä odotella pitkään, ennenkuin näkee tontilta mitään, kun on kauheet penkat lingottu...

        Aa, luon mielikuvaa terratoriosta, jossa lumi lentää lingoten. Siel taitaa oll lunta enemmän, kun täällä. Tääl on ruohikot näkyvissä ja asfaltti. Ei oo kyllä talvista alkuunkaan.

        Pimeetä vaan aina vaan aiemmin.

        Meil ona aika aukeaa pihamaalla, lähinnä tontin rajoilla kasvustoa. Ja loivaa rinnettä hiukan, niin tulee keväällä aika pian piha esiin. Sade-sulavedet kyllä tontin toisessa päässä ei oikein johdu kunnolla pous. Tarttee salaojittaa kunnolla,kun alkaa pihaa tekemään uusiksi.

        Talon ympärillä on hyvä uus salaojitus, sade ja sulavedet johtuu pois. Tuol on kiva lätäkkö tontin kulmassa. 😋

        Kylmää joku päivä viel jotaki meinaan voittaa...😉 Täytyyhän mullakin jotaki paheita olla. Haha, veikkaaminen.


      • monnom kirjoitti:

        Aa, luon mielikuvaa terratoriosta, jossa lumi lentää lingoten. Siel taitaa oll lunta enemmän, kun täällä. Tääl on ruohikot näkyvissä ja asfaltti. Ei oo kyllä talvista alkuunkaan.

        Pimeetä vaan aina vaan aiemmin.

        Meil ona aika aukeaa pihamaalla, lähinnä tontin rajoilla kasvustoa. Ja loivaa rinnettä hiukan, niin tulee keväällä aika pian piha esiin. Sade-sulavedet kyllä tontin toisessa päässä ei oikein johdu kunnolla pous. Tarttee salaojittaa kunnolla,kun alkaa pihaa tekemään uusiksi.

        Talon ympärillä on hyvä uus salaojitus, sade ja sulavedet johtuu pois. Tuol on kiva lätäkkö tontin kulmassa. 😋

        Kylmää joku päivä viel jotaki meinaan voittaa...😉 Täytyyhän mullakin jotaki paheita olla. Haha, veikkaaminen.

        No täälläkin se alkoi muuttua jo vesisateeksi... että pitkään ei ole varmaan nämäkään lumet..

        No mä en kauheesti kerennyt tämänkään päivän valoisasta ajasta nauttia, kun amulla menin vaan nukkumaan yövuoron perään ja sit heti kahden jälkeen touhuilee tuota konetta hakemaan. Oli jo aika pimeä, kun sen sain kotipihalle. Sitten nippanappa kerkesin syödä, kun jo takas piti töihin tulla... siksikin mä ton koneen hommasin....lumet sataa aina niin, että oon yövuorosssa tai on muuten kiire...ehkä 20 kerrasta 2 on niin, että on aikaa työnnellä ne rauhassa...
        No nyt meni harjoitellessa ehkä 45 min lumissa, mutta luulen, että saisin tuonkin määrän 30 min ajetttua, kun tolla ajelu on hanskassa...ennen ois tuon määrän kolannut 2 tuntiin...

        No mulla lähtee kyllä vedet pois, mutta nyt periaatteessa vielä paremmin tontti kuivaa, kun ei niin mätä sitä lunta takapihalle, mistä se sulaa taloonpäin...

        No ei kai sitä vaan hyväntekeväisyyttä tue? Tietenkin voitat... Ja kunnolla...sit oot talvet etelässä mojito kädessä...

        Uhkapeluri...


      • Dissident kirjoitti:

        No täälläkin se alkoi muuttua jo vesisateeksi... että pitkään ei ole varmaan nämäkään lumet..

        No mä en kauheesti kerennyt tämänkään päivän valoisasta ajasta nauttia, kun amulla menin vaan nukkumaan yövuoron perään ja sit heti kahden jälkeen touhuilee tuota konetta hakemaan. Oli jo aika pimeä, kun sen sain kotipihalle. Sitten nippanappa kerkesin syödä, kun jo takas piti töihin tulla... siksikin mä ton koneen hommasin....lumet sataa aina niin, että oon yövuorosssa tai on muuten kiire...ehkä 20 kerrasta 2 on niin, että on aikaa työnnellä ne rauhassa...
        No nyt meni harjoitellessa ehkä 45 min lumissa, mutta luulen, että saisin tuonkin määrän 30 min ajetttua, kun tolla ajelu on hanskassa...ennen ois tuon määrän kolannut 2 tuntiin...

        No mulla lähtee kyllä vedet pois, mutta nyt periaatteessa vielä paremmin tontti kuivaa, kun ei niin mätä sitä lunta takapihalle, mistä se sulaa taloonpäin...

        No ei kai sitä vaan hyväntekeväisyyttä tue? Tietenkin voitat... Ja kunnolla...sit oot talvet etelässä mojito kädessä...

        Uhkapeluri...

        Niinjuu kun säähän oot yötöissä. Ja mä vaan valitan, vaikka itellä sentäs päivätyö.🤣

        Onko sulla kahta vuoroa?

        Juu, on se lumilinko kuulema ihan kätevä lumikolan verrattuna. Kun on kenttää ja kujaa. Isä joskus mullekin koitti tyrkyttää, kun asuin maalla. Ei tullut koskaan hankittua. Faija veti tiet traktorin lumilingolla tai takalanalla auki, käsipelillä lykin kujan autolle pihasta tielle.☺️

        Asuttiin sillon vielä suht lähekkäin, kilsan pääs. Nyt onkin jo useita kilsoja, kymmeniä välissä.

        Jep tavalla tai toisella sinne etelään vielä talviksi hankkiudun. Pineapple kädessä ja pilli suupilessä.


      • monnom kirjoitti:

        Niinjuu kun säähän oot yötöissä. Ja mä vaan valitan, vaikka itellä sentäs päivätyö.🤣

        Onko sulla kahta vuoroa?

        Juu, on se lumilinko kuulema ihan kätevä lumikolan verrattuna. Kun on kenttää ja kujaa. Isä joskus mullekin koitti tyrkyttää, kun asuin maalla. Ei tullut koskaan hankittua. Faija veti tiet traktorin lumilingolla tai takalanalla auki, käsipelillä lykin kujan autolle pihasta tielle.☺️

        Asuttiin sillon vielä suht lähekkäin, kilsan pääs. Nyt onkin jo useita kilsoja, kymmeniä välissä.

        Jep tavalla tai toisella sinne etelään vielä talviksi hankkiudun. Pineapple kädessä ja pilli suupilessä.

        Joo...tavallaan.

        Joo, siis yhdistetty iltaja yövuoro on nyt ja sit on yhdistetty aamu ja iltavuoro...ne tein jo. Aina aamuaamu yöyö neljä vapaata ja sit sama uudestaan. 12 tunnin vuorot...

        No mulla ei ole silleen jokakohdassa tilaa, että tuollakin joutuu vääntämään ja säätämään torvea kokoajan. Mutta saa nopeemmin ja kevyemmin...ehkä sit pienet lumet voi kasata kolalla ja tuolla vaan töräyttää penkalle...

        No meijän isä kävi vielä viimevuonna auttaa, mutta sillä on jo pumpun kanssa vähän niin ja näin se elo...

        No niin. Havaijimeininkiä...hola hola...


      • Dissident kirjoitti:

        Joo...tavallaan.

        Joo, siis yhdistetty iltaja yövuoro on nyt ja sit on yhdistetty aamu ja iltavuoro...ne tein jo. Aina aamuaamu yöyö neljä vapaata ja sit sama uudestaan. 12 tunnin vuorot...

        No mulla ei ole silleen jokakohdassa tilaa, että tuollakin joutuu vääntämään ja säätämään torvea kokoajan. Mutta saa nopeemmin ja kevyemmin...ehkä sit pienet lumet voi kasata kolalla ja tuolla vaan töräyttää penkalle...

        No meijän isä kävi vielä viimevuonna auttaa, mutta sillä on jo pumpun kanssa vähän niin ja näin se elo...

        No niin. Havaijimeininkiä...hola hola...

        Huh, ei sovi kyllä kaikille nuo vuorot. Kuten mulle. Mä kuorsaisin yöt jonkun pöydän päällä läskit silmillä. Mistä sä revit kaiken ton energian? Kaveri on duracell, noilla vuoroilla. 😁

        Yöt on pahoja rasteja...

        Mahtaaks talvi alkaa vasta tammikuussa, helmikuussa? Viime vuosina talvet on ollu aika kosteita.

        Täytyy toivoa, että jackpotti tippuu mulle, niin pääsee ihan oikean auringon alle, kirkasvalojen sijaan. Muuttuu märinä iloiseksi pulinaksi mullakin. ☺️


      • monnom kirjoitti:

        Huh, ei sovi kyllä kaikille nuo vuorot. Kuten mulle. Mä kuorsaisin yöt jonkun pöydän päällä läskit silmillä. Mistä sä revit kaiken ton energian? Kaveri on duracell, noilla vuoroilla. 😁

        Yöt on pahoja rasteja...

        Mahtaaks talvi alkaa vasta tammikuussa, helmikuussa? Viime vuosina talvet on ollu aika kosteita.

        Täytyy toivoa, että jackpotti tippuu mulle, niin pääsee ihan oikean auringon alle, kirkasvalojen sijaan. Muuttuu märinä iloiseksi pulinaksi mullakin. ☺️

        No joskus en tee mitään. Ja joskus taas on painettava kuin viitapiru... sellaista se on. Kuolema kuittaa univelat!

        Noh, en mä tiedä? Mulle tää sinäänsä käy. Jotkut työt on hankalia, mutta on tässä etujakin...joskus voi ottaa rauhassa yöllä tirsat, kun tietää, ettei ole mitään työsuoritteita. Siis saan aikalailla junailtua itse nää hommat, ei oo kukaan kuikkimassa, kunhan ei tule mitään ongelmia... se on tärkeintä.

        No mene ja tiedä? Koko vuosi on ollut kostee...polttopuutkin on kosteita, vaikka pitäis olla kuivia, mutta kosteusprosentti on ollut niin älytön ympäri vuoden, että kuivatkin puut kastuu liiterissä..hitto...

        Voi vitsi...mä kanssa luulen, että se ois sellaista pulpatusta sitten ja energiashowta. heh...


      • Dissident kirjoitti:

        No joskus en tee mitään. Ja joskus taas on painettava kuin viitapiru... sellaista se on. Kuolema kuittaa univelat!

        Noh, en mä tiedä? Mulle tää sinäänsä käy. Jotkut työt on hankalia, mutta on tässä etujakin...joskus voi ottaa rauhassa yöllä tirsat, kun tietää, ettei ole mitään työsuoritteita. Siis saan aikalailla junailtua itse nää hommat, ei oo kukaan kuikkimassa, kunhan ei tule mitään ongelmia... se on tärkeintä.

        No mene ja tiedä? Koko vuosi on ollut kostee...polttopuutkin on kosteita, vaikka pitäis olla kuivia, mutta kosteusprosentti on ollut niin älytön ympäri vuoden, että kuivatkin puut kastuu liiterissä..hitto...

        Voi vitsi...mä kanssa luulen, että se ois sellaista pulpatusta sitten ja energiashowta. heh...

        Mielikuvia herättävä kuvaus taas. Viitapiru...haudassa ehtii nukkua, sanoo mun isäkin aina. Kumminkin nukkuu eläkeläisenä nyt päivälläkin, aina kun ei jaksa kiukutella poliitikoista ja uutisista. :D

        Eikö sulla mee koskaan unirytmit sekasin, niin että ei tuukkaan uni kun pitäs nukkua yövalmiset pois? Mulla yövuoroista semmonen kokemus, että menee kuula ihan sekasin ja migreeni pukkaa päälle. Sitten pitäs nukkua, niin ei vaan mee silmät kii ja aivot vaan käy kierroksilla.

        Tietysti vuosia kun tekee, varmaan tottuukin. Ja onhan meillä ihmisillä erilainen rytmi muutenkin.

        Puut vaan sisälle kuivumaan ajoissa, ennen uuniin lykkäämistä. Eihän nyt kuivu mikään, autokin on kostea sisältä kun lyhyempiä matkoja ajelee. Ei ehdi sekään kunnolla lämmetä sisältäkään...kosteus jää "vellomaan".

        Joo, ei se kauhee raha määräkään varsinaisesti houkuta, lähinnä se että ei tarvis miettiä voiko vai eikö voi. :)

        Toisaalta, tarttee olla iloinen, että on näinkin kivasti asiat mitä ne on. Vois olla kehnomminkin. :/


      • monnom kirjoitti:

        Mielikuvia herättävä kuvaus taas. Viitapiru...haudassa ehtii nukkua, sanoo mun isäkin aina. Kumminkin nukkuu eläkeläisenä nyt päivälläkin, aina kun ei jaksa kiukutella poliitikoista ja uutisista. :D

        Eikö sulla mee koskaan unirytmit sekasin, niin että ei tuukkaan uni kun pitäs nukkua yövalmiset pois? Mulla yövuoroista semmonen kokemus, että menee kuula ihan sekasin ja migreeni pukkaa päälle. Sitten pitäs nukkua, niin ei vaan mee silmät kii ja aivot vaan käy kierroksilla.

        Tietysti vuosia kun tekee, varmaan tottuukin. Ja onhan meillä ihmisillä erilainen rytmi muutenkin.

        Puut vaan sisälle kuivumaan ajoissa, ennen uuniin lykkäämistä. Eihän nyt kuivu mikään, autokin on kostea sisältä kun lyhyempiä matkoja ajelee. Ei ehdi sekään kunnolla lämmetä sisältäkään...kosteus jää "vellomaan".

        Joo, ei se kauhee raha määräkään varsinaisesti houkuta, lähinnä se että ei tarvis miettiä voiko vai eikö voi. :)

        Toisaalta, tarttee olla iloinen, että on näinkin kivasti asiat mitä ne on. Vois olla kehnomminkin. :/

        No pakko on joskus ylittää itsensä. Mulla kun on toi omakotitalo ja sit tälläinen työ, niin työpaikalla kun on 12 tuntia, nukkuakin pitää välissä, niin jotkut asiat on pakko vaan painaa, tai sitten joskus kostautuu ja ei saa hulittuakaan vapailla...Minä tykkään ennemmin rääkätä itseäni vaikka sen 4 päivää ja sit huilata täysin sen toiset 4...mutta riittää sinnekin vaikka mitä.

        No joskus voi mennä. Mutta sit otan unioluen tueksi... puolen litran olut, niin uni tulee kohta. Se rauhoittaa nopeasti. Vois kai sitä jotain unilääkettä tai luonnonmukaisempaakin nappasta, mutta olut on aika hyvä.

        Joo, no en tiedä sitten miten vanhemmiten käy?

        Joo, pakko on niin tehdä. Mä saunaan vien sellaisella 50 litran kassilla puita...aina jää sytytyspuut entiseltä saunakäynniltä kassiin, sit niillä syttyy, vien toisen kassillisen ja siitä taas jää sytytyspuut. Sitten uuneja jos lämmittää, niin heti kun pistää puut uuniin ja kunnolla sytykettä, niin kyllä ne syttyy...

        No mä voisin kyllä päivätyöt lopettaa, kyllä löytyis hommaa ihan ilman niitäkin.

        No en valita...kyllä nyt on taas kaikki kunnossa ja paremmin kuin ikinä ennen...


      • Dissident kirjoitti:

        No pakko on joskus ylittää itsensä. Mulla kun on toi omakotitalo ja sit tälläinen työ, niin työpaikalla kun on 12 tuntia, nukkuakin pitää välissä, niin jotkut asiat on pakko vaan painaa, tai sitten joskus kostautuu ja ei saa hulittuakaan vapailla...Minä tykkään ennemmin rääkätä itseäni vaikka sen 4 päivää ja sit huilata täysin sen toiset 4...mutta riittää sinnekin vaikka mitä.

        No joskus voi mennä. Mutta sit otan unioluen tueksi... puolen litran olut, niin uni tulee kohta. Se rauhoittaa nopeasti. Vois kai sitä jotain unilääkettä tai luonnonmukaisempaakin nappasta, mutta olut on aika hyvä.

        Joo, no en tiedä sitten miten vanhemmiten käy?

        Joo, pakko on niin tehdä. Mä saunaan vien sellaisella 50 litran kassilla puita...aina jää sytytyspuut entiseltä saunakäynniltä kassiin, sit niillä syttyy, vien toisen kassillisen ja siitä taas jää sytytyspuut. Sitten uuneja jos lämmittää, niin heti kun pistää puut uuniin ja kunnolla sytykettä, niin kyllä ne syttyy...

        No mä voisin kyllä päivätyöt lopettaa, kyllä löytyis hommaa ihan ilman niitäkin.

        No en valita...kyllä nyt on taas kaikki kunnossa ja paremmin kuin ikinä ennen...

        Sitä just mietin tuossa, että mistä sä sen kaiken enrgian saat tai revit, kun on pitkät työvuorot, vähän unta ja paljon hommaa. :)

        Ahkera isäntä! Tekevä luonne. Hyvä ominaisuus kyllä, silleen saa aikaseksi. :)

        Oluella on todellakin tuo unettava vaikutus, heh mulle se on kuin lekalla päähän. Yksi olut ja jo tippu. Halpaa mun juominen, jos juon.

        Kiva kuulla tai lkuea, että elämä maittaa ja asiat on hyvin. Nuo on aina niitä kivoja asioita, mitä lukiessa tulee itellekin hyvä mieli. On se nyt melkeen kuka vaan, joka tuolleen avoimesti kertoo hyvistä fiiliksistänsä. Se tarttuu. :)

        Mä taidan kuumentaa glögiä ja kohta mennä kärsälleen. Mutta ensin...Murkulat ja hyvin menee. ;P


        https://www.youtube.com/watch?v=Fjx5hcCl9AY


      • monnom kirjoitti:

        Sitä just mietin tuossa, että mistä sä sen kaiken enrgian saat tai revit, kun on pitkät työvuorot, vähän unta ja paljon hommaa. :)

        Ahkera isäntä! Tekevä luonne. Hyvä ominaisuus kyllä, silleen saa aikaseksi. :)

        Oluella on todellakin tuo unettava vaikutus, heh mulle se on kuin lekalla päähän. Yksi olut ja jo tippu. Halpaa mun juominen, jos juon.

        Kiva kuulla tai lkuea, että elämä maittaa ja asiat on hyvin. Nuo on aina niitä kivoja asioita, mitä lukiessa tulee itellekin hyvä mieli. On se nyt melkeen kuka vaan, joka tuolleen avoimesti kertoo hyvistä fiiliksistänsä. Se tarttuu. :)

        Mä taidan kuumentaa glögiä ja kohta mennä kärsälleen. Mutta ensin...Murkulat ja hyvin menee. ;P


        https://www.youtube.com/watch?v=Fjx5hcCl9AY

        No kyllä mä itsekin välillä konttaan ja en jaksa, mutta sitten tulee virtapiikkejä ja taas mennään. Sitä vaan on kiva saada jotain aikaiseksikin. Välillä käyn takapihalla puukasallakin, pätkii ja halkoo sitä syksyllä kaadettua vaahteraa. On jo yksi pikkupino valmis. Hyötyliikuntaa...

        No, mä oon aina tykännyt tehdä, nyt vaan koitan tehdä asioita silleen kun itse tykkään...

        Joo, no se on ihan hyvä, kun vaan pysyy sitten siinä yhdessä. hehe

        Joo, no mä tuossa olin kahden kaverin kanssa peräkkäisinä viikonloppuina baarissa, kun tuli luvattua. Siinä mietin, kun kumpikin oli ottanut ihan topakasti ja olivat aika downkin, niin että mulla on kyllä aika mallillaan elämä. On välillä hyvä huomata, että kun saa aina jotain tehtyä ja parannettua, niin on välillä hyvä vähän katsella sitten toisenlaisesta kulmasta sitä omaakin elämää...sit taas maistuu ja on mieli kohdillaan...

        Pitäiskö munkin kiskaista pari kuppia teetä...ostin jotain äitelää teetä tänne töihin, mutta kivaa vaihtelua kahviin...

        kiva biisi, mut tääkin...

        https://youtu.be/hnUA6s8UcqQ

        kiva vätkynvätkyn riffi... heh


      • Nicitönnä
        Dissident kirjoitti:

        No kyllä mä itsekin välillä konttaan ja en jaksa, mutta sitten tulee virtapiikkejä ja taas mennään. Sitä vaan on kiva saada jotain aikaiseksikin. Välillä käyn takapihalla puukasallakin, pätkii ja halkoo sitä syksyllä kaadettua vaahteraa. On jo yksi pikkupino valmis. Hyötyliikuntaa...

        No, mä oon aina tykännyt tehdä, nyt vaan koitan tehdä asioita silleen kun itse tykkään...

        Joo, no se on ihan hyvä, kun vaan pysyy sitten siinä yhdessä. hehe

        Joo, no mä tuossa olin kahden kaverin kanssa peräkkäisinä viikonloppuina baarissa, kun tuli luvattua. Siinä mietin, kun kumpikin oli ottanut ihan topakasti ja olivat aika downkin, niin että mulla on kyllä aika mallillaan elämä. On välillä hyvä huomata, että kun saa aina jotain tehtyä ja parannettua, niin on välillä hyvä vähän katsella sitten toisenlaisesta kulmasta sitä omaakin elämää...sit taas maistuu ja on mieli kohdillaan...

        Pitäiskö munkin kiskaista pari kuppia teetä...ostin jotain äitelää teetä tänne töihin, mutta kivaa vaihtelua kahviin...

        kiva biisi, mut tääkin...

        https://youtu.be/hnUA6s8UcqQ

        kiva vätkynvätkyn riffi... heh

        Täytyy sanoa, että ihailen tuota sinun tarmokkuuttasi ja samalla myös kykyä olla ja relatakin vaan. Oppispa itsekin ottamaan asian noin, enempi rennosti, mitä tykkää itse tehdä.

        Näin on, muiden ihmisien elämää katsellessa ja kuunnellessa sitä monesti päässä sanoo, että ompa mulla oikeasti asiat kuiteskin hyvin. Lopputulemana hyvin.

        Mä hörpötin glögit napaan ja alan hipsiä huilimaan. Kyläreissukin olis huomenna eessä. Kiitos vätkyttimestä, eheee ja rentoa työvuoroa. :D

        Palataan asiaan taas!! :)


      • Nicitönnä kirjoitti:

        Täytyy sanoa, että ihailen tuota sinun tarmokkuuttasi ja samalla myös kykyä olla ja relatakin vaan. Oppispa itsekin ottamaan asian noin, enempi rennosti, mitä tykkää itse tehdä.

        Näin on, muiden ihmisien elämää katsellessa ja kuunnellessa sitä monesti päässä sanoo, että ompa mulla oikeasti asiat kuiteskin hyvin. Lopputulemana hyvin.

        Mä hörpötin glögit napaan ja alan hipsiä huilimaan. Kyläreissukin olis huomenna eessä. Kiitos vätkyttimestä, eheee ja rentoa työvuoroa. :D

        Palataan asiaan taas!! :)

        Palaillaan vaan. Öitä.


    • Eimullamuuta-

      Onneksi minun tyttöystävä on hyvätuloinen, minä olen työtön. Se antaa minulle rahaa koska vaan jos vaikka haluan lähtee ahvenanmaalle kalaan. Toki ostin minä 50 tuumasen telkkarin ja pleikkarin ja pelejä oon ostanut. Tyttöystävä on alkanut kans pelailee pleikkarilla. Ei meillä ole hienoja astioita, joku 20 euroa maksoi lautaset.

    • miksienkelpaa

      Kunnollinen nainen ei kelpaa suomimiehille. Miehet haluaa vain jännämaksattajan.

      • parasnäinon

        Ätmit on niin elämäpelkoista sakkia, että unelmoivat jännäjennoista, mutta ne on unelmia vaan. Paras on turva omassa kädessä.


      • poikkevia.harvassa

        Suomalaisista naisista suurin osa on ainakin tuossa mielessä jänniä.


    • avomies--

      Muna siinä joutuu koville eikä lompakko kun pitää ain naida ja pitää nainen tyytyväisenä.

      • VanhaLepää

        Hommasitko paljon nuoremman naisen, kun muna on kovilla. Siinä moni vähän iäkkäämpi varakas mies tekee virheen, kun hommaa itelleen yli 10 vuotta nuoremman naisen.
        Nuorella naisella on kovat seksihalut ja vanha on siinä kovilla, ei monellakaan kunto kestä, jos on sitä ennen vaan lepäillyt sohvalla, eikä rääkänyt isteään salilla ja lenkillä.
        Kandee hommata 20 vuotta vanhempi nainen, niin muna saa levätä eläkkeellä, kun vanha nainen ei ole seksistä kiinnostunut vaan makoilee sängyssä uupuneena.


    • kalliitnaiset

      Olen huomannut saman.

      Hassu juttu, teoriassa yhdessä pitäisi säästyä rahaa koska hemmetin moni asia on yhteinen. Asumiskulut on teoriassa edullisemmat, matkakulut on teoriassa edullisemmat, safkaakin on halvempaa ostaa isommissa pakkauksissa.

      Mutta niin vain rahaa palaa aina.

      Jossain vaiheessa tajusin että naiselle se suhde on kuin "matka", jonka pitää johtaa aina vain johonkin parempaan. Kun kämppä alkaa olemaan liian edullinen, pitää vaihtaa kalliimpaan ja sitten pitää vaihtaa sisustus just siihen kämppään sopivaksi, ja sitten se pitää taas uusia koska vaihtelu. Kun on varaa yhteen ulkomaanmatkaan vuodessa, pitää ottaa tavoitteeksi kaksi ensi vuonna. Ja sitten kolme, ja sitten kauemmas, ja kalliimmassa hotellissa, jne. Kissanristiäisiä tulee enemmän ja niissä pitääkin elintasokilpailla kaikessa, ei saa köyhäillä missään kun ei muutkaan. Jos ylimääräistä rahaa ON, se pitää KÄYTTÄÄ. Aina tulee joku asia josta nainen on unelmoinut vuosia ja joka tekisi niin onnelliseksi että.

      • kunhaluat

        Jos kerran pitää niin silloin pitää.


      • eikäykateeksi

        Materialistinen naismaku sulla.

        Jos on suhteessa henkisesti tyhjää, niin sitä korvataan ostamalla sitten.


      • henkisesti.köyhiä.naisia
        eikäykateeksi kirjoitti:

        Materialistinen naismaku sulla.

        Jos on suhteessa henkisesti tyhjää, niin sitä korvataan ostamalla sitten.

        Ei se ole naismausta kiinni vaan siitä mitä suuri osa Suomen naista on.


      • myössuomenmiehet
        henkisesti.köyhiä.naisia kirjoitti:

        Ei se ole naismausta kiinni vaan siitä mitä suuri osa Suomen naista on.

        Eli on positiivinen asia ettei mies saa naista.
        Itse naisena en halua miestä koska siipeilijöistä on kokemusta.


    • palkintoseksistä

      Rahat menee lomailuun kun akka haluaa joka käänteessä kanarialle ja mies maksaa että saisi pillua.

      • vapaaehtoista

        Sehän on sinun valintasi. Eikö vaimo maksa mitään? Meillä ei miehen tuloilla pärjätty yksistään aikoinaan vaikka ei edes matkusteltu.


    • Kyllä kannattaisi tehdä ensin selväksi miten maksetaan, ei sinun pakko ole yksin ole pakko kaikkea maksaa ja jos on niin on jotain vialla.

      • Parisuhde palstaa kun selailin, niin kyllä siellä tosiaan sellainen käsitys tuntui naisilla yleisesti ottaen olevan, että se joka tienaa enemmän/omaa enemmän omaisuutta, niin myöskin maksaa kaikesta enemmän.
        Minusta tuo on melko köyhää ajattelua ja toisella loisimista.
        Yksikin nainen ihan vakavissaan pohti, että käyttääkö hänen miehensä häntä jollain tapaa hyväks kun se mies ei maksa hänen laskujaan!. Yllättävän moni nainen vaikuttaa olevan siinä käsityksessä, että parisuhteesta kuuluisi saada ikäänkuin palkkaa...kukkuu!!
        Samasta syystähän naiset tapaa arvostaa miehellä korkeaa elintasoa ja paksua lompakkoa.
        Samasta syystä useimmat naiset suosivat avioliittoa ja paheksuvat avioehtoa.
        Kyllä naiset yleisesti ottaen tapaavat olla suht perseaukisia...En tiedä mihkä se raha on laitettu ja mitä on elämän aikana tehty. Harvalla kun on omaa velatonta asuntoakaan ja siitä huolimatta tilit huutaa tyhjyyttään.

        Monella miehellä vaan vielä sitä vanhanaikaista ajattelua, että kun tässä nyt kerran ollaan miehiä, niin maksetaan..Ollaan niin vitun herrasmiehiä ettäh...Hyväks käyttöähän se loppusissaan vaan on.


      • eräsnainenn
        CamelBoots kirjoitti:

        Parisuhde palstaa kun selailin, niin kyllä siellä tosiaan sellainen käsitys tuntui naisilla yleisesti ottaen olevan, että se joka tienaa enemmän/omaa enemmän omaisuutta, niin myöskin maksaa kaikesta enemmän.
        Minusta tuo on melko köyhää ajattelua ja toisella loisimista.
        Yksikin nainen ihan vakavissaan pohti, että käyttääkö hänen miehensä häntä jollain tapaa hyväks kun se mies ei maksa hänen laskujaan!. Yllättävän moni nainen vaikuttaa olevan siinä käsityksessä, että parisuhteesta kuuluisi saada ikäänkuin palkkaa...kukkuu!!
        Samasta syystähän naiset tapaa arvostaa miehellä korkeaa elintasoa ja paksua lompakkoa.
        Samasta syystä useimmat naiset suosivat avioliittoa ja paheksuvat avioehtoa.
        Kyllä naiset yleisesti ottaen tapaavat olla suht perseaukisia...En tiedä mihkä se raha on laitettu ja mitä on elämän aikana tehty. Harvalla kun on omaa velatonta asuntoakaan ja siitä huolimatta tilit huutaa tyhjyyttään.

        Monella miehellä vaan vielä sitä vanhanaikaista ajattelua, että kun tässä nyt kerran ollaan miehiä, niin maksetaan..Ollaan niin vitun herrasmiehiä ettäh...Hyväks käyttöähän se loppusissaan vaan on.

        Yksin kun elät niin saat pitää talot ja tavarat. Niin minäkin teen.


      • eräsnainenn kirjoitti:

        Yksin kun elät niin saat pitää talot ja tavarat. Niin minäkin teen.

        No niin..Ehkä meidän pitäisi muuttaa yhteen, niin olisi jo lähestulkoon valtavasti oamisuutta ja elintasoa? Sitten vain etelän lämpöön talvehtimaan vuosittain.
        Ei kyllä minä saan pitää talon ja tavarani vaikka asuisin yhdessäkin...Ja kyllähän minun kanssani nainen hyötyisi jokatapauksessa pitkän pennin kun välttyisi vuokran maksamisilta..Mietitään vaikkapa etelä-suomen hintoja ja kun mun luona voisi asua ilmatteeks..Sen mitä nyt nettiyhteydet ja puolet sähköistä ja vedestä ja ruoasta maksaa..Hyötyy joka tapauksessa ja paljon.


      • RahaaTilillä
        CamelBoots kirjoitti:

        Parisuhde palstaa kun selailin, niin kyllä siellä tosiaan sellainen käsitys tuntui naisilla yleisesti ottaen olevan, että se joka tienaa enemmän/omaa enemmän omaisuutta, niin myöskin maksaa kaikesta enemmän.
        Minusta tuo on melko köyhää ajattelua ja toisella loisimista.
        Yksikin nainen ihan vakavissaan pohti, että käyttääkö hänen miehensä häntä jollain tapaa hyväks kun se mies ei maksa hänen laskujaan!. Yllättävän moni nainen vaikuttaa olevan siinä käsityksessä, että parisuhteesta kuuluisi saada ikäänkuin palkkaa...kukkuu!!
        Samasta syystähän naiset tapaa arvostaa miehellä korkeaa elintasoa ja paksua lompakkoa.
        Samasta syystä useimmat naiset suosivat avioliittoa ja paheksuvat avioehtoa.
        Kyllä naiset yleisesti ottaen tapaavat olla suht perseaukisia...En tiedä mihkä se raha on laitettu ja mitä on elämän aikana tehty. Harvalla kun on omaa velatonta asuntoakaan ja siitä huolimatta tilit huutaa tyhjyyttään.

        Monella miehellä vaan vielä sitä vanhanaikaista ajattelua, että kun tässä nyt kerran ollaan miehiä, niin maksetaan..Ollaan niin vitun herrasmiehiä ettäh...Hyväks käyttöähän se loppusissaan vaan on.

        Meikäläinen lainasi tuttavalle 80 000€ ihan tosta vaan, kun rahaa on, niin voi lainata.
        Miten muka naisilla ei ole rahaa tilillä???


      • eräsnainenn
        CamelBoots kirjoitti:

        No niin..Ehkä meidän pitäisi muuttaa yhteen, niin olisi jo lähestulkoon valtavasti oamisuutta ja elintasoa? Sitten vain etelän lämpöön talvehtimaan vuosittain.
        Ei kyllä minä saan pitää talon ja tavarani vaikka asuisin yhdessäkin...Ja kyllähän minun kanssani nainen hyötyisi jokatapauksessa pitkän pennin kun välttyisi vuokran maksamisilta..Mietitään vaikkapa etelä-suomen hintoja ja kun mun luona voisi asua ilmatteeks..Sen mitä nyt nettiyhteydet ja puolet sähköistä ja vedestä ja ruoasta maksaa..Hyötyy joka tapauksessa ja paljon.

        En ikinä asuisi miehen kanssa joka ajattelee takanapäin noin.
        Ennemmin maksan sitä vuokraa jos en asuntoa omistaisi.
        Mies se näyttää olevan jolle raha ja omistaminen ja sen esilletuominen on tärkeintä.
        Paras että asut edelleenkin yksin ettei vaan satu kiero jännäakka joka käyttää hyväkseen.


      • eräsnainenn kirjoitti:

        En ikinä asuisi miehen kanssa joka ajattelee takanapäin noin.
        Ennemmin maksan sitä vuokraa jos en asuntoa omistaisi.
        Mies se näyttää olevan jolle raha ja omistaminen ja sen esilletuominen on tärkeintä.
        Paras että asut edelleenkin yksin ettei vaan satu kiero jännäakka joka käyttää hyväkseen.

        E i kyllä minä ajattelen näin myöskin edessäpäin ja tosiasioitahan nämä kaikki on mitä olen puhunut ja sanonut. Tässä nyt sattui olemaan keskustelussa kyse rahasta, niin sillä siitä tässä on puhuttu. Enkä minä nyt tosissaan ollut kun puhuin yhteen muutosta:D haha
        Kyllä raha on elämässä helvetin tärkeää, koska sillä saa asioita ja iloja elämäänsä. Luxusta..
        Jos joku väittää, että on kivaa asua perunakellarissa taikka veneen alla, niin kyllähän se valehtelee sillon.


      • eräsnainenn
        CamelBoots kirjoitti:

        E i kyllä minä ajattelen näin myöskin edessäpäin ja tosiasioitahan nämä kaikki on mitä olen puhunut ja sanonut. Tässä nyt sattui olemaan keskustelussa kyse rahasta, niin sillä siitä tässä on puhuttu. Enkä minä nyt tosissaan ollut kun puhuin yhteen muutosta:D haha
        Kyllä raha on elämässä helvetin tärkeää, koska sillä saa asioita ja iloja elämäänsä. Luxusta..
        Jos joku väittää, että on kivaa asua perunakellarissa taikka veneen alla, niin kyllähän se valehtelee sillon.

        En asu "lujabetonin" luksuskivitalossa enkä myöskään veneen alla. On oikein hyviä välimuotoja olemassa.
        Jokainen elää siten kun parhaiten itselle sopii. Joku parisuhteessa joku yksin. Tyytyväisyyden mitta voi olla se ette purpata toisen menoista eikä elättämään joutumisesta. Ei edessä eikä takana.

        Hyvä jos kerrot kumppanille edessäpäin että tämä hyötyy asunnossasi asumisesta jos sellainen tilanne on joskus.


      • eräsnainenn kirjoitti:

        Yksin kun elät niin saat pitää talot ja tavarat. Niin minäkin teen.

        En kyllä ikinä tekisi sellaista virhettä, että muuttaisin miehen omistamaan taloon asumaan.


      • CamelBoots kirjoitti:

        Parisuhde palstaa kun selailin, niin kyllä siellä tosiaan sellainen käsitys tuntui naisilla yleisesti ottaen olevan, että se joka tienaa enemmän/omaa enemmän omaisuutta, niin myöskin maksaa kaikesta enemmän.
        Minusta tuo on melko köyhää ajattelua ja toisella loisimista.
        Yksikin nainen ihan vakavissaan pohti, että käyttääkö hänen miehensä häntä jollain tapaa hyväks kun se mies ei maksa hänen laskujaan!. Yllättävän moni nainen vaikuttaa olevan siinä käsityksessä, että parisuhteesta kuuluisi saada ikäänkuin palkkaa...kukkuu!!
        Samasta syystähän naiset tapaa arvostaa miehellä korkeaa elintasoa ja paksua lompakkoa.
        Samasta syystä useimmat naiset suosivat avioliittoa ja paheksuvat avioehtoa.
        Kyllä naiset yleisesti ottaen tapaavat olla suht perseaukisia...En tiedä mihkä se raha on laitettu ja mitä on elämän aikana tehty. Harvalla kun on omaa velatonta asuntoakaan ja siitä huolimatta tilit huutaa tyhjyyttään.

        Monella miehellä vaan vielä sitä vanhanaikaista ajattelua, että kun tässä nyt kerran ollaan miehiä, niin maksetaan..Ollaan niin vitun herrasmiehiä ettäh...Hyväks käyttöähän se loppusissaan vaan on.

        Vaikea sanoa mitään, kun et laita edes linkkiä. Mutta kuulostaa vähän tilanteelta, jossa äiti on jäänyt kotiin hoitamaan parin yhteisiä lapsia.


      • eräsnainenn kirjoitti:

        En asu "lujabetonin" luksuskivitalossa enkä myöskään veneen alla. On oikein hyviä välimuotoja olemassa.
        Jokainen elää siten kun parhaiten itselle sopii. Joku parisuhteessa joku yksin. Tyytyväisyyden mitta voi olla se ette purpata toisen menoista eikä elättämään joutumisesta. Ei edessä eikä takana.

        Hyvä jos kerrot kumppanille edessäpäin että tämä hyötyy asunnossasi asumisesta jos sellainen tilanne on joskus.

        Nyt käsitit kuitenkin jotain väärin, nimittäin en pitänyt pahan asiana jos nainen hyötyisi siitä taloudellisesti, että muuttaa miehen omistamaan asuntoon. Ei ollenkaan, siis pointtihan oli, että sellaiseen kannattaisi jopa pyrkiä, jos osaa yhtään ajatella.
        Tämäkin on yksi hyvä syy nuorelle naiselle valita se itseään 10-15v vanhempi mies..Siitä hyötyy pitkän pennin taloudellisesti esim. 10vuoden aikavälillä vs jos maksat vuokraa jossain paskaluukussa 800e/kk


      • Wwuwuw kirjoitti:

        En kyllä ikinä tekisi sellaista virhettä, että muuttaisin miehen omistamaan taloon asumaan.

        Syystä että? ..Avaatko tuota hieman.


      • CamelBoots kirjoitti:

        Syystä että? ..Avaatko tuota hieman.

        Kuten jo todettiin. Oma tupa, oma lupa.
        Siinähän olisi kuin löysässä hirressä, eikä koskaan tietäisi milloin toinen potkaisisi tuolin alta, tai ainakin sillä uhkailisi, tai vähintään siitä muistuttaisi. Ja entäs kotitöiden jako? Joutuisiko siinä miehen piiaksi, kun kerran miehen omistamassa talossa saa kunnian ilmaiseksi asua?
        Sanotaan, että ilmaista lounasta ei ole olemassakaan...
        Joten ei kiitosta.


      • hyväsuhdemolempienrahat
        CamelBoots kirjoitti:

        Nyt käsitit kuitenkin jotain väärin, nimittäin en pitänyt pahan asiana jos nainen hyötyisi siitä taloudellisesti, että muuttaa miehen omistamaan asuntoon. Ei ollenkaan, siis pointtihan oli, että sellaiseen kannattaisi jopa pyrkiä, jos osaa yhtään ajatella.
        Tämäkin on yksi hyvä syy nuorelle naiselle valita se itseään 10-15v vanhempi mies..Siitä hyötyy pitkän pennin taloudellisesti esim. 10vuoden aikavälillä vs jos maksat vuokraa jossain paskaluukussa 800e/kk

        Nimenomaan ei kannata muuttaa miehen asuntoon - tai sit pitää olla joku oma sijoitusasunto muualla itsellä. Jos kulut jaetaan muuten puoliksi, niin mies kerryttää sitä omaisuuttaan maksamalla lainaa pois ja jos nainen maksaa puolet kuluista (tai esim. mies maksaa asumista, nainen ruokaa), niin ei saa siinä mitään pysyvää vastineeksi.

        Ehdottomasti kannattaa naistenkin kerryttää sitä omaa omaisuutta - ja myös valita sellainen mies, joka tukee naisenkin vaurastumista eikä vaan dissaa tätä rahankäytöstä tai pidä ilmaisena piikanaan.


      • hyväsuhdemolempienrahat kirjoitti:

        Nimenomaan ei kannata muuttaa miehen asuntoon - tai sit pitää olla joku oma sijoitusasunto muualla itsellä. Jos kulut jaetaan muuten puoliksi, niin mies kerryttää sitä omaisuuttaan maksamalla lainaa pois ja jos nainen maksaa puolet kuluista (tai esim. mies maksaa asumista, nainen ruokaa), niin ei saa siinä mitään pysyvää vastineeksi.

        Ehdottomasti kannattaa naistenkin kerryttää sitä omaa omaisuutta - ja myös valita sellainen mies, joka tukee naisenkin vaurastumista eikä vaan dissaa tätä rahankäytöstä tai pidä ilmaisena piikanaan.

        Eiköhän se ole itsestään selvää kaikille järkeville ihmisille, että yhteiasumisessa nämä ns. juoksevat kulut menee puoliksi..Ruokamenot ja sen sellainen, jota molemmat siis tasapuolisesti kuluttaa.
        Jos talo on miehen, niin eihän nainen silloin tietenkään osallistu mahdollisten lainojen lyhennyksiin, mutta ilman muuta hänen kuuluu osallistua esim. lämmityskuluihin, sähköön yms. , joka kuuluu taasen niihin yhteisiin menoihin.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Kuten jo todettiin. Oma tupa, oma lupa.
        Siinähän olisi kuin löysässä hirressä, eikä koskaan tietäisi milloin toinen potkaisisi tuolin alta, tai ainakin sillä uhkailisi, tai vähintään siitä muistuttaisi. Ja entäs kotitöiden jako? Joutuisiko siinä miehen piiaksi, kun kerran miehen omistamassa talossa saa kunnian ilmaiseksi asua?
        Sanotaan, että ilmaista lounasta ei ole olemassakaan...
        Joten ei kiitosta.

        Kyllä moni mies on reilu luonteeltaan ja näkee myöskin tuollaisten kotitöiden olevan itsestään selvänä molempien juttuja...
        Ajattelet nyt pikkasen liiaan vaikeasti... Ehkä sun miehet on olleet jotan mulkkuja menneisyydessäsi, koska käsitykset kovin epäileväiset.
        Kyllä itse ainakin ajattelisin kumppanin parasta vain ja siis minulle olisi vain hyvä, että hänelläkin jäisi enemmän rahaa säästöön..Mulla itellä menee niin hyvin ,että ei mun tartte olla kiero tai kateellinen kenellekkään. Se on kuin rahaa polttaisi kun makselee vuokraa asumisesta.


      • CamelBoots kirjoitti:

        Kyllä moni mies on reilu luonteeltaan ja näkee myöskin tuollaisten kotitöiden olevan itsestään selvänä molempien juttuja...
        Ajattelet nyt pikkasen liiaan vaikeasti... Ehkä sun miehet on olleet jotan mulkkuja menneisyydessäsi, koska käsitykset kovin epäileväiset.
        Kyllä itse ainakin ajattelisin kumppanin parasta vain ja siis minulle olisi vain hyvä, että hänelläkin jäisi enemmän rahaa säästöön..Mulla itellä menee niin hyvin ,että ei mun tartte olla kiero tai kateellinen kenellekkään. Se on kuin rahaa polttaisi kun makselee vuokraa asumisesta.

        Kyllä mä taas antaisin sellaisen neuvon, että sijoittakaa naiset mielummin omaan asuntoonne kuin menette jonkun 15 vuotta vanhemman setämiehen luo "ilmaiseksi" asumaan.


      • CamelBoots kirjoitti:

        Parisuhde palstaa kun selailin, niin kyllä siellä tosiaan sellainen käsitys tuntui naisilla yleisesti ottaen olevan, että se joka tienaa enemmän/omaa enemmän omaisuutta, niin myöskin maksaa kaikesta enemmän.
        Minusta tuo on melko köyhää ajattelua ja toisella loisimista.
        Yksikin nainen ihan vakavissaan pohti, että käyttääkö hänen miehensä häntä jollain tapaa hyväks kun se mies ei maksa hänen laskujaan!. Yllättävän moni nainen vaikuttaa olevan siinä käsityksessä, että parisuhteesta kuuluisi saada ikäänkuin palkkaa...kukkuu!!
        Samasta syystähän naiset tapaa arvostaa miehellä korkeaa elintasoa ja paksua lompakkoa.
        Samasta syystä useimmat naiset suosivat avioliittoa ja paheksuvat avioehtoa.
        Kyllä naiset yleisesti ottaen tapaavat olla suht perseaukisia...En tiedä mihkä se raha on laitettu ja mitä on elämän aikana tehty. Harvalla kun on omaa velatonta asuntoakaan ja siitä huolimatta tilit huutaa tyhjyyttään.

        Monella miehellä vaan vielä sitä vanhanaikaista ajattelua, että kun tässä nyt kerran ollaan miehiä, niin maksetaan..Ollaan niin vitun herrasmiehiä ettäh...Hyväks käyttöähän se loppusissaan vaan on.

        Ei sitä varallisuutta saa hankittua, jos sitä pitää esillä. Kun ei pidä kaikkea esillä, saa miehiltäkin lahjoja ja muuta mukavaa siinä suhteen edetessä. Ne voi sitten realisoida rahaksi ja sijoittaa muualle. Jos mies alkaa kyselee niiden perään, voi aina sanoa ihmettelevänsä itsekin että minne ne ovat hävinneet. Ehkä mies ostaa uudet jos oikein hyvä tuuri käy.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        En kyllä ikinä tekisi sellaista virhettä, että muuttaisin miehen omistamaan taloon asumaan.

        Mä olen nyt pian vuoden asunut miehen omistamassa talossa. Tai pankin, kun velkaa huushollista on. Ei tää hullumpaa ole, vaikka aluksi vähän outoa. Ensimmäinen kerta, kun asun jonkun muun nimissä olevassa asunnossa. Ja aluksi tosiaan vähän jännitin itsekin, että kuinkahan tää sujuu.

        Tuntui kuin olis kylässä tai semmonen ehkä vähän irtonainen fiilis...on ikään kuin toisen armoilla. ☺️

        Kun on tottunut olemaan itse talonsa ja kotinsa päävastuullinen ja maksaja, niin ottaa tovin oppia olemaan toisen huushollissa.

        Vaikka kaikki irtoraha tähän samaan kotiin menee ja on mennyt jo rakennusvaiheessa, niin on siinä aina se, että jos toinen tahtookin joku päivä nakata pihalle. Se siinä varmaan pidemmän korren vetää, vaikkei ketän kodittomaksi saakaan yhteisenä kotina toimineesta huushollista voi nuin vaan heivatakaan.

        Täytyy koittaa luottaa, että osaamme reiluja olla puolin ja toisin.☺️

        Jos tästä nyt tarttis lähteä nostelemaan, niin vuokralle mää sitten menisin tai kotipaikkaan perintötaloon sitten sijottas ja ois siellä.


      • älähuoli
        monnom kirjoitti:

        Mä olen nyt pian vuoden asunut miehen omistamassa talossa. Tai pankin, kun velkaa huushollista on. Ei tää hullumpaa ole, vaikka aluksi vähän outoa. Ensimmäinen kerta, kun asun jonkun muun nimissä olevassa asunnossa. Ja aluksi tosiaan vähän jännitin itsekin, että kuinkahan tää sujuu.

        Tuntui kuin olis kylässä tai semmonen ehkä vähän irtonainen fiilis...on ikään kuin toisen armoilla. ☺️

        Kun on tottunut olemaan itse talonsa ja kotinsa päävastuullinen ja maksaja, niin ottaa tovin oppia olemaan toisen huushollissa.

        Vaikka kaikki irtoraha tähän samaan kotiin menee ja on mennyt jo rakennusvaiheessa, niin on siinä aina se, että jos toinen tahtookin joku päivä nakata pihalle. Se siinä varmaan pidemmän korren vetää, vaikkei ketän kodittomaksi saakaan yhteisenä kotina toimineesta huushollista voi nuin vaan heivatakaan.

        Täytyy koittaa luottaa, että osaamme reiluja olla puolin ja toisin.☺️

        Jos tästä nyt tarttis lähteä nostelemaan, niin vuokralle mää sitten menisin tai kotipaikkaan perintötaloon sitten sijottas ja ois siellä.

        Älä huolehdi, kaikki kustannukset mitä tavalla tai toisella olet laittanut lasketaan vaikka et asuntoa nimellisesti omistaisikaan. Kaikki maksut merkkaa, oli se sitten sähkölasku.


      • älähuoli kirjoitti:

        Älä huolehdi, kaikki kustannukset mitä tavalla tai toisella olet laittanut lasketaan vaikka et asuntoa nimellisesti omistaisikaan. Kaikki maksut merkkaa, oli se sitten sähkölasku.

        Juu,laitan rahat kiinni perheen hyväksi ja kotikin on meidän koti. Niin ilmanmuuta ihan sama kuka omistaa, minä käytän ja kulutan niin myös kustannan. En mä rahoja itkis, vaikka ne meniskin. Kauheinta ois menettää ihminen, koteja aina löytää ja rahaa saa työtä tekemällä.☺️


    • Itsestäänselvä

      Miehethän nimenomaan ITSE haluaa sellaisen perässäkulkevan hiljaisen, maksettavan munanjatkeen naisekseen. Jos ei sellaista Suomesta löydy tilataan jostain kehitysmaasta, jotta olisi sellainen kumppani joka on riippuvainen miehestä. Tottakai sellainen maksaa, pitää ostaa hienot merkkikäsilaukut ja omakotitalot jne. Itäeurooppalaiset ja aasialaiset naiset osaavat lypsämisen, ehkä siksikin ovat Suomi-miesten suosiossa.

      • RahaaTilillä

        Juu, lypsävät rahojen lisäksi miehen munat tyhjiksi monta kertaa.
        Meikällä on tilillä muutama 100 000€, mut eipä kerrota naisille, muuten tulevat lypsämään säästöt pois, jos vaan tietäisivät.
        Olisi varmaan jonoksi asti tulijoita, jos tietäisivät tuolla Aasiassa, kuinka paljon on omaisuutta suomi miehellä täällä suomessa.


      • RahaaTilillä kirjoitti:

        Juu, lypsävät rahojen lisäksi miehen munat tyhjiksi monta kertaa.
        Meikällä on tilillä muutama 100 000€, mut eipä kerrota naisille, muuten tulevat lypsämään säästöt pois, jos vaan tietäisivät.
        Olisi varmaan jonoksi asti tulijoita, jos tietäisivät tuolla Aasiassa, kuinka paljon on omaisuutta suomi miehellä täällä suomessa.

        Aasiassa ON jonoksi asti tulijoita tänne Suomeen. Köyhemmillekin suomalaisille.


      • Metsäpalstalla

        Hah, meikäläisen metsäpalsta on euroopan suurimman litium esiintymän päällä, kohta alkaa rahaa virtaamaan....


      • 12121212121212
        LinerT.2 kirjoitti:

        Aasiassa ON jonoksi asti tulijoita tänne Suomeen. Köyhemmillekin suomalaisille.

        Oletko harkinnut aasialaista miestä jos Mr. Crossfit vaihtaa nuorempaan?


    • AtmAtmAAtttttmmmm

      Maksullinenkin pornokanava tulee x1000 halvemmaksi :)

      • sinkkunainenn

        Jatka vaan samaan malliin.


    • eiteinilläolemitään

      Aloittaja pistää muijan vittu pihalle.
      Miksi hän yleensä halusi muijan vittu ollenkaan.

    • ettäsellaisiakin

      Eräs naisystäväni omistaa omakotitalon. Hänellä oli kahdeksan vuotta siinä siipiveikko joka ei osallistunut millään lailla normaaleihin asumismenoihin.
      Kuvittelipa mies vielä saavansa osan talosta kun nainen viimein potkaisi miehen pihalle.

    • m-i-e-z

      Naisen kanssa kun alkaa seurustelemaan, loppuu elämänhalu/elämänmyönteisyys. =P
      Ylinopeussakkoja parkkiruudussa keräävä 2-paikkainen kaunokainen vaihtuu 7-paikkaiseen tilaihmeeseen. 80% asunnon säilytystilassa vaihtaa omistajaa. Tarpeellisten iltapukujen, käsilaukkujen ja korkokenkien lisäksi kaikkialta löytyy ei tarpeellisia ja ympäristölle haitallisia purkkeja. Viinikaappi ammottaa tyhjyyttään, Jacuzzi on aina varattu ja biljardipöytä muuttaa autotalliin. =D

      (Ynm. kliseitä joita ei jaksa keksiä.)

    • kJaana

      Voi teitä miehiä raukkoja kun pelkäätte rahan menetystä. Älkää koskaan ytrittäkö iskeä naistsa itsellenne rahojen menetyksen pelossa. Minä olen kuluttanut mieheeni kymmeniä tuhansia euroja. Suhteessa ei ole kyse rahasta vaan siitä että uskon meidän suhteeseen onkin hyvä suhde. Raha ei ole välissä enkä sitä ole ajatellut. Mieheni ei tienaa paljon mitään eikä se ole minua koskaan haitannut. Kyse on elämän jakamisesta ja yhdessä elämisestä. Teidän ei kannata mietiiä enää parisuhdetta kun ette tiedä mitä se tarjoittaa ja vaatii.

      • ottakoot.koiran

        Sepä siinä. Miehillä kyse ei ole elämän jakamisesta vaan naisen ottamisesta asuntoonsa.


      • olet.poikkeus.kaavassa

        Olet yksittäistapaus. Viimeisen lauseen voisi osoittaa hyvin myös suurimmalle osalle Suomen naisista.


      • Mitääneisaamukaansa

        kJaana
        Olet niin oikeassa. Sinulla on käynyt onni löytää sopiva kumppani itsellesi. Minun taitaa olla turha etsiä miestä, joka ymmärtäisi että MOLEMPIEN on tehtävä kaikkensa että toisella on hyvä olla. Taloudellisesti, emotionaalisesti, fyysisesti... Elämässä, rakkaudessa jaetaan rahat, huolet, ilot, onni. Äitini veli oli hyvin nuuka ja säästi ihan kaikessa niin, että keräsi kymmeniä tuhansia eri tileille rahaa, yhteensä reilusti yli 100 000 euroa melko pienestä eläkkeestään. Hän eli yksin ja kuoli yksin. Mitä nautintoa hän sai rahoista jotka lojuivat tilillä ?


      • Mitääneisaamukaansa kirjoitti:

        kJaana
        Olet niin oikeassa. Sinulla on käynyt onni löytää sopiva kumppani itsellesi. Minun taitaa olla turha etsiä miestä, joka ymmärtäisi että MOLEMPIEN on tehtävä kaikkensa että toisella on hyvä olla. Taloudellisesti, emotionaalisesti, fyysisesti... Elämässä, rakkaudessa jaetaan rahat, huolet, ilot, onni. Äitini veli oli hyvin nuuka ja säästi ihan kaikessa niin, että keräsi kymmeniä tuhansia eri tileille rahaa, yhteensä reilusti yli 100 000 euroa melko pienestä eläkkeestään. Hän eli yksin ja kuoli yksin. Mitä nautintoa hän sai rahoista jotka lojuivat tilillä ?

        100 000e on melko pieni summa rahaa, mutta hän oli idiootti rehellisesti sanottuna.
        Ysinään elävien miesten kannattaakin lopettaa työelämässä jo reippaasti aiemmin ja sillä tavalla kuluttaa se raha mikä on tileille kasaantunut. Näitä idioottejahan riittää, jotka ei ymmärrä, että kyllä se kuolemakin sieltä jossain vaiheessa eteen tulee. Se raha pitää kuluttaa eläessään ja varsin järkevä tapa on lopettaa työelämässä ennen eläkeikää. Näin tulen tekemään itsekkin.


    • Joo, tuossakin vaatimattomiin oloihin tottunut mies joutunut heti naisen löydetttyään ostokierteeseen:

      http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/ihmiset-kulttuuri/artikkeli-1.216037

      "Kun Heli muutti Pahkaniemeen, pariskunta päätti ostaa myös myynnissä olleen naapuritalon. Taloon on suunnitteilla taitelijaresidenssi ja Helin työhuone."

      "Matin ja Heli aikovat laittaa taloon juoksevan veden sekä vessa- ja kylpyhuonetilat. "

      Taitaa tulla konkurssi ennepitkää tai ainakin sitten kun kaikki mukavuudet on valmiina "on aika jutella" ja nainen jää asumaan mukavuustaloon.

      • vitsitvähissä

        Sinulta jäi täysin huomaamatta, että nainen oli tottunut samanlaisiin vaatimattomiin oloihin ! Luit siis ennakkoasenteella jutun kuten kirjoitat täälläkin. Ehkä he aikovat laittaa wc- ja kylpytilat tulevien (maksavien) asukkaiden (taiteilijat) vuoksi, ehkä he haluavat lapsia jolloin elämä on varsin työlästä ilman mukavuuksia. Tällä pariskunnalla näyttää olevan hyvin samalaiset arvot joten he takuulla ovat onnellisia yhdessä. Senhän vuoksi sitä ollaan saman katon alla, eikä sen vuoksi, että lasketaan kumpi maksoi 5 senttiä enemmän.


      • vitsitvähissä kirjoitti:

        Sinulta jäi täysin huomaamatta, että nainen oli tottunut samanlaisiin vaatimattomiin oloihin ! Luit siis ennakkoasenteella jutun kuten kirjoitat täälläkin. Ehkä he aikovat laittaa wc- ja kylpytilat tulevien (maksavien) asukkaiden (taiteilijat) vuoksi, ehkä he haluavat lapsia jolloin elämä on varsin työlästä ilman mukavuuksia. Tällä pariskunnalla näyttää olevan hyvin samalaiset arvot joten he takuulla ovat onnellisia yhdessä. Senhän vuoksi sitä ollaan saman katon alla, eikä sen vuoksi, että lasketaan kumpi maksoi 5 senttiä enemmän.

        Eipäs jäänyt huomaamatta, sehän juurikin osoittaa sen että vaikka nainen itsekseen oli tyytynytkin karuihin oloihin heti kun löytyi mies alkoi mukavuuksien vaatiminen. Se on varmaan se nainsen hypergamia joka ajaa moiseen, ennen ei ollut varaa mutta koska mies sillä täytyy olla varaa tai nainen lähtee parempiin pöytiin.


    • No HuhHuh. Olipas siinä oikea kartano poikineen. Selvästi tuokin nainen vain rahan perässä juoksee..

      Toisaalta, onhan se vähintäänkin huvittavaa, että kun naiset eivät saisi juosta rahan perässä, mutta sitten toisaalta olisi oikein suotavaa että näin tekisivät.
      Kuten tästäkin keskustelusta käy ilmi.

      • vitsitvähissä

        Olet varmaan lukenut ihan väärän jutun ! Aika törkeä ja typerä vaitteesi, että nainen juoksee rahan perässä ! Ei tuo miehen mörskä ole juuri minkään arvoinen ! Nainen on kuitenkin graafinen suunnittelija, et taida edes tietää kuinka hyvät tulot heillä voi olla. Mies se tässä voitti !


    • vitsitvähissä

      Tutustuin kivan oloiseen mieheen jonka kanssa aloin seurustella. Ensi vierailu hänen kodissaan oli todellinen järkytys. Kaikki lattiasta kattoon oli ruskeaa ! Tunnelma oli todella ahdistava. Tummanruskealla sohvalla oli tummanruskeat sohvatyynyt. Ruskealla pöydällä ruskea liina. Tummanruskea matto, tummanruskeat valaisimet. Tumanruskea päiväpeitto jossa tummanruskeat koristetyynyt. Jopa pyyhkeet ja astiatkin olivat tummanruskeita ja harmaita. Todella mielikuvituksellista... Tapetit olivat sentään vaaleanruskeat, mutta aivan nuhruiset ja täynnä jälkiä, valumia, naulanreikiä. Tälle miehelle tuli yllätyksenä, että yhteenmuutosta tulisi kuluja. Hän oli ajatellut vain huveja...omiaan. Ja hän ehdottomasti halusi minun muuttavan taloonsa. Minäpä en suostunut muuttamaan kun ei halunnut uusia sisutusta (olisin ostanut suurimman osan) , viimein kun alkoi tajuta asiaa niin olisi jotain suostunut muuttamaan. Silti hän olisi halunnut minun ottavan taloon remonttilainaa nimelleni mutta hän vaati avioehtoa, että omistaisi talon kokonaan. Siis olisin kelvannut maksamaan HÄNEN talon lainaa ja kuluja mutta mitään en olisi siitä saanut. Hän ei halunnut laittaa esimerkiksi häihin edes 300 euroa mutta oli ostanut yli 30 000 euron auton itselleen, jota ei todellakaan tarvinnut mihinkään (kävelymatka töihin ja kauppaan). Plus muita kivoja kalliita härpäkkeitä hänellä oli. Mikään ei olisi saanut maksaa mitään, paitsi hänen haluamansa jutut. Huomautan, että käytän rahaa hyvin järkevästi, ostan mahdollisimman paljon käytettynä, olen tehnyt paljon edullisia löytöjä kotiin nettikirpputoreilta. Enkä vaihda koko sisustusta koskaan, on pysyvät perusjutut mutta verhot ja tyynyt vaihtuu vuodenaikojen mukaan ja muuta pientä. Tarvitseehan matot, verhot ja muut pestäkin välillä. Tällä miehellä oli tosin ollut samat verhot ikkunassa 12 vuotta ! Voitte arvata missä kunnossa olivat. Kun luin näitä kommentteja niin taidanpa pysyä sinkkuna, vuokra-asunnossani, jota maksan ihan mielelläni koska eipä tarvitse murehtia putki-, katto-, hissi-ja ikkunaremonteista tai vastikkeista. Minulla ei ole myöskään mitään halua vaurastua. Käytän kaikki ylijäävät rahani hyväntekeväisyyteen, erityisesti kummilapsiini Intiassa. Ehkäpä säästän matkaan sinne ja menen heitä katsomaan kun ei ole miestä joka valittaisi siitäkin.

      • Totuus-

        Mistä sinä löysit sen jännämiehen?


      • Totuus- kirjoitti:

        Mistä sinä löysit sen jännämiehen?

        Jännämiehen asunto on jännäkakan värinen? Siis kun ei tuon tarinan miehessä mitään jännää ollut.


    • misspönttöuuni

      Hah, ukko pienessä myllyssä...Kohta se sanoo, ettet SINÄ käy siihen sisustukseen, volaa ja istut hangessa, sinne sinä oot joutunu kaikkien vanhojen ryijyjen kanssa :'D

      Sulle on rävähtänyt avotakkacountrystylehomesweethome-lottopotti. Voi pientä. Et voi enää mitään.

    • 12121212121212

      Ketjussa on kahdenlaisia kertomuksia:

      A) Perinteinen tilanne jossa mies tienaa enemmän ja joutuu kuluttamaan rahaa jotta nainen saisi haluamansa, eli yleensä:
      - hintavimman asunnon johon se tavisduunari saa lakki kourassa rukoilemalla pankista lainaa
      - siihen paras sisustus johon asuntoa vastaan otettu remonttilaina just ja just riittää
      - lomamatkoja ulkomaille, niin paljon ja niin kallista kuin suinkin mahdollista

      B) Tilanne jossa mies elelee siipiveikkona

      Ja tämä on se jota haluan kommentoida. Pitää ymmärtää että tässä dynamiikassa miehen _nimen_omaan_ pitää olla täysi siipiveikko, eli pelimies/jännämies tai vähintäänkin sätkäkonehippi.

      Ei siis ole juurikaan välimuotoja. Jos nainen tienaa esim. 6 000 eur/kk konttoripäällikkönä, et voi olla 3 500 eur/kk tienaava tiiminvetäjä. Sinun on oltava 6 000 eur/kk tienaava ylöspäin katseltava naista menestyneempi mies, tai sossun rahat tienaava jännittävä elätti joka istuu päivät pitkät polttelemassa pilveä.

      Eli kun nainen sanoo "kyllä minäkin olen elättänyt miestä", se ei tarkoita sinua normimies. Se tarkoittaa sitä pelimiestä/jännämiestä/sätkäkonehippiä.

    • YxNainenVaan

      Kannattaa muistaa, että yhteenmuutto on aina vapaaehtoista. Vastuulliset ihmiset sopivat taloudelliset seikat etukäteen, että yhteiselämän kustannukset jakaantuvat tasapuolisesti. Myös sellaiset asiat, kuten miten talous järjestetään, jos toinen vaikkapa sairastuu vakavasti tai joutuu työttömäksi, kannattaa miettiä etukäteen. Näin vähän vanhempana naisena annan vielä sen neuvon, että kannattaa miettiä todella tarkkaan, muuttaako toisen kokonaan ja yksin omistamaan asuntoon, koska siitä tiedän muutaman surullisen tarinan. Suosittelen ennemminkin hankkimaan yhteisen asunnon, josta molemmilla on samansuuruinen omistusoikeus. Yksi hyvä ehdotus on myös yhteinen taloustili, jonne kumpikin laittaa sovitun summan kuukausittain ja siitä maksetaan juoksevat menot. Isommat hankinnat sovitaan tietysti yhdessä.

    • Yhden tuttavapariskunnan yhteenmuutossa olen seurannut tällaista kehitystä. Molemmat opiskelijoita, joten rahaa ei ollut tuhlattavaksi, ja siitä huolimatta kaikki piti olla uutta ja nykytrendin mukaista. Mitään ei voinut harkita kirppikseltä. Jokunen huonekalu jopa vielä vaihdettiin kun ei ollutkaan niin käytännöllinen... Ei voi kun ihmetellä.

      Itse olen tietysti jo niin kauan elänyt sinkkuna, että huonekalut, astiastot yms. on jo tullut hankittua. Että ainut kädenvääntö syntyisi yhteen muutettaessa siitä, että kumman tavarat jää ja kumman laitetaan kiertoon :D

      • 12121212121212

        Eli käytännössä:

        - miehen tavarat lähtevät kiertoon
        -> mies joutuu myymään tavaransa pikkurahalla/lahjoittamaan osan pois
        -> kun eroatte, sinä pidät omat tavarasi eli kaiken
        -> mies joutuu uudelleenhankkimaan kämppäänsä kaiken, mikä maksaa moninkertaisesti verrattuna siihen mitä käytetyistä tavaroista saa

        = nainen voittaa taloudellisesti, niin kuin aina.


      • 12121212121212 kirjoitti:

        Eli käytännössä:

        - miehen tavarat lähtevät kiertoon
        -> mies joutuu myymään tavaransa pikkurahalla/lahjoittamaan osan pois
        -> kun eroatte, sinä pidät omat tavarasi eli kaiken
        -> mies joutuu uudelleenhankkimaan kämppäänsä kaiken, mikä maksaa moninkertaisesti verrattuna siihen mitä käytetyistä tavaroista saa

        = nainen voittaa taloudellisesti, niin kuin aina.

        "= nainen voittaa taloudellisesti, niin kuin aina."

        Kai se nyt kuitenkin menee niin, että kummaltakin jätetään jotain ja myydään/ lahjoitetaan jotain. Näin ainakin mun tapauksessa kun on aika paljon kirpparitavaraa/ sukulaisten vanhoja, joka nyt ei ole säästelemisen arvoista jos toisella on siistimpää. Astiastoani kyllä rakastan, että sen puolesta ehkä vähän taistelisinkin ;)


    • olentyytyväinen

      Kyllä rahoistaan pääsee, jos muuttaa naisen omistamaan asuntoon, sen olen kuullut kaupungilla satoja kertoja. Vielä ainainen pelko ,jos asiat menevät ristiin joudut lähtemään. Olen itse ollut vaaravyöhykkeessä joutua naisen orjaksi ,mutta oma järki ja hyvät neuvojat ovat pelastaneet minut. Minulla on oma vapaus ja lompakossa aina rahaa.

    • Rumasinkkumies-

      Pitääkö aikki ostaa samaan aikaan ja tehdä velkaa sitten ettei pysty maksamaan. Ihmiset ei osaa käyttää rahaa fiksusti ja sitten ne on sossun luukulla kun ei jääny rahaa ruokaan kun piti ostaa uus auto.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      967
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe