Luottamuksen puute

Yksilöitä

Toisarvoisuus menneisyydestä syö mieltä niin, että on suuri kynnys tehdä aloitteita toiseen sukupuoleen? Kun ei tiedä toisen mielenliikkeitä ja ajatuksia niin voi tahtomattaan aiheuttaa toiselle pahaa mieltä, pelkoa ja ihmetystä?

En ole rikkonut itse toisen luottamusta, haluaisin olla toiselle luottamuksen arvoinen, koen sen nykypäivänä entistä tärkeämmäksi, mutta... harmittaa toiselle aiheutettu pahaa olo, kun ei voi olla varma toisesta, haluaisin monella tapaa helpottaa toisen arkea, mut onko se "rimakauhua ja rakkautta", kun ei suksi luista silloin, kun sille tarvetta olisi?

Tahtomattani olen ikävä ihminen, joka ikävöi toista. Rohkeus ei ole vielä riittänyt, sellaisia kohtaamisia ollut, et ei voi kun peiliin katsoa, kun tullut ns. jäätyminen tilanteissa. Toisena pelkona samalla on, olenko riittävä toiselle, onko toisen rima sen verta korkealla toisella, et pettymys on odotettavissa jonkun ajan kuluessa?

Kun on paljon tällaisia kysymyksiä, synnyttää se epävarmuutta, turhia mutkia matkaan. Ikäviä tuntemuksia toisille. Pettymykset menneisyydestä jääneet vahvasti mieleen ja vaikuttavat itsellä omaan käyttäytymiseen, en voi olla muuta kuin pahoillani, aiheuttamistani ikävistä tuntemuksista. Tekisin lähes kaiken toisin, jos olisin tietoinen toisen tuntemuksista minua kohtaan? Anteeksi! Toivottavasti en särkenyt kuitenkaan sydäntäsi? Mitään peruuttamatonta ei ole minusta tapahtunut?

Sinkkuna olen, löydänkö menneisyyteni takia itselleni kumppania rinnalle, saan paljon hymyileviä katseita. Oma ilmeeni totisempi, pitäisi oppia näkemään asiat positiivisemmin ilon kautta hymyilemällä enemmän? Joulumieli lämmittää, toivottavasti löytää minullakin sydämeen asti?

3

1041

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mievaansievaan

Toivon hänelle vain onnea ja menestystä elämäänsä. Pidä periaatteista kiinni. Olet hyvä ihminen. Rakkaudella sinulle...

• Esmeraldia

Kannattaa ottaa riski vaikkei tiedäkään toisen ajatuksia. Maailmassa ei olekaan kaikki aina varmaa, mutta silti rohkeasti vain eteenpäin. Nauti siitä jos sinula on tilaisuus tehdä onnelliseksi joku joka voi myös sinut tehdä onnelliseksi. Älä murehdi etukäteen epäonnistumista. Ehkä epäonnoistumista ei tule. Älä pelon vuoksi aiheuta sydänsurua läheisellesi. Tsemppiä!

• Djskndndmdmd

Mun tunteet sua kohtaan on ollut samat siitä päivästä lähtien ku sut ekan kerran näin. Kaipaan sua edelleen..... Jos oot se keneksi sua luulen niin rohkeasti vaan juttelemaan ku seukki kerran nähään! Tunteita on mutta olen itse yksinkertaisesti liian ujo juttelemaan....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia.",
      Maailman menoa
      17
      5083
    2. Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa

Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/
      Maailman menoa
      101
      2311
    3. Mitä kirjainta haluaisit

rakastella juuri nyt?
      Ikävä
      135
      1988
    4. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      48
      1858
    5. Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."

Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1660
    6. "UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!

"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!
      Maailman menoa
      55
      1266
    7. Hilma Hallo-ahon kuvat julki - kiistää SSK ryhmän nimen merkityksen

Eduskunnan puhemies Jussi Halla-ahon tyttären ympärille on noussut skandaali. Lehdistö sai selville Hilma Hallo-ahon kuu
      Perussuomalaiset
      113
      925
    8. Äänestän seuraavissa eduskuntavaaleissa persuja.

Persut on ainoa puolue, joka aidosti vastustaa islamisaatiota Suomessa.
      Maailman menoa
      303
      831
    9. Sofia Belorf rehellisenä suhteen alusta Jeff-miljonäärirakkaaseen: "Hän ei..."

Sofia Belórfin elämä on tapetilla Sofia Bling Bling Dubai -realityssä. Näyttävien puitteiden rinnalla Belórf avaa elämää
      Kotimaiset julkkisjuorut
      48
      831
    10. Kaupungin yt

Honkolan tai hietaman koulu suljetaan. Säästölistalle on nostettu muun muassa Honkolan tai Hietaman koulun toiminnan l
      Äänekoski
      24
      654
    Aihe