Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Ystävänpäivä

Limone

Mielestäni Ystävänpäivä olisi hyvä syy kutsua kaikki ystävät kotiin kyläilemään ja tarjota heille jotakin kivaa syötävää ja juotavaa. Toisaalta tällainen "merkkipäivä" aiheuttaa myös turhia paineita korttien ym. hössötyksen suhteen. Miten aiot viettää ystävänpäivää?

67

15293

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • janna

      ystävänpäivän kunniaksi kortit kaikille ystävilleni, mutta en ota siitä mitään stressiä, sillä nautin korttien kirjoittelusta ja ystävien muistamisesta. Avomiehen kanssa vietetään "Valentiinuksen" päivää menemällä illalla ulos syömään. Vaikkei ystävänpäivä olekaan mikään tärkeä merkkipäivä, on sitä silti kiva jotenkin hiukan juhlistaa. Ja onhan se hyvä 'syy' kertoa ystäville, miten tärkeitä he minulle ovat. Sitä kun ei tule kovin usein heille sanottua.

      • sikkis

      • Anonyymi
        sikkis kirjoitti:

        Kullannuput!
        Käykää ihmeessä Sähkö-Sirkan sivuilla ja klikatkaa kaverille kortti!

        http://www.sirkkatalli.net

        Ystäviä tarvitaan


    • jaana

      lähetän kortteja leivon leivoksia syötän niitä mies ystävälleni

      • Anonyymi

        Korttien lähettely kunniaan


    • hörhö

      jos suunnilleen ystävänpäiväksi olisi perillä. Mikään ei sitä voita. Kortti rakkaimmalle ystävälle - ystävälle rakkaimmalle - jossa kortissa tämä asia tunnustetaan. Se on iso asia. Ei mitään muuta tarvita.

    • katzu

      onhan se hyvä muistuttaa niin itselle kuin sille ystävällekin kuinka tärkeä hän on..itse en jaksa enää kirjoitella kortteja yms. vaan sanon useammin kuin kerran vuodessa, mitä hän minulle merkitsee. itselläni on kaksi sellaista todella hyvää ystävää ja olen sitä mieltä, että harvoin edes löytää tosiystäviä elinaikanaan kovin montaa, joten heistä on pidettävä kiinni.

    • Jumalan Soturi

      Totisesti, minä sanon teille että Ystävänpäivä on Perkeleestä. Ja katso kaikki jotka Perkelettä palvelevat heitetään tuliseen järveen. Se on pahuuden valtakunnasta Yhdysvalloista tänne piskuiseen Suomeen lanseerattu Saatanallinen juhla, vai miksi sitä nyt kutsuisi; ehkä tapahtuma lienee osuvampi termi. No, joka tapauksessa; sen avulla Saatana pyrkii muuttamaan tavalliset ihmiset SAASTAISIKSI ELÄIMIKSI. KAVAHTAKAA PERKELEEN HARHAOPPIA JA HAPATUSTA.

      • ja...

        halot lopussa, vai mikä pistää pelleilemään.

        Mistä muusta kuin perkeleestä voisi olla lähimmäisestä välittäminen ja ystävän rakkaus.


      • Tsuc

        Ja pah sä oot nyt ihan helvettiin painunu YSTÄVÄNPÄIVÄ on hyvästä ja vaa perkele perkele ja perkele. Tiiätks mitä oot perkeleestä ite


      • puer86

        Siis haloo??????
        Eikö kristinusko puhu juuri lähimmäisenrakkaudesta? Sitähän se ystävänpäivä oikeastaan on. Ollaan ystävien kanssa ja niin edespäin.
        Tietysti olen kyllä sitä mieltä että ystävänpäivä pitäisi olla joka päivä!


      • aura

        sinun sanoma kommenttisi meni täysin metsään. näin ensin sanon, etten itse ole kristinuskoon kuuluva jäsen, enkä koe että uskoisin muihinkaan uskontoihin. Se, että USA olisi tämä pahuuden valtakunta, on harhaan johtavaa. USA:ssa nyt vain sattuu olemaan ns. "ystävämme bush" ja muutama muu hänensorttisensa, jotka tuovat Yhdysvallat enemmän ja vähemmän huonoon valoon maailmalla. Se, että vielä tänä päivänäkin Valentinuksen päivä yhdistää monia vanhoja tuttuja, perheitä, rakastavaisia, parhaita ystäviä ja ihmisiä yleensäkin, ei kuulosta/vaikuta saatanalliselta. Se, että Ystävänpäivän varjolla Bush ns. lähettää sotilaansa Iraniin, turvaamaan alueita, ei tietenkään ole oikein. Sehän on selvä. Ystävänpäivä edustaa kaikkea sitä hyvää, mitä on tässä maailmassa jäljellä, ja vaikka sitä kaikkea hyvää ei käytetä siihen, että palvotaan Jumalaa tai vaikkapa tätä Saatanaa, niin se käytetään siihen, että muistutetaan lähimmäisiä ja samalla koko muuta maailmaa siitä, että tältä maapallolta löytyy vielä jotain, minkä takia sivilisaatiota ei kannata tuhota. Ja kun sanoit että "...sen avulla Saatana pyrkii muuttamaan tavalliset ihmiset SAASTAISIKSI ELÄIMIKSI," tarkoitat varmaan tavallisella kristinuskovia? Saanen ilmoittaa, että ensin oli tavallisia ihmisiä, sitten tulivat ristiretkeläiset, mieleltään hieman vajaatoimivaiset (tutkittu juttu on) munkit ja miehet, jotka joko pakottivat tai muilla keinoilla käännyttivät nämä tavalliset ihmiset uskomaan johonkin, mitä kukaan ei voi todistaa. En itse väheksy ketään joka uskoo eri asiaan kuin minä, mutta kun joku katsoo, että päivä, jolloin kaikki pyrkivät olemaan ystäviä keskenään, on Saatanan tai Perkeleen aiheuttama, neuvon tätä henkilöä käyttämään aivojaan. Kiitos.


    • Pink_Gal

      Yksinhän minä, ei ole omaa kultaa jonka kainaloon käpertyä =/

      • qwertyuiopå

        Rohkeasti ja ennakkoluulottomasti sitten kultaa etsimään. Se voi tulla kotiin, sen kotiin voi mennä tai sitten saattaa löytyä aivan yllättävästä paikasta. Kehitä itseäsi sen arvoiseksi, että kultaa saisit :) usko siihen että löydät kultaa :)


      • alexndrea3
        qwertyuiopå kirjoitti:

        Rohkeasti ja ennakkoluulottomasti sitten kultaa etsimään. Se voi tulla kotiin, sen kotiin voi mennä tai sitten saattaa löytyä aivan yllättävästä paikasta. Kehitä itseäsi sen arvoiseksi, että kultaa saisit :) usko siihen että löydät kultaa :)

        Ystävä vain kotiin ja hellyyttä jakamaan ,
        mikä voisi vielä olla parempaa ,kun saada
        rakkautta ja välittämistä .tunneakku täyteen
        ihania aistien iloja jakamaan .


    • Minä vaan...

      Yksinhän sitä tulee vietettyä, koska ei oo paljoo kavereita mitä kutsua ja "emäntäkin" on silleen että vähät välittää...

      Hyvää ystävänpäivää vaan muille :)

    • nörtti

      Paras ystäväni on tietokone ja vietän ystävänpäivää hänen seurassaan, kuten tavallisina päivinäkin. Vietän ystävänpäivää siis joka päivä.

    • siss

      Rakkauteni kanssa mennään ulos syömään ja sitte katellaa lehvaa iltasella.

      • Anonyymi

        Voiko omalle kissalle sanoa Hyvää ystävän päivää


    • Nikitön ja sukupuoleton

      Kauppiaiden keksintöä,ystäviä voi muistaa muulloinkin!

    • jukolan veljes

      ylistys

      • 7 veljestä

        tahansa, niin kyllä kaiketi ystävyys on ansainnut oman merkkipäivänsä. Kaikki paitsi ystävyys ja rakkaus on turhaa.


      • man-legally
        7 veljestä kirjoitti:

        tahansa, niin kyllä kaiketi ystävyys on ansainnut oman merkkipäivänsä. Kaikki paitsi ystävyys ja rakkaus on turhaa.

        MAKE ARON NIMIKKOKAPPALEEN MUKAAN < ELI OMAN KULTASEININ KANSSA.


    • Neitsyt-Maria

      oikeastaan mitenkään.
      Ennen tuli kyllä kortteja läheteltyä k-kavereille,mutta tänä vuonna en ole ruvennut niitä ostamaan enkä laittamaan.
      Ystäviä voi kyllä muistaa muulloinki ku vaa just Ystävänpäivänä.

    • böllö

      Ei taida tulla ystävänpäivää pahemmin vietettyä, kun se on juuri yo-kuunteluiden kanssa päällekkäin ja siispä joudumme panostamaan niihin! :( ystäväni tietävät kuinka rakkaita he ovat minulle ja päinvastoin juhli,mme sitä sitten vasta myöhemmin oikein kunnolla!

    • Leipäveitsi

      Yksin niinkuin aina.

      • Guardian angel

        Ei seuraa ole helppo saada. Se ei riipu itsestä. Kuitenkin on mahdollista löytää ystäviä, odottamattomistakin paikoista ja tilanteista.


      • Leipäveitsi
        Guardian angel kirjoitti:

        Ei seuraa ole helppo saada. Se ei riipu itsestä. Kuitenkin on mahdollista löytää ystäviä, odottamattomistakin paikoista ja tilanteista.

        Mutta kun on ollut yksin jo pitkään niin ei sitä enää haluakkaan olla muuta kuin yksin.


    • Kaaleppi

      Pelkkä liikemiesten Usasta lainaama keksintö! Ystävät tutaan aina, vaan ei Ystävänpäivänä.

    • Totuuden Tuoja

      Totisesti, SAATANA tahtoo ihmisten juhlivan ja viettävän tuollaista PERKELEELLISTÄ päivää.
      Jos te haluatte SAASTAISTAKIN SAASTAISEMPIA perkeleen kätyreitä niin silloin te sitä vietätte, mutta jos te HERRAA JEEESUSTA rakastatte niin kiroatte moista PERKELEEN päivää, TOTISESTI.

      • patteri6

        SULLA ON PAHA OLLA. KOITA LÖYTÄÄ APUA!!!


      • aukki

        en ole SAATANALLINEN enkä palvo PERKELETTÄ mutten myöskään lausu turhaan teidän herranne jumalanne nimeä. koska en katso siitä tulevan mitään iloa minulle. mutta ystävänpäivä on se päivä, jolloin kaikilla pitäisi olla edes rippunen iloa elämässään, ja se ei onnistu niin, että se tyrmätään sepustamalla PERKEELSTÄ ja SAATANASTA.
        että näin.


      • joukovv
        patteri6 kirjoitti:

        SULLA ON PAHA OLLA. KOITA LÖYTÄÄ APUA!!!

        ...


    • huhhuhh

      ... sillä joka päivä on ystävänpäivä.

    • yksinäinen

      Miten yksinäinen ihminen viettää rakastavaisten päivää? Ei ole muita ystäviä kuin hirttoköysi. Kyl jotain pitäis keksiä.

      • mutta_

        Uskon ja toivon voi! Ne eivät ole mitättömiä asioita - ne voi ottaa haltuunsa ja vain niiden avulla saattaa saada rakkauttakin. Rohkeutta ja ennakkoluulottomuutta matkaan.


      • armahdus

        Sinulle ystäväni haluaisin sanoa , että on yksi ystävä joka ei petä ei jätä hän on Jeesus Kristus Jumalan ainoa poika joka kuoli meidän syntiemme tähden.Me olemme armahdettuja syntisiä. Jumala armahtaa ja auttaa ,laita vaikka kädet risttiin ja rukoile. ei elämäänsä kannata lopettaa jos sellaista olet miettinyt. Mene hengellisiin tilaisuuksiin siellä löytää ystäviä ja vieläpä vaikka aviopuolison jos ei sulla jo ole.


      • aura

        Valentinuksen päivällä on myös oma opetuksensa, jota en juuri nyt muista. :D
        pointtini on kuitenkin se, että vaikka ei olisi sitä kenelle sanoa "minä rakastan sinua", ja vaikka ei olisi sukulaisia, vaikka ei olisi perhettä, sen voi sanoa vaikkapa itselleen. eipä paljoa lohduta, mutta kun muistaa, että Ystävänpäivä on JOKAISELLE MEILLE suunnattu juhla. jokaiselle valkoiselle. jokaiselle mustalle. jokaiselle naiselle. jokaiselle miehelle. jokaiselle aikuiselle. jokaiselle lapselle. jokaiselle suomalaiselle. jokaiselle ruotsalaiselle. jokaiselle ihmiselle. jokaiselle eläimelle. ei tällä päivällä paljoa muuta tarkoitusta ole, kun että muistaa että jokainen ansaitsee kuulla "hyvää ystävänpäivää", vaikkapa sitten itseltään.


    • jahas

      No enpä aio viettää mitenkään, Amerikkalaista hapatusta koko hömpötys. No kauppiaat ja posti ainakin tienaa...ystävänpäivä on joka päivä eikä kerran vuodessa.

    • Saapas

      Minä menen ystävien kanssa oleileen. Ketkä ovat kaukana lähetän heille sähköpostina ja puhelinsoitoin ystäväpäivän viestit!

    • vietetään

      kuntoutuslaitoksessa ilman ystäviä ja läheisiä, nyt onneksi viikonloppuna pystyy laittamaan kortteja netin kautta ja tekstiviestejä ennenkuin on taas lähtö edessä.
      Voisivat tietenkin etukäteen ottaa huomioon tällaiset päivät kun aikoja niihin antavat, mutta niinhän ei tapahdu.
      Siis todella yksinäinen ja surkea ystävänpäivä edessä, varsinkin se ilta kun viettää sitä yksinään
      laitoksen majotustiloissa, nyyh.

      • ystävä

        Sinulle lähetän teveisiä,sinne missä oletkin ja tuli mieleen että ajatteles minkälaisia mukavia tai hyviä hetkiä sinun elämässä on ollut,joko lapsena ,nuorena tai aikuisena ollessa. Mitä tapahtumaaa olet elämäsi varrella muistellut moneen kertaan ja mistä se johtuu, minkälaisia valokuvia sinulla on tai yleensä onko,kerää mieluummat kuvat erilliseen kansioon ja kerro sille ihmiselle joka sinusta tuntuu et voit jutella/pyytää häntä kotiisi miks teit uuden valokuvakansion just noista kuvista,tai ota esille se asia joka sinua kaikkein eniten kiinnostaa nyt elämäsi vaiheessa ja ala kehitteleen siitä jotain pysyvää jota voit vuosien päästäkin katsoa.


    • mepa5

      Magedonian kuningas Antigonos II Doson (225 eKr) rukoili jo yli kaksituhatta vuotta sitten: "Jumala, varjele minua ystävistäni, vihollisistani minä selviän itse."

      • kulkevainen

        Eikö järki ole sitä varten sekä vaiston varaisuus aikuiselle henkilölle, jotta erottaa, mikä on pahasta ja mikä ei,- tai kumpaa haluaakin sitten itse kukin palvella/kuunnella, itselläni tälläinen toiminta on arki päivää nyky yhteiskunnassa, on ihan sama onko joku varoittanut tai ei sellaisesta 1000 v. sitten, tai eilen.


    • seku50

      Ystävänpäivä on mielestäni mukava juhla joka tuo iloa tähän arkiseen elämään .Luin tossa noita mielipiteitä ja ajattelin miksikähän tämä olisi Jumalan vastaista . Onhan se mukava saada kortteja ja lähettää. Onhan ystävyys kallis lahja. Ja tosiystävät ovat harvinaisia tässä ajassa.

    • jokupojuvaa

      sängyn pohjalla maaten.

    • EI OLE

      PERINTEINEN SUOMESSA, MUUALTA TULLUT, JOUTAA SINNE, MISTÄ ON TULLUTKIN

      • vaikka

        pinnallisten tuttavien päivä :)


    • Ideana Ystävänpäivä on hyvä, mutta se ei ole vain se yksi päivä vaan 365 vuodessa tavalla tai toisella.

      "Virallinen"päivä tekee ajatuksesta jotenkin tekemällä tehdyn.Ei yleensäkään kai juhlapäivien tarkoitus ole stressata.Parhaiten sellaiseen valmistautuu, kun osaa minimoida"pakkopullan"maun tekemisistään kaiketi, mutta tapansa kullakin.

      Omalla kohdallani en aio viettää minkäänlaista päivää.Ei haittaa, koska ei ole ketään niin ei ole paineitakaan miettiä mitään.

    • Yumi-Chan

      Mä vietän ystävänpäivää vain läksyja tehdesssä...ystävänpäivä on minulle melkein kuin yksi tavallinen päivä muiden joukossa.tietysti annan kortin ja lahjan bestikselleni, jos edes jaksan tehdä sitä korttia...

    • kompastelia

      minulla ei ole varsinaisia ystävä päiviä koska jokainen päivä vuodessa voi olla jollekin ystävävpäivä, vien kukkia, hyvää syötävää, päivän lehden josta hän pitää(mutta ei voi ostaa sitä rahanpuutteen vuoksi)kuuntelen hänen puhettaan ikävästä tapahtumasta,joka kyllä selviää,siivoan hänen liinavaatekaappinsa, sahaan puita ja joskus lämmitän hänelle saunan, joskus tuon hänet kotiini yökylään. Näin laisia henkilöitä minulla on muutamia ja tuollaisia ovat minun ystävänpäivät.

    • aada

      Maanantaipäivästä johtuen ei oikein ehdi mitään ihmeellyyksiä järjestämään, koska olemme puolisoni kanssa molemmat töissä ja illallakin on kaikenlaista tekemistä.

      En lähetä kortteja enkä osta lahjoja, mutta tekstiviestejä lähettelen noin 10 kpl, jos töiden lomasta ehdin. Töihin vien keksejä tms piristykseksi arkeen, mutta se on muutenkin tapamme tuoda silloin tällöin jotain herkkuja töihin muille jaettavaksi! =)

      Yritän muistaa ystäviäni ja antaa aikaa omalle kullalle muutenkin, joten turha stressata siitä jos ei juuri ystävänpäivänä ehdi/keksi mitään erikoista!

      Hyvää ystävänpäivää kaikille!!! Vaalikaa ystävyyttä ja ennenkaikkea YSTÄVÄLLISYYTTÄ (joka tuntuu olevan tänä päivänä hukassa arkitilanteissa)!

      • tsmp

        Ystävä on se, joka ei puhu, kun haluat hiljentyä, kiiuhda jatkamaan, kun tahdot pysähtyä, käske vaikenemaan, kun sisimpäsi vaatii sinua huutamaan tuskasi ulos. Ja kun viimeinenkin kyynel vierii poskeasi pitkin, hän kuivaa sen parhaimman paitansa helmaan. On läsnä enemmän kun ilma jota hengität.


    • muutettava

      ystävällisyydenpäiväksi. Päivä jolloin kaikkien on osoitettava ystävällisyyttä kanssa ihmisille.
      Päivä jota ei muissa maissa vielä vietetä.

      • iitu

        hyvää ystävänpäivää


    • tyhmys

      Hei millon tää ystävänpäivä oikein on?

      Onko se nyt tänään?

    • hemuli

      Aion viettää ystävänpäivää illalla ihanan mieheni kainalossa köllien.
      Hyvää ystävänpäivää kaikille tutuille ja tuntemattomillekin! Ollaan kaikki ystäviä toisillemme=)

      • Little lover

        That's the way to go buddy :)


    • Sähköisiä postikortteja

      Älkää lähettäkö sähköisiä postikortteja internetistä. Se lisää taas muutenkin räjähtänyttä roskapostitilannetta. Aina kun kirjoitatte sähköpostiosoitteen internettiin niin se lisää roskapostia. Eikä vähiten sille henkilölle tulevaa roskapostia, jolle lähtetätte sen e-kortin.

      T:Tietohallinto

      • eKorttien lähettelijä

        Pahus kun ehdin jo muistaa hyvää ystävää sähköisellä postikortilla - ja hänkin lähetti tänään myös minulle kivan kortin.

        Muuten tietysti hyvä jos se roskapostispämmäys jäisi vähemmälle. Joka päivä joutuu siivoamaan roskapostikansion, ettei koko tili mene täyteen. Se menisi hetkessä täyteen, ellei joka päivä sitä tyhjentäisi koko laatikkoa.


      • subTV
        eKorttien lähettelijä kirjoitti:

        Pahus kun ehdin jo muistaa hyvää ystävää sähköisellä postikortilla - ja hänkin lähetti tänään myös minulle kivan kortin.

        Muuten tietysti hyvä jos se roskapostispämmäys jäisi vähemmälle. Joka päivä joutuu siivoamaan roskapostikansion, ettei koko tili mene täyteen. Se menisi hetkessä täyteen, ellei joka päivä sitä tyhjentäisi koko laatikkoa.

        Ei kaikki e-kortit ole vaarallisia. Jotkut ovat tuiki turvallisia. Jotkut kaupalliset (ulkomaalaiset) pahimpia.


    • the man

      Ystävän päivä on yksi näistä todella epämukavista päivistä jolloin odottaa jokaisen puolitutunkin laittavan toivotukset ja kaikki olettaa sun laittavan niille tai muuten ne loukkaantuu

      Tänävuonna itseasiassa unohdin lähestulkoon kokonaan ystävän päivän. vasta kun postissa oli pari korttia tajusin että se päivä on edes lähellä(aikasempina vuosina oon aina stressannu totakin)

    • Anonyymi

      Monille päivä päivien joukossa, tyhjää hössötystä kaupallista. Miksi ei voitaosi viettää yksinäisten päivää? En osallistunut tänään yst.päivän järjsttelyihin, työyhteisössä kun kysyttiin olisiko vapaaehtoisia. Ei minusta kukaan siellä välitä. Tänään lapsi pyysi rahaa lainaksi en antanu kohta jo keskiikäinen ihminen. Pyysi ei muuten sanonut hyvää ystävänpäivää. No mulle ihan sama, onneksi asuu tarpeeksi kaukana niin ei tarvi nähä.

    • Eipä tullut vietettyä mitenkään... Taaskaan.👽

    • Anonyymi

      Tyypillistä nykypäivää. Varataan yksi päivä ystäville. Oisko sitä niinsanottua tehokkuuden tavoittelua, kuten työpaikoilla, perheessä yms. ? Ei teennäisenpää voisi olla. Amerikkalaista hapatusta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2227
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2063
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1668
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1486
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1377
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe