Siirtopurjehdus Välimereltä esim. Hollantiin tai S

Tweety1011

Morox. Haaveissa olisi ostaa ulkomailta käytetty kiulu, nykyistä isompi purkkari. Itsellä ei kuitenkaan ole aikaa purjehtia Välimereltä Suomeen asti mutta esim. Hollannista tai Saksasta voisin kotiin tuoda. Mistä kannattaisi haarukoida hintoja, jos joku pro tyyppi voisi sen seilata - tarpeen niin vaatiessa - vaikkapa Kroatiasta Hollantiin?

Tänx jo etukäteen.

20

827

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eikannata

      Saat veneen parempikuntoisena ja pienemmällä riskillä Itämerelle kuljetuttamalla se lavetilla Saksaan. Veneen koosta riippuen hintaluokka 5-10000 e.

    • 36ft
      • amup

        On pro firma ja vakuutukset yms. Kunnossa vs joku "siirtopurjehtija" tyyppinen ratkaisu.

        Tuttu siirso jahtinsa meritse UK-välimerelle tuon firman avulla.


    • HyvinPaljonKokemusta

      Kirjoittele veneesi siirrosta siirtopurjehtija (at) gmail.com
      niin hoidetaan veneesi purjehtien sinne mihin haluat.

      • amup

        Onko herran vastuu vaakutukset kunnossa, vai täysin pyyteettömästi tarjoamassa avujaan?


      • jonkin_verran_kokemusta

        vastuu vaaaaakuuutukset ovat kunnossa ja eihän sitä nyt pyytettömästi hoideta vaan korvausta vastaan.


      • sinisilmäMikki
        jonkin_verran_kokemusta kirjoitti:

        vastuu vaaaaakuuutukset ovat kunnossa ja eihän sitä nyt pyytettömästi hoideta vaan korvausta vastaan.

        Ootko lukenut, kun siirto purjehtijalle kävi ohraisesti, vakuutus ei korvannutkaan ja kaveri sai pulittaa omasta pussistaan veneen hinnan? Pussi ei riittänyt, omaisuus myytiin ja sekään ei riittänyt, arvaa kärsikö veneen omistaja myös nahoissaan.

        VAROITUKSEN SANA NÄISTÄ "SIIRTOPURJEHTIJOISTA" jos veneenä home skandia arvokkaampi alus..vain idiootti antaa "kokeneelle netti ammattilaiselle" omaisuutensa...


      • PalstanSeuraaja
        amup kirjoitti:

        Onko herran vastuu vaakutukset kunnossa, vai täysin pyyteettömästi tarjoamassa avujaan?

        Mitä tälle " amup " ja " sinisilmäMikki " kuuluu tallaiset muiden veneiden siirrot?? oletko jonkin vakuutusyhtiön agentti vai miksi huolehdit ? vai kadehditko kun et itse pääse/pysty siirtopurjehdukselle? ja mistä arvelet herraksi ? voihan vaikka tavallinen duunarikin purjehtia ja monesti paljon enemmän ja paremmin kuin joku "herra" .
        Kaikkea se kademieli saa kirjoittamaan.....


      • eikannata

        Ei varmaankaan mistään kateudesta ole kysymys. Herätellään vain miettimään että onko veneen kuljetuttaminen antamalla se vieraan miehistön purjehdittavaksi ainakin kuukaudeksi ankariin keliolosuhteisiin (kovia tuulia osotettavissa sekä Välimerellä että Atlantilla) hyvä idea. Jos olisin menossa joululomalla Lappiin enkä viitsisi ajaa sinne autolla mutta haluaisin autoni sinne, ei tulisi mieleenikään kuljetuttaa autoa sinne antamalla se siirtoajajalle kuljetettvaksi. Vaikka siis kyseessä ajallisesti päivä vs. kuukausi ja rahamääränä suhteena 1/30 euroa. Jos veneen ostobudjetti on niin tiukka ettei jää varoja sen kuljetuttamiseen normaalihinnalla Suomeen, kannatta unohtaa koko juttu toistaiseksi ja jatkaa säästämistä.


      • eikannata kirjoitti:

        Ei varmaankaan mistään kateudesta ole kysymys. Herätellään vain miettimään että onko veneen kuljetuttaminen antamalla se vieraan miehistön purjehdittavaksi ainakin kuukaudeksi ankariin keliolosuhteisiin (kovia tuulia osotettavissa sekä Välimerellä että Atlantilla) hyvä idea. Jos olisin menossa joululomalla Lappiin enkä viitsisi ajaa sinne autolla mutta haluaisin autoni sinne, ei tulisi mieleenikään kuljetuttaa autoa sinne antamalla se siirtoajajalle kuljetettvaksi. Vaikka siis kyseessä ajallisesti päivä vs. kuukausi ja rahamääränä suhteena 1/30 euroa. Jos veneen ostobudjetti on niin tiukka ettei jää varoja sen kuljetuttamiseen normaalihinnalla Suomeen, kannatta unohtaa koko juttu toistaiseksi ja jatkaa säästämistä.

        Onhan toi nyt ihan tavallinen tapa siirtää veneitä. Vakuutukset pitää olla kunnossa muutenkin. Mistäs tiedät, ettei joku siirtofirma ala urputtaa, että vahinko matkalla oli kiinni jostain sinun toiminnastasi, vaikkapa liian hento kuljetusalusta, väärä tieto veneen painosta tms. ja kieltäytyvät maksamasta. Siinä sitten vakuutusfirmat riitelevät muutaman vuoden ennen kuin saat mitään korvauksia. Kusetustapoja on niin monia.


      • nytKissaPöytään
        eikannata kirjoitti:

        Ei varmaankaan mistään kateudesta ole kysymys. Herätellään vain miettimään että onko veneen kuljetuttaminen antamalla se vieraan miehistön purjehdittavaksi ainakin kuukaudeksi ankariin keliolosuhteisiin (kovia tuulia osotettavissa sekä Välimerellä että Atlantilla) hyvä idea. Jos olisin menossa joululomalla Lappiin enkä viitsisi ajaa sinne autolla mutta haluaisin autoni sinne, ei tulisi mieleenikään kuljetuttaa autoa sinne antamalla se siirtoajajalle kuljetettvaksi. Vaikka siis kyseessä ajallisesti päivä vs. kuukausi ja rahamääränä suhteena 1/30 euroa. Jos veneen ostobudjetti on niin tiukka ettei jää varoja sen kuljetuttamiseen normaalihinnalla Suomeen, kannatta unohtaa koko juttu toistaiseksi ja jatkaa säästämistä.

        Juuri näin ajattelin...tuo tapaus päätyi merioikeuteen ja vakuutus yhtiö pääsi pälkähästä, mutta siirtopurjehtija aluksen päällikkönä sai vastattavakseen haverin ja on velkaa veneen omistajalle, mitä ei vielä kyennyt maksamaan...

        Kaikki ei ole aina, niin yksinkertaista, jos jotain tapahtuu. On aivan eri juttu siirtää omaa venettään, kuin "ammattilaisena ?" toisen venettä. Ja maantiekuljetuksissa koskevat eri lait, kuin merellä ja vakuutuksellisesti simppeli asia...

        Herra ei tarkoita minusta johtajaa, vaan ihan puhekielessä, varsinkin kansainvälisesti käytetty termi, kun ei olla vielä kovinkaan tuttuja : )

        Jokainen tekee omat ratkaisunsa tällaisissa, mutta kummallista, että asioista ei voi nostaa esiin.

        Kerrohan "siirtopurjehtija" sinun vastuu vaakutuksestasi tarkemmin meille muille, mitä, miten ja paljonko ja kuka päättää korvauksista, vai tuleeko osa veneen omasta vakuutuksesta?

        Tällä voit hälventää sumua skeptisyydettä ja todentaa asiasi olevan juridisesti kunnossa, havereiden varalta...


      • OmaisuusVakuutetaanItse
        sinisilmäMikki kirjoitti:

        Ootko lukenut, kun siirto purjehtijalle kävi ohraisesti, vakuutus ei korvannutkaan ja kaveri sai pulittaa omasta pussistaan veneen hinnan? Pussi ei riittänyt, omaisuus myytiin ja sekään ei riittänyt, arvaa kärsikö veneen omistaja myös nahoissaan.

        VAROITUKSEN SANA NÄISTÄ "SIIRTOPURJEHTIJOISTA" jos veneenä home skandia arvokkaampi alus..vain idiootti antaa "kokeneelle netti ammattilaiselle" omaisuutensa...

        Vaikken asiasta mitään tiedä, niin luulisi siirtosopimuksessa olevan pykälän, jossa omistan edellytetään hoitavan veneensä vakuutuksen. Minulle tuotiin rekalla vene Euroopan läpi. Otin sitä varten erillisen kuljetusvakuutuksen., koska tavallinen venevakuutus ei kata rekkakuljetusta Euroopassa.


      • very_common_procedure
        eikannata kirjoitti:

        Ei varmaankaan mistään kateudesta ole kysymys. Herätellään vain miettimään että onko veneen kuljetuttaminen antamalla se vieraan miehistön purjehdittavaksi ainakin kuukaudeksi ankariin keliolosuhteisiin (kovia tuulia osotettavissa sekä Välimerellä että Atlantilla) hyvä idea. Jos olisin menossa joululomalla Lappiin enkä viitsisi ajaa sinne autolla mutta haluaisin autoni sinne, ei tulisi mieleenikään kuljetuttaa autoa sinne antamalla se siirtoajajalle kuljetettvaksi. Vaikka siis kyseessä ajallisesti päivä vs. kuukausi ja rahamääränä suhteena 1/30 euroa. Jos veneen ostobudjetti on niin tiukka ettei jää varoja sen kuljetuttamiseen normaalihinnalla Suomeen, kannatta unohtaa koko juttu toistaiseksi ja jatkaa säästämistä.

        Arvaas miten autoliikkeestä toiseen siirretään muutamaa autoa kerrallaan. Pyydetään netistä väkeä suorittamaan se. Asiat paperille ja menox. Isommat määrät siirretään kyllä autojen kuljetusautolla.


      • eikannata
        very_common_procedure kirjoitti:

        Arvaas miten autoliikkeestä toiseen siirretään muutamaa autoa kerrallaan. Pyydetään netistä väkeä suorittamaan se. Asiat paperille ja menox. Isommat määrät siirretään kyllä autojen kuljetusautolla.

        Nyt oli aloittajan oman veneen siirtämisestä kysymys ja vertailu esimerkkinä oma auto ja näkökulmani asiaan täysin omani. Jos olisin myynyt veneeni tai autoni tms. ja saanut myyjältä koko kauppasumman ja myyjä haluaisi sen siirrettävän jonnekin minun kustannuksellani, tietenkin valitsisin edullisimman ostajan hyväksymän kuljetustavan, jolloin netistä löydetyt ammattilaiset Feija ja Reiska tulisivat tottakai kysymykseen.


      • vaakuttamisesta
        nytKissaPöytään kirjoitti:

        Juuri näin ajattelin...tuo tapaus päätyi merioikeuteen ja vakuutus yhtiö pääsi pälkähästä, mutta siirtopurjehtija aluksen päällikkönä sai vastattavakseen haverin ja on velkaa veneen omistajalle, mitä ei vielä kyennyt maksamaan...

        Kaikki ei ole aina, niin yksinkertaista, jos jotain tapahtuu. On aivan eri juttu siirtää omaa venettään, kuin "ammattilaisena ?" toisen venettä. Ja maantiekuljetuksissa koskevat eri lait, kuin merellä ja vakuutuksellisesti simppeli asia...

        Herra ei tarkoita minusta johtajaa, vaan ihan puhekielessä, varsinkin kansainvälisesti käytetty termi, kun ei olla vielä kovinkaan tuttuja : )

        Jokainen tekee omat ratkaisunsa tällaisissa, mutta kummallista, että asioista ei voi nostaa esiin.

        Kerrohan "siirtopurjehtija" sinun vastuu vaakutuksestasi tarkemmin meille muille, mitä, miten ja paljonko ja kuka päättää korvauksista, vai tuleeko osa veneen omasta vakuutuksesta?

        Tällä voit hälventää sumua skeptisyydettä ja todentaa asiasi olevan juridisesti kunnossa, havereiden varalta...

        Etkö voisi selkeyttää kirjoitteluasi? Sitäkö todella tarkoitit, että siirtopurjehduksen suorittaja vastaa siitä, että vene on vakuutettu siirtopurjehdusta varten? Veneen omistaja ymmärtääkseni vastaa siitä, että hänen veneelläään on voimassa oleva vakuutus kyseistä merialuetta varten. Sillä henkilöllä, joka toimii siirtopurjehduksen ajan veneen päällikkönä, pitää varmaankin olla kv.huviveneneenkuljettajan todistus (myös ehkä cevni-todistus reitistä riippuen). En jaksa uskoa, että siirtopurjehduksen päälliköltä vaaditaan henkilökohtaisia tai venekohtaisia vakuutuksia.
        Vaakuttaminen taisi olla kevennys tai painovirhe ;-)


    • tarkkanaSääntöViidakossa

      Ei ollut huuli, jos on "ammattilainen, niin on myös vakuutukset, ja ennakkovero numero yms.

      Jos on jonkin verran kokemusta ja harrastaja purjehtija, niin näköjään ainoana vastuu on kuivakkaa huumoria, mahdollisuus päästä kivalle reissulle, saada rahaa ilman mitään vastuita?

      Jos siirtopurjehtija töpeksii ja vaurioittaa alusta ammattitaidottomuuttaan, niin miksi se olisi työn tilaajan vastuulla. Toki ymmärrän, että vene vakuutetaan omistajankin toimesta, mutta kyllä palvelun tarjoajilla on omat vakuutukset esim veneen siirroissa ja nostoissa.
      Viimeksi syksyllä asiasta keskustellut talvisäilytyksen yhteydessä ja siirron tekevällä vastuuvakuutus hänen töpeille, ei menisi minun vakuutuksesta vaikka sellainen on.

      Turha tästä on enempää vääntää, se joka haluaa veneensä luovuttaa netin "ammattimiehelle" ja hänen kavereilleen, niin suosittelen tosiaan keskustelemaan asiasta vakuutus yhtiönsä kanssa, ja ottamaan myös huomioon asian, että ryhtyy työnantajaksi kaikkineen velvollisuksineen pahimmassa tapauksessa, mitä jos tapahtuu tapaturma joka johtaa työkyvyttyömyyteen, kuka on vastuussa ja mitä maksaa....

    • No jopas meni väittelyksi. Tuon alkuperäisen kirjoitukseni jälkeen olen myös huomannut, että varsinkin Välimereltä ostettaessa saa olla hyvinkin tarkkana, että minkälaisen veneen ostaa ja saa. Charter-käyttö ei tietenkään aina ole mörkö, mutta usein saattaa sitä olla.

      Mutta yllättävän vaikeata on löytää näitä purjehtijoita. Ja juuri puhuin viime viikolla suomalaisen "konkarin" kanssa, joka pyörittää suomalaisomisteista charter-firmaa Kroatiassa, että koska todella paljon tuodaan veneitä "ylhäältä alas", niin kuljetusyritykset etsivät kuumeisesti paluukyytejä. Eli etelästä pohjoiseen on hyvinkin mahdollista saada - ei nyt halpa mutta järkevä - kuljetus näppärästi ja halvemmalla kuin toisinpäin.

      Joskin aivan oivaa ja parasta olisi, kun löytäisi veneen esim. Englannista, Hollannista, Belgiasta, Saksasta, Ruotsista.... Siinä järkkäämisessä ei ongelmia olisi......

    • No jopas meni väittelyksi. Tuon alkuperäisen kirjoitukseni jälkeen olen myös huomannut, että varsinkin Välimereltä ostettaessa saa olla hyvinkin tarkkana, että minkälaisen veneen ostaa ja saa. Charter-käyttö ei tietenkään aina ole mörkö, mutta usein saattaa sitä olla.

      Mutta yllättävän vaikeata on löytää näitä purjehtijoita. Ja juuri puhuin viime viikolla suomalaisen "konkarin" kanssa, joka pyörittää suomalaisomisteista charter-firmaa Kroatiassa, että koska todella paljon tuodaan veneitä "ylhäältä alas", niin kuljetusyritykset etsivät kuumeisesti paluukyytejä. Eli etelästä pohjoiseen on hyvinkin mahdollista saada - ei nyt halpa mutta järkevä - kuljetus näppärästi ja halvemmalla kuin toisinpäin.

      Joskin aivan oivaa ja parasta olisi, kun löytäisi veneen esim. Englannista, Hollannista, Belgiasta, Saksasta, Ruotsista.... Siinä järkkäämisessä ei ongelmia olisi......

    • No jopas meni väittelyksi. Tuon alkuperäisen kirjoitukseni jälkeen olen myös huomannut, että varsinkin Välimereltä ostettaessa saa olla hyvinkin tarkkana, että minkälaisen veneen ostaa ja saa. Charter-käyttö ei tietenkään aina ole mörkö, mutta usein saattaa sitä olla.

      Mutta yllättävän vaikeata on löytää näitä purjehtijoita. Ja juuri puhuin viime viikolla suomalaisen "konkarin" kanssa, joka pyörittää suomalaisomisteista charter-firmaa Kroatiassa, että koska todella paljon tuodaan veneitä "ylhäältä alas", niin kuljetusyritykset etsivät kuumeisesti paluukyytejä. Eli etelästä pohjoiseen on hyvinkin mahdollista saada - ei nyt halpa mutta järkevä - kuljetus näppärästi ja halvemmalla kuin toisinpäin.

      Joskin aivan oivaa ja parasta olisi, kun löytäisi veneen esim. Englannista, Hollannista, Belgiasta, Saksasta, Ruotsista.... Siinä järkkäämisessä ei ongelmia olisi......

    • No jopas meni väittelyksi. Tuon alkuperäisen kirjoitukseni jälkeen olen myös huomannut, että varsinkin Välimereltä ostettaessa saa olla hyvinkin tarkkana, että minkälaisen veneen ostaa ja saa. Charter-käyttö ei tietenkään aina ole mörkö, mutta usein saattaa sitä olla.

      Mutta yllättävän vaikeata on löytää näitä purjehtijoita. Ja juuri puhuin viime viikolla suomalaisen "konkarin" kanssa, joka pyörittää suomalaisomisteista charter-firmaa Kroatiassa, että koska todella paljon tuodaan veneitä "ylhäältä alas", niin kuljetusyritykset etsivät kuumeisesti paluukyytejä. Eli etelästä pohjoiseen on hyvinkin mahdollista saada - ei nyt halpa mutta järkevä - kuljetus näppärästi ja halvemmalla kuin toisinpäin.

      Joskin aivan oivaa ja parasta olisi, kun löytäisi veneen esim. Englannista, Hollannista, Belgiasta, Saksasta, Ruotsista.... Siinä järkkäämisessä ei ongelmia olisi......

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5098
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3347
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1482
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1317
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1016
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      918
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe