Lennosta vaihto

4vnaimisissa

Miten monella on onnistunut lennosta vaihto. Monta hyvän päivän tuttua vaihtanut lennosta ja näyttää uusi suhde toimivan. Kauanko olette taustalla tehneet jo pohjatyötä ennen päätöstä.

15

645

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LuuseriMies33

      Tein 2 vuotta pohjatyötä. Hylkäsin sivusuhteen, vaikka melkein kaikki oli jo valmiina.

      En ole katunut enää, aluksi oli paljon jossittelua. Jälkikäteen ymmärsin valintani, vaikka kaikki oli sekavaa "mössöä" itse tilanteessa.

    • testosteroniii

      Tein sen aikoinaan mukamas harkitusti , mutta olen katunut ja kärsin loppuelämän.

    • kakkosellejonkatiedän

      Niin teki ukkonikin salaa muutaman vuoden höyläten toista. Kiinni jäi muiden kertomana. Kun annoin valinnan tehdä kumpi on tärkeämpi salainen hoito vai minä. Minuun päätti jäädä. Oli se sitten päätöksen takana mikä hyvänsä syy en voi sitä koskaan tietää. Sen kaveritkin tiesi minä en ja esittävät niin ystäviä. No nyt kun tiedän osaan myös kohdella niitä samoin. Tulevat kyllä näkemään etten hyväksy edes niitä enään. Lennosta yritti vaihtaa ja vielä kuinka yritti esittää ettei toista ole. No ehkä katuu päätöstään en tiedä. Mutta seuraan tilannetta kyllä. Näkee hän sen että ei tajunnut kuinka asiat tuli minulle ilmi. En toki tule koskaan kertomaan kuka se oli jne. On tuon kakkosen takaa. No nyt sitten katkerana kyyräilemme toisiamme ja ystäviämme. Samoin tuota kakkosta. Joten lennosta yritti kovasti vaihtaa ja vituttihan se kun yritti eroa pyytää sievästi" kun sitten vasta näytin. Typeriä nämä lennosta vaihtavat kun luulevat ettei petetty tiedä tai edes luule.

      • helpposanoojoo

        Täällä on tää älypää yleistäjä, vaikka sua on sun miehesi pettänyt niin kaikkia ei ole. Lennosta voi kumppania vaihtaa pettämättäkin, ikävästi ja halveksitusti sanottu kaikista osapuolista kuitenkin. Mutta onhan se paljon helpompaa, kun ei tartte oikeesti miettiä mikä siinä auhteessa meni pieleen tai miksi ihminen voi rakastua. Paljon sallitumpaa tuntuu monen mielestä ero päätöksen saamisen/antaimisen jälkeen paneskella kevyesti siellä täällä. Mutta itelle on kuitenkin hyväksyttyvyys elämässä tärkeintä, joten mennään yleisen kaavan mukaan ensin ero, pari kuukautta paneskelua sinne tänne ja sitten suhde. Kaavasta ei pidä poiketa. Mäkin oon kurjasta liitosta pääsemässä eroon ja on melko voimakkaat tunteet erääseen mieheen, mutta hänelle täytyy ensin todistaa osaavansa itsenäisesti seisoa omilla jaloilla, paneskella tai ainakin solmia pikasuhteita muihin miehiin. Hän haluaa minut sitten kun olen käynyy erpn kunnolla läpi. Älkääkä älähtäkö ihan asiantuntijat pitävät eron jälkeistä meno-ja paneskeluvaihetta normaalina. Itsee se vähän kummastuttaa, kun tuntuu että erilaillakin vois toimia, mutta hei ei se niin mee, me ollaan kaikki samasta puusta veistettyjä. Vähän mietityttää, että voikohan siihen paneskeluun jäädä koukkuun, no ehkä mä opin jotain uusia kikkoja kultsia varten.


      • helpposanoojoo

        Ai niin mä vaihtasin kyllä sukat ensin.


      • varaparempi
        helpposanoojoo kirjoitti:

        Täällä on tää älypää yleistäjä, vaikka sua on sun miehesi pettänyt niin kaikkia ei ole. Lennosta voi kumppania vaihtaa pettämättäkin, ikävästi ja halveksitusti sanottu kaikista osapuolista kuitenkin. Mutta onhan se paljon helpompaa, kun ei tartte oikeesti miettiä mikä siinä auhteessa meni pieleen tai miksi ihminen voi rakastua. Paljon sallitumpaa tuntuu monen mielestä ero päätöksen saamisen/antaimisen jälkeen paneskella kevyesti siellä täällä. Mutta itelle on kuitenkin hyväksyttyvyys elämässä tärkeintä, joten mennään yleisen kaavan mukaan ensin ero, pari kuukautta paneskelua sinne tänne ja sitten suhde. Kaavasta ei pidä poiketa. Mäkin oon kurjasta liitosta pääsemässä eroon ja on melko voimakkaat tunteet erääseen mieheen, mutta hänelle täytyy ensin todistaa osaavansa itsenäisesti seisoa omilla jaloilla, paneskella tai ainakin solmia pikasuhteita muihin miehiin. Hän haluaa minut sitten kun olen käynyy erpn kunnolla läpi. Älkääkä älähtäkö ihan asiantuntijat pitävät eron jälkeistä meno-ja paneskeluvaihetta normaalina. Itsee se vähän kummastuttaa, kun tuntuu että erilaillakin vois toimia, mutta hei ei se niin mee, me ollaan kaikki samasta puusta veistettyjä. Vähän mietityttää, että voikohan siihen paneskeluun jäädä koukkuun, no ehkä mä opin jotain uusia kikkoja kultsia varten.

        Kyllä se ovelta ovelle on helppoa kuin heinän teko. Kaikki ystävät ymmärtää ja varsinkin puoliso joka eroon haluaa. Mikä siinä mitäpä muille kuuluu kenen kanssa ja miten suhteilee. Se että on suhteessa ja on uuden löytänyt kertoo kyllä suhteen laadun ja että uutta katsonut valmiiksi. Sama mulle mitä teet mutta älä sitten tule vaatimaan ymmärrystä tai tukea vaihdollesi samoin et voi vaatia että hyväksyisin uuden kumppanisi tuosta noin vain. Minunkin ystävä teki näin ja välitön näkyy tekemisissä. Ero ei ollut ensinnäkään hyvä eikä oikein minun näkemisen moraalin kannalta. Joten tuomitse ystäväni täysin. Eikä tule ikinä saamaan ainakaan minun ymmärtämistä millään lailla enkä usko että muukaan kaveripiirissä mukana oleva tee samaa. Koska jos miettii omalle kohdalle tuollaista ei se hyvältä tunnu. Enkä toivo todellakaan kellekkään ovelta ovelle siirtymistä. Mahtavaa muistella salasuhdetta jolla aloittivat. Enkä todellakaan toivo kellekkään puolisolle samaa. Osa sen tuomitsee täysin ja osa naureskelee samoin kaikki kohteliaasti yrittävät ymmärtää uutta paria. Mutta voit arvata kuinka moni tuohon pariin luottaa. Ei kukaan juurikaan. Kyllä kannattaa ensin sinkuksi ryhtyä ennen kuin siirtyy seuraavaan. Jos muut tietävät ongelmista suhteessa ja uuden sen takia löytänyt paljon paremmin silloin kaverit sen hyväksyy. Hyväksyä ei tarvitse eikä muutoinkaan pakolla mutta itse sinä tuot muille esille millä syyllä vaihdoit jne. Eikö totta?


      • niinnojou

        En ota kantaa kenenkään erosyihin, mutta näin nelikymppisenä olen valitettavasti huomannut tuttavissa ihmisiä, joita kyllä pitää ymmärtää, heidän erikoisia ratkaisuja pitää ymmärtää, mutta he eivät kyllä itse osaa ymmärtää yhtään, jos joku ajattelee tai toimii toisella tavalla. Minusta esimerkiksi ystävyys ei ole toisen tuomitsemista ja sitä, että toisen ratkaisuja ja toimia ei voida kunnioittaa eikä ystävien tarvitse ajatella samalla tavalla. Ystävyys on toisen hyväksymistä vikoineen ja tukemista huonoillakin hetkillä. Elämä kun osaa yllättää niin monella tapaa. Itse en ainakaan ole mikn oikeuden jakelija. Tiedän näitäkin naisia, jotka ovat melko sumeilematta vieneet joltakin miehen ja sitten kun heiltä ollaan viemässä miestä niin eivät osaa yhtään ymmärtää tilannetta.


    • Oonkokenut

      Minulla onnistui lennosta vaihto hyvin. Oma liitto oli valunut huonoksi 8 vuoden aikana josta viimeinen vuosi kämppäkaveruutta ja siinä ei ero tullut kummallekaan yllätyksenä enää. Olin ruennut etsimään uutta vanhan liiton aikana. Uusi kumppani löytyi ihan vahingossa ja sattumalta. Kerroin hänelle tilanteen ja pysyin minun mukana sillä ehdolla, että olen hänelle täysin rehellinen, ettei jäisi 2. vaimoksi.

      Nyt on mennyt hänen kanssaan hyvin yli 2v ja ollaan kuin teinipari edelleen. Suosittelen!

      • otemporaomores

        Jos sinä etsit uutta, niin miten ihmeessä se voi löytyä vahingossa ja sattumalta? Jotenkin niin tyypillistä selkärangattomuutta.


      • Oonkokenut

        Ei siinä ollut mitään selkärangattomuutta. Asiat vain tapahtui, vaikka kummallakaan ei ollut tarkoitus rakastua toisiinsa, mutta niin siinä vain kävi. Yksi asia johti aina eteenpäin askel askeleelta. Siinä vaiheessa ei voinut enää peruuttaa, eikä kyllä kannattanutkaan.


      • Onneayritykseen
        Oonkokenut kirjoitti:

        Ei siinä ollut mitään selkärangattomuutta. Asiat vain tapahtui, vaikka kummallakaan ei ollut tarkoitus rakastua toisiinsa, mutta niin siinä vain kävi. Yksi asia johti aina eteenpäin askel askeleelta. Siinä vaiheessa ei voinut enää peruuttaa, eikä kyllä kannattanutkaan.

        Eiköhän tuon huonon avioliiton ollut näkyvissä joten vaihto onnistui eikö totta? Ystävätkin kun hyväksyy jne. Ei se selkärangattomuutta ole missään nimessä jos huonossa liitossa haeskelee muita. Ja varsinkin kun molemmat sen käsittää ettei sitä ihastumista ja rakastumisia olisi tullut jos olisit ollut onnellinen. Teit ja kuten sanot onnistuit. Hyvä juttu pidä nyt huolta ettei toinen tunne onnettomaksi itseään ettei tee samaa.


    • älkääkokeilko

      Kaikki tuntemani lennosta vaihdot ovat menneet perseelleen. Ihmekös tuo: Normaalilla tunne-elämällä varustettu ihminen ei voi hypätä vauhdissa liikkuvaan kyytiin. Siinä jää niin monta seikkaa emotionaalisesti vaille vastausta.
      Jos sen sijaan ensin päättää aikaisemmat sitoumuksensa, niin juridisesti kuin emotionaalisestikin, on asia tietenkin ihan toisin.
      Ja kuka muuten uskaltaa lähteä tällaisen vauhdissa vaihtajan matkaan? Siinä voi eräänä päivänä huomata tulleensa itsekin vauhdista vaihdetuksi.

    • PBT

      Vastausten perusteella ihmiset eivät hyväksy eivätkä ymmärrä "lennosta vaihtoa".

      Itselleni se on toistaiseksi toiminut. Edellistä myrskyisää ja vaikeaa avioliittoa oli takana yli 20v.. Olin jo 3v.sitten lähtemässä, mutta x-mieheni vaakuuttelut saivat minua jäämään, kunnes tänä kesänä erosimme ja muutin omaan asuntoon. Hyvin pian löysin itselleni todella ihanan ja hyvätapaisen miehen. Puhukoot muut "laastariseuhteista" tms. Minulle se toimii, sillä olen sitä eroa tehnyt jo vuosia ja vasta x:n törppäilyden jälkeen rohkenin lähteä liitosta!

      Joten siitä vaan jos siltä tuntuu <3 minua ei hirveästi innosta notkua baareissa taikka pyöriä yhden illan suhteissa.

    • raakkelli

      Kun tekee väärin toista kohtaan , kolahtaa se jossain vaiheessa itseään vastaan muodossa tai toisessa. Voiko elää rauhassa tekojensa kanssa ? Jos on lapsia, vaikuttaa se ainakin heihin rankasti.

    • oveltaovellemeni

      Niin yhtäkkiä paria seuranneena joka pettämisellä aloittivat. Tulee se vaikuttamaan myös meihin jotka tiesivät asiasta. Ei toki kukaan mene niille päin naamaa sanomaan jne. Mutta eivät juurikaan osallistu enään yhteisiin illanistujaisiin ym. Ja näkee sen helpotuksen kun eivät saavu paikalle. Jokainen yrittää välttää niitä. Ja se takana puhuminen on rankkaa. Enkä minäkään uskalla niitä puolustaa mitenkään. En edes uskaltaisi kertoa niille mitä kuulen niistä. Mutta vaikutus on selkeä kun ajatellaan aikaa ennen pettämistä. Nyt kukin tyylillään oppia noiden kanssa olla kohteliaasti tekemisissä. On ne itsekin sen huomanneet. Mutta vaikuttaa se meihin kaikkiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5025
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3297
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1432
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1275
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      977
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      229
      764
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe