Käytiin ajelemassa lähitienoon kirkot vuorokauden vaihtuessa itsenäisyyspäivään. Kirkot olivat kauniisti valaistut. Yhdellä hautuumaalla kävimme vähän kävelemässä, paljon oli kynttilöitä haudoilla.
Samalla seurailin matkan edistyessä, josko näkyisi valaistuja yöllisiä lippuja. Olihan niitä muutama. Kun pääsimme kotiin, päätimme vielä lähteä viemään kynttilät yhdelle haudalle ja muualle haudattujen muistomerkille. Oli harras hetki.
Hyvää ja rauhallista itsenäisyyspäivää kaikille palstalaisille!
Hyvää itsenäisyyspäivää
58
723
Vastaukset
Hyvää itsenäisyys päivää.
Me lähdemme vasta tänään liikkeelle ja käymme haudoillakin. Muistelen samalla toista ukkia, joka lepää sakarihautausmaalla, ja jonne aina mummon kanssa veimme kynttilät itsenäisyyspäivänä.
Kotona muuten ollaan ja seurataan telkusta tapahtumia. Niin, ja kello 18.00 perinteisesti kynttilät laitetaan palamaan.- lämmintä.valoa
Hyvää Itsenäisyyspäivää Sinulle ja läheisillesi Mummomuori, meilläkin lähdetään tänään vasta käymään haudoilla.
lämmintä.valoa kirjoitti:
Hyvää Itsenäisyyspäivää Sinulle ja läheisillesi Mummomuori, meilläkin lähdetään tänään vasta käymään haudoilla.
Kiitos. Tässä pikkuhiljaa valmistaudutaan kunhan päivä kunnolla valkeaa.
Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille minunkin puolesta.
Isää muistelen, joka oli pahimmat paikat kolunnut sotaveteraani.
Äidille soittelen, joka hänkin on sotaveteraani.
Molemmat vanhempani kävivät sotaa omilla tahoillaan, silloin vielä toisistaan tietämättä.Pe.ku kirjoitti:
Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille minunkin puolesta.
Isää muistelen, joka oli pahimmat paikat kolunnut sotaveteraani.
Äidille soittelen, joka hänkin on sotaveteraani.
Molemmat vanhempani kävivät sotaa omilla tahoillaan, silloin vielä toisistaan tietämättä.Kiitos Peku.
Minun vanhempani eivät olleet vielä siinä iässä, että olisivat sotimiseen osallistuneet. Äitini oli pikkulottana jossain vaiheessa lapsuuttaan. Kiitä äitiäsi minunkin puolestani tästä vapaasta maasta.
- lämmintä.valoa
Kiitos, samoin Sinulle ja läheisillesi KJ hyvää itsenäisyytemme 100-vuotisjuhlapäivää sekä siunausta!
Kiitos Kuusenjuuret.
Hyvää itsenäisyyden 100-vuotisjuhlapäivää sinulle ja muille palstalaisille sekä läheisillenne.- RepeRuutikallo.ei.rek
Kuusenjuuret kirjoitti:
Kiitos Jean-Pierre.
Sano Repe vaan.
Oikein hyvää itsenäisyyspäivää kaikille. Meillä satoi puhdas lumi maahan ja puihin viime yönä, nyt paistaa aurinko ja maisema on huikaiseva. Hyvä on viettää itsenäisen maamme juhlaa.
Kiitos Eerika. Täälläkin on lunta maassa ja kaunista. Illalla ajattelin laittaa ulkotulia palamaan, ne näyttävät kauniilta aina, mutta etenkin lumisessa maassa.
- lämmin.valo
Hyvää Itsenäisyyspäivää myös Sinulle ja läheisillesi hyväsydäminen Eerika :)
Yhdyn sydämellisesti kaikkeen mitä Kusela yllä sanoi. 😘
- anna.mun.nauraa
Tottakai yhdyt koska Kusela on yksi sinun monista nikeistäsi ;););)
- usko.vainenEiRek
anna.mun.nauraa kirjoitti:
Tottakai yhdyt koska Kusela on yksi sinun monista nikeistäsi ;););)
Minulle on tärkeää sotkea tämäkin ketju.
- terkutsetaan
Mikä kumma homottajien jankutusketju tämä on?
- vestigia.terrent
Tämäkin hyvän mielen ja tunnelman ketju piti 'Räyhiksen' sotkea!
Miten hirveän paha olo pitää ihmisellä olla että tällaista viitsii ja kehtaa?
Taivas 'uudestisyntymiseltä' varjelkoon! Hyvää itsenäisyyspäivää "Kuusenjuurille" ja kaikille. Itsenäisyyspäivä tuo mieleeni aina sotilasparaatin johon varusmiehenä aikoinaan osallistuin. Se nostatti silloin ja nytkin Suomen joka on paras maa maailmassa.
Kiitos sage. Vuosittaiset sotilasparaatit ovat koskettavaa katseltavaa. Varsinkin veteraanien ja lottien lippulinnat saavat kyyneleet silmiin. Tosin kyyneleet nousevat silmiin koko paraatin ajan. Nythän veteraanit eivät ole enää itse jaksaneet marssia. Suomi on tosiaan paras maa maailmassa, niin kuin kirjoitit.
Kuusenjuuret kirjoitti:
Kiitos sage. Vuosittaiset sotilasparaatit ovat koskettavaa katseltavaa. Varsinkin veteraanien ja lottien lippulinnat saavat kyyneleet silmiin. Tosin kyyneleet nousevat silmiin koko paraatin ajan. Nythän veteraanit eivät ole enää itse jaksaneet marssia. Suomi on tosiaan paras maa maailmassa, niin kuin kirjoitit.
Taidat olla samanlainen "tippasilmä" kuin minä jonka silmät tiputtaa melkein kaikesta vähän koskettavammasta asiasta. Herkkyys ei taida olla häpeä. Se taitaa olla monesti elämän rikastuttaja.
sage8 kirjoitti:
Taidat olla samanlainen "tippasilmä" kuin minä jonka silmät tiputtaa melkein kaikesta vähän koskettavammasta asiasta. Herkkyys ei taida olla häpeä. Se taitaa olla monesti elämän rikastuttaja.
Totta kyllä. Olen tässä katsellut ykkösen ohjelmatarjontaa ja useita kertoja on jo pitänyt silmiä pyyhkiä. Ei kai se häpeä pitäisi olla, mutta kyllä minä vähän salassa yritän pyyhkäillä, jos on muita läsnä.
- lämmin.valo
Hyvää Itsenäisyyspäivää myös Sinulle ja läheisillesi Sage
Koskettavaa oli katsoa kuinka sankarivainajien risteillä seisoi saman ikäinen ihminen kuin vainaja oli.
Eerikatässämoi kirjoitti:
Koskettavaa oli katsoa kuinka sankarivainajien risteillä seisoi saman ikäinen ihminen kuin vainaja oli.
Joo, se oli aika pysähdyttävä. Hienosti keksitty suunnittelijoilta.
Kuusenjuuret kirjoitti:
Joo, se oli aika pysähdyttävä. Hienosti keksitty suunnittelijoilta.
Niinpä. Hienoa oli myös se,että monissa seurakunnissa vapaaehtoiset tekivät niitä havuseppeleitä, joita oli sankarihaudoilla.
Eerikatässämoi kirjoitti:
Niinpä. Hienoa oli myös se,että monissa seurakunnissa vapaaehtoiset tekivät niitä havuseppeleitä, joita oli sankarihaudoilla.
Niin oli. Tuntuu, että paljon hienoja asioita on tänä vuonna tehty. Hursin ruokakassien jakaminenkin on hieno juttu.
Kuusenjuuret kirjoitti:
Niin oli. Tuntuu, että paljon hienoja asioita on tänä vuonna tehty. Hursin ruokakassien jakaminenkin on hieno juttu.
Eihän niitä sasavuosia usein ihmisen elämään satu. On sitä syytäkin juhlia satavuotiasta.
lämmin.valo kirjoitti:
Hyvää Itsenäisyyspäivää myös Sinulle ja läheisillesi Sage
Kiitos, "lämmin.valo." Olet lämmin valo ja toivotan sinulle ja läheisillesi kaikkea hyvää. Toivon keskustelua kanssasi.
- homottajat.koolla
Jännä tämä homottajien Itsenäisyyspäivä ketju ;););)
- todellakin_
Piiri pieni pyrii......
- korjaan_
todellakin_ kirjoitti:
Piiri pieni pyrii......
Piiri pieni pyÖrii....
- ei.lisättävää
todellakin_ kirjoitti:
Piiri pieni pyrii......
Pyrii, pyriit, pyrkii.
homottajat.koolla, todellakin_/korjaan_, ei.lisättävää sekä terkutsetaan, eikö Suomen itsenäisyys ole teistä kunnioitettava asia ja sellainen asia, jota voi toivottaa kanssaihmisille ihan vilpittömin mielin? Kai tekin kuitenkin olette kiitollisia tästä vapaasta maasta ja kiitollisia niille miehille ja naisille, jotka meille tämän ovat saaneet aikaiseksi? Tuo itsenäisyyspäivän toivotus oli myös teille tarkoitettu.
Hyvyyden voiman ihmeelliseen suojaan / olemme kaikki hiljaa kätketyt. / Me saamme luottaa uskolliseen Luojaan, /yhdessä käydä uuteen aikaan nyt.- lkjsbovubu
Kuusenjuuret kirjoitti:
homottajat.koolla, todellakin_/korjaan_, ei.lisättävää sekä terkutsetaan, eikö Suomen itsenäisyys ole teistä kunnioitettava asia ja sellainen asia, jota voi toivottaa kanssaihmisille ihan vilpittömin mielin? Kai tekin kuitenkin olette kiitollisia tästä vapaasta maasta ja kiitollisia niille miehille ja naisille, jotka meille tämän ovat saaneet aikaiseksi? Tuo itsenäisyyspäivän toivotus oli myös teille tarkoitettu.
Hyvyyden voiman ihmeelliseen suojaan / olemme kaikki hiljaa kätketyt. / Me saamme luottaa uskolliseen Luojaan, /yhdessä käydä uuteen aikaan nyt.Teidän homottajien lässytykset eivät vaikuta mitenkään siiten, että Suomi on itsenäinen.
lkjsbovubu kirjoitti:
Teidän homottajien lässytykset eivät vaikuta mitenkään siiten, että Suomi on itsenäinen.
Saamme olla kiitollisia ja toivottaa hyvää muillekin.
- lkjsbovubu
Kuusenjuuret kirjoitti:
Saamme olla kiitollisia ja toivottaa hyvää muillekin.
Vedä kätees saastaiset toivotuksesi.
lkjsbovubu kirjoitti:
Myös sinulle hyvää itsenäisyyspäivää.
- ei_hyvältä_näytä
lkjsbovubu kirjoitti:
Sinun on raukka varmaan hyvin paha olla. Eikö kukaan voi auttaa? Lääkäri? Kristus?
- lkjsbovubu
lkjsbovubu kirjoitti:
Teidän homottajien lässytykset eivät vaikuta mitenkään siiten, että Suomi on itsenäinen.
siiten po. siitin
- homottajat.koolla
lkjsbovubu kirjoitti:
siiten po. siitin
Nyt meni putkeen.
- Catharcity
Niijuu päivää, kun ei jaksa hyvää masennusta vesittää.
Catharcity, ikävää jos olet masentunut. Sinun tunteitasi en voi edes arvailla, mutta toivon silti sinulle hyvää itsenäisyyspäivää.
Hyvää itsenäisyyspäivää. Kävin tuossa kantakuppilassa kahvilla ja kuppilan uskonnoton ääriänkyrä, poliittinen julistaja, salaliittoteoreetikko ja tulinen EU:n vastustajakin myönsi päivän olevan erityisen juhlallinen ja hieno. On sen silloin sitä oltava 😊
Hyvää itsenäisyyspäivää. Kävin tuossa kantakuppilassa kahvilla ja kuppilan uskonnoton ääriänkyrä, poliittinen julistaja, salaliittoteoreetikko ja tulinen EU:n vastustajakin myönsi päivän olevan erityisen juhlallinen ja hieno. On sen silloin sitä oltava 😊
Onhan se silloin oltava. Itsenäisyyspäivä on siitä mukava päivä, että se kuuluu meille kaikille suomalaisille.
- Mdmdmdm
Kuusenjuuret kirjoitti:
Onhan se silloin oltava. Itsenäisyyspäivä on siitä mukava päivä, että se kuuluu meille kaikille suomalaisille.
Minusta se ei kuuluisi demareille ja muille vassuille koska he äänestivät itsenäistymistä vastaan 1917.
Paikallisessa minäkin kävin juomassa yhden oluen, vein liköörikonfehteja ja kättelijöitäkin oli :)
Pitkästä aikaa vapaa itsenäisyyspäivä.
Vilkaisin vanhoja kalentereita todetakseni, että 5 edellistä itsenäisyyspäivää olen ollut töissä.Mdmdmdm kirjoitti:
Minusta se ei kuuluisi demareille ja muille vassuille koska he äänestivät itsenäistymistä vastaan 1917.
Varmaan nykyään ovat ihan tyytyväisiä asiaintilaan.
- Mdmdmdm
Kuusenjuuret kirjoitti:
Varmaan nykyään ovat ihan tyytyväisiä asiaintilaan.
Eivät he edelleenkään ole isänmaallisia.
Mdmdmdm kirjoitti:
Ei äänestäneet. Kyse oli menettelytavoista, siitä kuinka toimitaan, ei itsenäisyydestä. Harmi vain kun aina ei tiedä oletteko vain tietämättömiä vai valehteletteko tarkoituksella.
- tietoa.sinusta
Mdmdmdm kirjoitti:
Miksi et käytä rekattua nikkiäsi "usko.vainen"?
- Veteraaninpoika
Hyvää itsenäisyyspäivää. Vaikuttavinta oli nähdä kunniavartiot sankarihautuumaalla. Nuorten poikien ilmeet olivat vakavat ja jalkojen juuressa makasi samanikäinen poika, joka lunasti meille tämän itsenäisyyden omalla verellään.
Varmasti oli vaikuttavaa. Harmi, etten niitä nähnyt. Sankarit ovat vartijansa ansainneet.
Tuo oli ehkä vaikuttavin juttu. Käväistiin kyllä paikalla, mutta liian myöhään ja kaikki parkkipaikat olivat täynnä. Joten sitten seurattiin näitä median kautta.
Kyllä mieli tuli herkäksi kun oman ukkini haludallakin seisoi joku saman ikäinen. Kun tein pienen historiikin noista ajoista, niin asia oli jotenkin elävä mielessäni.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2251968Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101758Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse551237Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801065Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.17998TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15940- 46855
Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89854- 70802
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42784