Ostin XXL:stä pari vuotta sitten jykevät nahkaiset HH-vaelluskengät, joiden ajattelin kestävän ikuisuuden. Kahden vuoden käytön jälkeen huomasin nahkan leikkautuneen irti lestin juuresta. Kengät ovat muutoin kuin uuudet.
Mielestäni kyseessä on valmistusvirhe, mutta XXL kieltäytyi reklamoimasta asiaa eteenpäin, koska heillä on vain 3 kk:n takuusopimus Helly Hansenin kanssa. Siis älkää ostako näitä Helly Hansenin Sahara -merkkisiä kenkiä, jos haluatte laatua!
Myös XXL Aleksinkadun myymälän asiakaspalvelu ja tuoteosaaminen on heikoissa kantimissa. Ensin minua opastettiin tekemään reklamaatio suoraan HH:lle. Sieltä taas ystävällisesti kehoitettiin reklamoimaan myymälän kautta. Ja myymälässä sitten eri henkilö taas kertoi 3 kk:n takuusta .
Helly Hansen on pelkkä brändi, eikä enää laadukas sellainen. Tuotteet teetetään halvalla, tässä tapauksessa Vietnamissa, eikä alunperin norjalainen brandi takaa enää hyvää laatua.
Helly Hansen on vietnamilainen
5
1876
Vastaukset
- Suomi100sta.aasiaan
Kaikki merkkituotteet on nykyään vain brandejä ja tuotteet teetetään halvalla aasiassa ja osin muualla mm. afrikassa.
Samaahan tekee myös kotimaiset tunnetut ja perinteiset brändit, joten tarkkana...- Kengätön
"aasiassa ja afrikassa" tulevat isolla alkukirjaimella, erisnimiä...
Ulkomailta tuotetaan, olen itse ollut alalla jo 80-luvulla. Laadunvalvonta/laatutakuu tulisi olla kunnossa alkuperämaasta riippumatta. Koskaan eivät ole kenkäni näin levähtäneet! Brändi kärsii inflaation, jos laatu laskee, vai mitä? Myös vähittäismyyjä (XXL)leimautuu roskabrändin kauppiaaksi.
- TarkkaKuluttaja
Voit vedota aina kuluttajansuojalain oletettu käyttöikä- pykälään. Laadukkaat merkkivaelluskenkien oletettu käyttöikä on huomattavasti korkeampi, kuin tuo pari vuotta. Jos et saa hyvitystä myyjältä tai maahantuojalta, kannattaa olla yhteydessä oman kuntasi kuluttajaneuvojaan. Jos homma ei tätä kauttakaan etene, kannattaa tehdä valitus kuluttajariitalautakunnalle.
- TarkkaKuluttaja
Jos kengät muuten on, kuin uudet, mikset veisi niitä suutariin? Suutarille ei kovin vaativa korjaus ja hinta muutaman kympin.
- Anonyymi
HH on ollut norjalainen ja aika vanha yrityksenä...nykyisin kuitenkin Kanadalainen merkki. Asiallisen reklamaation voi netissä tehdä. Eikä maksa paljon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192460- 1482214
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292132Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522109Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti201674Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871583Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961506- 2771388
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131369- 1301346