Helly Hansen on vietnamilainen

Kengätön

Ostin XXL:stä pari vuotta sitten jykevät nahkaiset HH-vaelluskengät, joiden ajattelin kestävän ikuisuuden. Kahden vuoden käytön jälkeen huomasin nahkan leikkautuneen irti lestin juuresta. Kengät ovat muutoin kuin uuudet.

Mielestäni kyseessä on valmistusvirhe, mutta XXL kieltäytyi reklamoimasta asiaa eteenpäin, koska heillä on vain 3 kk:n takuusopimus Helly Hansenin kanssa. Siis älkää ostako näitä Helly Hansenin Sahara -merkkisiä kenkiä, jos haluatte laatua!

Myös XXL Aleksinkadun myymälän asiakaspalvelu ja tuoteosaaminen on heikoissa kantimissa. Ensin minua opastettiin tekemään reklamaatio suoraan HH:lle. Sieltä taas ystävällisesti kehoitettiin reklamoimaan myymälän kautta. Ja myymälässä sitten eri henkilö taas kertoi 3 kk:n takuusta .

Helly Hansen on pelkkä brändi, eikä enää laadukas sellainen. Tuotteet teetetään halvalla, tässä tapauksessa Vietnamissa, eikä alunperin norjalainen brandi takaa enää hyvää laatua.

5

2287

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suomi100sta.aasiaan

Kaikki merkkituotteet on nykyään vain brandejä ja tuotteet teetetään halvalla aasiassa ja osin muualla mm. afrikassa.
      Samaahan tekee myös kotimaiset tunnetut ja perinteiset brändit, joten tarkkana...

• Kengätön

"aasiassa ja afrikassa" tulevat isolla alkukirjaimella, erisnimiä...

Ulkomailta tuotetaan, olen itse ollut alalla jo 80-luvulla. Laadunvalvonta/laatutakuu tulisi olla kunnossa alkuperämaasta riippumatta. Koskaan eivät ole kenkäni näin levähtäneet! Brändi kärsii inflaation, jos laatu laskee, vai mitä? Myös vähittäismyyjä (XXL)leimautuu roskabrändin kauppiaaksi.

• TarkkaKuluttaja

Voit vedota aina kuluttajansuojalain oletettu käyttöikä- pykälään. Laadukkaat merkkivaelluskenkien oletettu käyttöikä on huomattavasti korkeampi, kuin tuo pari vuotta. Jos et saa hyvitystä myyjältä tai maahantuojalta, kannattaa olla yhteydessä oman kuntasi kuluttajaneuvojaan. Jos homma ei tätä kauttakaan etene, kannattaa tehdä valitus kuluttajariitalautakunnalle.

• TarkkaKuluttaja

Jos kengät muuten on, kuin uudet, mikset veisi niitä suutariin? Suutarille ei kovin vaativa korjaus ja hinta muutaman kympin.

• Anonyymi

HH on ollut norjalainen ja aika vanha yrityksenä...nykyisin kuitenkin Kanadalainen merkki. Asiallisen reklamaation voi netissä tehdä. Eikä maksa paljon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?

Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi
      Sinkut
      360
      1161
    2. Väleistä

Minkälaiset välit sinulla on kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      71
      758
    3. Missä vaiheessa

Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et
      Ikävä
      37
      706
    4. Ajatteletko usein vielä

Meitä?
      Ikävä
      50
      612
    5. Jännitän sua!

En tiedä miksi! 🤭
      Ikävä
      44
      595
    6. Miksi meidän yhteys vain

Säilyy? Säilyy ja säilyy? Joku syyhän siihen on?:))
      Ikävä
      63
      533
    7. Mulla on ikävä sua

Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri
      Ikävä
      20
      520
    8. SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia

Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht
      Maailman menoa
      322
      508
    9. Kun tulet mun luo

Mies, niin tuotko suklaata tullessasi? ;)
      Ikävä
      76
      481
    10. kasariperjantai 2026

Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle
      Iisalmi
      22
      459
    Aihe