Toyota on paras pakuissakin

Kiqu

Toyota on luotettava työkaveri, mukana menossa 5 vuotta ongelmitta. entinen työauto vw transport oli harva se viikko korjaamoa vailla milloin minkäkin vian takia. voi jo suoraan sanoa ettei volskilla ilonpäivää nähnyt. 20tkm vuoteen oli jo ihme saada ajoa volskilla. kyllä se vaan on iso merkitys millä vehkeillä sitä töitä tekee, ei ole töitä jos työkalu makaa korjaamolla kokoajan.

10

460

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aasialainenHalpisRuostuu

      Taitaa olla PSA alla?

    • EiNiinYksinkertaista

      Onhan töitä..korjaamolla ja siellä yhden miehen auto voi työllistään 2-3 asentajaakin viasta riippuen jolloin kokonaisvaltaisesti puhut puppua.
      Nykytojotat ei ole Jaappania nähnytkään edes suunnitellussa,se aika katosi Hiasen myötä ja ovat tosiaankin PSA tuotteita nykyään Tojotan maskilla koristeltuna.
      Jopa esimerkkinä Opel/Vauxhall on sitten PSA pikkuhiljaa jolloin vaikkapa Vivaro joka on jo nyt omaa sukua Renault-Nissan voikin olla sitten Vauxhall-Opel-Renault-PSA Citroen/Peugeot ja mitä vielä lisäksi,Fiat(?) ja valmistusmaa voi olla vaikka Turkki kuten vaikkapa monissa Fordeissa on joka sekin merkki on samankaltainen coctailsekoitus yhteistyömallistoillaan.
      Onko se sitten hyvä vai huono asia,en osaa sanoa mutta automaailma on semmoista nykyään että "täti voi ollakkin setä" vertauskuvallisesti ja merkki ei kerro valmistusmaasta yhtikäs mitään eikä tekniikasta tai sen alkuperästä siihen alihankkijoiden sähköosat niin nämä kun kootaan nippuun yhteisomistuksessa olevissa tehtaissa ja montaa eri merkkiä pukkaa rinnakkain yhtä aikaa eri valmistajien maskeerauksin omiiin myyntipisteisiin omalla logolla varustettuna.
      Tojotan maskisiin pistetään vähän ylihintaa merkkiuskollisille ja eihän se ole tyhmä joka pyytää.

      • Proace._

        Omani on ainakin PSA tehtaasta Sevelnordista Ranskasta.


    • EiOleToyota

      Tiesitkö muuten että Hiacen "jälkeläiset" proacet yms on Peugeotin tekniikalla? Sama tekniikka, Toyotan logo ja nimi niin saa enemmän pyydettyä.

    • Olkootvaikkaladaa

      Mitä sen väliä vaikka olisi ladan tekniikkaa,jos ja kun on japanilaisella pieteetillä valmistettu,Toyotan valvonnassa.

      Ennenkaikkea tehty luotettasti ja kestämään!

    • TarkistaFaktat

      Tota noin,eikait sillä väliä mikä tekninen alkuperä on jos se on toimivaa,käytetty ladukkaita raaka-aineita ja kestämään jopa arktisissa oloissa joka onki raju vaatimus kerrassaan tää viimeinen kun yhteistyömalleista puhutaan .
      Japanin Korean olosuhteissa on talvi,pakkasta,kylmää ja luntakin ainakin osassa maata, Euroopassa suunnitelluissa ei ole juurikaan näitä juttuja tuumittu joten aika kosmeettista on vaikuttaminen jos teknisten ratkaisujen sijaan pääsee muokkaamaan maskia ja valoja omiin nimiinsä.
      Laaduvalvonnassa tarviisi olla melkolailla syntyperäistä huolellista jaappanilaista valvomassa sekalaista seurakuntaa ja halvinta sellaista.
      Mikäli Toyota valmistaisi ja suunnittelisi pakut itse ja ne tulisi siis Japanista niin kaikki olisi tyystin eri juttu ja onhan aitoja Hiaceja maailmalla yhä myynnissä.
      Hyundai sama juttu ja ihme homma ettei laadukasta Koreanmerkkiä tuoda pakumalleina enää tänne.
      Minne katosi laadukas merkki Mitsubishi?
      Nissanin pakutkaan ei muuten tule Japanista vaan yhteistyön hedelmiä nekin.

    • PSA_pakut

      Alla olevassa artikkelissa on hyvä ja varsin kattava tieto noista uudemmista PSA:n pakuista, eli nykyisestä ProAcesta myöskin.

      * Euroopan suurimman pakettiautotehtaan linjalla valmistetaan myös Toyota Proace

      * Uusi Citroën Jumpy valmistetaan Citroënin ja Peugeotin emoyhtiön PSA Groupin omistamassa Sevel Nordin tehtaassa Pohjois-Ranskassa. Tehdas on uudistettu PSA Groupin EPM2-perusrakenteelle valmistettavien Citroën Jumpyn ja sen sisarmallien Peugeot Expertin ja Toyota Proacen alkanutta tuotantoa varten.

      - https://www.uusisuomi.fi/autot/199910-citroen-jumpyn-myynti-alkaa-halvin-malli-maksaa-alle-26-000-eu

      Nyt en jaksa kaivaa esille tietoa missä ne edellisen mallisarjan PSA-Toyotat valmistettiin, mutta aikas lailla samoja tuotteita, vain logot, keulapaneelit ja muut merkkikohtaiset visuaaliset eroavuudet.

      *

      Sitten kiinnostavaa olisi tietää onko eroja takuiden ja huoltojen, huoltoketjujen lukumäärän, sekä osien ja huoltojen hinnoissa tai huoltoketjujen maineessa, riippuen siitä minkä noista komlmesta sisarus-merkistä valitsee.

      • Sevelnord

        Kaikki PSA:n ns. tonniluokan pakut tulevat samalta tuotantolinjalta Sevelnordin tehtaalta, myös Proace. Proacessa ei ole Toyotaa edes Toyotan logot, vaan nekin tulevat samasta tehtaasta Citroenin ja Peugeotin logojen kanssa.


      • PSA_pakut
        Sevelnord kirjoitti:

        Kaikki PSA:n ns. tonniluokan pakut tulevat samalta tuotantolinjalta Sevelnordin tehtaalta, myös Proace. Proacessa ei ole Toyotaa edes Toyotan logot, vaan nekin tulevat samasta tehtaasta Citroenin ja Peugeotin logojen kanssa.

        Mikähän tuossa tekstilainauksessani oli epäselvää, sillä juuri tuonhan tuosta artikkelista edellä lainasin yleiseksi informaatioksi, mikäli sen vain vaivautuu lukemaan.

        Tosin on siellä ainakin muutamia muutoksia Suomeen tuotavissa malleissa ja artikkelista sitä koskeva lainaus ohessa.

        ****

        # Suomeen paksummat lasit

        # Citroënin tiedotteen mukaan Suomeen tuotaviin malleihin on maamme kuluneen tiestön aiheuttaman ylimääräisen tiemelun vuoksi asennettu lisäeristyspaketti korirakenteisiin ja paksummat lasit.


    • Työtäeikorjaamoa

      Kyllä tänään taas ihailin uutta Proacea liikenteessä. Ulkomuodoltaankin silmään sopivan ja lujan näköinen kampe. Autossa tosiaan keskitytty kestävyyteen eikä pelkkään koeajoominaisuuksiin. (Koeajokestävyyteen)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko varattu minulle?

      Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      290
      11382
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

      Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      133
      7030
    3. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

      Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      101
      5783
    4. Vanhempi mies

      Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      41
      5151
    5. Noloa että kaipasin sinua

      Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      52
      4301
    6. Minne sä aina välillä joudut

      Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      30
      4009
    7. On niin paha olla

      Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      61
      3544
    8. On niin vaikea olla lähelläsi

      En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      32
      3531
    9. Nyt peukut pystyyn

      Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru
      Kannus
      22
      3055
    10. Pehmeää laskua

      Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      79
      3040
    Aihe