koska naisesta tulee aikuinen

miksi.näin

eli juttelee kuin aikuinen ja käyttäytyy kuin aikuinen veikkaan että vähän aikuismaisempi on 73-75v ja sitten alkaakin lapsuus uudestaan kun vanhuuden höppänyys lopullisesti alkaa mutta se vanhuuden höppänyys alkaa jo 45v ylöspäin eli 73v on aikuismaisimmillaan eli 73v kanssa mies voi puhua aikuisten juttuja

94

1662

1Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Elluhalloyb

      Aikuisena tylsää...
      Maailma täynnä niitä aikuisii...
      Minä haluan olla Peter Pam...
      Poika mikä ei ikinä tule aikuiseksi...
      Sil erotuksel et oon tyttö....
      Mitä vanhemmaksi ihmiset tulee..sen aikuisemmin ne käyttäytyy...ihan kuin olis joku sääntö kun nyt olen tämän ikäinen pitää käytäytyy sen mukaa...
      40 v
      50v
      60v
      70 ..jos olet jotain näistä..kaikil omat käyttäytymis säännöt..ihan hulluu...
      Ollaan mitä ollaan..hullutellaan..iloitaan...nautitaan..
      Sellaisina kun ollaan..♥

      • ikuinen.lapsi

        on se vähän ikävää kun 40v nainen leikkii esim legoilla joka päivä monta tuntia no se hyvä että mies saa omaa rauhaa mutta olisi kiva joskus katsoa esim tv tä naisenkin kanssa mutta ei lego leikit jatkuu ja kun sanoo nyt nukkumaan niin kiukuttelee kun leikit jäi kesken tai leikkii hyppynaru mikrofoonina ja leikkii olevansa pop stara tai nukkekodin kanssa kotileikkejä eikö voisi oikeasti siivota kotiansa niin lapsilta sen ymmärtää mutta aikuinen nainen


      • Elluhalloyb

        Et tämmöistä...
        Tätä just tarkoitin...
        Sä oot vanha jäärä....😂🤗😯
        Mut sä...


      • ikuinen.lapsi kirjoitti:

        on se vähän ikävää kun 40v nainen leikkii esim legoilla joka päivä monta tuntia no se hyvä että mies saa omaa rauhaa mutta olisi kiva joskus katsoa esim tv tä naisenkin kanssa mutta ei lego leikit jatkuu ja kun sanoo nyt nukkumaan niin kiukuttelee kun leikit jäi kesken tai leikkii hyppynaru mikrofoonina ja leikkii olevansa pop stara tai nukkekodin kanssa kotileikkejä eikö voisi oikeasti siivota kotiansa niin lapsilta sen ymmärtää mutta aikuinen nainen

        Leegot! Mä tahdon leikkiä legopalikoilla! Oikeesti, olisiko se sen kummempaa kuin palapelien tekeminen, tai ristikkolehtien ratkominen? Nykyään monet aikuiset, käsittääkseni etenkin miespuoleiset, leikkivät pleikkarilla ja muilla leluilla pitkin päivää.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Leegot! Mä tahdon leikkiä legopalikoilla! Oikeesti, olisiko se sen kummempaa kuin palapelien tekeminen, tai ristikkolehtien ratkominen? Nykyään monet aikuiset, käsittääkseni etenkin miespuoleiset, leikkivät pleikkarilla ja muilla leluilla pitkin päivää.

        Myös legoilla rakentelevat huikeita rakennelmia. Oon nähnyt. Aika luovaa. :)


    • 765

      Sittenhän teidän pitää pysyä erossa alle 73-vuotiaista. Lapsia nimittäin EI saa nussia.

      • se.mieli

        niin onhan 25-73v nainen aikuinen mutta mieli on lapsen eikö se koskaan aikuistu


    • Toivottavasti mun tulevasta naisesta ei ikinä tule kokonaan aikuista. Lapsenomainen uteliaisuus ja avoimuus on uskomattoman hienoa. Leikkimielisyys ja hassuttelu on elämää. En haluis itsekään mihinkään tylsään aikuisuuteen jumahtaa. Minä näen ainakin aikuisuuden tylsänä jämähtämisenä. Sen verran kun on aikuinen, että ymmärtää olevansa vastuussa itsestään, riittää. Muuten saa olla lapsenmielinen ja pilke silmäkulmassa viipottaa ja elää. Minä mitään mummokiikkujaa halua... eikä se iästä kiinni ole. Se on kiinni luonteesta.

      • Elluhalloyb

        DISSIDENT
        Kiitos...
        Sä tajusit tän keisin.....ihanaa..♥


      • Elluhalloyb kirjoitti:

        DISSIDENT
        Kiitos...
        Sä tajusit tän keisin.....ihanaa..♥

        Heh... Mitäpä tuosta kiittelemään... Minusta asia vaan on niin.

        Olen jo jonkinaikaa ajatellut, että mikä se tekee aikuisesta juuri sen välimallin, muuten kuin iän suhteen, mikä estää tutustumasta uusiin asioihin ja tutkimaan kaikkea uutta mielenkiintoisena, eikä vaan väkinäisenä epäuskottavana pahana.... Se on aikuisen kyynisyys. Se tulee, kun kasvaa kouluissa, töissä ja muitten ihmisten paineen alla, poistuu kun kaikelta tavoittelemiselta vanhuudessa putoaa pohja iän myötä ja keskittyy kaiken haalimiselta vaan elämään.

        Ja itse haluan skipata sellaisen jonninjoutavuudet jo nyt... status, raha, iso leuka, pituus, paino yms. Tässä jää elettäväksi vielä puolet elämästä, joten aikaa on vaikka mihin.


      • Minäkin olen sitä mieltä, että ei ole pakko kasvaa koskaan täysin aikuiseksi vaan hyvä on se, jos naisessa on jotan leikkisää lapsekasta. Aikuisen maailmassa on liikaa työntekoja ja vastuuta. Jos nainen on henkisesti nuorekas pienellä lapsekkaalla leikkimielisyydellä niin näin on minusta parasta. Esimerkiksi minusta kiinalaiset naiset ovat sielultaan viehättäviä, mutta he ovat monesti jonkinlaisia hikipinkoja, joilla on tärkeää menestyä ja saavuttaa joku tohtoritutkinto. Sitten on tärkeää saavuttaa joku hyvä työpaikka ja menestyä siellä.

        Itse en lähde sellaiseen suorituskeskeiseen maailmaan ollen jonkunlainen Peter Pan, joka vain hitaasti on kasvanut kohti aikuisuutta. Valitettavasti se aikuisuus on tullut, vaikka paljon lapsekasta on säilynyt. Naiselta en vaadi sitä, että hän on ihmisenä täysin valmis, sillä en ole sitä itsekkään. Joku sanonut, että sitten, kun vanhana on oppinut todella elämään ja on todella aikuistunut - silloin elämä onkin jo suuremmaksi osaksi ohi.

        Nyt on onni se, että on vielä jossain määrin nuori liikkuessaan nuoren ihmisten parissa yliopistolla. Yliopistolla pyöriminen vaikuttanut siihen, että olen saanut lapsuudelle ja nuoruudelle lisäaikaa henkisesti. Kun on näin tapahtunut niin en vaadi naiseltakaan mitään täyttä aikuisuutta. Vähän tai paljonkin lapsekas saa vielä olla!! :)


    • sattumaakoS

      Paras ikä lienee silloin kun rohkenee elää ja toimia kuten itse haluaa , voihan hieman huomioida muitakin mutta vain hyvän tavan tarpeen . Parisuhde orjuuttaa usein jomman kumman .

    • Teknodonna

      Mjaa

      Mun mielestä naisesta tulee aikuinen silloin kun hän ei enää käytä vaippoja.

      Tuskin silloinkaan.

      Aikuisuutta on nimittäin vaikea määritellä. Aikuisuus on eräänlainen unelma, jota kukaan ei koskaan saavuta. Tämä siksi, että me emme voi elää ilman lapsuuttamme. joka sekin on eräänlainen unelma.

      Henkilökohtaisesti muistan vain muutaman hetken, jotka perusteettomuuttaan näyttäytyivät minulle "aikuisuutena", ja ne molemmat olivat lapsellisuudessaan sen näytöstöitä - tai hiljaisia argumentteja, jolloin pysyin vaiti ja kuuntelin.

      (HIhitystä)

      https://www.youtube.com/watch?v=NPyiLkNf_0c

      • Teknodonna

        Mjaa

        No siis mun mielestä aikuisuus todentuu vain ja ainoastaan sitä koulimalla, siivilöimällä ja suodattamalla. Aikuisuus on lopputulos.

        Kuka helvetti haluaa olla lapsuutensa ja ihmisyytensä lopputulos?

        (Hirn)


      • Minusta lapsuudella ja aikuisuudella on aika selvä raja. Vaikean tilanteen tai ongelman kohdatessaan lapsi olettaa että on joku kenen puoleen kääntyä. Aikuinen tietää että ei ole.


      • Teknodonna
        Teknodonna kirjoitti:

        Mjaa

        No siis mun mielestä aikuisuus todentuu vain ja ainoastaan sitä koulimalla, siivilöimällä ja suodattamalla. Aikuisuus on lopputulos.

        Kuka helvetti haluaa olla lapsuutensa ja ihmisyytensä lopputulos?

        (Hirn)

        Onko mitään eroa hiekkalaatikossaan leikkivän lapsen ja tyynen sivustaseuraajan tavassa kohdata ympäristö... lehtineen.

        Mielestäni ei ole.

        Tilanne on todellisuusasetelma. Hyvin yleinen.


      • Teknodonna
        Teknodonna kirjoitti:

        Onko mitään eroa hiekkalaatikossaan leikkivän lapsen ja tyynen sivustaseuraajan tavassa kohdata ympäristö... lehtineen.

        Mielestäni ei ole.

        Tilanne on todellisuusasetelma. Hyvin yleinen.

        Goose heitti aika hyvän pointin.

        Minne yhteiskunta kääntyy neuvottomuudessaan?

        Oman kokemukseni mukaan lapset jos ketkä osaavat käänty aivan mihin tahansa. He jopa suunnittelevat kääntymisiään etukäteen.

        He varautuvat, ovat nopeita ja kevyitä. Heillä on tähtikirkas focus.

        (Hihitystä)


      • Teknodonna
        Teknodonna kirjoitti:

        Goose heitti aika hyvän pointin.

        Minne yhteiskunta kääntyy neuvottomuudessaan?

        Oman kokemukseni mukaan lapset jos ketkä osaavat käänty aivan mihin tahansa. He jopa suunnittelevat kääntymisiään etukäteen.

        He varautuvat, ovat nopeita ja kevyitä. Heillä on tähtikirkas focus.

        (Hihitystä)

        Jou

        On oikein hauska palata tänne "väittelemään" pitkän paskan reissun jälkeen.

        Mähän olen jo teille mainostanut, että geneettisenä lahjana olen saanut niin hirvittävän tekijän geeneihini, kuin autoimmuunit.

        Aivan kuin muuta vastusta ei olisi, käyn lisäksi itseni kimppuun.

        Mielestäni jännittävintä tässä on se että tämän järkyttävän session laukaisee stressi yhdessä jonkin täysin mitättömän yskimisen jälkiseurauksena. Lisäksi pitää aina olla aika ennen joulua.

        Oikein vitun koko setti. Yksi miljoonasta. Suomessa on viisi miljoonaa ihmistä, ja meitä on tällä hetkellä vain kolme.

        Go figure.

        (Hirn)


      • Teknodonna
        Teknodonna kirjoitti:

        Jou

        On oikein hauska palata tänne "väittelemään" pitkän paskan reissun jälkeen.

        Mähän olen jo teille mainostanut, että geneettisenä lahjana olen saanut niin hirvittävän tekijän geeneihini, kuin autoimmuunit.

        Aivan kuin muuta vastusta ei olisi, käyn lisäksi itseni kimppuun.

        Mielestäni jännittävintä tässä on se että tämän järkyttävän session laukaisee stressi yhdessä jonkin täysin mitättömän yskimisen jälkiseurauksena. Lisäksi pitää aina olla aika ennen joulua.

        Oikein vitun koko setti. Yksi miljoonasta. Suomessa on viisi miljoonaa ihmistä, ja meitä on tällä hetkellä vain kolme.

        Go figure.

        (Hirn)

        Mjoo

        Tällaisessa "individualismin" ja "yksilöllisyyden" erikoistumisajassa on aika sättäävää tulla maininneeksi olevansa todella harvinainen tapaus. Muta jos taas asiaa kelaa pohjamutia myöten, niin mitään samanlaista ei ole koskaan Telluksen päällä kävellytkään.

        On vain erilaisia "sietotiloja".

        (Naurua leukalukossa)


      • Teknodonna
        Teknodonna kirjoitti:

        Mjoo

        Tällaisessa "individualismin" ja "yksilöllisyyden" erikoistumisajassa on aika sättäävää tulla maininneeksi olevansa todella harvinainen tapaus. Muta jos taas asiaa kelaa pohjamutia myöten, niin mitään samanlaista ei ole koskaan Telluksen päällä kävellytkään.

        On vain erilaisia "sietotiloja".

        (Naurua leukalukossa)

        Justpa joo

        Individualistit ja määritteet sille ovat blogeja. Softalle ei ole ottajaa.

        Softa on liian relevantti pointti indivisualismissa, eli blogeissa, twiiteissä.

        (Hirn)


      • Teknodonna
        Teknodonna kirjoitti:

        Justpa joo

        Individualistit ja määritteet sille ovat blogeja. Softalle ei ole ottajaa.

        Softa on liian relevantti pointti indivisualismissa, eli blogeissa, twiiteissä.

        (Hirn)

        Meilahti

        klo 2:18

        Olen katsellut tippojen tippumista - eli laskeskellut lampaita - jo elinajan. Ne vain tippuvan ja tippuvat suoneen läpinäkyvän muovipussin ehtyessä, kuihtuessa ja kutistuessa. En ole juonut mitään kahteen vuorokauteen. Ei myöskään ole ollut tarvetta käydä vessassa. En ole puhunut viikkoon mitään, enkä ole ajatellut mitään. En myöskään ole syönyt mitään, en nukkunut. Olen vain valunut kyyneliä ilman psyykkistä tuskaa.

        Olen vihannes. Imen lapsivettäni.


        (Naurua)


      • Teknodonna
        Teknodonna kirjoitti:

        Meilahti

        klo 2:18

        Olen katsellut tippojen tippumista - eli laskeskellut lampaita - jo elinajan. Ne vain tippuvan ja tippuvat suoneen läpinäkyvän muovipussin ehtyessä, kuihtuessa ja kutistuessa. En ole juonut mitään kahteen vuorokauteen. Ei myöskään ole ollut tarvetta käydä vessassa. En ole puhunut viikkoon mitään, enkä ole ajatellut mitään. En myöskään ole syönyt mitään, en nukkunut. Olen vain valunut kyyneliä ilman psyykkistä tuskaa.

        Olen vihannes. Imen lapsivettäni.


        (Naurua)

        Käsittääkseni Suomi täytti eilen sata kokonaista vuotta.

        Onneksi olkoon.

        Ainoa seikka spektaakkelimaisista valojuhlista olivat juuri nuo mainitut valot.

        En nähnyt livenä niistä yhtäkään, koska olin "omissa valoissani".

        (Reps)


      • Teknodonna kirjoitti:

        Käsittääkseni Suomi täytti eilen sata kokonaista vuotta.

        Onneksi olkoon.

        Ainoa seikka spektaakkelimaisista valojuhlista olivat juuri nuo mainitut valot.

        En nähnyt livenä niistä yhtäkään, koska olin "omissa valoissani".

        (Reps)

        Jos me olisimme sarjakuvahahmoja, niin mielestäme 64 vuotta olisi kova juttu. Jos taas meillä olisi kuusi sormea kädessä, niin vasta 144 vuotta olisi ison juhlan paikka.


      • Teknodonna
        scrg kirjoitti:

        Jos me olisimme sarjakuvahahmoja, niin mielestäme 64 vuotta olisi kova juttu. Jos taas meillä olisi kuusi sormea kädessä, niin vasta 144 vuotta olisi ison juhlan paikka.

        Mjaa

        Minullahan ei siis ole mitään kuulo-ongelmia, vain muita sellaisia. Olen kuuntelija.

        Hämmennystä herätti Helsingin keskustassa lähinnä poliisiautojen määrä ja vauhti. Esmes Nordenskjöldinkadulla meni perä perää letka maijoja Bölen pahnoille peräti kahdeksan yhdessä jonossa.

        Mitään muuta sen mainittavampaa en ole kuullut. Jenni Kyllä loisti. Hän oikein hehkui.

        Säteili.

        Eivätkä nyt nämä idiootit sen vertaa prtokollasta voi poiketa, että raskaana olevalle naiselle tuoli tarjottaisiin. Onneksi Jenni osasi valita itse tuolinsa toisaalta.

        (Naurua)


      • Teknodonna kirjoitti:

        Mjaa

        Minullahan ei siis ole mitään kuulo-ongelmia, vain muita sellaisia. Olen kuuntelija.

        Hämmennystä herätti Helsingin keskustassa lähinnä poliisiautojen määrä ja vauhti. Esmes Nordenskjöldinkadulla meni perä perää letka maijoja Bölen pahnoille peräti kahdeksan yhdessä jonossa.

        Mitään muuta sen mainittavampaa en ole kuullut. Jenni Kyllä loisti. Hän oikein hehkui.

        Säteili.

        Eivätkä nyt nämä idiootit sen vertaa prtokollasta voi poiketa, että raskaana olevalle naiselle tuoli tarjottaisiin. Onneksi Jenni osasi valita itse tuolinsa toisaalta.

        (Naurua)

        Haukiosta saa aasinsillan silakkaan.

        Miltei liikutuin kohtauksesta, jossa rättejä ja lumppuja rakastava Mäkilä antoi krapulassaan suolapalaa anelevalle Hietaselle suolaisen silakan. Tämän verran osallistuin eilisen tv-traditioihin.

        Kenties poliisit kuljettivat saattueessaan alpakoita, joilla on jotenkin keskeinen rooli helsinkiläisissä itsenäisyysjuhlallisuuksissa.


      • Teknodonna
        scrg kirjoitti:

        Haukiosta saa aasinsillan silakkaan.

        Miltei liikutuin kohtauksesta, jossa rättejä ja lumppuja rakastava Mäkilä antoi krapulassaan suolapalaa anelevalle Hietaselle suolaisen silakan. Tämän verran osallistuin eilisen tv-traditioihin.

        Kenties poliisit kuljettivat saattueessaan alpakoita, joilla on jotenkin keskeinen rooli helsinkiläisissä itsenäisyysjuhlallisuuksissa.

        Mjaa

        Itsenäisyys käsitteenä on ollut mulle aina hieman "omituinen".

        Se on sanana hyvin yksinkertainen, mutta käsitteenä äärimmäisen monimutkainen. Itsenäisyyden substanssi tuntuu jollain tavoin olevan suurempi isäntäänsä.

        (Monologista naurua)


      • Teknodonna kirjoitti:

        Mjaa

        Itsenäisyys käsitteenä on ollut mulle aina hieman "omituinen".

        Se on sanana hyvin yksinkertainen, mutta käsitteenä äärimmäisen monimutkainen. Itsenäisyyden substanssi tuntuu jollain tavoin olevan suurempi isäntäänsä.

        (Monologista naurua)

        Mulle nämä hallintosysteemit on sen verran etäisiä että on lopulta melko sama onko iso kirkko Helsingissä, Tukholmassa, Brysselissä tai jossain Volgan mutkassa. Kieli on oma ja yhteinen ja jonkinlaista yhteyttä tuntee joihinkin ihmisiin, mutta 5,5 miljoonaa ihmistä on aivan liian suuri viiteryhmä samaistua. En ymmärrä mitä itsenäisyys tarkoittaa. Se on aina niiden itsenäisyys joiden polkuja pitää koristella ympyriäisillä kivillä.


      • Teknodonna
        scrg kirjoitti:

        Mulle nämä hallintosysteemit on sen verran etäisiä että on lopulta melko sama onko iso kirkko Helsingissä, Tukholmassa, Brysselissä tai jossain Volgan mutkassa. Kieli on oma ja yhteinen ja jonkinlaista yhteyttä tuntee joihinkin ihmisiin, mutta 5,5 miljoonaa ihmistä on aivan liian suuri viiteryhmä samaistua. En ymmärrä mitä itsenäisyys tarkoittaa. Se on aina niiden itsenäisyys joiden polkuja pitää koristella ympyriäisillä kivillä.

        Mjoo

        Jos jätetään tämän "hallintohimmeli" (wtf) sikseen, ja ajatellaan vain kieltä, jonka mainitsit.

        Eräässä eilen esitetyssä universaalisessa proggiksessa kitaraa rämpyttävä laulusankari imeytti haastattelussa itsensä mukaan Leinon sanalliseen perimään.

        Jatkumoon.

        Olin kääntyä haudassani, sillä olen kotoisin pohjanmaalta.

        (Hihitystä)


      • Teknodonna kirjoitti:

        Mjoo

        Jos jätetään tämän "hallintohimmeli" (wtf) sikseen, ja ajatellaan vain kieltä, jonka mainitsit.

        Eräässä eilen esitetyssä universaalisessa proggiksessa kitaraa rämpyttävä laulusankari imeytti haastattelussa itsensä mukaan Leinon sanalliseen perimään.

        Jatkumoon.

        Olin kääntyä haudassani, sillä olen kotoisin pohjanmaalta.

        (Hihitystä)

        Kun en seurannut proggista niin voisit täsmentää kuka. Sen jälkeen mulla voi olla asiaan mielipide.


      • Teknodonna
        scrg kirjoitti:

        Kun en seurannut proggista niin voisit täsmentää kuka. Sen jälkeen mulla voi olla asiaan mielipide.

        Mjaa

        Yritin oikeasti etsiä häntä hetken, Tubesta, mutta aivoni kieltäyivät yhteistyöstä.

        En yksinkertaisesti voi millään tasolla sietää sellaista musiikia, tai sellaisen esittäjiä.

        (Naurua)


      • Teknodonna
        Teknodonna kirjoitti:

        Mjaa

        Yritin oikeasti etsiä häntä hetken, Tubesta, mutta aivoni kieltäyivät yhteistyöstä.

        En yksinkertaisesti voi millään tasolla sietää sellaista musiikia, tai sellaisen esittäjiä.

        (Naurua)

        Montako minuuttia meni?

        Kymmenen?

        Kaksikymmentä?

        Aika kämänen juttu. Esmes jonkin Pink Floydin mä saan päähäni alle mikrosekunnissa.

        Voila

        https://www.youtube.com/watch?v=Y6nypZLLqz4&list=PLrsgj2XhFTjryOEAzh_hpWNkjFFrYXSYv


      • Teknodonna kirjoitti:

        Montako minuuttia meni?

        Kymmenen?

        Kaksikymmentä?

        Aika kämänen juttu. Esmes jonkin Pink Floydin mä saan päähäni alle mikrosekunnissa.

        Voila

        https://www.youtube.com/watch?v=Y6nypZLLqz4&list=PLrsgj2XhFTjryOEAzh_hpWNkjFFrYXSYv

        Mä olen nähnyt tuon heebon livenä joskus aikaa sitten. Jotkut radiokanavat soittaa sitä aika paljonkin. Hyväkäytöksinen nuorimies, jonka sanoitukset kuin musiikki menee mulla vasemmasta sisään ja oikeasta ulos. Enimmäkseen harmiton.


      • Teknodonna
        scrg kirjoitti:

        Mä olen nähnyt tuon heebon livenä joskus aikaa sitten. Jotkut radiokanavat soittaa sitä aika paljonkin. Hyväkäytöksinen nuorimies, jonka sanoitukset kuin musiikki menee mulla vasemmasta sisään ja oikeasta ulos. Enimmäkseen harmiton.

        Mutta että Leinon jatkumo?

        Eihän tuossa lyriikassa ollut häntää päässä.

        Sehän oli aivan perseestä. Ei mitään uutta, ei mitään kaunista eikä varsinkaan mitään synaptista.

        Siis sanoituksellisesti.

        Mun mielestä lyriikalla ei kande pelleillä, jos ei osaa edes alkeita siitä, kuinka ihmistajunta sen laajemmissa mittakaavoissa toimii.

        (Hihitystä)

        https://www.youtube.com/watch?v=NPyiLkNf_0c


      • uuuuuuu
        Teknodonna kirjoitti:

        Mutta että Leinon jatkumo?

        Eihän tuossa lyriikassa ollut häntää päässä.

        Sehän oli aivan perseestä. Ei mitään uutta, ei mitään kaunista eikä varsinkaan mitään synaptista.

        Siis sanoituksellisesti.

        Mun mielestä lyriikalla ei kande pelleillä, jos ei osaa edes alkeita siitä, kuinka ihmistajunta sen laajemmissa mittakaavoissa toimii.

        (Hihitystä)

        https://www.youtube.com/watch?v=NPyiLkNf_0c

        Voimia teknodonnalle yksilöllisessä sairaudessaan.


      • Teknodonna kirjoitti:

        Mutta että Leinon jatkumo?

        Eihän tuossa lyriikassa ollut häntää päässä.

        Sehän oli aivan perseestä. Ei mitään uutta, ei mitään kaunista eikä varsinkaan mitään synaptista.

        Siis sanoituksellisesti.

        Mun mielestä lyriikalla ei kande pelleillä, jos ei osaa edes alkeita siitä, kuinka ihmistajunta sen laajemmissa mittakaavoissa toimii.

        (Hihitystä)

        https://www.youtube.com/watch?v=NPyiLkNf_0c

        Mä luin Nocturnen pariin kertaan ajatuksella, mutta en ymmärtänyt sitä. Siksi on vaikea kiistää Leinon jatkumoa, koska en hahmota edes lähtöpistettä. Eikä ole tarkoitus arvostella Leinoa. Kysymys on melkein varmasti vain omasta kyvyttömyydestä.

        Päivän Hesari muuten yllättää lausumalla Alpakoista havainnon, että ne ovat poliittisia toimijoita.


    • Melko aikaisin. N. 20-vuotiaista naispuolisista opiskelijakollegoistani osassa näkyy tiettyä teinityttömäisyyttä mutta jotkut vaikuttavat hämmästyttävän kypsiltä. Kyseessä on tosin yliopisto eli porukka on valikoitu.

    • ulosannistapäätellen

      Miehet kehittyy teinin tasolle. Ei enempää.

      • Siinä jälleen tyypillinen suomalaisen feministinaisen kommentti.


      • ulosannintapäätellen
        super-atm kirjoitti:

        Siinä jälleen tyypillinen suomalaisen feministinaisen kommentti.

        Miten feminismi liittyy kommenttiin?
        Oma kommenttisi on tyypillinen teinimiehen kommentti.


      • ulosannintapäätellen kirjoitti:

        Miten feminismi liittyy kommenttiin?
        Oma kommenttisi on tyypillinen teinimiehen kommentti.

        Feministit inhoavat miehiä ilman mitään järkevää syytä.


    • crux

      Varmaan tuon kriteerin perusteella joskus viisi- tai kuusikymppisenä. Sen ikäiset naiset pystyvät jo juttelemaan asioista asioina. Otan esimerkin: vanhemmat naiset voivat jutella vaikka marjojen keräämisestä ja niiden jalostamisesta, ihan rauhallisesti ja järkevästi. Nuoremmat aikuiset naiset kertovat kuinka hienoa on marjametsällä kun on hyvät eväät mukana ja kuinka ovat saaneet äidiltään ihan itse tehtyä hilloa.

      Eihän tuossa jälkimmäisessäkään mitään pahaa ole mutta aika lapsellista se on. Ehkä tahallaankin heittäydytään vielä varttuneemmalla iällä ikään kuin lapsen asemaan ja korostetaan asioiden lapsellisia ja iloa tuottavia puolia. Itse asia toki jää aina sivuosaan mutta tylsä mies ei ymmärrä että niin sen kai kuuluukin nykyään mennä.

      • Sorgekunnauran

        "Korostetaan asioiden lapsellisia ja iloa tuovia puolia" :-D Joo onhan se kamalaa, jos joku on iloinen ja nauravainen, ja nauttii elämän pienistä, hyvistä asioista. Muuten, miten noin niinkuin omasta mielestä kun asiaa mietit, niin mistä sun sinkkuutesi johtuu...?


      • Ilottomuus ei ole aikuismaista... tilannetaju ja kyky kantaa vastuuta ovat. Se, millä tyylillä aikuisuuttaan suorittaa, ei ole itsessään aikuisuuden mittari. Tunneälyn aliarviointi kertoo vain viisauden puutteesta. No, onhan Suomi insinöörien maa...


      • crux
        Mehukatri kirjoitti:

        Ilottomuus ei ole aikuismaista... tilannetaju ja kyky kantaa vastuuta ovat. Se, millä tyylillä aikuisuuttaan suorittaa, ei ole itsessään aikuisuuden mittari. Tunneälyn aliarviointi kertoo vain viisauden puutteesta. No, onhan Suomi insinöörien maa...

        Tilannetajua olisi sekin että osaisi edes välillä jutella ihan vain asioista. Ilman että asioiden kautta pitää jutella itsestään ja ilman että sanomisillaan pitää määrittää itseään suhteessa juttukumppaniin ja maailmaan. Miesten kesken sekin usein onnistuu, ja vanhempien naisten. Ja miksei myös insinöörien kanssa. Alle viisikymppiset naiset hakevat vielä epätoivoisesti paikkaansa tässä maailmassa, niin ihmeelliseltä kuin se tuntuukin. Tavalliset asiat eivät ole heille juttelemisen arvoisia, paitsi jos niiden avulla voi kohota niiden yläpuolelle.


      • crux kirjoitti:

        Tilannetajua olisi sekin että osaisi edes välillä jutella ihan vain asioista. Ilman että asioiden kautta pitää jutella itsestään ja ilman että sanomisillaan pitää määrittää itseään suhteessa juttukumppaniin ja maailmaan. Miesten kesken sekin usein onnistuu, ja vanhempien naisten. Ja miksei myös insinöörien kanssa. Alle viisikymppiset naiset hakevat vielä epätoivoisesti paikkaansa tässä maailmassa, niin ihmeelliseltä kuin se tuntuukin. Tavalliset asiat eivät ole heille juttelemisen arvoisia, paitsi jos niiden avulla voi kohota niiden yläpuolelle.

        Tartuin alkuperäisen viestisi rönsyyn siitä, että iloisuus olisi itsessään lapsellista.

        Nah, itsekeskeisyys on se kaikkein vaivattomin tapa keskustella. Se on toki laiskaa vuorovaikutusta - sillä se ei vaadi samaa määrää taustatietoja kuin analyyttinen vertailu, ongelmanratkaisu tmv. - mutta ehkäpä ongelmasi ei sittenkään ole naisten lapsellisuus, vaan totaalisen erilaiset mielenkiinnonkohteet?

        Olen nimittäin huomannut, että mitä kauempana puheenaihe on ihmisen _todellisista_ mielenkiinnonkohteista, sitä minäkeskeisemmäksi puhe puuttuu. Kyllähän sinä tiedät mutuilun. Toinen vaihtoehto on, että puheenaihe tuomitaan yhdentekeväksi. Nainen puhuu mieluummin epämääräisesti itselleen vieraistakin tai ikävistä puheenaiheista. Miehet sanovat suoraan että jokin puheenaihe ei kiinnosta, tai heittää lekkeriksi jos ei kehtaa olla ihan hiljaa.

        Toteaisin diagnoosina, että sinun maailmassasi ei ole kovin paljoa yhteistä alle 50-vuotiaiden naisten maailmojen kanssa.


      • crux
        Mehukatri kirjoitti:

        Tartuin alkuperäisen viestisi rönsyyn siitä, että iloisuus olisi itsessään lapsellista.

        Nah, itsekeskeisyys on se kaikkein vaivattomin tapa keskustella. Se on toki laiskaa vuorovaikutusta - sillä se ei vaadi samaa määrää taustatietoja kuin analyyttinen vertailu, ongelmanratkaisu tmv. - mutta ehkäpä ongelmasi ei sittenkään ole naisten lapsellisuus, vaan totaalisen erilaiset mielenkiinnonkohteet?

        Olen nimittäin huomannut, että mitä kauempana puheenaihe on ihmisen _todellisista_ mielenkiinnonkohteista, sitä minäkeskeisemmäksi puhe puuttuu. Kyllähän sinä tiedät mutuilun. Toinen vaihtoehto on, että puheenaihe tuomitaan yhdentekeväksi. Nainen puhuu mieluummin epämääräisesti itselleen vieraistakin tai ikävistä puheenaiheista. Miehet sanovat suoraan että jokin puheenaihe ei kiinnosta, tai heittää lekkeriksi jos ei kehtaa olla ihan hiljaa.

        Toteaisin diagnoosina, että sinun maailmassasi ei ole kovin paljoa yhteistä alle 50-vuotiaiden naisten maailmojen kanssa.

        Diagnoosisi on varmasti ihan oikea mutta en tarkoittanut varsinaista itsekeskeisyyttä vaan sitä että asioista on nykyään tosi vaikea jutella kun kaikilla on niin kova tarve määrittää itsensä suhteessa siihen asiaan. No, kai se on myös tätä some-ajan itsekeskeisyyttäkin. Nykyään jos ihminen kuulee sanan "polkupyörä" niin hän tuskin alkaa keskustella tuosta kulkuneuvosta vaan omasta pyöräilyharrastuksestaan tai siitä kuinka inhottavaa on autoilla kun pyöräilijöitä on joka puolella. Kiihko on kova ja oma potero kaivetaan välittömästi. Sieltä kurkitaan ja ammutaan mielipiteillä lisää.

        Ehkä huono esimerkki mutta jotain piti keksiä.


      • crux kirjoitti:

        Diagnoosisi on varmasti ihan oikea mutta en tarkoittanut varsinaista itsekeskeisyyttä vaan sitä että asioista on nykyään tosi vaikea jutella kun kaikilla on niin kova tarve määrittää itsensä suhteessa siihen asiaan. No, kai se on myös tätä some-ajan itsekeskeisyyttäkin. Nykyään jos ihminen kuulee sanan "polkupyörä" niin hän tuskin alkaa keskustella tuosta kulkuneuvosta vaan omasta pyöräilyharrastuksestaan tai siitä kuinka inhottavaa on autoilla kun pyöräilijöitä on joka puolella. Kiihko on kova ja oma potero kaivetaan välittömästi. Sieltä kurkitaan ja ammutaan mielipiteillä lisää.

        Ehkä huono esimerkki mutta jotain piti keksiä.

        Kuulostaa vieraalta, en hahmota mitä tarkoitat. Kokeile uutta esimerkkiä, josko sitten hiffaisin mitä tarkoitat?


    • toiset.aikuistuu

      no ehkä tytöistä tulee aikuisuuteen osa kun joutuu valitsemaan ammattikoulun tai lukion ja sen jälkeen toisista tulee naisia jotka ottaa oman miehen ja menee naimisiin ja perustaa kodin ja lapsia ja tekee töitä eli ammattikoululaisista tulee naisia aikuisia ja hyvä vaimo ja äiti ja tytöt joilla kehitys on jäänyt niin menee korkeakouluihin siinä se sitten onkin se tyttöjen saavutus ja itsensä myyminen ja koulun jälkeen tinderikutsuu joillakin voi käydä tuuri kun vanhemmat sanoo että hankkivat sulle miehen suhteiden kautta ja maksavat heille aina silloin tällöin jotakin että pysyisivät yhdessä muuten tinderitytön ura kutsuu

    • Ei minusta tuu koskaan aikuista, kuin iän puolesta vaan. :)

      • no.se.on.vain.tuollainen

        eikö ole ikävää esim jossakin juhlissa jopa lapsetkin kysyy aikuisilta mikä ton naisen on kun märällä nurmella kontaa tai tekee kurassa kura enkeleitä tai joku ulkopuolinen tulee käymään ja kysyy muilta kuka tuo jälkeen jäänyt nainen on ja lähetetäänkö hoitoon


      • Kasva isoksi, elä aikuiseksi...


      • Mä taas ajattelen, että olen skipannut koko aikuisuuden: ennen olin napero ja nyt täti, tai mummeli..what evöö.. 🙃


      • no.se.on.vain.tuollainen kirjoitti:

        eikö ole ikävää esim jossakin juhlissa jopa lapsetkin kysyy aikuisilta mikä ton naisen on kun märällä nurmella kontaa tai tekee kurassa kura enkeleitä tai joku ulkopuolinen tulee käymään ja kysyy muilta kuka tuo jälkeen jäänyt nainen on ja lähetetäänkö hoitoon

        No en sentäs konttaile pitkin, mutta meinasin nyt lähinnä lapsenmielisyyttä. Nukahdin tuossa kahdeksan korvilla jatkettavaan lastensänkyynkin, vähän on ahdas nukkua. Niska jumissa. :)


      • Dissident kirjoitti:

        Kasva isoksi, elä aikuiseksi...

        Mitä lienee tarkoittaa. :)


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Mä taas ajattelen, että olen skipannut koko aikuisuuden: ennen olin napero ja nyt täti, tai mummeli..what evöö.. 🙃

        Juu, ihan tarkalleen en kans tiedä mitä se aikuisuus ees tarkoittaa. Kai se on sitä, että ottaa vastuuta omista asioistaan? Muuta en keksi. :)


      • monnom kirjoitti:

        Mitä lienee tarkoittaa. :)

        No se oli vaan mäkkärin mainoksessa joskus....


      • Dissident kirjoitti:

        No se oli vaan mäkkärin mainoksessa joskus....

        Multa mennyt varmaan ohi...ei tota telkkaa ole kauheesti tullu katottua. Mikä auttaa krooniseen väsymykseen? :I

        Nukuin jo muksun sängyssä hyvän aikaa, heräsin kun alkoi päätä jomottaa niskojen ollessa mutkalla. Katoin Holby Cityn areenasta ja edelleen väsyttää. Ei auta ees nukkuminen, damn. :(


      • monnom kirjoitti:

        Multa mennyt varmaan ohi...ei tota telkkaa ole kauheesti tullu katottua. Mikä auttaa krooniseen väsymykseen? :I

        Nukuin jo muksun sängyssä hyvän aikaa, heräsin kun alkoi päätä jomottaa niskojen ollessa mutkalla. Katoin Holby Cityn areenasta ja edelleen väsyttää. Ei auta ees nukkuminen, damn. :(

        No mulla ihan sama tänään. Heräsin muksut viemään kouluun, sitten tulin kotiin ja nukuin varmaan 2-3 tuntia, söin ja nukuin taas...

        Ja nyt pitää töissä jonkinverran valvoa, mutta veikkaan, että nukuttaa silti... Se on tää pitkä syksy....puuttuu valoa...

        Se kirkasvalolamppu...


      • Dissident kirjoitti:

        No mulla ihan sama tänään. Heräsin muksut viemään kouluun, sitten tulin kotiin ja nukuin varmaan 2-3 tuntia, söin ja nukuin taas...

        Ja nyt pitää töissä jonkinverran valvoa, mutta veikkaan, että nukuttaa silti... Se on tää pitkä syksy....puuttuu valoa...

        Se kirkasvalolamppu...

        Täytyy varmaan ostaa itselle jouluksi semmonen lamppu. Mielummin menisin kyllä etelään, ottamaan sen valon vastaan naturally.

        Ihan hirveetä aikaa, sitten vielä mieliala on ihan tööt. Ai sä oot töissä. Onko ees tekemistä? Oleminen on kaikista kamalinta, sitten ihan tauulla sammahtaa.

        No huomenna on perjantai, täytyy yrittää viikonloppuna nukkua ikään kuin varastoon. Aina kun vaan suinkin tulee tilaisuus. Inhottavaa nyt valittaa...sorppan valituksista. :)


      • monnom kirjoitti:

        Täytyy varmaan ostaa itselle jouluksi semmonen lamppu. Mielummin menisin kyllä etelään, ottamaan sen valon vastaan naturally.

        Ihan hirveetä aikaa, sitten vielä mieliala on ihan tööt. Ai sä oot töissä. Onko ees tekemistä? Oleminen on kaikista kamalinta, sitten ihan tauulla sammahtaa.

        No huomenna on perjantai, täytyy yrittää viikonloppuna nukkua ikään kuin varastoon. Aina kun vaan suinkin tulee tilaisuus. Inhottavaa nyt valittaa...sorppan valituksista. :)

        No vois käydä itsekin katsomassa, että minkälaisia niitä olis... Ei huono olisi sellainen...Ainakaan, jos sais etullisesti jostain...

        No kyllä musta on tää koko vuosi on ollut kelien suhteen ihan hanurista, ketuttaa, kun on vaan tuulta ja märkää, pimeetä ja marmatimaa...plääh. No nyt on jopa työjuttujakin...että sinäällään nyt oon vielä pirteä...

        no eipä mittään...saa marmatellakin, ei täällä kaikkien juttujen tarvia olla sitä asiaa, tai hauskuuttakaan...saa ja pitää saada marmatellakin...


      • Dissident kirjoitti:

        No vois käydä itsekin katsomassa, että minkälaisia niitä olis... Ei huono olisi sellainen...Ainakaan, jos sais etullisesti jostain...

        No kyllä musta on tää koko vuosi on ollut kelien suhteen ihan hanurista, ketuttaa, kun on vaan tuulta ja märkää, pimeetä ja marmatimaa...plääh. No nyt on jopa työjuttujakin...että sinäällään nyt oon vielä pirteä...

        no eipä mittään...saa marmatellakin, ei täällä kaikkien juttujen tarvia olla sitä asiaa, tai hauskuuttakaan...saa ja pitää saada marmatellakin...

        On ollut niin, jäi kesä välistä säiden suhteen. Muutenkin tuntuu, että paljon kaikenlaista uutta on tullut, mikä on paitsi antanut myös ottanut veronsa. Takki tyhjä loppuvuoteen mennessä.

        Juu, tänään on ollut semmonen väsyttää niin, että melkeen itkettää kaikki päivä. Joskus näitäkin mahtuu elämään. Kai se jaksamisen raja vaan alkaa olla täys? Ainakin hetkittäin. No onneksi kohta on hiukan lomaakin. Vaikka reissuun ollankin menossa, sukuloimaan. Siinäkin on aina oma hommansa matkustaa satoja kilsoja. Kun ei oikein jaksais aina ees seurustella ja olla aktiivinen, kun on näin väsy.

        Kai se on mentävä nukkumaan. Aamusta aikainen herätys. :)

        Työniloa ja kiitos seurastasi! Törmäillään. Ainii ja sun viestiin en saanut vastausta, mikä oli jo aiemmin tullut. Oli koko ketju poistettu...näköjään alkaa olla alituisia poisteluja vähän yhdellä jos toisellakin. Menee jo pikkasen överisensuroimiseksi. Ei ihme jos tylsistyttää sakkia sekin.


      • misspönttöuuni
        Dissident kirjoitti:

        No vois käydä itsekin katsomassa, että minkälaisia niitä olis... Ei huono olisi sellainen...Ainakaan, jos sais etullisesti jostain...

        No kyllä musta on tää koko vuosi on ollut kelien suhteen ihan hanurista, ketuttaa, kun on vaan tuulta ja märkää, pimeetä ja marmatimaa...plääh. No nyt on jopa työjuttujakin...että sinäällään nyt oon vielä pirteä...

        no eipä mittään...saa marmatellakin, ei täällä kaikkien juttujen tarvia olla sitä asiaa, tai hauskuuttakaan...saa ja pitää saada marmatellakin...

        "no eipä mittään...saa marmatellakin, ei täällä kaikkien juttujen tarvia olla sitä asiaa, tai hauskuuttakaan...saa ja pitää saada marmatellakin..."

        Lue äkkiä ennen kun tämäkin häviää.

        *Viittaa kädellä* Minä ainakin olen tänään kunnostautunut. Laine kävi jo korkealla (purskahtaa nauramaan). "Merimies näin käy merta päin..."

        Suomalainen sisu.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        "no eipä mittään...saa marmatellakin, ei täällä kaikkien juttujen tarvia olla sitä asiaa, tai hauskuuttakaan...saa ja pitää saada marmatellakin..."

        Lue äkkiä ennen kun tämäkin häviää.

        *Viittaa kädellä* Minä ainakin olen tänään kunnostautunut. Laine kävi jo korkealla (purskahtaa nauramaan). "Merimies näin käy merta päin..."

        Suomalainen sisu.

        Mikäs mikäs? Täältä poistatellaan viestejä ihan randomina, että saattaa olla syy jonkun linkin tai yksi sana... en tiedä onko se joku tietotekninen konsti, vai saako niitä jollain ilveellä juku lukijakin poistatettua... Joskus taijettiin Nuuskiksen kanssa kokeilla aika monta konstia käyttää, mutta ei saatu toistemme viestejä pois...

        Mutta kannattaa ottaa se sisu, sekä huumoria aimo annos.... Tää on ihmeellinen mesta..


      • monnom kirjoitti:

        On ollut niin, jäi kesä välistä säiden suhteen. Muutenkin tuntuu, että paljon kaikenlaista uutta on tullut, mikä on paitsi antanut myös ottanut veronsa. Takki tyhjä loppuvuoteen mennessä.

        Juu, tänään on ollut semmonen väsyttää niin, että melkeen itkettää kaikki päivä. Joskus näitäkin mahtuu elämään. Kai se jaksamisen raja vaan alkaa olla täys? Ainakin hetkittäin. No onneksi kohta on hiukan lomaakin. Vaikka reissuun ollankin menossa, sukuloimaan. Siinäkin on aina oma hommansa matkustaa satoja kilsoja. Kun ei oikein jaksais aina ees seurustella ja olla aktiivinen, kun on näin väsy.

        Kai se on mentävä nukkumaan. Aamusta aikainen herätys. :)

        Työniloa ja kiitos seurastasi! Törmäillään. Ainii ja sun viestiin en saanut vastausta, mikä oli jo aiemmin tullut. Oli koko ketju poistettu...näköjään alkaa olla alituisia poisteluja vähän yhdellä jos toisellakin. Menee jo pikkasen överisensuroimiseksi. Ei ihme jos tylsistyttää sakkia sekin.

        No täällä palstalla on ollut kyllä ihan ihme meininki taas... Jotenkin trollaus on ihan mahdotonta ja asialliset ja hauskat jutut lähtee...

        Mutta piristää aina sun kaa turistaa... Ja koita huilata, vejä vitskuja naamariin ja kaikki poppaskonstit käyttöön, toivotttavasti tulee lunta jouluksi ja sit piristyt reissuun. Vaihtelu omiin nurkkiin saattaa piristää myös, jos on asenne sen mukainen.

        Hyvää yötä...hitsi toi monnomi on vaikee...meinaa muhkis tulla väkisin...pitäisi keksiä joku toinen lempinimi tuosta.... heh


      • misspönttöuuni
        Dissident kirjoitti:

        Mikäs mikäs? Täältä poistatellaan viestejä ihan randomina, että saattaa olla syy jonkun linkin tai yksi sana... en tiedä onko se joku tietotekninen konsti, vai saako niitä jollain ilveellä juku lukijakin poistatettua... Joskus taijettiin Nuuskiksen kanssa kokeilla aika monta konstia käyttää, mutta ei saatu toistemme viestejä pois...

        Mutta kannattaa ottaa se sisu, sekä huumoria aimo annos.... Tää on ihmeellinen mesta..

        Kyllä niitä tietotekniikkakin poistaa, mutta sitten myös lukija. Sellainen lukija, joka vaan ei pidä sinusta. Mut oma on murheensa jos siihen elämänsä pistää. No can do.

        Onneks on huumoria, mutta sitten on sielussa tultakin kun tarpeeks kokeillaan. En mä anna itteeni jalkoihin polkea.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Kyllä niitä tietotekniikkakin poistaa, mutta sitten myös lukija. Sellainen lukija, joka vaan ei pidä sinusta. Mut oma on murheensa jos siihen elämänsä pistää. No can do.

        Onneks on huumoria, mutta sitten on sielussa tultakin kun tarpeeks kokeillaan. En mä anna itteeni jalkoihin polkea.

        No mä oon täällä palstalla kyllä pistänyt aika kitkerää kommenttia joka suuntaan, eikä mitään sellaista varsinaista suuntausta ole, missä viestit ois aina lähtenyt.... Kyllähän se välillä pistää sellaisen pienen salaliittoteoreetikon minussakin liikkeelle... Mutta viimeisinkin salaliitto mua vastaan tyrehtyi siihen, että kännykällä kun olin, ei näkynyt etusivu...noh. Oli joku fuc.ing kysely pop-uppi....se piti tietokoneversiossa klikata pois ja sit takas...ja vola! Taas toimi kännykälläkin...

        Aijai...tsiu...hothot... hehe. oikein! Olet kuin suomalainen soturi, se ei peräänny! Korkeintaan tekee u-käännöksen ja jatkaa uhmakasta etenemistään.


      • misspönttöuuni
        Dissident kirjoitti:

        No mä oon täällä palstalla kyllä pistänyt aika kitkerää kommenttia joka suuntaan, eikä mitään sellaista varsinaista suuntausta ole, missä viestit ois aina lähtenyt.... Kyllähän se välillä pistää sellaisen pienen salaliittoteoreetikon minussakin liikkeelle... Mutta viimeisinkin salaliitto mua vastaan tyrehtyi siihen, että kännykällä kun olin, ei näkynyt etusivu...noh. Oli joku fuc.ing kysely pop-uppi....se piti tietokoneversiossa klikata pois ja sit takas...ja vola! Taas toimi kännykälläkin...

        Aijai...tsiu...hothot... hehe. oikein! Olet kuin suomalainen soturi, se ei peräänny! Korkeintaan tekee u-käännöksen ja jatkaa uhmakasta etenemistään.

        No nyt oot ytimessä :D Mutta mahtanetko tietää kaikkea,... ja en oo hulluks tullu jos sitä siellä mietit, ja sitä sinä jo ainakin sekunnin ehdit tänään miettiä, minä ihan tiedän sen, että tyyppi on kahtonu menoa, että mitähän taas tapahtuu (nauraa).

        Aijai. No veret on ainakin liikkeellä ja vetreä olo kaikesta "ilta-askareesta" :D

        Katoin muuten sen Speden soppakoulun. Olikohan ihan roseepippuria vai tavallista ;)
        Osaat ainakin hyvään saumaan hupivideon laittaa kun alkaa näkymään ylikuumenemista...eihän tuotakaan nyt pokkana voinut katsoa tämäkään soturi, höps heh.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        No nyt oot ytimessä :D Mutta mahtanetko tietää kaikkea,... ja en oo hulluks tullu jos sitä siellä mietit, ja sitä sinä jo ainakin sekunnin ehdit tänään miettiä, minä ihan tiedän sen, että tyyppi on kahtonu menoa, että mitähän taas tapahtuu (nauraa).

        Aijai. No veret on ainakin liikkeellä ja vetreä olo kaikesta "ilta-askareesta" :D

        Katoin muuten sen Speden soppakoulun. Olikohan ihan roseepippuria vai tavallista ;)
        Osaat ainakin hyvään saumaan hupivideon laittaa kun alkaa näkymään ylikuumenemista...eihän tuotakaan nyt pokkana voinut katsoa tämäkään soturi, höps heh.

        Siis, en varmaan oikein tiedä kaikkea... Hupsu voit olla, mutta et kai nyt hullu...Mutta mä vasta hiljakkoin huomasin tuon sun alla olevan jutun... Mulla on tää rekattu nimimerkki, niin mä katselen palstaa hiukan toisellatapaa, ei tule kaikkia katseltua...

        Ahas...

        No mulle tuli mieleen vaan se...ja juuppatuupista tulee sen verran sinnepäinkin menevillä hakusanoilla aina noi biisit ja muut.
        Mutta kiva, että piristi... en tiedä milloin sit pannu kävi kuumana siellä... heh


      • Yksi tilaus Puerto de la Cruziin...selema! Ootteleppa postilaatikolla sinne lippuas sitten. Laitan tulemaan...


      • misspönttöuuni
        Dissident kirjoitti:

        Yksi tilaus Puerto de la Cruziin...selema! Ootteleppa postilaatikolla sinne lippuas sitten. Laitan tulemaan...

        Pelkkä meno kiitos, ja pikana asap. Hah. Ja onnenpotku perähöyheniin.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Pelkkä meno kiitos, ja pikana asap. Hah. Ja onnenpotku perähöyheniin.

        Ai oikein höyhenet löytyy peräosastolta! Wau! No pitää sellainen kevyt sit napsauttaa sisäsyrjällä, ettei höyhenet pöllähdä.


      • misspönttöuuni
        Dissident kirjoitti:

        Ai oikein höyhenet löytyy peräosastolta! Wau! No pitää sellainen kevyt sit napsauttaa sisäsyrjällä, ettei höyhenet pöllähdä.

        Kot kot kot....poooooot. "Koska naisesta tulee aikuinen", no ei koskaan. Näkyyhän se jo näillä saldoilla (wanhan ajan laku etuhampaiden välissä: )

        Sun kanssa ois kiva ottaa kisa, kumpi just tunkee niitä vaahtokarkkeja enemmän suuhunsa...just sellaista hillitöntä pentumaista sekoilua. Sit mä määrään lauseen, minkä yrität sanoa. Sen mä haluun nähdä. Ite oon pro. Ei paha olleskaan, neiti hoitaa.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Kot kot kot....poooooot. "Koska naisesta tulee aikuinen", no ei koskaan. Näkyyhän se jo näillä saldoilla (wanhan ajan laku etuhampaiden välissä: )

        Sun kanssa ois kiva ottaa kisa, kumpi just tunkee niitä vaahtokarkkeja enemmän suuhunsa...just sellaista hillitöntä pentumaista sekoilua. Sit mä määrään lauseen, minkä yrität sanoa. Sen mä haluun nähdä. Ite oon pro. Ei paha olleskaan, neiti hoitaa.

        No ei pidä ollakaan mikään jumiutunut naama vakavana ähöttävä tosikko...

        No iliman muuta ja muut hitto iliman! Ja voileipäkeksiä pari kitusiin ilman vettä ja sit vihellys....pullonpyöritystä. Stippipokeria.....voi veikkonen...näitä vois keksiä lisääkin. Ja mäkin oon aika haka kaikessa just ihan älyttömässä...


      • misspönttöuuni
        Dissident kirjoitti:

        No ei pidä ollakaan mikään jumiutunut naama vakavana ähöttävä tosikko...

        No iliman muuta ja muut hitto iliman! Ja voileipäkeksiä pari kitusiin ilman vettä ja sit vihellys....pullonpyöritystä. Stippipokeria.....voi veikkonen...näitä vois keksiä lisääkin. Ja mäkin oon aika haka kaikessa just ihan älyttömässä...

        Onni ja Hilima ja muut iliman, uskon uskon. Oot niin yllytyshullu. Muurahaispesä on paras. Mä tiedän jo pari isoa. Katottas sekuntikellolla.

        Mut hei kavaljeeri, nyt tämä kanan ja soturin yhdistelmä lähtee kokeilemaan kylkiasentoa.
        Hyvää yötä, ja reippautta jos töissä oot.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Onni ja Hilima ja muut iliman, uskon uskon. Oot niin yllytyshullu. Muurahaispesä on paras. Mä tiedän jo pari isoa. Katottas sekuntikellolla.

        Mut hei kavaljeeri, nyt tämä kanan ja soturin yhdistelmä lähtee kokeilemaan kylkiasentoa.
        Hyvää yötä, ja reippautta jos töissä oot.

        Parempi iliman kuin Hillman! Noh...vanhemmiten hiukan tullut järkeä, mutta tiedä sitten, jos nainen jotain älytöntä tekee, niin enhän minä ainakaan huonommaksi voi jäädä...helekutti...joku roti.

        Menehän vaan tutuilee. Mullakin on vaan yksi työsuoritus piakoin ja sit mäkin saan laittaa maaten.
        Hyvää yötä soturi kot!


    • misspönttöuuni

      Kateus vie viestin ketjusta, ja joku oli kai liian aikuinen tähän sakkiin? Voi pientä, mutta saipahan poistoilonsa :D

      Ymmärrän minä, että se joskus korpee... (silittää poistattajan päätä)

      • Ihmeellisiä poistoja pitkin syksyä ollut, tonne viestikelloon tulee joskus pitkä rimpsu viestejä. Mutta kun alkaa lukemaan niitä, et vois vastata niin joko ne kadonneet tai koko ketju on kadonnut! Mikähän täällä on se poistojen syy, mitkä poistetaan ja mitkä ei. Välillä pikkasen ihmetyttää mielivaltaisuus koko touhussa. >:I


      • misspönttöuuni
        monnom kirjoitti:

        Ihmeellisiä poistoja pitkin syksyä ollut, tonne viestikelloon tulee joskus pitkä rimpsu viestejä. Mutta kun alkaa lukemaan niitä, et vois vastata niin joko ne kadonneet tai koko ketju on kadonnut! Mikähän täällä on se poistojen syy, mitkä poistetaan ja mitkä ei. Välillä pikkasen ihmetyttää mielivaltaisuus koko touhussa. >:I

        Ei sitä siihen pidä jättää. Mulle ei ainakaan käy se latu, että kiltisti nielen epämääräisiä niskotteluja. Missään. Pidä sinäkin puoles. Jos joku homma ei toimi tai se on väärin, niin se oikaistaan. On siihenkin konstit. Siis ylipäätään täällä ja koko elämässä. Ryhti olla pitää ja se kahdeksankiloinen kissa mätkästään pöydälle.


    • misspönttöuuni

      Ai tämä oli hämmästyttävää! Sain tietää kuka poistatti viestini. Noh ei ois uskonu? Mitähän olen hänelle tehnyt?! Ohhoh...

      Kaunis, iloinen viesti...Joo, no sillä lailla. Ei voi ku pyörittää päätä :O

      • Vaikea ymmärtää mikä motivoi ihmisiä poistattamaan viestejä. Saako siitä jonkin vallantunteen vai halutaanko kieltää jonkin ajatuksen olemassaolo vaikkei se oma olisikaan?


      • varmastijoo

        Ihan varmasti sait tietää.


      • misspönttöuuni
        scrg kirjoitti:

        Vaikea ymmärtää mikä motivoi ihmisiä poistattamaan viestejä. Saako siitä jonkin vallantunteen vai halutaanko kieltää jonkin ajatuksen olemassaolo vaikkei se oma olisikaan?

        Kyllä minä tavallaan nyt ymmärrän, että mikä. Pätkähti ku salama kirkkaalta taivaalta. Toisilla on omat motiivinsa...Voi olla väärä aika, väärä paikka tai jos polkee toisen varpaille. Noh, ei se mitään niin kauan kun ei käsiksi käy heh :D

        Mutta ei minua niin vaan savusteta. :)

        Kiitos sinulle kannanotosta tähän, eiköhän me vaan jatketa :) Olen sellainen pässinpää, että tungen itseni sinne, minne haluan vaikkei joku siitä tykkäisikään, ei oo tapana kysellä lupia :)


      • sanohan

        Sanopa mistä kautta sait asian tietää niin tietää kuka vuotaa ja mistä. Pitääkö ilmoitus laittaa modesta.


      • misspönttöuuni
        varmastijoo kirjoitti:

        Ihan varmasti sait tietää.

        Ärsyttääkö? Varmaan niin h*tisti. Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.


      • misspönttöuuni
        sanohan kirjoitti:

        Sanopa mistä kautta sait asian tietää niin tietää kuka vuotaa ja mistä. Pitääkö ilmoitus laittaa modesta.

        Tulisit edes omalla nimimerkilläsi. Kuule. Kanavia on monia, niin paljon ku meitä keskustelijoitakin, siihen mitään modea tarvita.

        Mikä oli syy viestin poistoon? Kerro. Anna tulla kun tuntuu olevan luonnetta.


      • varmastijoo
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Ärsyttääkö? Varmaan niin h*tisti. Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.

        Ei kalahtanut, Ei kiinnosta viestisi ja niiden poistamiset. Sorry.


      • misspönttöuuni
        varmastijoo kirjoitti:

        Ei kalahtanut, Ei kiinnosta viestisi ja niiden poistamiset. Sorry.

        Mitä ihmettä sitten tulet siihen? Ja ylipäätään tartut huviksesi mihinkään? Antaa heittää loitommas. Eiköhän pidetä jokainen ihan omista asioistamme huoli. Se ei voi niin vaikeaa olla.

        Minua ei kiinnosta keskustelu sinun kanssa tästä eteenpäin. Millään nimimerkillä, ei varsinkaan puskista. Sen verran pitäs edes olla rehti.


    • Vesimies84

      Jaa, tämän kun tietäisi, ja kun useammat 50-80-vuotiaat daamit tuppaa olemaan lihavia
      ja kärttyisiä.

      Naisethan ovat parhaimmillaan siinä 18-30 ikävuoden kieppeillä. Mutta nykyään nuoret naiset tuppaa olemaan epärealistisia, nirsoja, diivoja ja liiallisen kapinallisia luonteeltaan, tv-sarjoista, romanttisista hömppäleffoista ja nuorisoleffoista opittu elämäntyyli, silkkaa Cosmopolitan-journalismia. Voin kompata mun isoäitejäni jotka elivät naiseuden parhaat vuodet (faijan mutsi) vv. 1929-1941 ja (mutsin mutsi) vv. 1940-1952 sekä tietty mun oma rakas mutsi vv. 1969-1981. Suomen yhteiskunta oli tuolloin vielä vaiheessaan, kun välissä oli 30-luvun lamavuodet ja sitten tuli sotavuodet ja elintarvikepula Suomeen, vasta mun faijan ja mutsin aikuisvuosina Suomi on ottanut harppauksen eteenpäin kehityksessä.

      Toisaalta mua puistattaa puhuminen eri ikäkausista, kun oltais vaan ihmisiä toisillemme, eikä koko ajan mietittäis että nuo ovat 20, 25, 30 taikka 35 ja toiset onkin jo kunnioitettavat 80, 85, 90 taikka 95 vuotiaita. Jokainen elää oman hetkensä täällä maan päällä ja lopussa kuolee pois.

      On kahdenlaista palvontamenoa, ekassa palvotaan elämää ja tokassa kuolemaa, kumpaankaan palvontamenoon en oikein osaa vastata juuta enkä jaata, en varsinkaan tuohon kuoleman-palvontamenoon.

      Sekin ärsyttää mua, että yhtäältä meitä ihmisiä ohjataan ja yritetään syöttää sanoja suuhun, ja meistä karisee pois se aitous ja vilpittömyys ja meistä tulee suorittajia, kunnes huomaamme että olemme umpikujassa ja meitä on vedetty höplästä ja suutumme niille valhettelijoille, meissä herää kapinahenki, haluamme takaisin sen aidon minän jonka olemme hetkellisesti kadottaneet.

      Ei elämää pidä suorittaa ja orjapiiskureita mielistellä. Jos järki luistaa ja tajuaa ja osaa päätellä asioita, silloin elää omaa hauskanhilpeätä aitoa ja vilpitöntä elämää ja haistattaa halivilivoot valhepropagandalle. Huumori on se voiteluaine joka kannattelee elämää. Ja kun osaa kohdata muut ihmiset oikealla mielenvireellä, elämäkin on kevyempää ja hauskempaa. Kun ajattelee vain nurinkurisesti, elämäkin on tällöin raskassoutuista, ilotonta, tylsää, junnaavaa ja tökkivää.

      Epäilen, että väestöpolitiikka ei kaikilta osin toimi käytännössä, juurikin se yleiskäsitys että tarvitsemme uusia veronmaksajia ympäri maailman ja kauhistellaan että väestönkehitys on pahasti laskusuunnassa ympäri maailman. Mutta mitä järkeä siittää uusia sukupolvia jos meistä kasvaa narsistisia hirmujohtajia ja rikollisia emmekä osaa elää sovussa, eli meistä kasvaa tällöin uusia Caliguleja, Neroja, Napoleoneita, Stalineita, Mussolineja ja Hitlereitä ja vallanhimo johdattelee meitä.

      Toki sellainen hoikka pitkätukkainen 18-30-vuotias nuori nainen rintoineen ja karvapimperoineen kaikkinen kiihottaa ketä tahansa seksuaalisesti tuntevaa heteromiestä, en itsekään pysty tätä kiistämään heteromiehenä. Jos tällaisen naisen seurassa kullini alkaa seistä housuissa, niin tämä on normaali hormonaliskemiallinen reaktio kehossani enkä häpeä tätä reaktiota ollenkaan, olenhan sinut seksuaalisuuteni kanssa, eikä ole haluja minkäänlaisiin seksuaaliperversioihin, joista joutuu vankilaan kun nuo karmeat teot paljastuu, esimerkiksi lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö.

      Itse olen jo reippaasti yli kolmenkympin mutta toistaiseksi vielä kolmekymppisten kerhoon kuuluva. Kohta voin sanoa heipat 18-30-vuotiaille nuorille naisille ja siirtyä keski-ikäisiin naisiin jokusen vuoden päästä, mutta en onneksi ihan vielä nyt.

      Ikäjuttu on pienoinen probleema mulle koska tajuan että kun ikää on mittarissa se 60-90 vuotta en voi kuvitella enään olevani 15-25 vuotiaiden tason voimaintunnossani, vanhuusiällä kaikille tulee väistämättä kremppoja kehoon. Nyt olen fiilistellyt täysillä tanssipoppi-, rokki- ja hevimusaa monta monta vuotta, mitenköhän jaksan bailata yhtä energisesti sitten kun olen jo 60-90-vuotias ja keho ilmoittaakin että on parempi levähtää kuin bailata.

      Jotain yritän oppia niistä ajoista kun olin 3-12-vuotias kakara, tuolloin osasin elää vielä hetkessä, en murehtinut mitä ympärillä tapahtui kaikkea vääryyttä ja vilppiä. Se lapsen energia oli läsnä, jaksoi olla hauskanhilpeä arjessaan. Nyt tuntuu että tuo energialataus on hiipumaan päin mitä enemmän ikää on mittarissa.

      Ilo, huumori, herkkyys ja tunteellisuus ovat ne jotka kannattelevat mua nykyhetkessä.
      Kiitos näistä elämää rikastuttavista tunteista!

      Sydämestä kaikki tunteet lähtee ja aivot rekisteröi kaiken saamansa infon, hyvän taikka huonon, toivottavasti hyvän infon omalla kohdallani.

      👍😊

      • Kärtty

        Olet siis kolmekymppinen?
        Ja naisen viehättävyys mielestäsi loppuu juuri kolmekymppisenä? Määrittelet siis naiset oman itsesi kautta?
        Tästä voi päätellä että pelkäät vanhenemista. ''Kolmekymppisenä olosi'' on päättymäisillään, katsot että kuolema kohta häämöttää, ja naisten viehätysvoimakin hiipuu - peilaat siis itseäsi naisiin.

        Todennäköisesti neljääkymppiä lähestyessäsi toteat että ei se vanheneminen vielä alkanutkaan, ja kyllä oman ikäisissä naisissakin on kauniita olemassa, että he ovat jollain tapaa kauniimpiakin kuin nuoremmat.
        Peilaat siis jälleen omia tuntemuksiasi naisiin mutta eri tavalla kuin kolmekymppisenä - siis edellyttäen olet vähänkään viisastunut.
        Nyt kuulostat pahasti keskenkasvuiselta , itseen ihastuneelta, itsetietoiselta pikku narkissokselta kuin kolmekymppisen nuorenmiehen kuulukin.

        Olisi mielenkiintoista tietää mitkä olivat ne seikat joiden kautta määrittelit sukusi naisten ''naiseuden parhaat vuodet''?!
        Ovatko he itse kertoneet? Miksi esim äitisi parhaat vuodet olivat juuri nuo?
        Oliko hän noina vuosina tekevä ja toimelias, huolehti sinusta ja muusta perheestä? Määritteletkö äitisi sen mukaan kuinka paljon hänestä oli hyötyä muille?
        Vai olisiko ehkä niin, että hänen oman mielipiteensä mukaan hänen todella parhaat vuodet ovatkin alkaneet silloin kun hänellä on aikaa itselle! Ymmärrätkö, itselle?
        Kysypä äityliltä ja pyydä olemaan rehellinen!

        Nimittäin minun sukuni naiset ovat sanoneet että heidän elämänsä paras aika on kun eläkkeellepääsy on koittanut. Ei tarvitse huolehtia työstä eikä perheestä, saa vihdoinkin olla vapaa. Näin he määrittelevät itse itsensä, mikään ulkopuolinen taho ei tee sitä.

        Ja olepa rehellinen ja tarkkaile suomimiesten lihavuutta ja vertaa suominaisten lihavuuteen. Nimittäin miehistä yli 60 prosenttia on lihavia mutta naisia yli 40.
        Minäkin kiinnitän heteronaisena huomiota lihaviin miehiin. Mutta sitten otan aivot käyttöön ja tarkastelen asiaa objektiivisesti ja huomioin myös naisten ylipainon.


    • totuus.julki

      Aikuisia naiset toki on fyysisesti mutta mitä tulee henkiseen puoleen se onkin jo eri juttu. Mikä nykyajan naisiin on mennyt? Heille ei kelpaa tavallinen mies vaan pitää olla erittäin komea erittäin pitkä mies ja jos vielä on vähän semmonen keikari tai renttu tyyppi eli ns. naistenmies niin semmosella miehellä on vientiä naismaailmassa.

      Valitettavasti tämä on karu totuus vaikka aivan varmasti naiset voi olla moni eri mieltä

      • crux

        Naiset tuntuvat myös hakeutuvan pinnallista pariutumista ja tutustumista kohti. Tinderiä sanotaan aina pinnalliseksi joten sinnehän naiset suuntaavat, eivätkä tietenkään edes kirjoita itsestään mitään. Jos olisi jokin treffipalvelu johon ei saisi laittaa kuvia vaan pitäisi kirjoittaa minimissään 1000 sanaa niin aika hiljaista olisi naisten suhteen. Ulkonäkö on naisille tärkeintä.


    • eimikäänteitävaivaa

      Kun hyväksyy itsensä.

    • lihavihatipunen

      Musta tuli aikuinen viimeistään siinä vaiheessa kun menetin toisenkin vanhempani eli 44 vuotiaana. Tosin en edelleenkään tylsäksi ole halunnut tulla. Jonkun mielestä varmaan olen kun välillä puhun kuolemasta ja hautajaisista. Toisinaan taas lähtee jutut lapasesta ihan toiseen suuntaan.

      • crux

        Usein kun katselee ja kuuntelee ihmisiä niin näyttää että ei heillä ole paljon menetyksiä ollut. Kaikki on niin hassunhauskaa ja ironista. Veikkaan että monilla muillakin tulee vanhempiensa kuoleman myötä myös toisenlainen vaihe elämässä. Muistot, ikävä, autio kotitalo...ei se enää olekaan pelkkää hauskuutta ja hassuttelua.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      59
      3047
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      544
      2886
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      37
      2068
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      1942
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1795
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      304
      1761
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1492
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      99
      1247
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1198
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1152
    Aihe