Ostaako köyhät joulukinkkua?

Köyhämies-

Kaupan kinkut on tarkoitettu rikkaille. Katselin hintoja niin kinkut maksoi sellaiset 40- 50 euroa kappale. Ei ollut köyhille parin euron kinkkuja missään.

33

1620

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • parineuronnnn

      Heh ei löytynyt parin euron kinkkua juupa juu ni tarkoitit varmaan kilohintaa n, 3 eur ni sellaisen itse ostan, ei possu mitään kallista ole.

      • KinkkuKolehtiin

        Valmuiksi siivutettuja joulukinkkuja saa 5 eurolla ja valmiiksi paistettuja kinkkurullia 20 eurolla jos rahasta on kiinni. Meillä on kuitenkin tapana että kaikki kinkunsyöjät osallistuu yhteiseen kolettiin ja siitä summasta ostetaan sitten joulukinkku. Ne jotka ei kinkkua aido syödä ei tarvitse kinkku kolehtiin osallistua. Mutta mitä enemmän on kinkunsyöjiä, sen halvempi on kinkku per nuppi.


      • läskisoinitjyrää

        Köyhät ovat siunattuja, ei tule elintaso sairauksia.


      • köyhällä.kevyt.terve.olo

        jep..ei kinkkua, niin ei sydänkään rasvoitu yms.


    • pärttyli

      Halvalla ei saa kuin Juutalaisen Seurakunnan myyjäisistä joulupöytääsi tönkkäsuolattuja esinahkoja. Mutta..... kun halvalla saa.

    • valehtelijoille.tiedoksi

      Köyhämies valehtelee.

      Onneksi hintatilanteen voi helposti tarkistaa netin kautta. Esimerkit Prismasta. Muista kaupoista saa kinkkuja todennäköisesti vieläkin halvemmalla. Lisäksi hinnat laskevat joka kaupassa jo paria päivää ennen joulua.

      Melkein kolmen kilon luuttoman kinkun saa 18 eurolla.

      https://www.foodie.fi/products/search2?term=joulukinkku

      Viljapossun luutonta kinkkua myydään hintaan 5,65 euroa/kg. Iso perhe saa viiden kilon kinkkunsa hintaan 28,25 euroa.

      https://www.foodie.fi/products/search2?term=joulukinkku

      Kilohinnaltaan halvin on jättikinkku, joka maksaa 3,89 euroa/kg. Melkein 11 kilon kinkun hinnaksi tulee silloin 42 euroa.

      https://www.foodie.fi/products/search2?term=joulukinkku

      Miksi köyhämies valehtelee kinkkujen hinnasta? Eikö ole muuta tekemistä kuin trollaaminen?

    • roletaari

      48:n vuoden aikana on ollut 2 kinkkua ja yksi kalkkuna. Niin kauan kuin penskat olivat kotona, kävin teurastamassa kahden tuttavan lampoloista 10 keväällä syntynyttä karitsaa joista yhden sai osta todella halvalla. Lampaan koipi korvasi kinkun.

      Jäätyämme eukon kanssa kahdestaan ostimme joskus kinkkurullan mutta nyt, yli 10:een vuoteen emme mitään.
      Kinkun puute ei tunnu puutteelta kun sen oikein oivaltaa.

      • Puutetta-ja-puutetta

        Noo onkos sinulla sitä pimppuran puutetta vai vieläkö pelaa?


    • tarviiko_ostaa_kinkku

      Jouluaattona kannattaa käydä ostamassa joulukinkku -50 tai -70% lapulla. Viime jouluna saimme ilmaiseksi kaupasta joulukinkun, kun joku asiakas ei ollut käynnyt hakemassa tilaamaansa joulukinkkua. Lisäksi saimme lahjakortin kalan, kalkkunan taikka kinkun ostamiseen. Meillä oli myös kalaa ja kalkkunaa joulupöydässämme.

      Joulukinkku ei ole meidän perheessä mikään mast-juttu ja omassa lapsuudessani ja nuoruudessani meidän perheessä ei ollut koskaan jouluna kinkkua! Vaimoni on lähtöisin sellaisesta perheestä (todella köyhästä), että heille on joulukinkku ollut aivan pakollinen jouluruoka. Perhesovun vuoksi meillä on ollut nyt muutaman vuoden myös joulukinkku, mutta lapsetkin tykkäävät enemmän kalkkunasta joulupöydässä.

    • Köyhäkaupunkilainen

      Köyhien kinkku pitäisi maksaa korkeintaan 0.20 euroa kilolta. Muuten ei ole varaa kinkkua ostaa.
      Rikkaat mässäilee taas oikein kunnolla , taidan itse syödä vaan lihamakaroonilaatikkoa

      • sinäsejaksatnäitä

        Köyhyys on sinulla korvienvälissä! Saat kuitenkin rahaa 8€/päivä ruokaan, siitä riittää kyllä joulukinkkuun. Ja sitä paitsi hyvin ehdit keräämään pantillisilla pulloilla ja tölkeillä rahat joulukinkkuun!


    • TakaisinLuontoon

      Ymmärtääkseni monetkin köyhät ostavat jopa kokonaisia monen kilon kinkkuja, joulun jälkeen, kun niitä saa alennuksella, ja niistä voi pakastaa monenlaisia satseja.

      Omalla kohdalla vain jouluaterialle muutaman sadan gramman siivut, ja siinä se. Itselle parin sadan gramman määrät lohta ja kalkkunaa, muille kinkkua ja kalkkunaa. Emme mässäile, mutta haluamme syödä hyvin jouluna.

    • Loispummityötön

      Syön jouluna banaaneja koska oon laihiksella.

    • tarttistehräää

      Tarttis tehrä jotain että saa vaikka esim, tuon joulukinkun kun hitto vuosi aikaa vaikka säästää rahaa siihen. Outoa maukumista muutenkin kun toimeentulotuki yksinäiselle n,500eur ja ruokaan varattu 8 eur päivä.
      360 päivää vaikka esim ja 1 pantillinen tölkki 0.15cent niin tulee 54 eur ja saa kinkun varmaan.

    • ww3gg3

      Joulua voi viettää vaikka 15 tammikuuta. Kinkkuja taitaa olla saatavilla edullisesti vuoden alussa, ostankin silloin pienen kinkun ja juhlin oikein kunnolla.

    • kinkkeli

      Kyllä minä ainakin ostan suuren kinkun jouluksi ja mahdollisesti joulun jälkeen toisen. Kinkusta saa sitten tehtyä monia ruokia; laatikoita, pizzoja ym. Huonoimmista kohdista saa tehtyä rouhetta, jota voi käyttää moniin ruokiin.
      Aloittaja toden totta valehteli hinnoista. Sitä en tiedä, miksi hänelle ei kelpaa ihan tavallinen harmaasuolattu kinkku. Sillä niiden hinnat eivät ainakaan ole tuollaisissa lukemissa.
      Jos ei halua mitään isoa kinkkua tai edes muutamaa kiloa, voi ostaa K-Marketista puolen kilon kinkkusiivupaketin Palvikinkkua. Se maksaa vieläkin alle kolmen euron, vaikka hintaa onkin nostettu.
      Yksi mahdollisuus on ostaa kinkku jonkun kaverin kanssa ja jakaa kustannukset puoliksi.
      Aina sitä pitää marista jostakin, milloin ei saa mitäkin jouluksi ja nälkää nähdään. Saadaanhan sitä ruokaa arkipäiväksikin, miksei sitten jouluksi? Joulu ei tule kenellekään yllätyksenä.
      Vuoden 2018 jouluun voit alkaa valmistautumaan vaikka heti panemalla kolikon silloin tällöin pankkiin.

      • TakaisinLuontoon

        Olipas hyvä tämä kommenttisi!

        Ajatellen possua syövää jälkikasvuani nimittäin (itse en syö). Joululahja-ajattelu menikin aivan uusiksi...:)


    • Työtönpummi-

      Kunnon läskitön kinkku maksaa vähintään 6 euroa kilo. Rahaa ei kannata tuhlata huonoihin halpakinkkuihin

    • pikkupaistinsaa

      Pikkupaistin saa 10 eurolla.

    • EN itse mutta meen syömään. Korvaukseski teen vähintäänkin ITSE yhden lanttulooran ja pottulooran.

    • Jouluonpstä

      Kuka helvetti sitä muutenkaan jaksaisi ahtaa niin helvetisti napaansa? Kumma tapa että pitää kerran vuodessa syödä itsensä kipeäksi.

    • mika---

      Ei tarvii ostaa mitään koska sukulaiset antaa kinkun ja laatikot ja kaikki suunnilleen kun luulevat aina että näen nälkää. Menen sukulaisille joulupäivänä syömään ja sitten ne tunkee ruokaa mukaani kun lähden kotiin takas.

    • KöyhätVenäjälle

      Ei köyhät tarvii kinkkua tai koko joulua. Joulu vain nettoveronmaksajille!!!

      • ettuollainentapaus

        Sulla se on tuo joulunsanoma hyvin ymmärretty.


      • venäjälläasunut

        Ja täyttä fulaa tuokin, kyllä joulu kuuluu kaikille. Juuri kävimme kirkossa laulamassa kauneimpia joululauluja, ei siellä köyhiä eroteltu mitenkään.
        Kyllä sitä köyhäkin saa kinkut ja muut joulusafkat ostettua, kun 8€/päivä jaetaan rahaa safkaan, kyllä sillä kinkut jouluksi ostelee ja muut ryyteet siihin.


      • KöyhätVenäjälle
        ettuollainentapaus kirjoitti:

        Sulla se on tuo joulunsanoma hyvin ymmärretty.

        Kommenttini oli aivan yhtä älykäs kuin aloittajan. Jos kinkku tuntuu kalliilta eikä osaa oikean hintaisia etsiä niin ei sitä täällä tarvitse toitottaa. Hyvää ja terveellistä ruokaa voi tehdä edullisesti myös jouluna ja itseasiassa perinteiset jouluruuat ovat erittäin edullisia perinteisiä maalaisruokia.


      • Jouluiloakaikille

        Mä olen yks työssäkäyvä veronmaksaja ja olen sitä mieltä, että jouluun saa kyllä herkut edullisesti, jos vaan haluaa.. Kinkkua ja laatikoita ei meille ainakaan kannata hamstrata kuin parille korkeintaan kolmelle päivälle, sen jälkeen jouluruuat alkaa tulla "korvista ulos", eikä saata enää syödä. ko rkeintaan 3 kilon kinkku, ja siitäkin saa pahimmassa tapauksessa laittaa loput roskiin. Valmislaatikot ym.. ei hurjia summia kaupassa maksa. Mulle kyllä kelpaa kinkun sijaan vaikka noi palvikinkun viipaleet. Riisikään ja luumut ei kiisseliin ja puuroon paljoa maksa.. Toi köyhät venäjälle kommentoija sais vetää v..n päähän ja paeta ite venäjälle..


      • venäjällevaan
        Jouluiloakaikille kirjoitti:

        Mä olen yks työssäkäyvä veronmaksaja ja olen sitä mieltä, että jouluun saa kyllä herkut edullisesti, jos vaan haluaa.. Kinkkua ja laatikoita ei meille ainakaan kannata hamstrata kuin parille korkeintaan kolmelle päivälle, sen jälkeen jouluruuat alkaa tulla "korvista ulos", eikä saata enää syödä. ko rkeintaan 3 kilon kinkku, ja siitäkin saa pahimmassa tapauksessa laittaa loput roskiin. Valmislaatikot ym.. ei hurjia summia kaupassa maksa. Mulle kyllä kelpaa kinkun sijaan vaikka noi palvikinkun viipaleet. Riisikään ja luumut ei kiisseliin ja puuroon paljoa maksa.. Toi köyhät venäjälle kommentoija sais vetää v..n päähän ja paeta ite venäjälle..

        Joo ja muutenkin kaikki köyhyyden ja kurjuuden valittajat voisi viedä Venäjälle. Siellä tavis Iivanalla on asiat huonommin, kuin millään suomalaisella köyhällä. http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201704062200098025_ul.shtml
        https://yle.fi/uutiset/3-9549470


    • KöyhätVenäjälle

      Luetunymmärtäminen ei taida olla tän porukan vahvin laji?

      • En-köyhä-en-rikaskaan

        Se on katsos niin, että kun on köyhä ja vielä nälissään, niin silmissäkin sumenee ja on vaikea lukea edes puoliksi järkiperäistä. Pitäisi saada puuroa ensin, että pystyy keskittymään.


    • MuaAlkoTaasNaurattaa

      Muutama vuosi sitten joku lehden yleisönosastolla valitti, että köyhällä ei ole koskaan ollut varaa mansikoihin. Hän avautui sanomalla seuraavaa: "Mun puolesta ne mansikat saavat maksaa vaikka sata euroa litra! Jos mulla ei oo varaa mansikoihin, niin sitten niihin ei tarvitse olla varaa kellään muullakaan." Ja jupinaa jupinaa... :-D

    • kultainenjoulu

      Ostin parin kilon valmiin kinkun ja maksoin 24 euroo sekä peruna,lanttu ja maksalaatikon.. Sekä tietty joululimpun . Lisäksi juustoo, suolakurkkuja sekä silliä. Näillä mennään. Ostovimmoissani ostin naapurille joululahjaksi tupakkiaskin kun hän ei osaa sitä lopettaa...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      987
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe