Pyhälisä kun vuorokausi vaihtuu?

Ramiromu28

Keskiviikko 6.12 oli pyhäpäivä (eli työstä saa tuplapalkan), torstai 7.12 taas normaalipäivä. Jos teki yövuoron joka alkoi keskiv. klo 22 ja päättyi torstaina klo 06, nii saako silloin tuplapalkan 2:lta ensimmäiseltä tunnilta, ja lopuista 6:sta tunnista vain normaalipalkan? Vai miten tuo menee?

4

2211

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 7.12. ei ollut pyhäpäivä tai muukaan pyhäpäiväksi laskettava. Koska vuorokausi vaihtuu keskiyöllä, ei sen jälkeisistä tunneista makseta pyhäpäivälisää.

    • Tserokee

      Mun mielest jos työvuoro alkaa pyhäpäivän puolella, ni siitä koko vuorosta saa pyhälisät vaikka se jatkuiski seuraavan vuorokauden puolelle. Mut en oo varma.

    • Tietäjä

      Keskiviikkona 6.12.17 oli Itsenäisyyspäivä ja se on pyhäpäivä. 6.12.17 saa kaksinkertaisen palkan koko vuorokauden ajalta eli klo 0-24. Torstai 7.12.17 oli arkipäivä. Ke 6.12.17 klo 22 alkaneesta yövuorosta saat tuplapalkan yövuorolisän kahdelta tunnilta eli klo 22-24 ja vuorokauden vaihtuessa 7.12.17 saat peruspalkan yövuorolisän kuudelta tunnilta eli klo 00-06. Tutustu oman alasi työehtosopimukseen.

      • VastausLöytyyVasemmalta

        Asia ei ole aivan noin yksiselitteinen, että päivän vaihtuminen päättäisi jonkin lisän maksun.

        Omalla alalla olisi yövuorosta saanut koko vuorolta TES:n mukaiset korotukset vaikka vuorokausi vaihtui vuoron aikana. Näin koska TES:ssä on määritelty, että vuorotyössä päivä vaihtuu yövuoron päättyessä klo 0600.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      445
      4778
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1702
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      93
      1438
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1339
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1296
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1171
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      865
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe