Raamatun, Jumalan ilmoituksen, kanta Jerusalemiin

Kysyvämaria

Voisiko joku. joka tuntee Raamatun ilmoitusta., siis Jumalan ilmoitusta, kertoa onko Yhdysvaltain presidentin ilmoitus Jerusalemin tunnustamisesta Sanan mukainen?

24

335

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • otetaan.selvää

      Totta kai on, täydellisesti raamatun mukainen.
      Jerusalem mainitaan Raamatussa 854 kertaa, jopa koraanissa sanotaan, että Jerusalem on luvattu juutalaisille.

      Jumala on pistänyt nimensä Jerusalemin ylle, se on Hänen oma kaupunkinsa. Ja joka sitä jakaa, joutuu itse jaettavaksi.
      Tässä vain muutama kohta:

      5. Moos. 12: 5 vaan se paikka, jonka Herra, teidän Jumalanne, valitsee teidän sukukuntienne alueelta ja johon hän asettaa nimensä asuaksensa siellä, se etsikää, ja mene sinne.

      Sak. 2:1 Ja minä nostin silmäni ja katsoin. Ja katso, oli mies ja hänen kädessänsä mittanuora.
      2 Minä sanoin hänelle: "Mihin sinä olet menossa?" Ja hän vastasi minulle: "Mittaamaan Jerusalemia, nähdäkseni, kuinka leveä ja kuinka pitkä se on oleva".
      3 Ja katso, enkeli, joka puhutteli minua, lähti liikkeelle, ja toinen enkeli lähti häntä vastaan.
      4 Ja hän sanoi tälle: "Juokse, puhu tälle nuorukaiselle ja sano: Jerusalem on oleva muuriton paikkakunta, sillä niin paljon siinä on ihmisiä ja eläimiä.
      5 Mutta minä olen oleva, sanoo Herra, tulimuuri sen ympärillä ja kunnia sen keskellä.
      6 Voi, voi, paetkaa pohjoisesta maasta, sanoo Herra! Sillä minä olen hajottanut teidät neljään taivaan tuuleen, sanoo Herra.
      7 Voi, Siion, pelastaudu, sinä, joka asut tytär Baabelin luona!
      8 Sillä näin sanoo Herra Sebaot: Kunniaksensa hän on lähettänyt minut pakanakansojen luokse, jotka ovat teitä saalistaneet. Sillä joka teihin koskee, se koskee hänen silmäteräänsä.
      9 Sillä katso, minä heilutan kättäni heitä vastaan, ja he joutuvat orjiensa saaliiksi. Ja te tulette tietämään, että Herra Sebaot on lähettänyt minut.
      10 Riemuitse ja iloitse, tytär Siion! Sillä minä tulen ja asun sinun keskelläsi, sanoo Herra.
      11 Sinä päivänä liittyy paljon pakanakansoja Herraan, ja he tulevat hänen kansaksensa, ja minä asun sinun keskelläsi, ja sinä tulet tietämään, että Herra Sebaot on lähettänyt minut sinun tykösi.
      12 Ja Herra ottaa Juudan perintöosaksensa pyhässä maassa ja valitsee vielä Jerusalemin.
      13 Vaiti Herran edessä, kaikki liha! Sillä hän on noussut pyhästä asuinsijastansa."

      ja lopun aikana:
      Joel 3:1 Sillä katso, niinä päivinä ja siihen aikaan, kun minä käännän Juudan ja Jerusalemin kohtalon,
      2 minä kokoan kaikki pakanakansat, vien ne alas Joosafatin laaksoon ja käyn siellä oikeutta niitten kanssa kansani ja perintöosani, Israelin, tähden. Sillä he ovat hajottaneet sen pakanakansain sekaan, ovat jakaneet minun maani
      3 ja heittäneet minun kansastani arpaa; ovat antaneet pojan porttoa vastaan sekä myyneet tytön viinistä, jonka ovat juoneet.
      4 Mitä on teillä sanomista minulle, teilläkin, Tyyro ja Siidon ja kaikki filistealaisten alueet? Tahdotteko te kostaa minulle, mitä minä olen tehnyt, vai itse tehdä minulle jotakin? Nopeasti, kiiruusti minä annan koston kohdata teidän päätänne siitä, mitä olette tehneet,
      5 te, jotka olette ottaneet minun hopeani ja kultani, vieneet minun ihanat kalleuteni temppeleihinne
      6 sekä myyneet Juudan ja Jerusalemin lapsia jaavanilaisille, poistaaksenne heidät kauas omalta maaltansa.
      7 Katso, minä herätän heidät liikkeelle siitä paikasta, johon te olette heidät myyneet, ja annan koston teostanne kohdata teidän päätänne:
      8 minä myyn teidän poikianne ja tyttäriänne Juudan poikien käsiin, ja he myyvät ne sabalaisille, kaukaiselle kansalle. Sillä Herra on puhunut.
      9 Julistakaa tämä pakanakansain seassa, alkakaa pyhä sota, innostakaa sankareita, lähestykööt, hyökätkööt kaikki soturit.
      10 Takokaa vantaanne miekoiksi ja vesurinne keihäiksi. Sanokoon heikko: "Minä olen sankari".
      11 Käykää avuksi, tulkaa, kaikki kansakunnat joka taholta. He kokoontuvat sinne. Anna, Herra, sankariesi astua sinne alas.
      12 Lähtekööt liikkeelle, hyökätkööt kansakunnat Joosafatin laaksoon; sillä siellä hän istuu tuomitsemassa kaikkia pakanakansoja, joka taholta tulleita.
      13 Lähettäkää sirppi, sillä sato on kypsynyt. Tulkaa polkemaan, sillä kuurna on täynnä ja kuurna-altaat pursuvat ylitse; sillä heidän pahuutensa on suuri.
      14 Meluavia joukkoja, meluavia joukkoja ratkaisulaaksossa! Sillä lähellä on Herran päivä ratkaisulaaksossa.
      15 Aurinko ja kuu käyvät mustiksi, ja tähdet kadottavat valonsa.
      16 Herra ärjyy Siionista ja antaa äänensä kuulua Jerusalemista, ja taivaat ja maa järkkyvät; mutta Herra on kansansa suoja, Israelin lasten turva.
      17 Ja te tulette tietämään, että minä olen Herra, teidän Jumalanne, joka asun Siionissa, pyhällä vuorellani. Ja Jerusalem on oleva pyhä, ja vieraat eivät enää kulje sen läpi.
      18 Sinä päivänä vuoret tiukkuvat rypälemehua, ja kukkulat vuotavat maitoa; kaikissa Juudan puronotkoissa virtaa vettä, ja Herran huoneesta juoksee lähde, ja se kastelee Akasialaakson.
      19 Egypti tulee autioksi, ja Edom tulee autioksi erämaaksi väkivallan tähden, jota ne ovat tehneet Juudan lapsille, kun ovat vuodattaneet viatonta verta heidän maassansa.
      20 Mutta Juuda on oleva asuttu iankaikkisesti ja Jerusalem polvesta polveen.
      21 Ja minä julistan heidät puhtaiksi verivelasta, josta en ole heitä puhtaiksi julistanut. Ja Herra on asuva Siionissa.

      Riittääkö nämä?

      • otetaan.selvää

        No lisätään vielä tämä, kuulostaako yhtään tutulta:

        Sak. 12:1 Ennustus, Herran sana Israelista. Näin sanoo Herra, joka on jännittänyt taivaan ja perustanut maan ja joka on luonut ihmisen hengen hänen sisimpäänsä:
        2 Katso, minä teen Jerusalemin juovuttavaksi maljaksi kaikille kansoille yltympäri, ja myös Juudan kohdalle se on tuleva Jerusalemia piiritettäessä.
        3 Ja sinä päivänä minä teen Jerusalemin väkikiveksi kaikille kansoille: kaikki, jotka sitä nostavat, repivät pahoin itsensä; ja kaikki maan kansakunnat kokoontuvat sitä vastaan.

        Kaikki maan kansakunnat, eli YK.
        Vasta he tekivät sellaisenkin päätöslauselman, ettei juutalaisilla ole mitään siteitä esim. Temppelivuorelle jne.
        Uskomatonta.


      • Kysyvämaria

        Paljon Kiitoksia sinulle vastauksestasi!!!!!!
        Laitoin kysymykseni rukoillen.
        Siunausta sinulle!


      • BereastaPamahtaa

        Näin se on!

        Ja vielä tärkeä Jeesuksen antama profetia:

        "Jerusalem on oleva pakanain tallattavana, kunnes pakanain ajat täyttyvät." Luuk. 21:24

        Toistaiseksi vielä Jerusalem on pakanoiden tallattavana, mutta mielestäni Trumpin päätös tunnustaa Jerusalem Israelin pääkaupungiksi on vahva merkki siitä, että pakanoiden ajat ovat pian täyttymässä, uskovat temmataan ja alkaa Jaakobin ahdistuksen aika.

        "Ja Henki ja morsian sanovat: "Tule!" Ja joka kuulee, sanokoon: "Tule!" Ja joka janoaa, tulkoon, ja joka tahtoo, ottakoon elämän vettä lahjaksi." Ilm. 22:17

        Tule Herra Jeesus!


      • TULIKUUMAA

        Amen.


      • 1234567---
        BereastaPamahtaa kirjoitti:

        Näin se on!

        Ja vielä tärkeä Jeesuksen antama profetia:

        "Jerusalem on oleva pakanain tallattavana, kunnes pakanain ajat täyttyvät." Luuk. 21:24

        Toistaiseksi vielä Jerusalem on pakanoiden tallattavana, mutta mielestäni Trumpin päätös tunnustaa Jerusalem Israelin pääkaupungiksi on vahva merkki siitä, että pakanoiden ajat ovat pian täyttymässä, uskovat temmataan ja alkaa Jaakobin ahdistuksen aika.

        "Ja Henki ja morsian sanovat: "Tule!" Ja joka kuulee, sanokoon: "Tule!" Ja joka janoaa, tulkoon, ja joka tahtoo, ottakoon elämän vettä lahjaksi." Ilm. 22:17

        Tule Herra Jeesus!

        Ei ala ahistusten ajat tempauksen jälkeen, täällä ei ole ahistajat hengissä, sillä he saavat surmansa Jeesuksen toisessa tulemisessa Hänen ilmestyksestään.


      • AjanLoppuko
        BereastaPamahtaa kirjoitti:

        Näin se on!

        Ja vielä tärkeä Jeesuksen antama profetia:

        "Jerusalem on oleva pakanain tallattavana, kunnes pakanain ajat täyttyvät." Luuk. 21:24

        Toistaiseksi vielä Jerusalem on pakanoiden tallattavana, mutta mielestäni Trumpin päätös tunnustaa Jerusalem Israelin pääkaupungiksi on vahva merkki siitä, että pakanoiden ajat ovat pian täyttymässä, uskovat temmataan ja alkaa Jaakobin ahdistuksen aika.

        "Ja Henki ja morsian sanovat: "Tule!" Ja joka kuulee, sanokoon: "Tule!" Ja joka janoaa, tulkoon, ja joka tahtoo, ottakoon elämän vettä lahjaksi." Ilm. 22:17

        Tule Herra Jeesus!

        > "Jerusalem on oleva pakanain tallattavana, kunnes pakanain ajat täyttyvät." Luuk. 21:24

        Tuossahan ei sanota Jerusalemin aseman muuttuvan pakanain aikojen taytyttyä. Ehkäpä Jeesus palaa silloin välittömästi.


      • lomalehmä

        >>Totta kai on, täydellisesti raamatun mukainen.
        Jerusalem mainitaan Raamatussa 854 kertaa, jopa koraanissa sanotaan, että Jerusalem on luvattu juutalaisille....
        Riittääkö nämä? >>

        No, ei oikein. Kertoisitko missä Koraanin suurassa niin sanotaan, niin tarkistetaan.


    • Ihan.miten.vaan

      He he raamatun kirjattajat sitä mieltä että jumala sitä mieltä jotta jerusalemi kuuluu juutalaisille,
      Jumala antoi ainoan poikansa, juutalaiset sitämieltä että jumala ei antanut ainoata poikaansa eli kristittyjen jeesusta ei ole ollutkaan.
      Koittakaa keksiä lisää hyviä selityksiä.

    • Jeesuksen.seuraaja

      Sivuhuomautuksena, Trump ei ole kristitty.

      • pois_taikauskot

        Trump pääsi virkaansa kristittyjen ja juutalaisten liikemiesten avulla,


      • oijopouop
        pois_taikauskot kirjoitti:

        Trump pääsi virkaansa kristittyjen ja juutalaisten liikemiesten avulla,

        Jumala voi käyttää vaikka aasia, miksei siis Trumpiakin?


      • LähemmäTaivastaJeesusta
        pois_taikauskot kirjoitti:

        Trump pääsi virkaansa kristittyjen ja juutalaisten liikemiesten avulla,

        Trump ei ole tunnustanut Jeesusta Herrakseen. Vain se tunnustus takaa Taivaspaikan...Jerusalemtunnustus nostattaa bonuksia!


    • niinjaaamen

      Jerusalem on Israelin pääkaupunki. Trumppi on oikeassa, ja muut väärässä.

    • tietotuusjaelämä

      Mitäpä yhden humpuukipressan tunnustus merkitsee, ei mitään. Ainoa joka siitä saadaan aikaan on arabien ja juutalaisten välinen sotatila.

      • HerätkääRakastamaaTotuut

        Sehän on ollut päällä jo vuodesta 1948!!!
        Pres Chaim Weizman lupasi silloin jokaiselle maassa JO olevalle täydet kansalaisoikeudet...muttamutta ympäröivät arabivihollismaat käskytti maassa olevia 'arabeja' jättämään syntyneen Israelin, lupasivat palauttaa heidät takaisin sodittuaan heiveröiset juutalaiset välimereen! Kuinkas kävikään; Jumala oli Israelin puolella ja maasta poistuneiden arabien loppusijoitus oli terrorijärjestö PLOn telttaleireissä. Tämän takapiruna Jasser Arafat. Israelin maahan silloin jääneet, saivat mitä Weizman lupasi; Täyden Israelin kansalaisuuden...tänne saakka heillä on edustajansa Knessetissä! Lukekaa historia tarkemmin, niinkauan kuin se enää löydettävissä. Sekä oikein käännetty Raamattu! Olkaa sitten vapaat tutkimaan ja päättämään, mikä maistuu todelta. Valinnanvapaus on voimassa -ainakin toist.


      • MaranAta888

        Israel. Pyhä Jaakob, ja hänen Pyhät Pojat ovat olleet sodassa, ammoisista ajoista lähtien, he molemmat mahdollisesti olivat, jossain yhteydessä Aabrahamin hautaamisessa, mutta mahdollisesti tämän jälkeen alkoi se loputon vihamielisyys Ismaelin puolesta Pyhää kanssaa eli Jaakobin Poikia vastaan.

        1. Moos. 25:7 Tämä on Aabrahamin elinvuosien luku: sata seitsemänkymmentä viisi vuotta.
        8 Ja Aabraham vaipui kuolemaan korkeassa iässä, vanhana ja elämästä kyllänsä saaneena, ja tuli otetuksi heimonsa tykö.
        9 Ja hänen poikansa Iisak ja Ismael hautasivat hänet Makpelan luolaan, heettiläisen Efronin, Sooharin pojan, vainiolle, joka on itään päin Mamresta,

        Joten sota ja muu "kina" ovat sitten loppuun asti.

        Joten tämä taistelu, vihollisuus on ikivanha ja se tulee sitten loppumaan kun Jumalan Poika sen tekee.

        Jeesus on ainoa RauhanRuhtinas ja ilman RauhanRuhtinasta ei tule rauhaa, mutta vaöhe rauha on nyt päivänä lehdissä.

        se onko Trump uskossa on Jumalan tiedossa, me emme sitä voi tietää, se että jossain lehdissä ei ole mainitaa tahi uutisissa Trumpin todistusta Jumalan Pojan tuomasta pelastuksesta ei tarkoita että Trump ei olisi todistanut omasta uskostaan omassa seurakunnassa ja omissa "ympyröissään"

        Ei ole kirjoitettu, että jos et tunnusta, lehdistölle tahi uutisille, et ole uskossa, vaan on Kirjoitettu että tulee ihmisten edessä tunnustaa ja olla valmis tekemään selkoa mihin ha ketää uskoon.

        joten me emme tiedä ja Jumala sen tietää.

        Nyt vaikka Trump olisi aasi kuten on sanottu, niin se on tosiasia, mikä ei poistu ennenkuin Jumala sen täyttää, mikä tehtävä sitten Trumpilla onkaan.

        Mutta vihamieliset pyrkivät jopa tappamaan hänet!
        eli erä tapaus tuli esille, että hänet, Trump pyrittiin skorpionilla myrkyttämään ja tappamaan.
        sitä en voi täysin varmistaa sillä kyseessä on englannin kieliset todistukset.

        se että Nyt Jumalan käsi on hänen päällänsä on tosi.
        Joten Iloitkaa ja riemuitkaa, sillä pelastus on lähellä.


    • arabiahaagarorja

      Ilmesryskirja11. Ja tulijärvi antikristus.20.egyptin orjia.

    • Maanpäällinen Jerusalem on kielikuva Jumalan seurakunnasta, jota ei saa jakaa.

      Israel on esikuva Jumalan seurakunnasta.

      Maanpäällinen Jerusalem ei edusta pelastuneita, mutta taivaallinen edustaa ja valitut ovat siellä.

      Israel ei ole pelastuva muilta osin kuin että vain uskolliset pelastuvat, samoin nimeltään kristittyjen keskuudesta pelastuvat vain harvat ja valitut.

      • Raamatun kirjoitukset ovat monitasoisia. Niissä ei puhuta vain kirjaimen tasolla, niin että kuvattaisiin silmin nähtäviä asioita tai tapahtumia. Monet näkevät Raamatussa pelkästään kirjaimellisen tason (kirjaimen), mutta eivät ymmärrä Raamatun esikuvia, metaforia, allegorioita ja kielikuvia. Niin tässäkin asiassa.

        Monet kiivailevat sen puolesta, että Jerusalemia ei saa jakaa juutalaisten, kristittyjen ja palestiinalaisten (muslimien) kesken, mutta se on jo nyt jaettu! He eivät ymmärrä sitä, että Jumalaa ei kiinnosta kovin paljon se, minkä uskontojen tai kansojen edustajat asuttavat maanpäällistä Jerusalemia. Jumalaa kiinnostaa eniten se, että hänen seurakuntansa ei ole jaettu: se on yksi ainoa Kristuksen jakamaton ruumis, johon kaikki pyhästä hengestä osalliset valitut kuuluvat. Sitä "taivaallista Jerusalemia" ei saa jakaa kolmeen osaan eikä useampaan lahkoon. Tämä on Raamatun tärkein opetus Jerusalemista puhuttaessa.

        Jumalaa kiinnostaa myös se, että häntä itseään ei saa jakaa kolmeen osaan: Isä ja Poika ja Pyhä Henki. Ilmestyskirjan 16:13ss. kertovat näistä asioista, mutta väkevän eksytyksen uskoneet eivät näe tätä asiaa. He kiivailevat riivaajien oppien puolesta (katolisten isien laatimien uskontunnustusten ja oppien puolesta) ja luulevat toimivansa Jumalan palvelijoina siinä tehtävässä. He katsovat näkyväisiä ja kiinnittävät huomionsa maanpäälliseen Jerusalemiin ymmärtämättä hengellistä puhetta, jonka mukaan maanpäällinen Jerusalem edustaa katolisuutta ja herrasta luopunutta nimeltään kristittyä uskonnollisuutta...


      • RaamatunMuk1938

        Näin se ihan kylmästi/kuumasti on!

        "Tutkikaa itseänne, oletteko uskoSSA, asuuko JEESUS teissä?
        EllEI; ETTE KESTÄ KOETUSTA.''


      • unitaari kirjoitti:

        Raamatun kirjoitukset ovat monitasoisia. Niissä ei puhuta vain kirjaimen tasolla, niin että kuvattaisiin silmin nähtäviä asioita tai tapahtumia. Monet näkevät Raamatussa pelkästään kirjaimellisen tason (kirjaimen), mutta eivät ymmärrä Raamatun esikuvia, metaforia, allegorioita ja kielikuvia. Niin tässäkin asiassa.

        Monet kiivailevat sen puolesta, että Jerusalemia ei saa jakaa juutalaisten, kristittyjen ja palestiinalaisten (muslimien) kesken, mutta se on jo nyt jaettu! He eivät ymmärrä sitä, että Jumalaa ei kiinnosta kovin paljon se, minkä uskontojen tai kansojen edustajat asuttavat maanpäällistä Jerusalemia. Jumalaa kiinnostaa eniten se, että hänen seurakuntansa ei ole jaettu: se on yksi ainoa Kristuksen jakamaton ruumis, johon kaikki pyhästä hengestä osalliset valitut kuuluvat. Sitä "taivaallista Jerusalemia" ei saa jakaa kolmeen osaan eikä useampaan lahkoon. Tämä on Raamatun tärkein opetus Jerusalemista puhuttaessa.

        Jumalaa kiinnostaa myös se, että häntä itseään ei saa jakaa kolmeen osaan: Isä ja Poika ja Pyhä Henki. Ilmestyskirjan 16:13ss. kertovat näistä asioista, mutta väkevän eksytyksen uskoneet eivät näe tätä asiaa. He kiivailevat riivaajien oppien puolesta (katolisten isien laatimien uskontunnustusten ja oppien puolesta) ja luulevat toimivansa Jumalan palvelijoina siinä tehtävässä. He katsovat näkyväisiä ja kiinnittävät huomionsa maanpäälliseen Jerusalemiin ymmärtämättä hengellistä puhetta, jonka mukaan maanpäällinen Jerusalem edustaa katolisuutta ja herrasta luopunutta nimeltään kristittyä uskonnollisuutta...

        ... tai uskonnollisuutta ylipäänsä (juutalaisuus, katolisuus ja islam).


      • No, mikä merkitys on sillä, rakennetaanko Jerusalemiin muslimien moskeijoiden sijaan juutalaisten temppeli vai ei? Mitä merkitystä sillä on Jumalan lapsille, jotka ymmärtävät hengellistä puhetta?

        Jumalan temppeli ei ole jokin maan päällä oleva rakennus. Jeesukseen kristukseen uskovan ihmisen ruumis on Jumalan temppeli: valittujen ruumis on Jumalan temppeli, jossa Jumala henkenä asuu - meissä asuu Jumalan pyhä henki. Vain tällä on merkitystä pelastuksen ja valittujen kannalta.

        Kun Jumalan temppeliä eli ihmisen ruumista kansoittavat pakanakansat ja siellä asuu joku muu kuin taivaan ja maan ja kaiken niissä olevien kaikkivaltias luoja eli meidän isämme Jumala, niin silloin on pidetty totena väkevä eksytys ja uskottu valhe: että Jumala on kolmiyhteinen ja Nasaretilaista Jeesusta, ihmistä, tulee palvoa isän vertaisena kaiken luoneena Jumalana. Kun tämä toinen Jeesus ja väärä kristus asuu ihmisen sydämessä, niin silloin Jumalan temppeli on saastunut ja riivaajien henkien asuttama, sillä ne riivaajahenget opettavat kolmiyhteisen jumalan oppia (Ilm 16:13ss.; 2Tess 2)


    • Jumala ei asu käsin tehdyissä temppeleissä, joten eikö pitäisi keskittyä näkymättömään hengen maailmaan näkyvien sijasta?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5399
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3477
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1602
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      197
      1521
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1023
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      789
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    Aihe