Kertokaas jopparit ja autokauppiaat/myyjät mitkä merkit on sellaisia liikkeen inhokkeja tai millaiset kone/verotapa/vaihteisto/malli yhdistelmät on sellaisia mitä ette ota sisään mielellään? Varmasti edulliseen hintaan kelpaa huonommatkin merkit kuten alfat, fiatit,rellut jne 2-laatuiset. Mitenkäs jaguar ja landrover? Tai isokoneiset jenkit? Entäs urheiluautot? Kertokaa vähän miten vaikuttaa hyvitykseen jos asiakas tuo jonkun vaikeammin myytävän mielestänne ja mitkä on niitä vaikeasti myytäviä ylipäänsä? Varmasti V8 ja neliveto alkaa olemaa jo aika kirosana tänäpäivänä vaikka upeita sinänsä ovatkin mutta nykyään kun samoja tehoja otetaan jo 2-litraisista niin harvempi taitaa haluta sitä isokuluista V8:a? Kieltäydyttekö ottamasta kokonaan tiettyjä malleja? Se nyt varmaan on selvä että mersua,tojoa,skodaa jne on helppo myydä enemmänkin ajettuina. Mitenkäs volkkari? Tai audi? Bemari? Entä jos joku tuo pihaan vanhemman ferrarin tai porschen? Cayenne V8 bensa varmaan aika vaikea myydä? Katselin että niillä ainakin pyynnit jo polon tasolla.
Mitkä merkit on vaihdokeista EI halutuimpia?
16
326
Vastaukset
- aamupalat.ja.suihkuun
Kyllä nuo on yhtälailla henkilökohtaisia mieltymyksiä autokauppiailla siinä missä kuluttajillakin.
Merkkiuskollisuus ja jonkun merkin-/mallin vieroksuminen tappaa pitkässä juoksussa koko firman. Eli ei autokauppiaan mielipide saa ohentaa liikkeen valikoimaa vain sen takia, ettei itse kauppias tykkää kyseisestä merkistä.
Mielipiteenä sanottakoon (ei vaikuta välttämättä liikkeen valikoimaan) että vanhat Mersut on ihan paskaa, Toyotat bulkkitavarana nekin paskaa, paljon ajetut Volvot on ihan paskaa... siinä ensipuraisuksi täyskaato sinun "varmaankin suosikkeja" -arveluillesi.
Kaikelle on ottajansa, myös isoille bensamoottoreille, Alfoille, Fiateille ja jopa "Ranskalaisia" myydään ja ostetaan muualtakin kuin grilliltä!
Mieti itse: Toyotaa tai perus Volvoa tai Mersua on valittavana ja vertaitavana 300kpl, kun jotain vähemmän markkinoilla olevaa merkkiä/mallia on kolme samanlaista vertailtavaksi.
Mikä menee helpoimmin kaupaksi; tusinatavarat Toyota Corolla (perus hopean värinen tottakai!) , Volvo V70 "ruåttintuonti" tai puolimiljoonaa ajeltu "Väyrynen" vai jonkun mielestä maailmanlopun laite bensakrematoria Cayenne V8?
Väitän, että näistä Porsas on loppupeleissä kuitenkin helpoin myytävä.
Auto malliltaan "rikki on ja se kolhu oli siinä jo kun ostin" on vähiten haluttua vaihtotavaraa.
Asiakas nimeltään "ketunhäntä kainalossa kusetukseen taipuvainen" ei ole myöskään haluttua seuraa.
Auton ostaja nimeltään "kauan tää on teillä ollu ja tingin siis puolet hinnasta kun on vaikee myytävä varmaan", ei myöskään kauppaa tee.- viisi_kymmenen_vuotiaita
Samoilla linjoilla edellisen kanssa. Sitä on myytävä mitä käytettyjen autojen ostajat haluavat. Paljon menee 250-300tkm ajettuja ja näkemykseni mukaan jo aika loppuun poljettuja Mersuja, Volvoja ja Bemareita. Näihin en itse ostajana koskisi pitkällä tikullakaan, onko se sitten se luulo ylivertaisesta kestävyydestä vai kuviteltu merkin tuoma status, tiedä häntä?
Audien kohdalla ostajat ovat sentään pääasiassa tulleet varovaisemmiksi julkisuudessa olleiden öljynsyönti juttujen takia, vielä muutama vuosi takaperinhän näitä jakopää vikaisia öljysyöppöjäkin myytiin kuin häkää ja vieläpä hyvällä katteella enemmänkin ajettuina.
Kieltämättä erityisen kielteisiä kokemuksia on etenkin Land Rovereista ja Renaulteista ja jossain määrin myös Jaguareista ja Nissaneista. Onneksi näitä liikkeeseen vaihdossa tarjoavat ovat Nissanin omistajia lukuunottamatta yleensä itsekin tietoisia siitä tosiseikasta, ettei näistä paljoa haluta hyvittää.
Keskimäärin vähiten "jälkipyykkiä" taitaa tulla alle 150tkm ajettuina myydyistä keskiluokan volyymimerkkien perusmallien vaihtareista. Siis sellaisista tylsistä 1.6/2.0 ja manuaali Focuksista, Mondeoista, Corolloista, Avensiksista, Accordeista, Astroista jne.
- valikointia
EI sillä vaihdokin merkillä ole niin väliä, kaikille löytyy hinta.
Enemmän sillä vaihdokin tarjoajan omalla käytöksellä jne. on merkitystä, kaikkien kanssa ei kauppaa tehdä. - Iijoen-törmä-vaihdokit
Heh, jälleen kerran aloituksen jälkeen kirjoitetut kaikki kolme kommenttia saman aamuyön jobbarin kirjoituksia. On se... oikea autojobbarien Kalle Päätalo !!
- aamuyöllä.klo.6
Heh... vai niin. Eipä taaskaan näin kuitenkaan ollut. Oliko siis itse kommenttien sisällössä jotain vikaa?
Jos yhtään sisäistit lukemaasi, niin olihan jo noissakin kommenteissa eroavaisuuksia kauppiaitten omista "suosikeista ja inhokeista". Toinen ei pitänyt Volvoa, Väyrystä tai Corollaa kovinkaan hyvänä myyntitavarana (ihan paskaa myytävää) ja toinen kehui niitä myytävän (paljon menee) ihan hyvin.
Em. kommenteissahan vain kerrottiin, että sitä myydään ja koko ajan varastoon lisää ostetaan, mitä asiakkaat haluavat ja että jokaisella autokauppiaalla on varmasti omat henkilökohtaiset suosikit ja inhokit kuten kenellä tahansa; sen ei vaan pidä antaa vaikuttaa itse liikkeen valikoimiin.
- valikointia
Minä olen mulkku!
- valikointia
Kyllä! Ja kunnon mulkku valikoi asiakkaakseen hyvän vitun, eikä kaltaisillesi pippeleille myydä mitään!
Se on valikointia se! - valikoi
valikointia kirjoitti:
Kyllä! Ja kunnon mulkku valikoi asiakkaakseen hyvän vitun, eikä kaltaisillesi pippeleille myydä mitään!
Se on valikointia se!Huono vittukaan ei kelpaa asiakkaaksi, jos tulee pippeliystävänsä kanssa viisastelemaan:
https://www.youtube.com/watch?v=sigll_AFrME
"Näin uus auto ja näin ryönänen..."
HEI! SE ON 12-VUOTTA VANHA RANSKANPULLA!?!?
Ja toisekseen, jos ja kun auto on noin paskaisena myynnissä ja se oksettaa niin miksi vitussa sitä piti lähteä koeajelemaankaan?!?!
Ja lopussa turhakkeitten suunnitelmat seuraavan päivän hukkaamiseen:
"Me mennään Niilon kanssa huomenna kattoon neljää autoo... Siitä tulee hauskaa!"
Joo ihan varmaan tulee hauskaa myös liikkeitten mielestä?!
Kyllä tällaiset turhakkeet pitää pyrkiä valikoimaan pois jo ennen koeajoa.
- Paaliromu-Ukko
Pienkauppiaat ja jobbarit !! Nyt lumiharja kouraan ja harjaamaan lumia niiden piilovikaisten kilometriväärennettyjen paaliromujen päältä. Onko monessa paaliromussa vielä kesärenkaat alla? Ei kannata vaihtaa niihin ollenkaan talvirenkaita alle, koska ei niitä romuja kuitenkaan kukaan talvella osta. Onpahan sitten maaliskuussa 2018 jo kesärenkaat valmiina alla, kun pers'aukiset sossun pummit ja muut rahattomat luuserit (pienkauppiaiden vakio ostajakunta) saapuvat katselemaan niitä takapihan romuja. Ei sitä törkyä teiltä kyllä kukaan tule näillä lumisilla keleillä ostamaan, mutta saattepahan vähän liikuntaa, kun koko päivän lipittelette siellä jalasmökissä sitä Pirkka-Mokkaa.
- put..put
Pitääkö sinun vajaa-pyttyisen , katkeran ja kateellisen idiootin puuttua joka keskusteluun ,
onhan sinua joku joskus kunnolla höynäyttänyt , mikä varmaan olikin oikein sinulle , vajakki , mene vaikka maahanmuutto-osastolle välillä vinkumaan , terve !
- Rouskutirouskuti
Kyllä erikoisautot liikkuu yllättävän hyvin esim 5 oviset hatchbackit jne mihin mahtuu perhe kyytiin. Hyviä myytäviä esim Cupra, GTI golf, audi S3. Ja toki erikoisemmatkin A45amg ja RS3. Näitä saa vielä myytyä kun ei mikään mahottoman iso kone kuitenkaan. Monet haluaa sporttisen pienehkön auton. Kaksipaikkaset taas ei liikahda varsinkaan tähän vuoden aikaan mihinkään. Eikä kesälläkään erityisen suosittuja ole. Porschea kyllä menee jos on hyvä yksilö ja voi olla enemmänkin ajettu, porsche pitää hintansa poislukien cayennen bensamallit joiden arvo romuttuu todella pahasti. Isot lava-auto jenkit jne escaladet ja ramit menee kyllä kaupaksi ihan ongelmitta. Tosiaan se tusinatavara corolla,avensis,octavia jne on semmosia että hinta täytyy olla kohdillaan kun vastaavia on aina netissä monta sataa jotta joku edes tulee katsomaan sitä:) alfa on vähän sellanen etten mielelläni niitä ota, no ehkä uudemma giulian vielä ottaisin mutta senkin reilusti alempaan hintaan. Noille on vähän ostajia jokatapauksessa.
- 43636546
Koskee useampia merkkejä mutta kyllä kirjainyhdistelmät "TSI", "TSFI" ja "DSG" saa hälytyskellot soimaan. Näistä löytyy ne vakavimmat ja kalleimmat tekniikan ongelmat 2000-luvun autoista. Jos otan liikkeeseeni niin käytännössä on löydyttävä kuitti vaihteisto/konerempasta jotta maksan normaalin hyvityshinnan.
- 43636546
Edellinen siis tekniikan osalta, jos menään koriin niin samalla tavalla vaadin kuitin ruosteenestokäsittelystä japsien/korealaisten kohdalla, muuten hyvitys on selvästi normaalia heikompi. Ruostesuojattu japsi/korealainen myydään alta aikayksikön, suojaamattomat taas lojuu liikkeessä pitkiäkin aikoja eikä niistä haluta juuri maksaa mitään.
- kaikkimuukäy
Öljypoltin audit tai DSG-laatikolliset autot ylipäätään kannattaa välttää. 1.4TSI DSG on jackpot.
- HYVÄÄ-UUTTA-VUOTTA
Millainen vaihdokki on ei halutuin?
Niitä on päälajeina vain kaksi:
Pahin on rikkinäinen, jota vikoja salaten yritetään muiluttaa vaihdokkina ehjän hinnalla.
Ei halutuista vaihtareista se toinen on omistajansa haaveiluhinnoiteltu ylihintainen.
Molemmissa tuppaa olemaan vielä lisämausteena ylisuuri loppuvelka rahoitusyhtiöön.
Muutenhan kaikkia merkkejä ja malleja saa olla myynnissä, vaikka niitä itse henkilökohtaisesti ei merkiltään tai malliltaan hyvinä autoina pitäisikään; joku ne on uutenakin omakseen kokenut ja käytettynäkin kaikki on kaupaksi menneet! - sulatukseen-vaan
Siinä pienkauppiaat ja jobbarit puhuvat varmasti totta, että jokainen auto on aina kaupaksi mennyt. Kyllä Kuusakoski maksaa 50 € mistä tahansa piilovikaisesta kilometriväärennetystä paaliromusta, mitä pienkauppiaitten apinahäkit on pullollaan.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin671576eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.1481569En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin1311282Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä651260- 421085
- 172948
90-luvulla maa syöksyi lamaan, ja silloinkin oli syypäinä samat tahot kuin nyt
Laman aiheuttajat olivat demarivetoinen virheellinen finanssipolitiikka, sekä ay-liikkeen taipumattomuus tilanteessa mik100880Mä olisin niin iloinen
Jos vielä joskus nähtäis.. Ollaanko tulkittu mies toisiamme väärin?. Kumpikin luuli ettei toinen tykkää, vaikka molemmat60734Olisitko ihminen minulle. Ihan ihminen vain.
Tiedätkö, että saan kyyneleet silmiini, niin syvästi sinua kaipaan. Meidän välillä on jotain todella syvää, kaunista ja42667Vakava varoitus perussuomalaisista!
Keskustan Annika Saarikolta veret seisauttavaa tekstiä, lukekaa uutinen kokonaisuudessaan, tässä siitä maistiainen: ”Ke155636