Mistä tietää onko mies uskollinen

Johanni

Kun nykyään miehet vannovat rakkauttaan ja kotona vaikka kaikki ookoo. Sitten jo täälläkin törmää tapauksiin että ei riitä ja petetään. Jos mies sanoo rakastavansa silmiin katsoen ja halaa ja on hellä, seksiäkin vielä löytyy, silti petetään. Mistä nykyään voi yleensä tietää onko mies oikeasti uskollinen? Kysyn vaan?

62

6267

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HuoliHuomisesta

      Täytyy tuntea toinen hyvin, luottamus syntyy nykyisin ajan kanssa, ei ole lähtökohta? Keskustele paljon, älä tenttaamalla, ole reilu ja kuuntele toista. Uskottomuus ei välttämättä johdu kumppanista, toisilla se voi olla sisään rakennettu ominaisuus > tapa, josta ei pääse eroon? Huomion kipeä luonne ei välttämättä ole hyvä juttu?

    • niin_se_menee

      Miehet, miehet ja miehet, eri osioissa haukutaan aina miehiä, kyllä te naiset osaatte pettää ja lupailla rakkautta samalla lailla. Avopuolisoni sanoi rakastavansa mua ja saatiin lapsi, yhteinen uusi koti jne. mutta niin vaan vieras muna kiihotti, rakkaudesta viis kunhan sai koittaa vieraita.

    • näinkinvoiollakin

      Ei voi tietää kun se pettäjä tekee sen ratkaisun viime kädessä millä syyllä tai perusteella lähtee pettämään. Meilläkin mies kertoi että kun sai tilaisuuden ja ei pelkoa käräyttämisestä. Suhteilu pitkään ja jäi ulkopuolisen kertomana kiinni. Ei osaa mieskään sanoa miksi se tämä arjen harmaus iski ja se jännitys ja kokemus ja tilaisuus jonka käytti. Toki kertoi kaiken myös tuosta toisesta. Mutta vannoo että rakastaa ja haluaa jatkaa vaimon kanssa. Ei voi tietää kuka ryhtyy ja millä perusteella. Uskon siis rakkauteen ja siihen ettei toista kertaa petä. Koska arkemme on jännää nykypäivänä eikä tule enään kyllästymistä.

    • Eiluottamustaenää

      Tuolle näinkinvoiollakin haluaisin sanoa, että se pettäjä voi pettää silti. Itsellä on omakohtaista kokemusta juuri tuosta… Samalla kun mies korjasi suhdetta minuun ja minä luulin, että meillä meni taas hyvin, hän sitten viritteli muitakin. Ihan kirkkain silmin esitti, että kotona oli kaikki hyvin.

      No, narahti sitten vahingossa uudelleen. Eipä enää luottamusta voinut paikata.

      Kannattaa miettiä tarkkaan, onko jotakin epäilyttävää miehen käytöksessä. Ja ehkä kysyä suoraan. Tai sitten vähän tarkkailla miehen liikkeitä.

      Pettäjä tuskin muuttuu. Vai aavistitko aikaisemmin että pettää? Minä en nähnyt sen tulevan.

      • petettyolin

        Niin tuolla asenteella pitäisi toinen tuomita kerrasta. Sinun kohdalla kävi noin minulla on toisenlainen kokemus pettämisestä. Eikä uutta ole tullut esille. Virheitä me teemme ja ne on korjattava parhaansa mukaan. Tuollainen yleistäminen toisesta joka kerran pettää tulee sen tekemään uudestaan. Ei voi pitää paikkaansa. Mekin selvittiin ja jos joudun uudestaan niin silloin minäkin lähden se totta. En koe olevani mitenkään alistettu tai pelon tavalla elä että toinen pettämisestä uudestaan. Kun ottaa asiat miten ne ovat ja antaa mahdollisuuden kertoa mikä johti mihinkin ja miksi. Mutta aika typerää yleistää kaikkia pettäjiä kerrasta. Ehkä löydät joskus ihmisen joka ei petä. Tai ei vain kiinni jää etkä tiedä asiasta. Eikö totta? Sinä sen päätät mitä kumppanillesi haluat. Minäkin kerroin mitä vaadin ja ehdot suhteemme jatkosta. On kunnioittanut hyvin suhdettamme. Toki vuosien jälkeenkin juttelemme asiasta kun sen omatunto kärsii edelleen. Juttelulla ja näyttämällä asia hoidetaan pois. Mutta sinun kokema pettäminen on vain yhden typeryksen aiheuttama joten tuo yleistäminen ja uhkailu toisten tekemisistä voit unohtaa. Ja siksi minäkin kommentoin kerrankin ja annan toisille petetyille uskoa siihen mihin minäkin uskon parisuhteessa.


      • elämänkirjo
        petettyolin kirjoitti:

        Niin tuolla asenteella pitäisi toinen tuomita kerrasta. Sinun kohdalla kävi noin minulla on toisenlainen kokemus pettämisestä. Eikä uutta ole tullut esille. Virheitä me teemme ja ne on korjattava parhaansa mukaan. Tuollainen yleistäminen toisesta joka kerran pettää tulee sen tekemään uudestaan. Ei voi pitää paikkaansa. Mekin selvittiin ja jos joudun uudestaan niin silloin minäkin lähden se totta. En koe olevani mitenkään alistettu tai pelon tavalla elä että toinen pettämisestä uudestaan. Kun ottaa asiat miten ne ovat ja antaa mahdollisuuden kertoa mikä johti mihinkin ja miksi. Mutta aika typerää yleistää kaikkia pettäjiä kerrasta. Ehkä löydät joskus ihmisen joka ei petä. Tai ei vain kiinni jää etkä tiedä asiasta. Eikö totta? Sinä sen päätät mitä kumppanillesi haluat. Minäkin kerroin mitä vaadin ja ehdot suhteemme jatkosta. On kunnioittanut hyvin suhdettamme. Toki vuosien jälkeenkin juttelemme asiasta kun sen omatunto kärsii edelleen. Juttelulla ja näyttämällä asia hoidetaan pois. Mutta sinun kokema pettäminen on vain yhden typeryksen aiheuttama joten tuo yleistäminen ja uhkailu toisten tekemisistä voit unohtaa. Ja siksi minäkin kommentoin kerrankin ja annan toisille petetyille uskoa siihen mihin minäkin uskon parisuhteessa.

        Minulla on sama kokemus. Pettämisen jälkeinen parisuhde ei ole mitään kyttäämistä, toisen kiusaamista tai pelkoperseessä elämistä, vaan se on kaikkea muuta. Se on sitä, että jos on tehty virhe, niin annetaan toiselle mahdollisuus korjata se ja siihen korjaamiseen tarvitaan molempien taidot. Itse kaiken mahdollisen läpikäyneenä arvostan valitettavasti enemmän ihmistä, joka on pannut itsensä likoon, sillä se tie ei ole helppo, ei petetylle, eikä pettäjälle. Eihän petetty muuta vaadi kuin että pettäjä on sen luottamuksen arvoinen ja kyllähän sen toisesta näkee, jos on yhtään silmää. Ainakin omassa tapauksessa puhuttiin asioista ennen pettämistäkin, mutta sen jälkeen vielä enemmän ja myös aremmista aiheista. Mikä siinä onkin, että on vaikea hyväksyä sellaisia, jotka ovat pettämisestä selvinneet ja haluavat jatkaa yhdessä?


      • NäinItseAjattelen
        elämänkirjo kirjoitti:

        Minulla on sama kokemus. Pettämisen jälkeinen parisuhde ei ole mitään kyttäämistä, toisen kiusaamista tai pelkoperseessä elämistä, vaan se on kaikkea muuta. Se on sitä, että jos on tehty virhe, niin annetaan toiselle mahdollisuus korjata se ja siihen korjaamiseen tarvitaan molempien taidot. Itse kaiken mahdollisen läpikäyneenä arvostan valitettavasti enemmän ihmistä, joka on pannut itsensä likoon, sillä se tie ei ole helppo, ei petetylle, eikä pettäjälle. Eihän petetty muuta vaadi kuin että pettäjä on sen luottamuksen arvoinen ja kyllähän sen toisesta näkee, jos on yhtään silmää. Ainakin omassa tapauksessa puhuttiin asioista ennen pettämistäkin, mutta sen jälkeen vielä enemmän ja myös aremmista aiheista. Mikä siinä onkin, että on vaikea hyväksyä sellaisia, jotka ovat pettämisestä selvinneet ja haluavat jatkaa yhdessä?

        Hyvähän se on, jos teillä on asia hoitunut noin.
        Usein vaan tuntuu sivusta seuranneen silmään ainakin, että noista ei päästä yli. Ja tarkoitan juuri näitä pareja, jotka "ovat päässeet asian yli ja siitä eteen päin". Eli nuo pettämiset kuitenkin palaavat aina tällaisissa suhteissa tapetille myöhemminkin.
        Mutta tosiaan, hyvähän tuo on, että tuollaisestakin voi selvitä ja ottaa opikseen niin, ettei samat virheet toistu eikä tulla katkeraksi toiselle.
        Mutta pettäminenhän on muuten kyllä aina väärin. Omasta mielestäni ainakin. Sillä nyt ei edes sinänsä ole merkitystä, onko pettäminen tällaista yhteen kertaan jäänyttä baari-illan päätteksi touhuttua känniähellystä vai jatkuvaa pettämistä. Salasuhde tai sivusuhde tai mitä nimitystä nyt kukakin ko touhusta käyttää.
        Kun kyllä sitä vaikeinakin aikoina nyt kuitenkin pitää pystyä sitoutumaan toiseen ja olemaan toiselle lojaali, sen verran ainakin, ettei tee pahojansa pettämällä sen enempää kuin muullakaan vakavalla tavalla, kuten lyömällä.
        Kun jokainenhan sen kumppaninsa valitsee itse, niin kyllä sitä kumppania sitten tulee kohdellakin sillä kunnioituksella, minkä valinnallaan on toiselle suonut.
        Itse en ole ikinä pettänyt, enkä ole edes harkinnutkaan sitä, vaikka mahdollisuuksiakin joskus on ollut ja elämäntilanteet on joskus olleet vaikeita eli juuri sellaisia joissa monet pettävät. Ei nyt sinänsä kehuskelun aihe, mutta on itsellä ainakin hyvä olo ja mieli ko asian takia, kun ei ole tullut oltua tuollakaan tavoin paska toista kohtaan.
        Petetyksi olen kyllä tullut ja saanut kaikki paskat siihen liittyen niskaanikin(paitsi toisen lasta omille nimilleni tai sukupuolitautia;):D), mutta sehän nyt taas ei sinänsä ole mun vika että toinen mieluummin loukkaa pettämällä kuin jättää tai yrittäisi edes hoitaa välinsä toiseen järkevällä tavalla.


      • pop9876
        elämänkirjo kirjoitti:

        Minulla on sama kokemus. Pettämisen jälkeinen parisuhde ei ole mitään kyttäämistä, toisen kiusaamista tai pelkoperseessä elämistä, vaan se on kaikkea muuta. Se on sitä, että jos on tehty virhe, niin annetaan toiselle mahdollisuus korjata se ja siihen korjaamiseen tarvitaan molempien taidot. Itse kaiken mahdollisen läpikäyneenä arvostan valitettavasti enemmän ihmistä, joka on pannut itsensä likoon, sillä se tie ei ole helppo, ei petetylle, eikä pettäjälle. Eihän petetty muuta vaadi kuin että pettäjä on sen luottamuksen arvoinen ja kyllähän sen toisesta näkee, jos on yhtään silmää. Ainakin omassa tapauksessa puhuttiin asioista ennen pettämistäkin, mutta sen jälkeen vielä enemmän ja myös aremmista aiheista. Mikä siinä onkin, että on vaikea hyväksyä sellaisia, jotka ovat pettämisestä selvinneet ja haluavat jatkaa yhdessä?

        "
        Mikä siinä onkin, että on vaikea hyväksyä sellaisia, jotka ovat pettämisestä selvinneet ja haluavat jatkaa yhdessä?
        "

        -Jos mies pettää siitä selviää erittäin helposti yli, koska mitään peruuttamatonta ei voi tapahtua.
        -Jos nainen pettää, ei mies voi enää koskaan olla varma ovatko lapset hänen vai jonkun toisen miehen. Siksi naisen pettämistä ei koskaan saa missään tapauksessa antaa anteeksi, se aiheuttaa peruuttamattoman vahingon.

        -Mistä tiedät ovatko lapsesi sinun?, erittäin todennäköisesti eivät ole, koska naisellasi on tapana jakaa pillua ilman ehkäisyä muille, paremmille miehille.


    • saunareissu

      Sen vaan teille rouvat sanon että kyllä miehestä tietää onko pettänyt. Olin kerran myöhästyä töistä ku kello ei herättäny. No puin nopeesti läksin töihin, kerkesin onneksi hyvin. Kotiin tullessa vaimo oli lämmittäny saunan ja pyysi minua saunomaan ihan oluvien kera. Siitähän minä ilostuin ja aloin riisuun vaatteita. Alushousuihinko pääsin niin vaimon naama alko hehkumaan. Mitä perk...sinun kalsarit on väärinpäin, se kilju. Minä mutisin, et ku aamulla oli kiire. Ootko pettänyt, se kilju ja otti pilistä kiinni. Silmät vuos vettä ja inisin että en ole. Vaimo väänsi lujenpaa ja voi sitä tuskaa, sanoin kuitenkin että en ole pettänyt, ku se oli totta. Sitte vaimo hellitti ja kehu minua ku sil on niin hyvä mies ja uskollinen. No perkules tottakai oon, ei oo muuta vaihtoehtoa.

    • tahdonnähdähelganeidin

      Ehdota yhteistä kylpyhetkeä. Jos miehesi pallit "kelluu" on käyty vieraissa taikka, mitä todennäköisemmin, vedetty käteen (pettämistä kai sekin?!).

    • Turhaluulo

      Ei nämä saa naista mistään. Ei tarvitse pelätä.

    • Katonytsäkin

      Et voi tietää sitä mistään AP. Siksi ei itsekkään kannata yhteen tyytyä, vaan elää niinkuin viimeistä päivää. Niin miehetkin tekevät.

    • housutkintuissa

      No mistä tietää onko naiset uskollisia, pitää vain elää itselleen ei kumppanille, tekee mitä haluaa niin ei tarvii surkutella jälkeenpäin.

    • salaatapaavattämäntästä

      Et voi tietää onko kukaan uskollinen tai miten rakkauttaan näyttää. Toki jokainen itse uskoo puolisoaan että on uskollinen ja hyvä puoliso. Monta on puolisoa jotka eivät tiedä pettämisestä. Minäkin yhtä kolmiotraamaa seuranneena. Ja totta on ettei tuo petetty tiedä mitään. Me muut kyllä tiedetään ja paheksuntaan tilannetta. Aika idiootteja ovat kun luulevat meidän uskovan pelkkään kaveruuteen. Varsinkin tuo petturi kun puhuu ohi suunsa jollekin joka mekin tunnetaan. Arvaatte varmaan lopun. Niin mistä tietää onko se uskollinen? Jutuista? Varsinkin kun itse kertonut suhteesta. Uskotaan me siis silmiämme vai korviamme? Toivottavasti joku uskaltaa kertoa sen puolisolle.

      • sipisipusupi

        Varmaan aika vaikea tilanne, kun pitää tavallaan osallistua siihen pettämiseen, vähän niinkuin se kakkonenkin, kun tietoisesti pelailee varatun kanssa. Joudutteko ihan antamaan myös alibeja seuraamallenne pettäjälle, sellaista pientä sivutukea, että salaisuus säilyy? Varmaan jännää, paheksua ja supista nurkissa.


    • epäelenvaan

      voikoolla homo ja seurustelle ja elelee naisenkanssa.

      onko ukoilla pokkaa esittää heteroa

    • Näinsevainmenee44

      Silloin kun kaikki jatkuu kuin ennenkin, kaikki on hyvin.
      Mutta kun tulee muutoksia, pitäis hälytyskellot soida. Esim äijä muuttuu ärtyneeksi ( on ikävä uutta rakasta ja kotiolot tympäisee) .
      Mies kiinnittää huomiota ulkonäköönsä, laihduttaa, kuntoilee, kiinnittää huomiota vaatteisiin, käyttää partavettä esim kun on menossa töihin ( silloin uusi rakas on työkaveri).
      Äijä on yhtäkkiä oudon innokas aviovuoteessa ( seksi uuden rakkaan kanssa saa äijän pitämään itseään suurena naistenmiehenä tyyliin oon niin suuri rakastaja että pystyn tyydyttämään rakastetun ja vanhan vaimon siinä sivussa).
      Vaihtoehtoisesti mies vetäytyy pois aviovuoteesta koska ei halua pettää rakastettuaan.

      • Olipahupijuttu

        "Mies kiinnittää huomiota ulkonäköönsä, laihduttaa, kuntoilee, kiinnittää huomiota vaatteisiin, yms."
        Kiinnostaisikin tietää, että etkö sinä itse kiinnitä huomiota ulkonäköösi, laihduta, kuntoile tai kiinnitä huomiota vaatteisiisi? Oletko sellainen paskaläskikasa ryhävalas ja toivot, ettei ukkosi tekisi mitään, jottei sinunkaan tarvitsisi tehdä mitään sun oman ulkonäkösi eteen mitään? Pukeudut ilmeisesti jätesäkkiin ja jos miehesi haluaa olla siistimpi tai laihempi, on se heti sinun mielestäsi merkki pettämisestä? Jos äijäsi haluaa koettaa tyydyttää sinua paremmin, koet sen heti sellaisena, että hän pettää. Mielummin haluat hänen olevan mies joka nai sua 5 minuuttia ja roiskaisee liemet sisään. Liian aktiivinen mies on sulle merkki pettämisestä. Tai jos hän ei halua sua, niin senkin sä tulkitset pettämisenä. Eli teki hän mitä tahansa niin hän pettää. Vaikka koko juoksussa ainoastaan sä trolli petät.


      • rehdisti_sanottu

        Epävarma nainen pitää kaikkea pettämisenä. Kannattaisi ehkä naistenkin vilkaista välillä peiliin jos vaikka olisi jäänyt vuosia väliin. Olenko sellainen vielä josta mieheni pitää vai haittaako häntä se että olen lihonut reilusti. Seksi ei maistu mutta mässyä menee ja läskiä tulee, siinä ainakin yksi seksin tappaja.


    • kohta2018

      Mitäs pienistä ei suuretkaan meistä.

    • petänkövaien

      Ei voi tietää etukäteen mitenkään. Kunnes törmäät asiaan joko niin että itse kertoo tai toisten tekemänä. Se miten se miehen rakkaus näkyy ja tuntuu on vain sen kohteen tiedossa. Montako petettyä löytyykään? Monta tämähän tiedetään. Ja se miten se sitten hoidetaan on se päätös tehtävä. Se että pettäjä joka jatkaisi kiinni jäädessään kannattaisi miettiä onko todella sen väärti uhrata oma elämä ja kumppaninsa elämä. Muistaa kannattaa se mitä teemme toisille tulee se myös omalle kohdalle muodossa ja toisessa. Ei pettämistä voi maailman ääriin asti harrastaa ilman seurauksia. Joko omatunto tuhoaa tai muut tuhoaa. Vaikutus on varmasti. On katkeria jotka kiusaavat jne. Se taas mitä pettäjä itse suostuu ottamaan vastaan mitä pettämisestä yleensä saakaan vaikuttaa sekin tavalla tai toisella. Muistetaan se mitä toisille annamme saamme samaa samaa kohtelua. Kyllä pettäminenkin tulee tiensäpäähän muodolla jos toisella. Se mikä vaikutus sillä on näkyy se ulospäin muille kyllä.

    • EIpäKait

      Eipä oikeastaan.
      Aika raadollisesti sanottu, mutta näin se vain on.
      Ainoa tapa olla varma on olla yhdessä kirjaimellisestikin 24/7, mutta eipä se elämä niin yleensä mene kellään. Ja vaikka menisikin, niin siinä tulisi pian muita ongelmia.
      AInakin sanotaan, että hyväkin naama kuluu jos sitä jatkuvasti katselee;)
      Mutta sitä vartenhan on tuo luottamus, mikä suhteessa täytyykin olla. Eli luottaa toisen osaavan käyttäytyä myöskin niinä aikoina, kun toinen ei ole siinä vieressä "vahtimassa".
      Ja kyllähän kuitenkin varmaan useimmissa terveissä ja tasapainoisissa suhteissa ainakin uskollisuus on myös yhtä isona osana kummankin asenteissa mukana kuin kaikki muukin suhteeseen liittyvä.

    • hohhoijaataas

      Kysymys kuuluu: miten joku voi vielä nykyaikana olla sinisilmäinen ja hyväksikäytettävä hölmö?
      No, näitähän riittää tässä maassa miljoonia.

    • mitensemenee

      Ihan sama se on toisinpäinkin, sukupuolten välinen ero pettämisessä ei ole mikään iso. Joten voin kysyä mistä miehesi voi tietää ettet sinä petä ?

    • Moi kaikki
      Exäni petti mua toisen kanssa, vaikka olin vannottanut, etten siedä sitä. En epäillyt sitä edes siinä vaiheessa, kun hän sanoi soittavansa jollekin, luulin sen olevan sen sisko, kun se oli yötä yks kesä mun vanhempien luona, ne pois. En kuullut, kelle se soitti. Se asuu Tampereella ja mä Oulun lähellä. Tapasimme täällä treffit-osiossa joitakin vuosia sitten, eikä se koskaan ees vihjannu, et sillä on toinen muija ja et ne muutti yhteen sillon, kun se viimeks kävi täällä. Kävimme elokuvissakin, se maksoi. Tapasimme kasvotusten n. 3 kertaa, se tuli aina tänne. Mutta pettämiseen se lopahti. Ja salaamiseen ! Pettäjät on sairaita, varsinkin, jos se salataan toiselta ! Pettäjien pitäisi hakeutua pakkohoitoon. Kaikkien ! Itse en ole koskaan pettänyt, aina se on se mies syypää. Ja jos vielä sanotaan kauniiksi, niin miksi sitten pettää ? Se ei ole kivaa ! Okei ? Se pitäisi myös lailla kieltää, et jos siihen joku syyllisty, niin vankilaan vain joksikin aikaa, eikä saa tavata tai olla missään yhteydessä siihen, kenen kanssa pettää.

      • ymmärränmiestä

        Jostakin syystä ymmärrän oikein hyvin, että hän halusi etäisyyttä sinuun.
        Tuossahan sekoaa itsekin melko nopeasti, jos tuollaista ajattelua kuuntelee.


      • lööbailee
        ymmärränmiestä kirjoitti:

        Jostakin syystä ymmärrän oikein hyvin, että hän halusi etäisyyttä sinuun.
        Tuossahan sekoaa itsekin melko nopeasti, jos tuollaista ajattelua kuuntelee.

        No yrittäkää nyt ymmärtää.. Saattaa olla, että mies on kuitenkin se ainoa kusipää,joka yksinkertaista petti. Tkisitö sinä samoin?


    • salasuhteenjonkatiedän

      Kieroja on olemassa. Se millä tiedolla tai syyllä pettämiseen ruvetaan on jokaisen itsensä päätettävä. Kuinka kohdellaan ja kunnioitetaan puolisoa. Nykyään on näitä Sala/sivu suhteita jotka ilmi tulleet. Niille naureskellaan,säälittään ja toivotaan ettei oma puoliso alennu moiseen toimintaan. Tuomitaan ja paheksutaan jopa osallistutaan kiusaamalla jne. Kiristetään ja aiheutetaan traamoja kylillä. Puhutaan pahaa ja keksitään lisää juttuja. Arvostus pettäjä kohtaan romahtaa kaikin osin. Sen kun pettäjä ymmärtäisi. Vaikutus on kova. Sen juttuja ei kukaan usko ja kun kertoo ystävilleen jotain naureskellaan ja muutetaan sen sanomisia viitaten panonsa touhuiluun jne. Se pitää muistaa kuka sivu/salasuhdetta pitää ei sitä arvosta kukaan. Naurettavaa touhua kaikin osin. Samoin pitäisi muistaa sen naistenkin osa on kamalin. Se joka tietäen pettää ei ne lähiystävätkään hyväksy sen tekoa ja esittävät ystävää ja muka ymmärtävänsä. Kuitenkin selän takana puhuvat muuta. Se taas joka ei tiedä olevansa varatun kanssa on asia erikseen mutta silloinkin on se sen näytettävä muille ettei tiennyt. Ikäviä ovat pettämiset se on tosi.

    • Protietäjä

      Ei kannata miettiä näitä juttuja liikaa, koska lähes kaikki miehet ottavat vierasta naista, jos vaan saavat. Ainoastaan se että he eivät yksinkertaisesti saa vierasta pillua edes yrittämällä estää sen vieraissa käymisen. Tavismiehellä on yleensä jo työn ja tuskan takana saada itselleen se vakituinen pirttihirmu, niin ei siinä enää paukut vaan riitä saamaan varattuna mitään salarakkaita itselleen. Kun tavismies runkkailee yksin kotona ollessaan haaveillen muista naisista ja jos siihen nyt jostain ilmestyisi vieras nainen kontalleen eteen, niin kyllähän se kalu sisään työnnettäisiin saman tien. Eihän tuosta nyt kahta sanaa ole. Eli ko. asian toteuttamisen vaikeus estää se vieraissakäymisen, eikä mikään muu. Yleensä ne ottaa vierasta, jotka sitä helposti saavat. Ei se vässykkämies ole yhtään moraalisesti sen parempi, mutta kun ei vaan saa edes yrittämällä sitä vierasta, niin on helppo profiloitua "uskolliseksi" kumppaniksi.

      Eli miehet käyvät vieraissa, jos vaan joku nainen suostuu moiseen heidän kanssaan. Ja se että suostuvatko naiset tuohon, riippuu miehen tasosta jne. Miehen taso= ulkonäkö, varallisuus, status jne.

      Ketjun aloitus käsitteli miehen uskollisuutta, mutta sivuhuomiona todettakoon, että naiset käyvät myös hyvin paljon vieraissa ja ovat uskottomia miehilleen. Syyt ko. toimintaan vain ovat usein toiset, kuin vastaavassa tilanteessa miehillä. Todettakoon myös että naisten tarve seksiin ei ole yhtä pakottava, kuin miehillä, mutta naisten kohdalla seksin saamisen helppous tekee monesti tehtävänsä. Eli jos jotakin tuputetaan usein ja paljon, niin on helppo sortua.

      • 487934784

        Voit olla oikeassa. Meikäläisen uskollisuus on testaamatta. Tosin en kyllä voi sanoa yrittäneeni koskaan saada naista. Ei minusta naista tai miestä kuulu yrittää saada. Asioiden pitää vain loksahtaa kohdalleen. Jos ei loksahda, aina parempi.


      • Protietäjä
        487934784 kirjoitti:

        Voit olla oikeassa. Meikäläisen uskollisuus on testaamatta. Tosin en kyllä voi sanoa yrittäneeni koskaan saada naista. Ei minusta naista tai miestä kuulu yrittää saada. Asioiden pitää vain loksahtaa kohdalleen. Jos ei loksahda, aina parempi.

        Suurimalla osalla tavallisista miehistä ei "loksahda" itsestään, vaan joutuvat aika rajustikkin laittamaan itsensä likoon. Mutta oikeassa olet kyllä tuossa, että "ei kuulu yrittää saada", kun ihmisiä tässä vaan kaikki kuitenkin on, eikä ketään pitäisi nostaa minnekkään jalustalle millään älyttömällä yrittämisellä jne.

        "Jos ei loksahda, aina parempi" Olen samaa mieltä, mutta kirottu seksiviettini ei jätä minua rauhaan, siksi joudun olemaan tekemisissä naisten kanssa. Jos naisilla ei olisi pillua, niin en haluaisi heiltä mitään.


    • todennut

      No ei kerta kaikkiaan mistään voi olla varma, eikä liikaa kannata luottaa yhtään keneenkään ihmiseen.

      • kaltoinkohdeltu

        Olen samaa mieltä, luotan vain itseeni niin ei tule pettymyksiä lisää.


    • Syrjähypytön

      Eikait se pippeli tai pimppeli siitä kulu jos muutkin sitä vähän käyttävät...Jos omassa suhteessa saa tarpeeksi,ja muuten menee hyvin,niin ei kait tuo maailmaa kaada.Ja mielenkiintoinen yksityiskohta että naiset eivät voi pitää syrjähyppyään kovin kauaa oman päänsä sisällä,jollakin tapaa se on sieltä ulos laskettava ennemmin tai myöhemmin ;=D

      • sittenrepes

        Kauan ja kauan. 25 vuotta voi hyvinkin mennä ja menikin.


    • Huomennakomaksullisiin

      Yleensä mies on uskollinen jos kotona hommat toimii. Jos ei toimi, niin jostain on sitä naista saatava ennemmin tai myöhemmin. Nim. kokemusta on.

    • TKU.80

      kerrompa minäkin tarinani siitä on aikaa seurustelin koulu aikoina yhden pojan kanssa seurusteli minun kanssa ja hengasi samaan aikaan toisen kanssa jäi pettämisestä sitten kostin itse kun aloitin uuden suhteen ja menin kihloihin tää pettäjä olis halunut jatkaa mutta minä en sitten halunut enää jatkaa tällä hetkellä vihaan yli kaiken pettäjiä ja pettämistä ja en voi sietää sitä älkää tehkö samaa virhettä kuin minä että kostatte tai sitten se voi olla ihan hyväkin että kostaa mutta siitä pitää pystyä puhumaan asiat selviksi itse en koskaan puhunut asioita selväksi tän kanssa ja meni ja paneskeli jonkun kanssa kakrun itselleen toivottavasti voi elää tämän tilanteensa kanssa nykyään mitään pahaa en tälle ex-tyypille toivo hän on kärsinyt rangaistuksensa kun minä kostin takaisin tehkää joko niin ta älkää en kyllä suosittele kostamaan se ei ole hyvä asia

    • Avioerolapsi

      Monesti naisen "ystävä" onkin aviomiehen perään ja sen takia hankkiutuu kaveriksi. Nainen on naiselle susi, olen todistanut monta tällaista tapausta ja myös omassa elämässäni. Lisäksi nykyihmisillä ei tunnu olevan minkaanlaisia moraalisia esteitä, kun uusi ihastus vie mennessään. Joka "asiantuntija" ja parisuhdebloggaaja ylistää seksin perään, vaikka suhde on paljon muutakin varsinkin kun on vastuu yhteisistä lapsista. Ero jättää syvät arvet lasten itsetuntoon, vaikka nämä petturit julkisuudessa muuta uskottelevat omatuntoaan vaientaakseen.

    • viisasaikuinenneuvoo1906

      Suurella osalla miehistä ei ole tunteita/empatiakykyä, eivätkä he näe pettämisessä mitään pahaa silloin kun vaimo ei tiedä asiasta mitään. Mitä paremman näköinen mies, sen helpompi hänen on pettää ja lähteä lopullisestikin toisen ihmisen matkaan.

      Pettämistä voi yrittää ehkäistä keskustelemalla kumppanin kanssa asioista, joita ei tahtoisi omassa parisuhteessa tapahtuvan ja kyselemällä, onko kumppanilla jotain toiveita mielessä omaa parisuhdetta ajatellen. Seksin puute ajaa monet pettämään, joten periaatteessa ja vaikka kuinka epämiellyttävältä tuntuisikin, sinun olisi aina oltava valmis harrastamaan seksiä silloin kun kumppanisi sitä halajaa. Myös omasta ulkonäöstä huolehtiminen on valitettavan tärkeää.

      Huomioi kuitenkin, että sinun ei ole mikään pakko olla ollenkaan parisuhteessa. Sinkkuna ollessa ei ainakaan joudu petetyksi ja saat elää elämäsi ilman turhia paineita.

      • 8723498

        "Suurella osalla miehistä ei ole tunteita/empatiakykyä, eivätkä he näe pettämisessä mitään pahaa silloin kun vaimo ei tiedä asiasta mitään."

        Totta. Kannattaa harkita tarkkaan, lähteekö tällaisen miehen matkaan. Toisaalta empaattiset miehet tuppaavat olemaan pehmoja eivätkä jaksa kiinnostaa naista seksuaalisesti pitkän päälle. Suo siellä, vetelä täällä.

        "sinun ei ole mikään pakko olla ollenkaan parisuhteessa"

        Parisuhde on melkein välttämättömyys, kun nainen mittaa elämänsä saavutuksia. Ilman puolisoa ja lapsia nainen tuntee huonommuutta ystäviensä silmissä.

        Elämä on mahdoton yhtälö.


    • epäilijä

      Tuntuu nykyisin olevan muotia noi vapaat suhteet olaan sitä sitten aviossa tai ei kyllä tyrkkyjä löytyy niin varatuissa kuin vapaissa olevan. Se on jokaisen oma asia kestääkö pää tälläistä elämää.

    • tulkoonvalkeus

      jo peruskoulussa otettakkoon lasten kans ussein puhheeks, että keskustelu ja pohdinta pettämisestä ja uskollisuudesta kertoo vain puhujain, keskustelijain keskenkasvuisuudesta. kenenkään ei kuulu toista omistaa. uskollisia oltakoon vain ainutlaatuista ja ihmeellistä elämää kohtaan!
      10.1.2018 kiiom mikko tammerforssin nuapurist

    • sydänratkaisee

      Pettämiset lisääntyvät, koska enää ei nuorille ole opetettu aikoihin oikeita arvoja. Ei opeteta, mitä rakkaus on. ...itse näin edellisessä työpaikassani pettämistä ja se pistettiin minun syyksi. Viimeisenä työpäivänä lähdin taksilla eräästä illanvietosta vapaan naispuolisen työkaverin kanssa kotiin, koska hän asuu lähes naapurina. Kyytiin tunki myös naimisissa oleva miestyökaveri. ...se esitti, että minut heitetään ensin kotiin... illan kulku jo paljasti, mitkä aikeet näillä kahdella oli. Mies sai naisen houkuteltua jotenkin tyhmyyksiin ja aistin sitä jo vuoden ajan töissä. Itseasiassa se johtuu siitä, että minulla on sydämessäni usko.

      Maailmasta oleville ihmisille totuus on se, minkä he näkevät silmin ja mitä he kuulevat korvin. Uskossa totuuden näkeekin sydämellä. Ja koska Jumala näkee sydämeen, uskova ihminen ei pysty pettämään. Omatunto ei vaan salli sitä.

      Jos haluaa olla varma, että kumppani ei petä, ainoa varmuus tulee siitä, että hän on uskova. Uskossa mennään ahtaasta portista sisälle, eikä maailmasta oleva voi mitenkään tietää, mitä portin takana on. Sitä ei näe silmin. Jumala on näkymätön... Jumalan voi nähdä sydämellä.

      Kuuntele sydäntäsi... siellä käy kova ajatusten melske. ...totuus löytyy vaan sydämen tutkimisella.

    • Ei mistään. Pitäisikö olla?
      Meillä sovittiin ettei tarvitse olla uskollinen. Kunhan rehellisesti vastaa jos toinen kysyy.
      Empä ole kysynyt.

      • weagoih

        Meilläkin sovittiin, koska molemmat olivat tulleet petetyiksi. Itkien sovittiin ettei koskaan tehdä toiselle samaa, ollaan avoimia, kerrotaan heti.

        Mutta tuo toinen nainen pyysi ettei minulle kerrota. Niinpä sitä ei kerrottu ja tuli sitten kipeästi rysän päältä minun tietooni. Se siitä sopimuksesta. Mihin enää voi luottaa? Ihan typerää oli luottaa alunperinkään. Ei keneenkään voi todella luottaa. Kuuluu aikuisuuteen ilmeisesti tajuta se tai saa pettyä yhä uudelleen.


    • Että_silleen

      Menkääs te sinisilmäiset vilkaisemaan Suomi24-treffipalstaa, tiedä vaikka se teideän iki-ihana pettämätön aviopuoliso sattuisi löytymään sieltä... ;) Siellä osa niin naisista kuin miehistäkin ilmoittaa ihan avoimesti olevansa joko aviliitossa tai muuten parisuhteessa, mutta kaipaa hieman piristystä arkeen...

    • enpäosaamuutasanoa

      On mahdotonta todistaa syyttömyyttä, sen takia oikeudessakin rikosasian vastaaja on syytön kunnes todistetaan syylliseksi. Mistä tiedät varmasti ettei mies ole sarjamurhaaja? Et mistään. Syyttömyyden todennäköisyyttä on kyllä mahdollista arvioida. Kyllä pettämisestä yleensä merkkejä on, mutta omaa suhdetta on vaikea arvioida objektiivisesti. Kannattaa kysyä jonkun ulkopuolisen mielipidettä, jos on epävarma.

    • höhööö

      yhtä lailla naisistakin löytyy pelkkiä puhujia vaan. ei miehet pelkästään petä kyllä naisista samaa kastia löytyy...

    • vieraan

      tuoksut parfyymit ym.

    • tosiasiassa

      naiset ovat niitä pettureita kun tumma käkkäräpää ulkomaalainen houkuttelee mukaan sillo alko kusi valuu kinttuja pitkin

    • pettää

      voi muttei kiinni jäädä

    • n.k.p

      Kyllikin kanssa petän päivittäin, kun oma vaimo ei anna!

    • kokenut-ja-väsynyt

      Olet riskiryhmässä! Pelkästään se, että teet tuon kysymyksen, osoittaa haasteita tulevissa parisuhteissa. Voi olla, että puoliso ei kestä jatkuvaa uskollisuusvakuutusten vaatimusta... ja siitä on vain pieni askel sinulla itselläsi mustasukkaiseen käyttäytymiseen, josta edelleen pieni askel siihen, että puoliso lähtee pysyväsi... tai pettää.

    • Miehekäs3

      Olen mies..Ei meihin voi luottaa

    • Kerta päivässä,pitää miehen pois vieraista. Joka toinen päivä imut,voit olla ihan huoleti ukkos pysyy kotona. Kokeile ja huomaat,miehesi on uudstisyntynyt.

      • gklllö

        Pakkoseksiä?!?! Miksi?!? Mies voi vetää käteen tai mennä vieraisiin mutta väkisin makaaminen?


    • Tulipatässämieleen

      Kuulostaa kyllä aika karulta. Siis jos mies haluaa, naisen pitää alistua: Siis mihin? Antamaan miehelle sitä mitä haluaa eli sitä rakoa vai mikä on loppujen lopuksi miehen päämäärä..? Että nainen kuitenkin lähtisi peliin mukaan vai riittääkö että makaa ja vaikka esittää nauttivansa..? Sekö riittää?Mielenkiintoinen pointti kun tarkemmin ajattelee.

    • Tulipatässämieleen

      Maxilaiselle: Mitä itse annat naiselle? Kai tiedät, että naisella on myös libido olemassa? Siihen tarvitaan muutakin kun melaa ns. mekkoon ja se on siinä.

    • eagefe

      Mistä tietää? Itse ainakin aloin epäillä niistä merkeistä, kun mies halaili enemmän ja alkoi olla mustasukkaisempi, varmistella että itse olen vakavissani suhteessa. Mies oli aiempaa aloitteellisempi,aiempaa kestävämpi, aiempaa huomioivampi. Näiden pitäisi olla merkkejä, että suhde on lämmin ja hyvä. Mutta muutos. Niin. On epäilyttävää.

      Esitin epäilykseni ystävälleni joka vain naureskeli että onhan se hyvä että on itseluottamus miehellä parempi, että nauti vain. Parisuhteessa oli kunnon kuherruskuukausi joka jatkui ja jatkui. Parin kuukauden kuluttua mies jäi huolimattomuuttaan sivusuhteesta kiinni. Samana päivänä oli saanut seksiä kotona, ei ollut kylmä ja pihtaava nainen ainakaan syynä jos se muka on paras syy pettää. Neljänkympin villitys kai oli se "syy" jos syy pitää nimetä miehellä joka oli toistakymmentä vuotta uskollinen. Jännityksen hakeminen.

    • roskalavako

      Minä taas sairastuin, jolleen mitään taas voi, niin kuin ei moni muukaan. Jo se koskee JA koskee, kun mies vain etsii salaisiksi...ystävikseen, ei minulle kerro, vain NAIsia,...eihän nyt ystävyydessä mitään pahaa, kaikki mahdolliset, entiset opiskelukaverit , miesystäviä ei ole.. Ja millä pokalla, narsistin pokalla haukkuu, arvostlee minua naisille, jotka sillmätymmrgäisenä, etä ompa paha akka kohdalle sattunut, tällä nostaa ??? omaa imagoaan.
      Miksi, tahtoo mitä. Kyse ei ole ettei kotoa saa. Koskee, koskee niin, taitaa haluta vain terveen ihmisen. Ei siis olekaan ollut kyse rakkaudesta, toisesta huolehtimisesta, ajattelemisesta vaan pintaliidosta, häpeästä,kestämättömyydestä elämän tosiasioiden edessä, pakenemisesta, etsien ihailua, uutta suhdetta, salaa.entä jos itse olisi hän sairastunut ? Miettiikö edes sitä ?ltä tuntuisi. Apua, en kestä, niin PETTYNYT PETTÄNEESEEN olen.

      • toinensamanmoinen

        Jos hän olisi itse sairastunut, niin kaikki olisi toisin. Nimittäin ihminen muuttuu jotenkin oudolla tavalla pettäessään. Ennen pettämistään hän oli se huolehtiva mies, mutta sitten nasahti jotain päässä, kun ei kestänyt vaimonsa sairastumista. Sattui aivan mielettömästi, että hän kauhuissaan tuijotti sairaalasängyn päässä, ei koskettanut, ei hymyillyt, ei tukenut, vaan tuijotti tyhjyyteen. Kylmää rakkauttako? Suoritus rakkauttako?
        Naisia tosiaan salaisina ystävinä, jotka tietenkin antavat feikauttua huomioita, toivottavasti eivät ole noin tyhmiä, että uskovat ne kaikki väritetyt tarinat huomionkerjäläiseltä. Itseäni oksettaa turhanpäiväinen toisen lirkuttelu enää erittäin sairaana ihmisenä, on tultu siihen, että vain aitous ratkaisee. Minulle rakkaudenosoitus on se, että huolehdin toisesta vielä sairaanakin, teen lempiruokia, haluan olla hyvä keskustelukaveri, yritän jaksaa vielä pitää kodin puhtaana, Rakastelenkin viimeiseen saakka, vaikka oma nautinto sairauden vuoksi ei saavuta kliimaksia.
        En usko, että kykenee edes miettimään miltä toisesta tuntuu. Jo lapsuuden kodista opittu taito paeta ja vaieta ongelmien edessä, se tapa on syvässä ja tuntuu, että kaikki kriisit ovat nostaneet sen pintaan aina uudestaan. Jäi lapsuudessaan vaille ihailua, sitäkö tämä on, että nyt yrittää jokaiselta naiselta sitä saada. Kiitän onneani, että itse sain lapsuudessani riittävästi sitä ihailua ja riittävät eväät kestämään tämänkin kaltaista suhdetta.
        Lohdutukseksi, tee vain niitä asioita, josta todella itse nautit, vaikka ominesi ellei toinen halua niihin osallistua. Etsi itsellesi jokin sellainen harrastus, josta voit nauttia ja saat voimaa, itsellänikin on sellaisia henkisiä harrastuksia, koska fyysisiin en kykene ja pidän niistä kiinni, vaikka nalkutusta asiasta viereltä kuuluukin. Voimia toivon kovasti.


    • Ei_voi_tietää

      Ei sitä tiedäkään. Siinä syy, miksen aio koskaan seurustella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      66
      6432
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4153
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2567
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2000
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1518
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1377
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1090
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1026
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1011
    Aihe