Kamppailu omaa lihaa vastaan.

lihaavastaan

Minun sydämmeni päällä on. Minne panen pahuuteni? Valvonko todella mitä ajattelen, puhun, teen ym. Vaikka en voikkaan sanoa, että tuntisin täysin, miten paha olen, päivittäin joudun kuitenkin pahuuteni kanssa tekemisiin. Se monta kertaa valmistaa minulle ikäviä yllätyksiä, niin että nekin ihmiset, joille haluaisin suoda vain hyvää, saavat kärsiä pahuudestani.
Herännyt ihminen joutuu valittamaan apostolien kanssa.
SITÄ HYVÄÄ, MITÄ MINÄ TAHDON, MINÄ EN TEE, VAAN SITÄ PAHAA, MITÄ EN TAHDO, MINÄ TEEN.
USKOISIN ETTÄ MEITÄ ON MONIA, JOTKA KAMPPAILEMME LIHAAMME VASTAAN.
Meillä on kuitenkin yksi, joka voi auttaa. JEESUS KRISTUS

131

1525

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hänauttaa

      Jeesus kehoittaa rukoilemaan ,otta saa voimaa ,ettei joutuisi kiusaukseen ja samoin kehoittaa tuntemaan kirjoitukset. Raamattua siis tulee lukea ja totella sen ohjeita. Armo ja rauha lisääntyy Jeesuksen kristuksen tuntemisen kautta.
      Jumalan Hengen voimalla kuoletetaan lihan teot , ei omassa voimassa.

      • Mielenkin_hoitava

      • KorintolaisKirj

        Tuo on totinen tosi, seksi ja siitä nauttiminen on se arkielämän kantava voimavara johon meistä jokainen voi panostaa! Se on perheen perusta ja kulmakivi, kun isä ja äiti nauttivat toisistaan säteilee onnellusuus myös lapsiin ja herramme taivaan isä katsoo onnellista perhettä hyvällä varaten parhaat taivaspaikat heistä kullekin!


      • Eikiitosjeesus

        Nauti lihasta, pane kuin kani.
        Turha tulla jeesustelemaan, perustuuhan koko kristinusko esiaviolliseen seksiin, äpäräpoikaan ja umpihuonoon selitykseen. Ei kannata suhtautua sen vakavammin moiseen tarustoon.


    • Lainaat Roomalaiskirjeen lukua 7.
      Siinä kuvataan ongelma.
      Ratkaisu kerrotaan luvussa 8:

      "Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa
      on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista. " (Room 8:2)

      "te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen,
      jos kerran Jumalan Henki teissä asuu.
      Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä,
      se ei ole hänen omansa." (Room (8:9)

      "vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä.
      Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan,
      ja Henki lihaa vastaan; " (Gal 5:16-17)

      Huom!
      HENKI LIHAA vastaan.
      Taistelu ei ole Sinun vaan Herran.
      Sinä vain vaellat Hengessä. Sillä tavoin me
      kuoletamme Hengellä lihan teot (Room 8:13)

      • >>>Taistelu ei ole Sinun vaan Herran.
        Sinä vain vaellat Hengessä. Sillä tavoin me
        kuoletamme Hengellä lihan teot (Room 8:13)<<<

        Tämä vaikuttaa kovin yksinkertaiselta - "Sinä vain vaellat Hengessä."
        Minä siis vain vaellan Hengessä? OK! Tämä vaatii kuitenkin tarkempaa
        selittämistä miten vaelletaan Hengessä ihan käytännön tasolla.
        Voitko kertoa, ja vaikka käytännön elämästä otetulla esimerkillä valaista.


      • Jaikal91 kirjoitti:

        >>>Taistelu ei ole Sinun vaan Herran.
        Sinä vain vaellat Hengessä. Sillä tavoin me
        kuoletamme Hengellä lihan teot (Room 8:13)<<<

        Tämä vaikuttaa kovin yksinkertaiselta - "Sinä vain vaellat Hengessä."
        Minä siis vain vaellan Hengessä? OK! Tämä vaatii kuitenkin tarkempaa
        selittämistä miten vaelletaan Hengessä ihan käytännön tasolla.
        Voitko kertoa, ja vaikka käytännön elämästä otetulla esimerkillä valaista.

        "te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen,
        jos kerran Jumalan Henki teissä asuu.
        Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä,
        se ei ole hänen omansa." (Room (8:9)

        "vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä.
        Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan,
        ja Henki lihaa vastaan; " (Gal 5:16-17)

        Huom!
        HENKI LIHAA vastaan.


    • lihaavastaan

      Kiitos hyvistä vastauksista.
      Nöyrtyminen on välttämätöntä, sillä jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa armon.
      Mutta nöyryytyksen tie ei ole mieluisa, ei sillekkään, joka nöyryydestä puhuu.
      Paavali puhuu siitä, että hän pitää tehtävänään vangita jokaisen ajatuksen kuuliaiseksi Kristukselle. Kristus tahtoo saada myös ajatuselämämme hallintaansa. Mutta erityisesti uskon elämää koskevat ajatuksemme on alistettava Kristuksen johtoon.
      Niin kauan kuin itse johdamme ajatuksiamme, me valikoimme niitä sieltä ja täältä. Ja se ei ole hyvä.

      2 kor. 10
      5. Me hajotamme maahan järjen päätelmät ja jokaisen varustuksen, joka nostetaan JUMALAN tuntemista vastaan, ja vangitsemme jokaisen ajatuksen kuuliaiseksi KRISTUKSELLE.

      • Nimenomaan mielen alueella käydään taistelut.
        Ja meillä on Hengen mieli.

        "Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen,
        jos kerran Jumalan Henki teissä asuu." (Room 8:9)


      • capiche
        kalamos kirjoitti:

        Nimenomaan mielen alueella käydään taistelut.
        Ja meillä on Hengen mieli.

        "Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen,
        jos kerran Jumalan Henki teissä asuu." (Room 8:9)

        Lankeemuksetkin tapahtuvat ensin mielen alueella ja vasta sitten teoissa.

        Luther sanoi ajatuksen tasolla olevista synneistä: emme voi estää lintuja lentämästä päämme yli, mutta voimme estää niitä tekemästä pesää päähämme.

        Ne asiat lisääntyvät ja kasvavat, joita ruokitaan. Ihminen on mitä hän syö - myös henkisesti ja hengellisesti.


      • capiche kirjoitti:

        Lankeemuksetkin tapahtuvat ensin mielen alueella ja vasta sitten teoissa.

        Luther sanoi ajatuksen tasolla olevista synneistä: emme voi estää lintuja lentämästä päämme yli, mutta voimme estää niitä tekemästä pesää päähämme.

        Ne asiat lisääntyvät ja kasvavat, joita ruokitaan. Ihminen on mitä hän syö - myös henkisesti ja hengellisesti.

        Kyllä. Lankeemus on tapahtuu nimenomaan mielen alueella.

        "jokainen, joka katsoo naista himoiten häntä,
        on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa" (Matt 5:28)

        Tämä on siis lankeemus, vaikka fyysistä tekoa ei tapahtuisikaan.


      • Katsoilmansyntiä
        kalamos kirjoitti:

        Kyllä. Lankeemus on tapahtuu nimenomaan mielen alueella.

        "jokainen, joka katsoo naista himoiten häntä,
        on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa" (Matt 5:28)

        Tämä on siis lankeemus, vaikka fyysistä tekoa ei tapahtuisikaan.

        Naisen katsominen ei ole syntiä Paavalin mukaan. Mutta katsella häntä himoiten häntä seksuaalisesti, on syntiä. Joskus tämä naisen katsominen pannaan niin tiukaksi säännöksi, että melkein vaaditaan uskovan miehen kulkevan side silmillä, ettei tekisi syntiä jos nyt sattuisi näkemään kauniin naisen. Kaunista naista katsova mies ei tee syntiä. Mutta jos hän himoitsee häntä seksuaalisesti ja "makaa hänen kanssaan" ajatuksissa, hän on tehnyt syntiä.

        Ota siis pois tuosta jakeesta sanat "himoiten häntä" ja otat pois myös synnin siitä jakeesta.


    • Vegaani.69

      Liha on syntiä.

    • lihaavastaan

      JUMALAN sana viitoittaa tien oikeaan lepopaikkaan. Sinun tykönäsi on elämän lähde, sinun valkeudessasi me näemme valkeuden. Muut pakopaikat jättävät sielun käyhäksi ja väsyneeksi.. Ne voivat ehkä antaa hetkeksi huumauslääkettä, mutta ne eivät paranna. HERRAN tykönä vain on elämän lähde. Eihän lähteelle mitään muuta tuoda kuin tyhjät astiat ja janoiset huulet, sieltä haetaan ja saadaan. Paetkaamme siis KRISTUKSEN luo tämän ajan vaivoista, kaikista huolista, olivatpa ne mitä tahansa. Viekäämme sinne tyhjät astiamme ja väsyneet olentomme. Koska hän on elämän HERRA, ELÄMÄN LÄHDE., kaikki elämäämme kuuluvat asiat, sisäiset niinkuin ulkonaisetkin, ovat häne asioitaan. Niinkuin psalminkirjoittaja tunnustaa "Kaikki minun lähteeni ovat sinussa."

      ps. 36

      6. Herra, sinun armosi ulottuu taivaisiin, sinun totuutesi pilviin asti.
      7. Sinun vanhurskautesi on kuin JUMALAN vuoret, sinun tuomiosi niinkuin suuri syvyys, ihmistä ja eläintä sinä autat, HERRA.
      8. Kuinka kallis on sinun armosi, JUMALA! Ihmislapset etsivät sinun siipiesi suojaa.
      9. Heidät ravitaan sinun huoneesi lihavuudella, sinä annat heidän juoda suloisuutesi virrasta.
      10. Sillä sinun tykönäsi on elämän lähde, sinun valkeudessasi me näemme valkeuden.

    • Ei ole helppoa ei. Paavali oli kova työ saada heitä muuttumaan. Mutta Paavali tiesi mitä hän oli löytänyt !! Sen me näemme tässä mutta myös hänen kova kamppailu saada uskovaiset samanlaisia kuin hän !!

      Room 7
      4 Niin, veljeni, teidätkin on kuoletettu laista Kristuksen ruumiin kautta, tullaksenne toisen omiksi, hänen, joka on kuolleista herätetty, että me kantaisimme hedelmää Jumalalle.
      5 SILLÄ KUN OLIMME LIHAN VALLASSA, niin synnin himot, jotka laki herättää, vaikuttivat meidän jäsenissämme, niin että me kannoimme hedelmää kuolemalle,

      1Kor. 3
      1 Niinpä, veljet, minun ei käynyt puhuminen teille niinkuin hengellisille, vaan niinkuin lihallisille, niinkuin pienille lapsille Kristuksessa.
      2 Maitoa minä juotin teille, en antanut ruokaa, sillä sitä ette silloin sietäneet, ettekä vielä nytkään siedä;
      3 olettehan vielä lihallisia. Sillä kun keskuudessanne on kateutta ja riitaa, ettekö silloin ole lihallisia ja vaella ihmisten tavoin?

      • capiche

        Lihallisuus on kasvamattomuutta - meissä kaikissa. Hengelliset lapset ovat yhtä itsekeskeisiä kuin maallisetkin lapset.


    • Eikö oli mahtava tuo SANA ------->OLIMME

      • capiche

        Se antaa toivoa.


    • oipoii

      Mitäpä sitä lihaa vastaan kamppailemaan. Ei omaa eikä varsinkaan toisen, monia nautinnollisia hetkiä on vietetty. Yli nelikymppisen pitää sitäpaitsi jo alkaa huolehtimaan omasta lihaskunnosta.

    • lihaavastaan

      Avainsana kristillisen elämän kasvussa on kuuliaisuus. Tätä tarkoittaa raamatullinen totuus, että vanhurskas on elävä uskosta. Mutta ellemme suostu tottelemaan JUMALAN tahtoa, me suljemme itsemme JUMALAN armotyön ulkopuolelle ja menetämme senkin, mitä jo olemme saaneet. Tätä tarkoittaen apostoli varoittaa ystäviänsä, etteivät he vain tottelemattomuudellaan saattaisi murhelliseksi PYHÄÄ HENKEÄ.
      Kuitenkin juuri pienistä asioista olisi aloitettava. Niissä olisi toteltava HERRAN HENKEÄ, kun hän omassatunnossa meitä neuvoo.
      Jos tahdot kasvaa KRISTUKSEN tuntemisessa, aloita pienistä asioista. Aloita sittenkin, vaikka kokisit itsessäsi haluttomuutta JUMALAN tahdon tekemiseen.
      Älä anna minkään estää itseäsi olemasta kuuliainen siinä, minkä HERRA eteesi asettaa.

      1Tim. 4

      1. Mutta henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.
      9. Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen.
      10. Sillä siksi me vaivaa näemme ja kilvoittelemme, että olemme panneet toivomme ELÄVÄÄN JUMALAAN, joka on KAIKKIEN IHMISTEN VAPAHTAJA, varsinkin uskovien.
      11. Tätä käske ja opeta.

    • lihaavastaan

      Avainsana kristillisen elämän kasvussa on kuuliaisuus. Tätä tarkoittaa raamatullinen totuus, että vanhurskas on elävä uskosta. Mutta ellemme suostu tottelemaan JUMALAN tahtoa, me suljemme itsemme JUMALAN armotyön ulkopuolelle ja menetämme senkin, mitä jo olemme saaneet. Tätä tarkoittaen apostoli varoittaa ystäviänsä, etteivät he vain tottelemattomuudellaan saattaisi murhelliseksi PYHÄÄ HENKEÄ.
      Kuitenkin juuri pienistä asioista olisi aloitettava. Niissä olisi toteltava HERRAN HENKEÄ, kun hän omassatunnossa meitä neuvoo.
      Jos tahdot kasvaa KRISTUKSEN tuntemisessa, aloita pienistä asioista. Aloita sittenkin, vaikka kokisit itsessäsi haluttomuutta JUMALAN tahdon tekemiseen.
      Älä anna minkään estää itseäsi olemasta kuuliainen siinä, minkä HERRA eteesi asettaa.

      1Tim. 4

      1. Mutta henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.
      9. Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen.
      10. Sillä siksi me vaivaa näemme ja kilvoittelemme, että olemme panneet toivomme ELÄVÄÄN JUMALAAN, joka on KAIKKIEN IHMISTEN VAPAHTAJA, varsinkin uskovien.
      11. Tätä käske ja opeta.

      • lihaavastaan

        Tuli kaksi kertaa, tarkoitus oli lähettää vain yksi.


      • capiche
        lihaavastaan kirjoitti:

        Tuli kaksi kertaa, tarkoitus oli lähettää vain yksi.

        Voi sen sanoa kahteenkin kertaan, että kasvu tapahtuu vain kuuliaisuudessa.


      • siun

        Herrakin sanoi kun halusi vahvistaa sanan totisesti, totisesti


    • capiche

      Kristityn on vain hyväksyttävä se, että minussa ja minun lihassani ei tule koskaan olemaan mitään hyvää. Ainoa mahdollisuutemme on turvata Jumalan lahjavanhurskauteen. Ja lahjavanhurskauden levosta käsin voi harjoitella ensin itsestä ulospäin suuntautumista ja lopulta myös itsensä unohtamista.

      Oman pahuuden jatkuva mietiskely voi kuulostaa hurskaalta, mutta se voi itse asiassa muostua esteeksi hengelliselle kasvulle. Paholainen, jonka tehtävä on syyttää kristittyjä, pyrkii sitomaan meidät arvottomuuden tunteeseen. Koska silloin meistä tulee hyödyttömiä Jumalan valtakunnassa.

      Synnistä on tehtävä parannus silloin kun omatunto kolkuttaa. Mutta Kristus on kertaalleen kantanut meidän syntimme. Synnit saa jättää ristin juurelle, eikä niitä tarvitse mukanaan kantaa. Jonka Kristus on vapauttanut, hän on todellakin vapaa.

      • Eenokki12

        Eihän syntejä ristin juurelle käsketä raahaamaan. Eräät uudestikastetut kantavat lihansa ristille. Tuntuu että uudesti kastetut uskovat Jeesuksen sovittaneen heidän lihansakin. Usko ei ole joka miehen.


    • lihaavastaan

      Mitä korkeammat luulot meillä on itsestämme, sitä vaikeampaa meidän on antaa toisillemme sydämestämme anteeksi. Mutta jos JUMALA on saanut meitä nöyryyttää, niin että tunnemme itsekin alati tarvitsevamme muilta anteeksiantamusta, sydämemme helpommin suostuu antamaan anteeksi. Jos näen omat vikani, en voi asettua toisten tuomariksi.
      JUMALAN rakkaus ei laskelmoi eikä kitsastele, sillä hän on RAKKAUS, RAJATON, TUHLAILEVA RAKKAUS..
      Meidän on saatava JUMALA näköpiiriimme, antaaksemme anteeksi tarvitsemme ELÄVÄÄ KRISTILLISTÄ USKOA..

      Mark. 11
      25. Ja kun te seisotte ja rukoilette, niin antakaa anteeksi, jos kenellä teistä on jotakin toistansa vastaan, että myös teidän ISÄNNE, joka on taivaissa, antaisi teille anteeksi teidän rikkomuksenne.
      26. Mutta jos te ette anna anteeksi, niin ei isännekään, joka on taivaissa, anna anteeksi teidän rikkomuksianne.

    • kuollutvapaaksi

      Taiatelu lihaa vastaan loppuu kun ymmärrämme että Jeesuksen kuolema oli myös meidän kuolemamme! Room.6:6

      Jumalan kymmenen käskyä pysyy iäti. Jos luulet itse pystyväsi niitä noudattamaan, elät yhä! Et ole vielä hyväksynyt Jeesuksen kuolemaa omalle kohdallesi. Siksi yrität ja epäonnistut!

      "Joka on kuollut, se on vanhurskautunut pois synnistä".

      Muista: Sinä olet kuollut! Laki sanoo: tee näin! Sinä lepäät rauhassa, koska vaatimukset eivät koske sinua jos olet kuollut!
      Käytännössä se merkitsee sitä että sinä lepäät luottaen siihen, että Jeesus vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen. Sinä et yritä rakastaa, sinä sanot ettet siihen pysty. Anna Hengen vaikuttaa sinussa ja muuttaa elämääsi!
      Minä en yritä edes olla hyvä! Jos joskus on jotain hyvää tapahtunut minun kauttani, se on Jumalan armoa minua kohtaan. Jos minä yritän olla jotain, se ei ole aitoa, vaan teeskentelyä, ilman mitään ikuista arvoa.
      Muista: Hengen hedelmä ei ole sinun hedelmäsi vaan Hengen. Ethän halua tuoda Jumalalle omia hedelmiäsi kuin Kain muinoin! Ei niihin Jumala vieläkään tule mielistymään. "Mikä lihasta on syntynyt, on liha" sanoi Jeesus. "Ilman minua te ette voi mitään tehdä!"
      "Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha,pitkämielisyys..." Ei se ole meidän hedelmämme!

    • Kirjakääröt

      1Piet.2:14 Biblia (1776). Heillä on silmät huoruutta täynnä, ja ei taida synnistä lakata, he houkuttelevat tykönsä horjuvat sielut, he ovat sydämensä ahneudessa harjaatuneet, kirottu kansa.

    • lihaavastaan

      Tavallisesti luullaan, että meidän itsemme pitäisi osata ymmärtää, mitä on tehtävä. Sen tähden tuskastuneina kyselemme ja kyselemme. Kuinka aivan toista olisikaan, jos käsittäisimme, ettei sillä ole väliä, mitä me itse ymmärrämme ja miten me tilanteita kulloinkin arvostelemme. Tärkeintä on, että JEESUS itse tietää, mitä hän tekee. Voidaksemme tähän suostua, meidän tulee luopua omasta viisaudestamme ja jättäytyä yksin HERRAN JEESUKSEN viisauden ja voiman varaan. Tämä merkitsee myös, että luovutamme kaiken määräysvallan hänelle. Hän tehköön, mitä hyväksi näkee. Hän on HERRA, joka saa hoitaa minukin asiani.

      Niinkuin JEESUS sanoi opetuslapsi Filippukselle, miten saataisiin ruokaa niille viidelle tuhannelle, jotka olivat tulleet erämaahan häntä kuulemaan.
      Mutta sen hän sanoi koetellakseen häntä, sillä hän itse tiesi, mitä aikoi tehdä. Joh. 6:6

    • Konna.Antula

      Herkkuliha on hyvvee.

    • lihaavastaan

      Raamatussa puhutaan kurinalaisesta elämästä. "Tiedättehän , mitkä käskyt me olemme HERRAMME JEESUKSEN kautta teille antaneet", Paavali kirjoittaa. Käskyt on tunnettava, niitä on muisteltava ja mielessä pidettävä.
      Älä yritä olla kristitty ilman JUMALAN käskyjä! Mutta miten niitä opitaan muistamaan ja seuraamaan? Psalminkirjoittaja vastaa:" Hyvä oli minulle, että minut nöyryytettiin: niin minä opin sinun käskysi. ps. 119: 71. Itsevarma ihminen ei paljoa piittaa JUMALAN tahdosta, ei silloinkaan, vaikka hän jumalisena kulkisi toisten joukossa. Mutta kun JUMALA nöyryyttää, painaa alas, ottaa suuret luulot meiltä pois ja panee murhehuoneeseen, silloin JUMALAN käskyt alkavat maistua makeilta, niin terävästi kuin ne saattavatkin leikata itserakkauttamme ja ylpeätä mieltämme.
      2. kirj. tim. 2
      5. Eihän sitäkään, joka kilpailee, seppelöidä, ellei hän kilpaile sääntöjen mukaisesti.
      15. Pyri osoittautumaan JUMALALLE semmoiseksi, joka koetukset kestää, työn tekijäksi, joka ei työtään häpeä, joka oikein jakelee totuuden sanaa.

    • lihaavastaan

      Ei siinä oikeastaan mitään ihmeellistä ollut, että Pietari vajosi syvyyteen kävellessään meren päällä. Tosin hän oli JEESUKSELTA saanut sanan, josta hän olisi voinut uskossa pitää kiinni ja silloin hänen merkillinen kävelymatkansa olisi onnistunut. Mutta ei ollut ihmeellistä, ettei Pietari jaksanut pitää tuosta sanasta kiinni. Hän oli sittenkin vielä aloittelija uskon harjoituksessa.
      Älkäämme sen tähden yrittäkö itse auttaa itseämme. Meillä on kiusaus, kun muut keinot on loppuneet, auttaa itseämme siten, että koetamme suurentaa uskoamme. On parempi, että oma uskomme loppuu ja itsekin käsitämme olevamme hukkumistilassa. Silloin JEESUS kohta tulee meidän tykömme, tarttuu meihin ja pelastaa meidät onnettomuudesta.
      Kun oma uskomme loppuu, silloin JEESUS tulee ja osoittaa voimansa.

      Matt. 14
      31. Niin JEESUS kohta ojensi kätensä, tarttui häneen ja sanoi hänelle. " Sinä vähäuskoinen, miksi epäilit?"

      • siun

        Oletteko ajatelleet, et kuitenkin Pietarissa oli enemmän uskoa kuin 11 muulla, jotka eivät edes yrittäneet..Vaan jäivät veneeseen


      • Sana.kantaa

        Pietarin oma usko oli vielä tuossa vaiheessa pelkkää sielullista intoilua, luonne kun oli esille pyrkivä. Jeesuksen "tule" sana kantoi pari askelta veden päällä, mutta vilkuilu aaltoihin toi pelon ja vaipumisen. Jeesuksen käsi vahvisti ja nosti veneeseen.


    • lihaavastaan

      Ei ole ihmeellistä, että JUMALA kuulee niiden rukoukset, jotka ovat elävässä uskossa ja sydämen täydessä luottamuksessa häntä rukoilevat. Raamattukin kehoittaa rukoilijaa luottavaan mieleen.
      Mutta on erilaisiakin rukoilijoita. Heidän hätänsä on uuvuttavaa ja heidän voimansa on niin vähäinen, etteivät he jaksa iloita siitä, että heitäkin kuullaan. Vieläpä heistä tuntuu, että JUMALA kätkee itsensä eikä auttajaa ole.
      RAAMATTU on kuitenkin siinä suhteessa merkillinen, että sillä on sanottavansa tälläisillekin rukoilijoille.. ps. 6: 7 Minä olen uupunut huokaamisesta, joka yö minä itken vuoteeni vesille ja kastelen leposijani kyynelillä..
      HERRA kuulee minun itkuni äänen. HERRA kuulee minun anomiseni, HERRA ottaa minun rukoukseni vastaan. Älä siis itkuun ja nääntymykseen joutuessasi anna minkään estää sinua HUUTAMASTA HERRAA AVUKSESI.
      Hän kuulee hätähuutosi ja seuraa taisteluitasi aivan läheltä.
      Nuo kovat kokemukset ovat vain meille itsekullekin tarpeellisia, että SYDÄMEMME vilppi paljastuisi ja sen kovuus särkyisi, ja me taipuisimme HERRAN TEIHIN..

    • lihaavastaan

      Ei ole ihmeellistä, että JUMALA kuulee niiden rukoukset, jotka ovat elävässä uskossa ja sydämen täydessä luottamuksessa häntä rukoilevat. Raamattukin kehoittaa rukoilijaa luottavaan mieleen.
      Mutta on erilaisiakin rukoilijoita. Heidän hätänsä on uuvuttavaa ja heidän voimansa on niin vähäinen, etteivät he jaksa iloita siitä, että heitäkin kuullaan. Vieläpä heistä tuntuu, että JUMALA kätkee itsensä eikä auttajaa ole.
      RAAMATTU on kuitenkin siinä suhteessa merkillinen, että sillä on sanottavansa tälläisillekin rukoilijoille.. ps. 6: 7 Minä olen uupunut huokaamisesta, joka yö minä itken vuoteeni vesille ja kastelen leposijani kyynelillä..
      HERRA kuulee minun itkuni äänen. HERRA kuulee minun anomiseni, HERRA ottaa minun rukoukseni vastaan. Älä siis itkuun ja nääntymykseen joutuessasi anna minkään estää sinua HUUTAMASTA HERRAA AVUKSESI.
      Hän kuulee hätähuutosi ja seuraa taisteluitasi aivan läheltä.
      Nuo kovat kokemukset ovat vain meille itsekullekin tarpeellisia, että SYDÄMEMME vilppi paljastuisi ja sen kovuus särkyisi, ja me taipuisimme HERRAN TEIHIN..

    • lihaavastaan

      Olkoon teillä se mieli, joka myös JEESUKSELLA KRISTUKSELLA oli. Hän ei vetäytynyt eroon köyhistä, onnettomista, eikä myöskään ilkeistä ja muista syntisistä. KRISTUS ei elänyt itselleen mieliksi, sanoo Paavali. " Hoivatkaa sentähden toinen toistanne, niinkuin KRISTUSKIN on teidät hoivaansa ottanut JUMALAN KUNNIAKSI.
      Tämä ei tarkoita, että meidän tulisi hyväksyä ihmisten heikkous, saati sitten heidän pahuutensa. Mutta kun joku auttaa, heikkoa puoltaakseen ja hoitaa pahaakin ihmistä auttaakseen häntä hänen pahuudestaan, JUMALA saa silloin kunnian.
      Ajattelen erityisesti suhdettamme ihmisiin, jotka taitamattomuutensa tai tyhmyytensä tähden, laverteluillaan ja lyhytnäköisillä otteillaan tai muuten tuottavat harmia, jopa suoranaista vahinkoakin läheisilleen. Jos meillä olisi JEESUKSEN mieli, emme heitäkään tuomitsisi, emme painaisi heitä arvosteluillamme alas ja takanapäin puhuisi heistä kaikenlaista.. Meidän vahvojen tulee kantaa heikkojen vajavaisuuksia, eikä elää itsellemme mieliksi. Olkoon kukin meistä lähimäiselleen mieliksi hänen parhaaksensa, että hän rakentuisi, sanoo Paavali.
      Kuinka toisenlaista olisikaan kristittyjen välisissä suhteissa, jos enemmän muistettaisiin tätä neuvoa.
      Oppikaa minusta, sanoo JEESUS, niin te löydätte levon sielullenne.

      Fil. 2
      5. Olkoon teillä se mieli, joka myös KRISTUKSELLA JEESUKSELLA oli.

    • lihaavastaan

      Parannus ei ole sitä, että minä teen parannuksen. HERRAN täytyy se tehdä minussa, " Paranna minut, HEERA, niin minä paranen". Kaikki jotka ovat epäonnistuneet omassa parannuksessaan, kannattaa tämä painaa mieleensä. Ei HERRALLE kelpaakaan muu kuin hänen oma työnsä.
      HERRA on kultasepän tavoin istuutunut sulattaakseen ja puhdistaakseen kärsimysten ahjossa meissä olevan lian ja turmeluksen. Älkäämme tuskitelko, kun joudumme ahdistuksiin. Niiden tarkoituksenahan on paljastaa meille sydämmen turmelus ja tehdä JUMALAN sana meille tutuksi.
      Usein tapahtuu, että vielä puhdistamattomat haavat koetetaan kasvattaa umpeen, kun ei tahdota jäädä sairastamaan HERRAN KÄSIIN, hänen leikeltäväkseen, puristettavakseen ja puhdistettavakseen. JEESUKSEN KRISTUKSEN JUMALAN POJAN VERI puhdistaa kyllä kaikesta synnistä. Ja tämä pyhän veren puhdistava ja syntiä tappava voima koetaan vain, kun HERRA itse saa parannuksen meissä toimittaa.

      Mal.3
      2. Mutta kuka kestää hänen tulemisensa päivän, ja kuka voi pysyä, kun hän ilmestyy? Sillä hän on niinkuin kultasepän tuli ja niinkuin pesijäin saippua.
      3. Ja hän istuu ja sulattaa ja puhdistaa hopean, hän puhdistaa leevin pojat, saa ne puhtaiksi kuin kullan ja hopean ja sitten he tuovat HERRALLE uhrilahjoja vanhurskaudessa.

    • lihaavastaan

      On niin vaikea nöyrtyä tosi katumukseen. Luontomme mukaista on puolustella itseämme. Kun saamme kärsiä, etsimme syyllisiä muualta. Me tosin kärsimme oikeuden mukaan, sillä me saamme mitä meidän tekomme ansaitsevat. Vain katuva ihminen löytää armon.
      JUMALA on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa armon.
      Minkälaisen joulun sinä, lukijani, saat, se riippuu siitä, taivutko näin joulun alla katuvan ihmisen paikalle. Niin monta joulua on mennyt ohitsemme siten, että olemme katselleet vain juhlan ulkonaisia kuoria, mutta vapahtajan syntyminen ei ole puhunut mitään omilletunnoillemme.
      Eivät vapahtajasta muut pääsekään iloitsemaan kuin ne, jotka häntä tarvitsevat.

      Tiit.2
      11. Sillä JUMALAN ARMO on ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille.

      • siun

        On ansaitsematonta kärsimystä.
        Kaikki kärsimys ei ole tekojemme seurausta, kärsimme myös vaikka tekomme olisi hyvät. Esim Hebr.11: 35-38,
        Osa elämämme kärsimyksestä voi olla synnin seurausta, mutta emme voi mennä sanomaan et saamme aina sen mitä tekomme ansaitsee.
        Jeesus kärsi elämässään eikä hänen kärsimysten tekojensa kautta todellakaan ansainnut. Joh 9:1-3 kerrotaan syntymästään sokeasta, josta kyseltiin kuka teki syntiä, että hänen piti syntyä sokeana, ja Jeesus sanoi ettei hän eikä hänen vanhempansa vaan Jumalan tekojen piti tuleman julki hänessä. Eli kaikki sairaudetkaan ei aina ole synnin seurausta.
        Jobin kärsimys historia myös, ei Jobin teot tuoneet sitä kärsimys määrää Jobille,
        Jumalan silmissä hän oli hurskas mies Job1:1,8-2:3, 13,
        Itsellekin Herra on sanonut monta kertaa ja muistuttanut etten minä itse ole ansainnut kaikkea sitä, mitä olen elämässäni joutunut kohtaamaan, ne kaikki ei ole tekojen seurauksista, vaan Herra on puhunut, kouluttamisesta omaan palvelustehtävääni, vuoristokiipeilijän läksyjä, jota ei kondoolihississä opita, ja että olen lähtenyt etsimään sieluja, joita minä en näe mutta Herra näkee, jotta ne elämän taisteluissa koetut hetket, mitä Herra on näyttänyt, puhunut, lohduttamaan, opettanut voisi olla niitä elämän ja lohduttaa sanoja niille, jotka monissa elämän vaikeuksissa kipuilevat ja kamppailevat. Pintapelastajakin niin maalla kuin merellä , lasketaan rotkoon tai mereen hakemaan vaikeuksissa olevaa. Niin Herrakin laskee omia "joskus "sairauksien tai onnettomuuksiin tai muihin kärsimykseen, jotta ihminen oppii sitä kautta, Sanotaa han Herrastamme
        Jeesuksestakin, Heb2:17,18
        Sentähden piti hänen kaikessa tuleman veljiensä kaltaiseksi, että hänestä tulisi laupias ja uskollinen ylimmäinen pappi tehtävissään Jumalan edessä, sovittaa kyseenalaistamatta kansansa synnit. Sillä Sentähden, että hän on kärsinyt ja ollut kiusattu voi hän kiusattu ja auttaa.
        Ja Herra sanoo selkeästi, et jokainen joka haluaa elää jumalista, joutuu vainottavaksi Hänen nimensä tähden 2Tim3:12

        Joten tässä muutamia esimerkkejä, joissa kärsimys ei ole tekojen ja ansion mukaan, joten olkaamme alalla tunnolla ihmisten kärsimysten edessä, me emme tiedä kaikkea, emmekä näe syviin sopusoinnussa ja syihin, jotka tuntee vain Herra, joten ristin juurella on paikka meille jokaiselle, jossa voimme kurkistaa sinne oman puseron sisään ja sydämeen, tuoda kipuilen kamppailumme, syntimme ja syyllisyytemme , mutta myös kaikki ne missä syyttä kärsimme.
        Herra antakoon meille enemmän,mutta, älkää hänen luonteensalaatua, et vapautuisimmw, katkeruuden, vihasta, anteeksiantamattomuudesta, meissä sitä itsessä ei ole, vanha "Aatu ja Eeva" meissä tappelee aina vastaan.
        Sana kehottaa siunaamaan vihollisiakin ja rukoillen heidän puolesta.
        Samoin varoittaa iloitsemaan, jos joku kurituksen myötä kärsii

        Joten vain Herra voi muuttaa sydämemme kaikkeen tuohon,
        Sitä pyytäkäämme, minä myös


      • siun

        Siis pikakirjoitus lisää aina välillä sanoja joita en huomaa poistaa, siis
        HERRA ANTAKOON MEILLE ENEMMÄN HÄNEN LUONTEENSALAATUA


      • lihaavastaan

        Nyt huomasin kirjoituksesi. Pitää paikkansa, meitä kasvatetaan ja koulutetaan tehtäviin. sen takia monesti on vaikeaa elmässä. Hyvä kirjoitus siun.


    • lihaavastaan

      Missä kulkee tie sinne, jossa KRISTUKSEN kirkkautta saadaan katsella? Ja voiko se olla mahdollista minulle, jonka sielussa " synnin soraäänet" joulun allakin yhtenään ovat soineet. Kuinka epäpyhä ja epäpuhdas saa katsahtaakaan kirkkauteen?
      Tätä onkin syytä kysyä. Sillä synnin läsnäolo estää meitä näkemästä KRISTUKSEN läsnäoloa.
      Evankeliumi on meillekin tie KRISTUKSEN katselemiseen. " Etsi ja hae KRISTUSTA joka päivä RAAMATUSTA".
      Ken vähänkin on saanut katsahtaa KRISTUKSEN KIRKKAUTEEN, hänen sydämeensä on tullut taivaallisen kirkkauden ikävä.

      Joh. 1
      14. Ja sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katsellimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella POJALLA on ISÄLTÄ, ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

    • lihaavastaan

      Missä kulkee tie sinne, jossa KRISTUKSEN kirkkautta saadaan katsella? Ja voiko se olla mahdollista minulle, jonka sielussa " synnin soraäänet" joulun allakin yhtenään ovat soineet. Kuinka epäpyhä ja epäpuhdas saa katsahtaakaan kirkkauteen?
      Tätä onkin syytä kysyä. Sillä synnin läsnäolo estää meitä näkemästä KRISTUKSEN läsnäoloa.
      Evankeliumi on meillekin tie KRISTUKSEN katselemiseen. " Etsi ja hae KRISTUSTA joka päivä RAAMATUSTA".
      Ken vähänkin on saanut katsahtaa KRISTUKSEN KIRKKAUTEEN, hänen sydämeensä on tullut taivaallisen kirkkauden ikävä.

      Joh. 1
      14. Ja sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katsellimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella POJALLA on ISÄLTÄ, ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

    • lihaavastaan

      On tämä ihmeellistä kun taas kaksi kirjoitusta tuli. Ensin ei lähe ja sitten lähtee kaksi kertaa yhtäaikaa.

    • lihaavastaan

      Saammeko toivottaa toisillemme iloista joulua? Saamme tietenkin. Kuuluihan enkelien tervehdys jouluyönä. " Katso, minä ilmoitan teille suuren ilon."
      Joulun tekee jouluksi joulun sanoma. " Teille on syntynyt VAPAHTAJA, joka on KRISTUS HERRA."
      Toivotamme toisillemme iloista joulua. Ilon aiheena ei ole meidän tai toisten kristittyjen erinomaisuus, vaan HERRAMME KRISTUKSEN erinomaisuus, kun hän on syntisten, suruttomainkin VAPAHTAJA.
      Viettäkäämme joulua katsellen ja ihmetellen ja ihastellen joulun ihmeellistä sanomaa......
      ILOISTA JOULUA

    • lihaavastaan

      Hän on vapahtava kansansa heidän synneistänsä. Tässä on joulun rikkaus. Vapahtajasta meidän pitäisi jouluna päästä puhelemaan, häntä ajattelemaan ja häneen uskomaan.
      Hän on vapahtava kansansa heidän synneistänsä. Juuri sen tähden, että hänellä on tämä tehtävä, hänestä on puheltava. Siten hän löytää tien ihmisten luokse. Sinä itse tarvitset häntä, ja ne toiset luultavasti samoin.
      Jos tällä tavalla joulua vietämme, mekin kuulumme kansaan, joka kokee sen, että JEESUS vapahtaa kansansa heidän synneistänsä. Uusi elämä, uusi rikkaus ja ilo on oleva meidän.

      Matt. 1
      21. Ja hän on synnyttävä pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi JEESUS, sillä hän on vapahtava kansansa heidän synneistänsä.

    • lihaavastaan

      JEESUKSEN sana, ettei hän ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan, on osoituksena siitä, että MAAILMAN VAPAHTAJA on hänessä tullut luoksemme. Elämme syntiinlangenneessa maailmassa. Jokainen meistä omalta kohdaltaan tekee syntiä.
      Mutta KRISTUS on tullut tänne meidän keskellemme, ei sitä varten, että ihmiset jatkuvasti eläisivät tuossa onnettomassa tilassa, vaan siksi, että perkeleen teot tulisi tuhotuiksi, että pahat tahdot alistettaisiin JUMALAN TAHTOON. Mutta paha ei vähällä luovu asemistaan. Sen tähden KRISTUKSEN maailmaan tuleminen synnytti taistelun.
      Jos JEESUS on tullut sinunkin VAPAHTAJAKSESI, sota on alkanut elämässäsi. Se on samaa sotaa, jota Paavalikin on käynyt. Se on monesti varsin epätoivoiselta näyttävää taistelua, jossa saadaan pahoja haavoja, kärsitään koviakin tappioita. Mutta jossa KRISTUS kuitenkin on voimallinen SANKARI kaikkien niiden kohdalla, jotka tappioitakin kärsineinä panevat toivonsa häneen.
      KRISTUS on todellakin tullut tuomaan miekan maan päälle, vaikka hän onkin RAUHANRUHTINAS.
      Lue Ef. 6: 10- 18

    • lihaavastaan

      Vuoden alkaessa sanotaan meille. " KATSO, JUMALAN KARITSA, JOKA OTTAA POIS MAAILMAN SYNNIN". Ja mikä tärkeintä, se ei ole VAIN meille ehdoton asia. Se on HERRAN KRISTUKSEN asia, oikein hänen virkansa.. Hän on GOLGATALLA toimittanut puhdistuksen meidän synneistämme. . Maailman synti on hänen päällänsä. Hebr. 1:3. .
      "Sen, joka ei synnistä mitään tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä, tulisimme JUMALAN vanhurskaudeksi". 2 kor. 5:21
      Rukoilkaamme, että PYHÄ HENKI kinnittäisi katseemme HERRAAN KRISTUKSEEN.
      Ja alkanut vuosi on siis meille ARMON VUOSI. Meidät ottaa siihen vastaan "JUMALAN KARITSA, joka pois ottaa maailman synnin". Mitä lieneekin takanamme, tänään saamme katsoa JUMALAN KARITSAAN.

      • Sieluni.löysi.levon

        Kiitos nim "lihaavastaan" vahvistavasta, opettavasta ja lohduttavasta raamatunopetuksesta. Käytännön neuvoja arjen keskelle. Jeesus kanssasi!


    • MaranAta888

      Jes. 30:
      15 Sillä näin sanoo Herra, Herra, Israelin Pyhä: Kääntymällä ja pysymällä hiljaa te pelastutte, rauhallisuus ja luottamus on teidän väkevyytenne; mutta te ette tahtoneet,

      Itse olen saannut Herralta tämän,
      Kun tulee ajatus, niin heti sanon ääneen tahi mielessä, "Herra, tämä ajatus tulee, pelasta, torju, poista se"

      ja sen jälkeen se on POIS!
      ennen kun havaitsin että taas joku ajatus on, tappelin ja tappelin ja hävisin.
      Nyt Herra on se tehnyt, sanon vain Herralle, ja Jumala sen tekee.
      Pahat ajatukset eivät enää jää siihen kiusaamaan, vaan Herra ne poistaa!

      joten, Käännyt Jumalan puoleen ja Katson ,mitä Herra tekee.
      eli usein vain unhotan sen ja sitä ei ole !

      kuintekin se tulee taas joskus uudelleen ja heti havaitsen, että ahaa taas sama juttu ja jätän sen Herralle ja se menee POIS!

      joten Taistelu ON Herran!
      en enää yritä mitään itse!

      Paitsi Luen, Raamattua, ja Rukoilen, ja vaikka ei näytä vastauksia tulevat, eli mitä pyydän, en ENÄÄ edes siitä kiukuttele enkä välitä.

      Joten sekin ja KAIKKI on Jumalan ja Jumalasta!

      joten, liha on ja pysyy, kuolemaani asti, ja sen vien Herralle jatkuvasti, eikä Herra, ikäänkuin sano että "vai niin ja taas sama juttu".
      ei vaan Herra sen tekee, enkä edes tiedä miten!

      joten Todella IHMEELLISTÄ!

      Nyt Apu, mikä ennen omasta mielestäni saattoi olla liian hidas ja väärään aikaa, niin NYT se tulee heti!

      Joten , tässä en millään, itseäni kehu, pois se, vaan sitä että Jumala todella on se joka tekee.

      MInä sitten "istun" ja katselen mitä Herra tekee ja annan Kiitoksen, Kunnia ja Ylistyksen, Isälle, Ja Pojalle.

      Iloitkaa ja Riemuitkaa.

    • siiis

      lihavastaan ja MaranAta888 !! Olette oivaltaneet tämän hyvin joka Jumalan Pyhän Henki monesti laulaa minussa ! Ei omiin ihmisvoimiin vaan Hengellä Jumalaan ,, näin se on ainoastaan mahdollista että liha poistuu meidän elämästä joka ei pyhidy koskaan eikä halua eikä voi. Siis kuoleman paikka sille niin synti menee sen mukaan.

      Ei ole niin tuhoissa kristikunnalle julistettu kun tuo >> Kristityn on vain hyväksyttävä se, että minussa ja minun lihassani ei tule koskaan olemaan mitään hyvää. << ja luulla että se on uskovaisen normaali pyhä elämä?? Alkää antako saatana huijaa teitä vaan taistele syntiä vastaan Veren asti. Elikkä Jeesuksen Veren asti..

    • avuksiJeesusta

      Kauheeta on katsella varastelevia huoraavia muu uskontoisia ja maalaisakin täällä keskellä päivää ja toisiaan nuolevia miehiä. Mihin laittaa silmänsä. Tv sarjoissa katkotaan päitä . Kaduilla syljetään jos evankelioidaan raamattuja revitään . Miehiä muista uskonnoista kulkee naisten vaatteissa tai varastetuissa vaatteissa. Kaupoista ja kodeista varastetaan huumepiikkejä pihoilla. Ihmiset hakee apua psykiatreilta jotka antaa lisää huumeita ja haukkuvat . Idästä tulleita prostituoituja myös afrikasta . Kaduilla. Bordelleja. Kuka kestää sodoman synnit. Rikollisjoukot ryöstää . Ahneus hirveä . Väärennettyjä tavaroita henkilöitä passeja todistuksia. Eikä kukaan julista Jeesuksen voittoa . Ympärileikatut varastaa huoraa pornovideoita raiskaavat vievät tyttöjen rahat vaatteet ruokajonoissa ulkomaalaiset autoilla suomalaiset köyhät jää ilman. Sosiaaliviraston asunnoissa muu uskoiset rikolliset majoitusbisnestä eikä suomalaisia auteta. Hirveä ryöstely menossa. Älkää päästäkö kotiinne ketään vievät kahvimukitkin . Takkeja varastavat .

    • Yhtävalitusta

      Eikö elämä teillä muuta ole kuin kamppailua lihaa vastaan? Rentoutukaa välillä.

    • kamppailua lihaa vastaan? Kaiken tärkein ja jos ei voi voitta niin ei ole ylösnousemus. Ei sen tärkeämpää nääs..

    • lihaavastaan

      Savis, kirjoitit hyvin, se on totta. Valitettavasti tätä asiaa, ei monikaan ota tosissaan.

      Korkeat vuoret ovat monet kerrat nousseet eteemme. Milloin olemme niitä ihailleet ja ihmetelleet, milloin taas niitten edessä masentuneina tunteneet oman avuttomuutemme ja mahdottomuutemme.
      Apu meille tulee HERRALTA, joka on tehnyt taivaan ja maan. JUMALAN merkillisistä teoista, me käännämme katsemme HERRAAN itseensä. Vain HERRALTA saamme avun.
      Emme tiedä, mitä edessäämme on. Varmaan monta korkeata vuorta! Mutta JUMALAAN me saamme katsoa, häneen saamme uskoa ja häneen luottaen saamme käydä eteenpäin kohti tuntematonta tulevaisuutta.

      ps. 121
      1. Minä nostan silmäni vuoria kohti, mistä tulee minulle apu?
      2. Apu minulle tulee HERRALTA, joka on tehnyt taivaan ja maan.
      3. Hän ei salli sinun jalkasi horjua, sinun varjelijasi ei torku
      4. Katso, hän, joka israelia varjelee, ei torku eikä nuku.
      5. HERRA on sinun varjelijasi, HERRA on suojaava varjosi sinun oikealla puolellasi.
      6. Ei polta sinua aurinko päivällä, eikä kuu yöllä.
      7. HERRA varjelee sinut kaikesta pahasta, hän varjelee sinun sielusi.
      8. HERRA varjelee sinun lähtemisesi ja tulemisesi, nyt ja iankaikkisesti.

    • Niin, kun huomioimme todellisuuden eli oman ja koko maailman pahuuden, niin tullaan käsiksi ihmisen perusolemukseen. Siis mikä on ihmisen sisin / alitajuinen käyttäytyminen ja erikoisesti luontainen kehitys,- johon vaikuttaa geneettisyys ja elinympäristö.
      Tuohon liittyy,- ettei ihmisellä ole käytössään todellista vapaata tahtotilaa. Totta kai ihminen tuntee tunnetasolla tekevänsä valintoja tahdotilassaan,- mutta punainen lanka on mikä / kuka OHJAA tätä tahtotilaa ja sen käyttämistä. Ihminenhän toimii monasti tahdon vastaisesti eli ei vapaassa kentässä kuten JUMALA ilmoittaa.

      Raamatussa on erittäin tarkka kuvaus,- jonka voi todeta ihmisestä;

      4. Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
      15. Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
      16. Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
      17. Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
      18. Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
      19. sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
      20. Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
      21. Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
      22. sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
      23. mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
      24. Minä viheliäinen ihminen, kuka .....pelastaa..... minut .....tästä..... kuoleman..... ruumiista?

      Siis synti,- joka asumalla asuu jokaisessa ihmislajin edustajassa ja erikoisesti ihminen ei pääse vapaaksi synnin vaikutuksesta käyttäytymisessään. Ainut vapaus,- jonka ihminen voi saavuttaa on ymmärtämällä ja tunnustamalla mitä olemukseltaan on ja näin ihminen vaputuu mielentasollaan. Juuri tuo mielentasollaan / mielenuudistus vaikuttaa ihmisessä psyykkisiin alueisiin.
      Niin, väitämpä tämän päivän näkökyvyllä, miten ihmisen streassitila,.- sen taso on kosketuksissa juuri tälle alueelle. Ihminen todellisuudessaan pakenee itseään =sisäistä olemustaan ja pakeneminen aiheuttaa juuri stressitilan ,- tason näkyen taas ihmisen olemuksessa.

      Eli savoksi sanottuna. Synnin vaikutus heijastuu ihmisen olemukseen,- jopa sairauksissa olkoompa alue mikä tahansa. Rahan / elintason himo, ravinnon/ ruuan himo, seksuaalisuuus, ylikorostuneen terveyden ihannointi jne..... eli koko synti muovaa ihmisen olemuksen ja koko maailman.
      Juuri tuohon liittyy JUMALAN ilmoitus, miten JUMALA sovitti MAAILMAN SYNNIT Jeesuksen sovitustyön kautta.

      • Oleellinen jäi pois;

        18. Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
        19. Sillä JUMALA OLI KRISTUKSESSA ja SOVITTI MAAILMAN itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan. 1 Kor 5


      • Niin, ihmisen vapaus on kyllä ihmeellinen asia ja alue. Ihminen MENETTÄÄ VAPAUDEN, jos ei näe ja tunnusta todellisuutta = totuutta. Jeesus opetti oivallisesti, miten TOTUUS on tekevä ihmisen vapaaksi.


        7. Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
        8. Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja TOTUUS EI OLE MEISSÄ / totuus ei ole meissä.
        9. Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
        10. Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

        Monastihan ihminen ajattelee vapauden saavansa sitku ajattelunsa kautta. Sitku tuo ja tuo asia on ratkaistu tai sitku tämän ja tämän asian saan tehdyksi tai sitku pakolaiset on poistuneet maastamme , sitku pääsen eläkkeelle jne......, mutta valitettavasti vapaus on aina sitkun päässä eli aina tavoittamattomisssa.
        Todellisuus / totuuden näkeminen ,- vapaus on aina tässä ja nyt,- ei sitkun .....


    • Niin Totuus on ihmeellinen ! Kulkea sama tietää mitä Kristus meni. Seura minua sanoi jeesus. Jos ei nisunjyvän putoa hyvän maahan ei tu eikä kasvaa Iankaikkinen elämä. Siis kirjoitit hyvin lihavastaan !! >> Savis, kirjoitit hyvin, se on totta. Valitettavasti tätä asiaa, ei monikaan ota tosissaan.<< Näin on valitettavasti että monet pyrki lihan kanssa sivuovesta sisään. Elikä vanhassa aadamissa. !! Ei onnistuu..

    • LyhytEvankeliumi

      Aloittaja: lopeta pyrkimästä mahdottomaan. Sinä itse et koskaan tule voittamaan Lihaasi ja vanhurskautumaan pyhitysteoiksi luulemasi taistelun kautta. Jos tällainen olisi ihmiselle mahdolllista, ei Jeesusta tarvittaisi.

      Helluntailaiset opettavat tuota harhaoppia, että parannuksentekojen kautta ensin itse pyhitä itsesi, että sitten (muka) kelpaisit Jumalalle!

      Asiahan on päinvastoin!

      Me menemme täysin epäpyhinä, uitettuina rottina Jumalan eteen ja sanomme: "Anteeks... Emmä tarkottanu... tai, no, oikeastaan tarkotin kun.... tota noin... se on toi mun Liha... ja en mä tahtois tehdä syntiä ja mä kadun mutku... mä en tajuu... joku vaan pistää mut tekeen sellasta mitä mä ihan totta en tahtois... ja ... buaaaah, auta Jumala! Tee joku ihme!"

      Jumala ottaa syliin, silittää hiuksista, niistää nenän ja sanoo, että kyllä Minä tiedän. Sitten Hän sanoo, että katsopas mikä ihme Minulla on täällä taskussa. Mikä se on? "Se on Risti ja tuossa on kuva jostain luolasta jonka vieressä iso kivi ja kaksi enkeliä sen molemmin puolin. Ja valkoinen lintu."

      "Se on Minun Poikani Risti ja avoin hauta. Katsopas, Hän on kuolemallaan ja ylösnousemuksellaan voittanut kaikki sinun syntisi. Tuo lintu on minun Pyhä Henkeni jonka kautta Minä ohjaan sinua kun vain uskot."

      • Sieluni.löysi.levon

        Kuulostaa väsyneen purkaukselta. Ota aikaa niin ehkä sitten ymmärrät aloittajan Jumalan Sanaan perustuvaa opetusta. Nämä opetukset vapauttivat minut omista ponnistuksista luottamaan Jeesuksen ristillä suorittamaan täytettyyn työhön minunkin puolesta. Iankaikkisella rakkaudella hän minutkin kutsui omakseen. Saan levätä hänen armossaan ja luottaa siihen, että hän vaikuttaa minussa tahtomista ja tekemistä hänen kunniakseen. Aloittajan tervehenkiset tekstit ovat lääkettä sielulle ja loistavat kuin kirkas valo hämärien ja pimeidenkin kirjoitusten joukosta. Muistetaan sanan lupaus: Niinkuin on päivämme, niin on voimammekin oleva.


    • lihaavastaan

      En ole sanonut, että minä itse voisin auttaa itseäni, yksin JUMALA voi.

      Paavali ja Silas olivat vankilan pimeydestä kohottaneet palavat rukouksensa HERRALLE. Itseään he eivät kyenneet auttamaan, mutta he uskoivat HERRAAN ja jättivät asiansa hänen hoitoonsa. Tässä uskossaan he olivat niin vahvoja, että jo etukäteen kiittivät JUMALAA, vaikka vielä eivät olleetkaan selvillä siitä, miten HERRA heitä tulisi auttamaan.
      Ihminen kyllä viimeiseen saakka koettaa omin keinoin auttaa itseään ja rakkaitaan, mutta HERRA JEESUS on ainoa oikea auttaja. Jättäkäämme siis kaikki asiamme hänelle, USKOKAAMME HÄNEEN. LUOTTAKAAMME hänen apuunsa silloinkin, kun vielä olemme pimeydessä emmekä ymmärrä, miten hän meitä voisi auttaa. " Joka häneen uskoo, se ei joudu häpeään".
      HERRA on vastaava kaikille, jotka hädässään jättävät asiansa hänelle. Kenties saat odottaa kauan, mutta se tulee varmasti.
      Kukaan ei turhaan usko häneen.

      Aps. 16
      31. Niin he sanoivat: USKO HERRAAN JEESUKSEEN, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi.

    • lihaavastaan

      sieluni.löysi.levon Kiitos sinulle rohkaisevista sanoista.

      Ei ihminen voi ottaa mitään, ellei hänelle anneta taivaasta. Olemme kaikessa yksin sen varassa, mitä JUMALA antaa. Tätä emme tosin useinkaan muista, mutta silti se pitää paikkansa. Mitä sinulla on, sen olet saanut JUMALALTA.
      Olet kenties taistellut jotakin yksityistä syntiäsi vastaan. olet rukoillut ja kamppaillut, luulit jo saaneesi avun, mutta jälleen olet kaatunut. Miksi JUMALA ei auta, sanot. Hän ei auta sinua vain yhdessä kohtaa. Hän odottaa nöyrtymistäsi. Et ole avun tarpeessa vain tuossa yhdessä asiassa, tarvitset, että kaikki tulee uudeksi. JUMALA odottaa sinulta nöyrtymistä, ei vain yhdessä asiassa, vaan joka suhteessa. Tähän kuuluu, että nöyryytät itsesi myös ihmisten edessä.
      Kotiasioihin me lopulta kuitenkin eniten kaipaisimme JUMALAN voimaa.

      1 piet. 5
      5.Samoin te, nuoremmat, olkaa vanhemmille alamaiset ja pukeutukaa kaikki keskinäiseen nöyryyteen, sillä," JUMALA on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa armon.
      6. Nöyrtykää siis JUMALAN väkevän käden alle, että hän ajallansa teidät koroittaisi

      • Seimen

        Miten on niiden uskovien laita, jotka ovat nöyryytettyjä eli kaltoinkohdeltuja jo lapsuudesta saakka, joiden omanarvontunnolle ei ole ollut kasvupohjaa, joiden ihmisarvo on riistetty. Miten Jumala heidät näkee? Mitä heiltä odottaa? Toisilta nämä rikotut ihmiset jo vaistomaisesti etsivät ja odottavat olemassaolon oikeutta, hyväksyntää itselleen. Aikamme srk:t ovat menestyvien, tulosta odottavien suorituspaikkoja. On oltava tehokas. Löytyykö enää majataloa jossa haavoille lyöty, väsynyt saa levähtää?


      • Pahoinpidelty
        Seimen kirjoitti:

        Miten on niiden uskovien laita, jotka ovat nöyryytettyjä eli kaltoinkohdeltuja jo lapsuudesta saakka, joiden omanarvontunnolle ei ole ollut kasvupohjaa, joiden ihmisarvo on riistetty. Miten Jumala heidät näkee? Mitä heiltä odottaa? Toisilta nämä rikotut ihmiset jo vaistomaisesti etsivät ja odottavat olemassaolon oikeutta, hyväksyntää itselleen. Aikamme srk:t ovat menestyvien, tulosta odottavien suorituspaikkoja. On oltava tehokas. Löytyykö enää majataloa jossa haavoille lyöty, väsynyt saa levähtää?

        Itse olin ja olen tuollainen, syvästi pahoinpidelty, pienestä lapsesta asti, lähinnä helluntailaisessa kodissa mutta hengellisesti seurakunnassa jonka oppi oli sekava.

        Te tietenkin kiellätte asian mutta sain jo nuorena psyykkisiä oireita, minusta tuli pian lääkkeiden väärinkäyttäjä, pakkouskoontulosta huolimtta alkoholisoiduin nuorena.

        Päihdesairaalan lääkäri järkyttyi silminähden kuunnellessaan koko "stooriani" siihen asti, sillä kun lapselta on etenkin henkisesti riistetty kaikki, pohjustaa se myös muita tulevia ongelmia.

        Aloin toipua kun evl..kirkkoon liityttyäni löysin armollisen Jumalan, joka helluntaijumalaan verrattuna ei vaatinut mahdottomia.

        Makaan nyt jalkaleikkauksen jäljiltä sairaalasängyssä. Miksi ja missä polveni alunperin murskautuivat nuorena? Kuluen lisää pitkn elämäni aikana. En muista.


    • lihaavastaan

      On ikävää kun lapsena on sinua nuin kohdeltu, se ei todellakaan ole oikein.
      MInä en ole helluntalainen, kirjoitan, jos joku haluaa lukea näitä kirjoituksiani.

      Sielun hiljentyminen JUMALAN edessä.

      PS. 62
      6. odota yksin JUMALAA hiljaisuudessa minun sieluni, sillä häneltä tulee minun toivoni.
      7. Hän yksin on minun kallioni, minun apuni ja turvani, en minä horju.

    • lihaavastaan

      Vielä sen verran kirjoitan nöyrtymisestä, koska minulle jäi sydämmen päälle tämä asia. En todellakaan halua ketään loukata, pyydän anteeksi jos niin tein.
      Koska en tarkoittanut että pitää ihmisiä nöyristellä eli olla sylkykuppina tai kynnysmattona.. Ei missään nimessä näin saa olla.. Ei JUMALAKAAN tälläistä halua.
      Kaikista suurin käsky on rakkauden käsky, joka pitää sisällään kaikki käskyt.

      • SeKaltoinkohdeltu

        Kiitos kauniista sanoistasi. En ainakaan minä ole niistä loukkaantunut. 🐘


      • Seimen

        Aloittajan kirjoitukset ovat rohkaisevia. Kiitos niistä!


    • lihaavastaan

      "Minun sanani ovat henki ja elämä", JEESUS sanoo. Erityisesti on pidettävä mielessä, että kysymys on raamatun sanasta. Ken HENKEÄ elämäänsä odottaa, HENGEN johdatusta ja neuvoa. Hän viipyköön paljon Raamattunsa äärellä..
      "Ei ohi sen, mikä kirjoitettu on." Kirjoitetulle sanalle on annettava arvo.. Sitä on tutkittava ja sen sana kätkettävä sydämeen. Sanan pienimpiäkin piirtoja on tarkkailtava.. Raamatun sanaa on erinomaisella kunnioituksella kohdeltava ja siihen kaikessa alistuttava. "Ei yli sen, mikä kirjoitettu on." 1kor.4:6 Kirjoitetussa sanassa on pysyttävä.

    • lihaavastaan

      Kun JEESUS kehoitti rukoilijaa menemään kammioonsa ja sulkemaan oven.
      Pääasia on, että rukoillessasi etsit itsellesi hiljaisuutta. Se tarkoittaa, että todellakin olet eristetty joka- aikaisista askareistasi ja maailman hälinästä kuunnellaksesi hänen ääntänsä ja puhuaksesi hänen kanssaan.
      Oikein psalmin kirjoittaja huomauttaa, että hänen sielunsa tyyntyy vain HERRAN läheisyydessä. JEESUKSEN neuvo osoittaa, että meidänkin on puolestamme tässä asiassa toimittava. Ken HERRAN SANAA tässäkin asiassa kuuliaisena noudattaa ja kammioonsa menee rukoukseen, sulkee oven. Hän kokee uudistuksen rukouselämässään.

      Matt. 6
      5. Ja kun rukoilette, älkää olko niinkuin ulkokullatut, sillä he mielellään seisovat ja rukoilevat synägoogissa ja katujen kulmissa, että ihmiset heidät näkisivät. Totisesti minä sanon teille, he ovat saaneet palkkansa.
      6. Vaan sinä, kun rukoilet, mene kammioosi ja sulje ovesi ja rukoile ISÄÄSI, joka salassa näkee, maksaa sinulle.

    • lihaavastaan

      Me monestikkin sanomme toisistamme koviakin arvosteluja. Raamattu sanoo, että sellainen on maallista.
      Kuka on viisas ja ymmärtäväinen teidän joukossanne? Tuokoon hän näkyviin tekonsa hyvällä vaelluksellaan viisauden sävyisyydessä. Todellinen viisaus on näet " ensiksikin puhdas, sitten rauhaisa, lempeä, taipuisa, täynnä laupeutta ja huviä hedelmiä".
      Lempeämielisyys voi tuntua heikkoudelta. Täytyyhän ihmisellä toki olla jokin kanta, jota hän on oikeutettu puolustamaan, me ajattelemme. Näin saatamme pitää sydämen kovuutta ja armottomuutta jopa kristillisenä hyveenä.
      RAKKAUS on suurin. Pietari, tuo kiivasluonteinen, syttyvä mies, joka kerran oli tahtonut miekka kädessä ajaa HERRAN asiaa, alleviivaa myöhemmin hänestä puhuessaan, ettei HERRA häntä herjattaessa herjannut takaisin eikä kärsiessään uhannut. Tässä hän jätti meille pyhän, kalliin esikuvan.
      Älkäämme tuomitko toinen toisiamme, älkäämme suuttuko toistemme puutteisiin.
      RAKKAUS ON SUURIN.

      Rakkaus ei koskaan häviä.
      1 kor. 13:8

    • lihaavastaan

      Paavali sanoo, Antakaa itsenne, kuolleista eläviksi tulleina, JUMALALLE.".
      Hebrealaiskirjeessä sanotaan, että KRISTUKSEN veri on " puhdistava meidän omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävävää JUMALAA".
      Mutta JUMALAN kanssa sovintoon päässeille kuuluu velvoittava sana.
      "Antakaa itsenne, kuolleista eläviksi tulleina, JUMALALLE."

      Room. 6
      8. Mutta jos olemme kuolleet KRISTUKSEN kanssa, niin me uskomme saavamme myös elää hänen kanssaan
      11. Niin tekin pitäkää itsenne synnille kuolleina, mutta JUMALALLE elävinä KRISTUKSESSA JEESUKSESSA.

    • lihaavastaan

      Katso........syntisten ystävä! luuk. 7:34

      Ei JEESUS ole synnin ystävä, vaan syntisten ystävä.
      Syntisen ei tarvitse ajatella, että hän tulee JEESUKSEN luo sopimattomaan aikaan.
      Syntisten ystävänä HERRA JEESUS on paras ystävämme. Hän ottaa meidän asiamme omikseen." Hän otti päällensä meidän sairautemme ja kantoi meidän tautimme." Hän itse kantoi meidän syntimme ruumiissaan ristinpuuhun. Missä ihmiset, parhaatkaan ystävämme, eivät meitä voi auttaa, siinä hän seisoo rinnallamme. " JEESUS EI JÄTÄ, KUN MEILL ON HÄTÄ."
      Miksi siis niin vähän ajattelemme tätä parasta ystäväämme? Miksi niin harvoin ja silloinkin hätäisesti käymme hänen luonaan?
      Kun Paavali sanoi, että " elämä on minulle KRISTUS", tahtoi hän siten ilmaista, että KRISTUS on hänelle kaikki kaikessa. Niin tapahtuu, kun meille kirkastuu, että hän todella on " syntisen ystävä".
      "Muut kaikki hylkää vaan sinä et"

    • kaikkienturvana

      Ihmisen olemus onkin sellainen, että hän on Luojansa edessä yksin. Siinä on hyvä olla ja turvallista kasvaa. Jeesus ei koskaan hylkää, eikä jätä meitä, vaan kaikessa saamme luottaa Häneen ja Hänen voittovoimaansa.

      Psalmi 118:
      5 Ahdistuksessani minä huusin Herraa, Herra vastasi minulle ja asetti minut avaraan paikkaan.
      6 Herra on minun puolellani, en minä pelkää; mitä voivat ihmiset minulle tehdä?
      7 Herra on minun puolellani ja auttaa minua, ja minä saan ilolla katsella vihamiehiäni.
      8 Parempi on luottaa Herraan, kuin turvata ihmisiin.
      9 Parempi on luottaa Herraan, kuin turvata ruhtinaihin.

    • UskossaJeesukseeen

      Lopettakaa tuijottamasta omaa lihaanne, sillä liha ei voi pelastua, ainakaan tässä elämässä. Kenties ylösnousemuksessa. Ette te saa sitä uskoontulemaan.

      Te tuijotatte väärää asiaa.

      Jätetään liha omaan arvoonsa. Liha metkuilee henkeä vastaan, mutta hiljenee - ainakin ehkä toviksi - kun sille paukuttaa evankeliumin niin, että korvat soi. Sille on sanottava: "Paikka. Istu. Ja ole hiljaa. Eikun hiljaa!"

      Tekee liha mitä tahansa, se nimittäin on narsisti ja kaipaisi niin kovin huomiota, ei katsota sen tekoja, vaan uskoontullessa, eli hengellisesti uudestisyntyessä, keskitytään hengelliseen. Liha toimittelee omiaan ja erityisesti pyrkii herättämään ja luomaan epäuskoa.

      Epäuskoa mihin? Että emminä koskaan pelastu? Ei, vaan itse pääkysymykseen: että Jumala pelastaisi syntisen.

      Liha ja lihalliset opettavat, että Jumala pelastaa vain vanhurskaita! No, mitä pelastusta tuollainen on? Ja kuinka ihminen voisi omin voimin saavuttaa vanhurskauden?

      "JEESUS ON SYNTISTEN VAPAHTAJA."

      "JUMALA VANHURSKAUTTAA JUMALATTOMAN."

      Huomaamme, että Raamattu ei puhu ihmisestä omana pelastajanaan, vaan Jumalasta, Isästä sekä Jeesuksesta. Pyhän Hengen työstä meissä.

      Uskossa eläminen ei ole lihan tappamista, vaan Hengessä elämistä ja Henki, -
      emme me - vaientaa eli "kuolettaa" lihaa = pitää sen mahdollisimman hiljaisena. Nurkassa istumassa, aasinhattu päässään. Joskus se sieltä parkaisee ja että kyllä vielä minä näytän! Joskus se näyttääkin. Mutta sen kiukutteluille ei pidä antaa suurta huomiota.

      Tosin lihaa on sen verran tarkattava, ettei se pääse puuhailemaan mitään kovin vahingollista uskonelämämme tuhoksi.

      Me pelastumme uskon kautta Jeesukseen, emme uskosta lihaamme.
      .

    • vastustakaaperk

      Kylläpä se lihan sieltä joutuu kuolettamaan hengen tieltä, muutoin ihminen ei synny uudeksi luomukseksi.
      Ja voi se liha sieltä senkin jälkeen päätään nostaa ja nostaakin, ihmisiä kun olemme. Uudestisyntymisen jälkeen lihalle, kun on Sana jo laittanut suitset suuhun, ettei se sieltä enää pillastu tekemään vahinkoa itselleen tai muille.
      Tietenkin, jos itse tekee valinnan sitten takaisin eri suuntaan ja riisuu ne suitset suustaan ja luopuu Herrasta, niin kyllä käy sen ihmisen elo pahemmaksi kuin alunperin olikaan. Huh, huh, sanon minä.

    • lihaavastaan

      Aabrahamista sanotaan, ettei hän" heikontunut uskossansa", vaikka hän ja Saara ikänsä puolesta eivät enää voineet saada lasta. " USKON ISÄ" Aabraham otti tämän tosiasian täydestä. "Mutta JUMALAN lupausta hän ei epäuskossa epäillyt, vaan vahvistui uskossa, antaen kunnian JUMALALLE, ja oli täysin varma siitä, minkä JUMALA on luvannut, sen hän voi myös täyttää".
      Näin saamme mekin tehdä. Tosiasioita ei pidä sivuuttaa. Elämä on otettava sellaisena, kuin se on. Vaikka on ylä -ja alamäkiä....... Mutta JUMALAN lupauksista on pidettävä kiinni, vaikka näyttää aivan mahdottomalta, aivan kuin Saaralle ja Aabrahamille. Sellaista on elävä usko, joka voi siirtää vuoriakin. Uskova nojaa koko painollaan JUMALAAN ja hänen lupauksiinsa.
      Vähän on tässä elämässä JUMALAN kunniaa näkösällä, turmeluksen valta on tavaton. Mutta missä ihminen elää kokonaan JUMALAN lupausten varassa. siellä annetaan JUMALALLE KUNNIA.

      Room. 4
      18. ja Aabraham toivoi, vaikka ei toivoa ollut, ja uskoi tulevansa monen kansan isäksi, tämän sanan mukaan:" Niin on sinun jälkeläistesi luku oleva".
      19. Eikä hän heikontunut uskossansa, vaikka näki, että hänen ruummiinsa oli kuolettunut- sillä hän oli jo noin satavuotias- ja että Saaran kohtu oli kuolettunut.
      20. Mutta JUMALAN lupausta hän ei epäuskossa epäillyt, vaan vahvistui uskossa, antaen kunnian JUMALALLE.
      21. Ja oli taysin varma siitä, että minkä JUMALA on luvannut, sen hän voi myös täyttää.

    • lihaavastaan

      HERRAN palveluksessa oleminen ei ole " sesonkityötä", hän ei käytä ihmisiä vain joitakin tehtäviä varten, vaan hän haluaa pitää meidät kokonaan palveluksessaan. Tätä tarkoittaa Paavalin sana:" ME OLEMME JUMALAN TYÖTOVEREITA." JUMALA tahtoo meidät omikseen, jatkuvaan yhteyteen kanssansa, jatkuvaan, päivästä toiseen kestävään kuuliaisuuteen. Koskaan emme voi tietää, millä lailla juuri nyt käsillä olevat asiat- näyttäköötpä miten vähäisiltä tahansa- ratkaisevasti vaikuttavat suuntaan tai toiseen tulevaisuutta luoden.
      Se mitä HERRA tänään sinulle tahtoo opettaa, on tarpeellista, jotta huomenna voisit häntä palvella. Se missä hän tänään sinua koettelee, missä hän tänään sinulta kysyy kuuliaisuutta, on välttämätöntä, että joskus myöhemmin kestät kiusauksissa. Se mitä hän tänään sinulle rukouskammiossasi hiljaa tahtoo kuiskata, on niin tärkeätä, ettet millään joskus myöhemmin voi saada vahinkoa korvatuksi, jos nyt jätät tilaisuuden käyttämättä. Jokainen hetki on elettävä HERRALLE.

      PS. 73

      23. Kuitenkin minä pysyn alati sinun tykönäsi, sinä pidät minua kiinni oikeasta kädestäni.
      24. Sinä talutat minua neuvosi mukaan ja korjaat minut viimein kunniaan.
      28. Mutta minun onneni on olla JUMALAA lähellä, minä panen turvani HERRAAN, HERRAAN, kertoakseni kaikkia sinun tekojasi.

    • lihaavastaan

      Johannes kastaja sanoi JEESUKSEN tulevan kastamaan PYHÄLLÄ HENGELLÄ ja TULELLA.
      Herätykset eivät synny ihmispuuhista, ne tulevat ylhäältä JUMALA antaa herätyksen ajat. Me ikävöimme ja toivomme herätysaikoja..
      HERRA puhdistaa puimatantereensa. Nisut hän kokoaa aittoihinsa, mutta ruumenet hän polttaa.
      Jos JUMALA lähettää taivaasta, meille tuomion aikoja, jotka paljastavat, ettemme koskaan, ulkonaisesta jumalisuudestamme ja kirkollisuudestamme huolimatta, todella kuitenkaan ole kuuluneet HERRAN kansaan.
      Rukoilkaamme sisällisen parannuksen armoa, ettemme olisi vastustamassa JUMALAN tekoja, tulisi erotetuiksi heräävistä ihmisistä ja heitetyiksi ruumenten joukkoon.

      Luuk. 3

      16. Niin Johannes vastasi kaikille sanoen, " Minä kastan teidät vedellä, mutta on tuleva minua väkevämpi, jonka kengänpaulaakaan minä en ole kelvollinen päästämään, hän kastaa teidät PYHÄLLÄ HENGELLÄ JA TULELLA".
      17. Hänellä on viskimensä kädessään, ja hän puhdistaa puimatantereensa ja kokoaa nisut aittaansa, mutta ruumenet hän polttaa sammumattomassa tulessa.

    • lihaavastaan

      Kuinka pysyn JUMALAN tiellä? Kysymys on vakava, koska monet aloittavat hengessä, lopettavatkin lihassa.......... Tämä kysymys on elintärkeä, jotka tahtoisivat pysyä HERRASSA, mutta jotka tämän tästä joutuvat toteamaan, miten saatana, maailma ja oma liha repivät heitä hänestä irti.
      Paavali vastaa: " SINÄ PYSYT USKOSI KAUTTA." room. 11:20
      Me kestämme JUMALAN tiellä vain, mikäli näin uudelleen ja uudelleen uskossa jäämme tykkänään JUMALAN hyvyden varaan. Silloin KRISTUKSEN ylösnousumuksen voimat alkavat vaikuttaa elämässämme.
      " Maistakaa ja katsokaa, kuinka HERRA on hyvä, Autuas se mies, joka häneen turvaa" ps. 34:9. Autuas on todella ihminen, joka jättää itsensä JUMALAN hyvyyden varaan synteinensä. Hän pysyy JUMALAN tiellä.
      "SINÄ PYSYT USKOSI KAUTTA."

      • neulan.silmä

        Synnin, yön ja kärsimyksen
        voittaa ristin rakkaus.
        Sydämissä särkyneissä,
        syttyy toivo, uskallus.


    • lihaavastaan

      Jos vanhurskas vaivoin pelastuu, niin mihinkä joutuu jumalaton ja syntinen? 1 piet. 4:18 Elämä on näin vakava asia. Kysymys ei ole vain siitä, mitä teemme. Laiminlyönnin synnit ovat vielä suuremmat.
      Tätä sanaa saamme vakavasti pohtia, mitä se merkitseekään kohdallamme.
      Meille on kuitenkin armo. Mutta Raamattu sanoo, että armo on otettava vastaan niin, ettei se meiltä mene hukkaan.
      Ei armosta eläminen merkitse sitä, että pelastumisemme tulee helpoksi. Armo merkitsee sitä, että meidän on mahdotonta pelastua omin neuvoin. Vain vaivoin me pelastumme. Se on todella armoa, suurta ihmettä, JUMALAN omaa työtä.

    • lihaavastaan

      Loukatessamme muita sanoillamme, käyttäytyessämme sopimattomasti ja muulla tavalla rikkoessamme JUMALAN tahtoa vastaan puolustaudumme usein ajattelemalla, että tuo oli jotain tilapäisluontoista. Emme muka tarkoittaneet sitä, mitä tapahtui. Raamattu kuitenkin opettaa katsomaan asiaa toisin. "SYDÄMESTÄ LÄHTEVÄT PAHAT AJATUKSET", sanoo JEESUS Mark. 7: 21.
      Nimikristitty murehtii pahoja tekojansa, kun ne ovat toisten ihmisten silmissä saattaneet hänet epäedulliseen valoon. Mutta tosikristitty murehtii sydämensä pahuutta. Hän tietää, että HERRA kysyy häneltä totuutta salatuimpaan saakka ps. 51:8. Hänen tulee rakastaa HERRAA kaikesta sydämestänsä ja kaikesta sielustansa ja kaikesta mielestänsä. matt. 22:37.
      Kun ihminen ei tunne sydämensä pahuutta, kääntää hän HERRALLE selkänsä eikä kasvojansa. Ollaan lähellä HERRAA, mutta kuitenkin väärässä asennossa. Varmaan sinä, lukijani, olet HERRAN lähellä, mutta tutki itseäsi miten päin olet häneen käntyneenä.
      Lue Jer.7:24

    • lihaavastaan

      HERRA kehotti opetuslapsiaan iloitsemaan siitä, että heidän nimensä ovat kirjoitetut taivaassa. Tämän hän sanoi tietäessään, millaisten koetusten tuleen heidän oli jouduttava. Heissä oli paljon sellaista, joka oli pois poltettava.
      Niinkuin itse kullakin meissä on paljon pois poltettavaa kuonaa, ainakin minulla. Kun kiusaus yllätää, siitä syystä koetuksen hetki on vaarallinen. Silloin meidän uskoa koetellaan, kuinka vahva se on, vai raukeaako se tyhjään.
      Tietäkäämme kuitenkin, että meidänkin nimi jo kerran pyhässä kasteessa merkittiin taivaassa JUMALAN KIRJOIHIN, että meillä on SUURI ESIRUKOILIJA. Kiusausten keskellä saamme panna täyden turvan siihen, että HERRA kantaa meitä kiusattuja käsillänsä. Muuta turvaa ei olekaan, mutta se riittää.

      Hebr. 7
      25. Jonka tähden hän myös voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan JUMALAN tykö tulevat, koska hän aina elää rukoillaakseen heidän puolestansa.

    • Kauraonhyväsyödä
    • kunhanmietin

      Kylläpä siinä on paljon veivattu lihan ympärillä!

      mitä te oikein teette sillä korkeastipyhällä lihalla?

      Raamattu kehoittaa laittamaan lihan ristille ja täyttymään Hengellä, jolloin liha pysyy ristillä, siinä kaikki, ei se koko elämä mahda mennä siinä kiusausten voittamisessa kun pitäisi jossain välissä niitä sielujakin voittaa.

    • 57tytyt

      Jumala kyllä vapauttaa omat lapsensa lihan vallasta.
      Room 6:3 Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
      6:4 Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman.
      6:5 Sillä jos me olemme hänen kanssaan yhteenkasvaneita yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa,
      6:6 kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi;
      6:7 sillä joka on kuollut, se on vanhurskautunut pois synnistä.
      6:8 Mutta jos olemme kuolleet Kristuksen kanssa, niin me uskomme saavamme myös elää hänen kanssaan,
      6:9 tietäen, että Kristus, sittenkuin hänet kuolleista herätettiin, ei enää kuole: kuolema ei enää häntä vallitse.
      6:10 Sillä minkä hän kuoli, sen hän kerta kaikkiaan kuoli pois synnistä; mutta minkä hän elää, sen hän elää Jumalalle.
      6:11 Niin tekin pitäkää itsenne synnille kuolleina, mutta Jumalalle elävinä Kristuksessa Jeesuksessa.
      6:12 Älköön siis synti hallitko teidän kuolevaisessa ruumiissanne, niin että olette kuuliaiset sen himoille,
      6:13 älkääkä antako jäseniänne vääryyden aseiksi synnille, vaan antakaa itsenne, kuolleista eläviksi tulleina, Jumalalle, ja jäsenenne vanhurskauden aseiksi Jumalalle.
      6:14 Sillä synnin ei pidä teitä vallitseman, koska ette ole lain alla, vaan armon alla.
      6:15 Kuinka siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme ole lain alla, vaan armon alla? Pois se!
      6:16 Ettekö tiedä, että kenen palvelijoiksi, ketä tottelemaan, te antaudutte, sen palvelijoita te olette, jota te tottelette, joko synnin palvelijoita, kuolemaksi, tahi kuuliaisuuden, vanhurskaudeksi?
      6:17 Mutta kiitos Jumalalle, että te, jotka ennen olitte synnin palvelijoita, nyt olette tulleet sydämestänne kuuliaisiksi sille opin muodolle, jonka johtoon te olette annetut,
      6:18 ja että te synnistä vapautettuina olette tulleet vanhurskauden palvelijoiksi!

    • lihaavastaan

      Olenko koskaan vielä tullut oikeaan uskoon? Mikä elämässäni on merkkinä siitä, että olisin uskoon tullut ihminen?
      On lohdullista, jos voimme yhtyä apostolin kanssa tosissamme tunnustamaan, että "pelastus on nyt meitä lähempänä kuin silloin, kun uskoon tulimme." Näin tämä apostolinen sana lohdutuksen sijasta tekeekin minut levottomaksi ja ahdistaa itsetutkisteluun. Olenko oikealla tiellä?
      Kuinka suurta onkaan, jos saamme elämän monenlaisissa vaivoissa ja pahan sydämemme kiusoissa luottaa siihen, että olemme lähellä pelastusta.
      Lukekaamme kuitenkin tarkemmin nuo apostolin sanat. Me kysymme, kuinka pääsisimme lähelle pelastusta. Ainoa pelastumiseni mahdollisuus on siinä, että pelastus tulee minun tyköni. Pelastukseni on JUMALAN käsissä. Häneltä saan odottaa kaikkea, ihan kaikkea.

      Room. 13
      11. Ja tehkää tämä, koska tunnette tämän ajan, että jo on hetki teidän unesta nousta. Sillä pelastus on nyt meitä lähempänä kuin silloin, kun uskoon tulimme.

    • heikko.se.liha.on

      Hirveetä, kun tuo oma liha tarttuu kätteeni ja se tumputtaaa sitä aina. En pääse siitä irti.
      Päivin ja öin, kuljen katuja ja tumputan Voi mittee minä teen. En voi lihalleni mittään, kun se niin seisoo jatkuvasti. Olen niin heikko jo toisesta kätestäni, kun voimat menevät tumputtamiseen. Hirveätä. kuinka minä pärjään rukkoilkaa että voisin alkaa tumputtaa toisella kävellä, kun toinen on jo niin heikko.

      Ja porukka yhtyy ja keskustelu jatkuu. Se liha on niin heikko.
      Silimätkin harittaa, kun pitttäää, siis pittää kahtoo pornoo. Siellä ne hinkkaa minun kanssa mennen tullen. jne.

      Onko tuttua kaikki tuollaiset tyhjänpäiväiset jaaritukset? Se on luterilaista se ja kyse on, kun omassa lihassa vaeltaa.

    • siisviisi

      tytyt !! Laitoit ohje mihin Liha kuuluu Kiitos Jumala siitä !

    • lihaonpetollinen

      Aivan näin niin kuin kirjoitit liha vastaan >> ajattelemalla, että tuo oli jotain tilapäisluontoista. Emme muka tarkoittaneet sitä, mitä tapahtui. Raamattu kuitenkin opettaa katsomaan asiaa toisin. "SYDÄMESTÄ LÄHTEVÄT PAHAT AJATUKSET", sanoo JEESUS Mark. 7: 21.
      Nimikristitty murehtii pahoja tekojansa, kun ne ovat toisten ihmisten silmissä saattaneet hänet epäedulliseen valoon. Mutta tosikristitty murehtii sydämensä pahuutta. Hän tietää, että HERRA kysyy häneltä totuutta salatuimpaan saakka ps. 51:8. Hänen tulee rakastaa HERRAA kaikesta sydämestänsä ja kaikesta sielustansa ja kaikesta mielestänsä. matt. 22:37. <<< Sanoisin .. älkää antako teidän liha hujjaa teidät että olette turvassa..

    • lihaavastaan

      LUOTA JUMALAAN.......

      Odota yksin JUMALAA hiljaisuudessa,
      minun sieluni, sillä häneltä
      tulee minun toivoni.
      Hän yksin on minun kallioni,
      minun apuni ja turvani,
      en minä horju.
      JUMALASSA on minun apuni ja kunniani.
      Minun väkevyyteni kallio,
      minun turvani on JUMALA.
      Turvatkaa häneen joka aika, te kansa,
      vuodattakaa hänen eteensä sydämmenne.
      JUMALA on meidän turvamme
      Vain tuulen henkäystä ovat ihmiset,
      vain valhetta ihmisten lapset,
      kaikki he nousevat vaa'assa ylös
      köykäisempinä kuin tuulen henkäys.
      Älkää luottako väkivaltaan,
      alkää turhaan panko toivoanne
      ryöstettyyn tavaraan.
      Jos rikkautta karttuu,
      älkää siihen sydäntänne kiinnittäkö.

      Psalmit 62:5-10

    • lihaavastaan

      "OLKAA TOIVOSSA ILOISET"

      Olkoon RAKKAUS vilpitön, kammokaa pahaa,
      riippukaa hyvässä kiinni.
      Olkaa veljellisessä RAKKAUDESSA
      helläsydämmiset
      toisianne kohtaan,
      toinen toisenne kunnioittamisessa
      kilpailkaa keskenänne.
      Älkää harrastuksessanne olko veltot,
      olkaa hengessä palavat,
      palvelkaa HERRAA.
      Olkaa toivossa iloiset,
      ahdistuksessa kärsivälliset,
      rukouksessa kestävät.

      Roomalaiskirje 12:9-12

    • lihaavastaan

      JUMALAN KIRKKAUDEN TOIVO

      Koska me siis olemme uskosta
      vanhurskaiksi tulleet,
      niin meillä on rauha
      JUMALAN kanssa meidän HERRAMME
      JEESUKSEN KRISTUKSEN kautta,
      jonka kautta myös olemme
      uskossa saaneet
      pääsyn tähän armoon, jossa me nyt olemme,
      ja meidän kerskauksemme on
      JUMALAN kirkkauden toivo.
      Eikä ainoastaan se, vaan meidän
      kerskauksenamme ovat
      myös ahdistukset,
      sillä me tiedämme, että ahdistus
      saa aikaan kärsivällisyyttä, mutta
      kärsivällisyys
      koettelemuksen kestämistä,
      ja koettelemuksen kestäminen
      toivoa;
      mutta toivo ei saata häpeään; sillä
      JUMALAN RAKKAUS on vuodatettu meidän
      sydämiimme PYHÄN HENGEN kautta,
      joka on meille annettu.

      Roomalaiskirje 5: 1-5

    • totinenkamppailu

      1. Joh. 3:
      4 Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus.
      5 Ja te tiedätte hänen ilmestyneen ottamaan pois synnit; ja hänessä ei ole syntiä.
      6 Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut.
      7 Lapsukaiset, älköön kukaan saako teitä eksyttää. Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niinkuin hän on vanhurskas.
      8 Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.
      9 Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.
      10 Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta.

      Kamppailu omaa lihaa vastaan onkin sellainen kamppailu, joka on tehtävä ennen uudestisyntymistä. Meidän tulee olla valmiita luopumaan omasta lihatahdostamme, jonka jälkeen henki on se, joka osoittaa tien, jota tulee käydä eikä meidän lihamme.
      Siinä onkin meillä kaikilla valtava kamppailu omaa lihaa vastaan, kuten aloittajakin on kirjoittanut. Herran tahdon tieltä joutuu kuolettamaan oman tahtonsa silloin, jos se on ristiriidassa Sanan kanssa. Se on sellainen itsensä kieltämisen tie, ei mikään helppo juttu ollenkaan.

      • lähettiläs.valehtelee

        Jaha nikki on vaihdettu, mutta samat valheet jatkuvat vain yhä !

        Tuo on pahimpia harhaoppeja, että ihminen itse pyhittää itsensä Jumalalle kalpaavaksi, ja vasta sen itse itsensä pyhittelyn kautta ja avulla, eli omilla teoilla ja ansioilla, ihminen mukamas uudestisyntyy eli pääsee pelastukseen sisään !

        Varokaa tätä eksyttäjää !!!


    • lihaavastaan

      Älkäämme unohtako, että meidät on pyhässä kasteessa yhdistetty KRISTUKSEN KUOLEMAAN. Meidän pitää tehdä parannus omista synneistämme, todella tarkoittaa sitä. Me ei itse voida tehdä parannusta, vaan pitää nöyrtyä kaikki tietävän JUMALAN eteen. . Pyytää syntejämme anteeksi ja suostua että HERRA puhdistaa meidät, kaikesta kuonasta. ........ Me saamme kertoa hänelle ihan kaiken, senkin mitä et kehtaa yhdellekkään ihmiselle sanoa.

      Vanhurskautetun ei sovi elää synnissä, vaan hänen tulee elää JUMALALLE, niinkuin kastekin velvoittaa meitä kuolemaan pois synnistä ja vaeltamaan uudessa elämässä.

      Room.6
      3. Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut KRISTUKSEEN JEESUKSEEN, olemme hänen kuolemaansa kastetut.
      4. Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niinkuin KRISTUS herätettiin kuolleista isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman.
      5. Sillä jos me olemme hänen kanssaan yhteenkasvaneita yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa.
      6. Kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi.

    • lihaavastaan tietää kyllä miten hoidetaan pois lihansa ja saa vaeltaa Hengessä. Sinne vaan kasteen hautaan tuo iljettävä liha ! Aamen !

      • teeparannus

        Hengessä vaeltaja Ei notku netissä yhtenään, tiesitkö sitä jankuttaja!


      • Tiesitkö että täällä tavoittaa eniten ihmisiä nopeasti ja vaivaisesti ! Ja kun emme tahdo olla lihallisia van hengellisiä niin me rukoilemme niitten puolesta jotka hengailee netissä ja tekee todella arvokasta työtä !!


    • lihaavastaan

      Kirjoituksesi osui naulankantaan, Savis. Siunausta sinulle.

      KYLVÖ JA SADONKORJUU

      Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi; sillä millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan.
      Matt. 7: 1-2

      Tässä raamatunkohdassa sanotaan, että me niitämme sitä, mitä kylvämme. lue myös Gal.6:7. Kylväminen ja sadonkorjuu eivät viittaa vain maatalouteen tai rahamaailmaan, vaan myös hengellisiin maailmoihin. Voimme kylvää ja niittää yhtä hyvin elämänasenteita kuin satoa.......... Kun puhutaan toisista takanapäin pahaa tai tuomitaan. onko se oikein, onko se RAKKAUTTA? Ei varmaan JEESUS katso hyvällä mielellä tälläistä, mitä teemme. Monta kertaa korjaamme omassa elämässämme sitä satoa, jonka olemme aikaisemmin kylväneet jonkun toisen elämään.

      Gal. 6
      4. Mutta tutkikoon kukin omat tekonsa, ja silloin hänen kerskaamisensa on vain siinä, mitä hän itse on, ei siinä, mitä toinen on.
      5. Sillä kunkin on kannettava oma taakkansa.
      6. Jolle sanaa opetetaan, se jakakoon kaikkea hyvää opettajallensa.
      7. Älkää eksykö, JUMALA ei salli itseänsä pilkata, sillä MITÄ IHMINEN KYLVÄÄ, SITÄ HÄN MYÖS NIITTÄÄ.
      8. Joka lihaansa kylvää, se lihasta turmeluksen niittää; mutta joka HENKEEN kylvää, se HENGESTÄ IANKAIKKISEN ELÄMÄN NIITTÄÄ.

    • sanansuojassa

      En kylläkään ole lähettiläs nimimerkki, vaan kuten tuo Saviskin kirjoitti, niin tosiaan liha joutaa sinne kasteen hautaan, kuten raamattu meitä KAIKKIA opettaakin. Älkää antako oman lihan huijata itseänne luulemaan, että syntien tekemistä saisi jatkaa. Ihminen kyllä keksii kaikenlaisia tekosyitä, miksi hän saisi syntiensä tekemistä jatkaa ainiaan. Hyvin kirjoitit Savis : )
      Raamattu se on oikeassa, ei oma liha siinä saa alkaa ryppyilemään henkeä vastaan. Ne, jotka eivät tunne Sanaa, eksyvät itse, vaikka muita syyttävät eksyttäjiksi.
      Ja meidänhän tulee seurata Jeesusta, eikä eri nimimerkkejä. Jeesus on tie, totuus ja elämä, sillä tavoin löydämme kaikki perille.

    • Kamppailu omaa liha vastaan tapahtuu aina lihassa. ja liha joka taistele liha vastaan. Nin lopputulos on se mikä nähdään seurakunnissa ja niiden hedelmät Puu puuttuu..

    • lihaavastaan

      Puhdas omatunto.

      Minä sanon totuuden KRISTUKSESSA, en valhettele- sen todistaa minulle omatuntoni PYHÄSSÄ HENGESSÄ.
      Room. 9:1

      Paavali puhui siitä, miten tärkeää on pitää omatunto puhtaana. Omantuntonsa kautta Paavali pystyi ilmoittamaan, että JUMALA hyväksyi hänen toimintansa.

      Kun PYHÄ HENKI tulee maailmaan,,,,, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion. ........Joh.16:8

      Sentähden minä myös ahkeroitsen, että minulla aina olisi loukkaamaton omatunto JUMALAN ja ihmisten edessä. Apt. 24:16

      Emme pysty palvelemaan JUMALAA kokosydämisesti, jos elämässä on tietoista syntiä. Pitää tunnustaa JUMALALLE kaikki synnit, myöskin ne synnit joita teemme tietämättämme, että HERRA nostaisi ne pintaan ja vain JUMALA voi ne puhdistaa.
      Jos ihmisen omatunto kantaa syyllisyyttä, hänellä ei ole rauhaa.

      1. Tim.:1
      19. Säilyttäen uskon ja hyvän omantunnon, jonka eräät ovat hyljänneet ja uskossaan haaksirikkoon joutuneet.
      1. Tim.3
      9. Vaan sellaisia, jotka pitävät uskon salaisuuden puhtaassa omassatunnossa.

    • lihaavastaan

      Emme tiedä, mikä tie on oikea, onko tuttu tunne? Olemme alttiita toisten ihmisten vaikutuksille, valitettavasti.
      Pelkällä älyllämme emme saavuta oikeata tietoa siitä, miten meidän on elettävä. Totuutta emme voi omistaa vain ajatuksellamme.
      KRISTUS tahtoo antaa meille itsensä, tulla elämäksemme. Mikäli KRISTUS saa sijaa elämässämme, meillä on silloin valkeutta elämän erilaisiin ratkaisuihin.
      Tämä ei tarkoita vain hengellistä elämäämme. Se koskee kaikkea. Jos KRISTUS meitä hallitsee, hän ohjaa elämäämme kulkua OIKEIN.
      Mutta tohdimmeko astua KRISTUKSEN valkeuteen?
      Uskallammeko antaa hänen valaista elämäämme sen viimeisiä sopukoita myöten?

      Joh.1
      1. Alussa oli SANA, ja SANA oli JUMALAN tykönä, ja SANA oli JUMALA.
      2. Hän oli alussa JUMALAN tykönä.
      3. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
      4. Hänessä oli elämä, ja elämä oli IHMISTEN VALKEUS.
      5. Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.
      6. Oli mies, JUMALAN lähettämä, hänen nimensä oli johannes.
      7. Hän tuli todistamaan, todistaaksensa valkeudesta, että kaikki uskoisivat hänen kauttansa.
      8. Ei hän ollut se valkeus, mutta hän tuli valkeudesta todistamaan.
      9. Totinen valkeus, joka valistaa jokaisen ihmisen, oli tulossa maailmaan
      10. Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut.
      11. Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaa.
      12. Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla JUMALAN LAPSIKSI, niille, jotka uskovat hänen nimeensä.
      13. Jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan JUMALASTA.
      14. Ja SANA tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen KIRKKAUTTANSA, senkaltaista KIRKKAUTTA, kuin ainokaisella POJALLA on ISÄLTÄ; Ja hän oli täynnä ARMOA JA TOTUUTTA.

    • elämänlähde1

      ELÄMÄN LÄHDE.

      JEESUS sanoi hänelle:
      "MINÄ OLEN YLÖSNOUSEMUS JA ELÄMÄ,
      JOKA USKOO MINUUN, SE ELÄÄ,
      VAIKKA OLISI KUOLLUT.
      EIKÄ YKSIKÄÄN, JOKA ELÄÄ
      JA USKOO MINUUN, IKINÄ KUOLE."

      Johannes 11: 25-26

    • lihaavastaan

      JEESUS haluaa meidän kasvavan ja kypsyvän toiminnassamme, mutta Hän haluaa myös, että pysymme lapsen kaltaisina ja säilytämme uskon ja luottamuksen asenteen Häntä kohtaan, olemalla hänessä kiinni. Muistathan, mitä Hän sanoi meille.
      "Sillä niin on JUMALA maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen POIKANSA, ettei yksikään, joka häneen USKOO, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä"
      Joh. 3:16. Hän haluaa vain kuulla meidän sanovan. " MINÄ USKON SEN."
      Kun JUMALA sanoo meille jotakin tai kun luemme jotakin RAAMATUSTA, meidän pitäisi sanoa. " Minä uskon tämän. " Tai jos Hän käskee meidän antaa anteeksi vihamiehilleni, vaikkei siinä meidän mielestä olisi mitään järkeä, Uskon sen. Emme lähde taisteluun, vaan teemme sen, mitä Hän sanoo.
      Jos Hän käskee meidän RUKOILLA vihollisteni puolesta, Uskon sen ja myös teemme niin. Jos Hän käskee meidän tarttua asioihin, jotka eivät ole niin kuin niiden pitäisi olla, Uskon sen ja ryhdymme työhön.

      Joh. 3
      15. Että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.

    • lihaavastaan

      Paavalin uskonkilvoitus joka päivä kohdistui siihen, että hän tuntisi KRISTUKSEN ylösnousemuksen voiman.
      Mikä on tuo merkillinen ylösnousemuksen voima? Tietenkin se on elävä, ylösnoussut ja läsnäoleva HERRA itse. Paavali kilvoitteli siitä, että hän alinomaa olisi lähellä ELÄVÄÄ HERRAA. Siis toisin sanoen, että HERRA johtaisi häntä, hoitaisi häntä, hallitsisi ja pyhittäisi häntä..... KRISTUS ei Paavalille ollut etäinen historiallinen olento, ei jossain kirjoituksissa, kirjan kansien välissä....... KRISTUS oli Paavalille ELÄVÄ TODELLISUUS...... ." MINÄ ELÄN, EN ENÄÄ MINÄ, VAAN KRISTUS ELÄÄ MINUSSA.".......Hän eli HERRASSA KRISTUKSESSA. Kilvoitus tähtäsi siihen, ettei hän
      Paavali-- itsessään yrittäisi mitään olla, vaan että hän kaikessa olisi KRISTUKSEN varassa. ....." HÄNESSÄ ME ELÄMME, LIIKUMME JA OLEMME.
      Näimpä meidänkin pitää kilvoitella, uskon kilvoituksessa, joka päivä.... JUMALAN
      armolupauksiin vedoten.... Meidät vastaan ottaa ELÄVÄ HERRA, joka nostaa, kantaa ja pelastaa.
      Lue. Fil.3: 1--- alkaen

    • Voimme kaikki yhtyä lihavastaan kirjoitukset ja sanoa Amen. Kun Jumala saa laitettu meihin oma Elämän,, Luonne ja ajatus ajattelemisen kautta. Niin voimme kysyä mikä on jäljellä meissä silloin enää ja yhtyä kokonaan Paavalin Riemuhuutoihin että Kristus elää Meissä en minä.. en minä.. en minä koskaan enää !!

    • lihaavastaan

      Valintamme kuuliaisuuden ja tottelemattomuuden välillä vaikuttaa meidän lisäksemme moneen muuhun ihmiseen.
      Ajatellaanpa vaikka Israelilaisia, miten paljon parempaa heidän elämänsä olisi ollut, jos he olisivat heti totelleet JUMALAA.... Monet heistä ja heidän lapsistaan kuolivat erämaassa, koska eivät suostuneet noudattamaan JUMALAN teitä...... Heidän päätöksensä vaikutti heidän lapsiinsa.
      Samoin tekevät meidänkin päätökset..... Mitä me päätämme tehä, totellaanko JUMALAA vai olemmeko tottelemattomia.....
      Nämä asiat vaikuttavat muihinkin ihmisiin.


      Room. 5

      18. Niinpä siis, samoin kuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut kaikille ihmisille kadotukseksi, niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu kaikille ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi.
      19. Sillä niikuin yhden ihmisen tottelemattomuuden kautta monet ovat joutuneet syntisiksi, niin myös yhden kuuliaisuuden kautta monet tulevat vanhurskaiksi.

    • Kyllä rakas lihavastaan. Tuo on totta ja olihan siihen aikaan Kuninkaat jotka toivat suuren siunauksen omaan maahan jotka tottelivat Jumala !!

      Siis meidän tulis miettiä ja kysyä Jumalalta että miten Paavali sai Voiman tottelmaan Jumala tuosta mahdottomasta tilanne Room 7

    • lihaavastaan

      Siinä meillä onkin miettimistä, miten Paavali pystyi kestämään lihan himoja.? On varmaan RUKOILLUT todella ja hartaasti. JUMALA näki, kuinka Paavali oli antautunut vain ja yksin KOLMIYHTEISELLE JUMALALLE. Ja hän antoi voimansa, että Paavali kesti kaikissa synnin houkutuksissa.....

      Tässä voimme miettiä sitäkin, pyydämmekö todella jotain, kun rukoilemme?
      Voi olla, että muutaman hetken kuluttua rukouksemme päättymisestä tuskin enää muistamme, mitä rukoilimme.........
      Henkilö, joka pyytää että HERRA tekisi hänestä ruumiinsa elävän jäsenen.
      Hän käsittää, että hänen koko elämänsä kuuluu HERRALLE, ja HERRAN käsiin hän näin jättäytyy......
      Kaikki minun sanani, ajatukseni, haluni ja tekoni. Onko mitään asiaa, johon me voitaisi ryhtyä, mitään tilannetta, josta voitaisiin selviytyä ilman rukousta...
      HERRA todella haluaa ottaa meidänkin ajatukset, sanat ja tekomme omaan käyttöönsä. Koska HERRA voi käyttää meitä välikappaleena.....

      Jer. 31
      9. Itkien he tulevat, ja minä johdatan heitä, kun he kulkevat RUKOILLEN. Minä vien heidät vesipuroille, tasaista tietä, jolla he eivät kompastu. Sillä minä olen ISRAELIN ISÄ, ja efraim on minun esikoiseni.

    • Myös on hyvä miettiä miten he vaelsivat jotka olivat Ristintyön vihollisia !
      Filippiläiskirje 3

      18 Sillä monet, joista usein olen sen teille sanonut ja nyt aivan itkien sanon, vaeltavat Kristuksen ristin vihollisina;

    • lihaavastaan

      Ei taida olla kovin hääviä noitten kohtalo, jotka vaeltavat KRISTUKSEN ristin vihollisina. Fil. 3:19. Heidän loppunsa on kadotus, vatsa on heidän jumalansa, heidän kunnianaan on heidän häpeänsä, ja maallisiin on heidän mielensä.... Valitettavasti he ovat itse tehneet valintansa....

      Millainen suhde meillä on JUMALAAN, itseemme ja lopulta muihin ihmisiin?
      Meidän on kysyttävä itseltämme, mitä me teemme JUMALAN RAKKAUDELLA, joka on meille ilmaiseksi annettu. Torjummeko sen, koska emme pidä itseämme rakastamisen arvoisina? Uskommeko, että JUMALA on kuten toiset ihmiset, jotka ovat torjuneet meidät ja loukanneet meitä?
      Vai otammeko USKOSSA vastaan HÄNEN RAKKAUTENSA ja USKOMME, että HÄN on SUUREMPI kuin meidän epäonnistumisemme ja heikkoutemme...... ....HÄN TUO MUKANAAN RAKKAUDEN, SILLÄ JUMALA ON RAKKAUS.......

      1 Joh.4
      7. Rakkaani, rakastakaamme toinen toistamme, sillä RAKKAUS ON JUMALASTA, ja jokainen, joka RAKASTAA, on JUMALASTA syntynyt ja tuntee JUMALAN.
      8. Joka ei rakasta, se ei tunne JUMALAA, sillä JUMALA ON RAKKAUS...

    • Korkeamassa.käressä

      Roomalaiskirje 5:18-19 kerrotaan ensimmäisen ihmisparin tottelemattomuudesta ja lankeemuksesta, ja Jeesuksen kuuliaisuudesta ja vanhurskauden teosta. Ed jakeissa ei viitata meihin, vaan ensimmäiseen ihmiseen ja Jeesukseen.

      Uskovien elämää luetaan, niinkuin Paavali kirjoitti meidän olevan kirjeitä joita luetaan. Kuitenkin Sanan mukaan pelastus ihmiselle tulee Jumalalta, Jeesuksen Armon kautta (Ilmestyskirja). Toisten pelastusta ei ole laskettu uskovien hyvän elämän/vaelluksen varaan, vaan Jumala itse Henkensä kautta Kristuksessa kutsuu ja pelastaa heidät jotka kutsun ottavat vastaan. Armosta olette pelastetut, uskon kautta, ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi Efesolaiskirje 2:8-9.
      Ihmisen osana pelastustyössä on vastaanhangoittelu.

      • Korkeamassa.käressä

        Lisäystä edelliseen: perisyntinä ja turmeltuneessa luonnossa periytyen ensimm ihmisparista meihin jokaiseen. Golgatalla Jeesus kuolemallaan voitti synnin vallan ja voiman. Voitto on saatu!


    • lihaavastaan

      Palatakseni vielä siihen kirjoitukseeni, jossa pohdin, millainen suhteemme on JUMALAAN, itseemme ja muihin ihmisiin.?
      Sitä ei oikein ajattelekkaan, millainen suhde myös itseen on.... Minä vietän enemmän aikaa oman itseni kanssa kuin kenenkään muun kanssa, ja on erittäin tärkeää, että tulen toimeen itseni kanssa........" OLEN IHMINEN, JOSTA EN PÄÄSE IKINÄ EROON".
      Pitää hyväksyä itseni, olen sellainen miksi JUMALA minut loi... Emme voi sanoa JUMALALLE, miksi minusta tälläisen teit...... Tai varmaan moni niin sanoo, eipä se mitään auta. Siksi on äärettömän tärkeää, että olemme itsemme kanssa rauhassa ja sopusoinnussa......

      RAKASTA HERRAA, JUMALAASI, koko sydämestäsi ja koko sielustasi, koko voimallasi,,,,,, ja koko ymmärykselläsi, ja lähimmäistä niin kuin itseäsi
      Näihin sanoihin kiteytyy kaikki.....

      Sinun sanasi on lamppu, joka valaisee askeleeni, se on valo minun matkallani.
      Ps. 119:105

    • lihaavastaan

      KATOAMATON PERINTÖ

      Ylistetty olkoon meidän HERRAMME
      JEESUKSEN KRISTUKSEN JUMALA JA ISÄ,
      joka suuren laupeutensa mukaan
      on uudestisynnyttänyt meidät
      elävään toivoon
      JEESUKSEN KRISTUKSEN
      KUOLLEISTANOUSEMISEN KAUTTA, turmeltumattomaan
      ja katoamattomaan perintöön,
      joka taivaissa on säilytettynä teitä varten,
      jotka JUMALAN voimasta uskon kautta
      varjellutte pelastukseen, joka on valmis
      ilmoitettavaksi
      viimeisenä aikana.

      1 Pietari 1:3-5

    • lihaavastaan

      HERRAN SIUNAUS.

      Elämme joka päivä JUMALAN SIUNAUKSEN varassa.
      Hänen hyvyytensä ja armonsa ympäröi meidät.
      HERRA varjelee elämämme, vaikka emme hänen RAKKAUTENSA teitä aina tunnekkaan.... Hän antaa meille sisäisen rauhan, joka kanta elämän rikkinäisyydenkin keskellä.... JUMALAN siunauksen turvissa voimme kerran myös kuolla...
      Kun siunaamme toisiamme tai pyydämme siunausta itsellemme, voimme luottaa siihen, että KOLMIYHTEINEN JUMALA kääntyy meidän puoleemme ja on meidän kanssamme.

      Tulkoon teidän kaikkien osaksi HERRAN JEESUKSEN KRISTUKSEN ARMO, JUMALAN RAKKAUS JA PYHÄN HENGEN YHTEYS!
      2.Kor.13:13

    • lihaavastaan

      JEESUKSESSA JUMALAN RAKKAUS tuli näkyväksi keskelle tätä maailmaa. JUMALA asettui ihmisen osaan lähettämällä ainoan POIKANSA meidän luoksemme.
      JEESUS oli historiallinen henkilö, kotoisin Nasaretin kaupungista. HÄN syntyi ja kuoli, iloitsi ja itki niin kuin kuka tahansa meistä..... JEESUS oli erityisesti niiden ystävä, joita muut väheksyivät ja halveksivat. Näin HÄN todisti JUMALAN RAKKAUDESTA kaikkia ihmisiä kohtaan..... ELÄMÄLLÄÄN JEESUS OSOITTI, MITÄ KUULIAISUUS ISÄN TAHDOLLE MERKITSEE.
      JUMALAN POIKA SYNTYI meidän kaltaiseksemme vapauttaakseen meidät ja kantaakseen tuomion, jonka olemme ansainneet.... HÄN alistui yhdeksi meistä.
      JEESUS on VANHAN TESTAMENTIN ODOTTAMA KÄRSIVÄ MESSIAS ELI KRISTUS....

      JEESUS KRISTUS on todellinen JUMALA ja todellinen ihminen..............
      Epätoivon maailmassa, jossa pahuuden valta tuntuu ylivoimaiselta.
      KRISTUS ON AINOA TOIVOMME.....

      JEESUS SANOI "JUMALA ON RAKASTANUT MAAILMAA NIIN PALJON, ETTÄ ANTOI AINOAN POIKANSA, JOTTEI YKSIKÄÄN, JOKA HÄNEEN USKOO, JOUTUISI KADOTUKSEEN, VAAN SAISI IANKAIKKISEN ELÄMÄN".
      Joh.3:16

    • lihaavastaan

      KUOLEMAA EI ENÄÄ OLE.....

      HÄN hävittää kuoleman ainiaaksi,
      ja HERRA, HERRA pyyhkii kyyneleet
      kaikkien kasvoilta
      ja ottaa pois
      kansansa häväistyksen kaikesta maasta.
      Sillä HERRA on puhunut.

      Ja sinä päivänä sanotaan:
      "Katso, tämä on meidän JUMALAMME, jota me
      odotimme meitä pelastamaan:
      tämä on HERRA, jota me odotimme:
      Iloitkaamme ja riemuitkaamme pelastuksesta,
      jonka HÄN toi."

      jesaja 25:8-9

    • lihaavastaan

      JOKA AAMU UUSI.......

      Tämän minä painan sydämeeni,
      sentähden minä toivon
      HERRAN armoa on, ettemme ole aivan
      hävinneet,
      sillä hänen laupeutensa ei ole loppunut:
      se on joka aamu uusi,
      ja suuri on hänen uskollisuutensa.
      Minun osani on HERRA , sanoo minun sieluni;
      sentähden minä panen toivoni häneen.
      Hyvä on HERRA häntä odottaville,
      sille sielulle, joka häntä etsii.
      Hyvä on hiljaisuudessa toivoa
      HERRAN APUA

      Valitusvirret 3:21-26

    • lihaavastaan

      JUMALA ei kuitenkaan ole kokonaan hyljännyt kansaansa, sillä siitä pysyy jäänös JUMALALLE uskollisena........Israelin lankeamisen kautta on pelastus tullut pakanoille. jotka siitä älkööt kerskatko, sillä vielä on koko Israel pelastuva.
      Apostoli ylistää JUMALAN armon ja viisauden syvyyttä.....

      Room.11

      11. Minä siis sanon; eivät kaiketi he ole sitä varten kompastuneet, että lankeaisivat? Pois se! Vaan heidän lankeemuksensa kautta tuli PELASTUS PAKANOILLE, että he itse syttyisivät kiivauteen
      12. Mutta jos heidän lankeemuksensa on maailmalle rikkaudeksi ja heidän vajautensa pakanoille rikkaudeksi, kuinka paljoa enemmän heidän täyteytensä!

      25. Sillä minä en tahdo, veljet- ettette olisi oman viisautenne varassa- pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus- hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut.
      26. Ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on:" SIIONISTA ON TULEVA PELASTAJA, HÄN POISTAA JUMALATTOMAN MENON JAAKOBISTA.....

    • lihaavastaan

      Kehoitan ennen kaikkea anomaan, rukoilemaan, pitämään esirukouksia ja kiittämään kaikkien ihmisten puolesta, kuninkaiden ja kaikkien vallanpitäjien puolesta, jotta saisimme viettää tyyntä ja rauhallista elämää, kaikin tavoin hurskaasti ja arvokkaasti. Tälläinen rukous on oikea ja mieluisa JUMALALLE, meidän pelastajallemme, joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemeen totuuden......

      1. Tim. 2: 1-4

    • lihaavastaan

      Ihminen tarvitsee rakkautta. JUMALA on luonut hänet sellaiseksi. JUMALA on myös antanut oman POIKANSA alttiiksi RISTIN KUOLEMAAN, että hänen RAKKAUTENSA murtaisi meidän itsekyytemme ja saisi meidän kauttamme vaikuttaa maailmassa.

      1 Joh. 4 :7
      Rakkaani, rakastakaamme toinen toistamme, sillä rakkaus on JUMALASTA, ja jokainen, joka rakastaa, on JUMALASTA syntynyt ja tuntee JUMALAN.

    • lihaavastaan

      SIUNAUSTA KAIKILLE.........

    • Skeleton321

      Monilla on täysin epäpaavalilainen käsitys sanasta "liha". He kuvittelevat sen olevan jokin itsessä oleva "alhainen puoli", jota vastaan tulee "paremmalla puoliskollaan" taistella. Tämä on kangastus, mutta olen toki ollut sen vallassa itsekin (about 25 vuotta), kunnes minulle valkeni tämän vuosikymmenen alussa se, että minä olen tosiasiassa synnille kuollut ja Jumalalle elävä. 2-3 päivää sitten raivostuin eräälle ihmiselle silmittömästi ja vieläpä mahdollisestii täysin ilman syytä. Tuntui kammottavalta olla raivon vallassa ja samalla aprikoida, oliko tilanne edes sellainen, että toinen halusi ärsyttää minua. Raivotilahan on niin kokonaisvaltainen, että siinä nousee samalla tunne, että "tämä ei voi olla oikein, tästä on hankkiuduttava pikimmiten eroon". Mutta jos minä olen synnille kuollut ja Jumalalle elävä, silloin mikään minussa oleva olotila ei muuta muuksi sitä, että minä olen synnille kuollut ja Jumalalle elävä - kaikki mitä minulle, minussa ja minun kauttani tapahtuu, tapahtuu uudelle luomukselle, joka minä Kristuksessa Jeesuksessa olen. Siispä minä olen raivotautisessa tilassa tismalleen yhtä täydellinen ja Jumalan rakkuden piirissä kuin tyynenäkin. "Lihaa" ovat kaikki sellaiset uskomukset ja pyrkimykset, joissa ei nähdä Kristuksen sovitustyötä loppuun saatettuna; ihminen kuvittelee esimerkiksi, että hänessä on jotakin "vialla", ja alkaa kuumeisesti korjata tuota vikaa; se on "lihallisuutta".

      Mitä me siis sanomme esi-isämme Aabrahamin saavuttaneen LIHAN MUKAAN? Sillä jos Aabraham on TEOISTA vanhurskautettu, on hänellä kerskaamista, mutta ei Jumalan edessä.
      Sen tähden me emme tästä lähtien tunne ketään LIHAN MUKAAN; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne. Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.
      Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna? Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain TEOISTAKO saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta? Niinkö älyttömiä olette? Te aloititte Hengessä, LIHASSAKO nyt lopetatte?
      Onhan kirjoitettu, että Aabrahamilla oli kaksi poikaa, toinen orjattaresta, toinen vapaasta. Mutta ORJATTAREN POIKA oli syntynyt LIHAN MUKAAN, vapaan taas lupauksen voimasta. Tämä on kuvannollista puhetta; nämä naiset ovat kaksi liittoa: toinen on Siinain vuorelta, joka synnyttää ORJUUTEEN, ja se on Haagar; sillä Haagar on Siinain vuori Arabiassa ja vastaa nykyistä Jerusalemia, joka elää ORJUUDESSA lapsineen. Mutta se Jerusalem, joka ylhäällä on, on vapaa, ja se on meidän äitimme. Sillä kirjoitettu on: "Iloitse, sinä hedelmätön, joka et synnytä, riemuitse ja huuda sinä, jolla ei ole synnytyskipuja. Sillä yksinäisellä on paljon lapsia, enemmän kuin sillä, jolla on mies." Ja te, veljet, olette lupauksen lapsia, niin kuin Iisak oli. Mutta niin kuin LIHAN MUKAAN syntynyt silloin vainosi Hengen mukaan syntynyttä, niin nytkin.
      Niin me siis, veljet, olemme velassa, mutta emme lihalle, LIHAN MUKAAN elääksemme. Sillä jos te LIHAN MUKAAN elätte, pitää teidän kuoleman; mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää. Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia. Sillä te ette ole saaneet ORJUUDEN henkeä ollaksenne jälleen pelossa, vaan te olette saaneet lapseuden hengen, jossa me huudamme: "Abba! Isä!" Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia.
      Ja koska te olette lapsia, on Jumala lähettänyt meidän sydämeemme Poikansa Hengen, joka huutaa: "Abba! Isä!" Niinpä sinä et siis enää ole ORJA, vaan lapsi; mutta jos olet lapsi, olet myös perillinen Jumalan kautta.
      Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen.
      Älköön teiltä riistäkö voittopalkintoanne kukaan, joka on mieltynyt nöyryyteen ja enkelien palvelemiseen ja pöyhkeilee näyistään ja on LIHALLISEN mielensä turhaan paisuttama eikä pitäydy häneen, joka on pää ja josta koko ruumis, nivelten ja jänteiden avulla koossa pysyen, kasvaa Jumalan antamaa kasvua. Jos te olette Kristuksen kanssa kuolleet pois MAAILMAN alkeisvoimista, miksi te, ikään kuin eläisitte MAAILMASSA, sallitte määrätä itsellenne säädöksiä: "Älä tartu, älä maista, älä koske!" - sehän on kaikki tarkoitettu katoamaan käyttämisen kautta - ihmisten käskyjen ja oppien mukaan? Tällä kaikella tosin on viisauden maine itse valitun jumalanpalveluksen ja nöyryyden vuoksi ja sen tähden, ettei se ruumista säästä; mutta se on ilman mitään arvoa, ja se tapahtuu LIHAN tyydyttämiseksi.

    • USKONTIELLÄ

      Kun tullaan uskoon, niin siitä alkaa vasta vaellus, uskontiellä....... Siinä saa huuta JEESUSTA monesti avuksi, ei ole helppoa taivaltaa uskontiellä. Koska paha tekee tiellemme monenlaista kompastusta.... Ei saa antaa periksi...RUKOILEMINEN auttaa................

      Mark.8
      34. Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua.....

      Nöyryyttä,,hiljaisuutta, JUMALA RAKASTAA.....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      254
      2423
    2. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      72
      1824
    3. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      333
      1545
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      175
      1539
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1075
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      85
      958
    7. Oho! Niko Saarinen saa melko persoonattomaan kotiinsa luksus faceliftin - Katso ennen-jälkeen kuvat!

      Niko Saarinen ja aika näyttävä face lift! Palkitun radiojuontajan koti sai aivan uutta lämpöä ja hehkua tv-ohjelmassa.
      Suomalaiset julkkikset
      5
      805
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      177
      800
    9. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      215
      766
    10. Ettet vaan pety niin

      Varoitan etukäteen kaiken kokemamme jälkeen että en tule laittamaan viestiä enää (ensin) enkä lähestymään (ensin) enää.
      Ikävä
      50
      730
    Aihe