Onks täällä ketään nörttiä paikalla

Teknodonna

Mikä on se sellainen piuha, jonka plugit ovat suorakaiteen muotoiset, mutta toinen kantti vino?

Ei löytynyt (siis kaupasta).

(Hihitystä)

19

243

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Teknodonna

      Yleensä mä en kyllä tapaa kysellä mitään, mutta tämä on nyt poikkeustapaus.

      (Reps)

      • Teknodonna

        Powerin rasvatukkamyyjä oli enemmän kiinnostunut näytöstäni kuin ongelmastani. Ja jos mneen jonnekin Kallion pikkuputiikkiin tällaista kyselemään, niin poissaoleva myyjä katoaa jonnekin pölyyn ja tulee vasta ensi viikolla takaisin ei oo huulillaan.

        (Reps)


      • Teknodonna
        Teknodonna kirjoitti:

        Powerin rasvatukkamyyjä oli enemmän kiinnostunut näytöstäni kuin ongelmastani. Ja jos mneen jonnekin Kallion pikkuputiikkiin tällaista kyselemään, niin poissaoleva myyjä katoaa jonnekin pölyyn ja tulee vasta ensi viikolla takaisin ei oo huulillaan.

        (Reps)

        Eikö täällä nyt perkele ole ihmisillä reikiä laitteissaan, joita voisi tutkia. Sen mä kyllä tiedän, että kaikissa läppäreissä ei tätä lähtöä ole, mutta tässäpä on.

        Kummaa porukkaa. Siis vittu Prismaa ja jotain herätysliikettä.

        Voi taivaan isä sentään.

        (Naurua)


      • Teknodonna kirjoitti:

        Eikö täällä nyt perkele ole ihmisillä reikiä laitteissaan, joita voisi tutkia. Sen mä kyllä tiedän, että kaikissa läppäreissä ei tätä lähtöä ole, mutta tässäpä on.

        Kummaa porukkaa. Siis vittu Prismaa ja jotain herätysliikettä.

        Voi taivaan isä sentään.

        (Naurua)

        Ostaisit sellaisia laitteita kuin muutkin, niin niissä olisi HDMI.



    • Näin.on

      Kuulostaa displayport-piuhalta.

      • Scart-johto sopii myös kuvaukseen. Jos se on liian iso, niin pitää pestä lakanoiden kanssa 95 asteessa, että se vähän kutistuu.


      • scrg kirjoitti:

        Scart-johto sopii myös kuvaukseen. Jos se on liian iso, niin pitää pestä lakanoiden kanssa 95 asteessa, että se vähän kutistuu.

        Heh.

        Näinhän tuo taitaisi sopia.


      • Teknodonna
        pete_pjn kirjoitti:

        Heh.

        Näinhän tuo taitaisi sopia.

        Ei sovi. Scartin plugi on aivan muuta kuin kantikas.

        Tutkikaa vaikka omianne.


        (Naurua)


      • Teknodonna

        Gut

        Siis tarvitaanko tämä piuha koneen ja näytön väliin miksi?

        (Jätän tällä erää naurut väliin)


      • Teknodonna kirjoitti:

        Gut

        Siis tarvitaanko tämä piuha koneen ja näytön väliin miksi?

        (Jätän tällä erää naurut väliin)

        Päästään hyvin simoon aiheeseen, kun lähdetään miettimään miksi siihen tarvitaan piuha. Onhan se vähön kuin viestisi savumerkkejä niin, että pitää rakentaa helvetin pitkä hormi tai piippu intiaanilta toiselle. Hyvin hankalaa jos toinen inkkari on kanootissa ja toinen ei.


      • Teknodonna kirjoitti:

        Gut

        Siis tarvitaanko tämä piuha koneen ja näytön väliin miksi?

        (Jätän tällä erää naurut väliin)

        Jotta koneelta väittyisi tieto näyttöön mitä kuvaa siinä näytetään.

        Jos läppäriin tuollaista laittelee, niin sillä saa yhdistettyä vaikka uudemman TV:n läppäriin kiinni ja katsottua läppärin kuvaa TV:stä, joka saattaa olla miellyttävämpi kokemus kuin pieneltä läppärin ruudulta tuhrustaa.


      • Teknodonna
        pete_pjn kirjoitti:

        Jotta koneelta väittyisi tieto näyttöön mitä kuvaa siinä näytetään.

        Jos läppäriin tuollaista laittelee, niin sillä saa yhdistettyä vaikka uudemman TV:n läppäriin kiinni ja katsottua läppärin kuvaa TV:stä, joka saattaa olla miellyttävämpi kokemus kuin pieneltä läppärin ruudulta tuhrustaa.

        Mjoo

        Jotain tämän suuntaista tässä kehittelen. Hommassa on vain yksi pikku ongelma.

        Mulla on myös VGA lähtö läppärissä, joten saan kuvan näkymään isolla, mutta taas hiiri ei futaa.

        Olenko mä jotenkin aivan hukassa tässä?

        Eli olen.

        (Naurua)


      • Teknodonna kirjoitti:

        Mjoo

        Jotain tämän suuntaista tässä kehittelen. Hommassa on vain yksi pikku ongelma.

        Mulla on myös VGA lähtö läppärissä, joten saan kuvan näkymään isolla, mutta taas hiiri ei futaa.

        Olenko mä jotenkin aivan hukassa tässä?

        Eli olen.

        (Naurua)

        Hiirestäsi on paristo lopussa.

        VGA:lla ei vielä kovasti pääse keulimaan, mutta jos löytyy sarjaportti, niin siitä saa hatunnoston.


      • Teknodonna
        scrg kirjoitti:

        Hiirestäsi on paristo lopussa.

        VGA:lla ei vielä kovasti pääse keulimaan, mutta jos löytyy sarjaportti, niin siitä saa hatunnoston.

        Mjaa

        No miltähän tällainen karjaportti näyttää?

        Ei tästä tule mitään.

        (Hirn)


      • Teknodonna
        Teknodonna kirjoitti:

        Mjaa

        No miltähän tällainen karjaportti näyttää?

        Ei tästä tule mitään.

        (Hirn)

        Tämä on vähän kuin eduskunnassa tällä hetkellä, jossa käydään seksuaalisen häirinnän rasittamaa keskustelua seksuaalisesta häirinnästä.

        (Reps)


      • Teknodonna kirjoitti:

        Tämä on vähän kuin eduskunnassa tällä hetkellä, jossa käydään seksuaalisen häirinnän rasittamaa keskustelua seksuaalisesta häirinnästä.

        (Reps)

        Karjaportit on näitä:

        https://www.google.fi/search?q=rs232&rlz=1C1QJDB_enFI633FI633&source=lnms&tbm=isch

        Sitten noita piuhoja on vielä ulkoisesti samanlaisia, mutta niin että siellä sisällä elektronit juoksee suoraan tai ristiin. Ja tietty on uroksia ja naaraita.

        Jas sitten kun liität urosliittimen naarasliittimeen, niin ei vaan aina pelitä. Poliittisesti korrektina pitäisin että nörtit ryhtyisivät käyttämään jotain sukupuolineutraaleja termejä tai jopa sukupuolineutraaleja piuhoja. Ja ne vielä mielellään liitettäisiin vain kehäksi itsensä kanssa. Ei mikään häiriintyisi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      110
      1189
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1014
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      127
      917
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      95
      775
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      287
      722
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      75
      649
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe